De Zuidas ligt ook niet naast het centrum van Amsterdam. De hoogste gebouwen van Stockholm staan hier: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kista, dat is 12km van het oude centrum verwijderd.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:58 schreef Blik het volgende:
Hoogbouw vind ik prima, maar een dergelijk voor Nederlandse begrippen megalomaan project hoort niet in een buitenwijk
Phanosquote:Op woensdag 12 december 2018 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Het is helemaal niet megalomaan. Een stadion voor 100.000 man in Utrecht LR zou megalomaan zijn. Naar zulke appartementen is gewoon genoeg vraag, ook in LR.
Het past inderdaad wel veel beter rondom CS.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:58 schreef Blik het volgende:
Hoogbouw vind ik prima, maar een dergelijk voor Nederlandse begrippen megalomaan project hoort niet in een buitenwijk
Komt er wel.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Het past inderdaad wel veel beter rondom CS.
De afweging is tegenwoordig vooral 'Wonen' en dan gewoon overal waar woonruimte is. Dus hoezo zou dat alleen kunnen het het lage segment? Volgens mij is op alles wat daar nu is gepland al volop ingeschreven.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:43 schreef speknek het volgende:
Ik snap alleen niks van een torenflat in Leidsche Rijn. Volgens mij is de afweging toch hutjemutje in het centrum wonen, of een groot huis en tuin in de buitenwijken. Wie gaat er nou hutjemutje ver weg van alles wonen? Dat kan alleen als je in het lage segment woningen wil aanbieden, maar we hadden toch van de Bijlmer collectief geleerd dat je die niet op elkaar gaat proppen in een flat, dacht ik. Dan moet je ook Judge Dredd erbij aannemen.
Ik vind het vooral belangrijk dat de Dom eruit springt tov de rest van de binnenstad. Veel liever de Neudeflat weg en veel échte hoogbouw rondom het station dan krampachtig aan die regel vasthouden.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Komt er wel.
Stap 1. Hoogbouw rondom. Het station waarvan iedereen denkt: toch best mooi.
Stap 2. Hoogbouw hoger dan de dom buiten de stad.
Stap 3. Hoogbouw hoger dan de dom nabij het centrum.
De zuidas vergelijken met Leidsche Rijn gaat me een beetje ver. Daar is het begonnen met grote kantoren en is er een behoefte ontstaan naar woonruimte in de buurt.quote:Op woensdag 12 december 2018 09:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Zuidas ligt ook niet naast het centrum van Amsterdam. De hoogste gebouwen van Stockholm staan hier: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kista, dat is 12km van het oude centrum verwijderd.
Het is alleen wel belangrijk dat het een bestemming wordt ipv een slaapstad.
Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp'quote:Op woensdag 12 december 2018 12:52 schreef Blik het volgende:
Leidsche Rijn is gewoon een veredeld dorp waar een dergelijk project wat mij betreft niet past.
De torens komen tegen station Leidsche Rijn, waar het spoor net uitgebreid is naar 4 sporen. In 4 minuten rij je naar Utrecht Centraal en Vaartse Rijn. Daarnaast ligt het naast de A2. Hoezo geen infrastructuur?quote:Al is het maar omdat de infrastructuur eromheen gewoon totaal ongeschikt is om nog dermate veel extra volk en verkeersstromen aan te kunnen.
Over een 5 jaar is Utrecht Leidsche Rijn ook een intercitystation. Dat zou slim zijn tenminste.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp'
[..]
De torens komen tegen station Leidsche Rijn, waar het spoor net uitgebreid is naar 4 sporen. In 4 minuten rij je naar Utrecht Centraal en Vaartse Rijn. Daarnaast ligt het naast de A2. Hoezo geen infrastructuur?
Dat helpt maar beperkt: dan kan je nog steeds niet direct naar Amsterdam, Arnhem, Hilversum of al die andere kanten op. Dat kan alleen vanaf Centraal.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Over een 5 jaar is Utrecht Leidsche Rijn ook een intercitystation. Dat zou slim zijn tenminste.
De mensen die er wonen hebben een dorpsmentaliteit dus is het een dorp.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is één van de grootste stadsuitbreidingen ooit in Nederland, met straks 100.000 inwoners. En dat zet je weg als 'veredeld dorp'
quote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
De mensen die er wonen hebben een dorpsmentaliteit dus is het een dorp.
Nee hoor, de gebouwen eromheen staan er strak tegenaan. Dat gaat nooit meer een intercity station worden natuurlijk. Dan waarschijnlijk centraler in LR.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Over een 5 jaar is Utrecht Leidsche Rijn ook een intercitystation. Dat zou slim zijn tenminste.
Net als bijvoorbeeld Zuilen en Rivierenwijk?quote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
De mensen die er wonen hebben een dorpsmentaliteit dus is het een dorp.
Tussen de 2 middelste sporen is voldoende ruimte voor een eilandperron. De intercity's rijden op de binnenste sporen, dus dat kan prima.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:26 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee hoor, de gebouwen eromheen staan er strak tegenaan. Dat gaat nooit meer een intercity station worden natuurlijk. Dan waarschijnlijk centraler in LR.
Voorlopig is de NS vooral aan het onderzoeken of ze minder vaak kunnen stoppen op het traject Utrecht - Leiden. Wie weet naar Gouda?quote:Op woensdag 12 december 2018 13:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Net als bijvoorbeeld Zuilen en Rivierenwijk?
[..]
Tussen de 2 middelste sporen is voldoende ruimte voor een eilandperron. De intercity's rijden op de binnenste sporen, dus dat kan prima.
Extra sporen zal niet gebeuren nee.
Zelfde geldt voor Amsterdam Amstel of Rotterdam Alexanderquote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat helpt maar beperkt: dan kan je nog steeds niet direct naar Amsterdam, Arnhem, Hilversum of al die andere kanten op. Dat kan alleen vanaf Centraal.
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.quote:Op woensdag 12 december 2018 13:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat helpt maar beperkt: dan kan je nog steeds niet direct naar Amsterdam, Arnhem, Hilversum of al die andere kanten op. Dat kan alleen vanaf Centraal.
True.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.
Amsterdamquote:Op woensdag 12 december 2018 14:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.
quote:Op woensdag 12 december 2018 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
Dat afgeven op Leidse Rijn blijft toch wel iets typisch Utrechts hè.
Maar waarom zou je daar dan een intercity willen? Over dat kleine stukje is een intercity volgens mij zelfs trager dan een stoptrein.quote:Op woensdag 12 december 2018 14:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou je daarheen willen als je in Utrecht bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |