abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:28:40 #201
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_179691634
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verander jij wel eens van gedachten als mensen hard tegen je in gaan en je merkt dat je niet heel welkom bent?
Misschien als je een puber bent en jezelf afzetten tegen iets of iemand cool lijkt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_179691716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

En wat is de reden van vertrek? Islam? Moslims? Of gewoon een normale andere reden?
Reden:

- ontbreken vertrouwen in politiek en bestuurders
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving (thans 63.000 wetten)

Nieuw:
- beter werk zoeken
- hoger netto inkomen
- wil niet meer in een EU land wonen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_179691755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:33 schreef cempexo het volgende:

[..]

Reden:

- ontbreken vertrouwen in politiek en bestuurders
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving (thans 63.000 wetten)

Nieuw:
- beter werk zoeken
- hoger netto inkomen
- wil niet meer in een EU land wonen
Ik snap de relevantie niet van je opmerking over het vertrek van Nederlanders m.b.t. dit topic.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179691881
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 00:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nogmaals, die 'veel mensen' zijn een marginale groepje.

De meeste mensen hebben NIETS tegen moslims.

Fuck de social media, fuck de media die de social media zo belangrijk maken.

Moslims zijn net zoals jij en ik. Ik ben de beste vrienden (mijn buurman, soenniet), omdat we elkeer in onze waarde laten.

MAAR ik wil wel dat Nederland een land blijft waarin de islamitische wijze geen gemeengoed wordt. Dat is mijn goed recht om dat te vinden. En die zienswijze is totaal NIET Islamofoob.
Tja, je kunt het onterecht noemen of vinden getuigen van een gebrek aan relativeringsvermogen, maar feit blijft dat veel moslims zien hoe er op hen wordt gereageerd en dat dat ook door figuren is die een vrij invloedrijke positie bekleden gebeurt. Ook al hebben ze dan weliswaar niet veel slagkracht, dat maakt voor de indruk niet zo heel veel uit.

Dit is een beetje alsof je tegen een werknemer zegt die beweert zich niet heel welkom te voelen dat die werknemer gewoon een arbeidsovereenkomst heeft en zich daarom geen zorgen hoeft te maken over ontslag. Dat is niet het punt. Het punt is dat er teveel werknemers zijn die al dan niet expliciet benadrukken dat de nieuwe werknemer in kwestie beter op kan rotten.
pi_179692057
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, je kunt het onterecht noemen of vinden getuigen van een gebrek aan relativeringsvermogen, maar feit blijft dat veel moslims zien hoe er op hen wordt gereageerd en dat dat ook door figuren is die een vrij invloedrijke positie bekleden gebeurt. Ook al hebben ze dan weliswaar niet veel slagkracht, dat maakt voor de indruk niet zo heel veel uit.

Dit is een beetje alsof je tegen een werknemer zegt die beweert zich niet heel welkom te voelen dat die werknemer gewoon een arbeidsovereenkomst heeft en zich daarom geen zorgen hoeft te maken over ontslag. Dat is niet het punt. Het punt is dat er teveel werknemers zijn die al dan niet expliciet benadrukken dat de nieuwe werknemer in kwestie beter op kan rotten.
Is dat zo? Of is dat weer de 'kracht' van suggestie?

Wek een indruk, verspreid deze via de (social) media en dan lijkt het waarheid. Ondertussen is de werkelijkheid een flink stuk vriendelijker.
pi_179692077
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik snap de relevantie niet van je opmerking over het vertrek van Nederlanders m.b.t. dit topic.
Dat mensen niet meer willen of kunnen leven in de Nederlandse cultuur met bijbehorende mensen in 2018.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:56:54 #207
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179692123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat mensen niet meer willen of kunnen leven in de Nederlandse cultuur met bijbehorende mensen in 2018.
Hoe kan je dat nou weten? Jij woont toch al geruime tijd in Denemarken :'). Sinds jouw vertrek is er helemaal geen leegloop of verwatering van de Nederlandse cultuur geweest. We vieren nog steeds elk jaar massaal koningsdag, eten FEBO-snacks en luisteren naar ordinaire volkszangers :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179692134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Is dat zo? Of is dat weer de 'kracht' van suggestie?
Tja, jij vindt wellicht dat men geen recht van spreken heeft omdat het wel meevalt allemaal. Maar dat is wel makkelijk gezegd als je er zelf niet mee te maken krijgt. Ik denk dat een redelijk prominent politicus die roept dat er minder van een bepaalde bevolkingsgroep moeten zijn, en dan net 'jouw' bevolkingsgroep, niet bepaald vertrouwen opwekt. En zo zijn er nog genoeg voorbeelden te noemen.

Ik snap dat het hier nooit een paradijs wordt waarin dit soort praktijken niet meer voorkomen, maar ik denk dat je de kracht daarvan ook enigszins onderschat.
pi_179692168
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou weten? Jij woont toch al geruime tijd in Denemarken :'). Sinds jouw vertrek is er helemaal geen leegloop of verwatering van de Nederlandse cultuur geweest. We vieren nog steeds elk jaar massaal koningsdag, eten FEBO-snacks en luisteren naar ordinaire volkszangers :Y.
Ik verwijs je gemakshalve naar de onderzoeken van de Emigratiebeurs van dit jaar. Daar staat onder ander een onderzoek dat aangeeft dat 500.000 Nederlanders dit jaar serieus nadenken over weggaan of blijven in Nederland.
pi_179692277
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, jij vindt wellicht dat men geen recht van spreken heeft omdat het wel meevalt allemaal. Maar dat is wel makkelijk gezegd als je er zelf niet mee te maken krijgt. Ik denk dat een redelijk prominent politicus die roept dat er minder van een bepaalde bevolkingsgroep moeten zijn, en dan net 'jouw' bevolkingsgroep, niet bepaald vertrouwen opwekt. En zo zijn er nog genoeg voorbeelden te noemen.

Ik snap dat het hier nooit een paradijs wordt waarin dit soort praktijken niet meer voorkomen, maar ik denk dat je de kracht daarvan ook enigszins onderschat.
Zolang die prominente politicus en 'de andere voorbeelden' geen macht hebben zou je je (zeker als homogene groep zijnde waarbinnen je elkaar steunt) daar niets van moeten aantrekken. ALS je als groep religieuzer wordt OMDAT je je wél wat aantrekt van die politicus zonder macht en de 'andere voorbeelden' dan ben je als groep OF zwak OF er is een andere reden.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 15:08:20 #211
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179692294
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik verwijs je gemakshalve naar de onderzoeken van de Emigratiebeurs van dit jaar. Daar staat onder ander een onderzoek dat aangeeft dat 500.000 Nederlanders dit jaar serieus nadenken over weggaan of blijven in Nederland.
Denk dat je wat overdrijft. Per jaar gaan emigreren zo'n 150.000 personen uit Nederland. Zie onder andere deze CBS-cijfers: https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1528549241534

Voor je denkt dat dit allemaal roomblanke Nederlanders zijn, in die cijfers zitten ook Poolse klusjesmannen, Chinese studenten en allerlei andere nationaliteiten. Check deze link maar: https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1528549241534

Uiteindelijk gaan er per jaar maar zo'n 45.000 Nederlanders gemiddeld weg uit Nederland. Die cijfers zijn al jarenlang vanaf 2003 stabiel.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179692316
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

wij van WC-eend.......
  zaterdag 9 juni 2018 @ 15:12:39 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179692372
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wij van WC-eend.......
Interessant is ook om het migratiesaldo te checken (zie https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1528549241534), dus hoeveel immigranten minus emigranten. Dan blijkt dat netto gezien er per jaar maar zo'n 15.000 Nederlanders minder verblijven n Nederland. Rond 2005 was er een piek van 35.000, maar sindsdien is dat dus weer gedaald. Kortom, wederom wat bullshit gedebunked :s).
pi_179692498
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Interessant is ook om het migratiesaldo te checken (zie https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1528549241534), dus hoeveel immigranten minus emigranten. Dan blijkt dat netto gezien er per jaar maar zo'n 15.000 Nederlanders minder verblijven n Nederland. Rond 2005 was er een piek van 35.000, maar sindsdien is dat dus weer gedaald. Kortom, wederom wat bullshit gedebunked :s).
Niet echt, het aantal mensen dat overweegt te emigreren of te blijven is natuurlijk vele malen hoger dan het aantal mensen dat daadwerkelijk gaat emigreren. Je haalt daadwerkelijke emigratie en het overwegen aan emigreren door elkaar.
pi_179692514
@ Falco + HaverMoutKoekje

Cijfers van 2000 t/m 2016 bijgewerkt. Dat is een mutatie van 25% van de bevolking ! Dat heeft een impact op de cultuur van de Nederlandse bevolking. Of je wilt of niet, niemand die dat tegen kan houden.

2.059.566 emigranten
2.462.929 immigranten

Cijfers van het CBS en van Eurostat zijn onbetrouwbaar daar deze in opdracht van de overheid ic regeringen werken. Dat moeten gewenste cijfers zijn. Ik doe daar niets mee. Alleen met buitenlandse en bedrijfsorganisaties werk ik.

Voorbeeld, zoals er zoveel zijn: https://nieuws.tpo.nl/201(...)januari-2015-met-19/

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 09-06-2018 15:56:45 ]
pi_179692583
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:12 schreef Falco het volgende:

[..]
Kortom, wederom wat bullshit gedebunked :s).
Nou nee, niet bepaald.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179692854
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 09-06-2018 15:49:48 ]
  zaterdag 9 juni 2018 @ 15:57:02 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179692975
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:21 schreef Krefox het volgende:

[..]

Niet echt, het aantal mensen dat overweegt te emigreren of te blijven is natuurlijk vele malen hoger dan het aantal mensen dat daadwerkelijk gaat emigreren. Je haalt daadwerkelijke emigratie en het overwegen aan emigreren door elkaar.
Uiteraard snap ik dat er een verschil is tussen intentie en het daadwerkelijk doen. Maar doen alsof 500k Nederlanders het land verlaten is natuurlijk dikke bullshit. In feite durft maximaal maar zo'n 50k (10%) dus die stap te maken. Ik kijk liever naar feiten en acties dan naar wat vage beloftes.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 15:58:26 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179692993
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:22 schreef cempexo het volgende:
@ Falco + HaverMoutKoekje

Cijfers van 2000 t/m 2016 bijgewerkt. Dat is een mutatie van 25% van de bevolking ! Dat heeft een impact op de cultuur van de Nederlandse bevolking. Of je wilt of niet, niemand die dat tegen kan houden.

2.059.566 emigranten
2.462.929 immigranten

Cijfers van het CBS en van Eurostat zijn onbetrouwbaar daar deze in opdracht van de overheid ic regeringen werken. Dat moeten gewenste cijfers zijn. Ik doe daar niets mee. Alleen met buitenlandse en bedrijfsorganisaties werk ik.

Voorbeeld, zoals er zoveel zijn: https://nieuws.tpo.nl/201(...)januari-2015-met-19/
Oke leuk voor je, BNW is verderop.
pi_179693025
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:22 schreef cempexo het volgende:

tja. Maar niet snappen dat de Emigratiebeurs hoopt op deel van die 500000 als bezoekers en/of gratis publicieit
  zaterdag 9 juni 2018 @ 16:06:36 #221
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179693107
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nou nee, niet bepaald.
Leg eens uit waarom niet bepaald?
pi_179693453
Wederom de vraag, wat hebben die immigratiecijfers te maken met dit topic?
pi_179693720
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

tja. Maar niet snappen dat de Emigratiebeurs hoopt op deel van die 500000 als bezoekers en/of gratis publicieit
Onzin.

Ik hou mij zelf bezig met Nederlandse ondernemers en privé mensen die niet meer in Nederland willen wonen of ondernemen, maar wel in Noord Europa.

Deze cijfers van de Emigratiebeurs zijn betrouwbaar en voor mij herkenbaar. De Emigratiebeurs bestaat al ruim 10 jaar en heeft geen aandacht meer nodig voor hun produkt.
pi_179693843
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Uiteraard snap ik dat er een verschil is tussen intentie en het daadwerkelijk doen. Maar doen alsof 500k Nederlanders het land verlaten is natuurlijk dikke bullshit. In feite durft maximaal maar zo'n 50k (10%) dus die stap te maken. Ik kijk liever naar feiten en acties dan naar wat vage beloftes.
''' 500k Nederlanders het land verlaten'''

Dat staat er niet !!!
pi_179694011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onzin.

Ik hou mij zelf bezig met Nederlandse ondernemers en privé mensen die niet meer in Nederland willen wonen of ondernemen, maar wel in Noord Europa.

Deze cijfers van de Emigratiebeurs zijn betrouwbaar en voor mij herkenbaar. De Emigratiebeurs bestaat al ruim 10 jaar en heeft geen aandacht meer nodig voor hun produkt.
echt grappig. Maar open er een topic over zou ik zeggen. In KAA of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')