Hoezo, als jij graag een kind wilt prima, en de mogelijkheid tot onbetaald verlof zou inderdaad 2 maand (of hoe lang je wilt) moeten zijn.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zwaar onterechte klacht. Zelfs 2 maanden zou te kort zijn.
omdat de werkgever niet altijd aan het korste eind hoeft te trekken.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:12 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Hoezo, als jij graag een kind wilt prima, en de mogelijkheid tot onbetaald verlof zou inderdaad 2 maand (of hoe lang je wilt) moeten zijn.
Maar waarom moet een werkgever jou doorbetalen omdat jij graag een kind wilt en er dus graag voor dat kind wilt zijn in het begin
Langste bedoel je? Dat is in NL al sws niet het geval....daarnaast is dat echt een appels met peren vergelijking.... en ook een drogreden.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
omdat de werkgever niet altijd aan het korste eind hoeft te trekken.
quote:Op zondag 17 juni 2018 13:21 schreef mstx het volgende:
Collega's die er 6 weken niet zijn, of collega's die 6 weken lang non-stop over hun kinderen lullen, dan weet ik het wel hoor. Laat ze maar lekker 6 weken vrij zijn.
Dat is het punt niet, mijn punt, waarom de fuck zou de werkgever dat hele feestje moeten financieren.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:21 schreef mstx het volgende:
Collega's die er 6 weken niet zijn, of collega's die 6 weken lang non-stop over hun kinderen lullen, dan weet ik het wel hoor. Laat ze maar lekker 6 weken vrij zijn.
Dan koopt hij maar een S300 ipv een S400.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
omdat de werkgever niet altijd aan het korste eind hoeft te trekken.
Precies dit, of doe een 50/50 achtige regeling (wat ik nog raar zou vinden maar iets eerlijker want dan raakt het de mensen zelf ook)quote:Op zondag 17 juni 2018 13:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb er vijf en toen ik nog werkte pakte ik gewoon onbetaald verlof. Was wel leuk geweest als dat gewoon betaald was. Men onderschat de rol van de vader nogal.
Vaders zijn er alleen maar als zaaddonor en om op hun eigen kinderen te passen als de moeder even boodschappen moet doen tochquote:Op zondag 17 juni 2018 13:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb er vijf en toen ik nog werkte pakte ik gewoon onbetaald verlof. Was wel leuk geweest als dat gewoon betaald was. Men onderschat de rol van de vader nogal.
2 maanden geen gesloten topics zou wel fantastisch zijnquote:Op zondag 17 juni 2018 13:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
quote:Op zondag 17 juni 2018 13:43 schreef Roces18 het volgende:
BAAS!!!!!!
Een vrouw kan maar 1x in de 9 maanden zwangerschapsverlof opnemen.
Een man kan ontelbaar zaadjes planten. Dus rest van zijn leven vrij!?!?!!? Winning strategy??
Ja nou ja niet iedereen is kut hè.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik weet niet of ik het wel zo geweldig zou vinden om 6 week samen thuis te zijn, mijn man had 3 week vakantie opgenomen en is gewoon na een week weer gaan werken, hij liep meer in de weg dan dat het nou zo gezellig was. Redde mij prima en moet zeggen, vond het ook wel fijn dat iedereen met gewone leven doorging.
Dat heeft er niets mee te maken, beetje verveeld thuis zitten kijken naar een baby die slaapt, eet of huilt. Als hij niet aan het werk was gegaan was ik wel aan het werk gegaan. Je hoeft echt niet met z'n twee een luier te verschonen of een fles te gevenquote:Op zondag 17 juni 2018 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja nou ja niet iedereen is kut hè.
Ja lees dan, hoeft niet direct opgenomen te worden. Daarnaast een beetje egoïstisch een man deze eerste momenten met zijn kind niet te gunnen omdat jij er niet tegen kan.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:58 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken, beetje verveeld thuis zitten kijken naar een baby die slaapt, eet of huilt. Als hij niet aan het werk was gegaan was ik wel aan het werk gegaan. Je hoeft echt niet met z'n twee een luier te verschonen of een fles te geven
Ja maar waarom moet de werkgever dat gaan betalen? Jij wilt een kind....quote:Op zondag 17 juni 2018 13:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Je snapt dat het een stuk makkelijker is dat verlof ook daadwerkelijk op te nemen als je er financieel een stuk minder op achteruit gaat?
Hoezo niet tegen kunnen, 2 mensen op 1 taak zetten is beetje overdreven, als hij graag het kind wilde verzorgen was ik wel weer aan het werk gegaan, maar al dat gedraai om elkaar heen, nee daar konden wij beiden niet tegen. Hij zat al te draaien en te doen en toen ik zei, wil je weer aan het werk? Belde hij direct zelf naar de zaak voor een opdracht want dat gehang en gewacht is niets aan.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja lees dan, hoeft niet direct opgenomen te worden. Daarnaast een beetje egoïstisch een man deze eerste momenten met zijn kind niet te gunnen omdat jij er niet tegen kan.
Continuïteit. Zonder kinderen geen nieuwe werknemers, omvolking niet meegerekend.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:04 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Ja maar waarom moet de werkgever dat gaan betalen? Jij wilt een kind....
Raar verhaal.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:05 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Hoezo niet tegen kunnen, 2 mensen op 1 taak zetten is beetje overdreven, als hij graag het kind wilde verzorgen was ik wel weer aan het werk gegaan, maar al dat gedraai om elkaar heen, nee daar konden wij beiden niet tegen. Hij zat al te draaien en te doen en toen ik zei, wil je weer aan het werk? Belde hij direct zelf naar de zaak voor een opdracht want dat gehang en gewacht is niets aan.
Maar dat het bij jou zo is staat los van de rest, ik vind ook dat elke vader de kans moet krijgen als hij wel graag vrij wil, dat te kunnen krijgen.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:05 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Hoezo niet tegen kunnen, 2 mensen op 1 taak zetten is beetje overdreven, als hij graag het kind wilde verzorgen was ik wel weer aan het werk gegaan, maar al dat gedraai om elkaar heen, nee daar konden wij beiden niet tegen. Hij zat al te draaien en te doen en toen ik zei, wil je weer aan het werk? Belde hij direct zelf naar de zaak voor een opdracht want dat gehang en gewacht is niets aan.
Wel meegerekend.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Continuïteit. Zonder kinderen geen nieuwe werknemers, omvolking niet meegerekend.
Echt hè. Ik denk juist dat het samen zorgen de eerste maanden voor een hele sterke band zorgt. Niet alleen met de kinderen maar ook met je partner.quote:
Blijkt uit onderzoek ook dacht ik.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Echt hè. Ik denk juist dat het samen zorgen de eerste maanden voor een hele sterke band zorgt. Niet alleen met de kinderen maar ook met je partner.
Dus die verantwoordelijkheid hoort maar bij de werkgever te liggen? En de zorg voor continuïteit in de samenleving of als land moet puur op de rekening van de werkgever komen....quote:Op zondag 17 juni 2018 14:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Continuïteit. Zonder kinderen geen nieuwe werknemers, omvolking niet meegerekend.
Nou de meeste bedrijven staan of vallen bij de juiste werknemers, die bedrijven mogen daar dan ook best in investeren voor de lange termijn lijkt mij.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:10 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Dus die verantwoordelijkheid hoort maar bij de werkgever te liggen? En de zorg voor continuïteit in de samenleving of als land moet puur op de rekening van de werkgever komen....
Dat is toch belachelijk? En ik snap best dat alle onderbuikjes zolang ze er zelf geen cent op achteruit gaan het toejuichen (want lekker gratis vrij jeuj) maar het klopt gewoon niet.
Die band was erg goed, alleen dat wachten, sommige mensen houden niet van wachten en elkaar in de weg lopenquote:Op zondag 17 juni 2018 14:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Echt hè. Ik denk juist dat het samen zorgen de eerste maanden voor een hele sterke band zorgt. Niet alleen met de kinderen maar ook met je partner.
dat mag ook 100% ja, in de vorm van verloning, niet in deze vorm als je het mij vraagt.....nog meer drogredenen op de plank?quote:Op zondag 17 juni 2018 14:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou de meeste bedrijven staan of vallen bij de juiste werknemers, die bedrijven mogen daar dan ook best in investeren voor de lange termijn lijkt mij.
Het is niet ineens een drogreden omdat jij een hersenkronkel hebt kerel.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:13 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
dat mag ook 100% ja, in de vorm van verloning, niet in deze vorm als je het mij vraagt.....nog meer drogredenen op de plank?
En daarbij heeft dit ook niks maar dan niks met het goed functioneren van iemand te maken
Het staat compleet los van elkaar....jij hebt geen enkel argument waarom het wel zou moeten behalve onderbuik tokkie gelul zonder 1 feitquote:Op zondag 17 juni 2018 14:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is niet ineens een drogreden omdat jij een hersenkronkel hebt kerel.
Hoe lang denk je dat de gemiddelde werknemer bij 1 bedrijf blijft werken anno 2018quote:Op zondag 17 juni 2018 14:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja uiteraard die persoon met drie kinderen levert ook drie keer zo veel toekomstige werknemers op.
Ik geef zojuist een reden.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:15 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Het staat compleet los van elkaar....jij hebt geen enkel argument waarom het wel zou moeten behalve onderbuik tokkie gelul zonder 1 feit
Dat is erg verschillend per sector. En dat doet er verder ook niet toe. Het kind van die persoon komt waarachijnlijk niet bij datzelfde bedrijf werken.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:16 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat de gemiddelde werknemer bij 1 bedrijf blijft werken anno 2018
Zegt meer over je relatie dan iets anders lijkt mij, nofi.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Die band was erg goed, alleen dat wachten, sommige mensen houden niet van wachten en elkaar in de weg lopen
Die was goed, misschien was het anders geweest als mijn kind in de zomer was geboren dan hadden we nog kunnen sleutelen en klussen aan huis.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zegt meer over je relatie dan iets anders lijkt mij, nofi.
Is ook zo. Maar goed toen ze in grotten woonden lukte het ook.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:42 schreef Pharkus het volgende:
Dat had ik ook wel willen hebbenAan de andere kant hebben we het ook gered zonder, zoals zovelen.
Als je het sec bekijkt hadden die jager/verzamelaars veel meer vrije tijd. Sapiens: een kleine geschiedenis van de mensheid illustreert dat perfect.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar goed toen ze in grotten woonden lukte het ook.![]()
Wil niet suggereren dat je al zo oud bent maar...
Goede tip.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:59 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als je het sec bekijkt hadden die jager/verzamelaars veel meer vrije tijd. Sapiens: een kleine geschiedenis van de mensheid illustreert dat perfect.
Hangt af van hoe zwaar de bevalling is geweest. Er zijn ook genoeg bevallingen waarbij de vrouw weken nodig heeft om herstellen. Vooral met kiezerssnede.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:58 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken, beetje verveeld thuis zitten kijken naar een baby die slaapt, eet of huilt. Als hij niet aan het werk was gegaan was ik wel aan het werk gegaan. Je hoeft echt niet met z'n twee een luier te verschonen of een fles te geven
Jij bent hier juist het onderbuikje dat niet wil betalen voor een maatschappelijk goed.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:10 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Dus die verantwoordelijkheid hoort maar bij de werkgever te liggen? En de zorg voor continuïteit in de samenleving of als land moet puur op de rekening van de werkgever komen....
Dat is toch belachelijk? En ik snap best dat alle onderbuikjes zolang ze er zelf geen cent op achteruit gaan het toejuichen (want lekker gratis vrij jeuj) maar het klopt gewoon niet.
Ja en de wetgever wil je schijnbaar stimuleren daar in de vroege jaren meer tijd mee door te brengen.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:04 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Kan 70/30 ook nog een beetje jouw goedkeuring wegdragen?quote:Op zondag 17 juni 2018 13:24 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Precies dit, of doe een 50/50 achtige regeling (wat ik nog raar zou vinden maar iets eerlijker want dan raakt het de mensen zelf ook)
Man, wat kan mij die werkgevers schelen!quote:Op zondag 17 juni 2018 14:08 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Maar dat het bij jou zo is staat los van de rest, ik vind ook dat elke vader de kans moet krijgen als hij wel graag vrij wil, dat te kunnen krijgen.
Maar ik vind alleen dat de werkgever dat niet hoeft te betalen, dat is gewoon een slecht uitgangspunt
quote:Op zondag 17 juni 2018 13:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, links gepopelquote:Op zondag 17 juni 2018 17:40 schreef Tegan het volgende:
Is het niet zoals met zwangerschapsverlof dat de overheid betaald?
Lees je eigen link. Dat hoeft de werkgever niet te betalen.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:04 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe bedoel je sociale cohesie? Maatschappelijk verantwoord ondernemen is ook maar een gunstige PR-term. Geld verdienen is wat belangrijk is, ten koste van alles en iedereen. Werknemers zijn gewoon onderdeel van het kapitaal.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:10 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 juni 2018 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]![]()
Een zaaddonor is ook een vader toch.![]()
True, dat geef ik ook toequote:Op zondag 17 juni 2018 19:35 schreef Questular het volgende:
Dan zie jij er toch gewoon van af TS mocht het zover komen? Ga je vast niet doen.
Nee ik stemde tot de laatste verkiezingen D66, volgend jaar ga ik denk ik helemaal niet meer stemmen of op een andere partij..quote:Op zondag 17 juni 2018 15:03 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een afgunst en jaloezie in dit topic.
TS is een neoliberale autistische VVD'er.
De uiteindelijke rekening komt uiteraard bij de werkgever, tenzij we als maatschappij bijvoorbeeld gezamenlijk opdraaien voor de kosten.quote:Op zondag 17 juni 2018 19:48 schreef Leandra het volgende:
Ha, het zwangerschaps- en bevallingsverlof van een vrouw wordt door het UWV betaald en het vaderschapsverlof van een man moet door de werkgever betaald worden? Dan zouden mannen dus een groter kostenrisico voor de werkgever dan vrouwen worden, en bij vrouwen is de kans op een zwangerschapsverlof ook wel voorbij als ze 45 zijn.
Ah, helemaal niet door de werkgever dus... maar gewoon net als bij vrouwen door het UWV.
Waardeloze OP weer.
Dat laatste klopt helemaal.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Waar komt dat geld daarvoor vandaan dan ?quote:Op zondag 17 juni 2018 19:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Lees je eigen link. Dat hoeft de werkgever niet te betalen.
Nu met die 2 en die 5 dagen wel, maar bij die 6 weekend betaald het uvw. Net als bij zwangerschapsverlof bij vrouwen dus.
Maatschappij. Belastingen e.d.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:27 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Waar komt dat geld daarvoor vandaan dan ?
Naja, wachten?quote:Op zondag 17 juni 2018 14:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Die band was erg goed, alleen dat wachten, sommige mensen houden niet van wachten en elkaar in de weg lopen
Er zijn zat mensen die gewoon goed sparen en daarna gewoon onbetaald verlof krijgen.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:17 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
True, dat geef ik ook toe
Maar zouden de mensen die nu roepen dat het wel 6 weken moet, ook 6 weken nemen als het onbetaald zou zijn
Nou na een week hadden we elkaar wel gezien, in de winter ga je ook niet druk tuinieren, in een koude garage zitten sleutelen of effe het huis schilderen. Het is echt niet dat wij een hekel aan elkaar hadden, waren stapelgek op elkaar, ik weet alleen niet goed hoe je dit het best kan omschrijven, zelfstandigheid, gewone routine, de ruimte hebben.quote:Op zondag 17 juni 2018 22:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Naja, wachten?Je kunt tussendoor toch tijd met elkaar spenderen? Beetje lunchen, iets kijken, bijslapen, douchen, laatste babyprul kopen en hier en daar samen wat aanpassen in huis. Ja seksen zit er niet echt in in het begin maar hebben jullie het niet gezellig dan met elkaar?
Ja mee eens was bij ons ook het geval. Zware bevalling dus mijn vrouw kon de eerste maand niet van bed af.quote:Op zondag 17 juni 2018 22:08 schreef Myrr het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die gewoon goed sparen en daarna gewoon onbetaald verlof krijgen.
Sommige vrouwen hebben ook gewoon oprecht extra hulp nodig. Na een keizersnede of als je doos volledig kapot is gescheurd gaat het allemaal niet echt soepel. Je bekken kunnen naar de klote gaan en dan heb je nog vrouwen die depressief worden. Als je dan geen bak familie en vrienden hebt is het toch wat fijn dat je het samen met je partner kunt doen.
Ah, ja dat is natuurlijk al een andere situatie om mee te beginnen. Als je dan ook gewoon op jezelf bent, snap ik het denk ik wel.quote:Op zondag 17 juni 2018 22:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Nou na een week hadden we elkaar wel gezien, in de winter ga je ook niet druk tuinieren, in een koude garage zitten sleutelen of effe het huis schilderen. Het is echt niet dat wij een hekel aan elkaar hadden, waren stapelgek op elkaar, ik weet alleen niet goed hoe je dit het best kan omschrijven, zelfstandigheid, gewone routine, de ruimte hebben.
Zoiets denk ik, maar goed zelfs zonder kind zagen wij elkaar maar 3 keer in de week, hij was internationaal chauffeur, heb er nooit problemen mee gehad dat ik veel alleen was, wie weet speelt dat ook wel een rol hij kon zijn dingen doen op de vrachtwagen en ik gewoon mijn dingen thuis.
Als je t vanuit de ouder bekijkt ja.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:20 schreef smeerpijp. het volgende:
Al trekken mensen zonder partner of kids dan wel aan het korste eind
Je komt zo wel over als een echt takkewijf.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik weet niet of ik het wel zo geweldig zou vinden om 6 week samen thuis te zijn, mijn man had 3 week vakantie opgenomen en is gewoon na een week weer gaan werken, hij liep meer in de weg dan dat het nou zo gezellig was. Redde mij prima en moet zeggen, vond het ook wel fijn dat iedereen met gewone leven doorging.
Hadden ze dat maar eerder gefinancierd dan had jij mischien door je vader begrijpelijk kunnen lezen, in het nu.nl bericht staat expliciet dat de staat het meeste hiervan gaat betalen.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:23 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, mijn punt, waarom de fuck zou de werkgever dat hele feestje moeten financieren.
Je hebt het artikel in de OP van je eigen topic nog steeds niet gelezen dus.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:20 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
De uiteindelijke rekening komt uiteraard bij de werkgever, tenzij we als maatschappij bijvoorbeeld gezamenlijk opdraaien voor de kosten.
In dat geval zou ik het prima vinden maar dan wel graag pro rato over de volledige werkende bevolking verdeeld.
en dan met wallen onder hun ogen zwaar vermoeid op werk zitten. Daar heb je echt niets aan.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:21 schreef mstx het volgende:
Man kan dat dus ook opnemen nadat jouw verlof is verlopen.quote:Op zondag 17 juni 2018 13:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Lekker zes weekjes zeevissen. Even tot rust komen.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:34 schreef Chai het volgende:
[..]
Man kan dat dus ook opnemen nadat jouw verlof is verlopen.
Als de staat een geldboom heeft kunnen we de belastingen wel opheffen.quote:Op maandag 18 juni 2018 07:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar eerder gefinancierd dan had jij mischien door je vader begrijpelijk kunnen lezen, in het nu.nl bericht staat expliciet dat de staat het meeste hiervan gaat betalen.
Hij heeft toen eerst wat korte ritten gevraagd, maar daarna gewoon weer 2 a 3 dagen weg.quote:Op zondag 17 juni 2018 23:36 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ah, ja dat is natuurlijk al een andere situatie om mee te beginnen. Als je dan ook gewoon op jezelf bent, snap ik het denk ik wel.
Hoezo, als ik lees dat in Zweden maar 27% van het verlof gebruik maakt, lijkt het mij heel normaal, gewoon lekker je ding doen, thuis 'wachten' heeft helemaal geen zin, als die regeling er was geweest hadden wij liever losse dagen opgenomen als er bv kozijnen geplaatst moesten worden, of wanneer het kind al ouder was dat we met de motoren een lang weekend weg konden.quote:Op maandag 18 juni 2018 06:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je komt zo wel over als een echt takkewijf.
Klinkt als een gezonde relatie wel dit. Vrouwtje lekker thuis voor de baby zorgen, vent lekker tot z'n nek in het werk omdat ie bang is z'n vrouw in de weg te lopen.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Hoezo hij vond het altijd fijn om met de vrachtwagen te rijden, sommige mensen vinden hun werk wel leuk, daar wel eens aan gedacht? Daarbij als je goed had gelezen, zag ik al dat hij stond te draaien en te doen, toen ik vroeg of hij weer aan het werk wilde, was hij zelf degene die zijn baas belde voor een opdracht. Er is niets aan thuis als er niets te doen is, de rest is wel allemaal aan het werk, zoals ik al schreef misschien was zomers niet zo erg geweest want dan kun je veel meer doen.quote:Op maandag 18 juni 2018 08:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Klinkt als een gezonde relatie wel dit. Vrouwtje lekker thuis voor de baby zorgen, vent lekker tot z'n nek in het werk omdat ie bang is z'n vrouw in de weg te lopen.
Waarom praat je in de verleden tijd over hem/jullie relatie?quote:Op zondag 17 juni 2018 22:36 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Nou na een week hadden we elkaar wel gezien, in de winter ga je ook niet druk tuinieren, in een koude garage zitten sleutelen of effe het huis schilderen. Het is echt niet dat wij een hekel aan elkaar hadden, waren stapelgek op elkaar, ik weet alleen niet goed hoe je dit het best kan omschrijven, zelfstandigheid, gewone routine, de ruimte hebben.
Zoiets denk ik, maar goed zelfs zonder kind zagen wij elkaar maar 3 keer in de week, hij was internationaal chauffeur, heb er nooit problemen mee gehad dat ik veel alleen was, wie weet speelt dat ook wel een rol hij kon zijn dingen doen op de vrachtwagen en ik gewoon mijn dingen thuis.
Omdat hij overleden isquote:Op maandag 18 juni 2018 09:52 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Waarom praat je in de verleden tijd over hem/jullie relatie?
Nee geeft niet, vragen mag altijd hequote:Op maandag 18 juni 2018 10:07 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Mijn excuses.Het viel me op, dus ik vroeg het me even af.
Tja wie veegt de reet af van die werkende mensen zonder kinderen over veertig jaar.quote:Op zondag 17 juni 2018 21:20 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
De uiteindelijke rekening komt uiteraard bij de werkgever, tenzij we als maatschappij bijvoorbeeld gezamenlijk opdraaien voor de kosten.
In dat geval zou ik het prima vinden maar dan wel graag pro rato over de volledige werkende bevolking verdeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |