abonnement Unibet Coolblue
pi_179847416
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij heeft er ook al geen moeite mee om het gedeelte van de nieuwsbron wat niet bij zijn eigen haat zaaiende verhaal past, gewoon weg te laten.

[..]

Natuurlijk niet. Elf verwordt hetgeen hij zegt zo te verafschuwen. Alles in het extreme trekken, nuance vies vinden en bij het minste of geringste vooraan staan om van alles over een bepaalde groep te kunnen roepen.

Om dan weer later weer iets te roepen als "moslims die goede intenties hebben of goede dingen doen niet onder de groep vallen die weg of aangepakt moet worden".

Hij noemt deze rapper zelfs "misschien wel een salafist". Dan heb je er echt geen fuck van begrepen.
pi_179847428
Haha #Elfgod.

Hij slaat jullie met de feiten om de oren en men komt als 'verweer' niet verder dan domme vragen stellen en persoonlijke aanvallen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179847546
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom lees je zijn teksten niet gewoon?
Omdat ik de behoefte niet heb. Waarom zou ik m'n tijd daar in vredesnaam aan verdoen?
Het gaat mij om zinnen als "kruisig de ongelovigen", in combinatie met de verdere symboliek en gedragingen van deze man.

Verder zegt het genoeg dat politici van uiteenlopende partijen (niet één bepaald hoekje) hun afschuw uitspreken.

Het zijn ook steeds weer dezelfde, selectief verontwaardigde mensen die dit soort teksten rechtpraten. Hetzelfde soort dat - bijvoorbeeld - wél vindt dat Zwarte Piet racistisch is. Voor de goede orde: ik hoef hier geen Zwarte Piet-discussie deel 4872, ik stel gewoon een mentaliteit aan de kaak.
pi_179847596
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat ik de behoefte niet heb. Waarom zou ik m'n tijd daar in vredesnaam aan verdoen?
Het gaat mij om zinnen als "kruisig de ongelovigen", in combinatie met de verdere symboliek en gedragingen van deze man.

Verder zegt het genoeg dat politici van uiteenlopende partijen (niet één bepaald hoekje) hun afschuw uitspreken.

Het zijn ook steeds weer dezelfde, selectief verontwaardigde mensen die dit soort teksten rechtpraten. Hetzelfde soort dat - bijvoorbeeld - wél vindt dat Zwarte Piet racistisch is. Voor de goede orde: ik hoef hier geen Zwarte Piet-discussie deel 4872, ik stel gewoon een mentaliteit aan de kaak.
Wel ja, Zwarte Piet ontbrak nog!

_O- :')

Man man man.
pi_179847676
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat ik de behoefte niet heb. Waarom zou ik m'n tijd daar in vredesnaam aan verdoen?
Het gaat mij om zinnen als "kruisig de ongelovigen", in combinatie met de verdere symboliek en gedragingen van deze man.

Verder zegt het genoeg dat politici van uiteenlopende partijen (niet één bepaald hoekje) hun afschuw uitspreken.

Het zijn ook steeds weer dezelfde, selectief verontwaardigde mensen die dit soort teksten rechtpraten. Hetzelfde soort dat - bijvoorbeeld - wél vindt dat Zwarte Piet racistisch is. Voor de goede orde: ik hoef hier geen Zwarte Piet-discussie deel 4872, ik stel gewoon een mentaliteit aan de kaak.
Blijkbaar vind je het belangrijk genoeg om er 200 reacties lang over door te drammen. Maar je weigert om daadwerkelijk eens wat gedegen onderzoek te doen. Daarmee diskwalificeer je jezelf nogal. En zoals eerder gezegd mag je dat selectieve quoten uit de bron ook wel achterwege laten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179847744
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Elf verwordt hetgeen hij zegt zo te verafschuwen. Alles in het extreme trekken, nuance vies vinden en bij het minste of geringste vooraan staan om van alles over een bepaalde groep te kunnen roepen.

Om dan weer later weer iets te roepen als "moslims die goede intenties hebben of goede dingen doen niet onder de groep vallen die weg of aangepakt moet worden".

Hij noemt deze rapper zelfs "misschien wel een salafist". Dan heb je er echt geen fuck van begrepen.

Dit hele topic heeft geen fuck te maken met moslims en hun al dan niet goede intenties. Dit gaat over een rapper die zichzelf manifesteert met symbolen die bij de extremistische islam horen. Dat bedenk of verzin ik niet, dat doet hij zelf. Hij noemt z'n albums 11 Septembre en Jihad. Hij gebruikt een logo van de jihad met een zwaard in. Hij is degene die de neonazi-groet nadoet uit steun voor de veroordeelde, antisemitische komiek. Uit steun; zoek anders even in een woordenboek op wat dat betekent.

Er zit vaak nogal wat ruimte tussen de plichtmatige statements en excuses die ze van hun manager moeten maken in de media en hoe dit soort figuren werkelijk denken. Dat heb ik proberen aan te tonen met het voorbeeld van BOEF. Ik heb genoeg shit van Nederlandstalige rappers met Arabische roots gelezen om ook nog eens de teksten van die Mèdine te gaan zitten ontleden. Dat één zijn van nummers een aanklacht is tegen de seculiere samenleving zegt mij wat dat betreft al genoeg.
pi_179848108
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel ja, Zwarte Piet ontbrak nog!

_O- :')

Man man man.
Lezen is kennelijk moeilijk. Ik geef duidelijk aan dat het om een mentaliteit gaat. Elke klacht van racisme / haatzaaien uit de hoek van allochtonen / migranten is terecht, elke soortgelijke klacht uit de hoek van autochtonen is dat niet. Ondanks teksten als "kruisig de ongelovigen".

Het is zelfs zo idioot dat *ik* hier van haatzaaien word beticht. Zo bizar zijn de frames. En de verontwaardiging is extreem selectief.
pi_179848155
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Blijkbaar vind je het belangrijk genoeg om er 200 reacties lang over door te drammen. Maar je weigert om daadwerkelijk eens wat gedegen onderzoek te doen. Daarmee diskwalificeer je jezelf nogal. En zoals eerder gezegd mag je dat selectieve quoten uit de bron ook wel achterwege laten.
Ik hecht simpelweg niet zo veel waarde aan het verweer van die rapper. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik ken dat soort praatjes van rappers wel. Als het ze te heet onder de voeten wordt. komen er een paar wenselijke opmerkingen en excuses, door de manager ingefluisterd.

In de OP staat duidelijk dat er meer is te lezen bij de NOS. Ik kopieer zelden complete artikelen.
pi_179848331


Even voorstellen: dit is de Duitse death metalband RAU. Sommige mensen denken dat ze eigenlijk RAUS heten, maar het is toch echt RAU met een bliksemflits erachter. Mensen die daar een S in zien, zijn niet goed wijs. Elke gelijkenis met een bepaalde ideologie die in de jaren 30 nogal populair was, is ver gezocht: wat een onzin.

RAU staat bekend om z'n maatschappij-kritische teksten als "Kill all muslims", te vinden op hun album Heil, dat verder ook niks met het nazisme heeft te maken. "Wij veroordelen geweld, maar wij keren ons gewoon tegen de huidige samenleving", zeggen de heren. Ze bedoelen er verder helemaal niks mee. De kaalkopjes die op hun concerten afkomen, zijn ook op geen enkele wijze discutabel.

Als deze fictieve band op een dubieuze locatie - bijvoorbeeld op een openluchtpodium tegenover een moskee of asielzoekerscentrum zou optreden, zouden users als Xa1pt en probeer dat streng veroordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2018 15:01:13 ]
pi_179848794
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lezen is kennelijk moeilijk. Ik geef duidelijk aan dat het om een mentaliteit gaat. Elke klacht van racisme / haatzaaien uit de hoek van allochtonen / migranten is terecht, elke soortgelijke klacht uit de hoek van autochtonen is dat niet. Ondanks teksten als "kruisig de ongelovigen".
Dat is niets meer dan slachtoffergedrag wat jij jezelf aanmeet.

quote:
Het is zelfs zo idioot dat *ik* hier van haatzaaien word beticht.
Klopt.

quote:
Zo bizar zijn de frames. En de verontwaardiging is extreem selectief.
Ik praat tegen jou. Als ik met die rapper zou praten, zou ik inderdaad ook best benieuwd zijn naar zijn antwoorden op vragen omtrent deze vermeende link tussen zijn teksten en extremisme / haatzaaien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179848894
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hecht simpelweg niet zo veel waarde aan het verweer van die rapper. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik ken dat soort praatjes van rappers wel. Als het ze te heet onder de voeten wordt. komen er een paar wenselijke opmerkingen en excuses, door de manager ingefluisterd.
Je hecht inderdaad alleen waarde aan zijn woorden waar jij je beschuldigingen op los kan laten. Voor zijn verweer of nuance sluit je je af. Met een drogreden nog wel. Nogal selectief dus, puur en alleen om je eigen perspectief te sterken.

quote:
In de OP staat duidelijk dat er meer is te lezen bij de NOS. Ik kopieer zelden complete artikelen.
Precies. Selectief quoten om je eigen werkelijkheid te bevestigen en de rest te negeren. En ja, dat doe je inderdaad wel vaker op deze manier. Terwijl het gewoon gebruikelijk en zelfs gewenst is dat je als OP het gehele nieuwsbericht post, en niet alleen de stukjes die jouw mening dienen. Je hebt als OP simpelweg een verantwoordelijkheid tot een zo volledig mogelijke informatievoorziening. En daar hoort dit soort knip-werk niet in thuis. En dat weet je stiekem ook best.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179849012
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:27 schreef probeer het volgende:
Je hecht inderdaad alleen waarde aan zijn woorden waar jij je beschuldigingen op los kan laten. Voor zijn verweer of nuance sluit je je af. Met een drogreden nog wel. Nogal selectief dus, puur en alleen om je eigen perspectief te sterken.
Ik neem zijn verweer voor kennisgeving aan en heb er bedenkingen bij. Dat heeft alles te maken met zijn steun aan de veroordeelde antisemitische komiek, door het brengen van de neonazi-achtige groet. Plaatje daarvan staat nota bene in dit topic. Ik hoor je hier niet over; dit punt negeer je continu. En het is bijzonder relevant in het kader van zijn geloofwaardigheid.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:27 schreef probeer het volgende:
Precies. Selectief quoten om je eigen werkelijkheid te bevestigen en de rest te negeren. En ja, dat doe je inderdaad wel vaker op deze manier. Terwijl het gewoon gebruikelijk en zelfs gewenst is dat je als OP het gehele nieuwsbericht post, en niet alleen de stukjes waar jij het al dan niet mee eens bent. Je hebt als OP simpelweg een verantwoordelijkheid in je informatievoorziening. En daar hoort dit soort knip-werk niet in thuis.
Je hebt ongelijk, want ik heb in de OP wel degelijk opgenomen wat de "artiest" ervan vindt. Wat overeind blijft, is de songtekst "kruisig de ongelovigen", de overduidelijke jihad-symboliek en de brede veroordeling door politici van uiteenlopende partijen. Allemaal feiten die Xa1pt en jij voortdurend negeren. Kennelijk is die rapper jullie profeet en accepteren jullie kritiekloos en klakkeloos wat de man uitkraamt.

Vandaar ook mijn cynische stukje over de Duitse deathmetal-band...
pi_179849072
Maar wat wil je nou eigenlijk, Elf? Je gaf aan dat Bataclan zelf moet weten of het die gozer boekt. Wat is verder dan de discussie? Je vindt dat deze muziek niet gemaakt zou mogen worden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179849317
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar wat wil je nou eigenlijk, Elf? Je gaf aan dat Bataclan zelf moet weten of het die gozer boekt. Wat is verder dan de discussie? Je vindt dat deze muziek niet gemaakt zou mogen worden?
Een concertzaal moet zelf weten wie ze boeken, maar in dit geval zou het verstandig zijn als ze hun oren lieten hangen naar de maatschappelijke kritiek. Dat gebeurt in Nederland (gelukkig) ook wel eens als een concertzaal één of andere homofobe rapper of reggae-artiest heeft geboekt. Of als ergens een extreem-rechtse neonazi-band is geboekt.

Het maatschappelijk verzet hiertegen moet zo groot zijn dat het optreden uiteindelijk wordt afgeblazen. Temeer omdat dit niet zomaar een concertzaal is, maar een locatie waar 89 onschuldige mensen de dood in zijn gejaagd door moslim-terroristen.

Genoemde ooraids "muziek" noemen is trouwens te veel eer. Het is voor muziek wat kanker is voor het menselijk lichaam.
pi_179849489
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit hele topic heeft geen fuck te maken met moslims en hun al dan niet goede intenties. Dit gaat over een rapper die zichzelf manifesteert met symbolen die bij de extremistische islam horen. Dat bedenk of verzin ik niet, dat doet hij zelf. Hij noemt z'n albums 11 Septembre en Jihad. Hij gebruikt een logo van de jihad met een zwaard in. Hij is degene die de neonazi-groet nadoet uit steun voor de veroordeelde, antisemitische komiek. Uit steun; zoek anders even in een woordenboek op wat dat betekent.

Er zit vaak nogal wat ruimte tussen de plichtmatige statements en excuses die ze van hun manager moeten maken in de media en hoe dit soort figuren werkelijk denken. Dat heb ik proberen aan te tonen met het voorbeeld van BOEF. Ik heb genoeg shit van Nederlandstalige rappers met Arabische roots gelezen om ook nog eens de teksten van die Mèdine te gaan zitten ontleden. Dat één zijn van nummers een aanklacht is tegen de seculiere samenleving zegt mij wat dat betreft al genoeg.
Dus je weigert om zijn teksten te lezen om vervolgens ook nog eens de inhoud van een nummer te verzinnen en erover te liegen. Het wordt wel steeds mooier.
pi_179849580
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je weigert om zijn teksten te lezen om vervolgens ook nog eens de inhoud van een nummer te verzinnen en erover te liegen. Het wordt wel steeds mooier.
Je praat over de man alsof het één of andere hoogstaande kunstenaar is, een poëet van de hoogste orde. Sorry, maar ik ga "zijn teksten" niet lezen. De combinatie van dubieuze teksten, zijn uitingen en zijn gedragingen zijn voor mij duidelijk genoeg.

Wanneer gaan probeer en jij eindelijk eens reageren op de steun die hij gaf aan die veroordeelde antisemiet. Ik heb het zeker een keer of acht aangestipt inmiddels. Waarom blijven jullie dit feit stelselmatig negeren?
pi_179852603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Deze rapper roept in zijn "song"-teksten op tot het kruisigen van ongelovigen. Daar is je aanzet tot geweld. Ook heeft deze rapper dezelfde neonazi-groet gebracht als die veroordeelde, antisemitische "komiek", uit steun voor hem.

Ik kan inderdaad niet ontkennen dat Bataclan zelf moeten weten wie ze boeken; dat heb ik allang beaamd. Ik heb alleen gezegd dat het totaal smakeloos en respectloos is: alsof je een reclamebord van Gasunie op een Joodse begraafplaats neerzet.

Ik heb het geen moment over "islamitische jongeren" gehad in dit topic: beter lezen. De discussie ging volledig over de straatcultuur en alles wat daarmee samenhangt, zoals rappers die criminaliteit en geweld verheerlijken.
The Dead Kennedys zongen over het levend villen van kinderen. Iran Maiden over lustmoorden. Rainbow riep op om de koning te doden, Judas Priest verheerlijkte huurmoordenaars. Merciless Death zingt over niets anders dan geweld en dood. The Cure's eerste single was "killing an arab".

En genoeg nummers over Crusades te vinden (32 albums en 340 songs in de lyrics database), meer dan over Jihad (8 albums, 93 songs).

[ Bericht 4% gewijzigd door crystal_meth op 17-06-2018 18:51:47 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 23:02:14 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179860812
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voor dat laatste valt iets te zeggen, maar het is vreemd dat de symboliek je volledig ontgaat. Jihad met een zwaard erbij...
oh het ontgaat me niet hoor, jihad en een kromzwaard ... het is niet heel moeilijk te zien wat de bedoeling is hier

ik vind de IS connectie dmv een foto van een of andere haatbaard met een zwaard wat vergezocht, beetje goedkoop
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 23:06:38 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179860915
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:00 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]

Even voorstellen: dit is de Duitse death metalband RAU. Sommige mensen denken dat ze eigenlijk RAUS heten, maar het is toch echt RAU met een bliksemflits erachter. Mensen die daar een S in zien, zijn niet goed wijs. Elke gelijkenis met een bepaalde ideologie die in de jaren 30 nogal populair was, is ver gezocht: wat een onzin.

RAU staat bekend om z'n maatschappij-kritische teksten als "Kill all muslims", te vinden op hun album Heil, dat verder ook niks met het nazisme heeft te maken. "Wij veroordelen geweld, maar wij keren ons gewoon tegen de huidige samenleving", zeggen de heren. Ze bedoelen er verder helemaal niks mee. De kaalkopjes die op hun concerten afkomen, zijn ook op geen enkele wijze discutabel.

Als deze fictieve band op een dubieuze locatie - bijvoorbeeld op een openluchtpodium tegenover een moskee of asielzoekerscentrum zou optreden, zouden users als Xa1pt en probeer dat streng veroordelen.
punten voor de creativiteit maar hij gaat scheef zodra je het over een openluchtpodium tegenover de moskee hebt

als de moskee deze gasten zelf uitnodigd (zoals hier het geval is) voor een potje deathmetallen dan zul je xa1pt of probeer er ook niet over horen gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179865292
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je praat over de man alsof het één of andere hoogstaande kunstenaar is, een poëet van de hoogste orde. Sorry, maar ik ga "zijn teksten" niet lezen. De combinatie van dubieuze teksten, zijn uitingen en zijn gedragingen zijn voor mij duidelijk genoeg.

Wanneer gaan probeer en jij eindelijk eens reageren op de steun die hij gaf aan die veroordeelde antisemiet. Ik heb het zeker een keer of acht aangestipt inmiddels. Waarom blijven jullie dit feit stelselmatig negeren?
Waarom ga je zaken verdraaien en liegen?
pi_179865524
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

The Dead Kennedys zongen over het levend villen van kinderen. Iran Maiden over lustmoorden. Rainbow riep op om de koning te doden, Judas Priest verheerlijkte huurmoordenaars. Merciless Death zingt over niets anders dan geweld en dood. The Cure's eerste single was "killing an arab".

En genoeg nummers over Crusades te vinden (32 albums en 340 songs in de lyrics database), meer dan over Jihad (8 albums, 93 songs).
Gewoon lekker guns n roses luisteren.

Immigrants and fagots
They make no sense to me
They come to our country
And think they'll do as they please
Like start some mini-Iran
Or spread some fucking disease
And they talk so many God damn ways
It's all Greek to me.

Gezellig hoor.
Hello, my name is Oliver
pi_179865714
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:27 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Gewoon lekker guns n roses luisteren.

Immigrants and fagots
They make no sense to me
They come to our country
And think they'll do as they please
Like start some mini-Iran
Or spread some fucking disease
And they talk so many God damn ways
It's all Greek to me.

Gezellig hoor.
Het zou verboden moeten worden.

Nou ja, nog even niet, ik heb nl kaarten voor Nijmegen. Maar daarna wel natuurlijk. Er zou toch maar eens iemand beledigd kunnen zijn!
pi_179865784
quote:
12s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het zou verboden moeten worden.

Nou ja, nog even niet, ik heb nl kaarten voor Nijmegen. Maar daarna wel natuurlijk. Er zou toch maar eens iemand beledigd kunnen zijn!
Ik hoop voor je dat ze its so easy niet spelen. Hele schokkende tekst heeft dat nummer.

Turn around bitch I got a use for you
Besides you ain't got nothin' better to do
And I'm bored
Hello, my name is Oliver
pi_179865867
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 09:47 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat ze its so easy niet spelen. Hele schokkende tekst heeft dat nummer.

Turn around bitch I got a use for you
Besides you ain't got nothin' better to do
And I'm bored
#metoo
  maandag 18 juni 2018 @ 10:31:06 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179866776
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je praat over de man alsof het één of andere hoogstaande kunstenaar is, een poëet van de hoogste orde. Sorry, maar ik ga "zijn teksten" niet lezen. De combinatie van dubieuze teksten, zijn uitingen en zijn gedragingen zijn voor mij duidelijk genoeg.
Je zou die teksten eens moeten lezen, dan zou je zien dat hij niet oproept tot het kruisigen van atheïsten, maar dat hij religieuze symboliek gebruikt om te klagen over mensen die de laïcité als excuus gebruiken om de islam aan te vallen.

De metafoor ligt er echt heel dik op. Misschien zelfs een beetje te dik, maar zoals jij al zegt: hij is een rapper, geen poëet van de hoogste orde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')