abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juni 2018 @ 10:48:46 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179867019
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:52 schreef SicSicSics het volgende:
En hoe gaan we dit probleem nou aanpakken?

Schelden, tieren, beschuldigen en in een hoekje drukken of thee drinken?
Turkse thee.
pi_179867031
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Sinds 4 april 2002 staat Australie een dubbele nationaliteit gewoon toe.
https://www.homeaffairs.gov.au/trav/citi/curr/dual-citizenship

[..]

Yes, maar Nederland niet, uitzonderingen daargelaten. Als je een Australisch paspoort wil nemen, moet je je Nederlandse opgeven.
  maandag 18 juni 2018 @ 10:53:16 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179867079
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:48 schreef Lothiriel het volgende:
Dat weet ik niet, misschien worden immigranten toch iets meer gedwongen hun land van oorsprong los te laten op die manier. Los daarvan is het sowieso de moeite waard om uit te proberen volgens mij.
Ik denk dat 'dwingen' niet de weg is. Opleiding, Kansen en Betrokkenheid, daar zou ik voor gaan.
quote:
En ja, voor mij zou het prima zijn als wie momenteel 2 nationaliteiten heeft deze mag behouden, en zo'n regel in te voeren vanaf een bepaald punt in de toekomst. Voorts zou ik ervoor opteren om kinderen geboren in Nederland enkel nog de Nederlandse nationaliteit toe te kennen, ongeacht de nationaliteiten van de ouders (behalve als zij de Nederlandse nationaliteit niet wensen voor hun kind). Zo zorg je ervoor dat de dubbele nationaliteit langzaamaan uitsterft.
Volgens mij worden er niet actief geboortegegevens uitgewisseld. Bovendien kun je nu nog steeds vrijwillig twee nationaliteiten aanhouden. Effectief niet anders dan hoe het nu werkt. :)
quote:
Mensen die niet kunnen aarden in Nederland kunnen dan alsnog gewoon verhuizen, en hopelijk worden mensen die wel oprecht Nederlander zijn ook zo bejegend door wie hier "al eeuwen woont", ook al hebben ze een iets exotischere naam. Dat lijkt me geen slecht doel om naar toe te werken.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Dat 'naartoe werken' vullen we alleen iets anders in ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 18 juni 2018 @ 11:02:07 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_179867220
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Yes, maar Nederland niet, uitzonderingen daargelaten. Als je een Australisch paspoort wil nemen, moet je je Nederlandse opgeven.
En ik heb niet het idee dat er Nederlanders zijn die daar moeilijk over zullen doen. Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat als je emigreert naar een ander land om je daar voorgoed te vestigen, dat je ook gewoon de nationaliteit van dat land aanneemt en niet krampachtig aan je afkomst blijft hangen. Anders had je niet moeten vertrekken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179867493
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik denk dat 'dwingen' niet de weg is. Opleiding, Kansen en Betrokkenheid, daar zou ik voor gaan.

Het probleem met deze grote meerderheid aan Turken in Nederland is nu precies dat ze geboren en opgegroeid zijn in een vrije democratische en seculiere samenleving waarin er zat kansen zijn voor iedereen ongeacht hun culturele achtergrond.

Ondanks dat kiezen ze in volle overtuiging voor een dictator die al die zaken juist af aan het schaffen is.

En ze voelen zich meer verwant met die dictator in een land wat slechts het land van hun opa en oma was. Dit komt niet meer goed door het bieden van opleiding, kansen en betrokkenheid. Bij deze hele generatie gaat het helemaal niet meer goed komen. We kunnen hoogstens kijken wat we aan een volgende generatie kunnen doen. Maar ik weet het antwoord niet meer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 juni 2018 @ 11:32:15 #31
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_179867772
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Sinds 4 april 2002 staat Australie een dubbele nationaliteit gewoon toe.
https://www.homeaffairs.gov.au/trav/citi/curr/dual-citizenship

[..]

Ah interessant, ze zitten daar al sinds ‘84 en hebben geen behoefte aan twee nationaliteiten, anders hadden ze daar vast gebruik van gemaakt.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_179867851
quote:
6s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jaja. Iedereen maar zijn Nederlandse nationaliteit afpakken, omdat je denkt dat zoiets misschien helpt om een groter loyaliteitsgevoel te kweken? _O- Filkker toch op man.

Dat is niet eens symptoombestrijdeing.

Zeg dan dat je iedereen die je niet bevalt weg wil hebben ipv. er zo'n ingewikkeld verhaal van te maken. :D
Wat? Jij zegt dat het niet kan, ik zeg van wel en dat heb ik ook laten zien.
pi_179868014
Je zou sowieso de NLe nationaliteit van iedere Turk die in Turkije dienstplicht heeft gevolgd moeten afnemen. Die mensen zijn getraind door een ons steeds vijanderige staat en hebben 0,0 loyaliteit jegens NL toe mocht het tot een conflict komen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179868119
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar kweek je geen loyaliteit mee. :{w
Mensen die geen kiesrecht hebben (of in ons leger zitten), hoeven ook niet loyaal te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 11:51:45 ]
pi_179868199
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:43 schreef De_Onnoembare het volgende:
Je zou sowieso de NLe nationaliteit van iedere Turk die in Turkije dienstplicht heeft gevolgd moeten afnemen. Die mensen zijn getraind door een ons steeds vijanderige staat en hebben 0,0 loyaliteit jegens NL toe mocht het tot een conflict komen.
Of niet genoeg geld om het af te kopen. Je weet dat het verplicht is voor Turkse Nederlanders om je dienstplicht te voldoen of om het af te kopen? Heeft weinig met loyaliteit te maken.

Vraag me wel af hoe de nederlandse overheid omgaat met Turkse Nederlanders die hun dienstplicht vervullen terwijl ze ook nog verplichtingen hebben in Nederland zoals bijstandgerechtigden of mensen met een meldplicht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 juni 2018 @ 11:56:55 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179868238
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:36 schreef vigen98 het volgende:
Wat? Jij zegt dat het niet kan, ik zeg van wel en dat heb ik ook laten zien.
Dat ligt aan je doel.

Is je doel: Iedereen die je niet aanstaat de NL nationaliteit ontzeggen. Dan kan dat, in theorie, inderdaad.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 18 juni 2018 @ 11:59:02 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179868265
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het probleem met deze grote meerderheid aan Turken in Nederland is nu precies dat ze geboren en opgegroeid zijn in een vrije democratische en seculiere samenleving waarin er zat kansen zijn voor iedereen ongeacht hun culturele achtergrond.
Daar verschillen de meningen over.
quote:
Ondanks dat kiezen ze in volle overtuiging voor een dictator die al die zaken juist af aan het schaffen is.
Lang niet allemaal.
quote:
En ze voelen zich meer verwant met die dictator in een land wat slechts het land van hun opa en oma was. Dit komt niet meer goed door het bieden van opleiding, kansen en betrokkenheid. Bij deze hele generatie gaat het helemaal niet meer goed komen. We kunnen hoogstens kijken wat we aan een volgende generatie kunnen doen. Maar ik weet het antwoord niet meer.
Opleiding, kansen en betrokkenheid zijn nog steeds, in mijn ogen, de enige valide middelen.

Repressie en verbieden is het in ieder geval niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_179868292
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen over.

Heeft weinig met meningen te maken. Dat is gewoon een feit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179868327
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

Lang niet allemaal.

De overgrote meerderheid. Erdogan heeft niet voor niets de Nederlandse stem hard nodig om zijn dictatuur te kunnen voltooien. Ik schaam me dat deze Nederlandse honden dit mogelijk maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179868401
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

Opleiding, kansen en betrokkenheid zijn nog steeds, in mijn ogen, de enige valide middelen.

Repressie en verbieden is het in ieder geval niet.
Opleiding, kansen en betrokkenheid hebben de Turkse Nederlanders niet behoed om deze dictator zo te omarmen. Uiteraard moeten opleiding en kansen in gelijke mate voorradig blijven voor iedere legaal in Nederland verblijvende burger. Maar het is duidelijk dat ze ook geen oplossing brengen tegen dit probleem.

Ik weet niet wat wel de beste aanpak tegen tegen deze Turken zijn, maar repressie en verboden heb je mij niet horen noemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179868415
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid. Erdogan heeft niet voor niets de Nederlandse stem hard nodig om zijn dictatuur te kunnen voltooien. Ik schaam me dat deze Nederlandse honden dit mogelijk maken.
Het is aan Turkije om te beslissen wie bij hun verkiezingen mag stemmen en wie niet. En het is aan de Turkse kiezers om te beslissen wie ze kiezen.

Wmb. is het enige aspect waar je naar zou kunnen kijken, hoe het zit met de invloed van Erdogan op de Nederlandse politiek, en of een afschaffing van de dubbele nationaliteit daar, indien nodig, iets aan kan verbeteren.
pi_179868459
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is aan Turkije om te beslissen wie bij hun verkiezingen mag stemmen en wie niet. En het is aan de Turkse kiezers om te beslissen wie ze kiezen.

Wmb. is het enige aspect waar je naar zou kunnen kijken, hoe het zit met de invloed van Erdogan op de Nederlandse politiek, en of een afschaffing van de dubbele nationaliteit daar, indien nodig, iets aan kan verbeteren.
Mij hoor je toch niet pleiten voor een verbod? Maar kritiek en zorg om het feit dat ze zo massaal deze dictatuur omarmen terwijl ze meestal zijn opgegroeid in het seculiere, democratische en vrije Nederland lijkt mij wel op zijn plaats.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179868530
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Opleiding, kansen en betrokkenheid zijn nog steeds, in mijn ogen, de enige valide middelen.

Repressie en verbieden is het in ieder geval niet.
De Indo's schijnen juist zo goed geintegreerd te zijn door de angst voor discriminatie en sociale uitsluiting in de jaren '50. Idem voor bijv. de Polen in het Ruhrgebied, rond dezelfde tijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 12:16:03 ]
pi_179868667
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:40 schreef SicSicSics het volgende:

Kennelijk zijn er ook voldoende nederlanders die er een probleem mee hebben? ;)
Dat is het punt juist. Nederlands maakt een Nederlands probleem van een kwestie tussen Turken en de Turkse staat. Als je dat een Turks probleem laat kunnen Turken dan wel de Turkse staat dat eenvoudig oplossen.

quote:
Ah. De massa-immigratie agenda. Ja man. Het is allemaal zo simpel.
Die is er nou eenmaal, en een andere reden voor deze onzin kan ik niet bedenken.
quote:
6s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jaja. Iedereen maar zijn Nederlandse nationaliteit afpakken, omdat je denkt dat zoiets misschien helpt om een groter loyaliteitsgevoel te kweken? _O- Filkker toch op man.

Dat is niet eens symptoombestrijdeing.

Het bestrijdt de oorzaak. Het loyaliteitsgevoel volgt vanzelf de juridische toestand. Turks nationalist zijn is ook heel lastig zonder Turkse nationaliteit. Kijk maar hoe weinig Turkse nationalisten er zijn onder mensen zonder Turkse nationaliteit.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 18 juni 2018 @ 12:25:42 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179868743
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Het loyaliteitsgevoel volgt vanzelf de juridische toestand.
Denk je dat serieus? :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 18 juni 2018 @ 12:28:00 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179868789
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar het is duidelijk dat ze ook geen oplossing brengen tegen dit probleem.
Volgens mij staan deze mensen elke x aantal jaar ter discussie. Over loyaliteit, over integratie, over wenselijkheid, over... Noem maar op.

Daar zou ik van naar de moskee gaan en mijn identiteit en loyaliteit aan mijn land van herkomst ophangen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_179868959
quote:
3s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij staan deze mensen elke x aantal jaar ter discussie. Over loyaliteit, over integratie, over wenselijkheid, over... Noem maar op.

Daar zou ik van naar de moskee gaan en mijn identiteit en loyaliteit aan mijn land van herkomst ophangen.
Wat een onzin. Ze worden gewoon beoordeeld naar hun gedrag.
Het is bekend dat ze het economisch beter doen dan een hoop andere bevolkingsgroepen. Er zijn meer Turkse ondernemers en minder werkelozen dan bijvoorbeeld onder Antilianen en Marokkanen.

De kritiek over hun loyaliteit en integratie is pas losgebarsten na de coup tegen Erdogan. Ook alle Diyanet moskeeen konden decennialang floreren zonder serieuze kritiek van Nederlanders en dankzij allerlei steun van onze regering.

En al die kritiek is volkomen terecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 juni 2018 @ 12:52:58 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179869246
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat een onzin. Ze worden gewoon beoordeeld naar hun gedrag.
Geen onzin. :)
En wat is 'gewoon beoordeeld' worden?
quote:
De kritiek over hun loyaliteit en integratie is pas losgebarsten na de coup tegen Erdogan. Ook alle Diyanet moskeeen konden decennialang floreren zonder serieuze kritiek van Nederlanders en dankzij allerlei steun van onze regering.

En al die kritiek is volkomen terecht.
Integratie ellende/ discussie loopt al vanaf de eerste genaratie en is altijd in golfbewegingen langs blijven komen.
Grijze Wolven en loyaliteit was ook al een discussie bij de eerste generatie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_179886684
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:37 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Die mogen ook kiezen. Mijn familie in Australië heeft de Nederlandse nationaliteit ook moeten opgeven om de Australische te krijgen, prima toch?
Begin bij Maxima zou ik zeggen. En de vele Nederlanders met twee nationaliteiten. Dan volgt de rest vanzelf.
pi_179888318
Echte loyaliteit is 1 richtingsverkeer, geen 2 baanseweg. Gewoon 1 nationaliteit, 1 loyaliteit, 1 paspoort. Maakt het voor iedereen een stuk duidelijker. Dan ben je Nederlander en loyaal aan Nederland, of Turk en dan ben je loyaal aan Turkije en is Erdogan JE president, en speel je bv als voetballer voor Turkije.

Maak een keuze, en probeer niet van 2 walletjes te eten. Kies je voor Turkije? Dan heeft dat gevolgen. Wil je later toch Nederlander worden? Ook dat moet dan mogelijk zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')