abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2018 @ 15:36:32 #271
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179872181
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:18 schreef Allures het volgende:

[..]

ik heb ook zoiets, maar dan anders erfelijk probleempje

Het is ook niet zeker dat ik het door geef, maar de kans is er wel. Daardoor is het misschien voor mij minder 'eenzijdig' dat ik ze niet wil

Ik wil ze niet, omdat ik ze hier voor wil behoeden. En omdat ik vrijheid wil etc. Maar wat was er eerst? Dat weet ik niet
Misschien zou ik er totaal anders over denken als er niet zo'n erfelijke component bij zat

En misschien dat ik daarom soms wel dingen denk als 'misschien heb ik later spijt'
Erfelijk dingetje is hier ook deel van de reden (naast dat ik niet de tijd/ruimte/enz heb om ze op te voeden) dat ik ze niet wil. Voor mij ook de doorslaggevende reden dat ik er ook niet na toe werk.

Moet zeggen dat ik overigens best wel redelijk wat mensen ken die ook geen (sterke) drang tot vermenigvuldigen hebben. Hebben jullie dat helemaal niet?
pi_179872217
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:36 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Erfelijk dingetje is hier ook deel van de reden (naast dat ik niet de tijd/ruimte/enz heb om ze op te voeden) dat ik ze niet wil. Voor mij ook de doorslaggevende reden dat ik er ook niet na toe werk.

Moet zeggen dat ik overigens best wel redelijk wat mensen ken die ook geen (sterke) drang tot vermenigvuldigen hebben. Hebben jullie dat helemaal niet?
ik ben wel benieuwd hoe een kind van mij zou zijn
Maar niet benieuwd genoeg om er daarna nog een leven lang mee te zitten :P

En ik ben totaaaaaal niet benieuwd naar bevallen :D
pi_179872248
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:38 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit vat het voor mij eigenlijk wel kort samen ja. Leuk om een kleine Hosti te mentoren en mijn wijsheden (die er nogal wat zijn) door te geven, maar weegt niet op tegen allemaal die jaren die je er kwijt aan bent.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_179872261
Ik heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad. Echt nooit. Ook nooit gedacht:"later als ik kinderen heb" oid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 juni 2018 @ 15:48:46 #275
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179872420
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:38 schreef Allures het volgende:

[..]

En ik ben totaaaaaal niet benieuwd naar bevallen :D
Dan ben je als verkeerde soort geboren. Fazanten enzo laten de kuikens volgens mij snel gaan nadat ze uit het ei gekomen, iets om over na te denken als er zoiets als een volgend leven is.
  maandag 18 juni 2018 @ 17:30:10 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179874675
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En hoe pastte dat in je kindervrijwens?

Een oepsy of later van gedachten veranderd?
Niet. Het was een ongelukje, condoom scheurde en de map heeft niet gedaan wat ie moest doen kwam ik achter toen ik met helse pijn op de pot zat.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 juni 2018 @ 17:33:15 #277
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179874743
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit een kinderwens gehad. Echt nooit. Ook nooit gedacht:"later als ik kinderen heb" oid.
Ik ook niet.

Vroeger op school had je van die vriendschapsboekjes. Daar kon je dan allemaal dingetjes invullen. Bij alle meisjes stond bij beroep: moeder. Bij mij patholoog anatoom :').
  maandag 18 juni 2018 @ 17:42:53 #278
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179875046
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Vroeger op school had je van die vriendschapsboekjes. Daar kon je dan allemaal dingetjes invullen. Bij alle meisjes stond bij beroep: moeder. Bij mij patholoog anatoom :').
Serieuze vraag: ben je dat laatste nu ook geworden?
  maandag 18 juni 2018 @ 17:44:29 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179875090
quote:
11s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Serieuze vraag: ben je dat laatste nu ook geworden?
Nee, ik was niet slim genoeg.
  maandag 18 juni 2018 @ 17:46:01 #280
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179875130
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, ik was niet slim genoeg.
Oh, jammer. -O-
pi_179876668
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet. Het was een ongelukje, condoom scheurde en de map heeft niet gedaan wat ie moest doen kwam ik achter toen ik met helse pijn op de pot zat.
Oeh, ook heftig zeg!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 18 juni 2018 @ 20:06:15 #282
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179878675
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dit idd.
Of wanneer ik kinderen van anderen zag dat ik dacht, wow leuk!
Nee altijd van, blijf uit m'n buurt, geen idee wat ik met jullie moet :+

En dat beeld is nooit veranderd.
  maandag 18 juni 2018 @ 20:07:08 #283
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179878704
Wel ben ik soms eens jaloers op 't gezinsleven van anderen. Maar dat komt ook omdat ik vanuit m'n eigen gezin het niet op die manier ken.

Alleen is dat geen reden genoeg om kinderen voor te nemen :P
pi_179879062
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:07 schreef Cue_ het volgende:
Wel ben ik soms eens jaloers op 't gezinsleven van anderen. Maar dat komt ook omdat ik vanuit m'n eigen gezin het niet op die manier ken.

*liefde*

Ik kan die van mij af en toe achter het behang plakken, maar de pure liefde voor een medemens zal ik bij niemand anders kunnen vinden dan bij mijn kinderen. Maar goed, dat is persoonlijk.

En dat is op zich wel apart, omdat ik normaliter niks met kinderen heb. Zelfs het kindje van mijn zusje, waar ik een sterke band mee heb, doet mij eigenlijk niet zo veel. Ook de vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen mijdt ik opzichtig. Het is hoi, doei, en eindelijk ben je opgerot :@

Daarom snap ik jullie ook wel hoor :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_179879632
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:07 schreef Cue_ het volgende:

ja dit heb ik ook wel sterk
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 20:38:31 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_179879716
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:36 schreef Allures het volgende:

[..]

ja dit heb ik ook wel sterk
Ik denk dat dit voor kinderlozen vaak ook nog wel een reden is. M'n zusje zei ooit eens "als ik zie hoe dat vroeger bij ons thuis ging, daar ga ik niet aan beginnen"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179879795
Gelukkig kan ik die pure liefde gewoon bij mijn man vinden

Verder kom ik uit een hecht gezin e zie mijn ouders nog 2 a 3x per week
Dus dat 'gemis' heb ik ook niet
  maandag 18 juni 2018 @ 22:17:21 #288
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179883493
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

*liefde*

Ik kan die van mij af en toe achter het behang plakken, maar de pure liefde voor een medemens zal ik bij niemand anders kunnen vinden dan bij mijn kinderen. Maar goed, dat is persoonlijk.

En dat is op zich wel apart, omdat ik normaliter niks met kinderen heb. Zelfs het kindje van mijn zusje, waar ik een sterke band mee heb, doet mij eigenlijk niet zo veel. Ook de vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen mijdt ik opzichtig. Het is hoi, doei, en eindelijk ben je opgerot :@

Daarom snap ik jullie ook wel hoor :)
Snap dat 't met iets eigens anders kan zijn. Maar als ik naar m'n eigen ouders kijk valt 't best mee (al houden ze van me hoor, zijn lieve mensen verder).

Begonnen aan katten, toch iets in huis, kijken of ik een bepaalde band dan met hen op zou bouwen. Want je ziet wel eens mensen doen alsof het hun kinderen zijn. Of er alles voor over hebben etc etc.
Maar ook bij hen heb ik dat niet. Zijn schatten van beestjes, maar als ze weglopen, ga ik geen posters ophangen. Of als ze in moeten slapen, zie ik me er niet enorm om treuren (ja vind het wel jammer en zielig enzo).

Ergens mis ik een gen ofzo denk ik wel eens :+
pi_179884182
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:17 schreef Cue_ het volgende:

Ergens mis ik een gen ofzo denk ik wel eens :+
Dat is bij mij per abuis geactiveerd op het moment dat ik onverwacht- en ongepland vader werd ;) Dus ik begrijp je patstelling :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_179884249
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:40 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dit vat het voor mij eigenlijk wel kort samen ja. Leuk om een kleine Hosti te mentoren en mijn wijsheden (die er nogal wat zijn) door te geven, maar weegt niet op tegen allemaal die jaren die je er kwijt aan bent.
Zo te horen heb je aan jezelf eerst wel genoeg. Als dat al niet valt te coachen zou ik geen enkele speler of een heel team bijelkaar neuken.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:44:18 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179884332
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dat is bij mij per abuis geactiveerd op het moment dat ik onverwacht- en ongepland vader werd ;) Dus ik begrijp je patstelling :)
En om dat gokje jou te wagen nee dank je.
Mocht ik onverwachts zwanger worden, dan mogen die hormonen wel heel snel hun werk gaan doen, anders wordt het ook gewoon weggehaald.
pi_179884401
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit idd.
Of wanneer ik kinderen van anderen zag dat ik dacht, wow leuk!
Nee altijd van, blijf uit m'n buurt, geen idee wat ik met jullie moet :+

En dat beeld is nooit veranderd.
Ik heb echt met kinderen om moeten leren gaan, dat ging in het begin niet van harte. Ik vind ze wel vaak 'leuk' maar wil er nog geen 10 minuten voor verantwoordelijk zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179884601
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zo te horen heb je aan jezelf eerst wel genoeg. Als dat al niet valt te coachen zou ik geen enkele speler of een heel team bijelkaar neuken.
Prima te doen, maar ik wil een hoop vrijheid die ik nu heb niet kwijtraken iig.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_179886292
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Prima te doen, maar ik wil een hoop vrijheid die ik nu heb niet kwijtraken iig.
Bij de belastingdienst helpen ze je daar ook graag bij.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:43:25 #295
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179904624
Ik kan van kinderen genieten en het lijkt me heel bijzonder om ze zelf te creëren en te zien groeien, ze te kunnen opvoeden volgens mijn waarden en heb dus ergens wel een emotionele wens om kinderen te krijgen, maar uiteindelijk wil ik het absoluut niet want:

- Ik heb (veel) tijd alleen nodig. Met een kind moet je bereid zijn al je tijd toe te wijden aan en door te brengen met hem of haar. Ik heb veel ervaring met oppassen en merk dat als het relatief kort is het prima gaat en ik me compleet kan wijden aan het kind, maar als het langer is word ik het zat, zeker als ik moe ben. Dan wil ik gewoon met rust gelaten worden. Nu waren dat niet mijn eigen kinderen en zou het kunnen dat ik die van mezelf niet zo snel zat zou zijn omdat die waarschijnlijk meer op mij zouden lijken en ik ze dus beter zou begrijpen (denk ik) en dus kunnen ondersteunen en misschien minder snel geïrriteerd zou zijn, maar dat kan ik niet zeker weten van tevoren.
- Ik ben psychisch labiel. Daardoor zal ik niet elk moment een goede ouder kunnen zijn en dat kan enorme negatieve effecten hebben op de ontwikkeling van het kind. Deze reden heeft een grotere plek ingenomen sinds ik een vak heb gevolgd dat zich onder andere richtte op deze kwestie. Al denk je zelf dat het wel meevalt, kan de impact echt enorm zijn. Het is gewoon onverantwoord. Ik heb ook als oppas periodes gehad dat ik eigenlijk echt niet in staat was om op te passen maar het toch deed :@ . Dat dat eigenlijk verkeerd was ben ik later pas gaan beseffen. Tevens zijn mijn psychische issues deels aangeboren, een gevolg van mijn karakter en vind ik mezelf walgelijk dus wil ik mijn genen niet doorgeven. Verder wil ik de vrijheid houden om zelfmoord te kunnen plegen. Dat kan natuurlijk ook nadat je kinderen hebt gekregen maar als je van tevoren al niet zeker weet of je wilt blijven bestaan is dat wel extra stom. Dat kun je ze niet aandoen.
- Ik wil geen relatie. Het kan best zijn dat ik daar ooit anders over denk als ik een geweldig persoon ontmoet, maar voor nu moet ik er niet aan denken mijn 'mij-plekjes' te delen met een ander. Nu is een relatie niet noodzakelijk om kinderen fatsoenlijk te kunnen grootbrengen maar ik vind het toch wel een belangrijk punt.
- Ik vind het leven en de wereld kut en verwijt het mijn moeder dat ik besta dus lijkt het me heel stom om dan nog extra leven te gaan creëren. Ik vind overigens ook dat minstens 90% van de mensen niet geschikt is om kinderen groot te brengen.
- Ik denk ook wel dat ik zou falen als ouder en ik het niet zou kunnen doen zoals ik zou willen.

Ik switch tussen hier vrede mee hebben (vooral vanwege het eerste punt) en het een beetje pijnlijk vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 19-06-2018 21:25:01 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_179924820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:43 schreef kuolema het volgende:
Ik switch tussen hier vrede mee hebben (vooral vanwege het eerste punt) en het een beetje pijnlijk vinden.
Hoezo? Er zouden wel meer mensen zo mogen denken. Zou een hoop ellende op de wereld en ellendige kindertijden schelen. Elke idioot poept maar kinderen uit, echt om je kapot te schamen gewoon. Als iedereen nou eens dacht zoals jij was de wereld een stuk beter.
pi_179925222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoezo? Er zouden wel meer mensen zo mogen denken. Zou een hoop ellende op de wereld en ellendige kindertijden schelen. Elke idioot poept maar kinderen uit, echt om je kapot te schamen gewoon. Als iedereen nou eens dacht zoals jij was de wereld een stuk beter.
Dit
Ik hoorde ook iemand deze manier van redeneren (niet vanuit je eigen (mogelijke) wens, maar vanuit het belang van het kind dat nog niet bestaat) zorg dragen voor je ongeboren kind. Dus het kind bestaat misschien niet maar voor wat het zou zijn draag jij zo veel zorg en daar heb je juist zo veel voor over dat je het niet doet omdat dat het beste is voor dat kind; niet geboren worden
Als iemand nog snapt wat ik bedoel

Dat is alleen maar heel sterk en goed
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:56:31 #298
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179925260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit
Ik hoorde ook iemand deze manier van redeneren (niet vanuit je eigen (mogelijke) wens, maar vanuit het belang van het kind dat nog niet bestaat) zorg dragen voor je ongeboren kind. Dus het kind bestaat misschien niet maar voor wat het zou zijn draag jij zo veel zorg en daar heb je juist zo veel voor over dat je het niet doet omdat dat het beste is voor dat kind; niet geboren worden

Ja. En ik ben het volledig met je eens.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:01:27 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179925345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Dit

Maar degene die daar baat bij heeft (het ongeboren kind) zal daar nooit baat bij hebben want die zal nooit bestaan.

Ik vind het een beetje wankel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179925504
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar degene die daar baat bij heeft (het ongeboren kind) zal daar nooit baat bij hebben want die zal nooit bestaan.

Ik vind het een beetje wankel.
Nou ja, je kiest ervoor om niet aan kinderen beginnen omdat dat beter zou zijn voor het kind. Mensen die willens en wetens kinderen op de wereld zetten terwijl de kans groot is dat ze ziek worden/zijn, vind ik niet bepaald sjofel.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')