Is er een meerwaarde aan een docker image draaien dan?quote:Op zondag 24 juni 2018 02:55 schreef devzero het volgende:
[..]
1tje is voldoendeMaar we kunnen een andere keer wel praten als je overweegt om iets als puppet te gaan gebruiken
Kan. Het is misschien iets (niet veel) meer werk, maar als je app ooit een success wordt, dan kun je zo meerdere instances opstarten.quote:Op zondag 24 juni 2018 03:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is er een meerwaarde aan een docker image draaien dan?
en docker met micro services is ook chill toch? of geeft dat te veel overhead?quote:Op zondag 24 juni 2018 03:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Kan. Het is misschien iets (niet veel) meer werk, maar als je app ooit een success wordt, dan kun je zo meerdere instances opstarten.
Probeer je container zo klein mogelijk te houden, Dus alles wat je niet nodig hebt eruit.quote:Op zondag 24 juni 2018 03:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
en docker met micro services is ook chill toch? of geeft dat te veel overhead?
quote:
Hij is er hoorquote:Op zondag 24 juni 2018 00:42 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
ik kom pas terug als hema er is
kan je een grove schatting geven hoeveel RAM je moet rekenen voor een basis programmatje met een database?quote:Op zondag 24 juni 2018 03:07 schreef devzero het volgende:
[..]
Probeer je container zo klein mogelijk te houden, Dus alles wat je niet nodig hebt eruit.
Ik zit in een totaal andere hoek dan jij, we hebben 900 machines en iedere zoveel tijd als we de software stack updaten, dan wordt alles helemaal opnieuw geinstalleerd in een dag. Dat heb probleem heb jij helemaal niet, maar als voorem ooit groter wordt en je hebt >10 machines, dan zul je toch ook daaraan moeten denkenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:08 schreef I. het volgende:
[..]
Ging mij ook meer om het gebruik van puppeteer, docker, dat soort gedoe.. Serverbeheer, images.. Het boeit mij allemaal geen kut, zolang ik maar fatsoenlijke code kan tikken en het lokaal het zelfde werkt als op m'n server.. en ja, dan moet je er dus wel iets vanaf weten helaas, maar de interesse is er echt niet
Nee, gewoon draaien en met top kijkenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
kan je een grove schatting geven hoeveel RAM je moet rekenen voor een basis programmatje met een database?
dat de docker image dan gebruikt![]()
Hoeveel kaas had je gebruikt?quote:Op zondag 24 juni 2018 03:12 schreef I. het volgende:
Toch maar even op bed liggen.Partijtje misselijk
Da's waarquote:Op zondag 24 juni 2018 03:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik zit in een totaal andere hoek dan jij, we hebben 900 machines en iedere zoveel tijd als we de software stack updaten, dan wordt alles helemaal opnieuw geinstalleerd in een dag. Dat heb probleem heb jij helemaal niet, maar als voorem ooit groter wordt en je hebt >10 machines, dan zul je toch ook daaraan moeten denken
5 plakjes, maar heb slecht gegeten vandaag, en m'n ritme is verneukt. Zal daar wel mee te maken hebbenquote:
Je kunt altijd ITer nog huren omdat voor je te doenquote:Op zondag 24 juni 2018 03:17 schreef I. het volgende:
[..]
Da's waarIk hou er totaal niet van. De basiskennis heb ik, vind ik meer dan genoeg. Als het echt uit de hand loopt schakel ik wel iemand in die daar verstand van heeft.
ja slaaptekort kan een rol zijnquote:Op zondag 24 juni 2018 03:18 schreef I. het volgende:
[..]
5 plakjes, maar heb slecht gegeten vandaag, en m'n ritme is verneukt. Zal daar wel mee te maken hebben
Uitstekend planquote:Op zondag 24 juni 2018 03:19 schreef devzero het volgende:
[..]
Je kunt altijd ITer nog huren omdat voor je te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |