abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:59:06 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179778126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij plaatst afbeeldingen van Chinese (Aziatische) dames om aan te tonen dat Chinese dames er wel goed uitzien en dat Einstein dus ongelijk had.
Kerel, ik probeerde niets aan te tonen. Ik laat gewoon een stel aantrekkelijke Chinese vrouwen zien. Er zijn anderhalf miljard Chinezen waarvan de uiterlijkheden kunnen verschillen als water en vuur. Wat verwacht je nou? :')

quote:
Dan is het toch wel opvallend dat het dames zijn die er naar Chinese maatstaven westers uitzien (lichte huid, vorm van het gezicht en grote ogen). Maar goed, Europees/westers is dan ook het schoonheidsideaal in China.
Europees/Westers is niet het schoonheidsideaal in China. De wens voor een lichte huid is er als ideaal al lange tijd en om dezelfde reden als net als in vroegere tijden in Europa ontstaan is : Het toont namelijk aan dat je niet de hele dag hard in de zon aan het werk bent. Dat jij het koppelt aan Europees is leuk voor jou maar simpelweg niet correct.

quote:
Sowieso toon je met dat soort afbeeldingen weinig aan, je kan de leukste foto's van internet halen.
Goh, Sherlock. Ik denk dat je met deze uitspraak ontzettend veel mensen verbaast. Daar is nog nooit iemand op gekomen.

quote:
Overigens is dit al de tweede keer dat je scheldt in dit topic, eerder noemde je iemand al een idioot. Maar weet je zelf niet goed wat de knoflooklanden zijn, die liggen namelijk in Europa.
Ik weet prima waar de knoflooklanden liggen. Daarmee dat ik het ook noem. :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:02:33 #127
472489 Segway_Jesus
My right ear is lonley
pi_179778151
Hoezo is mijn reactie verwijderd? En waar kan ik de klaagmuur bezoeken hierover?
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:06:34 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179778198
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Och gut toch. Gelukkig staat het wel op internet! O+
Kun je de linkse drammers mooi van hun ongelijk bewijzen... Welke quote heb je het precies over, dan zoek ik hem even op!
Jij hebt die pagina stiekem gewoon thuis liggen :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:06:51 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179778199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:02 schreef Segway_Jesus het volgende:
Hoezo is mijn reactie verwijderd? En waar kan ik de klaagmuur bezoeken hierover?
Jeruzalem
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:49:15 #130
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179778652
Het was de tijdgeest. Over Afrikanen en indiers bijvoorbeeld waren ook veel enge stereotypen. Jammer dat zelfs een intelligente man zoals Einstein die notabene uit Duitsland is gevlucht vanwege zijn joodse afkomst zulke denkbeelden had. Laat zien hoe erg het vroeger was dus voor was het een erg interessante bericht.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:17:38 #131
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179778968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:06 schreef Dven het volgende:
Jij hebt die pagina stiekem gewoon thuis liggen :(
Nee. :'( Maar ik ben nu wel nieuwsgierig aan het worden. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 12:30:18 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179780844
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:51 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

OH, ben jij british?
allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 12:36:38 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179780921
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Och gut toch. Gelukkig staat het wel op internet! O+
Kun je de linkse drammers mooi van hun ongelijk bewijzen... Welke quote heb je het precies over, dan zoek ik hem even op!
je weet om welke quote het gaat

quote het maar gewoon dan zijn we gelijk van dit matige een/tweetje af
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179781156
Nou, als zelfs Einstein een racist was...
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:54:49 #135
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179781248
Tja, andere tijd. En alhoewel Einstein geniaal was was hij toch echt ook gewoon een mens. Niet perfect, met ook domme ideeen en denkwijzen, net als elk ander mens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179781872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Tja, andere tijd. En alhoewel Einstein geniaal was was hij toch echt ook gewoon een mens. Niet perfect, met ook domme ideeen en denkwijzen, net als elk ander mens.
Ik heb vrijwel geen domme ideeën.
pi_179781886
Alle Joden zijn racisten, word up!
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:32:37 #138
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179781931
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:30 schreef Cockwhale het volgende:
Alle Joden zijn racisten, word up!
Je kunt zeggen wat je wilt over de joden maar de duitsers waren ook geen lieverdjes!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:33:57 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179781957
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:29 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Dat vond Einstein vast ook terwijl hij deze 'observaties' vereeuwigde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179781965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:32 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wilt over de joden maar de duitsers waren ook geen lieverdjes!
Deadly combination.
pi_179782116
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat vond Einstein vast ook terwijl hij deze 'observaties' vereeuwigde.
Je kan mij niet met Einstein vergelijken.
pi_179783112
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Niemand stelt dit serieus. Is jouw waanbeeld
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179783986
Racisme en cliché's over volkeren zijn van alle tijden. En altijd is het slachtoffer weer een ander. Veel NL'ers vinden Chinezen nu best OK. Harde werkers in de restaurants. In de 70 er jaren waren alle Molukkers treinkapers. Dat valt u ook wel mee. Alle Duitsers waren Nazi's Alle Joden waren afzetters. En nu heb je weer wat met die Marokkanen. Er is altijd wat. En eens in de tig jaar is er weer een ander volk waar we op hebben gemunt.
Je hebt onder racisten ook goede stukadoors, postbodes en heftruckchauffeurs, waarom dan geen goede natuurkundigen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179784206
Joden worden gekenmerkt door hun volksreligieuze clangevoel. Een noodzakelijk beschermingsmechanisme tegen gojim, omdat ze anders een volk zouden zijn geweest waarover we enkel in de geschiedenisboeken zouden kunnen lezen. Dat Einstein, als zionist, racistische denkbeelden had zou niemand mogen verbazen.

Verder was Olinto De Pretto de eerste met E=mc2 dus dit kan er ook nog wel bij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_179785128
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:47 schreef Oostwoud het volgende:
Joden worden gekenmerkt door hun volksreligieuze clangevoel. Een noodzakelijk beschermingsmechanisme tegen gojim, omdat ze anders een volk zouden zijn geweest waarover we enkel in de geschiedenisboeken zouden kunnen lezen. Dat Einstein, als zionist, racistische denkbeelden had zou niemand mogen verbazen.

Verder was Olinto De Pretto de eerste met E=mc2 dus dit kan er ook nog wel bij.
Had de gemiddelde "goj" in de twintiger jaren dan géén racistisch idee over Chinezen?
Toen had toch iedereen cliché's over alle volkeren dezer aarde?
Alleen was het taboe daarover nog niet zo groot.
Ook over de Twentenaren/Tukkers. Daar zal door het rijkere segment in met name de Randstad ook niet al te lovend zijn geoordeeld.
Niet zo moeilijk doen. Je mag best cliché's hebben over volkeren. Zolang je maar beseft dat dit nooit genetisch eeuwig is, en ook niet universeel. Het is een kwestie van grote groepen die lang bij elkaar wonen en onder bepaalde omstandigheden moeten zien te overleven. Dat leidt automatisch tot een bepaald gedrag.
pi_179785222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Had de gemiddelde "goj" in de twintiger jaren dan géén racistisch idee over Chinezen?
Toen had toch iedereen cliché's over alle volkeren dezer aarde?
Alleen was het taboe daarover nog niet zo groot.
Ook over de Twentenaren/Tukkers. Daar zal door het rijkere segment in met name de Randstad ook niet al te lovend zijn geoordeeld.
Niet zo moeilijk doen. Je mag best cliché's hebben over volkeren. Zolang je maar beseft dat dit nooit genetisch eeuwig is, en ook niet universeel. Het is een kwestie van grote groepen die lang bij elkaar wonen en onder bepaalde omstandigheden moeten zien te overleven. Dat leidt automatisch tot een bepaald gedrag.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Al had ik wellicht moeten benadrukken dat racisme onder ieder volk en binnen iedere cultuur voorkomt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_179785258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:26 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Al had ik wellicht moeten benadrukken dat racisme onder ieder volk en binnen iedere cultuur voorkomt.
Oostwoud for president!
*O*
pi_179785406
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:59 schreef Dven het volgende:

Europees/Westers is niet het schoonheidsideaal in China. De wens voor een lichte huid is er als ideaal al lange tijd en om dezelfde reden als net als in vroegere tijden in Europa ontstaan is : Het toont namelijk aan dat je niet de hele dag hard in de zon aan het werk bent. Dat jij het koppelt aan Europees is leuk voor jou maar simpelweg niet correct.
In China heeft men inderdaad een westers schoonheidsideaal. Wat betreft de lichte/blanke huid kun je nog beweren dat het ouder is, van de tijd dat de arbeider op het land werkte en diegene die rijk was veel in de schaduw bleef.

Maar dat kun je niet zeggen als het gaat over ooglidcorrecties.

Neem dit stuk uit het NRC over Chinezen die hun ogen operatief laten verwijden:
quote:
Het verlangen naar westerse ogen, en daarmee het najagen van een westers schoonheidsideaal, zit ingebakken in de Chinese cultuur. Het dateert waarschijnlijk uit de tijd waarin westerse invloeden, en de rijkdom die daarmee werd geassocieerd, schaars waren – en schaarste creëert vraag. Aan een Chinese vragen waarom zij dubbele oogleden wil, is als aan een westerse vrouw vragen waarom ze wil afvallen: dat spreekt voor zich.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ogen-1221424-a357370
Of als het gaat om neuscorrecties:

quote:
NEUSCORRECTIE
Hierbij wordt de neusbrug verhoogd, met als gevolg dat de neus er dunner en verfijnder uitziet. De ideale neusbrug ligt niet per se zo hoog als de westerse, maar eerder tussen de westerse en de Chinese in. Sommige stellen nemen matchende neuzen om hun liefde te bezegelen.
Of kin- en voorhoofdimplantaten:

quote:
KIN-IMPLANTATEN
Hierbij wordt een stuk bot of silicone in de kin geplaatst om die meer te laten uitsteken. Ook dit gaat de ‘platte’ verschijning van een Chinees gezicht tegen. Het gezicht wordt hierdoor slanker. Hetzelfde geldt voor voorhoofdimplantaten.
Er zijn talloze bronnen over te vinden, Chinezen doen ingrepen die hen meer westers doen lijken. De beenverlenging is er ook eentje van. Maar goed, in jouw ogen vast allemaal toeval.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 16:48:39 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179785816
quote:
Because of Einstein's travels to the Far East, he was unable to personally accept the Nobel Prize for Physics at the Stockholm award ceremony in December 1922. In his place, the banquet speech was held by a German diplomat, who praised Einstein not only as a scientist but also as an international peacemaker and activist.[75]
Misschien was hij ook wel een beetje humeurig omdat hij niet bij de uitreiking van zijn nobelprijs kon zijn....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179785839
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:29 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Klopt. Je hebt namelijk helemaal geen ideeën.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')