Daarom zeg ik een relevant feit. Dus bv. iets gestolen en goederen VOG, of geld verduisterd en geld VOG. Gaan ze in die gevallen verder terugkijken dan de terugkijktermijn?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 09:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ligt eraan waar je de VOG voor nodig hebt. Als je ooit iets hebt gestolen zul je geen negatieve VOG krijgen om met kinderen te werken bijvoorbeeld.
Voor de VOG ligt alles netjes vast.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 09:44 schreef sanger het volgende:
Hi allen, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de aanvraag van een VOG.
Ik ben in onderhandeling met een mogelijk nieuwe werkgever. Deze verlangt een achtergrondcheck via een derde partij. Deze doet oa een check op crimineel verleden etc, en dus een VOG aanvraag.
()
Daarnaast ben ik inhoudelijk benieuwd wat ze nu checken. Stel dat je een (relevant) misdrijf op je strafblad hebt staan van pak hem beet 10-15 jaar terug. Wordt dat dan echt meegenomen? Of kijken ze alleen naar de terugkijktermijn van 4 jaar?
bron: https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/justitie/vog/#quote:Terugkijktermijn
Niet alle gegevens uit uw verleden zijn van belang voor de beoordeling of u een VOG krijgt.
Alleen feiten die u heeft gepleegd tijdens de terugkijktermijn (afgelopen 4 jaar) spelen mee. Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen:
Zedendelicten: onbeperkte terugkijktermijn.
Jongeren tot 23 jaar: terugkijktermijn van 2 jaar, behalve voor zedendelicten of zware geweldsdelicten.
Personen die in de terugkijktermijn in detentie hebben gezeten: verlenging van de terugkijktermijn met de periode van detentie.
Bijzondere termijnen voor specifieke functies: bijvoorbeeld een terugkijktermijn van 5 jaar voor taxichauffeurs en 10 jaar voor functies met hoge integriteitseisen, zoals advocaten of buitengewoon opsporingsambtenaren (ook jongeren tot 23 jaar).
Zijn binnen de terugkijktermijn gegevens gevonden die van belang zijn? Dan worden ook aanwezige gegevens vóór de terugkijktermijn meegenomen in de afweging om een VOG te weigeren.
Dus heel concreet, als je in de laatste 4 jaar niets uitgevroten hebt zit je goed?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de VOG ligt alles netjes vast.
[..]
bron: https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/justitie/vog/#
Die achtergrondcheck is op dit vlak alleen de VOG. Daarnaast oa een integriteitscheck, kredietwaardigheidscheck, ID verificatie, educatie check en werkverleden wordt gecheckt. Best uitgebreid in ieder geval, maar niets om me zorgen over te maken op hooguit exacte datum van diploma's na ofzo.quote:Maar wat die achtergrondcheck via een derde partij allemaal behelst ligt natuurlijk niet vast op het internet. Dat is vastgelegd tussen die partij en diens opdrachtgever. Ik denk wel dat jij dat, als onderzocht persoon, zou moeten kunnen navragen bij je potentiele nieuwe werkgever en/of dat onderzoeksbureau.
Die aanvraag doe je online toch? En hij komt per post binnen dan? Zie je bij het doorlopen van de aanvraag de uitkomst ook al?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:04 schreef desub het volgende:
Toevallig maandag VOG aanvraag gedaan, gisteren binnen.
Bij mij ook heel snel. Wel heel slordig dat de enveloppe waarin de VOG verstuurd was niet eens dichtgeplakt was.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:04 schreef desub het volgende:
Toevallig maandag VOG aanvraag gedaan, gisteren binnen.
Ja. VOG is dan snel en goed.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus heel concreet, als je in de laatste 4 jaar niets uitgevroten hebt zit je goed?
Maar die achtergrondcheck kan eeuwen duren, dat wel.quote:[..]
Die achtergrondcheck is op dit vlak alleen de VOG. Daarnaast oa een integriteitscheck, kredietwaardigheidscheck, ID verificatie, educatie check en werkverleden wordt gecheckt. Best uitgebreid in ieder geval, maar niets om me zorgen over te maken op hooguit exacte datum van diploma's na ofzo.
Nee, die uitkomst krijg je later pas, en alleen per post, op jouw huisadres. Na het doorlopen van de aanvraag krijg je alleen een betalingsbewijs, en een aanvraagnummer.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Die aanvraag doe je online toch? En hij komt per post binnen dan? Zie je bij het doorlopen van de aanvraag de uitkomst ook al?
Ja zo zou ik het ook doen. De potentiele werkgever heeft de aanvraag nu ook reeds opgestart inderdaad, maar ik heb nog totaal geen concreet aanbod gehad. Ik zou als werkgever wachten totdat de onderhandelingen rond zijn eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:42 schreef zatoichi het volgende:
Mijn aankomend werkgever had de VOG-aanvraag ook gestart, nog voor de salarisonderhandelingen. Nadat die rond waren heb ik hem aangevraagd en kreeg ik hem binnen een week binnen.
Ik heb een scan ervan opgestuurd naar mijn nieuwe werkgever en die heeft toen per mail aangegeven dat ze de aanstelling in orde gingen maken. Dat was voor mij voldoende om bij mijn huidige werk mijn ontslag in te dienen.
Klein risico, maar ik vond een mondelinge en per mail bevestigde overeenkomst wel goed genoeg.
Vreemd, de 3x dat ik een VOG aanvroeg, moest ik met de werkgeverspapieren naar het gemeenteloket om de formele aanvraag in te dienen. Ik begrijp ook niet wat met die "achtergrondcheck door derde partij" wordt bedoeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:55 schreef sanger het volgende:
Ja zo zou ik het ook doen. De potentiele werkgever heeft de aanvraag nu ook reeds opgestart inderdaad, maar ik heb nog totaal geen concreet aanbod gehad.
quote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus heel concreet, als je in de laatste 4 jaar niets uitgevroten hebt zit je goed?
[..]
Die achtergrondcheck is op dit vlak alleen de VOG. Daarnaast oa een integriteitscheck, kredietwaardigheidscheck, ID verificatie, educatie check en werkverleden wordt gecheckt. Best uitgebreid in ieder geval, maar niets om me zorgen over te maken op hooguit exacte datum van diploma's na ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenwoordig kan je dat ook via digitaal doen. Als jouw werkgever aangesloten bij Digid gaat het echt snel hoor. In aantal dagen krijgt je het te horen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Vreemd, de 3x dat ik een VOG aanvroeg, moest ik met de werkgeverspapieren naar het gemeenteloket om de formele aanvraag in te dienen. Ik begrijp ook niet wat met die "achtergrondcheck door derde partij" wordt bedoeld.
Overigens, wat hierboven staat vermeld: kan met een paar dagen rond zijn.
Is er al een tijdje, maar sommige werkgevers weigeren dat. Zo eentje had ik ook, dus ik moest een afspraak maken bij de gemeente. Alle tijdstippen waarop normale werkende mensen kunnen waren dus al vol voor de eerstvolgende twee weken, dan mag je daar naartoe. Binnen een minuutje sta je weer buiten en via de post krijg je je VOG. Zo nutteloos.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Tegenwoordig kan je dat ook via digitaal doen. Als jouw werkgever aangesloten bij Digid gaat het echt snel hoor. In aantal dagen krijgt je het te horen.
Maar er zijn ook zat werkgevers in sectoren waar je zonder VOG dus écht niet aan de slag mag. Ik werk nu bij een onderwijsinstelling, daar mag dat dus niet. Zolang je geen VOG hebt, mag je geen werkzaamheden verrichten.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 14:24 schreef Roosgeluk het volgende:
Heb voor stages/werkgevers ook al eerder VOG moeten aanvragen. Maar het kwam er daarop neer dat eerst contract werd getekend en daarna pas de aanvraag werd gedaan.
Nu je digitaal moet aanvragen is t binnen paar dagen echt wel binnen.
En mocht je VOG niet in orde zijn, sta je zo weer buiten. In je contract zal daarover paar regeltjes zijn opgenomen over echt van ontslag enz.
Tenzij je kleine kindertjes hebt geneukt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Vijf dagen dusquote:Op vrijdag 22 juni 2018 15:13 schreef sneakydesert het volgende:
Duur bij mij 6 dagen. Vrijdag aangevraagd, donderdag binnen.
Alsof ambtenaren in het weekend werken, dus vr, ma, di ,wo, doquote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:07 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Uh nee, zes. Za, zo, ma, di, wo, do. Zijn er zes![]()
Fixed. Dat zijn er dan 4, niet 5.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 00:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Alsof ambtenaren in het weekend werken, dus vr, ma, di ,wo, do
Bedankt voor het oplossen van dit gewichtige vraagstukquote:Op zaterdag 23 juni 2018 00:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Fixed. Dat zijn er dan 4, niet 5.
En 'dagen' zijn in de volksmond nog altijd 'weekdagen', anders had-ie wel 'werkdagen' getypt.
Ja ik voelde een onweerstaanbare drang dit mysterie voor eens en altijd te ontzenuwen. Kon er bijkans niet van slapenquote:Op zaterdag 23 juni 2018 00:42 schreef MCH het volgende:
[..]
Bedankt voor het oplossen van dit gewichtige vraagstuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |