abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:44:42 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_179961615
Hi allen, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de aanvraag van een VOG.

Ik ben in onderhandeling met een mogelijk nieuwe werkgever. Deze verlangt een achtergrondcheck via een derde partij. Deze doet oa een check op crimineel verleden etc, en dus een VOG aanvraag.

Deze aanvraag kan enkele weken duren. Ik hoor verhalen dat het ca. 2 weken duurt voordat deze binnen is, maar het kan tot 4 weken duren als ze niets vinden. Vinden ze wel iets dan kan de reactie tot 8 weken duren.

Nu is het de bedoeling van de nieuwe werkgever dat ik zsm begin, en dat zou inhouden dat ik voor 1 juli moet opzeggen bij mijn huidige werkgever. En dan heb ik hoogstwaarschijnlijk die beoordeling nog niet binnen....

Wat zijn de ervaringen qua doorlooptijd van de mensen hier??

Daarnaast ben ik inhoudelijk benieuwd wat ze nu checken. Stel dat je een (relevant) misdrijf op je strafblad hebt staan van pak hem beet 10-15 jaar terug. Wordt dat dan echt meegenomen? Of kijken ze alleen naar de terugkijktermijn van 4 jaar?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:48:48 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179961672
Ligt eraan waar je de VOG voor nodig hebt. Als je ooit iets hebt gestolen zul je geen negatieve VOG krijgen om met kinderen te werken bijvoorbeeld.
And so is the past
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:50:35 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_179961690
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ligt eraan waar je de VOG voor nodig hebt. Als je ooit iets hebt gestolen zul je geen negatieve VOG krijgen om met kinderen te werken bijvoorbeeld.
Daarom zeg ik een relevant feit. Dus bv. iets gestolen en goederen VOG, of geld verduisterd en geld VOG. Gaan ze in die gevallen verder terugkijken dan de terugkijktermijn?

Ik lees op diverse sites hierover tegenstrijdigheden. De ene zegt dat ze kijken naar de laatste 4 jaar, de terugkijktermijn, en alleen als ze dan iets vinden verder terug gaan kijken. De ander zegt dat ze 20 jaar terug (kunnen) kijken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:54:05 #4
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_179961725
Je hebt nog geen contract ondertekend neem ik aan? Aangezien je VOG nog niet binnen is.
Je toekomstige werkgever moet wel begrijpen dat je nog niets opzegt zolang je niets bij hen hebt ondertekend.

En nu naar je vraag. Zelf heb ik geen strafblad, maar heb van collega's gehoord die wel het een en ander hebben gedaan 10+ jaar geleden dat het soms wel meegerekend wordt. Maar dan vragen ze of je bijvoorbeeld vroeger ooit iets hebt misdaan, lieg je erover kun je vervolgens de baan opzeggen.
Het is natuurlijk geheel afhankelijk van de werkgever en de type baan die zegt hoe zwaar iets wordt gerekend.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_179961829
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:44 schreef sanger het volgende:
Hi allen, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de aanvraag van een VOG.

Ik ben in onderhandeling met een mogelijk nieuwe werkgever. Deze verlangt een achtergrondcheck via een derde partij. Deze doet oa een check op crimineel verleden etc, en dus een VOG aanvraag.
()

Daarnaast ben ik inhoudelijk benieuwd wat ze nu checken. Stel dat je een (relevant) misdrijf op je strafblad hebt staan van pak hem beet 10-15 jaar terug. Wordt dat dan echt meegenomen? Of kijken ze alleen naar de terugkijktermijn van 4 jaar?
Voor de VOG ligt alles netjes vast.
quote:
Terugkijktermijn
Niet alle gegevens uit uw verleden zijn van belang voor de beoordeling of u een VOG krijgt.

Alleen feiten die u heeft gepleegd tijdens de terugkijktermijn (afgelopen 4 jaar) spelen mee. Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen:

Zedendelicten: onbeperkte terugkijktermijn.
Jongeren tot 23 jaar: terugkijktermijn van 2 jaar, behalve voor zedendelicten of zware geweldsdelicten.
Personen die in de terugkijktermijn in detentie hebben gezeten: verlenging van de terugkijktermijn met de periode van detentie.
Bijzondere termijnen voor specifieke functies: bijvoorbeeld een terugkijktermijn van 5 jaar voor taxichauffeurs en 10 jaar voor functies met hoge integriteitseisen, zoals advocaten of buitengewoon opsporingsambtenaren (ook jongeren tot 23 jaar).
Zijn binnen de terugkijktermijn gegevens gevonden die van belang zijn? Dan worden ook aanwezige gegevens vóór de terugkijktermijn meegenomen in de afweging om een VOG te weigeren.
bron: https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/justitie/vog/#

Maar wat die achtergrondcheck via een derde partij allemaal behelst ligt natuurlijk niet vast op het internet. Dat is vastgelegd tussen die partij en diens opdrachtgever. Ik denk wel dat jij dat, als onderzocht persoon, zou moeten kunnen navragen bij je potentiele nieuwe werkgever en/of dat onderzoeksbureau.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179961846
Ik heb regelmatig met VOG's te maken, voor vrijwilligers en in de IT-detachering. Over het algemeen ontvang je zo'n VOG binnen een paar dagen na de aanvraag, dat gaat echt snel hoor.
pi_179961852
Toevallig maandag VOG aanvraag gedaan, gisteren binnen.
elk oordeel heeft z'n nadeel
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:32:06 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_179962183
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor de VOG ligt alles netjes vast.

[..]

bron: https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/justitie/vog/#
Dus heel concreet, als je in de laatste 4 jaar niets uitgevroten hebt zit je goed?

quote:
Maar wat die achtergrondcheck via een derde partij allemaal behelst ligt natuurlijk niet vast op het internet. Dat is vastgelegd tussen die partij en diens opdrachtgever. Ik denk wel dat jij dat, als onderzocht persoon, zou moeten kunnen navragen bij je potentiele nieuwe werkgever en/of dat onderzoeksbureau.
Die achtergrondcheck is op dit vlak alleen de VOG. Daarnaast oa een integriteitscheck, kredietwaardigheidscheck, ID verificatie, educatie check en werkverleden wordt gecheckt. Best uitgebreid in ieder geval, maar niets om me zorgen over te maken op hooguit exacte datum van diploma's na ofzo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:35:20 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_179962227
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:04 schreef desub het volgende:
Toevallig maandag VOG aanvraag gedaan, gisteren binnen.
Die aanvraag doe je online toch? En hij komt per post binnen dan? Zie je bij het doorlopen van de aanvraag de uitkomst ook al?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_179962381
Toekomstige werkgever heeft de aanvraag opgestart(die geeft waarschijnlijk ook het aandachtsgebied/profiel aan)via Justis. Ik kreeg mail met code, waarna ik met DigiD en iDeal de aanvraag kan voltooien. VOG komt via post. Denk niet dat je tussentijds uitkomst ziet, maar niet op gelet.
elk oordeel heeft z'n nadeel
pi_179962445
Bij een vorige werkgever was een VOG ook een eis.

Daar was het normaal dat je hem op de dag van de indiensttreding aanvroeg via de werkgever, normaal was dit binnen 14 dagen wel binnen. Dan zat je sowieso nog in je proeftijd, maar ook in het contract was er iets over opgenomen. Die 1 of 2 weken zonder VOG was in ons geval niet zo'n probleem, het was geen kinderdagverblijf of iets dergelijks.

Sowieso moet in dit geval de werkgever de formulieren aanleveren als ik het juist heb, dus daar moet je sowieso op wachten.
pi_179962603
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:04 schreef desub het volgende:
Toevallig maandag VOG aanvraag gedaan, gisteren binnen.
Bij mij ook heel snel. Wel heel slordig dat de enveloppe waarin de VOG verstuurd was niet eens dichtgeplakt was. :')
pi_179962664
VOG binnenkrijgen gaat meestal best wel snel na de aanvraag, maar wanneer je dus iets hebt gedaan wat niet door de beugel kan dan kan het langer duren. Dus onder concretere info over wat je ongeveer wil doen en waarvoor je ooit veroordeeld bent, kunnen wij geen antwoord geven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_179963066
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus heel concreet, als je in de laatste 4 jaar niets uitgevroten hebt zit je goed?
Ja. VOG is dan snel en goed.
quote:
[..]

Die achtergrondcheck is op dit vlak alleen de VOG. Daarnaast oa een integriteitscheck, kredietwaardigheidscheck, ID verificatie, educatie check en werkverleden wordt gecheckt. Best uitgebreid in ieder geval, maar niets om me zorgen over te maken op hooguit exacte datum van diploma's na ofzo.
Maar die achtergrondcheck kan eeuwen duren, dat wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179963264
Mijn aankomend werkgever had de VOG-aanvraag ook gestart, nog voor de salarisonderhandelingen. Nadat die rond waren heb ik hem aangevraagd en kreeg ik hem binnen een week binnen.

Ik heb een scan ervan opgestuurd naar mijn nieuwe werkgever en die heeft toen per mail aangegeven dat ze de aanstelling in orde gingen maken. Dat was voor mij voldoende om bij mijn huidige werk mijn ontslag in te dienen.

Klein risico, maar ik vond een mondelinge en per mail bevestigde overeenkomst wel goed genoeg.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:46:45 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_179963330
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Die aanvraag doe je online toch? En hij komt per post binnen dan? Zie je bij het doorlopen van de aanvraag de uitkomst ook al?
Nee, die uitkomst krijg je later pas, en alleen per post, op jouw huisadres. Na het doorlopen van de aanvraag krijg je alleen een betalingsbewijs, en een aanvraagnummer.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:47:30 #17
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179963347
Mijn VOG was binnen een week binnen. Was overigens ook een vereiste voor ik kon starten (MBO instelling) en was gelukkig net op tijd binnen voor de gewenste startdatum.

Als het bedrijf het gewoon digitaal aanvraagt, dan gaat het snel. Heb je een bedrijf zoals mijn oude werkgever die dat nog niet digitaal deed, dan kan het lang duren omdat je eerst een afspraak moet maken bij de gemeente (en natuurlijk is er over twee weken pas tijd op een tijdstip dat jou uitkomt) en vervolgens krijg je het per post thuis een week later ongeveer. (ervan uitgaande dat je niets op je kerfstok hebt)
Don't let my username fool you...
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:55:29 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_179963491
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:42 schreef zatoichi het volgende:
Mijn aankomend werkgever had de VOG-aanvraag ook gestart, nog voor de salarisonderhandelingen. Nadat die rond waren heb ik hem aangevraagd en kreeg ik hem binnen een week binnen.

Ik heb een scan ervan opgestuurd naar mijn nieuwe werkgever en die heeft toen per mail aangegeven dat ze de aanstelling in orde gingen maken. Dat was voor mij voldoende om bij mijn huidige werk mijn ontslag in te dienen.

Klein risico, maar ik vond een mondelinge en per mail bevestigde overeenkomst wel goed genoeg.
Ja zo zou ik het ook doen. De potentiele werkgever heeft de aanvraag nu ook reeds opgestart inderdaad, maar ik heb nog totaal geen concreet aanbod gehad. Ik zou als werkgever wachten totdat de onderhandelingen rond zijn eerlijk gezegd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_179963888
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:55 schreef sanger het volgende:

Ja zo zou ik het ook doen. De potentiele werkgever heeft de aanvraag nu ook reeds opgestart inderdaad, maar ik heb nog totaal geen concreet aanbod gehad.
Vreemd, de 3x dat ik een VOG aanvroeg, moest ik met de werkgeverspapieren naar het gemeenteloket om de formele aanvraag in te dienen. Ik begrijp ook niet wat met die "achtergrondcheck door derde partij" wordt bedoeld.

Overigens, wat hierboven staat vermeld: kan met een paar dagen rond zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:15:59 #20
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179963910
Twee weken geleden een VOG aangevraagd, was binnen twee dagen geregeld.
pi_179964327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus heel concreet, als je in de laatste 4 jaar niets uitgevroten hebt zit je goed?

[..]

Die achtergrondcheck is op dit vlak alleen de VOG. Daarnaast oa een integriteitscheck, kredietwaardigheidscheck, ID verificatie, educatie check en werkverleden wordt gecheckt. Best uitgebreid in ieder geval, maar niets om me zorgen over te maken op hooguit exacte datum van diploma's na ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179964835
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Vreemd, de 3x dat ik een VOG aanvroeg, moest ik met de werkgeverspapieren naar het gemeenteloket om de formele aanvraag in te dienen. Ik begrijp ook niet wat met die "achtergrondcheck door derde partij" wordt bedoeld.

Overigens, wat hierboven staat vermeld: kan met een paar dagen rond zijn.
Tegenwoordig kan je dat ook via digitaal doen. Als jouw werkgever aangesloten bij Digid gaat het echt snel hoor. In aantal dagen krijgt je het te horen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_179966506
Heb voor stages/werkgevers ook al eerder VOG moeten aanvragen. Maar het kwam er daarop neer dat eerst contract werd getekend en daarna pas de aanvraag werd gedaan.
Nu je digitaal moet aanvragen is t binnen paar dagen echt wel binnen.

En mocht je VOG niet in orde zijn, sta je zo weer buiten. In je contract zal daarover paar regeltjes zijn opgenomen over echt van ontslag enz.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:35:20 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179966758
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:05 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je dat ook via digitaal doen. Als jouw werkgever aangesloten bij Digid gaat het echt snel hoor. In aantal dagen krijgt je het te horen.
Is er al een tijdje, maar sommige werkgevers weigeren dat. Zo eentje had ik ook, dus ik moest een afspraak maken bij de gemeente. Alle tijdstippen waarop normale werkende mensen kunnen waren dus al vol voor de eerstvolgende twee weken, dan mag je daar naartoe. Binnen een minuutje sta je weer buiten en via de post krijg je je VOG. Zo nutteloos.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:36:56 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179966794
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:24 schreef Roosgeluk het volgende:
Heb voor stages/werkgevers ook al eerder VOG moeten aanvragen. Maar het kwam er daarop neer dat eerst contract werd getekend en daarna pas de aanvraag werd gedaan.
Nu je digitaal moet aanvragen is t binnen paar dagen echt wel binnen.

En mocht je VOG niet in orde zijn, sta je zo weer buiten. In je contract zal daarover paar regeltjes zijn opgenomen over echt van ontslag enz.
Maar er zijn ook zat werkgevers in sectoren waar je zonder VOG dus écht niet aan de slag mag. Ik werk nu bij een onderwijsinstelling, daar mag dat dus niet. Zolang je geen VOG hebt, mag je geen werkzaamheden verrichten.
Don't let my username fool you...
pi_179967255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus heel concreet, als je in de laatste 4 jaar niets uitgevroten hebt zit je goed?
Tenzij je kleine kindertjes hebt geneukt.

Of grote kinderen. Dan ook niet.
pi_179967874
Duur bij mij 6 dagen. Vrijdag aangevraagd, donderdag binnen.
pi_179968026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:13 schreef sneakydesert het volgende:
Duur bij mij 6 dagen. Vrijdag aangevraagd, donderdag binnen.
Vijf dagen dus
pi_179977410
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Vijf dagen dus
Uh nee, zes. Za, zo, ma, di, wo, do. Zijn er zes ;)
pi_179980578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:07 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Uh nee, zes. Za, zo, ma, di, wo, do. Zijn er zes ;)
Alsof ambtenaren in het weekend werken, dus vr, ma, di ,wo, do
pi_179980848
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:29 schreef MCH het volgende:

[..]

Alsof ambtenaren in het weekend werken, dus vr, ma, di ,wo, do
Fixed. Dat zijn er dan 4, niet 5.

En 'dagen' zijn in de volksmond nog altijd 'weekdagen', anders had-ie wel 'werkdagen' getypt.
pi_179980874
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Fixed. Dat zijn er dan 4, niet 5.

En 'dagen' zijn in de volksmond nog altijd 'weekdagen', anders had-ie wel 'werkdagen' getypt.
Bedankt voor het oplossen van dit gewichtige vraagstuk
pi_179981434
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Bedankt voor het oplossen van dit gewichtige vraagstuk
Ja ik voelde een onweerstaanbare drang dit mysterie voor eens en altijd te ontzenuwen. Kon er bijkans niet van slapen :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')