abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179644101
Dit begrijp ik dus niet he. Kom uit die bubbel van je vertrouwde omgeving, vrienden en bezigheden.
Jezelf ontwikkelen als persoon is toch hét belangrijkste dat er is? Ieder mens is gelukkig als het sociaal contact heeft, of zie ik dat verkeerd? En dan heb je van die mensen die dan zeggen: ja ik ben ook gelukkig zónder mensen om me heen. :') Dat geloof je toch zelf niet. Er zijn mensen die zeggen gelukkig te zijn zonder partner en een huis vol katten, allereerst; waarom heb je die katten dan? En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Je hebt mensen die niet van seks houden, om maar even een bruggetje te maken, die noem je aseksueel, maar die gasten zijn ook ziek. Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.
Of er iets mis met je is, valt nog te bezien of te genezen. Bijvoorbeeld door jezelf te ontwikkelen in een sociale persoon. Waarom zou je daar als mens NIET voor willen kiezen?

Klacht: niet sociale mensen

Ik ga dit topic ook openen in r&p, als je wil reageren op dit topic, dan doe je dat in één van de twee, niet in beide.
pi_179644232
Ik blijf liever eenzaam in die bubbel zitten, want als ik eruit kom word ik weer keihard geconfronteerd met wat voor sociale kneus ik ben.
pindazakje
pi_179644260
Dus als je geen kind wilt is er iets heel erg mis met je. Juist.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:19:50 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179644278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:19 schreef toppertim het volgende:
Ja best wel. Mag best een keer gezegd worden.
And so is the past
pi_179644370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:19 schreef toppertim het volgende:
Alleen voor de seks zou ik een dochter willen, maar dat mag dan zogenaamd weer niet volgens de 'regeltjes'
pindazakje
pi_179644373
Waarom denk jij voor andere mensen te beslissen hoe ze gelukkig moeten worden?

Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen.

Onterechte klach.
Weggegaan en opgerot
pi_179644521
Concreet kan je je niet inleven in de keuzes van een ander. Je komt over als een onzekere homo, accepteer jezelf.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_179644590
Als iemand liever 30 katten in huis heeft dan 1 partner dan is dat een eigen keus.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:35:52 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644631
In je vertrouwde bubbel heb je toch ook gewoon sociaal contact? Voor sommige mensen is dat inderdaad voldoende. Vind ik zelf ook raar, maar het is niet zo dat we het verplicht zijn aan onze aard om zoveel mogelijk nieuwe mensen te leren kennen. Sterker nog, dat gaat juist in tegen onze neiging om in stammen te leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Alleen voor de seks zou ik een dochter willen, maar dat mag dan zogenaamd weer niet volgens de 'regeltjes'
Je door andere mensen laten vertellen wat je wel en niet met je dochter mag doen. :') Jij hebt haar toch gemaakt?
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 21:36:01 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179644633
Lol. "ik ga dit topic ook openen in r&p". En dan in 5 posts gesloten :')
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:37:26 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179644670
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]

Je door andere mensen laten vertellen wat je wel en niet met je dochter mag doen. :') Jij hebt haar toch gemaakt?
Helemaal mee eens ja, maar feit is wel dat de overheid zich hiermee bemoeit en je er zelfs een celstraf voor kunt krijgen. Compleet van de zotte dit.
pindazakje
pi_179644681
quote:
1s.gif [b]Op woensdag 6 juni 2018 21:35 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Serieus ja?
pi_179644694
Ja, je ziet dat verkeerd.
pi_179644696
O jij bent er zo één, omg ik ga backpacken naar Zuid-Amerika om nieuwe toffe mensen te ontmoeten. :')
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:39:46 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644727
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:37 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ja, maar feit is wel dat de overheid zich hiermee bemoeit en je er zelfs een celstraf voor kunt krijgen. Compleet van de zotte dit.
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?

quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:37 schreef T-D het volgende:

[..]

Serieus ja?
Als je d'r nooit het huis uit laat, hoeft zelfs niemand van haar bestaan te weten. Wat willen ze doen dan?
pi_179644736
Ik ben psychologisch en sociologisch onderlegd, moet zeggen; jammer. Had 9 van de 10 reacties wel verwacht. De ieders-zijn-eigen-keus-reacties en de persoonlijke aanvallen over het heen en weer. Voor R&P, het podium voor sociale vraagstukken, werd dit topic al teveel. 8-)
pi_179644772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef Vasion het volgende:
Dit begrijp ik dus niet he. Kom uit die bubbel van je vertrouwde omgeving, vrienden en bezigheden.
Prima toch zolang diegene zich er goed bij voelt?
quote:
Jezelf ontwikkelen als persoon is toch hét belangrijkste dat er is?
Voor zelfrespect en zelfbehoud, wel, ja.
quote:
Ieder mens is gelukkig als het sociaal contact heeft, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd. Er zijn namelijk óók introverte mensen. Dit soort mensen zijn het liefst in een sociaal arme omgeving; ze gedijen het best in een rustige omgeving waar weinig gebeurt. Een of twee mensen om hen heen is prima, maar groepen mensen worden vermeden. Maar het liefst, inderdaad, alléén.
quote:
En dan heb je van die mensen die dan zeggen: ja ik ben ook gelukkig zónder mensen om me heen. :') Dat geloof je toch zelf niet.
Hoezo niet? Er zijn mensen en mensen. De een is de ander niet.
quote:
Er zijn mensen die zeggen gelukkig te zijn zonder partner en een huis vol katten, allereerst; waarom heb je die katten dan?
Om interactie te hebben. Het is altijd fijn iets wat leeft in huis te hebben. Bovendien zorg je beter voor jezelf als je een dier in huis hebt wat ook verzorgd moet worden.
quote:
En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Ik ken genoeg van die mensen.
quote:
Je hebt mensen die niet van seks houden, om maar even een bruggetje te maken, die noem je aseksueel, maar die gasten zijn ook ziek.
Die mensen kiezen ervoor geen seks te hebben, welke reden ook genoemd wordt. Dat is hun keus. Daar heb jij geen zeggenschap in.
quote:
Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.
De mens, homo sapiens sapiens. De denkende mens. Het doel voor andere dieren zou voortplanten betekenen, inderdaad. Ik ben van mening dat kennis vergaren en doorgeven het menselijk levensdoel is. Dat hoeven dus niet je eigen kinderen te zijn. Neem het internet als voorbeeld.
quote:
Of er iets mis met je is, valt nog te bezien of te genezen.
Niet bij alles. Bijvoorbeeld een aangeboren afwijking.
quote:
Bijvoorbeeld door jezelf te ontwikkelen in een sociale persoon. Waarom zou je daar als mens NIET voor willen kiezen?
Nogmaals, omdat mensen daarvoor kiezen. Hun eigen keus. Niet die van jou.

quote:
klacht: mensen die klagen over andere mensen en hun levensstijl

quote:
Ik ga dit topic ook openen in r&p, als je wil reageren op dit topic, dan doe je dat in één van de twee, niet in beide.
Dat regel ik zelf wel.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:46:03 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644883
Introverten hebben ook gewoon sociaal contact nodig. Minder dan extraverten, maar ook zij kwijnen echt wel weg zonder (zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten).
pi_179644886
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef Vasion het volgende:En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Elke keer als ik date wens ik weer dat ik alleen was.
pi_179644903
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

[..]

En de moeder dan?
pi_179644911
quote:
7s.gif [b]Op woensdag 6 juni 2018 21:41 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/156258]M

Allereerst, kom mij niet de les lezen, ik ben sociologisch en psychologisch onderlegd, tweede keer dat ik het zeg nu. Ten tweede; vergelijk jij nu het gehele voortplantingsproces met het INTERNET? :D

Graag uw comeback.
pi_179644944
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:37 schreef T-D het volgende:

[..]

Serieus ja?
:')

quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

:D :')
pi_179644962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
Introverten hebben ook gewoon sociaal contact nodig. Minder dan extraverten, maar ook zij kwijnen echt wel weg zonder (zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten).
Introverten moeten uit de bubbel komen en zichzelf socialer maken, sorry dat ik het zeg. Als introvert moeten mensen van buitenaf op jou afkomen om op jouw karakter te matchen.. of hoe je het wil noemen. En mijn punt is dat dit juist verkeerd is.
pi_179644965
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:40 schreef Vasion het volgende:
Ik ben psychologisch en sociologisch onderlegd, moet zeggen; jammer. Had 9 van de 10 reacties wel verwacht. De ieders-zijn-eigen-keus-reacties en de persoonlijke aanvallen over het heen en weer. Voor R&P, het podium voor sociale vraagstukken, werd dit topic al teveel. 8-)
Welnee joh, jij bent eerder een persoon die andere personen als "ziek" neerzet als ze een andere levensstijl kiezen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:49:48 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179644991
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:46 schreef T-D het volgende:

[..]

En de moeder dan?
Die heeft een 50% stem*, dus die moet je er wel op uitkiezen. Goed vooruit gedacht.

*Misschien 40%, omdat ze slapper is.
pi_179645033
TS is zo’n sociaal flikkertje :')

Knuffelt zeker ook bomen
Play hard, go pro.
pi_179645037
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:49 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Die heeft een 50% stem*, dus die moet je er wel op uitkiezen. Goed vooruit gedacht.

*Misschien 40%, omdat ze slapper is.
Nah ik herken dit niet uit het echte leven. De moeder heeft juist 80 % inbreng. De kinderen 10 en ik ook 10
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:52:31 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179645051
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:48 schreef Vasion het volgende:

[..]

Introverten moeten uit de bubbel komen en zichzelf socialer maken, sorry dat ik het zeg. Als introvert moeten mensen van buitenaf op jou afkomen om op jouw karakter te matchen.. of hoe je het wil noemen. En mijn punt is dat dit juist verkeerd is.
Socialer worden verandert je introversie niet. Er zijn zat introverten die erg sociaal zijn. Ook extraverten die dat niet zijn trouwens. Dat zijn wel sukkeltjes. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:51 schreef T-D het volgende:

[..]

Nah ik herken dit niet uit het echte leven. De moeder heeft juist 80 % inbreng. De kinderen 10 en ik ook 10
Tsja sommige vrouwen hebben flinke duimen en sommige mannen flinke kale plekken.
pi_179645307
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:47 schreef Vasion het volgende:

[..]

Allereerst, kom mij niet de les lezen, ik ben sociologisch en psychologisch onderlegd, tweede keer dat ik het zeg nu. Ten tweede; vergelijk jij nu het gehele voortplantingsproces met het INTERNET? :D

Graag uw comeback.
Voortplantingsproces heeft niets met het internet te maken, het is het menselijk doel wat onderbouwd moet worden. In jouw optiek is dat nog steeds het maken van kroost en het doorgeven van genetisch materiaal. Ik noem heel wat anders.

Ik heb 12 jaar ervaring als gepeste, 17 jaar ervaring als (computer)verslaafde, 11 jaar ervaring als hulpzoekende. Alle drie overlappen ze elkaar. Genoeg therapieën gehad met visies van psychologen, psychiaters, sociaal werkers en ambulant hulpverleners. Nu op de juiste weg.
Jouw gewicht op je schaaltje in de balans stelt niks voor met mijn ervaring.
Alles wat jij kent komt uit een tekstboek.

Nu jij weer.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:14:37 #30
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179645679
Ach TS toch. Lekker wapperen met je net behaalde sociologiepapiertje. Heb je natuurlijk tijd genoeg voor, want er is geen droog brood te verdienen met zo'n pretstudie.
pi_179645831
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Voortplantingsproces heeft niets met het internet te maken, het is het menselijk doel wat onderbouwd moet worden. In jouw optiek is dat nog steeds het maken van kroost en het doorgeven van genetisch materiaal. Ik noem heel wat anders.

Ik heb 12 jaar ervaring als gepeste, 17 jaar ervaring als (computer)verslaafde, 11 jaar ervaring als hulpzoekende. Alle drie overlappen ze elkaar. Genoeg therapieën gehad met visies van psychologen, psychiaters, sociaal werkers en ambulant hulpverleners. Nu op de juiste weg.
Jouw gewicht op je schaaltje in de balans stelt niks voor met mijn ervaring.
Alles wat jij kent komt uit een tekstboek.

Nu jij weer.
Wat een hoop aannames Metalfrost. Sowieso denken dat studies alleen maar van tekstboeken kennis opdoen is fout. Maar wat is je punt nu precies? Ben je nu sociaal of niet? En vind je dat belangrijk, metalfrost?
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 22:23:19 #32
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179645925
Pretenderen sociaal te zijn maar wel op fok zitten :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179646154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Waarom denk jij voor andere mensen te beslissen hoe ze gelukkig moeten worden?

Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen.

Onterechte klach.
Hij wil ook al beslissen in welke topics we al dan niet reageren. TS heeft last van een beetje misplaatste arrogantie.
pi_179646249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Gast :')
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 22:39:54 #35
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179646470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Gast :')
Wat is het probleem? Het is geen 1960 meer
pi_179646538
vasionaids
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:43:55 #37
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179646565
quote:
Ja wat wil je? Je OP staat vol met verwijten naar mensen die niet zoals jij in het leven staan. En het straalt een hele hautaine houding uit tov mensen die je wil bereiken, niemand heeft zin om je dan te luisteren naar wat je te melden hebt.

Als je sociologisch onderlegd bent zou je juist al wel moeten weten dat dit geen manier is om anderen te benaderen.
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 22:45:36 #38
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179646605
TS haalt de termen sociologisch en sociopatisch door elkaar
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:45:40 #39
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179646608
quote:

[..]

Graag uw comeback.
Hoe vaker je er mee schermt, hoe meer mensen je gewoon een lul vinden.
pi_179646609
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja wat wil je? Je OP staat vol met verwijten naar mensen die niet zoals jij in het leven staan. En het straalt een hele hautaine houding uit tov mensen die je wil bereiken, niemand heeft zin om je dan te luisteren naar wat je te melden hebt.

Als je sociologisch onderlegd bent zou je juist al wel moeten weten dat dit geen manier is om anderen te benaderen.
Narcisme is een teef.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:48:34 #41
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179646674
quote:

[..]

Introverten kunnen prima sociaal doen en een held met andere mensen zijn, het kost ze wel veel energie waardoor ze de dag er op liever even niet wat met anderen plannen. Ken je termen, meneer de socioloog.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:51:26 #42
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179646759
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Narcisme is een teef.
Een kreupele nog wel.
pi_179646771
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:20 schreef Vasion het volgende:

[..]

Wat een hoop aannames Metalfrost.
Welnee. Een product van mijn eigen mening. Discussies bestaan uit argumenten welke zijn voortgekomen uit opinies en halve feiten. Welkom op FOK! .
quote:
Sowieso denken dat studies alleen maar van tekstboeken kennis opdoen is fout.
Heb ik dat gezegd? Ik heb gezegd 'alles wat jij weet komt uit een tekstboek', dat wil zeggen ; je hebt het stramien van een tekstboek gevolgd om je opleiding af te kunnen ronden. Ik heb alles uit eigen ervaring naar mezelf moeten reflecteren om uiteindelijk verandering te kunnen implementeren en er beter van te worden. Daar zit het verschil.
Is het een minder dan de ander? Geen flauw idee. De praktijk moet het uitwijzen.
quote:
Maar wat is je punt nu precies?
Mijn punt is dat je de levensstijl van minder sociale mensen niet onder de loep moet nemen en moet bekritiseren. De levensstijl van een ander is de jouwe niet.
quote:
Ben je nu sociaal of niet?
Qua normen en waarden ben ik sociaal, ja. Audiovisueel wellicht wat minder.
quote:
En vind je dat belangrijk, metalfrost?
Ik hecht er eerlijk gezegd weinig waarde aan. Als mensen iets kwijt willen, bied ik een luisterend oor en zeg ik wat ik denk aan te mogen en kunnen geven. Anderzijds houd ik van stille ruimtes.
  woensdag 6 juni 2018 @ 23:06:53 #44
391381 DuchessHerzen
Nee, geen pics
pi_179647151
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
Zeker waar! Maar wat ik dan niet begrijp is dat introverten volgens TS perse uit hun vertrouwde bubel moeten komen? Als een introvert daar sociaal contact uit haalt wat voor hem voldoende is,is dat toch prima?
  woensdag 6 juni 2018 @ 23:12:25 #45
391381 DuchessHerzen
Nee, geen pics
pi_179647245
quote:

[..]

Ik moet mezelf socialer maken? :') sorry, ik heb dat al geprobeerd en het is zo ontzettend vermoeiend en uitputtend, elke dag weer intensief bezig zijn met contact leggen. Dat is geen leven voor mij. Ik heb zeker wel sociaal contact nodig, maar mijn familie, vriend en vriendenkring voldoen daar prima in. Waarom moet ik dan in godsnaam nieuwe mensen ontmoeten bij wel het ongeveer een jaar duurt eer ik me compleet en totaal op mijn gemak voel? Ik zie daar echt de meerwaarde niet van in.
Ik ben tevreden momenteel. Jij verbiedt mij om dat te zijn. Waarom?
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 23:14:57 #46
441859 crew  Lenny77
pi_179647282
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:14 schreef JDude het volgende:
Ach TS toch. Lekker wapperen met je net behaalde sociologiepapiertje. Heb je natuurlijk tijd genoeg voor, want er is geen droog brood te verdienen met zo'n pretstudie.
Sociologie |:(
De belachelijkste, meest nutteloze, saaiste en meest onwetenschappelijke 'studie' ooit.

Ik zou er niet te hard mee opscheppen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_179647338
Geen kind staat gelijk aan sociale onkunde?

Er zijn honderden redenen om geen kind te nemen namelijk aandoening ouder en erfelijkheid daarvan.

Ecologische gronden.

Economische redenen geen geld etc.

Doemdenken geen kind want ik zie de toekomst somber in.

Etc. Etcetera :W
pi_179647498
quote:
Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.

Pardon? Wie denk jij eigenlijk wel niet dat jij bent om dat te bepalen voor andere mensen?

Sterker nog; ik ben van mening dat er danig iets mis met je is als je op deze verdorven godvergete overbevolkte kutwereld juist wèl kinderen neer zet, maar daar hoor je mij verder ook niet over.

De onnozelaars die dat wel doen veroordeel ik ook niet, dus het zou je godverdomme netjes staan om mensen die geen kinderen nemen ook niet te veroordelen en weg te zetten als achterlijk. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179647634
quote:

[..]

Graag uw comeback.
Sinds wanneer is psychologie mbo 1 een studie?
pi_179649755
Wie ben jij om dat te bepalen? Misschien zijn mensen zoals jij juist raar.
pi_179649817
Vind het asociaal van je dat ik niet in beide topics mag reageren.
pi_179650250
TS is zo'n hooggeleid conformistisch etterbakje die braaf met de meute meeloopt. :')
pi_179650289
quote:
13s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:30 schreef Maerwynn het volgende:
TS is zo'n hooggeleid conformistisch etterbakje die braaf met de meute meeloopt. :')
Eerder iemand die zich verveelt en denkt: hee, ik ga even iets controversieels roepen op Fok!
pi_179650324
quote:
Ik ben psychologisch en sociologisch onderlegd,
Een betweter dus die met spaanse pepers in de reet aan anderen moet vertellen hoe ze moeten leven.
Tyf ff op lul.
pi_179650361
Wat schattig, een troll-topic. O+
  donderdag 7 juni 2018 @ 09:45:38 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179650430
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:39 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Wat schattig, een troll-topic. O+
De krampachtigste zijn inderdaad ook altijd de schattigste. Op een ‘wat speel je mooi triangel!’-wijze.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:30:02 #57
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_179651806
quote:
Jezelf ontwikkelen als persoon is toch hét belangrijkste dat er is? Ieder mens is gelukkig als het sociaal contact heeft, of zie ik dat verkeerd? En dan heb je van die mensen die dan zeggen: ja ik ben ook gelukkig zónder mensen om me heen. :') Dat geloof je toch zelf niet. Er zijn mensen die zeggen gelukkig te zijn zonder partner en een huis vol katten, allereerst; waarom heb je die katten dan? En ten tweede zijn er echt geen mensen die redelijk knap, verzorgd of dus sociaal zijn die alleen leven en dat prettig vinden.
Je hebt mensen die niet van seks houden, om maar even een bruggetje te maken, die noem je aseksueel, maar die gasten zijn ook ziek. Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.
Of er iets mis met je is, valt nog te bezien of te genezen. Bijvoorbeeld door jezelf te ontwikkelen in een sociale persoon. Waarom zou je daar als mens NIET voor willen kiezen?

Misschien moet je eerst voor jezelf eens wat zaken op een rijtje krijgen voordat je anderen hier de les gaat lezen
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:32:32 #58
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_179651842
TS is een conformist. :')
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:39:58 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179651936
quote:

[..]

Introverten moeten
Een ander voorschrijven wat hij of zij moet.
pi_179652257
quote:

Vieze vuile bloedhond wie denk je dat je bent?
pi_179658188
Waarom hapt iedereen op deze troll :')
  donderdag 7 juni 2018 @ 18:14:35 #62
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_179658462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:59 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Niet omdat het moet, maar omdat het kan!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_179658601
TS is zeker zo'n sociaal persoon dat zijn ogen sluit voor "conflicten" van landen die elkaar afmaken omdat ze het niet eens zijn over de grens of dat ze denken allebij recht te hebben op dezelfde grondstof dat daar toevallig aanwezig is. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179658763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:59 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Omdat hij pijnlijke punten raakt
  donderdag 7 juni 2018 @ 19:33:22 #65
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_179659967
Iedereen heeft andere voorkeuren. TS is derhalve sociaal geretardeerd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:24:09 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_179665283
"Out of the box"
"Flexibel"
"Dynamisch"
"Uit je comfortzone"
"Uitdaging"

Nope.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:29:01 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_179665453
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:31 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Omdat hij pijnlijke punten raakt
Meh... klinkt meer als de dertien-in-één-dozijn motivational speak van een flapoverguru tijdens een zaaltjesbedrijfsvergadering in een goedkoop motel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_179665638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Meh... klinkt meer als de dertien-in-één-dozijn motivational speak van een flapoverguru tijdens een zaaltjesbedrijfsvergadering in een goedkoop motel.
ow, is het onze linkse meneer weer te min om in een goedkoop motel te zitten? :)
  donderdag 7 juni 2018 @ 23:35:57 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_179665671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:34 schreef LCMS het volgende:

[..]

ow, is het onze linkse meneer weer te min om in een goedkoop motel te zitten? :)
echt wel... mag niet eens roken binnen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_179665713
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

ai, ja terechte klacht dan
pi_179666218
TS haalt zijn gevoel van eigenwaarde uit het feit dat hij zichzelf sociaal meer ontwikkeld vindt dan zijn medemens ;(
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:08:44 #72
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179666281
"De übermensch staat tot de mens als de mens staat tot de aap en de mens is een koord gespannen tussen de übermensch en het dier"

Aldus Friedrich Nietzsche (1844-1900)

De huidige mens heeft nog veel dierlijke eigenschappen. Dit herkent de huidige mens slechts zelden aangezien wij niets minder dierlijks kennen dan de mens in de huidige vorm. Hetgene dat wij bestemd zijn te worden kennen wij niet, want het bestaat niet.

Dieren denken in principe alleen aan overleven en voortplanten, daar is hun hele handelen op gericht. Kinderen denken alleen aan overleven, die voortplantingsdrang komt later.
De verder ontwikkelde mens realiseert dat dit allemaal dierlijke driften zijn en kijkt verder.

TS is een aap en begrijpt niet dat er meer is dan dierlijke driften.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:16:13 #73
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179666391
Dan nog een interessante theorie.

Case 1: De fysiek sterke mens (bijvoorbeeld een atleet) v.s. de fysiek zwakke mens (bijvoorbeeld iemand in een rolstoel)
In de algemene consensus wordt het niet geaccepteerd dat die sterkte tegen de zwakke zegt: "Hey loser waarom loop je niet gewoon zonder rolstoel zoals iedereen." Iedereen begrijpt dat je dat niet kan zeggen.

Case 2: Een intelligent persoon (bijvoorbeeld een professor) v.s. een zwakbegaafd persoon bijvoorbeeld een downie.
Zelfde principe als case 1.

Case 3: Rijk versus arm
Idem als case 1 en 2.

Case 4: Knap versus lelijk
Idem als case 1 t/m 3.

Maar nu case 5 dames en heren: De sociale versus de niet-sociale mens.
Dit werkt anders.
Iemand die minder skills heeft in het maken en onderhouden van sociale contacten wordt door de hele wereld inclusief de "sociale" mens als een loser of whatever gezien. En iedereen is het hier mee eens.
Alleen dit feit, dat case 5 anders is, is al opmerkelijk genoeg. Maar wat het nog vreemder maakt is dat de hele kunst van het "oordelen" juist valt onder hetgeen waar de zogenaamd "sociale" mens alles van zou moeten begrijpen en juist goed in zou moeten zijn, echter doet deze "sociale" mens dat vaak niet. Oftewel dit klopt niet.

Dit komt omdat er een verschil is tussen (begrip 1) de daadwerkelijk sociale mens en (begrip 2) de schijn-sociale mens, zoals TS.

De daadwerkelijk sociale mens is iemand die respect heeft voor het welzijn van zijn medemens. Als hij kan helpen met weinig moeite zal hij dat altijd toen. Hij is geen mensen tot last, niet met opzet in ieder geval. Hij zal ook nooit op een forum onzin kalken over de medemens die hijzelf "niet-sociaal" noemt. Het begrip "socialisme" zoals we dit kennen uit de politiek is ook op dit type "sociaal persoon" gebaseerd.

De schijn-sociale mens wordt vaak als sociaal gezien omdat hij veel vrienden heeft en maakt, goed kan manipuleren en dit ook in zijn voordeel gebruikt. Echter heeft deze schijn-sociale mens gewoon vrienden nodig omdat hij niet graag alleen is en voor zichzelf graag onder de mensen is. Een kwestie van smaak en voorkeur. Hij gebruikt deze "vrienden" voor zichzelf en niet omdat hij echt graag iets betekent voor mensen. Het tegenovergestelde van een misantroop dus.

Een misantroop (komt in principe neer op mensen-hater en is het tegenovergestelde van de schijn-sociale mens) kan best sociaal zijn. Echter vindt hij mensen gewoon kut en hoeft niks van ze.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 00:43:42 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_179666883
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 00:16 schreef Ixnay het volgende:

Case 1: De fysiek sterke mens (bijvoorbeeld een atleet) v.s. de fysiek zwakke mens (bijvoorbeeld iemand in een rolstoel)
In de algemene consensus wordt het niet geaccepteerd dat die sterkte tegen de zwakke zegt: "Hey loser waarom loop je niet gewoon zonder rolstoel zoals iedereen." Iedereen begrijpt dat je dat niet kan zeggen.

Case 2: Een intelligent persoon (bijvoorbeeld een professor) v.s. een zwakbegaafd persoon bijvoorbeeld een downie.

Idem als case 1 en 2.

Idem als case 1 t/m 3.

Dit werkt anders.
Iemand die minder skills heeft in het maken en onderhouden van sociale contacten wordt door de hele wereld inclusief de "sociale" mens als een loser of whatever gezien. En iedereen is het hier mee eens.
Alleen dit feit, dat case 5 anders is, is al opmerkelijk genoeg. Maar wat het nog vreemder maakt is dat de hele kunst van het "oordelen" juist valt onder hetgeen waar de zogenaamd "sociale" mens alles van zou moeten begrijpen en juist goed in zou moeten zijn, echter doet deze "sociale" mens dat vaak niet. Oftewel dit klopt niet.

Dit komt omdat er een verschil is tussen (begrip 1) de daadwerkelijk sociale mens en (begrip 2) de schijn-sociale mens, zoals TS.

De daadwerkelijk sociale mens is iemand die respect heeft voor het welzijn van zijn medemens. Als hij kan helpen met weinig moeite zal hij dat altijd toen. Hij is geen mensen tot last, niet met opzet in ieder geval. Hij zal ook nooit op een forum onzin kalken over de medemens die hijzelf "niet-sociaal" noemt. Het begrip "socialisme" zoals we dit kennen uit de politiek is ook op dit type "sociaal persoon" gebaseerd.

De schijn-sociale mens wordt vaak als sociaal gezien omdat hij veel vrienden heeft en maakt, goed kan manipuleren en dit ook in zijn voordeel gebruikt. Echter heeft deze schijn-sociale mens gewoon vrienden nodig omdat hij niet graag alleen is en voor zichzelf graag onder de mensen is. Een kwestie van smaak en voorkeur. Hij gebruikt deze "vrienden" voor zichzelf en niet omdat hij echt graag iets betekent voor mensen. Het tegenovergestelde van een misantroop dus.

Een misantroop (komt in principe neer op mensen-hater en is het tegenovergestelde van de schijn-sociale mens) kan best sociaal zijn. Echter vindt hij mensen gewoon kut en hoeft niks van ze.
^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2018 @ 01:10:42 #75
88815 The_Emotion
98.3
pi_179667198
quote:

Idem als case 1 en 2.

Idem als case 1 t/m 3.

Dit werkt anders.

In punt 5 beschrijf je de narcist, de schijn sociale

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Emotion op 08-06-2018 01:32:11 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 9 juni 2018 @ 12:49:58 #76
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179690255
quote:

Idem als case 1 en 2.

Idem als case 1 t/m 3.

Dit werkt anders.

Vind ik vrij zwart-wit en je argumentatie gaat scheef op een aantal vlakken.

Ten eerste vergelijk je een mening hebben (hij is een loser) met een mening uiten (hey loser). Er zijn heel veel mensen die fysiek zwakke, onintelligente, lelijke of arme mensen losers vinden, het uiten is echter vaak niet sociaal geaccepteerd. Dat geldt net zo goed voor mensen losers vinden omdat ze anti-sociaal zijn. Het is namelijk gewoon onaardig en de sociale norm is dat aardig beter is dan onaardig.

Ten tweede ga je voorbij aan de variatie die er kan zijn in al deze casussen. Als de 'mindere' boven een bepaald punt is, is het meer acceptabel om het te benoemen, een kleiner verschil draagt daar ook aan bij. Tegen iemand met een handicap zeg je niet "doe er eens wat aan", maar tegen iemand die gewoon dik of dun is en weinig fysieke kracht heeft kun je al eerder zeggen "je moet echt even wat meer sporten". Zo zeg je ook niet tegen een zware autist "doe eens even sociaal", maar iemand die gewoon wat meer teruggetrokken is kan je daar wel toe aansporen.

Ten derde hou je een te nauwe visie aan van echt sociaal. Je kan best oprecht het beste met mensen voor hebben, maar je niet altijd even tactvol uitlaten. Dat kan zelfs goed bedoeld zijn, of het kan komen omdat je je niet zo goed in een specifieke situatie kan verplaatsen. Daarnaast is het internet gewoon anders, daar laat je je makkelijker hard uit en dat maakt je niet direct schijnsociaal. Onze empathische vermogens zijn over miljoenen jaren ontwikkeld en deze manier van communicatie is zeer recent. Als je iemand in het echt ziet dan ben je beter op elkaar afgestemd en hou je meer rekening met elkaar. We zijn geprogrammeerd om bepaalde non-verbale signalen op te pikken en dat beïnvloedt hoe we ons uitlaten. Op internet heb je dat allemaal niet.
pi_179690325
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dit topic is dan ook een sociaal experiment van TS

Dat niet zien :')
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 12:59:31 #78
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179690399
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:54 schreef Chai het volgende:

[..]

Het psychopatenkliekje is weer volledig in dit topic hoor
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:00:00 #79
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179690410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het leuke aan goedkope motels is nu juist dat je lekker schijt hebt aan de regels.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:12:53 #80
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179690542
quote:

[..]

Jaja. Drollo ging geheid voor het reacties uitlokken, dat geloof ik gelijk maar als dit een experiment is is de opzet wel goed ruk: beetje de hautaine aars uithangen om dan geïrriteerde reacties te krijgen gaat je maar weinig interessante vragen beantwoorden.
pi_179690594
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:12 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Jaja. Drollo ging geheid voor het reacties uitlokken, dat geloof ik gelijk maar als dit een experiment is is de opzet wel goed ruk: beetje de hautaine aars uithangen om dan geïrriteerde reacties te krijgen gaat je maar weinig interessante vragen beantwoorden.
Joh.

Wilde hem gewoon alvast inkoppen voordat TS zelf met zulke onzin aan zou komen.
pi_179707676
quote:

[..]

Fase 3 in het experiment; complotdenkers. De ts ervan verwijten er belangen bij te hebben. Op voorhand kon ik toch ook niet weten dat ik even hét topic van de maand juni uit de hoed zou toveren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')