abonnement Unibet Coolblue
pi_192844331
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:07 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Dit komt niet in mijn familie voor edoch niet herkenbaar voor mij. Het lijkt mij ook niet echt slim om te gaan vasten terwijl je nog zwanger of pas bevallen bent.

Trouwens, wat mijn collega zegt: wees lief voor elkaar. Het is immers Ramadan. O+
Gelukkig.

Inderdaad maar het blijft Social media natuurlijk dan kan iedereen reageren met goede of slechte intenties. Aard van het beestje helaas.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192844752
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Haha. Dat "niet trekken" uit zich bij mij niet zo zeer dat ik honger gevoel krijg ofzo maar dat mijn concentratie gewoon bijna volledig verdampt.
Honger gevoel maakt mij weinig uit. Ik bedoelde meer het duizelig / licht in mijn hoofd worden.
pi_192845442
Hoe is het met jullie productiviteit met het thuiswerken? Nu komt het thuiswerken goed uit, kan ik superchill werken met het vasten (onder voorbehoud dat ik mijn deadlines haal, natuurlijk).

En na het werken straks dutten tot een uur of 20. _O-

[ Bericht 15% gewijzigd door Erasmus op 28-04-2020 16:44:38 ]
pi_192846040
Ik herken het wel. Heb bij N. 2 weken gevast omdat ik bang was voor de baby.
Toen gaf ik borstvoeding bij de volgende ramadan. Toen had Allah een een ander plan voor mij namelijk weer zwanger, en toen weer niet mee gedaan. En nu geef ik aan mijn baby nog steeds bv en vast nu ook niet, krijg steeds de opmerking van ajoh zo veel kwaad kan dat toch niet? Vooral van mensen die geen kinderen hebben zelf. (Marokkaanse omgeving) mijn man daarin tegen is wel weer heel begripvol en die zegt juist jij geeft bv dus dat kan helemaal niet. |:(
Ik snap sws niet waar mensen mee bemoeien als je vast of niet het is jouw pakkieaan. ;)

Ps mooie blog. ga die website sturen naar die mensen.

@D.U.M.A.N. was alleen heel nieuwsgierig naar jouw omdat ik wist dat je zwanger bent én bv geef. Krijg jij geen reacties ook van mensen om je heen?
pi_192846048
Nog een toevoeging. Ik voel mij na zo opmerking schuldig en wil dan gewoon mee doen. ;(
pi_192846396
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:25 schreef BellaaElisa het volgende:
Nog een toevoeging. Ik voel mij na zo opmerking schuldig en wil dan gewoon mee doen. ;(
Mocht je kind iets hebben of een groeiachterstand oplopen, voel je je 1000x zo schuldig :)
Dus lekker niks aantrekken van wat men zegt.
pi_192847344
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:25 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik herken het wel. Heb bij N. 2 weken gevast omdat ik bang was voor de baby.
Toen gaf ik borstvoeding bij de volgende ramadan. Toen had Allah een een ander plan voor mij namelijk weer zwanger, en toen weer niet mee gedaan. En nu geef ik aan mijn baby nog steeds bv en vast nu ook niet, krijg steeds de opmerking van ajoh zo veel kwaad kan dat toch niet? Vooral van mensen die geen kinderen hebben zelf. (Marokkaanse omgeving) mijn man daarin tegen is wel weer heel begripvol en die zegt juist jij geeft bv dus dat kan helemaal niet. |:(
Ik snap sws niet waar mensen mee bemoeien als je vast of niet het is jouw pakkieaan. ;)

Ps mooie blog. ga die website sturen naar die mensen.

@:D.U.M.A.N. was alleen heel nieuwsgierig naar jouw omdat ik wist dat je zwanger bent én bv geef. Krijg jij geen reacties ook van mensen om je heen?
Tis gewoon perfect toegestaan om niet te vasten als je vreest dat de gezondheid van je kindje of jezelf in gevaar komt vanwege het geven van borstvoeding. Ken geen een mening (islamitische oordeel) die dat niet schaart onder de aya dat “zieke mensen” (gevaar voor gezondheid) gevrijwaard zijn van het vasten. Had het toevallig nog opgezocht afgelopen week.

Mijn vrouw geeft ook borstvoeding en ik zei tegen haar “je kan beter niet vasten” etc, toch wilde ze het proberen en gaat wel goed tot nu toe. Maar in je zwangerschap vasten is para als je het mij vraagt. Dan zou ik dus echt ruzie hebben met mijn vrouw en niet accepteren. Moeten wel normaal blijven doen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_192848748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Tis gewoon perfect toegestaan om niet te vasten vanwege het geven van borstvoeding.
Zo is het beter ;)

Ik weet natuurlijk niet hoe het in de Marokkaanse media gaat maar in de Turkse media wordt standaard altijd aangeven dat vrouwen vdie zwanger zijn / zogen niet hoeven te vasten zonder mitsen en maaren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192849552
Honger man
pi_192850169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 20:54 schreef PSVCL het volgende:
Honger man
Wat stond er vandaag op het menu? Harrira? :D
pi_192850478
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:32 schreef Mahra het volgende:

[..]

Wat stond er vandaag op het menu? Harrira? :D
Zat alweer vol na een kop harira :D effe Mn maag wat rust gunnen vandaag

Jij ook aan de harira?
pi_192850540
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:55 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zat alweer vol na een kop harira :D effe Mn maag wat rust gunnen vandaag

Jij ook aan de harira?
Een dag geen harrira is een dag niet gevast. Daarna l3em bel barqoq gehad. :)
pi_192852101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:59 schreef Mahra het volgende:

[..]

Een dag geen harrira is een dag niet gevast. Daarna l3em bel barqoq gehad. :)
Zo is da 8-) klinkt wel goed bro..voor suhur een lichte maaltijd klappen
pi_192852120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 00:15 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zo is da 8-) klinkt wel goed bro..voor suhur een lichte maaltijd klappen
Voor suhour staat er.... harrira op het menu. Hahaha, ja ik ben verslaafd aan harrira.
pi_192852234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 00:18 schreef Mahra het volgende:

[..]

Voor suhour staat er.... harrira op het menu. Hahaha, ja ik ben verslaafd aan harrira.
:D harrira met wat.. met alleen een soepje ga je het morgen niet overleven
pi_192852237
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 00:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

:D harrira met wat.. met alleen een soepje ga je het morgen niet overleven
Enkel harrira, saffie. Meer dan genoeg joh. Wat eet jij dan?
pi_192852314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 00:42 schreef Mahra het volgende:

[..]

Enkel harrira, saffie. Meer dan genoeg joh. Wat eet jij dan?
Kleine maag..denk aan mij als je morgenmiddag last krijgt van een hongerklop }:|

Ei met wat sardine ofzo,geen zin om uitgebreid te eten
pi_192863297
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 01:13 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Kleine maag..denk aan mij als je morgenmiddag last krijgt van een hongerklop }:|

Ei met wat sardine ofzo,geen zin om uitgebreid te eten
Geen honger! Krijg je geen dorst van sardine?
pi_192864039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 19:54 schreef Mahra het volgende:

[..]

Geen honger! Krijg je geen dorst van sardine?
Jaja..jezelf een beetje groot houden jek ~O>
Goed je maag vulllen over een half uur...

Heb eigenlijk zelden dorst tijdens de ramadan,alleen last van een knorrende buik.
pi_192865182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 20:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Jaja..jezelf een beetje groot houden jek ~O>
Goed je maag vulllen over een half uur...

Heb eigenlijk zelden dorst tijdens de ramadan,alleen last van een knorrende buik.
Hahah nee, viel echt mee. Ik moet zeggen vind het zo makkelijk, maar misschien is dat omdat we al jaren in hartje zomer vasten en dit jaar de dagen aanzienlijk korter zijn? Of doordat ik al maanden regelmatig vast op de witte dagen, maandagen en donderdagen waardoor ik het gewend ben.

Vind jij Ramadan makkelijke dan voorgaande jaren?
pi_192867695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 21:39 schreef Mahra het volgende:

[..]

Hahah nee, viel echt mee. Ik moet zeggen vind het zo makkelijk, maar misschien is dat omdat we al jaren in hartje zomer vasten en dit jaar de dagen aanzienlijk korter zijn? Of doordat ik al maanden regelmatig vast op de witte dagen, maandagen en donderdagen waardoor ik het gewend ben.

Vind jij Ramadan makkelijke dan voorgaande jaren?
Speelt zeker mee, voorgaande jaren was het hartje zomer en op een later tijdstip de iftar.. en jij hebt jezelf al een beetje voorbereid door op maandagen en donderdagen te vasten.

Ervaar ook geen moeilijkheden nee,moet wel zeggen dat taraweeh een gemis is dit jaar..was normaal gesproken een routine na de iftar. Maarja ,niks aan te doen
pi_192896851
Dus hoe gaat het na een weekje?
pi_192910430
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:19 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Speelt zeker mee, voorgaande jaren was het hartje zomer en op een later tijdstip de iftar.. en jij hebt jezelf al een beetje voorbereid door op maandagen en donderdagen te vasten.

Ervaar ook geen moeilijkheden nee,moet wel zeggen dat taraweeh een gemis is dit jaar..was normaal gesproken een routine na de iftar. Maarja ,niks aan te doen
Ja, kan me voorstellen dat je dat jammer vindt, maar in iets slechts zit ook weer iets goeds.
pi_192933304
Iedereen overleden van de honger?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 18:31 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ja, kan me voorstellen dat je dat jammer vindt, maar in iets slechts zit ook weer iets goeds.
Klopt..hoe gaat het verder,nog een beetje vol te houden?
pi_192933308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 19:59 schreef stokj het volgende:
Dus hoe gaat het na een weekje?
Goed man,niks te klagen
pi_192934745
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:17 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed man,niks te klagen
Valt inderdaad mee gelukkig.
pi_192935248
Mogen we vandaag tot 4:30 eten in Breda?
  maandag 4 mei 2020 @ 04:46:56 #228
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192935362
Is dit echt waar? Hebben jullie in je eigen gezin niet de vrijheid om ervoor te kiezen om niet mee te doen? Met andere woorden: word je gedwongen?

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192941925
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 04:46 schreef Tyr80 het volgende:
Is dit echt waar? Hebben jullie in je eigen gezin niet de vrijheid om ervoor te kiezen om niet mee te doen? Met andere woorden: word je gedwongen?

Sociale controle, je doet het. Doe je het niet, oordelen mensen over je. Simpel.
pi_192942012
Je wordt niet gedwongen maar het wordt van je verwacht. ;)
  maandag 4 mei 2020 @ 14:52:23 #231
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192942042
Oh gelukkig.

Schrok er wel van dat het echt geschreven staat dat je het er vanaf het 7e jaar in mag slaan. Dat is toch nooit een overtuigende methode...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192942261
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:52 schreef Tyr80 het volgende:
Oh gelukkig.

Schrok er wel van dat het echt geschreven staat dat je het er vanaf het 7e jaar in mag slaan. Dat is toch nooit een overtuigende methode...
Er zijn mensen die dat wel doen en mensen die dat niet doen. Je begrijpt zelf ook wel dat niet alle moslims gelijk handelen.
  maandag 4 mei 2020 @ 15:23:43 #233
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192942449
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:08 schreef Cronometer_ het volgende:

[..]

Er zijn mensen die dat wel doen en mensen die dat niet doen. Je begrijpt zelf ook wel dat niet alle moslims gelijk handelen.
Andere discussie, maar hoe dan ook, succes met het vasten allemaal!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192942781
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 03:26 schreef JoshCampbell het volgende:
Mogen we vandaag tot 4:30 eten in Breda?
Ff de pagina opslaan, jonguh! :s)

https://www.namaztakvimi.com/hollanda/breda-ezan-vakti.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192942950
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:52 schreef Tyr80 het volgende:
Oh gelukkig.

Schrok er wel van dat het echt geschreven staat dat je het er vanaf het 7e jaar in mag slaan. Dat is toch nooit een overtuigende methode...
"Er in.mag slaan"? Nee. Op speelse wijze wordt het aangeleerd. Zo was er laatst op Turkse tv een kookprogramma waar er ook een kindje hun ouders helpt bij het koken en die was ook ook aan het "vasten" maar hij zat wel ondertussen stukjes kip te eten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192949893
quote:
6s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:17 schreef PSVCL het volgende:
Iedereen overleden van de honger?
[..]

Klopt..hoe gaat het verder,nog een beetje vol te houden?
Al hamdollilah, kan niks anders zeggen. Wat een zegening om überhaupt weer te mogen mee doen aan de Ramadan. En bij jou?
pi_192952641
Ff serieus. Een radiozender verwijten dat ze muziek draaien? En dan vervolgens mensen bedreigen met de dood? Hoe sneu/ziek in je hoofd kan je zijn? Voorbeeldige vertegenwoordigers van de deen zijn zijn wij moslims hier in Nederland.

FunX schrapt radioshow Ramadan Late Night na doodsbedreigingen

Radiozender FunX stopt met het uitzenden van het programma Ramadan Late Night. Daartoe is besloten nadat meerdere medewerkers doodsbedreigingen hadden ontvangen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192953029
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 21:53 schreef Mahra het volgende:

[..]

Al hamdollilah, kan niks anders zeggen. Wat een zegening om überhaupt weer te mogen mee doen aan de Ramadan. En bij jou?
Mooi zo,ook goed alhamdullilah.. heb je voorgaande edities niet gevast dan?
pi_192953035
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:53 schreef Slayage het volgende:
Ff serieus. Een radiozender verwijten dat ze muziek draaien? En dan vervolgens mensen bedreigen met de dood? Hoe sneu/ziek in je hoofd kan je zijn? Voorbeeldige vertegenwoordigers van de deen zijn zijn wij moslims hier in Nederland.

FunX schrapt radioshow Ramadan Late Night na doodsbedreigingen

Radiozender FunX stopt met het uitzenden van het programma Ramadan Late Night. Daartoe is besloten nadat meerdere medewerkers doodsbedreigingen hadden ontvangen.

Je kan ook gewoon niet luisteren idd.

Maar denk dat het wat opgeblazen wordt,zie “maar”2 bedreigingen van kansloze snotneuzen
  dinsdag 5 mei 2020 @ 07:33:04 #240
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192953782
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:53 schreef Slayage het volgende:
Ff serieus. Een radiozender verwijten dat ze muziek draaien? En dan vervolgens mensen bedreigen met de dood? Hoe sneu/ziek in je hoofd kan je zijn? Voorbeeldige vertegenwoordigers van de deen zijn zijn wij moslims hier in Nederland.

FunX schrapt radioshow Ramadan Late Night na doodsbedreigingen

Radiozender FunX stopt met het uitzenden van het programma Ramadan Late Night. Daartoe is besloten nadat meerdere medewerkers doodsbedreigingen hadden ontvangen.

Maar die bedreiger vast wel, dus hij is een vrome moslim hmdl. ;( :r
Protège moi de mes désirs.
pi_192954635
Al Koran uitgelezen? Probeer elke dag een flinke stuk te lezen.
pi_192958889
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 02:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Mooi zo,ook goed alhamdullilah.. heb je voorgaande edities niet gevast dan?
Ik vast al meer dan 16 jaar, joh. Neemt niet weg dat het een zegening is om Ramadan te moge meemaken.
pi_192958959
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:53 schreef Slayage het volgende:
Ff serieus. Een radiozender verwijten dat ze muziek draaien? En dan vervolgens mensen bedreigen met de dood? Hoe sneu/ziek in je hoofd kan je zijn? Voorbeeldige vertegenwoordigers van de deen zijn zijn wij moslims hier in Nederland.

FunX schrapt radioshow Ramadan Late Night na doodsbedreigingen

Radiozender FunX stopt met het uitzenden van het programma Ramadan Late Night. Daartoe is besloten nadat meerdere medewerkers doodsbedreigingen hadden ontvangen.

Idioot. Hoe ziek ben je in je hoofd?
pi_192965925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:01 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik vast al meer dan 16 jaar, joh. Neemt niet weg dat het een zegening is om Ramadan te moge meemaken.
Ahh op die manier,ik interpreteerde “weer mee te mogen meedoen” verkeerd..
We zitten alweer bijna op de helft :{ ,doe je na ramadan ook shawal vasten ? Dan houden we dit topic wat langer in leven
pi_192965935
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:06 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Idioot. Hoe ziek ben je in je hoofd?
Mietje man, je gaat toch niet kappen met je show vanwege een paar snotneuzen
pi_192978386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ahh op die manier,ik interpreteerde “weer mee te mogen meedoen” verkeerd..
We zitten alweer bijna op de helft :{ ,doe je na ramadan ook shawal vasten ? Dan houden we dit topic wat langer in leven
Tijd vliegt. Yes, ik vast al jaren shawal. Tbarke Allah hliek.
pi_193007876
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:54 schreef Mahra het volgende:

[..]

Tijd vliegt. Yes, ik vast al jaren shawal. Tbarke Allah hliek.
💪🏼
pi_193266101
Laylatul Qadr mubarak nog allemaal hé
pi_193269605
En alweer de laatste dag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193283965
En ramadan is gone. Eid mübarek allen. En niet meteen de hele dag schransen morgen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')