abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2018 @ 06:51:37 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179758018
Originele OP:

quote:
TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.

Laten we ze hier opsommen ^O^

- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
Laatste posts vorige topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:14 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat een treurig leven moet je hebben als je denkt dat 9 op de 10 sociale interacties gebaseerd is op een neppe interesse.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:47 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dit. Om de haverklap van die activiteiten zijn bloedirritant. Je ziet collega's sowieso al vaker dan veel van je vrienden of familie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179758648
Een manager die je verplicht in het weekend laat komen voor werkzaamheden buiten kantoortijden. Staat gelukkig niks over in mn contract dus dat worden mooi dubbel overuurtjes schrijven.
pi_179758672
Nieuwe Manager wilt een pizza-sessie houden.
pi_179758739
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:46 schreef JaafkeJunior het volgende:
Nieuwe Manager wilt een pizza-sessie houden.
Tenenkrommende verplichte gezelligheid
Gewoon zeggen dat je geen lactose kan hebben.
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:54:50 #5
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179758760
Bijna IEDEREEN heeft hier op het kantoor zijn telefoonringtone hard aanstaan. en natuurlijk worden ze minimaal 3x per dag gebelt door hun partner of kinderen.

Elke keer weer 'schrikken' ze van de harde ringtoon en storen ze de hele afdeling. Vreselijk irritant. Heb er al vaak genoeg wat van gezegd, maar tot zover geen resultaat.

EDIT: Met bijna iedereen bedoel ik eigenlijk twee collega's :')
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2018 @ 08:56:26 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_179758779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:53 schreef Slabber het volgende:

[..]

Tenenkrommende verplichte gezelligheid
Gewoon zeggen dat je geen lactose kan hebben.
Zal je zien dat die manager aan komt zetten met een lactose vrije pizza.

Maar pizza sessies, sowieso sessies, zijn echt volledig kansloos.
Carpe Libertatem
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:56:58 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179758785
Hier heeft er eentje hem op trilstand staan, maar gaat wel de hele dag af.
Meerdere collega's hebben gevraagd het gewoon uit te zetten, maar dat vertikt hij.

Voor de rest hebben we gelukkig wel het geluid kunnen verbannen.

Irritante collega's: Hele tijd klikken met pennen! :X Hebben we er eentje van die dat gewoon onbewust doet, om de seconde. Snap niet dat het hem zelf niet stoort. echt niet.
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:57:16 #8
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179758788
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:46 schreef JaafkeJunior het volgende:
Nieuwe Manager wilt een pizza-sessie houden.
Oftewel: onbetaald extra uren maken :r

Daarbij: pizza :r

Mijn irritatie: managers die alleen maar op processen blijven hameren, alles van tevoren tot in de puntjes uitgewerkt willen hebben en totaal niet vertrouwen op het kunnen van het personeel.
Don't let my username fool you...
pi_179758826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:57 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Oftewel: onbetaald extra uren maken :r

Daarbij: pizza :r

Mijn irritatie: managers die alleen maar op processen blijven hameren, alles van tevoren tot in de puntjes uitgewerkt willen hebben en totaal niet vertrouwen op het kunnen van het personeel.
Onbetaald extra uren maken? Zijn er daadwerkelijk mensen die zulke dingen accepteren? _O-
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:02:27 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179758834
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:01 schreef xminator het volgende:

[..]

Onbetaald extra uren maken? Zijn er daadwerkelijk mensen die zulke dingen accepteren? _O-
Als ik de IT-consultants hoor die hier over de vloer komen is dat volledig normaal in hun ogen... :{
Don't let my username fool you...
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:10:09 #11
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179758925
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:56 schreef Cue_ het volgende:
Voor de rest hebben we gelukkig wel het geluid kunnen verbannen.
Hetv is vanaf vandaag mijn persoonlijke missie dit niveau ook te behalen.

Bij herhaling van vergelijkbare incidenten zal ondertekende drastische, doch rechtvaardige handelingen ondernemen.

We houden je op de hoogte.

Gr gr, Kaizen. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:15:13 #12
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179758979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:46 schreef JaafkeJunior het volgende:
Nieuwe Manager wilt een pizza-sessie houden.
Is dat dan een werkmeeting met pizza's? Of na het werk een uurtje 'informeel bijkletsen' onder het genot van pizza. Het tweede is inderdaad tenenkrommend. Zeker als de nieuwe manager ermee komt.

Zelf hebben wij 1x in de maand een 'Birthday-sessie' van 10 tot half 11, waarbij alle jarige van die maand trakteren. Meestal is dat een half uurtje taart eten, niets mis mee. Tijdens zo'n sessie zou een pizza wel een lekkere afwisseling zijn!

Wat een kantoorirritatie van andere kan zijn:
Tijdens mijn verjaardagsmaand had ik zelf een mandje mandarijnen, bananen en snoeptomaatjes meegenomen. Gezonde twist. Er was voor de #viesdikke natuurlijk ook een taart beschikbaar, maar het fruit vond ik zelf wel een goed idee.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179759151
Van die doodstille kantoren.
Waar niemand geluid durft te maken uit angst dat je de rest 'stoort', en waar alleen op de gang gebeld wordt.
Waar je niet rustig je telefoon kan laten overgaan maar 'm per sé op stil moet zetten van je collega's.
Waar je als je te hard in je kopje koffie roert gelijk gestoorde blikken krijgt van andere kantoorslaven.

Gelukkig is het bij ons anders, maar bij sommige klanten... Pfff.
pi_179759158
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:15 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Is dat dan een werkmeeting met pizza's? Of na het werk een uurtje 'informeel bijkletsen' onder het genot van pizza. Het tweede is inderdaad tenenkrommend. Zeker als de nieuwe manager ermee komt.
Ik moet nu mijn team dichter bij elkaar krijgen, maar ze zitten allemaal vastgeroest dus schiet niet echt op. Bij alles wat ik probeer om hun werkwijze (alles printen en in eigen Excel bestandje, ipv een gedeelde informatiesysteem) krijg ik te horen: "Dat hebben je 5 voorganger ook al geprobeerd.

Avondje uit met bier (en pizza eten?) is het enige waarbij ze een beetje los komen en verschillende afdelingen met elkaar in contact komen, zonder direct hun eigen hachje veilig te willen stellen.

Dat is dus mijn kantoorirritatie: Iedereen probeert hier de hele dag zichzelf in te dekken en weigert hun werkwijze aan te passen om de samenwerking te vergroten. Grr
pi_179759162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:26 schreef AMS76 het volgende:
Van die doodstille kantoren.
Waar niemand geluid durft te maken uit angst dat je de rest 'stoort', en waar alleen op de gang gebeld wordt.
Waar je niet rustig je telefoon kan laten overgaan maar 'm per sé op stil moet zetten van je collega's.
Waar je als je te hard in je kopje koffie roert gelijk gestoorde blikken krijgt van andere kantoorslaven.

Gelukkig is het bij ons anders, maar bij sommige klanten... Pfff.
Ssssssssssssssssstttt
pi_179759460
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:01 schreef xminator het volgende:

[..]

Onbetaald extra uren maken? Zijn er daadwerkelijk mensen die zulke dingen accepteren? _O-
Werk in de IT, veelal slimme maar contact gestoorde collegas
Die durven geen nee te zeggen.

Ik heb mij braaf afgemeld en verteld dat ik er het nut niet van zie.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:55:57 #17
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179759521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:27 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Ik moet nu mijn team dichter bij elkaar krijgen, maar ze zitten allemaal vastgeroest dus schiet niet echt op. Bij alles wat ik probeer om hun werkwijze (alles printen en in eigen Excel bestandje, ipv een gedeelde informatiesysteem) krijg ik te horen: "Dat hebben je 5 voorganger ook al geprobeerd.

Avondje uit met bier (en pizza eten?) is het enige waarbij ze een beetje los komen en verschillende afdelingen met elkaar in contact komen, zonder direct hun eigen hachje veilig te willen stellen.

Dat is dus mijn kantoorirritatie: Iedereen probeert hier de hele dag zichzelf in te dekken en weigert hun werkwijze aan te passen om de samenwerking te vergroten. Grr
Mooi om de andere kant van het verhaal te horen.

Zo'n vastgeroest team kan inderdaad lastig zijn, hopelijk ga je hier verandering in brengen. Was het jouw idee om een pizza-avond te houden? Zelf vind ik het erg geforceerd overkomen en zal hier en daar wat weerstand opleveren. In principe dezelfde weerstand als je hier in de reacties leest.

Heb je aan hun gevraagd wat ze willen doen om de samenwerking te verbeteren? Grote kans dat ze weinig inbreng hebben, het boeit ze niet. Een voorbeeld van wat zou kunnen werken om ze wat actiever hierin te maken: Laat ze zelf met ideeën komen, de 'winnaar met het beste idee' krijgt van jou een pizza-bon die ze kunnen opmaken wanneer ze willen. Thuis met hun gezin, maar wie weet laat hij wel een pizza in de middagpauze bezorgen.

Natuurlijk ken ik het team niet, maar door ze zelf met ideeën te laten komen (+beloning) krijg je ze meer on board.

Ben slechts hardop aan het nadenken hier hoor.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179759610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:55 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mooi om de andere kant van het verhaal te horen.

Zo'n vastgeroest team kan inderdaad lastig zijn, hopelijk ga je hier verandering in brengen. Was het jouw idee om een pizza-avond te houden? Zelf vind ik het erg geforceerd overkomen en zal hier en daar wat weerstand opleveren. In principe dezelfde weerstand als je hier in de reacties leest.

Heb je aan hun gevraagd wat ze willen doen om de samenwerking te verbeteren? Grote kans dat ze weinig inbreng hebben, het boeit ze niet. Een voorbeeld van wat zou kunnen werken om ze wat actiever hierin te maken: Laat ze zelf met ideeën komen, de 'winnaar met het beste idee' krijgt van jou een pizza-bon die ze kunnen opmaken wanneer ze willen. Thuis met hun gezin, maar wie weet laat hij wel een pizza in de middagpauze bezorgen.

Ben slechts hardop aan het nadenken hier hoor.
Een jaarlijks teamuitje introduceren. Op een gewone werkdag. Geen gezeik en meteen binding. Lekker mountainbiken in de modder of zo.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:02:03 #19
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179759631
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:00 schreef sneakydesert het volgende:
Een jaarlijks teamuitje introduceren. Op een gewone werkdag. Geen gezeik en meteen binding. Lekker mountainbiken in de modder of zo.
Klinkt inderdaad ook goed. Er zijn genoeg leuke activiteiten die je kan doen, zoals jouw voorbeeld. Zelf heb ik een keer meegedaan aan een soort 'Wipe-Out event' als werkuitje. Ook érg leuk.

Alleen ga je met een teamuitje niet het kernprobleem oplossen van het vastgeroeste team dat stilzit, niet innoveert of slecht samenwerkt. (Misschien zal de samenwerking intern wat verbeteren, maar niet t.o.v. andere afdelingen)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179759657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:46 schreef JaafkeJunior het volgende:
Nieuwe Manager wilt een pizza-sessie houden.
De echte klacht hier. Pizza-sessies :') En dan ook echt die pizza inzetten als lokkertje, alsof ik niet godverdomme mijn eigen pizza kan kopen en die gewoon thuis op kan eten.
pi_179759769
Ik zit naast een collega die om de minuut een laf kuchje laat en niet door hoest ... het is een tic van haar geworden en er iets van zeggen lost niets op.

Bovendien kan ik moeilijk zeggen: HOU OP MET KUCHEN

Dus nu luister ik muziek in mijn linkeroor.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179759978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:54 schreef Kaizen_ het volgende:
Bijna IEDEREEN heeft hier op het kantoor zijn telefoonringtone hard aanstaan. en natuurlijk worden ze minimaal 3x per dag gebelt door hun partner of kinderen.

Elke keer weer 'schrikken' ze van de harde ringtoon en storen ze de hele afdeling. Vreselijk irritant. Heb er al vaak genoeg wat van gezegd, maar tot zover geen resultaat.

EDIT: Met bijna iedereen bedoel ik eigenlijk twee collega's :')
Hier heeft er een zn ringtone op t hardst staan zodat ie m in t hele blok kan horen, ipv dat ie m in zn broekzak steekt. Wordt ie gebeld moet ie van verre aan komen lopen.
klapjosti
pi_179759996
Hier een collega die vrolijk meefluit (en hard!) met zijn koptelefoon op. Niemand zegt er wat van en ik ben vrij nieuw, maar het is wel gruwelijk irritant.
pi_179760024
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:19 schreef C.L.Werner het volgende:
Hier een collega die vrolijk meefluit (en hard!) met zijn koptelefoon op. Niemand zegt er wat van en ik ben vrij nieuw, maar het is wel gruwelijk irritant.
Hier zat een collega die altijd meefloot/neuriede, totdat de collega naast hem dat ook ging doen op een hele vervelende manier als hij zijn koptelefoon niet ophad. Toen kwam de realisatie dat het best wel fucking vervelend is.
pi_179760036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:18 schreef Slabber het volgende:

[..]

Hier heeft er een zn ringtone op t hardst staan zodat ie m in t hele blok kan horen, ipv dat ie m in zn broekzak steekt. Wordt ie gebeld moet ie van verre aan komen lopen.
klapjosti
Zo irritant. Kies gewoon een normale beltoon met een normaal volume.
pi_179760058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:21 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zo irritant. Kies gewoon een normale beltoon met een normaal volume.
Hij zou m eens in zn broekzak moeten steken, zodat ie het ding ook met 2 tel op kan nemen ipv die telefoon een halve minuut laten overgaan omdat ie aan de andere kant van het pand is :')
pi_179760103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:18 schreef Slabber het volgende:

[..]

Hier heeft er een zn ringtone op t hardst staan zodat ie m in t hele blok kan horen, ipv dat ie m in zn broekzak steekt. Wordt ie gebeld moet ie van verre aan komen lopen.
klapjosti
Hier moet je je telefoon verplicht meenemen, in het kader van informatieveiligheid. Niet dat er iets kan gebeuren op de werkvloer, maar het is wel grond om iemand erop aan te spreken.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:31:38 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179760187
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:27 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Hier moet je je telefoon verplicht meenemen, in het kader van informatieveiligheid. Niet dat er iets kan gebeuren op de werkvloer, maar het is wel grond om iemand erop aan te spreken.
Informatieveiligheid in de zin van dat iemand er vandoor kan gaan met je telefoon en ze daardoor bij bedrijfsinformatie kunnen komen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179760291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:21 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zo irritant. Kies gewoon een normale beltoon met een normaal volume.
Zet dat kutding gewoon op trillen of stil als je op je werk bent, tenzij je hem ook zakelijk gebruikt.
pi_179760345
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Informatieveiligheid in de zin van dat iemand er vandoor kan gaan met je telefoon en ze daardoor bij bedrijfsinformatie kunnen komen?
Ja, bij ons werken mensen op de afdeling met verschillende need tot know/nice to know niveaus. Dus bij verlaten van je bureau altijd je spullen netjes opbergen, scherm locken en telefoontje meenemen. En daarbij lopen en regelmatig bezoekers rond. Dus hier geen telefoons die afgaan op een leeg bureau. Wel mensen die hun scherm vergeten te locken, maar dan mag diegene zelf uitvogelen hoe je je scherm weer 180 kan draaien :P
pi_179760933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:54 schreef Kaizen_ het volgende:
Bijna IEDEREEN heeft hier op het kantoor zijn telefoonringtone hard aanstaan. en natuurlijk worden ze minimaal 3x per dag gebelt door hun partner of kinderen.

Elke keer weer 'schrikken' ze van de harde ringtoon en storen ze de hele afdeling. Vreselijk irritant. Heb er al vaak genoeg wat van gezegd, maar tot zover geen resultaat.

EDIT: Met bijna iedereen bedoel ik eigenlijk twee collega's :')
Zo'n stille bedoeling dan op kantoor? Geen radio of geklets?
pi_179761326
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zit naast een collega die om de minuut een laf kuchje laat en niet door hoest ... het is een tic van haar geworden en er iets van zeggen lost niets op.

Bovendien kan ik moeilijk zeggen: HOU OP MET KUCHEN

Dus nu luister ik muziek in mijn linkeroor.

Wij hadden een collega die dan ook echt hard hoestte. Om de twee minuten UCHEUCHEUCHE!

Probeer je dan maar eens op werk te concentreren dat moeilijker is dan (ik noem maar eens wat) telefoonnummers overtypen. :')

Gelukkig heeft hij nu medicijnen en is het een stuk beter.
pi_179761391
Of jullie werken allemaal op verschrikkelijke schijt kantoren of jullie zijn echt enorm aan het zeiken.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:04:42 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179761610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:27 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Ik moet nu mijn team dichter bij elkaar krijgen, maar ze zitten allemaal vastgeroest dus schiet niet echt op. Bij alles wat ik probeer om hun werkwijze (alles printen en in eigen Excel bestandje, ipv een gedeelde informatiesysteem) krijg ik te horen: "Dat hebben je 5 voorganger ook al geprobeerd.

Avondje uit met bier (en pizza eten?) is het enige waarbij ze een beetje los komen en verschillende afdelingen met elkaar in contact komen, zonder direct hun eigen hachje veilig te willen stellen.

Dat is dus mijn kantoorirritatie: Iedereen probeert hier de hele dag zichzelf in te dekken en weigert hun werkwijze aan te passen om de samenwerking te vergroten. Grr
Meestal speelt er dan wat anders. Wat je dan moet doen is een keer iets organiseren BINNEN WERKTIJD en BUITEN KANTOOR met verplichte aanwezigheid. Dan komen mensen meestal wat meer los uit hun vaste patroontjes en zul je er misschien eens achter komen waar precies de oorzaak van het probleem zit.

Maar soms zijn het dan ook gewoon vastgeroeste stugge personen die niet willen veranderen en ook veel moeite hebben met verandering. Die mensen moet je gewoon dwingen om op een andere manier te werken, maar daar moet je dan ook actief bovenop blijven zitten.
Don't let my username fool you...
pi_179761921
Collega’s die het nieuwe werken wel heel letterlijk nemen.
Het is elke dag verrassend of ze thuis of op locatie zijn, maar vooral ook welke uren ze die dag werken.
Ik kwam vanmorgen op locatie, in de verwachting mijn collega te treffen.... ze maakt haar uurtjes vanavond pas. :W overlegmoment.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179762229
Organisaties zonder fatsoenlijke kantine waardoor ik nu een broodje kots van de benzinepomp moet eten :r
pi_179762260
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:42 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Wij hadden een collega die dan ook echt hard hoestte. Om de twee minuten UCHEUCHEUCHE!

Probeer je dan maar eens op werk te concentreren dat moeilijker is dan (ik noem maar eens wat) telefoonnummers overtypen. :')

Gelukkig heeft hij nu medicijnen en is het een stuk beter.
_O-

Ik geloof dat dit ongeneeslijk is :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:51:16 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_179762331
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:02 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als ik de IT-consultants hoor die hier over de vloer komen is dat volledig normaal in hun ogen... :{
Vanaf een bepaald salarisniveau of bij bepaalde functies is het inderdaad doodnormaal
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:55:13 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179762395
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vanaf een bepaald salarisniveau of bij bepaalde functies is het inderdaad doodnormaal
Omdat dat verwacht wordt dat je zoveel geld beurt iedere maand? Lekker 50 uur in de week werken, continu bereikbaar moeten zijn en er 40 betaald krijgen. Dan ben je echt niet goed.

Over loonslaven gesproken :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179762456
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Collega’s die het nieuwe werken wel heel letterlijk nemen.
Het is elke dag verrassend of ze thuis of op locatie zijn, maar vooral ook welke uren ze die dag werken.
Ik kwam vanmorgen op locatie, in de verwachting mijn collega te treffen.... ze maakt haar uurtjes vanavond pas. :W overlegmoment.
Ja hallo, sorry hoor maar ik maak mijn uurtjes tussen 23:00 en 05:00 _O- _O-

Als je lekker thuis wil werken prima, maar wees wel gewoon op een normale tijd beschikbaar. Als je dat hier zou proberen mag je gewoon weer van 9 tot 5 op het kantoor zitten.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:23:06 #41
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179762798
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vanaf een bepaald salarisniveau of bij bepaalde functies is het inderdaad doodnormaal
Nee, ook gewoon bij normale IT consultants zonder speciale bevoegdheden. Zo had ik laatst een tijdelijk inhuurcollega hier zitten (algemeen IT specialist). Van hem werd verwacht dat hij 40 uur per week declarabel was, maar daarnaast was hij gemiddeld nog zo'n 2x per week buiten die 40 uur 's avonds op het hoofdkantoor voor overleggen, demonstraties en workshops... Je moet er maar zin in hebben :{
Don't let my username fool you...
pi_179762850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, ook gewoon bij normale IT consultants zonder speciale bevoegdheden. Zo had ik laatst een tijdelijk inhuurcollega hier zitten (algemeen IT specialist). Van hem werd verwacht dat hij 40 uur per week declarabel was, maar daarnaast was hij gemiddeld nog zo'n 2x per week buiten die 40 uur 's avonds op het hoofdkantoor voor overleggen, demonstraties en workshops... Je moet er maar zin in hebben :{
Wij hebben eens per zes weken een avondoverleg met eten. Op zich wel noodzakelijk, omdat ik een hoop directe collega's nooit spreek.
pi_179762879
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Collega’s die het nieuwe werken wel heel letterlijk nemen.
Het is elke dag verrassend of ze thuis of op locatie zijn, maar vooral ook welke uren ze die dag werken.
Ik kwam vanmorgen op locatie, in de verwachting mijn collega te treffen.... ze maakt haar uurtjes vanavond pas. :W overlegmoment.
Thuis werken is heerlijk.

Maar soms is het toch wel verrekte handig om op kantoor iemand even aan te kunnen schieten. Zeker als je van die collega’s hebt die helemaal druk in hun hoofd zijn met een deadline en daarom hun telefoon, whatsapp en mail compleet negeren. :X
pi_179762921
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:27 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Hier moet je je telefoon verplicht meenemen, in het kader van informatieveiligheid. Niet dat er iets kan gebeuren op de werkvloer, maar het is wel grond om iemand erop aan te spreken.
"Niet dat er iets kan gebeuren op de werkvloer."

Weet jij welke bezoekers en externe medewerkers jouw collega's allemaal ontvangen? *afhankelijk van organisatie grootte natuurlijk *

lees dit: https://www.google.nl/amp(...)-security-facilities
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179763099
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Omdat dat verwacht wordt dat je zoveel geld beurt iedere maand? Lekker 50 uur in de week werken, continu bereikbaar moeten zijn en er 40 betaald krijgen. Dan ben je echt niet goed.

Over loonslaven gesproken :').
Ja maar dan werken ze wel bij de BIG 4.... status dit status dat.
pi_179765111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:46 schreef JaafkeJunior het volgende:
Nieuwe Manager wilt een pizza-sessie houden.
Waarschijnlijk om de vervoeging van het werkwoord willen uit te leggen
pi_179766098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:55 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mooi om de andere kant van het verhaal te horen.

Zo'n vastgeroest team kan inderdaad lastig zijn, hopelijk ga je hier verandering in brengen. Was het jouw idee om een pizza-avond te houden? Zelf vind ik het erg geforceerd overkomen en zal hier en daar wat weerstand opleveren. In principe dezelfde weerstand als je hier in de reacties leest.

Heb je aan hun gevraagd wat ze willen doen om de samenwerking te verbeteren? Grote kans dat ze weinig inbreng hebben, het boeit ze niet. Een voorbeeld van wat zou kunnen werken om ze wat actiever hierin te maken: Laat ze zelf met ideeën komen, de 'winnaar met het beste idee' krijgt van jou een pizza-bon die ze kunnen opmaken wanneer ze willen. Thuis met hun gezin, maar wie weet laat hij wel een pizza in de middagpauze bezorgen.

Natuurlijk ken ik het team niet, maar door ze zelf met ideeën te laten komen (+beloning) krijg je ze meer on board.

Ben slechts hardop aan het nadenken hier hoor.
Punt is vooral dat mijn werkgever het nut er niet van inziet en/of zich liever bezighoudt met uitvoerend werk dan leidinggeven.

Maar we rommelen lekker door. Naast de bekrompenheid en het vastgeroeste zijn mijn collega's erg leuk en is het niet heel verkeerd hoor. Alleen soms word je met je neus op de feiten gedrukt.
pi_179766536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:44 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Punt is vooral dat mijn werkgever het nut er niet van inziet en/of zich liever bezighoudt met uitvoerend werk dan leidinggeven.

Maar we rommelen lekker door. Naast de bekrompenheid en het vastgeroeste zijn mijn collega's erg leuk en is het niet heel verkeerd hoor. Alleen soms word je met je neus op de feiten gedrukt.
Ja als de werkgever niet een paar uurtjes gunt om dingen echt te verbeteren (maar wel iemand de taak geven om verbetering aan te brengen) ervaren mensen ook eerder een soort wantrouwen en zullen ze op hun eilandje blijven.

Als het echt zo belangrijk was werd er wel tijd voor uitgetrokken immers.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:37:50 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179773550
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vanaf een bepaald salarisniveau of bij bepaalde functies is het inderdaad doodnormaal
Bij ons wordt er volgens mij vanaf schaal 12 of zo verwacht dat je gewoon overuren maakt zonder die te schrijven. Ik heb het ook nooit begrepen maar voor die mensen is het blijkbaar heel normaal. Misschien dat ik daarom nooit zo hoog zal stijgen.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:55:54 #50
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179774147
Zoals ze bij ons zeggen, de compensatie voor die uren zit dan al bij 't salaris in.
pi_179774662
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:39 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ja, bij ons werken mensen op de afdeling met verschillende need tot know/nice to know niveaus. Dus bij verlaten van je bureau altijd je spullen netjes opbergen, scherm locken en telefoontje meenemen. En daarbij lopen en regelmatig bezoekers rond. Dus hier geen telefoons die afgaan op een leeg bureau. Wel mensen die hun scherm vergeten te locken, maar dan mag diegene zelf uitvogelen hoe je je scherm weer 180 kan draaien :P
Op zijn pc naar rolex.com gaan en hopen dat de manager langskomt 8)
Play hard, go pro.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:15:14 #52
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179774705
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Omdat dat verwacht wordt dat je zoveel geld beurt iedere maand? Lekker 50 uur in de week werken, continu bereikbaar moeten zijn en er 40 betaald krijgen. Dan ben je echt niet goed.

Over loonslaven gesproken :').
Vanaf een bepaald verantwoordelijkheidsniveau staan er dan ook geen uren meer in je arbeidsovereenkomst, simpelweg een aanzienlijk bedrag en een taakomschrijving en doelstelling. Hoeveel uren je daar voor nodig hebt is niet relevant, je wordt afgerekend op resultaat niet op gewerkte uren.
Let the beat control your body!
pi_179774764
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:39 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ja, bij ons werken mensen op de afdeling met verschillende need tot know/nice to know niveaus. Dus bij verlaten van je bureau altijd je spullen netjes opbergen, scherm locken en telefoontje meenemen. En daarbij lopen en regelmatig bezoekers rond. Dus hier geen telefoons die afgaan op een leeg bureau. Wel mensen die hun scherm vergeten te locken, maar dan mag diegene zelf uitvogelen hoe je je scherm weer 180 kan draaien :P
Ik word doodgegooid met Outlook invites voor traktaties / verjaardagen / housewarmings / ga zo maar door van mensen die vergeten hun scherm te vergrendelen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:23:16 #54
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179774889
Collegas die met iedereen te pas en te onpas uitgebreid hun priveleven staan te bespreken. Je kan nog zo een leuke meid zijn, maar als je op 5 meter bij mij vandaan 10x per dag hetzelfde jankverhaal over de ex staat te vertellen ben ik er wel ff klaar mee.

Sowieso heb ik er weinig mee om van alles met mijn collegas te delen. Ik heb leuke collegas, maar het blijven mijn collegas, geen vrienden of familie.
Let the beat control your body!
pi_179774914
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:13 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Op zijn pc naar rolex.com gaan en hopen dat de manager langskomt 8)
https://fakewindowsupdate.com/ met het scherm gemaximaliseerd is leuker.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:26:38 #56
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179774970
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:55 schreef Cue_ het volgende:
Zoals ze bij ons zeggen, de compensatie voor die uren zit dan al bij 't salaris in.
Er wordt op dat niveau verwacht dat je je niet bezig houdt met kwartiertjes schrijven of op de klok gaat zitten kijken tot je weg mag. Dat vertrouwen houdt ook in dat je zelf veel minder gecontroleerd wordt en er niet moeilijk wordt gedaan over thuiswerken, dagjes op locatie of wat kortere dagen. Ik vind dat veel prettiger werken, je moet natuurlijk wel zelf de balans in de gaten houden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179775053
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er wordt op dat niveau verwacht dat je je niet bezig houdt met kwartiertjes schrijven of op de klok gaat zitten kijken tot je weg mag. Dat vertrouwen houdt ook in dat je zelf veel minder gecontroleerd wordt en er niet moeilijk wordt gedaan over thuiswerken, dagjes op locatie of wat kortere dagen. Ik vind dat veel prettiger werken, je moet natuurlijk wel zelf de balans in de gaten houden.
Er zit nog wel een verschil tussen werk waarbij dit soort verantwoordelijkheid bij de werknemer wordt neergelegd en werk waar je gewoon geacht wordt structureel 50+ uur te spenderen aan je werk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179775084
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:15 schreef Joppy het volgende:

[..]

Vanaf een bepaald verantwoordelijkheidsniveau staan er dan ook geen uren meer in je arbeidsovereenkomst, simpelweg een aanzienlijk bedrag en een taakomschrijving en doelstelling. Hoeveel uren je daar voor nodig hebt is niet relevant, je wordt afgerekend op resultaat niet op gewerkte uren.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:15 schreef Joppy het volgende:

[..]

Vanaf een bepaald verantwoordelijkheidsniveau staan er dan ook geen uren meer in je arbeidsovereenkomst, simpelweg een aanzienlijk bedrag en een taakomschrijving en doelstelling. Hoeveel uren je daar voor nodig hebt is niet relevant, je wordt afgerekend op resultaat niet op gewerkte uren.
Tja je hebt mensen die naar hun werk komen om uren te maken en je hebt mensen die uren maken op hun werk om ergens (een project oid) naartoe te werken.
Play hard, go pro.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:42:26 #59
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179775292
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zit nog wel een verschil tussen werk waarbij dit soort verantwoordelijkheid bij de werknemer wordt neergelegd en werk waar je gewoon geacht wordt structureel 50+ uur te spenderen aan je werk.
Als ze dat vantevoren tegen je zeggen en je krijgt ook betaald naar die 50 uur, dan moet dat kunnen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179776518
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:56 schreef Boze_Appel het volgende: [..]

Zal je zien dat die manager aan komt zetten met een lactose vrije pizza.

Maar pizza sessies, sowieso sessies, zijn echt volledig kansloos.
Er is wel glutenvrije pizza. Daar zitten melkbestanddelen in.
pi_179780231
Ik erger me aan personeelsuitjes die een complete vrije zaterdag in beslag nemen.

(ok het is niet verplicht, maar je bent wel een beetje een outcast als je alle 'feestjes' overslaat).

Heb weinig tot geen behoefte aan collega's in mijn vrije tijd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_179780534
Hier heb je gewoon stemknoppen in de mail die verstuurd wordt, is er een bbq en je hebt er geen zin in dan stem je nee en thats it. Niemand die zeurt als je de borrels overslaat of niet met het teamuitje meegaat.
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:11:44 #63
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179780595
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik erger me aan personeelsuitjes die een complete vrije zaterdag in beslag nemen.

(ok het is niet verplicht, maar je bent wel een beetje een outcast als je alle 'feestjes' overslaat).

Heb weinig tot geen behoefte aan collega's in mijn vrije tijd.
Uitjes in het weekend :').

Collega's zijn opgedrongen kennissen, no wat dat ik m'n weekenden ga opofferen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179780604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik erger me aan personeelsuitjes die een complete vrije zaterdag in beslag nemen.

(ok het is niet verplicht, maar je bent wel een beetje een outcast als je alle 'feestjes' overslaat).

Heb weinig tot geen behoefte aan collega's in mijn vrije tijd.
Hier idem.
Van die uitjes die je dan alleen met een reden af ‘mag’ zeggen.
Wat denk je van de reden ‘buiten werktijd’?
Doei!
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:28:00 #65
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179780821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik erger me aan personeelsuitjes die een complete vrije zaterdag in beslag nemen.

(ok het is niet verplicht, maar je bent wel een beetje een outcast als je alle 'feestjes' overslaat).

Heb weinig tot geen behoefte aan collega's in mijn vrije tijd.
Wel heel erg afhankelijk van de frequentie. Als het één keer per jaar is, prima. Maar er zijn dus ook bedrijven die ongeveer maandelijks een uitje organiseren, dan was ik er ook snel klaar mee.

En als je leuke collega's hebt is het geen straf om zo'n feestje mee te maken :) En nee, ik zie mijn collega's ook niet als vrienden.
Don't let my username fool you...
pi_179797056
Saaie kantoren waar je geen eigen muziek mag luisteren als je geen klantcontact hebt en informatie moet verwerken. Hersendodend.
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2018 @ 07:45:58 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_179797967
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 02:00 schreef TRON2.0 het volgende:
Saaie kantoren waar je geen eigen muziek mag luisteren als je geen klantcontact hebt en informatie moet verwerken. Hersendodend.
Ook niet met koptelefoon?
Carpe Libertatem
pi_179798074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:15 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Is dat dan een werkmeeting met pizza's? Of na het werk een uurtje 'informeel bijkletsen' onder het genot van pizza. Het tweede is inderdaad tenenkrommend. Zeker als de nieuwe manager ermee komt.

Zelf hebben wij 1x in de maand een 'Birthday-sessie' van 10 tot half 11, waarbij alle jarige van die maand trakteren. Meestal is dat een half uurtje taart eten, niets mis mee. Tijdens zo'n sessie zou een pizza wel een lekkere afwisseling zijn!

Wat een kantoorirritatie van andere kan zijn:
Tijdens mijn verjaardagsmaand had ik zelf een mandje mandarijnen, bananen en snoeptomaatjes meegenomen. Gezonde twist. Er was voor de #viesdikke natuurlijk ook een taart beschikbaar, maar het fruit vond ik zelf wel een goed idee.
Klacht: collega’s die fruit trakteren :r
pi_179798153
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ook niet met koptelefoon?
Geen geluidsdragers.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:10:18 #70
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179798206
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:56 schreef Slacentrifuge het volgende:
Klacht: collega’s die fruit trakteren
Terechte klacht. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:17:26 #71
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179798836
kreeg een mailtje net:

"Beste Dr.Jan-Itor,

OK


vriendelijke groet, Ab ten Aar"


mail dan lekker niet lamlul
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:53:18 #72
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179800054
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:17 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
kreeg een mailtje net:

"Beste Dr.Jan-Itor,

OK


vriendelijke groet, Ab ten Aar"


mail dan lekker niet lamlul
_O-
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:46:10 #73
342418 VKV
Plausibel
pi_179802697
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:56 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Klacht: collega’s die fruit trakteren :r
Inderdaad terechte klacht, ik ben dan steeds zó teleurgesteld haha :P Heb zelf al veel fruit mee naar werk dus het leuke is er vanaf.
pi_179802750
Klacht: vrijdagmiddag en ik zit op het werk :(
pi_179802752
Morgen ook nog bruiloft van een collega waar ik met goed fatsoen niet onderuit kom ook :(
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:16:00 #76
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179803132
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:56 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Klacht: collega’s die fruit trakteren :r
Zou ik beter vinden dan al die mierzoete zelfgebakken rommel waar men tegenwoordig mee aankomt. Knap dat je dochter van 5 cupcakes kan bakken en versieren, maar hou die lekker in je eigen huis of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179803258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zou ik beter vinden dan al die mierzoete zelfgebakken rommel waar men tegenwoordig mee aankomt. Knap dat je dochter van 5 cupcakes kan bakken en versieren, maar hou die lekker in je eigen huis of zo.
Ik moet vaker in dit topic kijken want ik zie alleen maar terechte klachten langskomen hier.
Flikker op met je 5 cm dikke glazuurlaag, het ziet er niet uit en het is niet te eten.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:26:51 #78
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179803324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:51 schreef LurkJeRot het volgende:
Klacht: vrijdagmiddag en ik zit op het werk :(
Dit.

En geen kut gedaan krijgen ook.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:30:21 #79
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179803393
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:47 schreef Questular het volgende:
of jullie zijn echt enorm aan het zeiken.
As is tradition.
wooblabalurg
pi_179803453
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:26 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Dit.

En geen kut gedaan krijgen ook.
Lekker WK kijken op het werk!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:33:40 #81
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179803485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:47 schreef Questular het volgende:
Of jullie werken allemaal op verschrikkelijke schijt kantoren of jullie zijn echt enorm aan het zeiken.
Of je hebt niks te klagen en gaat lekker weg uit KLB :*
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179804081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:33 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Of je hebt niks te klagen en gaat lekker weg uit KLB :*
-O-
  vrijdag 15 juni 2018 @ 15:06:57 #83
286575 Roces18
Chef de party
pi_179804124
pff kan hier wel een boek over schrijven....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179805043
Ik vind dat juist leuk. Cupcakes van de kinders. Top.

Als het maar een beetje leuk is en goed bedoeld is.

Ik heb een hekel aan al dat azijngezeik. Van die mensen die absolute stilte eisen en vinden dat werken vooral niet leuk mag zijn.

Calvinistisch gezever. Als iemand een beetje moeite doet vind ik het al snel leuk.

Mijn klacht is vooral dat er mensen zijn die denken dat ze vanalles kunnen eisen van anderen. Collega's, werkgever, behalve zichzelf natuurlijk. Een kantoor met egotrippers dat is echt storend. De rest is best te doen.
Whatever...
  vrijdag 15 juni 2018 @ 16:15:37 #85
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_179805580
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:17 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
kreeg een mailtje net:

"Beste Dr.Jan-Itor,

OK


vriendelijke groet, Ab ten Aar"


mail dan lekker niet lamlul
Mag dit ook wel graag doen,soort verwrongen kantoorhumor
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_179806059
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:49 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind dat juist leuk. Cupcakes van de kinders. Top.

Als het maar een beetje leuk is en goed bedoeld is.

Ik heb een hekel aan al dat azijngezeik. Van die mensen die absolute stilte eisen en vinden dat werken vooral niet leuk mag zijn.

Calvinistisch gezever. Als iemand een beetje moeite doet vind ik het al snel leuk.

Mijn klacht is vooral dat er mensen zijn die denken dat ze vanalles kunnen eisen van anderen. Collega's, werkgever, behalve zichzelf natuurlijk. Een kantoor met egotrippers dat is echt storend. De rest is best te doen.
Ja je hebt gelijk, fruitvlaai is nog erger dan die ranzige kindercupcakes.
pi_179806258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:48 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, fruitvlaai is nog erger dan die ranzige kindercupcakes.
Ik deed alleen mee aan verjaardagen als er sausijzenbroodjes waren. Die vlaai smeer je maar in je haar
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_179806796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik deed alleen mee aan verjaardagen als er sausijzenbroodjes waren. Die vlaai smeer je maar in je haar
Kijk, met jou kan ik praten.
pi_179806861
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:28 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Kijk, met jou kan ik praten.
Ik feliciteerde wel hoor maar dat was het :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_179806966
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik feliciteerde wel hoor maar dat was het :Y)
En een stevige pakkerd?
pi_179807103
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:39 schreef Mariocash het volgende:

[..]

En een stevige pakkerd?
Op mijn verjaardag was ik meestal vrij. Zelfs na een week wisten ze me te vinden. Dat is ook een ergenis ja. Ik haatte ook nieuw jaar. Pleur op met dat gezoen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_179807394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Op mijn verjaardag was ik meestal vrij. Zelfs na een week wisten ze me te vinden. Dat is ook een ergenis ja. Ik haatte ook nieuw jaar. Pleur op met dat gezoen
😄
  vrijdag 15 juni 2018 @ 18:24:10 #93
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_179807692
Ik zie echt enorm op tegen mijn stage vanaf september, mede hierdoor... _O-
pi_179807797
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zie echt enorm op tegen mijn stage vanaf september, mede hierdoor... _O-
Als man heb je niet veel te vrezen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 15 juni 2018 @ 18:50:33 #95
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179808148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Op mijn verjaardag was ik meestal vrij. Zelfs na een week wisten ze me te vinden. Dat is ook een ergenis ja. Ik haatte ook nieuw jaar. Pleur op met dat gezoen
Pics gaarne
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179808210
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Pics gaarne
Nog nooit dat icoontje gezien. Ik zou je afwijzen.
Jouw fotoboek is wel verhelderend

[ Bericht 3% gewijzigd door Soury op 15-06-2018 19:09:12 ]
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_179809084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zou ik beter vinden dan al die mierzoete zelfgebakken rommel waar men tegenwoordig mee aankomt. Knap dat je dochter van 5 cupcakes kan bakken en versieren, maar hou die lekker in je eigen huis of zo.
Je hoeft het niet op te eten of durf je geen nee te zeggen?
Play hard, go pro.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:25:38 #98
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179809125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:23 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik moet vaker in dit topic kijken want ik zie alleen maar terechte klachten langskomen hier.
Flikker op met je 5 cm dikke glazuurlaag, het ziet er niet uit en het is niet te eten.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179809130
Op mijn huidige werklocatie wordt bijna elke week wel ergens in de ochtend getrakteerd op Bossche bollen. Dat komt ook wel een keer je neus uit. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:26:25 #100
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179809142
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:23 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Je hoeft het niet op te eten of durf je geen nee te zeggen?
Ik ben dan meestal toevallig "op dieet" of iets dergelijks, maar dan krijg je alsnog het hele verhaal over dochterlief van 5 die zo creatief bezig is geweest voor de collega's van mama/papa
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:27:55 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179810944
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben dan meestal toevallig "op dieet" of iets dergelijks, maar dan krijg je alsnog het hele verhaal over dochterlief van 5 die zo creatief bezig is geweest voor de collega's van mama/papa
Daar moet je gewoon lompe grappen over maken. Weten ze meteen dat ze net die kijkwatmijnwonderkindheeftgedaan verhalen niet bij jou hoeven te zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2018 @ 20:34:57 #102
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_179811103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben dan meestal toevallig "op dieet" of iets dergelijks, maar dan krijg je alsnog het hele verhaal over dochterlief van 5 die zo creatief bezig is geweest voor de collega's van mama/papa
Dat zijn echt de ergste collega's, die met kinderen. Nee, ik wil de fucking foto's van je kinderen niet zien, je cupcakes niet, die kuttekening en ik wil zeker niet dat je ze leuk een keer mee neemt naar kantoor!
Carpe Libertatem
pi_179811348
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daar moet je gewoon lompe grappen over maken. Weten ze meteen dat ze net die kijkwatmijnwonderkindheeftgedaan verhalen niet bij jou hoeven te zijn.
"Lijkt me best heftig om een geestelijk gehandicapt kind op te voeden".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:06:20 #104
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179811903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:52 schreef Soury het volgende:

[..]

Nog nooit dat icoontje gezien. Ik zou je afwijzen.
Jouw fotoboek is wel verhelderend
Gelukkig werk ik niet met vrouwen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179811953
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Gelukkig werk ik niet met vrouwen.
Uhhh?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:19:47 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179812269
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:08 schreef Soury het volgende:

[..]

Uhhh?
Hoef ik me ook niet druk te maken of iemand me afwijst of niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179812419
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoef ik me ook niet druk te maken of iemand me afwijst of niet.
Ik wist niet dat dit een dating topic was. Even voor jou info ik was applicatie engineer. Met een boel mannen, ik ben hard gevallen en werk al een paar jaar voor een sloop bedrijf. Ja pissen op de dixie en gaan.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 15 juni 2018 @ 22:42:11 #108
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179814616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:25 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dit een dating topic was. Even voor jou info ik was applicatie engineer. Met een boel mannen, ik ben hard gevallen en werk al een paar jaar voor een sloop bedrijf. Ja pissen op de dixie en gaan.
Jij begint over afwijzen, niet ik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2018 @ 22:58:55 #109
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_179815036
Awkward! :D
Carpe Libertatem
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:46:17 #110
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179816254
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daar moet je gewoon lompe grappen over maken. Weten ze meteen dat ze net die kijkwatmijnwonderkindheeftgedaan verhalen niet bij jou hoeven te zijn.
Helaas hebben sommige mensen een plaat voor het hoofd waar het kinderen betreft maar wel een goed idee verder
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:46:27 #111
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179816258
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat zijn echt de ergste collega's, die met kinderen. Nee, ik wil de fucking foto's van je kinderen niet zien, je cupcakes niet, die kuttekening en ik wil zeker niet dat je ze leuk een keer mee neemt naar kantoor!
Zo erg helemaal dit !!!
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:46:42 #112
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179816267
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Lijkt me best heftig om een geestelijk gehandicapt kind op te voeden".
_O-
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 16 juni 2018 @ 00:06:02 #113
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179816658
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:52 schreef LurkJeRot het volgende:
Morgen ook nog bruiloft van een collega waar ik met goed fatsoen niet onderuit kom ook :(
OPEN BAR!!1
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_179820346
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:46 schreef VKV het volgende:

[..]

Inderdaad terechte klacht, ik ben dan steeds zó teleurgesteld haha :P Heb zelf al veel fruit mee naar werk dus het leuke is er vanaf.
Zijn dezelfde mensen die bij Sint Maarten mandarijnen uitdelen i.p.v. snoep 😖😒
pi_179820355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zou ik beter vinden dan al die mierzoete zelfgebakken rommel waar men tegenwoordig mee aankomt. Knap dat je dochter van 5 cupcakes kan bakken en versieren, maar hou die lekker in je eigen huis of zo.
Zelfgebakken meuk van kinderen :r (gemaakt met hun vieze ongewassen pishandjes)
Zelfgebakken meuk van mij O+
pi_179828959
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:25 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dit een dating topic was. Even voor jou info ik was applicatie engineer. Met een boel mannen, ik ben hard gevallen en werk al een paar jaar voor een sloop bedrijf. Ja pissen op de dixie en gaan.
En je mannelijke collega's achtervolgen je om je verjaardagszoenen te kunnen geven?
pi_179837598
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:45 schreef Chai het volgende:

[..]

En je mannelijke collega's achtervolgen je om je verjaardagszoenen te kunnen geven?
Dat is over, gebak ook :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_179837711
haha mooi topic dit, kan de frustratie voelen door mijn beeldscherm heen :')
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 22:48:49 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_179837839
Ontopic: mensen die niet efficiënt werken en te lange werkdagen maken om te laten zien hoe betrokken ze zijn.
Ook irritant: collega’s die bij ieder eigen initiatief vragen “of dat wel mag van de manager”. Ga. Weg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_179841801
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij begint over afwijzen, niet ik.
geef d’r eens ongelijk :{w
pi_179866270
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:40 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat is over, gebak ook :Y)
Maar dat was dus wel zo bij je vorige baan? Wat een trieste figuren.
pi_179866873
Heb al een tijdje een eigen kantoor, maar werkte daarvoor veel samen met collega's in één ruimte.

Mijn top 5 is toch wel:

1. Collega's met kinderen. Altijd praten over 'de kleine' en alles moet wijken voor ze, waar jij weer door wordt benadeeld. Jaarlijkse dieptepunt: overeenstemming met vakantie, want schoolvakantie is leidend. :{
2. Collega's met tics als kuchen/hoesten, al dan niet door COPD en een echte rokersstem. :7
3. (Vrouwelijke) collega's die iedere zoveel weken weer eens ziek zijn. :')
4. Part-timers: verwachten dat jij de 'spoedjes' even oppakt als ze er niet zijn, klagen dat ze het 'te druk' hebben en dan alsnog in een burn-out raken. Wat een lui. :r
5. Collega's die zich tijdens een telefoongesprek, gaan bemoeien met het gesprek. Ik had ooit een manager die dat vaak deed. :6
  maandag 18 juni 2018 @ 10:40:43 #123
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179866914
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:37 schreef Justinn het volgende:
Heb al een tijdje een eigen kantoor, maar werkte daarvoor veel samen met collega's in één ruimte.

Mijn top 5 is toch wel:

1. Collega's met kinderen. Altijd praten over 'de kleine' en alles moet wijken voor ze, waar jij weer door wordt benadeeld. Jaarlijkse dieptepunt: overeenstemming met vakantie, want schoolvakantie is leidend. :{
2. Collega's met tics als kuchen/hoesten, al dan niet door COPD en een echte rokersstem. :7
3. (Vrouwelijke) collega's die iedere zoveel weken weer eens ziek zijn. :')
4. Part-timers: verwachten dat jij de 'spoedjes' even oppakt als ze er niet zijn, klagen dat ze het 'te druk' hebben en dan alsnog in een burn-out raken. Wat een lui. :r
5. Collega's die zich tijdens een telefoongesprek, gaan bemoeien met het gesprek. Ik had ooit een manager die dat vaak deed. :6
Beter toch die vakanties. Lekker buiten het seizoen voor een appel en een ei IPV de hoofdprijs.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 18 juni 2018 @ 10:41:35 #124
478636 bernard_roggol
Rookworst zonder R is ookworst
pi_179866922
Zat dus op kantoor had ik zoveel take dat ik in een burnout ben geraakt. Ja dus je raai het al, ik kon niet meer werken he. Ik zat thuis op de bank lekker van me uitkering te genieten.
pi_179867478
Volgens mij staat de verwarming vandaag aan.
Genieten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179867555
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:37 schreef Justinn het volgende:
Heb al een tijdje een eigen kantoor, maar werkte daarvoor veel samen met collega's in één ruimte.

Mijn top 5 is toch wel:

1. Collega's met kinderen. Altijd praten over 'de kleine' en alles moet wijken voor ze, waar jij weer door wordt benadeeld. Jaarlijkse dieptepunt: overeenstemming met vakantie, want schoolvakantie is leidend. :{
Ik ga liever buiten het seizoen om op vakantie, minder druk en goedkoper :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 18 juni 2018 @ 11:20:15 #127
478636 bernard_roggol
Rookworst zonder R is ookworst
pi_179867566
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ga liever buiten het seizoen om op vakantie, minder druk en goedkoper :P
Zo is het.
pi_179869702
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ga liever buiten het seizoen om op vakantie, minder druk en goedkoper :P
Na vijftien jaar voor en naseizoen ga ik nu eens een enkel weekje weg in de zomer en dat lijkt me toch wel weer eens leuk.
pi_179869724
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:37 schreef Justinn het volgende:
1. Collega's met kinderen. Altijd praten over 'de kleine' en alles moet wijken voor ze, waar jij weer door wordt benadeeld. Jaarlijkse dieptepunt: overeenstemming met vakantie, want schoolvakantie is leidend.
Dat probleem hebben ik waar ik nu werk gelukkig niet meer (meeste hebben kinderen die al zo oud zijn dat ze niet meer mee gaan op vakantie) maar dat loste ik voorheen wel eens op door te zeggen dat ik met vrienden ging die kinderen hadden :P
pi_179869734
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:21 schreef nanuk het volgende:

[..]

Na vijftien jaar voor en naseizoen ga ik nu eens een enkel weekje weg in de zomer en dat lijkt me toch wel weer eens leuk.
Ik vond het verschrikkelijk, teringheet, duur en pauperdruk :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 18 juni 2018 @ 13:41:29 #131
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_179870009
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ontopic: mensen die niet efficiënt werken en te lange werkdagen maken om te laten zien hoe betrokken ze zijn.
Ook irritant: collega’s die bij ieder eigen initiatief vragen “of dat wel mag van de manager”. Ga. Weg.
"Is dat wel conform protocol?" :{w Vreselijke mensen
pi_179871268
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

"Is dat wel conform protocol?" :{w Vreselijke mensen
Vind dat toch wel afhankelijk van het protocol. Vaak zat gehad dat we dingen even snel tussendoor doen en je vervolgens een maand later niet meer weet wat de wensen waren, hoe je bij bepaalde prijzen komt en welke leverdatum was afgesproken. Oftewel, veel gezeur en uitzoekwerk achteraf, wat buiten de standaard planning moet worden opgelost.
  maandag 18 juni 2018 @ 18:52:48 #133
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179876914
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ga liever buiten het seizoen om op vakantie, minder druk en goedkoper :P
Ik ook, maar ik kan me voorstellen dat er soms situaties zijn waarbij je toch midden in de zomer iets wil. Maar dan beland je in een hel waar geen einde aan komt vanwege alle ouders met kinderen die automatisch voorrang willen en krijgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 18 juni 2018 @ 19:03:59 #134
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179877191
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik kan me voorstellen dat er soms situaties zijn waarbij je toch midden in de zomer iets wil. Maar dan beland je in een hel waar geen einde aan komt vanwege alle ouders met kinderen die automatisch voorrang willen en krijgen.
Logisch, toch?
Protège moi de mes désirs.
  maandag 18 juni 2018 @ 19:16:28 #135
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179877465
quote:
15s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Logisch, toch?
Nee absoluut niet logisch. Er is geen enkele reden te bedenken waarom ouders met kinderen automatisch voorrang krijgen of het eerste recht hebben op vakantie. Je bent een gewone medewerker en hebt daarmee dezelfde rechten als elke andere medewerker met of zonder kinderen. Als ik een bepaalde periode vakantie wil en ik ben de eerste die dat aangeeft, dan heb je dus gewoon pech gehad.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179878216
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee absoluut niet logisch. Er is geen enkele reden te bedenken waarom ouders met kinderen automatisch voorrang krijgen of het eerste recht hebben op vakantie. Je bent een gewone medewerker en hebt daarmee dezelfde rechten als elke andere medewerker met of zonder kinderen. Als ik een bepaalde periode vakantie wil en ik ben de eerste die dat aangeeft, dan heb je dus gewoon pech gehad.
Ik vind het wel logisch, net zoals ik het logisch vind dat de ouders van nu rekening houden met de vakanties wensen van collega's zodra ze niet meer rekening hoeven te houden met schoolvakanties. Kunnen de toekomstige ouders of collega's die in het hoogseizoen op vakantie gaan lekker vrij pakken tijdens de schoolvakanties.

Ik heb nog nooit tijdens de schoolvakanties vrij gehad, maar ik ga er van uit dat ik dat in de toekomst wel kan als mn zoontje naar school gaat.
  maandag 18 juni 2018 @ 20:20:09 #137
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179879101
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee absoluut niet logisch. Er is geen enkele reden te bedenken waarom ouders met kinderen automatisch voorrang krijgen of het eerste recht hebben op vakantie. Je bent een gewone medewerker en hebt daarmee dezelfde rechten als elke andere medewerker met of zonder kinderen. Als ik een bepaalde periode vakantie wil en ik ben de eerste die dat aangeeft, dan heb je dus gewoon pech gehad.
:')
Jij snapt het niet helemaal. Ouders zijn gebonden aan schoolvakanties. Die kunnen niet op vakantie wanneer ze maar willen. Iets wat jij - zonder kinderen - wel kan.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 18 juni 2018 @ 20:32:15 #138
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_179879452
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
Jij snapt het niet helemaal. Ouders zijn gebonden aan schoolvakanties. Die kunnen niet op vakantie wanneer ze maar willen. Iets wat jij - zonder kinderen - wel kan.
Ja leuk. Maar ouders hebben dan niet opeens meer rechten dan anderen. Die anderen hebben er niet voor gekozen dat hun collega's kinders wilden, waarom zouden ze er dan wel elk jaar weer rekening mee moeten houden?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_179879550
Opa en oma even lekker twee weken laten oppassen en lekker zonder de kids naar de Caraïben of Zuidoost Azië is ook een optie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179879696
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
Jij snapt het niet helemaal. Ouders zijn gebonden aan schoolvakanties. Die kunnen niet op vakantie wanneer ze maar willen. Iets wat jij - zonder kinderen - wel kan.
Ja dag, dan nemen ze toch godverdomme geen kinderen...
pi_179879714
Mijn kantoorirritatie is dat ik weinig verdien en geen vast contract krijg.
pi_179880065
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:38 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja dag, dan nemen ze toch godverdomme geen kinderen...
Wat een kul redenatie.
pi_179881232
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:48 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat een kul redenatie.
Want? Het is pas een kul redenatie om te verwachten van andere mensen dat ze zich maar aanpassen alleen omdat je zo nodig een kind wil hebben.

Doe het gewoon in overleg of op inschrijving, zodra iemand begint te jammeren van: "Ja maar ik heb een kind dus daar moeten jullie rekening mee houden" is de pret snel over.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:17:36 #144
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179883500
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
Jij snapt het niet helemaal. Ouders zijn gebonden aan schoolvakanties. Die kunnen niet op vakantie wanneer ze maar willen. Iets wat jij - zonder kinderen - wel kan.
Ik snap het prima, maar het feit dat je nageslacht hebt geproduceerd is fijn, maar geeft je niet ineens speciale rechten of zo. En het feit dat ik het kan, wil nog niet zeggen dat ik het doe. Ik kan ook redenen hebben om toch perse in die periode vakantie te willen.

Ergo, de hel waar ik het al over had
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 18 juni 2018 @ 22:17:48 #145
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179883504
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:32 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja leuk. Maar ouders hebben dan niet opeens meer rechten dan anderen. Die anderen hebben er niet voor gekozen dat hun collega's kinders wilden, waarom zouden ze er dan wel elk jaar weer rekening mee moeten houden?
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 18 juni 2018 @ 22:18:05 #146
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179883511
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:38 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja dag, dan nemen ze toch godverdomme geen kinderen...
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179884212
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
Jij snapt het niet helemaal. Ouders zijn gebonden aan schoolvakanties. Die kunnen niet op vakantie wanneer ze maar willen. Iets wat jij - zonder kinderen - wel kan.
Als ik samen met mijn partner (die in het onderwijs werkt) op vakantie wil, ben ik ook gebonden aan schoolvakanties. Mag ik dan ook voorrang?
pi_179884368
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
Jij snapt het niet helemaal. Ouders zijn gebonden aan schoolvakanties. Die kunnen niet op vakantie wanneer ze maar willen. Iets wat jij - zonder kinderen - wel kan.
Dus omdat hij wel snapt hoe een condoom werkt, heb jij meer recht om te beslissen wanneer je op vakantie wilt :? Je kiest zelf voor kinderen, geen enkele reden waarom je dan extra rechten t.o.v. collega's zou moeten krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2018 22:45:46 ]
pi_179884830
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:')
Jij snapt het niet helemaal. Ouders zijn gebonden aan schoolvakanties. Die kunnen niet op vakantie wanneer ze maar willen. Iets wat jij - zonder kinderen - wel kan.
Je kiest zelf voor kinderen en daar hoeft een ander geen last van te hebben.

Gelukkig gaat het bij ons anders. Aan het begin van het jaar wordt er gevraagd welke dagen je vakantie wilt nemen en als je voor een bepaalde datum te laat bent, omdat er dan teveel menen met vakantie zijn, heb je pech. Of je nou een ouder bent of niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 18 juni 2018 @ 23:18:44 #150
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179885344
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Als ik samen met mijn partner (die in het onderwijs werkt) op vakantie wil, ben ik ook gebonden aan schoolvakanties. Mag ik dan ook voorrang?
Ja, wat mij betreft wel.

Ik snap dat gezeur over vakanties en collega's met kinderen (Of onderwijzende partner) totaal niet eigenlijk. Maar goed, ik heb zelf dan ook absoluut geen behoefte om persé in de zomer op te vakantie te gaan. En ik voel voor iets wat voor mij totaal niet belangrijk is, dan ook niet de noodzaak om de principiële lul uit te hangen.
Let the beat control your body!
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:12:04 #151
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179888842
Ik ben al lang blij dat ik niet in de schoolvakantie hoef. Lekker eerste 2, 3 weken van september. En dan bij voorkeur van woensdag TM woensdag. 2 dagen werken, 3 weken vakantie en dan weer rustig beginnen met 2 dagen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:45:27 #152
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179889194
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Als ik samen met mijn partner (die in het onderwijs werkt) op vakantie wil, ben ik ook gebonden aan schoolvakanties. Mag ik dan ook voorrang?
Ja, wat mij betreft wel. Jullie zijn namelijk ook gebonden aan de schoolvakanties.

Je bent sowieso achterlijk als je vrijwillig op vakantie gaat tijdens schoolvakanties, maar soit.
Protège moi de mes désirs.
pi_179889275
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Je kiest zelf voor kinderen en daar hoeft een ander geen last van te hebben.

Gelukkig gaat het bij ons anders. Aan het begin van het jaar wordt er gevraagd welke dagen je vakantie wilt nemen en als je voor een bepaalde datum te laat bent, omdat er dan teveel menen met vakantie zijn, heb je pech. Of je nou een ouder bent of niet.
Hier gaat het in overleg, je weet wel iets wat volwassenen zouden moeten kunnen.
pi_179889347
Ik leef alleen, vaak hoor je dan dat je voor een vakantie periode met niemand rekening hoeft te houden. het tegenovergestelde is waar, ik wil met een clubje van een man/vrouw of vijf een weekje weg. Dan heb je dus met vijf werksituaties en vaak ook nog met die van partners van te maken. Je moest eens weten hoe lastig het is om met zo iets groepje een vakantiedatum te vinden. Op de een of andere manier willen mensen met gezinnen niet snappen dat het voor een relatieloze veel lastiger plannen is..
pi_179889355
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:55 schreef nanuk het volgende:
Ik leef alleen, vaak hoor je dan dat je voor een vakantie periode met niemand rekening hoeft te houden. het tegenovergestelde is waar, ik wil met een clubje van een man/vrouw of vijf een weekje weg. Dan heb je dus met vijf werksituaties en vaak ook nog met die van partners van te maken. Je moest eens weten hoe lastig het is om met zo iets groepje een vakantiedatum te vinden. Op de een of andere manier willen mensen met gezinnen niet snappen dat het voor een relatieloze veel lastiger plannen is..
Wat een struglles, en hoe irriteert dit jou op kantoor? Je wilt begrip of zo?
Volgens mij ben jij die irritante collega die alleen maar loopt te zaniken dat het lastig is om een vakantie te plannen.
pi_179889373
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:51 schreef Questular het volgende:

[..]

Hier gaat het in overleg, je weet wel iets wat volwassenen zouden moeten kunnen.
Hier niet want we hebben geen zin in discussies. In januari wordt er gevraagd of je ze voor februari wilt opgeven en daarna wordt het ingepland. Wie daarna vakantiedagen aanvraagt wordt er eerst naar gekeken of het qua planning mogelijk is. Is het mogelijk dan is het meteen "ja" (kun je al binnen een paar uur krijgen) en als het niet mogelijk is komt men met een alternatief.

Ik moet er niet aan denken dat je wekenlang op antwoord moet wachten omdat er zinloze discussies ontstaan zijn tussen twee volwassenen. Bovendien als je kinderen hebt weet je wanneer je wel of niet vakantie kan aanvragen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179889404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:56 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Wat een struglles, en hoe irriteert dit jou op kantoor? Je wilt begrip of zo?
Volgens mij ben jij die irritante collega die alleen maar loopt te zaniken dat het lastig is om een vakantie te plannen.
Hij heeft tenminste werk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179889415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:56 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Wat een struglles, en hoe irriteert dit jou op kantoor? Je wilt begrip of zo?
Volgens mij ben jij die irritante collega die alleen maar loopt te zaniken dat het lastig is om een vakantie te plannen.
Ik zou inderdaad graag willen dat mijn (vakantie)belangen net zo geldig zijn als die van mensen met kinderen of partners in onderwijs. Dus inderdaad in overleg plannen en niet altijd de zelfde met voorrang voor een bepaalde periode. Maar goed dat is al een aantal posts of wat het onderwerp van deze discussie. :+
pi_179889442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Hij heeft tenminste werk.
Daar kan jij een voorbeeld aan nemen.
pi_179889461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:01 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Daar kan jij een voorbeeld aan nemen.
Wat ben je agressief, wil je er over praten?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:03:42 #161
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179889470
Jarige collega's die je niet mag toch geforceerd drie kussen geven. ;(
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179889548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:59 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad graag willen dat mijn (vakantie)belangen net zo geldig zijn als die van mensen met kinderen of partners in onderwijs. Dus inderdaad in overleg plannen en niet altijd de zelfde met voorrang voor een bepaalde periode. Maar goed dat is al een aantal posts of wat het onderwerp van deze discussie. :+
Maar jij hebt de vrijheid buiten vakanties om te gaan. Mensen met kinderen niet.
pi_179889617
Je bent knettergek als je als kindloze tijdens de schoolvakanties op vakantie wilt. Je betaald je scheel en zit tussen de jengelende kinderen van anderen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:18:48 #164
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179889697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:13 schreef -river- het volgende:
Je bent knettergek als je als kindloze tijdens de schoolvakanties op vakantie wilt. Je betaald je scheel en zit tussen de jengelende kinderen van anderen.
Ligt er natuurlijk helemaal aan waar je naartoe gaat. In genoeg landen is juli/augustus het laagseizoen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:21:04 #165
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179889734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:08 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Maar jij hebt de vrijheid buiten vakanties om te gaan. Mensen met kinderen niet.
Ja leuk, maar misschien heb ik wel een hele goede reden om juist wel in die periode te willen gaan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179889746
Altijd bijzonder om te zien hoe makkelijk een werkgever zijn problemen de jouwe kan maken.
:+
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:22:11 #167
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179889750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:13 schreef -river- het volgende:
Je bent knettergek als je als kindloze tijdens de schoolvakanties op vakantie wilt. Je betaald je scheel en zit tussen de jengelende kinderen van anderen.
Vast wel, maar misschien heb ik er wel een hele goede reden voor. Het is gewoon knettergek om te verzinnen dat je voorrang krijgt omdat je nageslacht geproduceerd hebt. Dat geeft je echt geen speciale rechten of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179889757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:55 schreef nanuk het volgende:
Ik leef alleen, vaak hoor je dan dat je voor een vakantie periode met niemand rekening hoeft te houden. het tegenovergestelde is waar, ik wil met een clubje van een man/vrouw of vijf een weekje weg. Dan heb je dus met vijf werksituaties en vaak ook nog met die van partners van te maken. Je moest eens weten hoe lastig het is om met zo iets groepje een vakantiedatum te vinden. Op de een of andere manier willen mensen met gezinnen niet snappen dat het voor een relatieloze veel lastiger plannen is..
Inderdaad. Wie weet wil jij wel op vakantie met vrienden die ook aan schoolvakanties gebonden zijn door hun werk. Schoolvakanties zijn niemands eerste keus als er ook andere mogelijkheden zijn, dus mensen die dan vrij willen hebben daar sowieso een valide reden voor.

Hier zijn de vakantieperiodes gelukkig ook altijd rustig qua werk en de bezetting verloopt altijd wel op een redelijk natuurlijke manier goed.
pi_179889764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja leuk, maar misschien heb ik wel een hele goede reden om juist wel in die periode te willen gaan
Dat kan. Maar jij hebt de mogelijkheid om dat niet te doen. Mensen met kinderen niet.
pi_179889768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vast wel, maar misschien heb ik er wel een hele goede reden voor. Het is gewoon knettergek om te verzinnen dat je voorrang krijgt omdat je nageslacht geproduceerd hebt. Dat geeft je echt geen speciale rechten of zo.
Jij snapt niets van de maatschappij.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:23:33 #171
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179889777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:23 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat kan. Maar jij hebt de mogelijkheid om dat niet te doen. Mensen met kinderen niet.
Ja dus?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:24:06 #172
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179889785
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:23 schreef -river- het volgende:

[..]

Jij snapt niets van de maatschappij.
Een maatschappij die dit soort dingen prima vind is ook niet begrijpen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179889803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja dus?
Die houding helpt natuurlijk ook niet als jij ook vrij wilt wanneer andere collega's ook vrij zijn. Misschien ligt het daar wel aan.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:26:31 #174
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179889841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:24 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Die houding helpt natuurlijk ook niet als jij ook vrij wilt wanneer andere collega's ook vrij zijn. Misschien ligt het daar wel aan.
Dat denk ik niet, maar dat is een andere discussie. Als ik vrij vraag in wat voor periode dan ook dan heb ik daar een reden voor en ik hoef mezelf dan niet te verklaren omdat ik toevallig geen kinderen heb. Iedereen heeft evenveel rechten en plichten, die veranderen niet ineens omdat je kinderen hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179889888
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:23 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat kan. Maar jij hebt de mogelijkheid om dat niet te doen. Mensen met kinderen niet.
Hoe zo hebben die geen andere keus? Ook zij kunnen de kinderen bij familie of vrienden of desnoods een plaatselijk hotel onderbrengen als ze dat echt willen. Maar zij kiezen er meestal voor om met de kinderen op vakantie te willen.

Jij begrijpt echt niet dat sommige andere mensen er ook voor kiezen om met bepaalde vrienden op vakantie te willen. Dat moeten we -als collega's- dan met zn allen gaan inpassen. Waarom zouden mensen met kinderen dan meer voorrang moeten hebben om met de gewenste vakantiegenoten op reis te gaan dan een ander?
pi_179891015
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik kan me voorstellen dat er soms situaties zijn waarbij je toch midden in de zomer iets wil. Maar dan beland je in een hel waar geen einde aan komt vanwege alle ouders met kinderen die automatisch voorrang willen en krijgen.
_O- WHAHA een hel waar geen einde aan komt
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179891016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Hier niet want we hebben geen zin in discussies. In januari wordt er gevraagd of je ze voor februari wilt opgeven en daarna wordt het ingepland. Wie daarna vakantiedagen aanvraagt wordt er eerst naar gekeken of het qua planning mogelijk is. Is het mogelijk dan is het meteen "ja" (kun je al binnen een paar uur krijgen) en als het niet mogelijk is komt men met een alternatief.

Ik moet er niet aan denken dat je wekenlang op antwoord moet wachten omdat er zinloze discussies ontstaan zijn tussen twee volwassenen. Bovendien als je kinderen hebt weet je wanneer je wel of niet vakantie kan aanvragen.
Wekenlang? Afdeling van 7 man hier en we waren er binnen een paar dagen uit.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:12:40 #178
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179891736
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:34 schreef Questular het volgende:

[..]

Wekenlang? Afdeling van 7 man hier en we waren er binnen een paar dagen uit.
Tuurlijk kan het, als iedereen constructief meedenkt en niet meteen allerlei eisen gaat stellen. "Ik kan alleen maar in week X, Y en Z want schoolvakantie" is dus geen argument.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179891797
Bij ons is het first come first serve.
Vakantie periode is sowieso rustig dus er altijd wat te regelen.

Maar dan komt er gister kwam een collega bij mij vrij vragen voor 25-6 TM 23-7. Vond hij het raar dat het best wel lastig was om iemand een maand uit te roosteren op zo'n korte termijn.

;(
pi_179892227
Kan iemand de titel van dit topic aanpassen naar 'Vakantieplanningsperikelen op kantoor'?

Ik zit verdorie minimaal 80 reacties te lezen over wat voor gezeik vakantieplanning op kantoor allemaal oplevert en wat voor loser gebruiker X in situatie Y is.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:49:38 #181
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_179892318
Irritatie:

Twee managers die tot een week of drie terug zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de toekomst, en vandaag te horen krijgen dat je baan komt te vervallen. Is het nu echt zo moeilijk om zo’n soort opmerkingen gewoon niet te maken?
With love :*
pi_179892555
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Irritatie:

Twee managers die tot een week of drie terug zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de toekomst, en vandaag te horen krijgen dat je baan komt te vervallen. Is het nu echt zo moeilijk om zo’n soort opmerkingen gewoon niet te maken?
Terechte klacht ja
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:33:49 #183
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179893090
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Irritatie:

Twee managers die tot een week of drie terug zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de toekomst, en vandaag te horen krijgen dat je baan komt te vervallen. Is het nu echt zo moeilijk om zo’n soort opmerkingen gewoon niet te maken?
Zo proberen ze je gemotiveerd te houden. Als ze dat twee weken geleden hadden gezegd had je al 2 weken uit je neus zitten vreten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179894678
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Zo proberen ze je gemotiveerd te houden. Als ze dat twee weken geleden hadden gezegd had je al 2 weken uit je neus zitten vreten.
Nou, als ze actief hebben zitten liegen dan is dat wel een korte termijn effect op het gebied van gemotiveerd houden. Als een chef dat bij een collega zou flikken dan vertrouw ik hem/haar nooit meer natuurlijk.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:03:08 #185
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179894769
Ik vertrouw collega's per definitie niet

Overal zijn slangen en onderkruimels die voor een duppie een mes in je rug steken als ze er zelf beter van kunnen worden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179894831
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Irritatie:

Twee managers die tot een week of drie terug zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de toekomst, en vandaag te horen krijgen dat je baan komt te vervallen. Is het nu echt zo moeilijk om zo’n soort opmerkingen gewoon niet te maken?
Slechte zaak. Dan hadden ze eerlijk moeten zeggen dat het nog niet duidelijk was of dat ze er nog niets over konden zeggen.

Integriteit is in dit soort processen veel belangrijker dan de gemakkelijkste weg.

Niet alleen als jou dat gebeurt (wat natuurlijk enorm.kut is), maar ook voor het team dat achterblijft. Die weten dus dat hun baas niet te vertrouwen is.
Whatever...
pi_179894956
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Irritatie:

Twee managers die tot een week of drie terug zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de toekomst, en vandaag te horen krijgen dat je baan komt te vervallen. Is het nu echt zo moeilijk om zo’n soort opmerkingen gewoon niet te maken?
Kut.
Maar je hebt nu geen last van vakantieaanvragende ouders met kinderen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:14:11 #188
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179895025
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:49 schreef girlnextdoor. het volgende:
Irritatie:

Twee managers die tot een week of drie terug zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de toekomst, en vandaag te horen krijgen dat je baan komt te vervallen. Is het nu echt zo moeilijk om zo’n soort opmerkingen gewoon niet te maken?
Beter nu gewoon ziek melden tot einde contract dan, zal ze leren.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:22:38 #189
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_179896614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
Jarige collega's die je niet mag toch geforceerd drie kussen geven. ;(
waarom zou je? Mijn collega’s weten dat ik niet van hoofden likken houd.
pi_179907267
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:34 schreef Questular het volgende:

[..]

Wekenlang? Afdeling van 7 man hier en we waren er binnen een paar dagen uit.
Jezus wat lang als het ook in een paar uur kan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179907814
Waarschijnlijk al 100x hierover geklaagd maar wat erger ik me aan van die parttimers. Ben je naar iemand op zoek om wat te vragen zijn ze er natuurlijk weer niet, of ze hebben hun vrije dagen geruild oid. En maar klagen dat ze zoveel werken want o o o wat is het zwaar om 2 dagen te werken :')
Play hard, go pro.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:41:11 #192
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_179908460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:14 schreef Aethereal het volgende:
Waarschijnlijk al 100x hierover geklaagd maar wat erger ik me aan van die parttimers. Ben je naar iemand op zoek om wat te vragen zijn ze er natuurlijk weer niet, of ze hebben hun vrije dagen geruild oid. En maar klagen dat ze zoveel werken want o o o wat is het zwaar om 2 dagen te werken :')
ik werk 32uur per week, maar die smeer ik uit over letterlijk 24/7, werken wanneer ik tijd en zin heb. Gelukkig maar dat wij geen collega's zijn dan O-)
pi_179908571
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik werk 32uur per week, maar die smeer ik uit over letterlijk 24/7, werken wanneer ik tijd en zin heb. Gelukkig maar dat wij geen collega's zijn dan O-)
Nou het ligt natuurlijk erg aan de job, bij mijn baan moet ik veel schakelen met andere afdelingen en als die mensen dan niet te bereiken zijn is dat gewoon onhandig.
Play hard, go pro.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:12:29 #194
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_179909358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:44 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Nou het ligt natuurlijk erg aan de job, bij mijn baan moet ik veel schakelen met andere afdelingen en als die mensen dan niet te bereiken zijn is dat gewoon onhandig.
bereikbaar ben ik dus wel zo goed als 24/7, ben social marketeer, als de pleuris op SM ineens losbreekt moet ik er wel bij zijn, ongeacht wanneer dat is.
  woensdag 20 juni 2018 @ 00:10:26 #195
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_179910356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vast wel, maar misschien heb ik er wel een hele goede reden voor. Het is gewoon knettergek om te verzinnen dat je voorrang krijgt omdat je nageslacht geproduceerd hebt. Dat geeft je echt geen speciale rechten of zo.
Dit dus.
Maak van jouw kinderen niet mijn probleem. Ik wil vrij kunnen nemen wanneer ik wil, binnen of buiten de schoolvakanties maakt niks uit.
Ik heb tenslotte geen schreeuwlelijkerds gemaakt waardoor ik moeilijker op vakantie kan. Maar op kantoor is het de omgekeerde wereld. :')

Stelletje gekkies bij elkaar... :')
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 20 juni 2018 @ 07:37:15 #196
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_179912828
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 00:10 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Dit dus.
Maak van jouw kinderen niet mijn probleem. Ik wil vrij kunnen nemen wanneer ik wil, binnen of buiten de schoolvakanties maakt niks uit.
Ik heb tenslotte geen schreeuwlelijkerds gemaakt waardoor ik moeilijker op vakantie kan. Maar op kantoor is het de omgekeerde wereld. :')

Stelletje gekkies bij elkaar... :')
Dit dus. Sowieso geldt dat voor elke situatie: dat iemand ooit de beslissing nam om aan kinderen te beginnen, betekend niet dat ik daar, in welke vorm dan ook, last van hoef te hebben.
With love :*
pi_179912973
Stelletje zeikerds :')
pi_179913084
De fluitende collega is terug. Om 08:04... dat kan toch niet! En niemand zegt er wat van, dat is nog het ergste.

Nu ben ik een balloze zak hooi die er ook niets van zegt, maar toch. Dat iedereen het OK vindt, inclusief leidinggevende, vindt ik nog het meest bizarre.

En het fluiten gaat maar door. Een soort Guantanamo bay achtige praktijken hier.
pi_179913090
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 00:10 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Dit dus.
Maak van jouw kinderen niet mijn probleem. Ik wil vrij kunnen nemen wanneer ik wil, binnen of buiten de schoolvakanties maakt niks uit.
Ik heb tenslotte geen schreeuwlelijkerds gemaakt waardoor ik moeilijker op vakantie kan. Maar op kantoor is het de omgekeerde wereld. :')

Stelletje gekkies bij elkaar... :')
Los daarvan, je zou heel, heel misschien, ook rekening met elkaar kunnen houden. Dus dat je niet allemaal tegelijk op vakantie gaat, of probeert af te stemmen met elkaar?

Is maar een idee hoor. Je kan natuurlijk ook egocentrisch op jezelf gericht blijven. Dat kan natuurlijk ook.
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:10:38 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179913114
Ben zo blij dat die vakanties hier allemaal geen gedoe zijn :D

@Werner. Fluitende collega's zijn irritant.
Of mensen die de hele tijd pennen klikken of met stoelleuningen schuiven etc. Ik zeg er gewoon wat van, of kijk ze boos aan :D
pi_179913133
Op cc staan in mailtjes, 9 van de 10x hoef je die mailtjes helemaal niet te krijgen.
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:28:51 #202
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179913253
De schutting, iedereen die hem heeft staan weet waar ik het over heb.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179913398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
De fluitende collega is terug. Om 08:04... dat kan toch niet! En niemand zegt er wat van, dat is nog het ergste.

Nu ben ik een balloze zak hooi die er ook niets van zegt, maar toch. Dat iedereen het OK vindt, inclusief leidinggevende, vindt ik nog het meest bizarre.

En het fluiten gaat maar door. Een soort Guantanamo bay achtige praktijken hier.
Geef hem een beschuitje ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179913501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
De fluitende collega is terug. Om 08:04... dat kan toch niet! En niemand zegt er wat van, dat is nog het ergste.
Gewoon uit de toon mee gaan fluiten. Dan stopt het vanzelf. (of hij komt bij jou klagen :') )
pi_179913654
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:12 schreef Questular het volgende:
Op cc staan in mailtjes, 9 van de 10x hoef je die mailtjes helemaal niet te krijgen.
Wees blij dat je iemand je erkent en jou meeneemt in de cc. Anders ben je helemaal onbelangrijk.
pi_179913662
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:10 schreef Cue_ het volgende:
Ben zo blij dat die vakanties hier allemaal geen gedoe zijn :D

@Werner. Fluitende collega's zijn irritant.
Of mensen die de hele tijd pennen klikken of met stoelleuningen schuiven etc. Ik zeg er gewoon wat van, of kijk ze boos aan :D
Hier helpt dat helaas niet...
pi_179913664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:07 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Wees blij dat je iemand je erkent en jou meeneemt in de cc. Anders ben je helemaal onbelangrijk.
Zelfs in de cc ben ik volledig onbelangrijk.
pi_179913708
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:07 schreef Questular het volgende:

[..]

Zelfs in de cc ben ik volledig onbelangrijk.
_O_ ik ken het gevoel.
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:33:35 #209
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179933077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:06 schreef C.L.Werner het volgende:
Is maar een idee hoor. Je kan natuurlijk ook egocentrisch op jezelf gericht blijven. Dat kan natuurlijk ook.
Je bedoelt, zoals de gemiddelde ouder met kinderen?

Ik ben best bereid om mee te denken en er valt echt wel met me te praten, maar als iemand begint met "Ik moet en ik zal" dan ben ik er al klaar mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:43:21 #210
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179933398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:07 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Wees blij dat je iemand je erkent en jou meeneemt in de cc. Anders ben je helemaal onbelangrijk.
lol

Je mate van belangrijkheid aflezen aan een cc'tje :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:44:22 #211
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179933422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:12 schreef Questular het volgende:
Op cc staan in mailtjes, 9 van de 10x hoef je die mailtjes helemaal niet te krijgen.
Cc is bij ons standaard "ter informatie, hoef je niets mee te doen" en zo behandel ik het ook. Alle mail waar ik in Cc sta wordt doorgeleid naar een aparte map en 1 keer in de zoveel tijd kijk ik het eens door.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179933693
Geen vakantieroostergezeik voor mij.. Ik ga de hele maand juli weg en ze hebben het er maar mee te doen
pi_179933967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:47 schreef Ronaldsen het volgende:

(ok het is niet verplicht, maar je bent wel een beetje een outcast als je alle 'feestjes' overslaat).
Boeiend. Ik begin er ook niet aan.
pi_179935740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:03 schreef Kaizen_ het volgende:
Jarige collega's die je niet mag toch geforceerd drie kussen geven. ;(
Doe ik niet aan
Ze kunnen een hand krijgen met de mededeling dat ik niet zoen
De groeten
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179937192
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Doe ik niet aan
Ze kunnen een hand krijgen met de mededeling dat ik niet zoen
De groeten
Jammer.
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:49:17 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179937368
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:17 schreef JaafkeJunior het volgende:
Bij ons is het first come first serve.
Vakantie periode is sowieso rustig dus er altijd wat te regelen.

Maar dan komt er gister kwam een collega bij mij vrij vragen voor 25-6 TM 23-7. Vond hij het raar dat het best wel lastig was om iemand een maand uit te roosteren op zo'n korte termijn.

;(
Wij hadden ooit een collega die op maandag na zijn vakantie binnen kwam wandelen en mededeelde dat hij de rest van de week ook vrij nam want zijn broer uit Spanje was er.

Was het bezoek onverwacht? Nee. "Maar het is mijn broer!" bleef hij maar roepen. Hij snapte maar niet dat collega's niet op die manier wilden gaan schuiven met hun werkdagen om dit te faciliteren. Dat hij in zijn vier weken vakantie even had kunnen bellen of mailen was ook Chinees voor hem. :')
pi_179938394
Hebberige collega's!
Wij hebben kantoor fruit, word elke ochtend om 08:00 gebracht
Er zijn serieus mensen die daar staan te wachten om vervolgens een halve kist mee te nemen.

Pak gewoon 1 of 2 stukken fruit en neem brood mee
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:53:09 #218
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179938730
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:26 schreef JaafkeJunior het volgende:
Hebberige collega's!
Wij hebben kantoor fruit, word elke ochtend om 08:00 gebracht
Er zijn serieus mensen die daar staan te wachten om vervolgens een halve kist mee te nemen.

Pak gewoon 1 of 2 stukken fruit en neem brood mee
Alles wat gratis is roept het slechtste op in de mens
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179939917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:26 schreef JaafkeJunior het volgende:
Hebberige collega's!

"Er is taart in de keuke... "

*POEF*
Afdeling leeg :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179940531
Diverse leidinggevende in de CC meenemen. En dan vooral bij mailtjes waar ze iets "goed" gedaan hebben of jou ergens op aan willen spreken. 8)7
  donderdag 21 juni 2018 @ 12:08:29 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179940645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:00 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Diverse leidinggevende in de CC meenemen. En dan vooral bij mailtjes waar ze iets "goed" gedaan hebben of jou ergens op aan willen spreken. 8)7
Dat laatste vaak idd.
Enkel blijkt in 9 van de 10 gevallen dat het niet terecht is of dat het juist bij hen zelf ligt. MAarja, dat staat dan niet in de mail :+
  donderdag 21 juni 2018 @ 14:19:33 #222
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_179943035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

"Er is taart in de keuke... "

*POEF*
Afdeling leeg :')
dit inderdaad :')

heb vroeger wel eens op een kantoor gezeten waarbij 90% gewoon niet eens op of omkeek als het brandalarm afging (bij wijze van test dan he) ondanks de gevraagde actie ivm evacuatie-oefeningen.

Maar het mailtje: taart in de kantine, en binnen 30 seconden was iedere plek leeg..

Ik zweer het: Bij brand kunnen ze beter een mailtje ronddoen dat er taart te vinden is buiten, anders verbrand de helft levend
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  donderdag 21 juni 2018 @ 14:49:47 #223
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179943606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:19 schreef jagga het volgende:

[..]

dit inderdaad :')

heb vroeger wel eens op een kantoor gezeten waarbij 90% gewoon niet eens op of omkeek als het brandalarm afging (bij wijze van test dan he) ondanks de gevraagde actie ivm evacuatie-oefeningen.

Maar het mailtje: taart in de kantine, en binnen 30 seconden was iedere plek leeg..

Ik zweer het: Bij brand kunnen ze beter een mailtje ronddoen dat er taart te vinden is buiten, anders verbrand de helft levend
Krijg je van al die kutoefeningen waarbij je weer een half uur buiten kapot staat te vriezen op het verzamelpunt zodat de BHV'ers kunnen testen of ze hun groene hesje nog over hun dikke buik kunnen spannen. :')
pi_179944182
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 07:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wij hadden ooit een collega die op maandag na zijn vakantie binnen kwam wandelen en mededeelde dat hij de rest van de week ook vrij nam want zijn broer uit Spanje was er.

Was het bezoek onverwacht? Nee. "Maar het is mijn broer!" bleef hij maar roepen. Hij snapte maar niet dat collega's niet op die manier wilden gaan schuiven met hun werkdagen om dit te faciliteren. Dat hij in zijn vier weken vakantie even had kunnen bellen of mailen was ook Chinees voor hem. :')
Vreselijk man lijkt me. Alles en iedereen moet wijken voor zijn persoonlijke gelul. Maar als iemand anders wat heeft ,dan moet die het maar uitzoeken. Legio mensen zijn btw zo.
pi_179944347
Lijkt mij facking saai op een kantoor werken :r
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 21 juni 2018 @ 15:41:00 #226
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_179944479
Mensen die je aanspreken op je werk tijden van 8 tot 5 maar dan snachts nog even om half1 je mailtjes of whatap gaan sturen en dan zich beledigd voelen dat je geen antwoord terug geeft ,omdat je misschien wel aan het slapen ben

Of in je vakantie nog met de hele wachtlijst aan vragen komen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_179944519
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:19 schreef jagga het volgende:

Ik zweer het: Bij brand kunnen ze beter een mailtje ronddoen dat er taart te vinden is buiten, anders verbrand de helft levend
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179944625
Ik had serieus een collega die heeft opgebiecht aan mij dat hij de opties email gepland versturen (oid) in outlook gebruikte.
Die mailde dus heel vaak rond 23 uur in de avond met een hoop mensen in de CC zodat het leek dat hij dan nog aan het werk was.
Dan ben je wel een valse rat hoor :')

Overigens eens dat ouders met kinderen met kinderen niet perse voorrand hoeven te hebben, en dat zeg ik terwijl ik zelf ook een kind heb, kinderen kies je voor.
Uiteraard moet het wel in goed overleg gaan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_179944669
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:49 schreef junkiexp het volgende:
Ik had serieus een collega die heeft opgebiecht aan mij dat hij de opties email gepland versturen (oid) in outlook gebruikte.
Die mailde dus heel vaak rond 23 uur in de avond met een hoop mensen in de CC zodat het leek dat hij dan nog aan het werk was.
Dan ben je wel een valse rat hoor :')
:') _!!
  donderdag 21 juni 2018 @ 15:53:02 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179944696
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:23 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Vreselijk man lijkt me. Alles en iedereen moet wijken voor zijn persoonlijke gelul. Maar als iemand anders wat heeft ,dan moet die het maar uitzoeken. Legio mensen zijn btw zo.
Inderdaad, deze meneer was inderdaad van het type dat nooit even insprong voor een ander. Dat maakte ook dat het hele kippenhok opstoof bij deze actie. Bij iemand die wél collegiaal is ben je toch iets welwillender.
  donderdag 21 juni 2018 @ 16:01:47 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179944825
Niet alleen mensen met kinderen claimen voorrang hoor. Ooit eens gedoetje op de afdeling naast ons meegekregen waar je ook spontaan jeuk van kreeg.

Er zat daar een mevrouw die een aantal jaar achter elkaar de kerstperiode tot het nieuwe jaar vrij had genomen. Toen de vakantieplanning gemaakt werd, gaven andere collega's aan dit ook te willen. Omdat het nogal een kleine afdeling was kon het niet allemaal.

Nou, zei de dame in kwestie, zij had het gewoonterecht inmiddels dus de rest kon op een blikken fluitje blazen. Nee, zei de rest, nu was er eens iemand anders aan de beurt. Alleen werden ze het niet eens over wie dan precies. Leidinggevende raakte overspannen mede door deze kwestie, dus de lijn erboven mocht ermee aan de gang.

Eindresultaat? De hele afdeling ging dicht. Allemaal termijnen die overschreden werden, bereikbaarheid van 0 maar ze gunden elkaar het licht in de ogen niet en de leidinggevenden waren te slap om een echte beslissing te nemen.

Kostte de overheidsinstelling een paar tienduizenden euro's aan dwangsommen en ingebrekestellingen. En oh ja, vanaf dat jaar gingen ze elk jaar dicht die periode 8)7
pi_179944974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:01 schreef Qarrad het volgende:
Niet alleen mensen met kinderen claimen voorrang hoor. Ooit eens gedoetje op de afdeling naast ons meegekregen waar je ook spontaan jeuk van kreeg.

Er zat daar een mevrouw die een aantal jaar achter elkaar de kerstperiode tot het nieuwe jaar vrij had genomen. Toen de vakantieplanning gemaakt werd, gaven andere collega's aan dit ook te willen. Omdat het nogal een kleine afdeling was kon het niet allemaal.

Nou, zei de dame in kwestie, zij had het gewoonterecht inmiddels dus de rest kon op een blikken fluitje blazen. Nee, zei de rest, nu was er eens iemand anders aan de beurt. Alleen werden ze het niet eens over wie dan precies. Leidinggevende raakte overspannen mede door deze kwestie, dus de lijn erboven mocht ermee aan de gang.

Eindresultaat? De hele afdeling ging dicht. Allemaal termijnen die overschreden werden, bereikbaarheid van 0 maar ze gunden elkaar het licht in de ogen niet en de leidinggevenden waren te slap om een echte beslissing te nemen.

Kostte de overheidsinstelling een paar tienduizenden euro's aan dwangsommen en ingebrekestellingen. En oh ja, vanaf dat jaar gingen ze elk jaar dicht die periode 8)7
Wat een verhaal. Schandalig.
pi_179945117
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:19 schreef jagga het volgende:

[..]

Ik zweer het: Bij brand kunnen ze beter een mailtje ronddoen dat er taart te vinden is buiten, anders verbrand de helft levend
_O- _O- _O-
Weggegaan en opgerot
  donderdag 21 juni 2018 @ 16:38:34 #234
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_179945362
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:01 schreef Qarrad het volgende:

Kostte de overheidsinstelling een paar tienduizenden euro's aan dwangsommen en ingebrekestellingen. En oh ja, vanaf dat jaar gingen ze elk jaar dicht die periode 8)7
zo is het bij ons ook gegaan .... haha beter dan maar de tent dicht gooien dan dat ze een weerwoord geven ... mentaliteit van iedereen te vriend houden :-(
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_179945370
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:01 schreef Qarrad het volgende:
Leidinggevende raakte overspannen mede door deze kwestie
Ongeschikt.
  donderdag 21 juni 2018 @ 16:41:19 #236
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179945406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:01 schreef Qarrad het volgende:
Niet alleen mensen met kinderen claimen voorrang hoor. Ooit eens gedoetje op de afdeling naast ons meegekregen waar je ook spontaan jeuk van kreeg.

Er zat daar een mevrouw die een aantal jaar achter elkaar de kerstperiode tot het nieuwe jaar vrij had genomen. Toen de vakantieplanning gemaakt werd, gaven andere collega's aan dit ook te willen. Omdat het nogal een kleine afdeling was kon het niet allemaal.

Nou, zei de dame in kwestie, zij had het gewoonterecht inmiddels dus de rest kon op een blikken fluitje blazen. Nee, zei de rest, nu was er eens iemand anders aan de beurt. Alleen werden ze het niet eens over wie dan precies. Leidinggevende raakte overspannen mede door deze kwestie, dus de lijn erboven mocht ermee aan de gang.

Eindresultaat? De hele afdeling ging dicht. Allemaal termijnen die overschreden werden, bereikbaarheid van 0 maar ze gunden elkaar het licht in de ogen niet en de leidinggevenden waren te slap om een echte beslissing te nemen.

Kostte de overheidsinstelling een paar tienduizenden euro's aan dwangsommen en ingebrekestellingen. En oh ja, vanaf dat jaar gingen ze elk jaar dicht die periode 8)7
Ah, de overheid. O+
pi_179948478
Ik werk ook bij de overheid en hier geeft onze leidinggevende ons de ruimte om er zelf uit te komen. Lukt ons dat niet dan wordt er gewoon verlof ingetrokken. Sowieso heb jij vorig jaar kerst vrij gehad dan ben je dit jaar als laatste aan de beurt om verlof voor die periode aan te vragen.
  donderdag 21 juni 2018 @ 19:40:19 #238
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179949187
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:01 schreef Qarrad het volgende:
Niet alleen mensen met kinderen claimen voorrang hoor. Ooit eens gedoetje op de afdeling naast ons meegekregen waar je ook spontaan jeuk van kreeg.

Er zat daar een mevrouw die een aantal jaar achter elkaar de kerstperiode tot het nieuwe jaar vrij had genomen. Toen de vakantieplanning gemaakt werd, gaven andere collega's aan dit ook te willen. Omdat het nogal een kleine afdeling was kon het niet allemaal.

Nou, zei de dame in kwestie, zij had het gewoonterecht inmiddels dus de rest kon op een blikken fluitje blazen. Nee, zei de rest, nu was er eens iemand anders aan de beurt. Alleen werden ze het niet eens over wie dan precies. Leidinggevende raakte overspannen mede door deze kwestie, dus de lijn erboven mocht ermee aan de gang.

Eindresultaat? De hele afdeling ging dicht. Allemaal termijnen die overschreden werden, bereikbaarheid van 0 maar ze gunden elkaar het licht in de ogen niet en de leidinggevenden waren te slap om een echte beslissing te nemen.

Kostte de overheidsinstelling een paar tienduizenden euro's aan dwangsommen en ingebrekestellingen. En oh ja, vanaf dat jaar gingen ze elk jaar dicht die periode 8)7
Lol ambtenaren :')

Die hebben toch altijd vrij
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179955797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
De fluitende collega is terug. Om 08:04... dat kan toch niet! En niemand zegt er wat van, dat is nog het ergste.

Nu ben ik een balloze zak hooi die er ook niets van zegt, maar toch. Dat iedereen het OK vindt, inclusief leidinggevende, vindt ik nog het meest bizarre.

En het fluiten gaat maar door. Een soort Guantanamo bay achtige praktijken hier.
Jij binnen een minuut inloggen op FOK! om erover te klagen.
  donderdag 21 juni 2018 @ 23:06:44 #240
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179956397
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:49 schreef junkiexp het volgende:
Ik had serieus een collega die heeft opgebiecht aan mij dat hij de opties email gepland versturen (oid) in outlook gebruikte.
Die mailde dus heel vaak rond 23 uur in de avond met een hoop mensen in de CC zodat het leek dat hij dan nog aan het werk was.
Dan ben je wel een valse rat hoor :')
Ik wist serieus niet eens dat die mogelijkheid bestond, laat staan dat ik weet hoe het werkt. En eerlijk gezegd heb ik ook geen flauw idee waarom ik dat zou gebruiken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179956666
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:49 schreef junkiexp het volgende:
Ik had serieus een collega die heeft opgebiecht aan mij dat hij de opties email gepland versturen (oid) in outlook gebruikte.
Die mailde dus heel vaak rond 23 uur in de avond met een hoop mensen in de CC zodat het leek dat hij dan nog aan het werk was.
Dan ben je wel een valse rat hoor :')

Ja dat is wel vrij zielig. :')
Als ik in de avond nog vragen via de mail krijg die met een paar minuten werk te beantwoorden zijn doe ik dat vaak nog wel even. Zeker bij grotere klantorganisaties creëer je daar gewoon heel veel goodwill mee, waardoor anderen ook weer bereid zijn om je snel te helpen als je iets nodig hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179957245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik wist serieus niet eens dat die mogelijkheid bestond, laat staan dat ik weet hoe het werkt. En eerlijk gezegd heb ik ook geen flauw idee waarom ik dat zou gebruiken.
Ik vind dat onprofessioneel, je laat zien dat je het niet op orde hebt.
Weggegaan en opgerot
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 23:53:03 #243
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179957319
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Beter nu gewoon ziek melden tot einde contract dan, zal ze leren.
Dit _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179957375
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:46 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ik vind dat onprofessioneel, je laat zien dat je het niet op orde hebt.
Dat.

De beste manier om dat gedrag af te leren is om ze ook recht in hun gezicht te vragen van: "Goh, ik zag dat je gisteravond om half elf nog bezig was. Weet je zeker dat je het werk wel aan kan?"
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 00:11:16 #245
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179957626
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:41 schreef RAVW het volgende:
Mensen die je aanspreken op je werk tijden van 8 tot 5 maar dan snachts nog even om half1 je mailtjes of whatap gaan sturen en dan zich beledigd voelen dat je geen antwoord terug geeft ,omdat je misschien wel aan het slapen ben

Of in je vakantie nog met de hele wachtlijst aan vragen komen
ik had er laatst een die zn laatste mail om 22:30 stuurde en de eerste weer om 4:15. waar ben je dan mee bezig met je leven :')
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 22 juni 2018 @ 00:19:37 #246
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179957825
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:46 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ik vind dat onprofessioneel, je laat zien dat je het niet op orde hebt.
Bij ons op kantoor ben je een soort martelaar als je veel overuren draait en zorgt dat je overspannen wordt. elke drie maand komt er een binnen die het allemaal wel even gaat doen en een half jaar later nergens meer te bekennen is omdat ie overspannen thuis ligt te huilen.
als je aangeeft dat je druk bent met opdrachten voor klanten (detachering en consultancy) wordt er gemeld dat je interne taken ook moet oppakken of voorrang geven. lekker visieloos ad hoc clubbie.

"als ik druk ben ben jij dat ook maar!"
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179959937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik wist serieus niet eens dat die mogelijkheid bestond, laat staan dat ik weet hoe het werkt. En eerlijk gezegd heb ik ook geen flauw idee waarom ik dat zou gebruiken.
Ik gebruik het wel eens als ik een kantoordag heb om alles te versturen nadat ik mijn hele inbox leeg heb gewerkt om de reacties waar mijn bloed van gaat koken te ontlopen:
"Ok"
"Bedankt"
"Komt goed"

Stuur dan gvd geen reply!!
pi_179959946
Ik werk niet op een kantoor, maar wel in een omgeving waar computers gedeeld worden met daarop veeleisende programma's. Daardoor worden deze pc's na 5-10 dagen merkbaar trager, afgesproken is om elke week deze pc's te herstarten.

Je raadt het al: 20-30 dagen uptime kom ik geregeld tegen :')

(50% van de afdeling is 60+)
pi_179960133
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:11 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

ik had er laatst een die zn laatste mail om 22:30 stuurde en de eerste weer om 4:15. waar ben je dan mee bezig met je leven :')
Klinkt als het postgedrag van haags_kwartiertje
pi_179960253
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Lol ambtenaren :')

Die hebben toch altijd vrij
Echt niet, ik heb dit jaar maar 10 weken aan verlof dagen opstaan.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:23:08 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179960621
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Lol ambtenaren :')

Die hebben toch altijd vrij
...

[ Bericht 28% gewijzigd door Qarrad op 23-06-2018 14:44:19 ]
pi_179960672
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Zolder op 23-06-2018 15:09:18 ]
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:01:59 #253
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179961082
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 06:20 schreef DJKoster het volgende:
Ik werk niet op een kantoor, maar wel in een omgeving waar computers gedeeld worden met daarop veeleisende programma's. Daardoor worden deze pc's na 5-10 dagen merkbaar trager, afgesproken is om elke week deze pc's te herstarten.

Je raadt het al: 20-30 dagen uptime kom ik geregeld tegen :')

(50% van de afdeling is 60+)
Gewoon geplande reboots instellen die 's nachts plaatsvinden, probleem opgelost. Daar zou ik heel snel klaar mee zijn. En als ze dan iets kwijt zijn, na twee keer leren ze dat wel af.
Don't let my username fool you...
pi_179961422
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
De schutting, iedereen die hem heeft staan weet waar ik het over heb.
Gewoon net zo hard weer terug smijten
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179961521
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 06:20 schreef DJKoster het volgende: Ik werk niet op een kantoor, maar wel in een omgeving waar computers gedeeld worden met daarop veeleisende programma's. Daardoor worden deze pc's na 5-10 dagen merkbaar trager, afgesproken is om elke week deze pc's te herstarten.

Je raadt het al: 20-30 dagen uptime kom ik geregeld tegen :')

(50% van de afdeling is 60+)
Wat is uptime?
pi_179961534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Gewoon net zo hard weer terug smijten
Dit ja. Iedereen weet mijn werktijden, ik werk bij een klein bedrijfje. Dan heb je de hele dag je ding gedaan ga je naar huis, kom je s'ochtends op je werk ligt je halve bureau en/of bakje vol met een zootje papier waar ik niks vanaf weet.

Dat gaat dan zo de papierbak in. Als je niet eens het fatsoen hebt om even een uitleg te geven of te vragen wat je verwacht wat er mee moet gaan gebeuren.
pi_179961875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:39 schreef Wann01601 het volgende:

[..]

Dit ja. Iedereen weet mijn werktijden, ik werk bij een klein bedrijfje. Dan heb je de hele dag je ding gedaan ga je naar huis, kom je s'ochtends op je werk ligt je halve bureau en/of bakje vol met een zootje papier waar ik niks vanaf weet.

Dat gaat dan zo de papierbak in. Als je niet eens het fatsoen hebt om even een uitleg te geven of te vragen wat je verwacht wat er mee moet gaan gebeuren.
Als iemand iets neerlegt zonder overleg en toelichting dan zal het wel geen haast hebben en hoef je er idd geen aandacht aan te besteden.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:22:36 #258
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179964054
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 06:20 schreef DJKoster het volgende:
Ik werk niet op een kantoor, maar wel in een omgeving waar computers gedeeld worden met daarop veeleisende programma's. Daardoor worden deze pc's na 5-10 dagen merkbaar trager, afgesproken is om elke week deze pc's te herstarten.

Je raadt het al: 20-30 dagen uptime kom ik geregeld tegen :')

(50% van de afdeling is 60+)
Moeten die dingen 24/7 draaien en hoe lang duurt een reboot?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 22 juni 2018 @ 15:26:40 #259
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179968115
Nog een half uurtje fokken voordat ik naar huis kan. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179970489
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:11 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

ik had er laatst een die zn laatste mail om 22:30 stuurde en de eerste weer om 4:15. waar ben je dan mee bezig met je leven :')
thuis je mails van het werk lezen :') :') :') :{w
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:24:10 #261
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179971037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:56 schreef Prego het volgende:

[..]

thuis je mails van het werk lezen :') :') :') :{w
Ik vraag het me ook weleens af. heb al m'n email via mn telefoon ;(
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179972728
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:24 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Ik vraag het me ook weleens af. heb al m'n email via mn telefoon ;(
uitschakelen ^O^
pi_179973507
Is allemaal wel relatief natuurlijk. Het blijft toch de ambtenarij.

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 15:27:54 ]
pi_179982001
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is allemaal wel relatief natuurlijk. Het blijft toch de ambtenarij.
:')
  zaterdag 23 juni 2018 @ 01:52:08 #265
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_179982048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:06 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Los daarvan, je zou heel, heel misschien, ook rekening met elkaar kunnen houden. Dus dat je niet allemaal tegelijk op vakantie gaat, of probeert af te stemmen met elkaar?

Is maar een idee hoor. Je kan natuurlijk ook egocentrisch op jezelf gericht blijven. Dat kan natuurlijk ook.
Eigenlijk ga ik zelden in de kindervakanties om die reden. Maar ik vind het van de zotte dat men dat recht claimt..

Niet te snel oordelen :')
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 08:37:14 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179985581
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:27 schreef Zolder het volgende:

[..]

Zal wel loslopen lekker vakantie nemen pik
...

[ Bericht 26% gewijzigd door Qarrad op 23-06-2018 14:43:19 ]
pi_179987498
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:47 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')
Ik ben serieus.
  Moderator zaterdag 23 juni 2018 @ 11:12:00 #268
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179987582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben serieus.
Daarom ook die :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179988327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben serieus.
:')
pi_179988700
Collega's die lekker noodles gaan eten, midden in de kantoortuin en nee er mag geen raam open, want dan krijgen mensen het koud.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 23 juni 2018 @ 12:51:11 #271
206731 Mortaxx
Doomer
pi_179988735
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 08:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nope, de eerste is er gisteren uitgewerkt. Zat al in het vat en we hoopten dat het beter af zou lopen maar helaas dus niet. Deze week ben ik aan de beurt waarschijnlijk (collega van me heeft geblunderd, maar mijn naam stond eronder...). Media checken onze linkedin-accounts inmiddels dus het lijkt er niet op dat dit nog lang houdbaar blijft.
meld je ziek dan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_179988851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 08:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nope, de eerste is er gisteren uitgewerkt. Zat al in het vat en we hoopten dat het beter af zou lopen maar helaas dus niet. Deze week ben ik aan de beurt waarschijnlijk (collega van me heeft geblunderd, maar mijn naam stond eronder...). Media checken onze linkedin-accounts inmiddels dus het lijkt er niet op dat dit nog lang houdbaar blijft.
Als dit waar is, waarom post je het dan op FOK!?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:42:58 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179990469
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:01 schreef bamibij het volgende:

[..]

Als dit waar is, waarom post je het dan op FOK!?
Je hebt gelijk, ik haal het weg. Kun jij dat ook doen?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:47:04 #274
342418 VKV
Plausibel
pi_179990524
Ik heb er zelf best nog wel moeite mee als je net binnenloopt op je werk, nog niet eens de lift uit bent en je al collega's tegenkomt die werkvragen stellen. Zelfs op maandagochtend. Beginnen we niet meer met "hoe was je weekend?"
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:48:55 #275
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179990578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:47 schreef VKV het volgende:
Ik heb er zelf best nog wel moeite mee als je net binnenloopt op je werk, nog niet eens de lift uit bent en je al collega's tegenkomt die werkvragen stellen. Zelfs op maandagochtend. Beginnen we niet meer met "hoe was je weekend?"
Irritant inderdaad. Of dat je pauze hebt en dat er dan in de kantine iemand maar blijft doorzagen over iets werkgerelateerds dat prima na de pauze afgehandeld kan worden.
pi_179990592
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:47 schreef VKV het volgende:
Ik heb er zelf best nog wel moeite mee als je net binnenloopt op je werk, nog niet eens de lift uit bent en je al collega's tegenkomt die werkvragen stellen. Zelfs op maandagochtend. Beginnen we niet meer met "hoe was je weekend?"
Wat is dat nou weer voor onzin. Je bent op het werk, niet op je brunchdate met je GF's.
Dat je met een bakkie koffie in je handen nog wat babbelt over je weekend ok, maar gaan klagen dat collega's je op het werk aanspreken over werk? :') Ook als je net binnen komt druppelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 14:50:02 ]
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:50:40 #277
342418 VKV
Plausibel
pi_179990613
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:49 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Je bent op het werk, niet op je brunchdate met je GF's.
Dat je met een bakkie koffie in je handen nog wat babbelt over je weekend ok, maar gaan klagen dat collega's je op het werk aanspreken over werk? :') Ook als je net binnen komt druppelen.
:D hoi collega
pi_179990619
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:50 schreef VKV het volgende:

[..]

:D hoi collega
Hoi manager :W
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:51:27 #279
342418 VKV
Plausibel
pi_179990627
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Irritant inderdaad. Of dat je pauze hebt en dat er dan in de kantine iemand maar blijft doorzagen over iets werkgerelateerds dat prima na de pauze afgehandeld kan worden.
Ja dat valt precies in dezelfde categorie inderdaad! Ben ik niet voor gemaakt.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:52:13 #280
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_179990639
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Irritant inderdaad. Of dat je pauze hebt en dat er dan in de kantine iemand maar blijft doorzagen over iets werkgerelateerds dat prima na de pauze afgehandeld kan worden.
Serieus? Ik praat vaak door over werkpunten tijdens de pauze. En doe niet aan “hoe was jouw weekend vragen”. Vermoedelijk haat je mij irl.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:56:05 #281
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179990683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:47 schreef VKV het volgende:
Ik heb er zelf best nog wel moeite mee als je net binnenloopt op je werk, nog niet eens de lift uit bent en je al collega's tegenkomt die werkvragen stellen. Zelfs op maandagochtend. Beginnen we niet meer met "hoe was je weekend?"
Het interesseert me werkelijk helemaal niets hoe het weekend van mijn collega's was. Op maandagochtend al helemaal niet, bespaar me alsjeblieft de avonturen van bepsie de kat als ik net wakker ben. :')
  zaterdag 23 juni 2018 @ 15:00:21 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179990744
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Serieus? Ik praat vaak door over werkpunten tijdens de pauze. En doe niet aan “hoe was jouw weekend vragen”. Vermoedelijk haat je mij irl.
Valt vast wel mee. Het hangt denk ik ook af van de cultuur op de werkvloer en of het urgent is of niet.
pi_179990784
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Serieus? Ik praat vaak door over werkpunten tijdens de pauze. En doe niet aan “hoe was jouw weekend vragen”. Vermoedelijk haat je mij irl.
Niet alleen irl.
pi_179990817
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:56 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het interesseert me werkelijk helemaal niets hoe het weekend van mijn collega's was. Op maandagochtend al helemaal niet, bespaar me alsjeblieft de avonturen van bepsie de kat als ik net wakker ben. :')
Dit.
Prima dat je met bepaalde collega's ouwehoert over je weekend en je kat, maar ga niet zeiken als iemand gewoon zijn werk wilt doen en niet eerst Hi! How are youuuuuuu verhaaltjes wilt afwerken voordat hij verder kan met zijn werk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 15:06:42 ]
pi_179990838
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:49 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Je bent op het werk, niet op je brunchdate met je GF's.
Dat je met een bakkie koffie in je handen nog wat babbelt over je weekend ok, maar gaan klagen dat collega's je op het werk aanspreken over werk? :') Ook als je net binnen komt druppelen.
Ik vind het ook gewoon irritant als ik nog niet eens een mijn laptop open kan klappen voordat er alweer een collega met één of andere intens domme, luie vraag aankomt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 23 juni 2018 @ 15:07:43 #286
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_179990853
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:02 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Niet alleen irl.
Dat was dan ook een schot voor open doel. Maar wie ben jij in hemelsnaam?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_179990874
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wie ben jij?
Mariocash.
pi_179990876
-
pi_179990878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:54 schreef Kaizen_ het volgende:
Bijna IEDEREEN heeft hier op het kantoor zijn telefoonringtone hard aanstaan. en natuurlijk worden ze minimaal 3x per dag gebelt door hun partner of kinderen.

Elke keer weer 'schrikken' ze van de harde ringtoon en storen ze de hele afdeling. Vreselijk irritant. Heb er al vaak genoeg wat van gezegd, maar tot zover geen resultaat.

EDIT: Met bijna iedereen bedoel ik eigenlijk twee collega's :')
Hier heeft een collega kwaak-geluiden (van een eend) als ringtone/wekker. Vaak laat die zijn mobiel op zijn bureau liggen en loopt weg voor een halfuur. Gaat er net een wekker af voor een afspraak, blijft dat ding een kwartier kwaken :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_179993241
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:09 schreef yosander het volgende:

[..]

Hier heeft een collega kwaak-geluiden (van een eend) als ringtone/wekker. Vaak laat die zijn mobiel op zijn bureau liggen en loopt weg voor een halfuur. Gaat er net een wekker af voor een afspraak, blijft dat ding een kwartier kwaken :')
Gewoon zijn telefoon uitzetten.
pi_179995470
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
De schutting, iedereen die hem heeft staan weet waar ik het over heb.
Als je gestudeerd had, hoef je niet 40 uur per week in een call center te werken.

Ook een kantoorbaan, maar toch.
pi_179996760
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:25 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Als je gestudeerd had, hoef je niet 40 uur per week in een call center te werken.
je veroordelingen voor jezelf houden leer je niet tijdens je studie hè? En je aannames voor je houden kennelijk ook niet :*
pi_179997820
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gewoon zijn telefoon uitzetten.
En in je eigen bureaula bewaren voor hem. >:)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179997841
Mijn irritatie: teveel vrouwen op de werkplek. Gekift, onduidelijkheid, misverstanden en gekrenkte ego’s.
Ik mis wat hanen in ons kippenhok.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 juni 2018 @ 21:32:10 #295
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179999071
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:18 schreef Prego het volgende:

[..]

je veroordelingen voor jezelf houden leer je niet tijdens je studie hè? En je aannames voor je houden kennelijk ook niet :*
Hoezo belslet gespot? :')
pi_179999129
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En in je eigen bureaula bewaren voor hem. >:)
_O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_180000933
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:32 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoezo belslet gespot? :')
voormalig belslet :* jij voelt je ook aangesproken want ik had het niet eens tegen jou _O-
  zondag 24 juni 2018 @ 00:53:25 #298
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_180003758
Vrouwen die alleen maar kunnen roddelen over andere vrouwen, wat ze aan hebben, met wie ze in bed liggen, hoe de privé situatie is etc.

Waarom zal het mij boeien dat de secretaresse vreemd gaat met haar buurman en dat haar eigen vent dat niet eens weet?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_180008123
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Irritant inderdaad. Of dat je pauze hebt en dat er dan in de kantine iemand maar blijft doorzagen over iets werkgerelateerds dat prima na de pauze afgehandeld kan worden.
Ik reageer gewoon niet als het niet uitkomt. Dat je een vraag stelt omdat je toch bij elkaar zit vind ik best.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_180009812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:47 schreef VKV het volgende:
Ik heb er zelf best nog wel moeite mee als je net binnenloopt op je werk, nog niet eens de lift uit bent en je al collega's tegenkomt die werkvragen stellen. Zelfs op maandagochtend. Beginnen we niet meer met "hoe was je weekend?"
Het boeit mij eigenlijk echt helemaal niets hoe t weekend van mn collega’s was :')
pi_180009858
O en in een kantine zitten. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen dat doen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')