Dit leek me wat overdreven, dus net even gekeken, maar dehypotheker zegt dat 500k je netto maandlasten van 1580 oplevert, en bruto 1900.quote:Op zaterdag 29 september 2018 10:11 schreef Neelix het volgende:
[..]
Nou, gelukkig nog niet zo verpest, want de meeste van deze appartementen staan nog leeg.
Het is echt van de zotte. Voor dat bedrag kan je tegenwoordig een half miljoen aan hypotheek krijgen. Dan kan je toch wel wat mooiers krijgen dan een klein appartementje midden in de stad.
Gaat echt nergens over.quote:Op zaterdag 29 september 2018 13:31 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben 3 jaar geleden ons huurhuis verkocht voor 163000. Mensen die het toen ook gekocht en verbouwd hebben hebben het nu verkocht voor minstens 4,5 toneigenlijk is het te absurd voor woorden...
Utrecht is kut en wordt steeds kutter. Vijf jaar terug hadden we voor 2 ton een woning kunnen kopen, maar waren pas net samen dus niet verstandig. Vriendin verdiend inmiddels veel minder, hypotheken zijn moeilijker te krijgen (krijgen ipv 2 ton nu 1,7 mee) en een huis van 2 ton is nu 3 tonquote:Op zaterdag 29 september 2018 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
Prima zaken gedaan dan![]()
![]()
.
Ik wil graag een appartementje of zo huren (niet kopen ivm mogelijk vertrek naar het buitenland) maar met die huurprijzen (en -eisen) is het niet te doen. Zit je dan, vast op je kamertje van 18m2.
Eigenlijk is het schandalig. Het is dat ons huis ook in waarde is gestegen maar als je nu wil instappen is dat bijna onmogelijk.quote:
Rustig wachten tot de markt crashed. En anders zeg ik mijn baan op en gebruik ik 15 jaar inschrijftijd voor een sociale huurwoning. Lekker 3 dagen pw werken en subsidies trekken.quote:Op zaterdag 29 september 2018 15:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Eigenlijk is het schandalig. Het is dat ons huis ook in waarde is gestegen maar als je nu wil instappen is dat bijna onmogelijk.
Doe gewoon lief en verhuur voor een normale prijs aan mij.quote:Op zaterdag 29 september 2018 16:31 schreef Marsenal het volgende:
Ik ga binnenkort buiten de stad iets veel groters huren en mijn koophuis verhuren aan een expat. Die hele markt is geschift geworden, ik ga ongegeneerd profiteren nu het nog kan
Sorry man er is onverwacht is een tweede op komst, ik moet effe harkenquote:Op zaterdag 29 september 2018 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doe gewoon lief en verhuur voor een normale prijs aan mij.
Ik word hier een beetje depressief van. Wij zijn 3,5 geleden gaan huren in Utrecht omdat we niet durfdenquote:Op zaterdag 29 september 2018 17:38 schreef Blik het volgende:
Collega van mij heeft 5 jaar geleden een huis gekocht in Leidsche Rijn voor 2 ton, dat is een paar weken geleden verkocht voor 475k...
Gewoon naar Oost-Groningen verhuizen, daar is het nog betaalbaar.quote:Op zaterdag 29 september 2018 20:23 schreef speknek het volgende:
Je zou maar bijna vijf ton neerleggen voor een huis in Leidsche Rijn.
Er was een project nabij Oog in Al. Vorig jaar werden er huizen gebouwd van 230m2 voor 750k. Tijdje zitten twijfelen maar vonden we te duur. Nu werd het volgende stadium opgeleverd en waren de huizen van 180m2 al 750k.
In een jaar 50m2 eraf.
Leidsche Rijn heeft wel 3 stations!quote:Op zaterdag 29 september 2018 20:55 schreef speknek het volgende:
Klopt, ik wil dicht bij het station blijven wonen.
Je realiseert je dat je in het Utrecht-topic zit?quote:
Ach, ik ga toch al naar de hel.quote:Op zaterdag 29 september 2018 21:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je realiseert je dat je in het Utrecht-topic zit?
Zou je die vieze woorden niet nog eens willen uitspreken?
Rijtjeshuis van 120m2, jaar oud, doet in LR ook gewoon 400k+quote:Op zaterdag 29 september 2018 20:54 schreef Blik het volgende:
Zuilen is ook nog betaalbaar, mensen willen geen 15 minuten fietsen naar het centrum
Tja, als dan de werkgelegenheid ook maar niet op zijn gat ligt... Ik ben niet zo van het afwachten als de mogelijkheden er zijn.quote:Op zondag 30 september 2018 13:29 schreef Andromache het volgende:
In Bunnik betaal je voor 170m2 ook al snel 5 ton. Gekkenwerk. Kopen is nu niet te doen. Weer wachten tot de markt op zijn gat ligt.
En dan geen hypotheek meer kunnen krijgen.quote:Op zondag 30 september 2018 13:29 schreef Andromache het volgende:
In Bunnik betaal je voor 170m2 ook al snel 5 ton. Gekkenwerk. Kopen is nu niet te doen. Weer wachten tot de markt op zijn gat ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |