Liggen allemaal in de goot.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:55 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben het niet bij 2 keer (1,2,3 waar ligt de grens, zou 0 niet beter zijn???) kunnen laten en hoe is het met die mensen afgelopen?
Nou, hier zit er een, en verder is alles prima hoor.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:55 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben het niet bij 2 keer (1,2,3 waar ligt de grens, zou 0 niet beter zijn???) kunnen laten en hoe is het met die mensen afgelopen?
Dat zeggen verslaafden altijd. Ik hecht daarom ook meer waarden aan de getuigenissen van mensen in hun directe leefomgeving.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, hier zit er een, en verder is alles prima hoor.
Ja, wel 3 hele regels inderdaad.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:52 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
De OP heeft het ook over synthetische drugs.
[..]
Opname in de opiumlijst dient op grond van wetenschappelijk onderzoek te gebeuren. Daarbij moet wel een scheidingslijn getrokken te worden, wat natuurlijk enigszins arbitair is.
[..]
Die truffels mogen van mij dan ook alsnog verboden worden.
Verslaafd? LOL, ik ben aan geen enkele drug verslaafd geweest, ik was wat je het best kan omschrijven als een recreatief gebruiker. Snuifje in het weekend en dan de rest van de week weer gewoon werken. Gewoon een uitlaatklep. Overigens ben ik een jaar of 4 geleden overal mee opgehouden, ik vond het wel mooi geweest.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat zeggen verslaafden altijd. Ik hecht daarom ook meer waarden aan de getuigenissen van mensen in hun directe leefomgeving.
Mijn neef heeft het een paar jaar lang meerdere keren per week gedaan. Hij is van vmbo kb opgeklommen naar het hbo en heeft nu een goede baan. En nee op de basisschool was hij nog geen blower dus de kb school kwam niet door drugs. Zo ken ik er wel meer. Niet een die ergens in de goot ligt.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:55 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Mijn opmerking is een opmerking in zijn algemeenheid. Ik kan vanaf hier niet zien wie jij bent of wat jouw toestand is. Zolang je het niet net als possetje op video vast legt en hier een link achterlaat.quote:
Coke wordt vaak gecombineerd met (veel) alcohol en dat is een zeer slechte combinatie. Zeker voor het hart. Er vormt een nieuwe stof in je lichaam, coca-ethyleen wat je hartslag verder opvoert en bovendien is het niet heel lekker voor de lever.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso een foutieve aanname. Mijn heroïnegebruik is ook eenmalig gebleken.
En zelfs als het meerdere keren voorkomt treedt er in de regel geen hersenschade op.
Als je wel eens buiten komt; er gebruiken duizenden mensen in het weekend drugs terwijl ze een goede baan e.d. hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat zeggen verslaafden altijd. Ik hecht daarom ook meer waarden aan de getuigenissen van mensen in hun directe leefomgeving.
Possetje spoort niet, en daar heeft ie verder geen drugs voor nodig. Mezelf filmen terwijl ik drugs gebruik en het dan op het internet zetten vind ik onzinnig.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:04 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Mijn opmerking is een opmerking in zijn algemeenheid. Ik kan vanaf hier niet zien wie jij bent of wat jouw toestand is. Zolang je het niet net als possetje op video vast legt en hier een link achterlaat.
Tegenover dat verhaal van je neef staan duizenden tegenovergestelde verhalen. Indien dit niet zo was, zou er geen sprake zijn van een drugsproblematiek en zou verdere handhaving ook niet nodig zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn neef heeft het een paar jaar lang meerdere keren per week gedaan. Hij is van vmbo kb opgeklommen naar het hbo en heeft nu een goede baan. En nee op de basisschool was hij nog geen blower dus de kb school kwam niet door drugs. Zo ken ik er wel meer. Niet een die ergens in de goot ligt.
Maar de over over overgrote meerderheid gaat er eigenlijk best ok mee om. Welk percentage moet ergens mee falen voor je het wil verbieden? Blijf je achter die regel staan als blijkt dat je met die regel autorijden ook moet verbieden om maar wat te noemen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Tegenover dat verhaal van je neef staan duizenden tegenovergestelde verhalen. Indien dit niet zo was, zou er geen sprake zijn van een drugsproblematiek en zou verdere handhaving ook niet nodig zijn.
Durf het te betwijfelen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar de over over overgrote meerderheid gaat er eigenlijk best ok mee om.
Ik durf wel te zeggen dat je geen idee hebt hoeveel mensen er gebruiken en je er nogal ouderwetse ideeën op nahoudt.quote:
Volgens de verslavingskliniek heeft 75% van de mensen die uitgaan wel eens wiet gebruikt. Volgens jou is meer dan de helft daarvan verloren toch? Wat doe je hier?! Er gaan honderdduizenden jongeren dood in Nederland!!! DOE WAT~!@#@#$!@#%quote:
Te veel.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat je geen idee hebt hoeveel mensen er gebruiken
Nieuwerwets is niet altijd beter.quote:en je er nogal ouderwetse ideeën op nahoudt.
quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens de verslavingskliniek heeft 75% van de mensen die uitgaan wel eens wiet gebruikt. Volgens jou is meer dan de helft daarvan verloren toch? Wat doe je hier?! Er gaan honderdduizenden jongeren dood in Nederland!!! DOE WAT~!@#@#$!@#%
Als je betwijfelt dat de overgrote meerderheid er goed mee omgaat laat je blijken weinig weet te hebben van hoe mensen van tussen de 20 en 30 vrij frequent en verantwoordelijk gebruiken en er nog gewoon een goede baan e.d. op nahouden zonder problemen.quote:
Dat verklaart dan wel de toestroom van hun klanten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens de verslavingskliniek heeft 75% van de mensen die uitgaan wel eens wiet gebruikt.
Ik denk eerder dat jij een vrij beperkte kennisenkring hebt, waar gebruiken normaal is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je betwijfelt dat de overgrote meerderheid er goed mee omgaat laat je blijken weinig weet te hebben van hoe mensen van tussen de 20 en 30 vrij frequent en verantwoordelijk gebruiken en er nog gewoon een goede baan e.d. op nahouden zonder problemen.
Aldus een senior die nooit op festivals e.d. komt. Zelfs Grapperhaus repte laatst nog over 'yogasnuivers' ofzo.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:30 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij een vrij beperkte kennisenkring hebt, waar gebruiken normaal is.
quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:03 schreef Dven het volgende:
Wordt tijd dat ZO-Europa daar ook iets van gaat merken. Belachelijk duur en belachelijk slechte kwaliteit
smaken verschillen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Te veel.
[..]
Nieuwerwets is niet altijd beter.
Mooi. Als je bang bent om de werkelijkheid uit het oog te verliezen of niet meer in staat te zijn je gedachten te ordenen dan heb ik slecht nieuws. Jij hebt daar geen drugs voor nodig.quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:29 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat verklaart dan wel de toestroom van hun klanten.
Uiteraard niet de EU. dat zou nog geen half procent zijnquote:Op donderdag 7 juni 2018 14:10 schreef Hathor het volgende:
Overigens vraag ik me af waar die cijfers in de OP op gebaseerd zijn. 2.3 miljoen gebruikers van een bepaalde leeftijd, is dat alleen voor NL, of voor de hele EU? Als het voor de hele EU is vind ik die cijfers nogal aan de krappe kant.
Omgerekend minstens 75 voor iets van enige kwaliteit. Betaal je minder dan dat weet je sowieso dat je niet gaat voelen wat je wil.quote:
jezus. Ik dacht dat alles daar goedkoper wasquote:Op donderdag 7 juni 2018 14:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Omgerekend minstens 75 voor iets van enige kwaliteit. Betaal je minder dan dat weet je sowieso dat je niet gaat voelen wat je wil.
Je denkt toch niet serieus dat 2.3 miljoen Nederlanders in het afgelopen jaarcocaïne hebben gebruikt?quote:Op donderdag 7 juni 2018 14:10 schreef Hathor het volgende:
Overigens vraag ik me af waar die cijfers in de OP op gebaseerd zijn. 2.3 miljoen gebruikers van een bepaalde leeftijd, is dat alleen voor NL, of voor de hele EU? Als het voor de hele EU is vind ik die cijfers nogal aan de krappe kant.
Muziek heeft stevige invloed op de hersenen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 13:37 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Sommige soorten hebben inderdaad een negatieve uitwerking. Het is jammerlijk te zien dat deze soorten verspreiding vinden. Anderzijds brengen ze geen permanente hersenschade teweeg, wat ook in overweging genomen moet worden.
Het zou me niet eens verbazen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat 2.3 miljoen Nederlanders in het afgelopen jaarcocaïne hebben gebruikt?
Je hebt het er maar druk mee vandaag he meid?quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk, wonen in een spotgoedkoop achteraflandje en dan klagen dat je niet goedkoop kan snuiven.
Bijna allesquote:Op donderdag 7 juni 2018 15:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
jezus. Ik dacht dat alles daar goedkoper wastijd voor vakantie!
Ah, enkel coke. Dacht drugs in het algemeen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 15:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat 2.3 miljoen Nederlanders in het afgelopen jaarcocaïne hebben gebruikt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |