Nee.quote:Op maandag 11 juni 2018 16:40 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Ben je mocro/moslim? Wat vind je omgeving ervan?
Hahaquote:Op maandag 11 juni 2018 13:55 schreef Trashcanman het volgende:
O het was ook niet als bash bedoeld. Maar als niet voortplantende volwassene heb je nu eenmaal wel vaak mensen met kinderen in je kring dus leek me juist iets wat ontopic is.
Ik vind mezelf niet eens zo leuk, waarom zou ik dan een mini-me willen.quote:Op maandag 11 juni 2018 14:49 schreef Allures het volgende:
Adoptie of pleegouderschap zou voor mij geen vervanging zijn omdat de vragen die ik me stel gaan over dingen als 'hoe zou een mini me zijn' en 'hoe zou zwanger zijn voelen' etc
Dus dat lost niks op
Hmm ze zullen er bij jou vast ook tussen zitten maar niet al je vrienden en vriendinnen zullen zo verschrikkelijk in hun gezin gekeerd raken hé.quote:Op maandag 11 juni 2018 17:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Haha![]()
Je had dan ook net zo goed van een andere planeet kunnen komen want volgens mij begrijp je elkaars leven dan toch totaal niet meer.
Als ik dit topic lees bereid ik me al voor voor als mijn vriendinnen kinderen krijgen.. Maar gun het ze verder wel hoor.
Ja ik ben heel leukquote:Op maandag 11 juni 2018 17:19 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet eens zo leuk, waarom zou ik dan een mini-me willen.
Ik was echt een kutkind. Medelijden met m'n ouders.quote:Op maandag 11 juni 2018 17:19 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet eens zo leuk, waarom zou ik dan een mini-me willen.
Dat is waar er zijn inmers ook andere dingen waardoor mensen hun vriendschappen kunnen verwaarlozen zoals relatie, werk, hobby, andere verplichtingen enz. Het is meer dat kinderen dan nog bovenop de relatie, het werk en de hobby komen. Maar ik begrijp het ook wel. Mijn vriendschappen zijn ook niet heel erg hecht wat deels door mezelf komt. Dus bij mensen met kinderen moet je gewoon of meer flexibel zijn en meer moeite doen of het niet erg vinden om elkaar weinig te zien of vriendschap laten verwateren.quote:Op maandag 11 juni 2018 17:29 schreef Trashcanman het volgende:
Hmm ze zullen er bij jou vast ook tussen zitten maar niet al je vrienden en vriendinnen zullen zo verschrikkelijk in hun gezin gekeerd raken hé.
Waarom voel je je genoodzaakt om tekst en uitleg te geven? Een simpele 'waarom wel' volstaat toch?quote:Op maandag 11 juni 2018 17:51 schreef sararaats het volgende:
Gelukkig vragen mensen nooit waarom ik geen kinderen heb.
De uitleg al te vaak moeten doen.
Life scriptquote:Op maandag 11 juni 2018 20:55 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Waarom voel je je genoodzaakt om tekst en uitleg te geven? Een simpele 'waarom wel' volstaat toch?
Ik erger mij vooral aan de mensen die het als 'logische volgende stap' zien. Ik ben 27 en heb geen kinderen, maar ben er eigenlijk ook totaal niet mee bezig. Ik weet ook zeker dat ik prima gelukkig kan blijven zonder kids.
Ik lees wel eens vrouwen die onvruchtbaar worden door kanker.. verschrikkelijk. Maar dat hun huisarts dan meer bezorgd is over de vruchtbaarheid dan hun levenquote:Op maandag 11 juni 2018 21:08 schreef bloempjuh het volgende:
Ik wilde nooit kinderen en heb op mijn 28e eindelijk een meneer gevonden die het met mij eens is. Bonus: hij is onvruchtbaar (door kanker op jongere leeftijd).
We zijn nu samen heel blij en heel bewust kinderloos.
Mijn zusje heeft sinds kort wel een baby en ik ben echt blij voor haar, maar ik ben wel heel blij dat ik nooit in haar schoenen zal staan. Ik bedoel, baby-neef is heel schattig enzo, maar wel levenslang commitment!
even los van de discussie over wel of geen kinderen willen...quote:Op maandag 11 juni 2018 09:45 schreef Metalfreak het volgende: Mijn vriendin heeft inmiddels wel volop rammelende eierstokken en vindt het soms lastig dat ik me niet zo duidelijk uitspreek hierover
Dat komt denk ik omdat die huisarts er automatisch vanuit gaat dat het automatisch de diepste wens is van de vrouw of zo. Dat als die zich niet voort kan planten het leven voor haar ook niet meer hoeft. De realiteit is vaak anders. Tegenwoordig steeds vaker bijna het tegenovergestelde, zou je zeggen. Het beeld van de hel is voor mij na vuur enzo iig een gezin. Ik heb het idee dat dit gevoel toeneemt bij veel mensen. Vroeger was het nu eenmaal de plicht, je moest zwanger worden als vrouw en lekker boeiend als je na het 12de kind doodging tijdens de bevalling de man nam dan gewoon weer een jonger beter exemplaar en nog 2 minaressen, en als man ook zo veel mogelijk kinderen op de wereld zetten en onderhouden voor de voortzetting van familie, waarschijnlijk vond 80% het niks, die komt nu de verplichting eindelijk helemaal weg is goed aan het licht. Modern gezin lijkt vrijwillig, maar hoe vrijwillig is het echt. Het is pas zo als het niet meer als "logische volgende stap" wordt beschouwd idd.quote:Op maandag 11 juni 2018 22:58 schreef viceversa het volgende:
Ik lees wel eens vrouwen die onvruchtbaar worden door kanker.. verschrikkelijk. Maar dat hun huisarts dan meer bezorgd is over de vruchtbaarheid dan hun leven
Ik teken voor een onvruchtbare vrouw.
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Ook al wil je geen kinderen lijkt het mij daarom alsnog erg om onvruchtbaar of verminderd vruchtbaar te zijn. Omdat je er dan juist meer over na gaat denken en daarom gaat twijfelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 00:00 schreef Sarasi het volgende:
Overigens, bedenk ik me nu, heb ik nog wel een periode gehad waarin ik echt zoekende was. Ik heb rond m'n negentiende te horen gekregen dat er best een kans is dat ik ofwel minder vruchtbaar ben, ofwel vroeg in de overgang terecht zal komen, ofwel een combinatie. In beide families (vader en moeder) zitten vrouwen die worstelen met een verminderde vruchtbaarheid en zowel mijn moeder als mijn oma raakten vroeg in de overgang (denk halverwege de 30). Dat was best een shock. Ik had altijd al wel gezegd dat ik geen kinderen wilde, maar dat was altijd een keuze geweest waar ik eventueel op terug kon komen, en niet een vast gegeven. Dat was alsnog best moeilijk. Na een halfjaar worstelen met wat ik daarvan vond en hoe ik me daarbij voelde, ben ik toch weer uitgekomen op "ik wil geen kinderen". Maar ik ben nu dus wel minder standvastig, en ik heb inmiddels ook meer begrip voor mensen die wel actief proberen een kind te krijgen, terwijl de situatie daar soms mijns inziens niet ideaal voor is. Ik kan me de "drang" wel beter voorstellen, zeg maar.
Nee hoor, ook mannen krijgen de bekende vragen voor de kiezen. Ken wat kerels die persé het zooitje onklaar wilden laten maken en naar huis werden gestuurd omdat ze "te jong waren voor zo'n beslissing" (leeftijd varieerde tussen 28 en 36 jaar). Nog chananter was dat de artsen vroegen of hun vriendin/vrouw het er wel mee eens was, en zelfs een handtekening van madam eisten te zienquote:Op maandag 11 juni 2018 10:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt. Maar bij mannen is het geen probleem en wordt het zo gedaan.
Serieus? De mannen die ik erover heb gesproken zeiden allemaal dat t heel makkelijk gingquote:Op dinsdag 12 juni 2018 00:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Nee hoor, ook mannen krijgen de bekende vragen voor de kiezen. Ken wat kerels die persé het zooitje onklaar wilden laten maken en naar huis werden gestuurd omdat ze "te jong waren voor zo'n beslissing" (leeftijd varieerde tussen 28 en 36 jaar). Nog chananter was dat de artsen vroegen of hun vriendin/vrouw het er wel mee eens was, en zelfs een handtekening van madam eisten te zienHoezo my body my choice?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |