abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179757670
Kim Jong-un heeft een uitnodiging van de Amerikaanse president Donald Trump voor een bezoek aan het Witte Huis geaccepteerd. De Noord-Koreaanse leider stelt dat het van noodzakelijk belang is dat Noord-Korea en de Verenigde Staten een halt toeroepen aan de vijandige houding tegenover elkaar. De ontmoeting dinsdag met de Amerikaanse president Donald Trump was een eerste stap.

Daarnaast heeft Kim tijdens de historische ontmoeting de Amerikaanse president ook uitgenodigd om naar Noord-Korea te komen, Trump heeft daar 'ja' op gezegd, meldt het Noord-Koreaanse staatspersbureau KCNA. Wanneer de ontmoetingen in de VS en Noord-Korea plaatsvinden zal later worden besproken.

Beide leiders zouden volgens het staatspersbureau de uitnodiging "graag" aannemen maar het is wachten op een "geschikt moment" voor Donald Trump en Kim Jong-un om elkaar te ontmoeten. Kim ziet de ontmoeting in Singapore dinsdag als een goede eerste stap en hoopt op een verandering in houding naar elkaar.

"We moeten stoppen met elkaar irriteren en de vijandige militaire acties tegen elkaar", zei Kim tijdens het gesprek met Trump. Daarbij benadrukte Kim dat beide landen zich moeten inzetten voor een betere onderlinge relatie.

Kim wil dat zowel zijn land als de VS in de toekomst moet voorkomen dat het elkaar tegen de haren instrijkt door vijandige acties en uitspraken. En daarvoor zijn maatregelen nodig om te garanderen dat dat niet gebeurt, aldus de Noord-Koreaanse dictator die verder niet met concrete maatregelen kwam.

Volgens KCNA zou Trump dit hebben "begrepen" en een belofte aan Kim hebben gedaan om gezamenlijke militaire oefeningen met Zuid-Korea voorlopig te staken zolang de gesprekken tussen de VS en Noord-Korea lopende zijn.

Intentieverklaring
Trump toonde zich eerder verheugd over zijn ontmoeting met Kim. "De Korea-oorlog is nooit geëindigd. Die zal snel eindigen. De geschiedenis heeft bewezen dat vijanden vrienden kunnen worden."

De Amerikaanse president en zijn Noord-Koreaanse tegenhanger tekenden na hun ontmoeting een intentieverklaring, waarin de Noord-Koreanen beloven op termijn "een volledige nucleaire ontwapening van het Koreaanse Schiereiland" te zullen bewerkstelligen.

In ruil daarvoor biedt de VS Noord-Korea "veiligheidsgaranties" en betere diplomatieke betrekkingen. Volgens Noord-Korea zou Trump ook hebben beloofd om dan de sancties tegen het regime in Pyongyang op te heffen.

Concreet
De intentieverklaring bevat weinig concrete afspraken over de uitvoering van de plannen. Zo is niet duidelijk hoe de diplomatieke banden tussen de VS en Noord-Korea zullen worden hersteld. Trump stipte wel aan dat er toch al veel in de verklaring staat en meer informatie snel zal volgen. "Kim is op weg naar Noord-Korea. Zodra hij daar aankomt, zal hij gaan werken aan denuclearisatie."

In de verklaring van Pyongyang uitgegeven via KCNA staat verder weinig over de denuclearisatie van Noord-Korea. Volgens de tekst is het wel zo dat Kim en Trump erkennen dat alles stap voor stap moet gaan en dat die stappen aan beide kanten genomen moeten worden. "Alleen dan is vrede, stabilisatie en denuclearisatie van het Koreaanse Schiereiland mogelijk", meldt Pyongyang.

Controle
Trump bevestigde dat hij zal controleren of Kim zich aan de afspraken houdt. Hij zei dat daar een groot aantal toezichthouders voor zal worden aangesteld, die nauw zullen samenwerken met de Noord-Koreanen. Andere landen zullen ook bij het proces betrokken blijven. "We werken in dit traject samen met Zuid-Korea, Japan en ook met China, alhoewel dat op een kleinere schaal gebeurt."

Hoewel er geopperd wordt om de sancties tegen Noord-Korea af te bouwen, stelt Trump dat het wel van belang is om voorlopig vast te houden aan de bestaande sancties. Over de top zei Trump nog: "Ik had niet gedacht dat we op deze top zo ver zouden komen, maar het vraagt zeker om een vervolg."

https://www.nu.nl/noord-k(...)trump-bezoek-vs.html

_O_
  woensdag 13 juni 2018 @ 03:47:18 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179757676
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 13 juni 2018 @ 07:21:28 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_179758180
TrumpGOD
pi_179758208
Trump is nu officieel de bitch van Kim.
  woensdag 13 juni 2018 @ 07:44:11 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179758277
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:27 schreef spiritusbus het volgende:
Trump is nu officieel de bitch van Kim.
hoe kom je hier bij?
Laffe huichelaar
pi_179758482
Werkelijl historisch, ik ben altijd een extreme tegenstander van Trump geweest en zijn opstelling naar voora vrouwen en minderheden is nog steeds walgelijk maar dit is echt fenomenaal. Hét broeinest van de 21e eeuw, de plek waar iedereen verwachtte dat het zou escaleren is nu op gesprek én komt zelfs op bezoek bij haar zogenoemde vijand. Echt ongekend.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_179758523
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

hoe kom je hier bij?
Omdat Trump = duivel.
En als hij iets goeds lijkt te doen, dan is het toch slecht.

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:28:00 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179758549
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat Trump = duivel.
En als hij iets goeds lijkt te doen, dan is het toch slecht.

Ga nou eens weg met je vervelende getroll steeds. Ik heb je nog niet één keer kunnen betrappen op een normale bijdrage aan een discussie.

Dit is toch fucking irritant, laat de vent aan wie ik de vraag stel lekker zelf antwoorden in plaats van hem een van je zwakzinnige vooroordelen op te plakken.

Ik blijf geen getroll verwijderen en slotjes zetten, op een gegeven moment gaat dit verziekende gedrsg ook andere gevolgen hebben dus probeer je alsjeblieft een béétje normaal op1 te stellen
Laffe huichelaar
pi_179758593
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ga nou eens weg met je vervelende getroll steeds. Ik heb je nog niet één keer kunnen betrappen op een normale bijdrage aan een discussie.

Dit is toch fucking irritant, laat de vent aan wie ik de vraag stel lekker zelf antwoorden in plaats van hem een van je zwakzinnige vooroordelen op te plakken.

Ik blijf geen getroll verwijderen en slotjes zetten, op een gegeven moment gaat dit verziekende gedrsg ook andere gevolgen hebben dus probeer je alsjeblieft een béétje normaal op1 te stellen
Het is gewoon het juiste antwoord en dat weet je best. Er komt geen inhoudelijk antwoord van die gast, omdat die er niet is.

Trump is het ergste wat er bestaat momenteel volgens, ik kan het niet anders omschrijven dan de 'gutmenschen' of 'linksen' en alles wat hij doet is daarom slecht. Dat zie je toch zelf ook wel? Want objectief gezien is het gewoon goed waar ze mee bezig zijn, maar de onzin die ik gisteren voorbij heb zien komen over de 1e ontmoeting gisteren tart iedere verbeelding.

Het is hysterie, niets meer, niets minder.

Gisteren heb ik keer op keer gezegd dat dit de 1e, voorzichtige stap is en dat iets positiefs is. De hoeveelheid butthurt en complete kolder die daarop volgde was exact dat: hysterie (alles was weggeven, Kim had alles geregeld etc).
pi_179758604
quote:

[..]

hoe kom je hier bij?
Omdat dit alleen mogelijk is geweest door de kernwapens van Noord-Korea.

Zonder die kernwapens waren ze elkaar nu nog verrot aan het schelden, maar doordat Kim chantagemiddelen heeft heeft hij straks twee dingen bereikt :

1) Hij heeft kernwapens
2) de sancties worden verlicht

Op elk gebied is Kim straks de grote winnaar.
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:37:51 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179758615
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is gewoon het juiste antwoord en dat weet je best. Er komt geen inhoudelijk antwoord van die gast, omdat die er niet is.

Trump is het ergste wat er bestaat momenteel volgens, ik kan het niet anders omschrijven dan de 'gutmenschen' of 'linksen' en alles wat hij doet is daarom slecht. Dat zie je toch zelf ook wel? Want objectief gezien is het gewoon goed waar ze mee bezig zijn, maar de onzin die ik gisteren voorbij heb zien komen over de 1e ontmoeting gisteren tart iedere verbeelding.

Hou het gewoon bij jouw kant van de discussie. Beide kanten voor je rekening nemen verziekt die discussie en daar zitten we niet op te wachten.

Als je door de vorige discussie te gefrustreerd bent om het bij jouw kant te houden, waar op zich niks mis mee is, kan je beter even iets anders gaan doen
Laffe huichelaar
pi_179758617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gisteren heb ik keer op keer gezegd dat dit de 1e, voorzichtige stap is en dat iets positiefs is. De hoeveelheid butthurt en complete kolder die daarop volgde was exact dat: hysterie (alles was weggeven, Kim had alles geregeld etc).
Wat loop je nou uit je nek te lullen jochie? Ik zal zeker niet ontkennen dat een goede verstandhouding tussen de VS en Noord-Korea belangrijk is, maar op dit moment is de enige basis chantage.
pi_179758626
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Zonder die kernwapens waren ze elkaar nu nog verrot aan het schelden, maar doordat Kim chantagemiddelen heeft heeft hij straks twee dingen bereikt :

1) Hij heeft kernwapens

Dus als naar aanleiding van de gestarte onderhandelingen uiteindelijk de militaire spanning afneemt, de sancties afnemen zodat NK er bovenop kan krabbelen, de bevolking het daar beter krijgt waardoor de mensenrechten verbeteren, de relatie met ZK minder gespannen wordt en misschien zelfs genormaliseerd, de VS zijn troepenmacht kan afbouwen etc dan is dat allemaal klote en is Kim de winnaar en de rest verliest?
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:40:02 #14
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_179758629
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wat loop je nou uit je nek te lullen jochie? Ik zal zeker niet ontkennen dat een goede verstandhouding tussen de VS en Noord-Korea belangrijk is, maar op dit moment is de enige basis chantage.
Juist niet meer. Nu beiden landen kernwapens hebben is het speelveld een stuk gelijker geworden. Kim jung un wil graag handel kunnen voeren met het westen en is een stuk meer pro-westers dan zijn voorganger maar om dat te bereiken moest hij eerst een gelijk speelveld creeren. En dat is nu voor elkaar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_179758638
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Chantage? Dit is gewoon onderhandelen.

Wanneer had Trump het wel goed gedaan dan volgens jou? Geen ontmoeting? Geen gesprekken? De boel bombarderen of nog meer sancties?
pi_179758667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Chantage? Dit is gewoon onderhandelen.

Wanneer had Trump het wel goed gedaan dan volgens jou? Geen ontmoeting? Geen gesprekken? De boel bombarderen of nog meer sancties?
Laat ik het zo zeggen dat ik erg sceptisch ben. Pas als de kernwapens opgeruimd zijn in Noord-Korea kan wat mij betreft de vlag uit en mag Trump van mij zelfa de Nobelprijs voor de vrede krijgen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:50:00 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179758703
quote:

[..]

1) Hij heeft kernwapens

De enige reden dat die sancties steeds uitgebreid worden en dat ze er uberhaupt zijn is door de dreigende taal en het kernprogramma.

Noord-Korea heeft nu een verzoenende toon iov een dreigende toon en heeft toegezegd Korea te denucleairiseren of hoe je dat ook schrijft.

Als dat zo is, hoef je ook geen sancties meer te hebben. De sancties zijn er nog, de kernwapens ook. Die worden stap voor stap tegen elkaar weggestreept natuurlijk en als NK niet meer meespeelt, zet de VS ook geen stap. Daarom zijn ze er allebei nog.

Dus ik zie het probleem niet zo
Laffe huichelaar
pi_179758712
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen dat ik erg sceptisch ben. Pas als de kernwapens opgeruimd zijn in Noord-Korea kan wat mij betreft de vlag uit en mag Trump van mij zelfa de Nobelprijs voor de vrede krijgen.
Ik betwijfel of die volledig weggaan. Want dan komt de US 500 rounds of freedom per minute brengen. Het Khaddafi-scenario heeft niemand zin in en die wapens zijn een verzekering daartegen.

Ik denk meer aan een geleidelijke gedeeltelijke ontwapening, normaliseren vd betrekkingen, langzaamaan meer open worden van NK en daarmee een verbetering vd mensenrechten etc
Maar dan spreek je over een lang proces.
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:52:19 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179758727
quote:

[..]

1) Hij heeft kernwapens

En die nuclear battlegroups voor de kust van NK zijn geen pressiemiddel? :').
And so is the past
pi_179758747
quote:

[..]

hoe kom je hier bij?
Dit was Kim zijn doel.

Verder, wat nou zo jammer is. Trump papt nu wel aan met een dictator, maar maakt ondertussen ruzie met zijn beste bondgenoten zoals Canada en Europa.
Ook geen 38
  woensdag 13 juni 2018 @ 08:55:13 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179758765
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:53 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Dit was Kim zijn doel.

Verder, wat nou zo jammer is. Trump papt nu wel aan met een dictator, maar maakt ondertussen ruzie met zijn beste bondgenoten zoals Canada en Europa.
Dit noem jij aanpappen? Ik noem dit diplomatie betrachten met iemand die nog niet zo lang geleden graag de VS op wilde blazen
Laffe huichelaar
pi_179758789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Werkelijl historisch, ik ben altijd een extreme tegenstander van Trump geweest en zijn opstelling naar voora vrouwen en minderheden is nog steeds walgelijk maar dit is echt fenomenaal. Hét broeinest van de 21e eeuw, de plek waar iedereen verwachtte dat het zou escaleren is nu op gesprek én komt zelfs op bezoek bij haar zogenoemde vijand. Echt ongekend.
Fenomenaal? Werkelijk?

Natuurlijk valt het toe te juichen dat een gewapend conflict voorlopig lijkt afgewend. Maar laten we niet vergeten dat het Trump zelf was dat die met dreigementen op Twitter bijna voor een escalatie zorgde. Dus in feite herstelt hij zijn eigen fout.

Daarnaast overlaadt hij een wrede dictator met lof en beloont hij hem met een bezoek aan het Witte Huis. En dat terwijl Noord-Korea nauwelijks harde beloftes heeft gedaan. Van het daadwerkelijk ontmantelen van kernwapens is in ieder geval nog lang geen sprake.

Dus op zich fijn dat er wordt gepraat, maar die hosanna-stemming vind ik wat overdreven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179758801
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit noem jij aanpappen? Ik noem dit diplomatie betrachten met iemand die nog niet zo lang geleden graag de VS op wilde blazen
Dit is praktisch de definitie van aanpappen:

quote:
"Well he is very talented. Anybody who takes over a situation like he did at 26 years of age and is able to run it, and run it tough — I don't say 'he was nice' or I don't say anything about it," Trump said.

Trump further told Voice of America that Kim has been a "rough guy," but called the dictator a "smart" man who "loves his people." When pressed about how Kim could love his people based on his rule, Trump responded that "he's doing what he's seen done."
pi_179758828
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fenomenaal? Werkelijk?

Natuurlijk valt het toe te juichen dat een gewapend conflict voorlopig lijkt afgewend. Maar laten we niet vergeten dat het Trump zelf was dat die met dreigementen op Twitter bijna voor een escalatie zorgde. Dus in feite herstelt hij zijn eigen fout.

Daarnaast overlaadt hij een wrede dictator met lof en beloont hij hem met een bezoek aan het Witte Huis. En dat terwijl Noord-Korea nauwelijks harde beloftes heeft gedaan. Van het daadwerkelijk ontmantelen van kernwapens is in ieder geval nog lang geen sprake.

Dus op zich fijn dat er wordt gepraat, maar die hosanna-stemming vind ik wat overdreven.
Ben ik het niet mee eens. Noord Korea is niet zomaar een staat vergelijkbaar met bijv. Iran maar een werkelijk geisoleerde natie waarin verschrikkelijke zaken gebeuren die maar nauwelijks naar buiten komen. Van martelingen, gevangeniskampen tot executies. Alles kreeg het volk om de oren. Op presidentieel niveau was er zelfs de nakende dreiging van een nucleaire oorlog.

Nou wil ik niet zeggen dat dit allemaal is opgelost maar de, eigenlijk al jarenlange, enige optie om militair in te grijpen is door deze ontmoeting vrijwel terzijde geschoven. Er kan door deze historische ontmoeting zoveel goeds in de toekomst aan zitten te komen voor het volk daar te beginnen met voedsel.

Trump blijft een schreeuwlelijkerd en ik vraag mij af hoe bewust dit zo is uitgepakt en wellicht sterker nog, mogelijk had het wel enorm kunnen escaleren maar dat is niet gebeurd. Chapeau dus imho.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:03:50 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179758853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is praktisch de definitie van aanpappen:

[..]

Het is toch gewoon waar wat Trump zegt?

'Hij doet alleen wat hij gedaan heeft zien worden'

lijkt me geen compliment, maar wel verzoenend. Hij is niet zo'n boef, hij heeft gewoon een slecht voorbeeld gehad.

Trump is hier vriendelijk met iemand waar hij vrede mee wil zonder de wandaden goed te praten of ineens te doen of het een toffe gozer is. Vind het voor Trumpbegrippen behoorlijk tactvol zelfs
Laffe huichelaar
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:05:05 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179758861
quote:

[..]

Fenomenaal? Werkelijk?

Ik denk dat we elkaar wel begrijpen en ongeveer op dezelfde plek staan, jij bent alleen naar de ene kant aan het roepen dat ze niet zo moeten overdrijven en ik naar de andere kant.
Laffe huichelaar
pi_179759025
Rare haat-liefdeverhaal. Een jaar geleden scholden ze elkaar verrot, nu komen ze bij elkaar pyjamafeestjes houden. Waarschijnlijk spelen ze ook nog truth or dare.

Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179759097
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:17 schreef Ridocar het volgende:
Rare haat-liefdeverhaal. Een jaar geleden scholden ze elkaar verrot, nu komen ze bij elkaar pyjamafeestjes houden. Waarschijnlijk spelen ze ook nog truth or dare.

[ afbeelding ]
Ok.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:23:50 #29
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179759116
Trump _O_ hij doet het gewoon waar al zijn voorgangers faalden. Wat een held.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_179759144
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

lijkt me geen compliment, maar wel verzoenend. Hij is niet zo'n boef, hij heeft gewoon een slecht voorbeeld gehad.

Trump is hier vriendelijk met iemand waar hij vrede mee wil zonder de wandaden goed te praten of ineens te doen of het een toffe gozer is. Vind het voor Trumpbegrippen behoorlijk tactvol zelfs
quote:
"He's got a great personality. He's a funny guy, he's very smart, he's a great negotiator. He loves his people, not that I'm surprised by that," Trump said. "I think that we have the start of an amazing deal. We're going to denuke North Korea."
pi_179759165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:23 schreef Mani89 het volgende:
Trump _O_ hij doet het gewoon waar al zijn voorgangers faalden. Wat een held.
Wat heeft de beste man dan precies bereikt?
pi_179759194
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:22 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ok.
Ik vind het gewoon opvallend dat ze nu kusjekroel doen na fire and fury.

Het gaat me niet zozeer om de scepsis, meer om de 180 graden draai die beide landen hebben gemaakt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179759209
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Noord Korea is niet zomaar een staat vergelijkbaar met bijv. Iran maar een werkelijk geisoleerde natie waarin verschrikkelijke zaken gebeuren die maar nauwelijks naar buiten komen. Van martelingen, gevangeniskampen tot executies. Alles kreeg het volk om de oren. Op presidentieel niveau was er zelfs de nakende dreiging van een nucleaire oorlog.

Nou wil ik niet zeggen dat dit allemaal is opgelost maar de, eigenlijk al jarenlange, enige optie om militair in te grijpen is door deze ontmoeting vrijwel terzijde geschoven. Er kan door deze historische ontmoeting zoveel goeds in de toekomst aan zitten te komen voor het volk daar te beginnen met voedsel.

Trump blijft een schreeuwlelijkerd en ik vraag mij af hoe bewust dit zo is uitgepakt en wellicht sterker nog, mogelijk had het wel enorm kunnen escaleren maar dat is niet gebeurd. Chapeau dus imho.
De Noord-Koreaanse bevolking wordt nog steeds onderdrukt. Bovendien is er geen enkele reden om aan te nemen dat daar verandering in komt. Het doel van het regime is instandhouding van de eigen macht. Kim wordt niet plots een vriendelijke leider omdat Trump hem een toffe peer vindt.

Escalatie dreigde door toedoen van Trump. Het is alsof jij iemand begint verrot te schelden in de kroeg en jezelf op de borst klopt als je je woorden later op die avond inslikt en een vechtpartij wordt vermeden.
pi_179759303
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Noord-Koreaanse bevolking wordt nog steeds onderdrukt. Bovendien is er geen enkele reden om aan te nemen dat daar verandering in komt. Het doel van het regime is instandhouding van de eigen macht. Kim wordt niet plots een vriendelijke leider omdat Trump hem een toffe peer vindt.

Escalatie dreigde door toedoen van Trump. Het is alsof jij iemand begint verrot te schelden in de kroeg en jezelf op de borst klopt als je je woorden later op die avond inslikt en een vechtpartij wordt vermeden.
Je denkt in veel te grote stappen, verandering komt in erg kleine stappen en als je je bedenkt dat het Noord Koreaanse volk niet eens voldoende eten heeft laat staan fatsoenlijk eten, dat 75% van alle asfalt in de hoofdstad ligt, dat er geen internet of andere onafhankelijke communicatiemiddelen aanwezig zijn, strafkampen etcetera ad infinitum!

Ongeacht of Trump en Kim elkaar high fiven en ondertussen de één de ander uitlacht zal deze totstand gekomen communicatie hopelijk lijden tot het enige relevante in deze gehele casus namelijk dat het Noord Koreaanse volk ook maar een procent fijner kan leven, en welicht op termijn zelfs nog enkele procenten beter.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:43:08 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759316
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dus als naar aanleiding van de gestarte onderhandelingen uiteindelijk de militaire spanning afneemt, de sancties afnemen zodat NK er bovenop kan krabbelen, de bevolking het daar beter krijgt waardoor de mensenrechten verbeteren, de relatie met ZK minder gespannen wordt en misschien zelfs genormaliseerd, de VS zijn troepenmacht kan afbouwen etc dan is dat allemaal klote en is Kim de winnaar en de rest verliest?
Waarom zou Kim, nu 't buitenland naar hem luisterd veranderen? Welke reden zou hij moeten hebben?
pi_179759336
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:42 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Je denkt in veel te grote stappen, verandering komt in erg kleine stappen en als je je bedenkt dat het Noord Koreaanse volk niet eens voldoende eten heeft laat staan fatsoenlijk eten, dat 75% van alle asfalt in de hoofdstad ligt, dat er geen internet of andere onafhankelijke communicatiemiddelen aanwezig zijn, strafkampen etcetera ad infinitum!
Het probleem is vooral dat Kim zijn volk onderdrukt. Waarom zou de ontmoeting met Trump daar verandering in brengen?

Verder zijn de gemaakte afspraken niets nieuws onder de zon.

quote:
Ongeacht of Trump en Kim elkaar high fiven en ondertussen de één de ander uitlacht zal deze totstand gekomen communicatie hopelijk lijden tot het enige relevante in deze gehele casus namelijk dat het Noord Koreaanse volk ook maar een procent fijner kan leven, en welicht op termijn zelfs nog enkele procenten beter.
Vind het een tikkeltje naïef om te denken dat Kim straks plots zijn volk goed gaat behandelen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 09:45:16 #37
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179759343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:21 schreef Richestorags het volgende:
TrumpGOD
Nee!

KIMGOD! Dat is pas een eerbaar persoon! Iemand die geeft om zijn volk! Trump doet dat niet echt, tenslotte. Kijk maar naar Puerto Rico. Maar Kim, die hoort de Nobelprijs te krijgen!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179759346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heeft de beste man dan precies bereikt?
Onderhandelingen gestart en er ligt een intentieverklaring. Nu kun je daar natuurlijk heel zuur over doen en het verleden erbij halen, maar oa. Zuid-Korea en Japan zijn er heel positief over en dat zegt mij genoeg.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:46:16 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759360
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:45 schreef habitue het volgende:

[..]

Onderhandelingen gestart en er ligt een intentieverklaring. Nu kun je daar natuurlijk heel zuur over doen en het verleden erbij halen, maar oa. Zuid-Korea en Japan zijn er heel positief over en dat zegt mij genoeg.
Het is geen kunst om onderhandelingen te starten en een intentieverklaring te doen. Je kan met elke dictator om tafel gaan zitten; de vraag is wil je dat doen. Alleen Trump wil dat doen. Leuk maar bijzonder is het niet.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:46:24 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179759364
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee!

KIMGOD! Dat is pas een eerbaar persoon! Iemand die geeft om zijn volk! Trump doet dat niet echt, tenslotte. Kijk maar naar Puerto Rico. Maar Kim, die hoort de Nobelprijs te krijgen!
Gehehe goeien troll.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_179759368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat Kim zijn volk onderdrukt. Waarom zou de ontmoeting met Trump daar verandering in brengen?

Verder zijn de gemaakte afspraken niets nieuws onder de zon.

[..]

Vind het een tikkeltje naïef om te denken dat Kim straks plots zijn volk goed gaat behandelen.
Ik heb het toch over procenten? Hij gaat niet ineens zijn volk goed behandelen, niemand verwacht dat. Het gaat om de kleine stapjes in de goede richting.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:47:09 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759380
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik heb het toch over procenten? Hij gaat niet ineens zijn volk goed behandelen, niemand verwacht dat. Het gaat om de kleine stapjes in de goede richting.
De vraag is of dit de juiste stap is. Veel mensen denken van niet.
pi_179759386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:45 schreef habitue het volgende:

[..]

Japan en Zuid-Korea zijn vooral opgelucht dat Trump is gestopt met het uiten van dreigementen. Vooralsnog wijst niets erop dat Noord-Korea zijn kernwapens gaat ontmantelen.
pi_179759397
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat er stapjes in de goede richting worden gezet?
pi_179759401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

De vraag is of dit de juiste stap is. Veel mensen denken van niet.
Dat zegt niet zoveel. Veel mensen, waaronder ikzelf, denken van wel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 09:48:50 #46
3928 Ulx
pi_179759405
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gehehe goeien troll.
Het is geen troll hoor. Ik citeer Trump zelf. Wie ben ik om de man ongelijk te geven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179759406
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Japan en Zuid-Korea zijn vooral opgelucht dat Trump is gestopt met het uiten van dreigementen. Vooralsnog wijst niets erop dat Noord-Korea zijn kernwapens gaat ontmantelen.
Als dat al gaat gebeuren zal dat een heel langzaam proces zijn. Zou nergens op slaan om dat al na 1 gesprek als resultaat te verwachten.
pi_179759416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat er stapjes in de goede richting worden gezet?
Uit het feit dat er voor het eerst op dit hoog niveau overleg is geweest en beiden leiders er een vervolg aan willen geven.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:49:50 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759422
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zegt niet zoveel. Veel mensen, waaronder ikzelf, denken van wel.
Dat zegt heel veel omdat het zo de afgelopen 60 jaar is gegaan. Kim buigt voor niemand en zeker niet voor democratie.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:50:29 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759434
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Uit het feit dat er voor het eerst op dit hoog niveau overleg is geweest en beiden leiders er een vervolg aan willen geven.
Er zijn al honderden overleggen geweest in die regio. Amerika bepaalt daar niet zo heel veel.
pi_179759436
Persoonlijk denk ik dat Kim Jung Un zijn land uit z'n isolement wil halen en aan wil sluiten bij de rest van de wereld. Zijn westerse opleiding en voorliefde voor basketbal (Dennis Rodman) onderstreept dit nog eens.

Als je regelmatig reisvideo's over Pyongyang bekijkt, zul je zien dat de bevolking daar inmiddels ook met telefoons rondloopt. Er zijn diverse food stands door de stad waar snacks en dranken verkocht worden. Vrouwen lopen er goed gekleed bij met leuke handtasjes. Met een helikopter krijgen toeristen een rondvlucht boven de stad. Ik zie dat daar echt vooruitgang geboekt is in de laatste jaren.
pi_179759439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:48 schreef habitue het volgende:

[..]

Als dat al gaat gebeuren zal dat een heel langzaam proces zijn. Zou nergens op slaan om dat al na 1 gesprek als resultaat te verwachten.
Klopt. Maar de gemaakte zijn afspraken zijn niets nieuws onder de zon. Deze beloftes zijn al meerdere malen gedaan door Noord-Korea, maar hebben nooit het gewenste effect gehad.
pi_179759456
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Trump is ingegaan op een uitnodiging van Kim. That's it.

Niets wijst erop dat Kim zijn binnenlandse politiek wil wijzigen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:51:57 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759462
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:50 schreef Nia het volgende:
Persoonlijk denk ik dat Kim Jung Un zijn land uit z'n isolement wil halen en aan wil sluiten bij de rest van de wereld. Zijn westerse opleiding en voorliefde voor basketbal (Dennis Rodman) onderstreept dit nog eens.

Als je regelmatig reisvideo's over Pyongyang bekijkt, zul je zien dat de bevolking daar inmiddels ook met telefoons rondloopt. Er zijn diverse food stands door de stad waar snacks en dranken verkocht worden. Vrouwen lopen er goed gekleed bij met leuke handtasjes. Met een helikopter krijgen toeristen een rondvlucht boven de stad. Ik zie dat daar echt vooruitgang geboekt is in de laatste jaren.
Klinkt als een mooi vakantieland :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179759472
quote:
Je beseft dat Kim een meedogenloze dictator is die burger opsluit in strafkampen en politieke tegenstanders kapot laat schieten door een fucking AA-gun?
pi_179759476
Toch gaan er steeds meer toeristen naar toe. Floortje Dessing heeft er ook een mooie reportage gemaakt.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:53:50 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:53 schreef Nia het volgende:
Toch gaat er steeds meer toeristen naar toe. Floortje Dessing heeft er ook een mooie reportage gemaakt.
Je weet dat dat allemaal geregiseerd is hé. Het is een toneelstuk...

Of is dit een Trol?
pi_179759507
Tuurlijk weet ik dat. Nee, ik ben geen trol hoor.
pi_179759536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat Kim een meedogenloze dictator is die burger opsluit in strafkampen en politieke tegenstanders kapot laat schieten door een fucking AA-gun?
Dat laatste is sowieso een hoax. In Red Alert kun je ook geen infanterie afknallen met een AA-gun.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 09:57:13 #60
3928 Ulx
pi_179759542
quote:

Hij wil van de sancties af. Als hij daarvoor een goedgelovige simpleton als Trump wat stroop om de mond moet smeren doet hij dat.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:57:34 #61
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:55 schreef Nia het volgende:
Tuurlijk weet ik dat. Nee, ik ben geen trol hoor.
Je weet ook dat als je een verkeerd schilderijtje misbruikt of probeert mee te nemen je levenslang gevangen gezet kan worden?
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:58:10 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij wil van de sancties af. Als hij daarvoor een goedgelovige simpleton als Trump wat stroop om de mond moet smeren doet hij dat.
Dit dus, met zijn raketten heeft hij de middel. Waarom zou hij democratie willen?
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 09:58:13 #63
3928 Ulx
pi_179759555
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je weet ook dat als je een verkeerd schilderijtje misbruikt of probeert mee te nemen je levenslang gevangen gezet kan worden?
Dat is wel terecht natuurlijk. Orde en tucht is een groot iets.
pi_179759557
Ik heb gisteren nog naar een aantal heel recente video's gekeken van een Aziatische journalist die daar gewoon overal kon filmen op straat.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:06:15 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179759720
Dit circus gaat vast positieve gevolgen krijgen. Uiteindelijk telt het resultaat.
Maar het wordt nog lastig om Trump ervan bewust te maken dat het ophemelen van de persoon Kim Jong-un niet bevorderlijk is voor de normalisering van de regionale verhoudingen en de terugkeer van een fatsoenlijk regime in Noord-Korea.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179759733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat zegt heel veel omdat het zo de afgelopen 60 jaar is gegaan. Kim buigt voor niemand en zeker niet voor democratie.
De Amerikaanse President heeft eerder een top gehad met de Noord Koreaanse voorzitter? Dat is nieuw voor mij.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:08:55 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179759800
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De Amerikaanse President heeft eerder een top gehad met de Noord Koreaanse voorzitter? Dat is nieuw voor mij.
De Grote Voorzitter is in elk geval nog nooit zo door Washington in het zonnetje gezet.
pi_179759895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is ingegaan op een uitnodiging van Kim. That's it.
En dat is al meer dan er ooit is bereikt.
quote:
Niets wijst erop dat Kim zijn binnenlandse politiek wil wijzigen.
Hij heeft toch echt aangegeven zijn nucleaire programma af te bouwen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:14:39 #69
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179759915
quote:
1s.gif Op [url=//forum.fok.nl/topic/2444703/3/25#p179759733]woensdag 13 juni 2018 10:06[/url] schreef [url=//forum.fok.nl/user/profile/419578]Kapitein_Scheurbuik[/url] het volgende:

[..]

Nee, hij praat alleen met de gene met wie hij wil praten als hij er baad bij heeft. Hij praat vaak met China.
pi_179759926
quote:
0s.gif Op [url=//forum.fok.nl/topic/2444703/3/25#p179759472]woensdag 13 juni 2018 09:52[/url] schreef [url=//forum.fok.nl/user/profile/236429]KoosVogels[/url] het volgende:

[..]

Dat is bij grote bondgenoot van het westen en grootleverancier van extremisme en jihad Saoudie Arabie niet anders.
pi_179759951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat kan bij bondgenoot Saoudie Arabië al als er per ongeluk een bijbel in je koffer zit.

De verontwaardiging is wel erg selectief en derhalve niet serieus te nemen.
pi_179759961
quote:
1s.gif Op [url=//forum.fok.nl/topic/2444703/3/25#p179759895]woensdag 13 juni 2018 10:13[/url] schreef [url=//forum.fok.nl/user/profile/419578]Kapitein_Scheurbuik[/url] het volgende:

[..]

En dat is al meer dan er ooit is bereikt.
De Kim-dynastie aast al decennia op een ontmoeting met een Amerikaanse president. Trumps voorgangers hielden bewust de boot af zolang Noord-Korea geen concrete concessies deed.

quote:
Hij heeft toch echt aangegeven zijn nucleaire programma af te bouwen.
Zijn vader heeft in het verleden ook talloze malen beloofd te stoppen met het ontwikkelen van kernwapens. De gemaakte afspraken zijn bewust vaag gehouden, precies zoals Noord-Korea het graag ziet.
pi_179759965
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee, hij praat alleen met de gene met wie hij wil praten als hij er baad bij heeft. Hij praat vaak met China.
Dat geldt voor ieder staatshoofd.
pi_179759999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Kim-dynastie aast al decennia op een ontmoeting met een Amerikaanse president. Trumps voorgangers hielden bewust de boot af zolang Noord-Korea geen concrete concessies deed.

en wat heeft die houding opgeleverd? Een nucleair noord korea met intercontintale raketten. Daar is de wereld dus alleen maar onveiliger door geworden. De behaalde resultaten geven niet echt aanleiding op dezelfde voet door te gaan.

quote:
Zijn vader heeft in het verleden ook talloze malen beloofd te stoppen met het ontwikkelen van kernwapens. De gemaakte afspraken zijn bewust vaag gehouden, precies zoals Noord-Korea het graag ziet.
Kim is zijn vader niet.
pi_179760030
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

en wat heeft die houding opgeleverd? Een nucleair noord korea met intercontintale raketten. Daar is de wereld dus alleen maar onveiliger door geworden. De behaalde resultaten geven niet echt aanleiding op dezelfde voet door te gaan.
Nergens prijs ik dan ook de strategie van vorige presidenten. Je moet alleen niet doen alsof er daadwerkelijk resultaten zijn geboekt.

quote:
Kim is zijn vader niet.
Hij ziet er misschien uit als een koddig dikkerdje, maar hij is net zo meedogenloos als z'n vader.
pi_179760137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij ziet er misschien uit als een koddig dikkerdje, maar hij is net zo meedogenloos als z'n vader.
Zijn recente ontmoeting met president Moon zag er toch anders uit. De twee mannen konden het goed vinden met elkaar.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:29:07 #77
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179760142
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dit dus, met zijn raketten heeft hij de middel. Waarom zou hij democratie willen?
Waarom zouden wij democratie voor NK willen?

Ken mij die Koreanen verrotten joh, als ze ons maar niet allemaal op komen blazen
Laffe huichelaar
pi_179760204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nergens prijs ik dan ook de strategie van vorige presidenten. Je moet alleen niet doen alsof er daadwerkelijk resultaten zijn geboekt.

Een intentieverklaring van de allerhoogste leider na 70 jaar geen diplomatiek contact vind ik eengoed eerste resultaat.
quote:
Alles in NK is in nevelen gehuld. We kunnen alleen gissen. Vooralsnog doet hij een toezegging die zijn vader en opa nooit hebben gedaan.
pi_179760219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:28 schreef Nia het volgende:

[..]

Zijn recente ontmoeting met president Moon zag er toch anders uit. De twee mannen konden het goed vinden met elkaar.
Dus uit het feit dat hij een vriendelijk praatje houdt met Moon, concludeer jij dat Kim eigenlijk best een redelijke en geschikte peer is?
pi_179760256
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een intentieverklaring van de allerhoogste leider na 70 jaar geen diplomatiek contact vind ik eengoed eerste resultaat.
Nogmaals, er zijn al vaker overeenkomsten gesloten met Noord-Korea. Die waren verstrekkender dan de intentieverklaring die gisteren is ondertekend door beide heren. Niets nieuws onder de zon dus.

quote:
Alles in NK is in nevelen gehuld. We kunnen alleen gissen. Vooralsnog doet hij een toezegging die zijn vader en opa nooit hebben gedaan.
Jawel. Soortgelijke toezeggingen heeft z'n vader meerdere maken gedaan.
pi_179760261
Basketballer Rodman spreekt ook positief over hem.
Jij wil hem alleen maar zien als een meedogenloze dictator. Dat zit in jouw hoofd.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:38:08 #82
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179760304
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat kan bij bondgenoot Saoudie Arabië al als er per ongeluk een bijbel in je koffer zit.

De verontwaardiging is wel erg selectief en derhalve niet serieus te nemen.
Nee hoor want de verontwaardigging voor mensenrechten is bij SA 't zelfde.
pi_179760330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:35 schreef Nia het volgende:
Jij wil hem alleen maar zien als een meedogenloze dictator. Dat zit in jouw hoofd.
Ah ja, Rodman. Nee, dan moet Kim wel een geschikte peer zijn.

Je weet dat de Noord-Koreaanse bevolking nog altijd keihard wordt onderdrukt?
pi_179760368
quote:
Vooralsnog doet hij een toezegging die zijn vader en opa nooit hebben gedaan.
Zijn vader en opa hebben specifiekere toezeggingen gedaan, over ontwapening, inclusief tijdspad bijvoorbeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179760371
Dat dat weet ik ook, maar de recente ontwikkelingen zijn een voorzichtige stap naar een betere wereld voor deze bevolking. Dat moet je toch met mij eens zijn?
pi_179760422
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, er zijn al vaker overeenkomsten gesloten met Noord-Korea. Die waren verstrekkender dan de intentieverklaring die gisteren is ondertekend door beide heren. Niets nieuws onder de zon dus.
Nogmaals: niet op dit niveau.

quote:
Jawel. Soortgelijke toezeggingen heeft z'n vader meerdere maken gedaan.
Nee hoor.
pi_179760442
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zijn vader en opa hebben specifiekere toezeggingen gedaan, over ontwapening, inclusief tijdspad bijvoorbeeld.
Niet aan de VS. Die hadden namelijk geen overleg op dit niveau.
pi_179760462
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:35 schreef Nia het volgende:
Laat me raden, alle strafkampen, hongersnoden en het spoor van doden die deze man achter heeft gelaten is alleen maar propaganda?
pi_179760471
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:40 schreef Nia het volgende:
Dat dat weet ik ook, maar de recente ontwikkelingen zijn een voorzichtige stap naar een betere wereld voor deze bevolking. Dat moet je toch met mij eens zijn?
Nee, dat valt nog nergens uit af te leiden.
pi_179760477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nogmaals: niet op dit niveau.

[..]

Nee hoor.
Jawel. Die overeenkomsten gingen zelf flink wat stapjes verder.
pi_179760504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet aan de VS. Die hadden namelijk geen overleg op dit niveau.
Six party talks en de Agreed framework gingen gewoon tussen de VS en NK, de eerste met ander partijen, de tweede uitsluitend tussen VS / NK.
pi_179760529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was niet op dit niveau. Hoe vaak moet ik dat herhalen?
pi_179760549
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Six party talks en de Agreed framework gingen gewoon tussen de VS en NK, de eerste met ander partijen, de tweede uitsluitend tussen VS / NK.
Dat was niet op het dit niveau. Die gesprekken werden door diplomaten gevoerd.
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:49:33 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179760551
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertaling: "REEEEEEEEEE"
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:58 #95
3928 Ulx
pi_179760628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat was niet op dit niveau. Hoe vaak moet ik dat herhalen?
Maakt het wat uit? Als een diplomaat met een andere diplomaat praat is dat namens de regeringen van hun landen.
pi_179760630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze stuurden diplomaten met dezelfde bevoegdheid, hoe is dat anders?

Ik bedoel, die diplomaten deden natuurlijk gewoon wat Kim ze opdroeg, binnen de door hem gestelde kaders. Wat maakt die concrete deal dan minder waard dan deze intentieverklaring?
pi_179760649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Deze ook. Of denk je dat men in een door tolken vertaald gesprek van 38 minuten de zaak beklonken heeft? Hier hebben diplomaten het werk gedaan. De handtekeningen van Trump en Kim zijn louter symbolisch en in de praktijk gewoon evenveel waard als handtekeningen van topdiplomaten of ministers van BuZa. Je committeert je namelijk als land, niet als leider. En we weten van Trump dat verdragen gewoon eenzijdig opgezegd kunnen worden, en uit het verleden weten we dat N-K afspraken niet nakomt.

Dit is leuk voor de photo-ops. Meer is het niet.
pi_179760751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maakt het wat uit? Als een diplomaat met een andere diplomaat praat is dat namens de regeringen van hun landen.
Toch heeft het meer gewicht als de regeringsleider zelf praat. Helemaal in een stalinistisch land als Noord Korea.
pi_179760761
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze stuurden diplomaten met dezelfde bevoegdheid, hoe is dat anders?

Ik bedoel, die diplomaten deden natuurlijk gewoon wat Kim ze opdroeg, binnen de door hem gestelde kaders. Wat maakt die concrete deal dan minder waard dan deze intentieverklaring?
Zie mijn reactie op Ulx.
pi_179760778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Deze ook. Of denk je dat men in een door tolken vertaald gesprek van 38 minuten de zaak beklonken heeft? Hier hebben diplomaten het werk gedaan. De handtekeningen van Trump en Kim zijn louter symbolisch en in de praktijk gewoon evenveel waard als handtekeningen van topdiplomaten of ministers van BuZa. Je committeert je namelijk als land, niet als leider. En we weten van Trump dat verdragen gewoon eenzijdig opgezegd kunnen worden, en uit het verleden weten we dat N-K afspraken niet nakomt.

Dit is leuk voor de photo-ops. Meer is het niet.
Natuurlijk. Toch heeft dat niet hetzelfde gewicht. Dat is ook de reden dat bij bijvoorbeeld de G7 de regeringshoofden komen en niet slechts de diplomaten. Dat snap je zelf natuurlijk ook wel.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 11:06:03 #101
3928 Ulx
pi_179760818
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Toch heeft het meer gewicht als de regeringsleider zelf praat. Helemaal in een stalinistisch land als Noord Korea.
Daarom is deze non-deal zo kut voor de VS.
pi_179760831
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zie mijn reactie op Ulx.
Ja, de ontmoeting is historisch, maar hoe maakt het de deal anders dan eerdere deals?

Trump mag zelf geen verdragen sluiten, die moeten goedgekeurd worden door het Congres. Of een diplomaat of een president aanschuift is voor de beeldvorming anders, maar voor een daadwerkelijk akkoord niet.
pi_179760862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk. Toch heeft dat niet hetzelfde gewicht. Dat is ook de reden dat bij bijvoorbeeld de G7 de regeringshoofden komen en niet slechts de diplomaten. Dat snap je zelf natuurlijk ook wel.
Ja, ik snap dat ze komen om het heel belangrijk te laten lijken. Maar dat is geen garantie dat leiders hun woord houden, of hun opvolgers. In Parijs waren ook alle regeringsleiders aanwezig maar dat akkoord wordt ook gewoon opgezegd door de VS. Resultaten van vandaag zijn geen garantie voor morgen, zeker niet een overeenkomst die het nu alleen nog maar heeft over intenties en niet over garanties.

Ik zie geen reden om positief te zijn over dit akkoord. Er staat te weinig in en het is ondertekend door twee leiders die er niet om bekend staan koste wat kost hun woord te willen houden. Het zou fantastisch zijn als met name Noord-Korea zich er aan houdt maar ik ben daar heel sceptisch over. De beer is wat mij betreft nog niet geschoten, gezien het track record van Noord-Korea. Dus de huid verkopen lijkt me heel onverstandig.
pi_179761001
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daarom is deze non-deal zo kut voor de VS.
Welke gedachtesprongen leiden tot deze conclusie? Waarom is dit juist zo kut, zou deze deal minder kut zijn als er alleen diplomaten gesproken zouden hebben?

Er is nog niet eens sprake van een daadwerkelijke deal. Ik begrijp niet zo goed wat je verwachtingen zijn bij een eerste gesprek na 70 jaar geen contact. Direct eisenpakket op tafel, niets toegeven en hakken in het zand om daarna met lege handen weer te vertrekken en weer 70 jaar niet te praten?
pi_179761014
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, de ontmoeting is historisch, maar hoe maakt het de deal anders dan eerdere deals?

Trump mag zelf geen verdragen sluiten, die moeten goedgekeurd worden door het Congres. Of een diplomaat of een president aanschuift is voor de beeldvorming anders, maar voor een daadwerkelijk akkoord niet.
Dat klopt. Er is nog geen deal, er is slechts een intentie.
pi_179761101
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Maar de gemaakte zijn afspraken zijn niets nieuws onder de zon. Deze beloftes zijn al meerdere malen gedaan door Noord-Korea, maar hebben nooit het gewenste effect gehad.
Daarom is het veranderen van tactiek en echt met elkaar in gesprek gaan een goede zet.
pi_179761239
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat ze komen om het heel belangrijk te laten lijken. Maar dat is geen garantie dat leiders hun woord houden, of hun opvolgers. In Parijs waren ook alle regeringsleiders aanwezig maar dat akkoord wordt ook gewoon opgezegd door de VS. Resultaten van vandaag zijn geen garantie voor morgen, zeker niet een overeenkomst die het nu alleen nog maar heeft over intenties en niet over garanties.

Ik zie geen reden om positief te zijn over dit akkoord. Er staat te weinig in en het is ondertekend door twee leiders die er niet om bekend staan koste wat kost hun woord te willen houden. Het zou fantastisch zijn als met name Noord-Korea zich er aan houdt maar ik ben daar heel sceptisch over. De beer is wat mij betreft nog niet geschoten, gezien het track record van Noord-Korea. Dus de huid verkopen lijkt me heel onverstandig.
Wat is het betere alternatief? Niet praten en sancties? Omdat dat de afgelopen 70 jaar zulke goede resultaten heeft opgeleverd? Dat beleid heeft er toe geleid dat NK van een agrarische maatschappij met wat keuterboertjes nu een nucleaire macht is met intercontinentale raketten.

Als dat na 70 jaar beleid het resultaat is moet je het eens over een andere boeg gooien. Dat is wat nu gebeurt en beide leiders zijn positief en willen verder. Dat is gewoon een goede eerste stap.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 11:52:36 #108
3928 Ulx
pi_179761466

:D
pi_179762137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom zou Kim, nu 't buitenland naar hem luisterd veranderen? Welke reden zou hij moeten hebben?
Ha, logisch: verlichting vd sancties natuurlijk.
pi_179762318
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

China, Zuid-Korea en Rusland zijn al voornemens de sancties te verlichten, nog voordat er resultaten zijn geboekt.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:52:00 #111
396550 Richestorags
pi_179762347
quote:

[..]

Fenomenaal? Werkelijk?

Zijn harde aanpak heeft anders wel tot resultaten geleid, namelijk dat Kim ging inbinden. En zijn complimenten zorgen nu voor een vervolg op deze historische samenkomst, als je wat wil bereiken moet je de ander pleasen. Trump is een legendarische president.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:53:21 #112
396550 Richestorags
pi_179762365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

China, Zuid-Korea en Rusland zijn al voornemens de sancties te verlichten, nog voordat er resultaten zijn geboekt.
Er valt nog veel meer te halen voor Kim. Ontwikkelingsgeld, goederen, kennisuitwisseling, noem het maar op. Dat bommetje is goud waard.
pi_179762419
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar waarom wel de diplomatieke relaties met oa Canada en Europa onder druk zetten? Waarom kan hij niet Noord korea en de anderen van een goede relatie voorzien?
Ook geen 38
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:58:16 #114
396550 Richestorags
pi_179762449
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:56 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Maar waarom wel de diplomatieke relaties met oa Canada en Europa onder druk zetten? Waarom kan hij niet Noord korea en de anderen van een goede relatie voorzien?
Hij heeft beloofd een "America First" koers te varen. Daarnaast zijn Canada en Europa meer afhankelijk van Amerika dan andersom. Daar wil hij een einde aan maken. In zekere zin is het zelfs goed als Europa meer op eigen benen leert staan.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:58:38 #115
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:00:26 #116
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179762483
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke gedachtesprongen leiden tot deze conclusie? Waarom is dit juist zo kut, zou deze deal minder kut zijn als er alleen diplomaten gesproken zouden hebben?

Er is nog niet eens sprake van een daadwerkelijke deal. Ik begrijp niet zo goed wat je verwachtingen zijn bij een eerste gesprek na 70 jaar geen contact. Direct eisenpakket op tafel, niets toegeven en hakken in het zand om daarna met lege handen weer te vertrekken en weer 70 jaar niet te praten?
Ulx kan gewoon niet anders dan constant negatieve shit spuien. Maakt niet uit dat het nergens op slaat. Alles wat Trump doet is automatisch fout. Oorlog is vrede, haat is liefde...
pi_179762488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zijn harde aanpak heeft anders wel tot resultaten geleid, namelijk dat Kim ging inbinden. En zijn complimenten zorgen nu voor een vervolg op deze historische samenkomst, als je wat wil bereiken moet je de ander pleasen. Trump is een legendarische president.
Sorry, maar dat is een valse voorstelling van zaken. Kim liet Moon weten dat hij bereid was om de Amerikaanse president te ontmoeten (het was bepaald niet de eerste dat hij die suggestie deed). Amper een uurtje later liet Trump weten dat hij daar wel oren naar had (waarbij hij werd gedreven door zijn honger naar succes).

Top is geweest. Kim heeft geen harde beloftes gedaan, maar is wel met alle egards ontvangen door de Amerikanen en ziet de gehate militaire oefeningen van de VS en Zuid-Korea geschrapt worden.

Al met al een mager resultaat. Maar ja, de kinderhandjes van Trump zijn natuurlijk snel gevuld.
pi_179762531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is een valse voorstelling van zaken. Kim liet Moon weten dat hij bereid was om de Amerikaanse president te ontmoeten (het was bepaald niet de eerste dat hij die suggestie deed). Amper een uurtje later liet Trump weten dat hij daar wel oren naar had (waarbij hij werd gedreven door zijn honger naar succes).

Top is geweest. Kim heeft geen harde beloftes gedaan, maar is wel met alle egards ontvangen door de Amerikanen en ziet de gehate militaire oefeningen van de VS en Zuid-Korea geschrapt worden.

Al met al een mager resultaat. Maar ja, de kinderhandjes van Trump zijn natuurlijk snel gevuld.
En wat verliezen wij precies door een staatshoofd met alle egards te ontvangen?
pi_179762582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat verliezen wij precies door een staatshoofd met alle egards te ontvangen?
Niets. Maar je hoort die vadsige dictator niet in de watten te leggen. Remco Breuker legt in het AD de vinger op de zere plek:

quote:
,Maar vooral de Noord-Koreanen zullen er nog weinig van merken. Integendeel. Het regime van Kim zit met Trumps schouderklop nu nog vaster in het zadel. De repressie zal toenemen'', aldus Breuker. Daarom ook vindt hij het een absoluut gemiste kans dat de mensenrechten niet in de slottekst staan.
pi_179762638
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niets. Maar je hoort die vadsige dictator niet in de watten te leggen. Remco Breuker legt in het AD de vinger op de zere plek:

[..]

Waarom die selectieve verontwaardiging? Met Saoudie Arabie is iedereen dikke vriendjes. Dat regime is minstens net zo erg.

Het zal me overigens een rotzorg zijn hoe ze zaken in Noord Korea regelen, als wij maar geen gevaar lopen.

Kim is het staatshoofd, of je het nu leuk vind of niet. Als je daar serieus mee in gesprek wilt zul je hem dus ook serieus nemen. Daar hoort een staatshoofdwaardige ontvangst bij.
pi_179762679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom die selectieve verontwaardiging? Met Saoudie Arabie is iedereen dikke vriendjes. Dat regime is minstens net zo erg.
Klopt. Dikke mik spelen met de Saudi's is ook gewoon walgelijk.

quote:
Het zal me overigens een rotzorg zijn hoe ze zaken in Noord Korea regelen, als wij maar geen gevaar lopen.
Wij hebben nooit gevaar gelopen.
pi_179762709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Dikke mik spelen met de Saudi's is net ook gewoon walgelijk.

Daar zie ik je anders niet jezelf zo over opwinden.

quote:
Wij hebben nooit gevaar gelopen.
Nee?

pi_179762751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is het betere alternatief? Niet praten en sancties? Omdat dat de afgelopen 70 jaar zulke goede resultaten heeft opgeleverd? Dat beleid heeft er toe geleid dat NK van een agrarische maatschappij met wat keuterboertjes nu een nucleaire macht is met intercontinentale raketten.

Als dat na 70 jaar beleid het resultaat is moet je het eens over een andere boeg gooien. Dat is wat nu gebeurt en beide leiders zijn positief en willen verder. Dat is gewoon een goede eerste stap.
Persoonlijk vind ik dat er niet gepraat moet worden met dat land als niet je eerste eis is om mensen niet meer op te sluiten in strafkampen. Anders donderen ze maar op. Dan hebben ze maar kernwapens. Aangezien er in de overeenkomst niets wordt gezegd over de mensonterende omstandigheden waarin mensen leven vind ik dat principieel een slechte zaak. Had dan niks afgesproken. Het enige wat nu is gebeurd is dat Kim als een volwaardig leider is gelegitimeerd in plaats van behandeld als het smerige monster dan hij is.

Wat betreft selectieve verontwaardiging: ik ben hoogst verontwaardigd dat wij zaken doen met een land als S-A. Het is een fascistisch moslimregime wat mensen die toevallig anders zijn of denken ophangt of zwaar straft. Dat valt niet te rijmen met ons progressieve gedachtegoed en dan kan er 100 keer olie in de grond zitten, ik bijt nog liever op een houtje dan dat hol een bondgenoot te noemen.

Zo zijn er meer landen op aarde waarvan ik het niet te verkroppen vind dat we er zaken mee doen, zonder eerst concessies van dat land te eisen op het gebied van mensenrechten. En als we dat niet op nationaal niveau kunnen omdat wij te klein zijn, dan doen we het maar op Europees niveau. Daarvoor zitten we in de EU. Maar dat omrollen en je op je buikje laten kriebelen door de prinsen van S-A in ruil voor je eigen principes vind ik diep triest.
pi_179762752
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar zie ik je anders niet jezelf zo over opwinden.
Omdat het nu niet aan de orde is.

quote:
Nee?

[ afbeelding ]
Kim loopt vooral ruzie te maken met de Amerikanen. Europa staat niet bepaald bovenaan zijn hitlist. Mocht het ooit zover komen dat er met kernwapens wordt gesmeten, dan zal hij zich eerst richting op het zuiden en het oosten van de VS. Voordat hij de kans krijgt om ons te beschieten, is half Noord-Korea al naar de verdoemenis geschoten.

Overigens zijn we in dat opzicht nog altijd niet veilig. Kim lijkt vooralsnog namelijk niet van plan zijn kernwapens op te geven.
pi_179762824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat het nu niet aan de orde is.

Dat is lekker makkelijk.

quote:
Kim loopt vooral ruzie te maken met de Amerikanen. Europa staat niet bepaald bovenaan zijn hitlist. Mocht het ooit zover komen dat er met kernwapens wordt gesmeten, dan zal hij zich eerst richting op het zuiden en het oosten van de VS. Voordat hij de kans krijgt om ons te beschieten, is half Noord-Korea al naar de verdoemenis geschoten.
Ja, dat is nu. Volgend jaar is hij misschien met ons ruzie aan het maken. Op het moment dat hij vanaf eigen grondgebied een kernkop in je achtertuin kan droppen loop je gevaar, zo simpel is het. En dat is waar het beleid van de afgelopen decennia toe heeft geleid: een dictator die op virtueel iedere plaats op de wereld binnen enkele uren een kernbom kan gooien.

quote:
Overigens zijn we in dat opzicht nog altijd niet veilig. Kim lijkt vooralsnog namelijk niet van plan zijn kernwapens op te geven.
Nee, geen enkel land dat kernwapens heeft zal deze ooit opgeven. Dat is een niet realistische wens. Daarbij, al zou hij het opgeven, hij weet al hoe ze gemaakt moeten worden en dan kun je in principe binnen 4 maanden je programma weer optuigen en een kernkop produceren. Daarom kunnen we maar beter zorgen dat we vriendjes worden want die kernbommen gaan NOOIT meer weg. Je kunt ze niet opeens “onuitvinden”.
pi_179762846
quote:
Vooralsnog doet hij een toezegging die zijn vader en opa nooit hebben gedaan.
Welke precies?
pi_179762882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee, geen enkel land dat kernwapens heeft zal deze ooit opgeven. Dat is een niet realistische wens. Daarbij, al zou hij het opgeven, hij weet al hoe ze gemaakt moeten worden en dan kun je in principe binnen 4 maanden je programma weer optuigen en een kernkop produceren. Daarom kunnen we maar beter zorgen dat we vriendjes worden want die kernbommen gaan NOOIT meer weg. Je kunt ze niet opeens “onuitvinden”.
Nou ja, je kunt ervoor proberen te zorgen dat de kernwapens worden ontmanteld en erop toezien dat het programma geen nieuw leven wordt ingeblazen.

Dat was het idee achter de Iran-deal: streng monitoren. En dat werkt, maar dat was volgens Trump dan weer een kut-deal.

Tsja.
pi_179762900
Als je in ruil voor wat kontkruipen een gevaarlijke psychopaat kan ontmantelen van kernwapens lijkt me dat dikke prima.
pi_179762902
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Welke precies?
Deze:

quote:
The United States and the DPRK commit to establish new U.S.-DPRK relations in accordance with the desire of the peoples of the two countries for peace and prosperity.

The United States and the DPRK will join their efforts to build a lasting and stable peace regime on the Korean Peninsula.

Reaffirming the April 27, 2018 Panmunjom Declaration, the DPRK commits to work toward complete denuclearization of the Korean Peninsula.

The United States and the DPRK commit to recovering POW/MIA remains, including the immediate repatriation of those already identified.
pi_179762912
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt ervoor proberen te zorgen dat de kernwapens worden ontmanteld en erop toezien dat het programma geen nieuw leven wordt ingeblazen.

Dat was het idee achter de Iran-deal: streng monitoren. En dat werkt, maar dat was volgens Trump dan weer een kut-deal.

Tsja.
Iran heeft geen kernwapen, nooit gehad. Niet vergelijkbaar.
pi_179762965
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:29 schreef habitue het volgende:
Als je in ruil voor wat kontkruipen een gevaarlijke psychopaat kan ontmantelen van kernwapens lijkt me dat dikke prima.
Niets wijst erop dat dat gaat gebeuren.
pi_179763032
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niets wijst erop dat dat gaat gebeuren.
Het staatshoofd zegt het toe. Dat is meer dan er in jaren bereikt is. Want 1 ding weten we zeker: sancties en niet praten laten het zeker niet gebeuren, sterker nog, dat heeft alleen maar geleid tot meer bewapening.

Maar als ik het goed begrijp is dat beter dan hem met alle egards ontvangen, dan nemen we een tot de tanden bewapend nucleair noord korea maar voor lief er bij. Want hem met alle egards ontvangen, nee, dat moeten we niet willen. :')
pi_179763070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Deze:

[..]

4 is vgm inderdaad nieuw, maar die andere drie zijn in 1994 ook al afgesproken.
pi_179763079
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

4 is vgm inderdaad nieuw, maar die andere drie zijn in 1994 ook al afgesproken.
Niet op dit niveau.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:47:15 #135
396550 Richestorags
pi_179763200
quote:

[..]

Tsja.
De Iran deal werkte helemaal niet. Lees je in en zet je Obama oogkleppen af.
pi_179763350
Ik denk dat Kim de ontmoeting voor het Witte Huis heeft geaccepteerd omdat hij een groot Amerika liefhebber is? Zag je al hem glunderen toen hij Trump de hand mocht schudden, alsof hij een groot idool ontmoet? Of toen Trump hem zijn 'beast' limo liet zien. Als een kind zo blij.

Trump weet dat hij in de basis naar alle waarschijnlijk te maken heeft met een groot kind en Kim dus datgene geeft wat je een kind ook zou geven om hem te kunnen paaien nl. Cadeautjes en mooie dingen in het vooruitzicht.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:10:43 #137
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179763554
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:54 schreef rmrt2010 het volgende:
Trump weet dat hij in de basis naar alle waarschijnlijk te maken heeft met een groot kind en Kim dus datgene geeft wat je een kind ook zou geven om hem te kunnen paaien nl. Cadeautjes en mooie dingen in het vooruitzicht.
Een groot kind, net als hijzelf. Met een vadercomplex.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:24:50 #138
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179763788
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Sancties komen alleen van the USA en vriendjes niet van alle landen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:29:56 #139
89730 Drugshond
pi_179763876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geef dan gewoon toe dat je een verdacht linkse flapdrol bent. Omdat de situatie (ongeacht de uitkomst) jouw niet bevalt. :r
Wat had je dan verwacht uber moraalridder, Dat met 1 pennenstreek alle problemen uit de wereld zijn.
-------
Baby stapjes, klein maar toch. Na 60 jr isolement komt er iets of wat beweging in de zaak. Trump deed iets wat tig presidenten hebben nagelaten.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 14:31:00 #140
3928 Ulx
pi_179763901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Reaffirming the April 27, 2018 Panmunjom Declaration, the DPRK commits to work toward complete denuclearization of the Korean Peninsula.
En de enige die echt belangrijk is:

quote:
reaffirming. Opnieuw bevestigen we dat we gaan werken aan het atoomwapenvrij maken van het gehele schiereiland. Let op het woord reaffirming. Gewoon iets herhalen, en in ruil daarvoor krijg je minder sancties en laat de VS haar vriendjes vallen. Omdat je gaat werken aan....

En Trump twittert over Peace in our Time.

realDonaldTrump twitterde op woensdag 13-06-2018 om 11:56:57 Just landed - a long trip, but everybody can now feel much safer than the day I took office. There is no longer a Nuclear Threat from North Korea. Meeting with Kim Jong Un was an interesting and very positive experience. North Korea has great potential for the future! reageer retweet
En ik ga nu werken aan een hele positieve opmerking over Trump:

Art of the Deal aan het werk, ja vast. Dealmeister Trump is een prutser die zich over de tafel heeft laten trekken door een vent van 30.

Toch wel negatief bij nader inzien. Nou ja, ik heb het geprobeerd.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:39:11 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179764017
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:29 schreef Drugshond het volgende:
Geef dan gewoon toe dat je een verdacht linkse flapdrol bent.
Uit jouw mond zou ik dat als een compliment opvatten.
pi_179764033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:29 schreef Drugshond het volgende:
Baby stapjes, klein maar toch. Na 60 jr isolement komt er iets of wat beweging in de zaak. Trump deed iets wat tig presidenten hebben nagelaten.
Zijn voorgangers hebben inderdaad nagelaten Kim een podium te bieden en de dictator te overladen met lof in ruil voor 0,0 concessies.
pi_179764041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

En de enige die echt belangrijk is:

[..]

reaffirming. Opnieuw bevestigen we dat we gaan werken aan het atoomwapenvrij maken van het gehele schiereiland. Let op het woord reaffirming. Gewoon iets herhalen, en in ruil daarvoor krijg je minder sancties en laat de VS haar vriendjes vallen. Omdat je gaat werken aan....

En Trump twittert over Peace in our Time.

realDonaldTrump twitterde op woensdag 13-06-2018 om 11:56:57 Just landed - a long trip, but everybody can now feel much safer than the day I took office. There is no longer a Nuclear Threat from North Korea. Meeting with Kim Jong Un was an interesting and very positive experience. North Korea has great potential for the future! reageer retweet
En ik ga nu werken aan een hele positieve opmerking over Trump:

Art of the Deal aan het werk, ja vast. Dealmeister Trump is een prutser die zich over de tafel heeft laten trekken door een vent van 30.

Toch wel negatief bij nader inzien. Nou ja, ik heb het geprobeerd.

Waar lees jij dat de vs sancties laten vallen? Dat staat niet in de overeenkomst. Blijf eens bij de feiten.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 14:41:52 #144
3928 Ulx
pi_179764052
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waar lees jij dat de vs sancties laten vallen? Dat staat niet in de overeenkomst. Blijf eens bij de feiten.
China en Rusland pushen dat al. Gaat de VS de goede wil laten zien door daar een veto over te gooien?

kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-06-2018 om 12:50:01 North Korean media says that Trump agreed to lift sanctions against the North, according to WSJ. https://t.co/5SlIUteBOM reageer retweet
pi_179764069
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heeft Trump in het vooruitzicht gesteld. Bovendien grijpen China, Zuid-Korea en Rusland de ontmoeting aan om te pleiten voor directe sanctieverlichting.
pi_179764121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

China en Rusland pushen dat al. Gaat de VS de goede wil laten zien door daar een veto over te gooien?

kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-06-2018 om 12:50:01 North Korean media says that Trump agreed to lift sanctions against the North, according to WSJ. https://t.co/5SlIUteBOM reageer retweet
China en Rusland kunnen pushen wat ze willen. Dit is een overeenkomst tussen de VS en NK, en daar staat niets in over het laten vallen van sancties. Graag even bij de feiten blijven.

Wat een armoedige argumentatie.
pi_179764144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft Trump in het vooruitzicht gesteld. Bovendien grijpen China, Zuid-Korea en Rusland de ontmoeting aan om te pleiten voor directe sanctieverlichting.
Ja, en dat komt als een verassing? Als de verhoudingen genormaliseerd worden betekent dat ook dat sancties verdwijnen. Maar dat is allemaal toekomstmuziek. Op dit moment is er een overeenkomst, en daar staat niets in over het laten vallen van sancties.

Je bent gewoon aan het zoeken om maar kritiek te hebben omdat het Trump is.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 14:48:31 #148
3928 Ulx
pi_179764152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

China en Rusland kunnen pushen wat ze willen. Dit is een overeenkomst tussen de VS en NK, en daar staat niets in over het laten vallen van sancties. Graag even bij de feiten blijven.

Dan moet de VS maar gelijk heel duidelijk maken dat dat niet gaat gebeuren. Staat wel erg dom na het hosanna geroep van Trump. Dat wel. Trump lijkt dan een beetje een idioot.
pi_179764155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Probleem is dat de sancties pas echt effect hebben als de Chinezen mee blijven doen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:51:52 #150
89730 Drugshond
pi_179764201
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn voorgangers hebben inderdaad nagelaten Kim een podium te bieden en de dictator te overladen met lof in ruil voor 0,0 concessies.
En in de tussentijd gingen er wel raketten over Japan. Of heb je soms liggen slapen ? Er moest wel iets gebeuren. En deze Kim is iets meer westers dan al zijn voorgaande grote leiders. Het is niet veel, maar praten helpt altijd. Trump nam de gok (en ik geef hem nog gelijk ook)
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:52:08 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179764207
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is dat de sancties pas echt effect hebben als de Chinezen mee blijven doen.
Precies, we doen net alsof the USA beslist wat er gebeurd met NK. Dat USA sancties heeft prima dat betekend niet dat China en Rusland dat ook doen.
pi_179764208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en dat komt als een verassing? Als de verhoudingen genormaliseerd worden betekent dat ook dat sancties verdwijnen. Maar dat is allemaal toekomstmuziek. Op dit moment is er een overeenkomst, en daar staat niets in over het laten vallen van sancties.

En jij bent niet in staat om kritisch naar de ontmoeting en de overeenkomst te kijken omdat het Trump is.
pi_179764223
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan moet de VS maar gelijk heel duidelijk maken dat dat niet gaat gebeuren. Staat wel erg dom na het hosanna geroep van Trump. Dat wel. Trump lijkt dan een beetje een idioot.
Dat hoeft niet duidelijk gemaakt te worden om onderbuikers zoals jou tevreden te stellen. Het staat niet in de overeenkomst, dat is duidelijk genoeg.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:53:33 #154
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179764229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En in de tussentijd gingen er wel raketten over Japan. Of heb je soms liggen slapen ? Er moest wel iets gebeuren. En deze Kim is iets meer westers dan al zijn voorgaande grote leiders. Het is niet veel, maar praten helpt altijd. Trump nam de gok (en ik geef hem nog gelijk ook)
Het waren de Zuid Koreanen die eerst toetrading zochten toen pas kan the USA.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 14:53:38 #155
3928 Ulx
pi_179764232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Trump accepteert zonder voorwaarden de uitnodiging van Kim:
NK 1 - USA 0
Trump gaat op de foto met Kim en roemt en prijst hem.
NK 2- USA 0
Trump zegt te stoppen met oefeningen met ZK in ruil voor het herhalen van een oude belofte door Kim.
NK 3 - USA 0
China en Rusland willen sancties verlichten.
NK 4 - USA 0
Noord-Korea hoeft geen raket of atoombom op te geven als teken van goede wil.
NK 5 - USA 0

Bam. Bij voetbal noem je 5-0 een klinkende overwinning. Team Trump heeft op zijn kloten gehad. Ingemaakt. Weggespeeld.
pi_179764255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De chinezen doen nu al niet mee want de volledige bevoorrading van noord korea loopt via china, in noord koreaanse fabrieken worden tal van producten gemaakt die vervolgens met een label "made in China" naar het westen verscheept te worden.
pi_179764269
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En jij bent niet in staat om kritisch naar de ontmoeting en de overeenkomst te kijken omdat het Trump is.
Dat zou impliceren dat ik Trumpfan ben, integendeel. De argumentatie die ik van jou en Ulx hoor is op zijn zachtst gezegd vrij zwak.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 14:57:18 #158
3928 Ulx
pi_179764283
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou impliceren dat ik Trumpfan ben,
Grappig, ik ben juist een enorme Trumpfan. Maar ik ben wel kritisch.
pi_179764296
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou impliceren dat ik Trumpfan ben, integendeel. De argumentatie die ik van jou en Ulx hoor is op zijn zachtst gezegd vrij zwak.
Tsja, het is maar wat je zwak vindt. Trump heeft gisteren werkelijk niets bereikt.

Enige positieve is dat de dreiging van oorlog lijkt afgewend. Maar of dat nou een verdienste is van Trump. Het was immers zijn toedoen dat de situatie vorig jaar bijna explodeerde.
pi_179764357
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

NK 1 - USA 0

En wat verliezen we daar precies mee?
quote:
NK 2- USA 0
Trump zegt te stoppen met oefeningen met ZK in ruil voor het herhalen van een oude belofte door Kim.
Dat zegt Trump niet.
quote:
NK 3 - USA 0
NK 4 - USA 0
Die staan volledig buiten deze overeenkomst. En daarbij, ze kunnen zoveel willen.
quote:
NK 5 - USA 0
Nee ze laten met inmiddelijke ingang gevangenen vrij.

Zoals ik al eerder zei heb je wel erg onrealistische verwachtingen van een eerste ontmoeting.
quote:
Bam. Bij voetbal noem je 5-0 een klinkende overwinning. Team Trump heeft op zijn kloten gehad. Ingemaakt. Weggespeeld.
Alleen raken je argumenten kant noch wal.

Ik hoop maar dat je meer verstand van voetbal dan van internationale betrekkingen hebt.
pi_179764378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het is maar wat je zwak vindt. Trump heeft gisteren werkelijk niets bereikt.

Enige positieve is dat de dreiging van oorlog lijkt afgewend. Maar of dat nou een verdienste is van Trump. Het was immers zijn toedoen dat de situatie vorig jaar bijna explodeerde.
Ja ik vind het uitermate zwak. En je kunt je standpunt herhalen, de argumenten blijven zwak.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:08:38 #162
3928 Ulx
pi_179764432
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

. En je kunt je standpunt herhalen, de argumenten blijven zwak.
Klopt. Je doet niets anders.
pi_179764455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Klopt. Je doet niets anders.
Als jouw arrgumenten niet veranderen verandert mijn reactie daar op ook niet. Slechte argumenten worden niet opeens goede argumenten als je ze 5 x herhaalt.
pi_179764524
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik vind het uitermate zwak. En je kunt je standpunt herhalen, de argumenten blijven zwak.
Tsja, ik vind toch echt de deskundigen aan mijn zijde.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:18:06 #165
396550 Richestorags
pi_179764540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Argument op basis van autoriteit. Maar goed, ik heb jou nog nooit op een eigen mening die niet de MSM nakauwt kunnen betrappen.

Uiteindelijk zijn de deskundigen ook gewoon zure Trump bashers natuurlijk. Het feit is dat er historie is geschreven en dat kunnen ze zeer slecht hebben.
pi_179764541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een drogreden.

Daarbij doe je net alsof "deskundigen" hier eensgezind over zijn, dat is niet zo. Tegenover iedere deskundige die je aan kunt dragen die het een slechte deal vind kan ik een deskundige tegenover zetten die het een goede deal vindt.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:18:17 #167
3928 Ulx
pi_179764543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als jouw arrgumenten niet veranderen verandert mijn reactie daar op ook niet. Slechte argumenten worden niet opeens goede argumenten als je ze 5 x herhaalt.
Mijn argument is simpel en verifieerbaar.

Trump heeft toegezegd te stoppen met oefeningen samen met Zuid-Korea te houden. Dat is concreet. Daar komt Trump niet onder vandaan zonder gezichtsverlies te lijden en zonder gezeik met Noord-Korea.

Noord-Korea hoeft alleen maar te gaan werken aan het atoomwapenvrij maken van het gehele schiereiland. Dat is niet concreet. Dat is een heel rekbaar begrip.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:18:56 #168
89730 Drugshond
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:21:02 #169
89730 Drugshond
pi_179764585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Trump heeft toegezegd te stoppen met oefeningen samen met Zuid-Korea te houden. Dat is concreet. Daar komt Trump niet onder vandaan zonder gezichtsverlies te lijden en zonder gezeik met Noord-Korea.

Noord-Korea hoeft alleen maar te gaan werken aan het atoomwapenvrij maken van het gehele schiereiland. Dat is niet concreet. Dat is een heel rekbaar begrip.
Onzin, er komen onafhankelijke waarnemers om e.e.a. te verifiëren.
pi_179764598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Argument op basis van autoriteit. Maar goed, ik heb jou nog nooit op een eigen mening die niet de MSM nakauwt kunnen betrappen.

Uiteindelijk zijn de deskundigen ook gewoon zure Trump bashers natuurlijk. Het feit is dat er historie is geschreven en dat kunnen ze zeer slecht hebben.
Natuurlijk is er geschiedenis geschreven. Het is immers buitengewoon bijzonder dat deze ontmoeting heeft plaatsgevonden.

Daarnaast moet ook worden geconcludeerd dat er tot dusver nog niets concreets is bereikt.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:22:02 #171
3928 Ulx
pi_179764602
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Oh ja? Dat zie ik nergens genoemd worden.
pi_179764613
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
pi_179764620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
Misschien dat hij het over de Iran deal heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_179764642
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat staat niet in de overeenkomst.

Hoe kun je nou aan de ene kant stellen dat een overeenkomst met Trump niet waard is omdat hij hem zo verscheurt, en aan de andere kant zoveel waarde hechten aan een iets wat niet officieel besproken is in een onderonsje met Kim. En dan is de enige bron die stelt dat Trump dat gezegd heeft Kim Jong Un zelf, en dat wil jij dan serieus als argument opvoeren?

alsjeblieft, veeg me op.
pi_179764671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Oh ja? Dat zie ik nergens genoemd worden.
Ik zie ook nergens genoemd worden dat de VS de sancties laten varen, blijf jij ook steeds maar op terugkomen....
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:25:24 #176
3928 Ulx
pi_179764681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat staat niet in de overeenkomst.

Dat maakt niet uit. Trump doet die toezegging en publique. Moet hij Kim even bellen en zeggen dat hij stond te raaskallen of zoiets?
pi_179764687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is er geschiedenis geschreven. Het is immers buitengewoon bijzonder dat deze ontmoeting heeft plaatsgevonden.

Daarnaast moet ook worden geconcludeerd dat er tot dusver nog niets concreets is bereikt.
Gevangenen vrij laten is niet concreet?
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:26:23 #178
3928 Ulx
pi_179764702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zie ook nergens genoemd worden dat de VS de sancties laten varen, blijf jij ook steeds maar op terugkomen....
Dat geven de Noord-Koreanen aan. En de Russen en Chinezen steunen het.
pi_179764730
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Trump doet die toezegging en publique. Moet hij Kim even bellen en zeggen dat hij stond te raaskallen of zoiets?
Heb je een link naar een filmpje waar Trump "en publique" zegt dat hij de sancties laat varen? Hoe kom je toch bij die waanzin?
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:27:36 #180
3928 Ulx
pi_179764733
quote:

[..]

Drie onschuldige gijzelaars. Whoepie. Ga je een willekeurige andere ontvoerder of gijzelnemer ook een bedankbriefje sturen als hij de mensen laat gaan?
pi_179764749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat geven de Noord-Koreanen aan. En de Russen en Chinezen steunen het.
De Russen en de Chinezen waren er niet bij, die kunnen dus niet weten wat er besproken is.

Blijft over dat je enige bron Kim Jong Un zelf is....nou nou, poehee :')
pi_179764764
quote:

[..]

Dat was een paar weken terug. Gisteren zijn daar geen afspraken over gemaakt. Wel mogen de stoffelijke overschotten van Amerikaanse soldaten worden gerepatrieerd. Maar ook dat is niets nieuws onder de zon.
pi_179764785
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Drie onschuldige gijzelaars. Whoepie. Ga je een willekeurige andere ontvoerder of gijzelnemer ook een bedankbriefje sturen als hij de mensen laat gaan?
Dat is een concreet resultaat. Daarmee is jouw stelling dat er niets is bereikt dus al ontkracht. Dan kun je nu proberen de doelpalen te verzetten, daar prik ik doorheen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:29:30 #184
3928 Ulx
pi_179764786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb je een link naar een filmpje waar Trump "en publique" zegt dat hij de sancties laat varen? Hoe kom je toch bij die waanzin?
Je gaat nu weer van het stoppen met wargames naar stoppen met sancties. Lees het topic even terug. Je bent de draad kwijt.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:30:37 #185
3928 Ulx
pi_179764809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een concreet resultaat. Daarmee is jouw stelling dat er niets is bereikt dus al ontkracht. Dan kun je nu proberen de doelpalen te verzetten, daar prik ik doorheen.
Ok, dat de gijzelaars die drie weken terug zijn vrijgelaten komt door de top van gisteren. Whatever. Jij je zin.
pi_179764817
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was een paar weken terug. Gisteren zijn daar geen afspraken over gemaakt. Wel mogen de stoffelijke overschotten van Amerikaanse soldaten worden gerepatrieerd. Maar ook dat is niets nieuws onder de zon.
Inderdaad, als teken van goede wil. Dat is dus een concreet resultaat.

Het repatrieren van stoffelijke overschotten is wel nieuw, anders was er natuurlijk geen enkele reden waarom ze daar 70 jaar na dato nog steeds liggen.
pi_179764831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ok, dat de gijzelaars die drie weken terug zijn vrijgelaten komt door de top van gisteren. Whatever. Jij je zin.
Prima, je stelling dat Trump niets bereikt heeft is dus niet correct.

Daarmee kunnen we dus concluderen dat hij reeds meer bereikt heeft dan zijn voorgangers.
pi_179764867
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad, als teken van goede wil. Dat is dus een concreet resultaat.
Maar dat is geen resultaat dat voortvloeit uit de gesprekken van gisteren. En daarover gaat deze discussie.

quote:
Het repatrieren van stoffelijke overschotten is wel nieuw, anders was er natuurlijk geen enkele reden waarom ze daar 70 jaar na dato nog steeds liggen.
Daar zijn al eerder afspraken over gemaakt en in het verleden zijn ook meerdere malen lichaam teruggebracht naar de VS.

Sorry, maar volgens mij moet je eerst maar eens in gaan lezen voordat je hier stellig loopt te doen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:34:28 #189
3928 Ulx
pi_179764872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daarmee kunnen we dus concluderen dat hij reeds meer bereikt heeft dan zijn voorgangers.
Nee hoor. Die kregen er meer vrij.

https://en.wikipedia.org/(...)detained_US_citizens
pi_179764876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet echt, er zijn immers ook al eerder gijzelaars vrijgelaten. Clinton haalde er zelfs nog twee op na zijn presidentschap.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:35:28 #191
89730 Drugshond
pi_179764894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
'Rusland wil helpen bij denuclearisering'
Rusland is bereid te helpen bij de denuclearisering van Noord-Korea. Dat heeft de Russische onderminister van Defensie Jevgeni Serebrennikov gezegd tegen persbureau RIA, meldt Reuters.

Moskou zegt optimistisch te zijn over de uitkomst van de gesprekken en zegt te hopen dat ze gevolg zullen krijgen. Wel wijst Serebrennikov erop dat nog onduidelijk is hoe de beloften van dinsdag ingevuld zullen worden. De Amerikaanse president kan wispelturig zijn, zegt hij:
-------------------------------------------
Doe zelf eens je huiswerk.
pi_179764903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

'Rusland wil helpen bij denuclearisering'
Rusland is bereid te helpen bij de denuclearisering van Noord-Korea. Dat heeft de Russische onderminister van Defensie Jevgeni Serebrennikov gezegd tegen persbureau RIA, meldt Reuters.

Moskou zegt optimistisch te zijn over de uitkomst van de gesprekken en zegt te hopen dat ze gevolg zullen krijgen. Wel wijst Serebrennikov erop dat nog onduidelijk is hoe de beloften van dinsdag ingevuld zullen worden. De Amerikaanse president kan wispelturig zijn, zegt hij:
-------------------------------------------
Doe zelf eens je huiswerk.
Daar staat helemaal niks over waarnemers.
pi_179764907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat is geen resultaat dat voortvloeit uit de gesprekken van gisteren. En daarover gaat deze discussie.

Dat is daar wel degelijk een resultaat van, Zonder deze gesprekken had NK geen gebaar van goede wil gemaakt.

quote:
Sorry, maar volgens mij moet je eerst maar eens in gaan lezen voordat je hier stellig loopt te doen.
Ik zou niet weten waarom want jouw argumenten veeg ik moeiteloos van tafel.
pi_179764925
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet echt, er zijn immers ook al eerder gijzelaars vrijgelaten. Clinton haalde er zelfs nog twee op na zijn presidentschap.
Heeft Trump er toch eentje meer vrij gekregen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:38:09 #195
3928 Ulx
pi_179764937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heeft Trump er toch eentje meer vrij gekregen.
Ik tel er 11 onder Obama.
pi_179764968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee hoor. Die kregen er meer vrij.

https://en.wikipedia.org/(...)detained_US_citizens
Alleen Obama heeft er meer vrij gekregen, staat Trump op 2. Geen slechte score na nog niet eens 1,5 jaar in office.
pi_179764972
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is daar wel degelijk een resultaat van, Zonder deze gesprekken had NK geen gebaar van goede wil gemaakt.
Maar er zijn gisteren dus geen afspraken gemaakt over de vrijlating van gevangenen. En daar gaat deze discussie over.

quote:
Ik zou niet weten waarom want jouw argumenten veeg ik moeiteloos van tafel.
Als jij het verspreiden van onwaarheden beschouwt als het 'moeiteloos weerleggen van argumenten', dan heb je vast gelijk.
pi_179764982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik tel er 11 onder Obama.
Obama is dan ook geen Clinton, en daar ging mijn reactie over.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:40:22 #199
89730 Drugshond
pi_179764984
Maar goed, het komt er op neer dat links liever zag dat N-Korea geen enkele diplomatieke band mag aanknopen.En doorgaan met sancties een zaligmakend haast heilig proces was.
pi_179765009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar er zijn gisteren dus geen afspraken gemaakt over de vrijlating van gevangenen. En daar gaat deze discussie over.

Nee deze discussie gaat over behaalde resultaten.

quote:
Als jij het verspreiden van onwaarheden beschouwt als het 'moeiteloos weerleggen van argumenten', dan heb je vast gelijk.
Ik versrpreid geen onwaarheden. Ik ben niet degen die zegt dat Trump sancties laat varen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:45:43 #201
3928 Ulx
pi_179765077
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:40 schreef Drugshond het volgende:
Maar goed, het komt er op neer dat links liever zag dat N-Korea geen enkele diplomatieke band mag aanknopen.En doorgaan met sancties een zaligmakend haast heilig proces was.
Eh nee. Het komt er neer dat Trump zich heeft laten piepelen als een sukkeltje.

Ik had graag gezien dat er een concreet plan tot ontwapening van Noord-Korea was gemaakt. Maar nee. Sterker nog: De leverage die de VS had over Kim is verminderd.
pi_179765112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik had graag gezien dat er een concreet plan tot ontwapening van Noord-Korea was gemaakt. Maar nee. Sterker nog: De leverage die de VS had over Kim is verminderd.
Nogmaals: dan heb je volstrekt onrealistische verwachtingen bij een eerste voorzichtige poging de betrekkingen te normaliseren.

Volgens mij vergeet je de positie van Kim Jong Un, die moet het thuis ook zonder gezichtsverlies kunnen verkopen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 15:50:16 #203
3928 Ulx
pi_179765159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Volgens mij vergeet je de positie van Kim Jong Un, die moet het thuis ook zonder gezichtsverlies kunnen verkopen.
Dus Trump heeft hem láten winnen?

Sportief van hem.
pi_179765171
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus Trump heeft hem láten winnen?

Sportief van hem.
Hij heeft niet gewonnen want Trump heeft niets concreets afgesproken.

Heb je trouwens al een filmpje gevonden waar Trump "en publique" zegt dat hij de sancties opschort? Daar wacht ik nog op.
pi_179765257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Alleen Obama heeft er meer vrij gekregen, staat Trump op 2. Geen slechte score na nog niet eens 1,5 jaar in office.
Geen slechte score is wat anders dan 'meer bereikt dan al zijn voorganger'.

Echt het enige wat Trump als eerste heeft gedaan is een directe ontmoeting tussen staatshoofden. Verder is het vooral een herhaling van zetten die al eerder zijn gedaan.
pi_179765325
quote:

Ik had graag gezien dat er een concreet plan tot ontwapening van Noord-Korea was gemaakt.
In 1 dag. En volledig ondertekend en met een 300-pagina's plan van aanpak.
pi_179765342
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ze onderhandelen al een half jaar, aldus Trump.
pi_179765549
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er gaat nog veeeeeeel meer onderhandeld moeten worden.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:09 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179765550
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat dit jaren gaat duren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:54 #210
89730 Drugshond
pi_179765564
quote:

[..]

Na een eerste gesprek, eerste kennismaking na 60 jr. Met een in de haast geplande meeting.
Weet niet hoe realistisch jij denkt. Maar wat jij denkt/hoopt kan alleen de kerstman geven.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 16:15:47 #211
3928 Ulx
pi_179765576
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ze onderhandelen al maanden. Er was gewoon meer mogelijk geweest dan dit voor de VS. Vooral concreter.

Een week geleden tooeterde Trump nog dat NK al zijn atoomwapens weg moest doen voor er een deal zou zijn. Om gisteren op de knieen te gaan.

Trump is geen Dealmaker-in-Chief. Hij is een blaaskaak. Een windbuil. Niet in staat het grote plaatje te zien. Niet geschikt voor dit soort werk.

En ik ben niet anti-Trump hè.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:17:13 #212
89730 Drugshond
pi_179765607
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze onderhandelen al maanden. Er was gewoon meer mogelijk geweest dan dit voor de VS. Vooral concreter.

Een week geleden tooeterde Trump nog dat NK al zijn atoomwapens weg moest doen voor er een deal zou zijn. Om gisteren op de knieen te gaan.

Trump is geen Dealmaker-in-Chief. Hij is een blaaskaak. Een windbuil. Niet in staat het grote plaatje te zien. Niet geschikt voor dit soort werk.

Ok Henk. Jij hebt gelijk. Bel ze even op om het te melden.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 16:18:44 #214
3928 Ulx
pi_179765633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Na een eerste gesprek, eerste kennismaking na 60 jr. Met een in de haast geplande meeting.
Weet niet hoe realistisch jij denkt. Maar wat jij denkt/hoopt kan alleen de kerstman geven.
Pompeo was al langsgeweest. Andere diplomaten in het geheim en via-via contact.

Er had een goed uitgedacht plan kunnen liggen. Of een eerste fase.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:19:28 #215
89730 Drugshond
pi_179765651
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het grote plaatje is vrij simpel. Neemt risico's, Boldly go where no man has gone before
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 16:22:02 #216
3928 Ulx
pi_179765697
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het grote plaatje is vrij simpel. Neemt risico's, Boldly go where no man has gone before
Never to be seen again.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:22:15 #217
89730 Drugshond
pi_179765708
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Pompeo was al langsgeweest. Andere diplomaten in het geheim en via-via contact.

Er had een goed uitgedacht plan kunnen liggen. Of een eerste fase.
En dat kan nu opeens niet meer na dit eerste kennismakingsgesprek. Kom op zeg. Je staat al gelijk met bordjes in de lucht te zwaaien van wat de plusjes en de minnetjes zijn.
-----------------------------------
Kom over 3 jr maar terug.
pi_179765712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er gaat nog veeeeeeel meer onderhandeld moeten worden.
Leuk, maar ik wil alleen maar aangeven dat dit niet 'dag 1' is.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 16:27:02 #219
3928 Ulx
pi_179765805
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En dat kan nu opeens niet meer na dit eerste kennismakingsgesprek. Kom op zeg. Je staat al gelijk met bordjes in de lucht te zwaaien van wat de plusjes en de minnetjes zijn.
-----------------------------------
Kom over 3 jr maar terug.
Kennismakingsgesprek? Waarom? Trump kon toch binnen een minuut inschatten....

Kom op zeg. Het zijn staatshoofden. Ze zitten daar om spijkers met koppen te slaan. Niet om het werk van hun diplomatencorps te doen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:35:09 #220
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179765947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom met eerste gesprek of kennismaking in 60 jaar. Er zijn al zoveel deals gesloten, vaak concreter en veel uitgebreider dan dit.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:35:43 #221
89730 Drugshond
pi_179765961
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Kom op zeg. Het zijn staatshoofden. Ze zitten daar om spijkers met koppen te slaan. Niet om het werk van hun diplomatencorps te doen.
Zullen we hier over praten bij de volgende ontmoetingen. En wat daar concreets uitkomt. Beetje stupide wensgedrag als je verwacht dan na 60 jr impasse en isolement er spijkers met koppen geslagen gaan worden. Heb je enig idee hoe lang dit duurde met de Russen en het Salt I+II overleg ?!. Alle kritiek nu al plaatsen met de uitkomst erbij. Doet aan de situatie totaal geen recht.
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:39:01 #222
89730 Drugshond
pi_179766009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom met eerste gesprek of kennismaking in 60 jaar. Er zijn al zoveel deals gesloten, vaak concreter en veel uitgebreider dan dit.
Hoe vaak hebben presidenten elkaar rechtstreeks elkaar gesproken. Na afloop ?! van de Koreaanse oorlog. Doe eens een gok ?
pi_179766019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Er is nooit eerder een officiële ontmoeting tussen een NK en VS-president geweest.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 16:46:19 #224
3928 Ulx
pi_179766138
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zullen we hier over praten bij de volgende ontmoetingen. En wat daar concreets uitkomt. Beetje stupide wensgedrag als je verwacht dan na 60 jr impasse en isolement er spijkers met koppen geslagen gaan worden. Heb je enig idee hoe lang dit duurde met de Russen en het Salt I+II overleg ?!. Alle kritiek nu al plaatsen met de uitkomst erbij. Doet aan de situatie totaal geen recht.
Die waren continu aan het onderhandelen. Ze wisten van elkaar wat ze wilden. Nu zaten er twee tegenover elkaar waarvan de ene (Trump dus) echt geen benul had en waarvan de andere keihard heeft geprofiteerd.

Misschien waren er wel voorbereidingen, maar dan heeft Trump weer zitten improviseren.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 16:47:45 #225
3928 Ulx
pi_179766163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hoe vaak hebben presidenten elkaar rechtstreeks elkaar gesproken. Na afloop ?! van de Koreaanse oorlog. Doe eens een gok ?
Het is een enorme eer voor de POTUS om naar de andere kant van de wereld te vliegen en daar de hand te schudden van een tiran als Kim?
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:47:47 #226
358523 IkStampOpTacos
pi_179766164
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er is nooit eerder een officiële ontmoeting tussen een NK en VS-president geweest.
Een officiële ontmoeting met de presidenten is wat anders dan zijn claim dat er geen gesprekken zijn geweest 60 jaar.
-
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:48:02 #227
358523 IkStampOpTacos
pi_179766172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is ook niet wat jij zegt. :')
-
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:49:11 #228
358523 IkStampOpTacos
pi_179766201
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is een enorme eer voor de POTUS om naar de andere kant van de wereld te vliegen en daar de hand te schudden van een tiran als Kim?
Zo bracht hij het wel, heb je de lovende woorden van Trump over Kim gehoord? Die man is niet goed bij zijn paasei. Maar goed, dat wisten we al.
-
pi_179766380
quote:

[..]

1) Hij heeft kernwapens

Wat had Trump dan moeten doen?
pi_179766392
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zo bracht hij het wel, heb je de lovende woorden van Trump over Kim gehoord? Die man is niet goed bij zijn paasei. Maar goed, dat wisten we al.
Is gewoon een spel. Als je 'm gaat uitlachen om zijn kapsel kom je niet in een gunstiger onderhandelingspositie.
pi_179766541
Dubbel

[ Bericht 51% gewijzigd door Mr.Major op 13-06-2018 17:17:20 ]
pi_179766590
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Mr.Major op 13-06-2018 17:17:37 ]
pi_179766608
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Mr.Major op 13-06-2018 17:17:54 ]
pi_179766610
Dubbel (kan een mod dit verwijderen mb)

[ Bericht 96% gewijzigd door Mr.Major op 13-06-2018 17:18:17 ]
pi_179766621
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als jij denkt dat zulke ontwikkelingen binnen één een op een gesprekje gefixt worden mis je wat realiteitszin. Het is ironisch dat de hoe meer anti-Trump men is, hoe meer ze van hem verwachten dat hij bergen kan verzetten.

Zolang je Kim aan de praat kan houden, kan je hem beïnvloeden. Natuurlijk is dit altijd het plan geweest: kernwapens fixen en meedoen.

Dat wil niet zeggen dat je dat plan niet tot wederzijds voordeel kan laten leiden. Vergeet niet dat Kim eigenlijk niets kan met die kernwapens: uiteindelijk gaat het om die sanctieverlichting. Daar kan je dus echt wel streng over onderhandelen. Het blijft een kutregime, en resultaten blijven lastig te behalen, maar om te doen alsof Kim een uniek masterplan heeft bedacht, waar hij Trump voor gebruikt; dat is zeker niet correct.

De opmerking dat Trump hiermee een dictator "erkent" (alsof het leed in dat land anders wel oke is :')) is al helemaal zinloos, want dat zou betekenen dat je met geen enkel regime meer kan praten. Daar wordt de wereld echt niet beter van.
pi_179766649
Double
pi_179766656
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

NK 1 - USA 0
NK 2- USA 0
NK 3 - USA 0
NK 4 - USA 0
NK 5 - USA 0

5-0? Veel te weinig man.
:')

Trump kijkt Kim aan: 6-0
Trump knippert eerder dan Trump: 7-0
Trump maakt een grapje maar Kim lacht niet: 8-0
Trump is dikker dan Kim: 9-0

9-0! Zo slecht is die Trump!

Hoe sneu kan je zijn.
pi_179766665
1 keer was wel genoeg geweest Major. We hebben niet allemaal korsakov.
pi_179766698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind je het nou echt redelijk om dat te verwachten?
pi_179766709
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat vele in dit topic zo zijn:
https://m.facebook.com/An(...)36/?type=3&source=48
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 17:27:39 #241
3928 Ulx
pi_179766824
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als jij denkt dat zulke ontwikkelingen binnen één een op een gesprekje gefixt worden mis je wat realiteitszin. Het is ironisch dat de hoe meer anti-Trump men is, hoe meer ze van hem verwachten dat hij bergen kan verzetten.

Zolang je Kim aan de praat kan houden, kan je hem beïnvloeden. Natuurlijk is dit altijd het plan geweest: kernwapens fixen en meedoen.

Dat wil niet zeggen dat je dat plan niet tot wederzijds voordeel kan laten leiden. Vergeet niet dat Kim eigenlijk niets kan met die kernwapens: uiteindelijk gaat het om die sanctieverlichting. Daar kan je dus echt wel streng over onderhandelen. Het blijft een kutregime, en resultaten blijven lastig te behalen, maar om te doen alsof Kim een uniek masterplan heeft bedacht, waar hij Trump voor gebruikt; dat is zeker niet correct.

De opmerking dat Trump hiermee een dictator "erkent" (alsof het leed in dat land anders wel oke is :')) is al helemaal zinloos, want dat zou betekenen dat je met geen enkel regime meer kan praten. Daar wordt de wereld echt niet beter van.
Kim beinvloeden door hem aan de praat te houden? Goeie. Hij was niet degene die concessies deed.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat Trump denkt dat hij "wel eventjes" een deal gaat sluiten. Dat blijkt uit alles. En daarom faalt hij.

Hij is geen diplomaat. Hij weet niets van de details. Hij luistert niet naar advies. Dan moet je niet zelf een deal gaan proberen te maken. Als de tegenstander namelijk wel weet wat hij doet pakt hij je.

Het grootste succes van de top voor hem is dus dat Kim een vage toezegging herhaalt.
Terwijl Kim wegloopt met de complimenten van Trump en de wetenschap dat hij zich tussen de VS en Zuid-Korea heeft weten te wrikken en dat dat land èn Japan zich nu afvragen wat de alliantie met de VS waard is.

En geloof me. Als Kim zijn WMD's en raketten had opgegeven had Trump van mij de Nobelprijs mogen krijgen.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 17:29:50 #242
3928 Ulx
pi_179766852
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vind je het nou echt redelijk om dat te verwachten?
Aangezien Kim wel toezeggingen kreeg had dat wel gemogen. Voor wat hoort wat. Gelijk oversteken. Zoiets.
pi_179766978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je weet dat dat allemaal geregiseerd is hé. Het is een toneelstuk...

Of is dit een Trol?
Het is een mooi land als Kim een beetje slim is maakt hij er duurzame toerisme van zonder telefoon en internet e.d. en dan staan de hipsters in de rij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_179766986
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Kim beinvloeden door hem aan de praat te houden? Goeie. Hij was niet degene die concessies deed.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat Trump denkt dat hij "wel eventjes" een deal gaat sluiten. Dat blijkt uit alles. En daarom faalt hij.

Hij is geen diplomaat. Hij weet niets van de details. Hij luistert niet naar advies. Dan moet je niet zelf een deal gaan proberen te maken. Als de tegenstander namelijk wel weet wat hij doet pakt hij je.

Het grootste succes van de top voor hem is dus dat Kim een vage toezegging herhaalt.
Terwijl Kim wegloopt met de complimenten van Trump en de wetenschap dat hij zich tussen de VS en Zuid-Korea heeft weten te wrikken en dat dat land èn Japan zich nu afvragen wat de alliantie met de VS waard is.

En geloof me. Als Kim zijn WMD's en raketten had opgegeven had Trump van mij de Nobelprijs mogen krijgen.
Welke concessies heeft Trump dan precies gemaakt?
pi_179767012
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Aangezien Kim wel toezeggingen kreeg had dat wel gemogen. Voor wat hoort wat. Gelijk oversteken. Zoiets.
Welke toezeggingen?
pi_179767044
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke toezeggingen?
Dat Kim intelligent is.
pi_179767060
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er zijn geen toezeggingen gedaan. Als Kim niet doet wat er verwacht wordt is het klaar en krijgt kim ook geen schouderklopjes meer. Dat weet Kim ook wel.
pi_179767102
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij deed geen concessies

Dat blijkt uit jouw subjectieve analyse van een paar uitspraken van Trump. Dat hij na 1 minuut al weet of een gesprek gaat werken, zou ik niet te serieus nemen.

Trump en Kim gaan dat ook niet samen beslissen. Daar zit een team van juristen en mensen achter dat wil je niet weten.

Verder is het proces nog niet eens goed en wel begonnen.

Je voorstelling van zaken is echt veel te simpel. Kim wil sancties opheffen waar zijn land economisch aan onderdoor gaat. Die zogenaamde toezeggingen gaan nergens over.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 17:51:25 #249
3928 Ulx
pi_179767107
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke concessies heeft Trump dan precies gemaakt?
Toegezegd te stoppen met militaire oefeningen.

De volgende waren gepland in Augustus/September.
pi_179767121
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als Kim dat had gedaan had je gezegd:

Oh Kim heeft nu gezegd een militaire oefening van een maand te schrappen. Daar heb je niks aan want het was maar een oefening en in oktober gaat hij gewoon oefenen.

Wacht nou maar even af. Lijkt me zeer verstandig om geen militaire oefeningen te houden als je "vredes"onderhandelingen aan het plegen bent. Kim is toch op dit moment ook geen nuke aan het testen. Kim komt blijkbaar ook naar de VS toe; laat die twee maar lekker babbelen, lijkt me het beste.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 17:54:24 #251
3928 Ulx
pi_179767139
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij deed geen concessies

Dat blijkt uit jouw subjectieve analyse van een paar uitspraken van Trump. Dat hij na 1 minuut al weet of een gesprek gaat werken, zou ik niet te serieus nemen.

Trump en Kim gaan dat ook niet samen beslissen. Daar zit een team van juristen en mensen achter dat wil je niet weten.

Verder is het proces nog niet eens goed en wel begonnen.

Je voorstelling van zaken is echt veel te simpel. Kim wil sancties opheffen waar zijn land economisch aan onderdoor gaat. Die zogenaamde toezeggingen gaan nergens over.
Dus die opmerkingen van Trump op live TV en op Twitter waren maar dom gelul en Kim ziet het verkeerd?
pi_179767150
quote:

[..]

Dat is:

A: niet officieel toegezegd
B: niet ongebruikelijk als dat 1 van de punten is waar verder onderhandeld over gaat worden.

En wat is het alternatief? Wel die oefening houden, vervolgens schiet Kim een raket over Japan heen, en gaan we weer 70 jaar sancties opleggen en niet praten in de hoop dat het dit keer wel werkt?
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:57:15 #253
358523 IkStampOpTacos
pi_179767174
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is gewoon een spel. Als je 'm gaat uitlachen om zijn kapsel kom je niet in een gunstiger onderhandelingspositie.
Ja precies. En alle relaties met zijn bondgenoten overhoop halen is ook een spel. Tuurlijk :')
-
pi_179767176
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus die opmerkingen van Trump op live TV en op Twitter waren maar dom gelul en Kim ziet het verkeerd?
over welke beelden heb jij het en heb je een link? Eerder in dit topic heb je beweerd dat Trump publiekelijk heeft verklaard dat de sancties opgeheven worden, daar heb je tot op heden geen bron voor gegeven.
  Forum Admin woensdag 13 juni 2018 @ 17:57:39 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179767184
quote:

[..]

Wat is hier precies mis mee dan?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 13 juni 2018 @ 17:58:26 #256
358523 IkStampOpTacos
pi_179767197
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niks per sé, alleen Kim heeft wel wat concreet voor elkaar gekregen en Trump niet.
-
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 17:58:58 #257
3928 Ulx
pi_179767202
Trump zei het. Officiële uitspraak van de regering.

Maar laat hem rustig Kim bellen en zeggen dat hij er naar kan fluiten en de oefeningen gewoon doorgaan.
  Forum Admin woensdag 13 juni 2018 @ 17:59:40 #258
pi_179767213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niks per sé, alleen Kim heeft wel wat concreet voor elkaar gekregen en Trump niet.
Wat ik begrijp zijn het toezeggingen die ook zo weer terug te draaien zijn. Wie weet werkt dit wel, hoe de VS het de afgelopen decennia te werk is gegaan heeft niet gewerkt iig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179767223
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Er is niets concreet.

Trump zegt geen oefening te houden, Kim zegt te streven naar denuclearisering. De opmerking van Trump is niet officieel vastgelegd, de toezegging van Kim wel. Dus wat is je probleem nou precies?
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 18:00:46 #260
3928 Ulx
pi_179767227
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat het een van de grootste bezwaren van NK was misschien? Het halve land mobiliseerde zowat.

En nu in ruil voor een vage toezegging stopt de VS.

Goede deal.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:01:04 #261
358523 IkStampOpTacos
pi_179767231
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat ik begrijp zijn het toezeggingen die ook zo weer terug te draaien zijn. Wie weet werkt dit wel, hoe de VS het de afgelopen decennia te werk is gegaan heeft niet gewerkt iig
Nee, dan is Trump inderdaad beter op diplomatiek vlak. Iedereen weet dat dat een man van zijn woord is. :')
-
pi_179767242
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien moet je iets specifieker zijn (Doe maar niet gesprek is al zinloos), maar die uitspraken van Trump op tv zijn inderdaad niet juridisch bindend.

"Aan deze uitspraken kunnen geen rechten worden ontleent."
Zei Trump heel snel, dus misschien hoorde je dat niet?
  Forum Admin woensdag 13 juni 2018 @ 18:03:23 #263
pi_179767256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, dan is Trump inderdaad beter op diplomatiek vlak. Iedereen weet dat dat een man van zijn woord is. :')
Dat zeg ik helemaal niet.
pi_179767261
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat het een van de grootste bezwaren van NK was misschien? Het halve land mobiliseerde zowat.

Goede deal.
En wat is er op tegen om een bezwaar van je onderhandelingspartner weg te nemen (wat je niks kost) als je daardoor over veel belangrijkere zaken kunt onderhandelen? En let wel, Trump heeft ook niet meer dan een toezegging gedaan, niets is officieel vastgelegd!
pi_179767267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja precies. En alle relaties met zijn bondgenoten overhoop halen is ook een spel. Tuurlijk :')
Alsof dat al gebeurd is :')
  Forum Admin woensdag 13 juni 2018 @ 18:04:24 #266
pi_179767271
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Goede deal.
Gek zeg dat een land het vervelend vind dat er een oorlogsvloot voor de kust ligt te dobberen.

Die dingen zijn zo terug als het allemaal niet blijkt te werken.
pi_179767298
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat is er op tegen om een bezwaar van je onderhandelingspartner weg te nemen (wat je niks kost) als je daardoor over veel belangrijkere zaken kunt onderhandelen? En let wel, Trump heeft ook niet meer dan een toezegging gedaan, niets is officieel vastgelegd!
Zogenaamd ligt een toezegging van Trump vast in steen, maar een toezegging van Kim is als los zand.

Sneu gedoe in dit topic. Ik zie het allemaal wel gebeuren. In NK gaat het al jaren slecht, misschien dat Trump er iets aan kan veranderen. Zo niet is het Noord-Koreabeleid van Trump net zo slecht als dat van Obama (daar hoor je niemand over :'))
pi_179767343
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zogenaamd ligt een toezegging van Trump vast in steen, maar een toezegging van Kim is als los zand.

Sneu gedoe in dit topic. Ik zie het allemaal wel gebeuren. In NK gaat het al jaren slecht, misschien dat Trump er iets aan kan veranderen. Zo niet is het Noord-Koreabeleid van Trump net zo slecht als dat van Obama (daar hoor je niemand over :'))
Sommige mensen hebben gewoon hele onrealistische verwachtingen van Trump. Alsof hij even binnen een uur ontwapening afdwingt....

Als Kim onbetrouwbaar blijkt kun je verder kijken. Voor nu is dit een prima resultaat.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:12:51 #269
358523 IkStampOpTacos
pi_179767362
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alsof dat al gebeurd is :')
Hij is goed op weg met onder andere zijn suffe handelsoorlog.
-
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:13:47 #270
358523 IkStampOpTacos
pi_179767376
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben gewoon hele onrealistische verwachtingen van Trump. Alsof hij even binnen een uur ontwapening afdwingt....

Als Kim onbetrouwbaar blijkt kun je verder kijken. Voor nu is dit een prima resultaat.
Mensen hebben juist de verwachting dat Trump helemaal niks voor elkaar gaat boksen. Wat ook zo is, natuurlijk.
-
pi_179767386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hij is goed op weg met onder andere zijn suffe handelsoorlog.
Dacht dat je het over Zuid-Korea en Japan had. Dit heeft niks meer met het NK conflict te maken. Je hebt gelijk hoor, maar het lijkt mij dat de wereldleiders deze twee zaken wel kunnen scheiden, dus het moet jou ook kunnen lukken.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:17:16 #272
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_179767428
Ik lees in comments: Het Noord-Koreaanse volk wordt nog steeds onderdrukt. Fair enough. Maar ik verwacht ook niet dat het NKvolk ineens vrijheid zal krijgen? Dat zal een proces zijn.
With love :*
pi_179767429
quote:

[..]

Die onrealistische verwachten ontstaan uit het feit dat Trump het gewoon niet goed kan doen. Als hij het dus wel goed doet, had het beter gemoeten. Gaat het beter moet het uitstekend. Nogal doorzichtig allemaal; Noord-Korea heeft al 10-20 keer aangegeven te stoppen met het ontwikkelen van kernwapens. Nu bestaat de kans op een 21ste keer en dan mag Trump niet meer praten.

Tot nu toe is dit de meest serieuze poging, en aangezien NK daadwerkelijk een nuke heeft, en haar doel dus heeft bereikt, lijkt het mij verstandig het nog eens te proberen. Als het niet lukt is het niet anders dan de vorige keren; lukt het wel is dat prachtig. Meer kan niemand er over zeggen.
pi_179767430
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De meeting was pas een succes als Kim op de 1e ontmoeting al zijn WMDs had ingeleverd en dat is niet gebeurd dus het is een enorme faal en Kim heeft gewonnen!
Echt waar!
pi_179767438
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:17 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik lees in comments: Het Noord-Koreaanse volk wordt nog steeds onderdrukt. Fair enough. Maar ik verwacht ook niet dat het NKvolk ineens vrijheid zal krijgen? Dat zal een proces zijn.
Kan niet. Als ze vrijheid krijgen valt het regime. Minder leed lijkt mij al een prachtig doel. Helaas dat mensenrechten niet besproken kunnen worden. (Nog niet?)
pi_179767459
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De meeting was pas een succes als Kim op de 1e ontmoeting al zijn WMDs had ingeleverd en dat is niet gebeurd dus het is een enorme faal en Kim heeft gewonnen!
Echt waar!
Zo sneu is het inderdaad.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:19:41 #277
358523 IkStampOpTacos
pi_179767461
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dacht dat je het over Zuid-Korea en Japan had. Dit heeft niks meer met het NK conflict te maken. Je hebt gelijk hoor, maar het lijkt mij dat de wereldleiders deze twee zaken wel kunnen scheiden, dus het moet jou ook kunnen lukken.
Ach ja, eenzijdig besluiten te stoppen met gezamenlijke militaire oefeningen en daar niks voor terug krijgen zal ook wel niet in goede aarde vallen in Korea.
-
pi_179767467
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ach ja, eenzijdig besluiten te stoppen met gezamenlijke militaire oefeningen en daar niks voor terug krijgen zal ook wel niet in goede aarde vallen in Korea.
Denk je? Ik denk dat de Zuid-Koreanen er wel begrip voor kunnen opbrengen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:21:15 #279
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_179767483
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kan niet. Als ze vrijheid krijgen valt het regime. Minder leed lijkt mij al een prachtig doel. Helaas dat mensenrechten niet besproken kunnen worden. (Nog niet?)
Nou, dat bedoel ik dus. Dat gaat nog niet. Het zal net als met die nukes een proces zijn om het volk minder te laten lijden. Dat gaat niet van vandaag op morgen. Stapjes, mensen ;)

Overigens: ik ga Kim zijn daden tegen zijn volk niet goedpraten. Maar als jij uit een familie van dictators komt, en je hebt alleen tijdens je opleiding in Zwitserland kunnen zien wat vrijheid is, vind ik het niet zo gek dat dat volk nog steeds onderdrukt wordt. Het is niet goed, helemaal niet, maar ook dit is een proces.
With love :*
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:23:37 #280
358523 IkStampOpTacos
pi_179767517
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Denk je? Ik denk dat de Zuid-Koreanen er wel begrip voor kunnen opbrengen.
Ik denk vooral China aangezien zij niks liever willen dat dat de Amerikaanse aanwezigheid in de regio vermindert.
-
pi_179767548
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Toevallig wel ja:

https://www.cnbc.com/vide(...)ng-un-on-summit.html
pi_179767988
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik denk vooral China aangezien zij niks liever willen dat dat de Amerikaanse aanwezigheid in de regio vermindert.
Je denkt toch serieus niet dat de VS zijn aanwezigheid daar gaat verminderen. Vietnam, Taiwan Filipijnen en Maleisië zullen best wat steun willen nu China daar zo aan het intimideren is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 19:16:34 #283
3928 Ulx
pi_179768321
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien moet je iets specifieker zijn (Doe maar niet gesprek is al zinloos), maar die uitspraken van Trump op tv zijn inderdaad niet juridisch bindend.

"Aan deze uitspraken kunnen geen rechten worden ontleent."
Zei Trump heel snel, dus misschien hoorde je dat niet?
De uitspraken van de leider van het land zijn niet relevant? Stond Trump maar wat te blaten dan? Lulde hij uit zijn nek? Is hij Malle Eppie de Dorpsgek of zo?

Of als ik Kim was: Is er iemand anders die wèl iets te vertellen heeft?

Wat is dit toch voor een rare houding van jullie dat de POTUS gewoon van alles kan roepen zonder dat er consequenties aan zitten?
  Forum Admin woensdag 13 juni 2018 @ 19:18:07 #284
pi_179768353
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

De uitspraken van de leider van het land zijn niet relevant? Stond Trump maar wat te blaten dan? Lulde hij uit zijn nek? Is hij Malle Eppie de Dorpsgek of zo?

Of als ik Kim was: Is er iemand anders die wèl iets te vertellen heeft?

Wat is dit toch voor een rare houding van jullie dat de POTUS gewoon van alles kan roepen zonder dat er consequenties aan zitten?
De wereld is niet zo zwart wit met een jullie en hunnie kamp. Veel mensen denken hebben een pragmatische instelling over dit gebeuren.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 19:21:08 #285
3928 Ulx
pi_179768396
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De wereld is niet zo zwart wit met een jullie en hunnie kamp. Veel mensen denken gewoon pragmatisch over dit gebeuren.
Als jij onderhandelt over een salaris en je krijgt een toezegging, ga je het accepteren als degene die het aanbod deed een paar dagen later terugkrabbelt? Als het de CEO was? Ga jij nog voor een nieuw gesprek?

Het gaat om vertrouwen.
  Forum Admin woensdag 13 juni 2018 @ 19:23:24 #286
pi_179768428
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als jij onderhandelt over een salaris en je krijgt een toezegging, ga je het accepteren als degene die het aanbod deed een paar dagen later terugkrabbelt? Als het de CEO was? Ga jij nog voor een nieuw gesprek?

Het gaat om vertrouwen.
Maar daar is toch nog geen sprake van? Dat moet dus nog blijken. Al zou dat inderdaad niet al te best zijn, zijn we weer terug bij af.
  Overall beste user 2022 woensdag 13 juni 2018 @ 19:33:08 #287
3928 Ulx
pi_179768619
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar daar is toch nog geen sprake van? Dat moet dus nog blijken. Al zou dat inderdaad niet al te best zijn, zijn we weer terug bij af.
Het stond in de Noord-Koreaanse pers. Ik gok dat de uitspraak van Trump ook wel op de is TV geweest in dat land.
pi_179768802
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het stond in de Noord-Koreaanse pers. Ik gok dat de uitspraak van Trump ook wel op de is TV geweest in dat land.
Ik ben overtuigd. De Noord Koreaanse pers. Een bastion van zuivere, betrouwbare, objectieve journalistiek.

:')
pi_179768849
quote:

[..]

Ik heb meer het idee dat veel mensen juist veel te hoge verwachtingen hebben. Alsof een ontmoeting een enorme doorbraak is en alsof het een kwestie van tijd is tot we gaan ontwapenen.
pi_179768881
Tevens weer genoeg stromannen om een veld mee te vullen in dit topic.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:53:53 #291
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179768957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:48 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens weer genoeg stromannen om een veld mee te vullen in dit topic.
Hier nog 2

pi_179769025
Als Iran verstandig is, zorgt het dat snel een kernwapen wordt gerealiseerd. Dan word je blijkbaar met respect behandeld door de Amerikaanse president.
pi_179769030
quote:
Niet erg relevant in deze, maar ik wil toch graag laten weten dat ik echt nooit YouTube-filmpjes kijk die mensen inbrengen in een discussie.
pi_179769214
Interview met Amerikaanse media.

Trump: "zijn volk houdt van hem. Je ziet hoe hard ze voor Kim werken".

Oké man.
pi_179771148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij heeft beloofd een "America First" koers te varen. Daarnaast zijn Canada en Europa meer afhankelijk van Amerika dan andersom. Daar wil hij een einde aan maken. In zekere zin is het zelfs goed als Europa meer op eigen benen leert staan.
Wat weet jij daar nou van? Serieus, onderbouw dat eens dat jij het beter weet?
Ook geen 38
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:10:28 #296
89730 Drugshond
pi_179772570
quote:

[..]

Tsja.
Dat was het ook. Europa had boter op zijn hoofd.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:14:21 #297
89730 Drugshond
pi_179772730
Trump heeft schijt aan Europa. (Heeft ergens wel een punt). Dus nu niet links gaan janken en in een slachtofferrol kruipen. Hoe zelfredzaam zijn wij als Europa. Als ik alleen kijk naar Target 2. (vis die happen naar water).
We vinden een EU vaandel zwaaien in de Oekraïne belangrijker, (Flikker toch op).
pi_179773108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
Als Iran verstandig is, zorgt het dat snel een kernwapen wordt gerealiseerd. Dan word je blijkbaar met respect behandeld door de Amerikaanse president.
Ook aan jou de vraag: wat had Trump dan moeten doen?
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:38:01 #299
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179773557
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:56 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Het een heeft niks met het ander te maken.
Laffe huichelaar
pi_179774965
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het een heeft niks met het ander te maken.
Jij had het erover dat je het zo ontzettend diplomatisch vind van Trump, dat is dus nu niet te zien in de richting van Canada en co (landen die nooit usa dwars zouden zitten). Trump is dan dus niet echt diplomatisch te noemen, iets wat jij wel beweert.
Ook geen 38
pi_179777358
Chamberlain en hitler hadden in 38'(of 39?) toch ook met elkaar gesproken en een intentieverklaring getekend? We moeten het nog maar zien dus.
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')