abonnement Unibet Coolblue
pi_179847881
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:53 schreef Lothiriel het volgende:
Dat oppikken buiten de territoriale wateren is inderdaad gestoord. Soms zelfs op een paar km van de kust van de desbetreffende landen |:( En dat noemen ze dan "redden" in de Middellandse Zee :+

Gewoon enkel migranten oppikken die tot de Europese wateren raken, en that's it. Dat zal de influx al drastisch verminderen, aangezien die bootjes helemaal niet zeewaardig zijn en dus Europa niet kunnen bereiken in de meeste gevallen.

Als er een bootje zinkt ergens in het midden van de zee, heb ik er geen probleem mee dat deze mensen gered worden van de verdrinkingsdood - dat is gewoonweg een plicht, en terecht ook - maar dan kunnen ze net zo goed terug afgezet worden op een Afrikaans strand. Geen reden om ze naar hier mee te nemen.
Ja, idd maar dat gaat niet gebeuren aangezien het Soros zijn idee is dat Europa zwart moet worden, het enige wat overblijft is die schepen lek schieten voordat ze weer een nieuwe lading gaan ophalen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179848325
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:43 schreef Igen het volgende:

[..]

En Nederland zelf natuurlijk, met de verschillen van boven en onder de grote rivieren.

En Zwitserland. En Brazilië. En België eigenlijk ook wel.
Zwitserland is totaal geen multiculturele samenleving. Wel hebben ze zowel Duitstalige, Franstalige en Italiaans sprekende kantons. En Belgie is een toonbeeld van een mislukte multiculturele samenleving. Veel moslimextremisme en aanslagen. Daardoor is daar de bejegening van etnische minderheden ( bijv. door de politie) bepaald niet vriendelijk.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_179848381
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:00 schreef paulgo het volgende:

[..]

Zwitserland is totaal geen multiculturele samenleving. Wel hebben ze zowel Duitstalige, Franstalige en Italiaans sprekende kantons. En Belgie is een toonbeeld van een mislukte multiculturele samenleving. Veel moslimextremisme en aanslagen. Daardoor is daar de bejegening van etnische minderheden ( bijv. door de politie) bepaald niet vriendelijk.
Met België bedoelde ik natuurlijk de Walen en Vlamingen.

En hoezo is Zwitserland niet multicultureel? Taal is immers één van de belangrijkste elementen van cultuur.
pi_179848656
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Met België bedoelde ik natuurlijk de Walen en Vlamingen.

En hoezo is Zwitserland niet multicultureel? Taal is immers één van de belangrijkste elementen van cultuur.
De gebruikelijke definitie van multicultureel duidt op westerse landen met een grote aantallen burgers met een niet-westerse achtergrond (en vice versa). Dus burgers met totaal andere gewoontes ,gebruiken en geloof.

[ Bericht 2% gewijzigd door paulgo op 17-06-2018 15:42:44 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_179848680
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:15 schreef paulgo het volgende:

[..]

De gebruikelijke definitie van multicultureel duidt op landen met een grote aantallen burgers met een niet-westerse achtergrond. Dus andere gewoontes gebruiken en geloof.
Dus bijv. Noord-Korea is heel erg multicultureel? Daar wonen immers wel 100% mensen met een niet-westerse achtergrond.
pi_179848801
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Singapore. Maar daar laat je het uit je hoofd op kattenkwaad uit te halen.

Wat heb ik gewonnen ?.
Dat klopt. Je hebt de prijs gewonnen. Singapore laat alleen hoogopgeleide buitenlanders toe en weigert steevast kansloze sloebers:
Singapore is welvarend geworden door hard werken, goede educatie, law and order. Immigrants zijn welkom, mits hoog en goed opgeleid.
In een interview met de stichter van Singapore Lee Kwan Yew zegt hij dat immigratie van plukkers op het land alleen maar een land naar de donder helpt:

Voor meer info zie de volgende documentaire:

https://www.vpro.nl/progr(...)9/singapore-inc.html

Dus wij doen het precies andersom: lage straffen en iedereen is welkom hier.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zondag 17 juni 2018 @ 15:25:32 #32
16715 Mylene
*schatje*
pi_179848856
quote:
99s.gif Op zondag 17 juni 2018 00:41 schreef Drugshond het volgende:
Waarom niet tot zinken brengen ?
De boten met vluchtelingen, meen je dat nou :?
  zondag 17 juni 2018 @ 15:28:40 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179848911
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:41 schreef ietjefietje het volgende:

Ja, idd maar dat gaat niet gebeuren aangezien het Soros zijn idee is dat Europa zwart moet worden, het enige wat overblijft is die schepen lek schieten voordat ze weer een nieuwe lading gaan ophalen!
Wow. Gewoon wow. Met de w van walging.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_179849359
Ziekelijke reacties in dit topic
pi_179849569
Het doorlaten van immigranten en het niet terugnemen van hun eigen mensen is volgens mij gewoon een oorlogsdaad. Helaas wordt er niet opgetreden tegen deze corrupte regimes, sterker nog men geeft "ontwikkelingshulp" aan die landen en faciliteert het vervoer van gelukszoekers naar "het beloofde land" en verzorgt ze vervolgens hun hele leven.

Als je zo dom bent en op leiders stemt die dit bedacht hebben, dan verdien je niet beter dan op termijn van de aardbodem te verdwijnen ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_179849616
quote:
15s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:50 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Ziekelijke reacties in dit topic
pi_179852425
quote:
15s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:50 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Ziekelijke reacties in dit topic
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Als mensen inderdaad bedoelen dat ze boten met migranten erop tot zinken willen brengen, vind ik dat ook wel behoorlijk ziek.

De migranten zijn niet schuldig. Dat zijn mensen die in eigen land weinig perspectief hebben en op zoek gaan naar meer welvaart. Dat kun je ze feitelijk niet kwalijk nemen.

Het probleem ligt bij de mensensmokkelaars die grof geld verdienen aan de oversteek van mensen in bootjes die vaak onverantwoord gammel zijn. Helaas vallen daar veel doden bij. En degenen die wél in Europa aankomen, wacht hier een kansloos bestaan.

En het probleem ligt bij politici die deze situatie gedogen en die het nalaten om in te grijpen. Ten eerste levert dat doden op, ten tweede is de komst van de migranten naar Europa onwenselijk en zet dat onze sociale voorzieningen onder druk.

Politici moeten dringend hun verantwoordelijkheid nemen. Een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld, afgestemd op de Europese situatie, gepaard met gerichte hulp en investeringen in Afrikaanse landen, zodat er ter plekke meer perspectief komt. Dat is niet alleen beter voor Europa, maar ook voor die landen zelf.
pi_179852878
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Als mensen inderdaad bedoelen dat ze boten met migranten erop tot zinken willen brengen, vind ik dat ook wel behoorlijk ziek.

Precies, we hebben het gewoon over mensen die ook een beter bestaan willen voor zichzelf en hun kinderen omdat ze toevallig in een shitplace geboren zijn.

quote:
De migranten zijn niet schuldig. Dat zijn mensen die in eigen land weinig perspectief hebben en op zoek gaan naar meer welvaart. Dat kun je ze feitelijk niet kwalijk nemen.

Het probleem ligt bij de mensensmokkelaars die grof geld verdienen aan de oversteek van mensen in bootjes die vaak onverantwoord gammel zijn. Helaas vallen daar veel doden bij. En degenen die wél in Europa aankomen, wacht hier een kansloos bestaan.

Mee eens, dat zijn schandelijke praktijken die inherent zijn aan de situatie. Mensen wagen toch de kans omdat ze is wijsgemaakt dat het hier helemaal geweldig is (en dat is het in heel veel opzichten ook).

quote:
En het probleem ligt bij politici die deze situatie gedogen en die het nalaten om in te grijpen. Ten eerste levert dat doden op, ten tweede is de komst van de migranten naar Europa onwenselijk en zet dat onze sociale voorzieningen onder druk.

Gedeeltelijk mee eens. Ik ben realistisch genoeg om te zien dat Europa niet alles hier kan oplossen voor de stroom asielzoekers. vluchtelingen uit oorlogsgebieden moeten wat mij betreft altijd de mogelijkheid hebben om een veilige plek te krijgen. Buurlanden vangen al heel veel vluchtelingen op waardoor we de morele plicht hebben om ook een deel daarvan op te vangen. Economische vluchtelingen zit ik wel wat strikter in. Ondanks dat ik niemand zijn kans op een gelukkig en fijn leven wil ontnemen is het onmogelijk al die mensen hier toe te laten die niet kunnen deelnemen aan de maatschappij. Dan is een investering in die landen dmv ontwikkelingshulp op de lange duur een betere oplossing.

quote:
Politici moeten dringend hun verantwoordelijkheid nemen. Een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld, afgestemd op de Europese situatie, gepaard met gerichte hulp en investeringen in Afrikaanse landen, zodat er ter plekke meer perspectief komt. Dat is niet alleen beter voor Europa, maar ook voor die landen zelf.
Ik zou het wat geleidelijker aanpakken maar uiteindelijk komen we op hetzelfde uit volgens mij, zoals ik hierboven beschrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2018 18:42:14 ]
  zondag 17 juni 2018 @ 18:50:30 #39
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179853266
Het lijkt me logisch dat in het kader van de door Rutte zo hooggeachte Europese samenwerking die meteen gehoor geeft aan de oproep. Sowieso is hij rond verkiezingen altijd heel kritisch op massa-immigratie, dus ook wat dat betreft kan er geen beletsel zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179853523
quote:
15s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wow. Gewoon wow. Met de w van walging.
Voordat ze mensen ophalen, dus als ze leeg zijn, of snapte je dat niet=
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179856058
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 19:00 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Voordat ze mensen ophalen, dus als ze leeg zijn, of snapte je dat niet=
En ook scheepswrakken preventief opruimen, die door de smokkelaars gebruikt worden om de "vluchtelingen" net een paar kilometer op zee te brengen voordat ze door de "goede doelen" NGO's worden ingescheept.
het mes snijdt dan aan 3 kanten: geen toestanden meer met zinkende wrakken, overstappen op NGO schepen niet nodig, want er zijn alleen nog zeevaardige schepen beschikbaar, minder mensen op boten omdat minder beschikbaarheid en het wordt duurder
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_179856274
Dat de kustwacht dit uberhaupt ooit heeft toegelaten, als je (op eigen houtje) mensen wil helpen vluchten/migreren zorg je ook maar zelf voor voedsel/onderdak/geld
pi_179860584
Deze tweet is veelzeggend:

Mirjam152 twitterde op zondag 17-06-2018 om 14:24:07 Italie wil dat de veerdiensten SeaWatch en LifeLine stoppen met het overzetten van migranten. Maar daar trekt men zich natuurlijk NIETS van aan. Van de Europese burger nog minder. Precies als verwacht bevindt LifeLine zich nu voor de kust van Libië. https://t.co/j3RF3YlEM4 reageer retweet
pi_179864737
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:53 schreef Lothiriel het volgende:
Dat oppikken buiten de territoriale wateren is inderdaad gestoord. Soms zelfs op een paar km van de kust van de desbetreffende landen En dat noemen ze dan "redden" in de Middellandse Zee
Laat dat "soms" maar achterwege.

A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 18 juni 2018 @ 08:16:15 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 18 juni 2018 @ 08:56:37 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179865171
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]


[..]

Als mensen inderdaad bedoelen dat ze boten met migranten erop tot zinken willen brengen, vind ik dat ook wel behoorlijk ziek.

De migranten zijn niet schuldig. Dat zijn mensen die in eigen land weinig perspectief hebben en op zoek gaan naar meer welvaart. Dat kun je ze feitelijk niet kwalijk nemen.

Het probleem ligt bij de mensensmokkelaars die grof geld verdienen aan de oversteek van mensen in bootjes die vaak onverantwoord gammel zijn. Helaas vallen daar veel doden bij. En degenen die wél in Europa aankomen, wacht hier een kansloos bestaan.

En het probleem ligt bij politici die deze situatie gedogen en die het nalaten om in te grijpen. Ten eerste levert dat doden op, ten tweede is de komst van de migranten naar Europa onwenselijk en zet dat onze sociale voorzieningen onder druk.

Politici moeten dringend hun verantwoordelijkheid nemen. Een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld, afgestemd op de Europese situatie, gepaard met gerichte hulp en investeringen in Afrikaanse landen, zodat er ter plekke meer perspectief komt. Dat is niet alleen beter voor Europa, maar ook voor die landen zelf.
We 'investeren' al 50 jaar in afrika.
Welk resultaat heeft dat opgeleverd, behalve meer corruptie en rijke warlords?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 18 juni 2018 @ 09:09:13 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179865314
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

We 'investeren' al 50 jaar in afrika.
Welk resultaat heeft dat opgeleverd, behalve meer corruptie en rijke warlords?
Nog meer kindertjes die in armoede moeten leven.
  maandag 18 juni 2018 @ 09:19:30 #49
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_179865421
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 08:03 schreef habitue het volgende:

[..]

Laat dat "soms" maar achterwege.

Da's gewoon nog erger dan ik dacht lol

Da's letterlijk vlak voor de kust :{ Waarom verdedigen mensen dit
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 18 juni 2018 @ 09:43:11 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179865726
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon Soros zijn tegoeden bevriezen.
Scheelt 50%.
Dat is het fijne aan conspiracies.
Dan is alles zo opgelost! :')_!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')