Nah ik herken dit niet uit het echte leven. De moeder heeft juist 80 % inbreng. De kinderen 10 en ik ook 10quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Die heeft een 50% stem*, dus die moet je er wel op uitkiezen. Goed vooruit gedacht.
*Misschien 40%, omdat ze slapper is.
Socialer worden verandert je introversie niet. Er zijn zat introverten die erg sociaal zijn. Ook extraverten die dat niet zijn trouwens. Dat zijn wel sukkeltjes.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:48 schreef Vasion het volgende:
[..]
Introverten moeten uit de bubbel komen en zichzelf socialer maken, sorry dat ik het zeg. Als introvert moeten mensen van buitenaf op jou afkomen om op jouw karakter te matchen.. of hoe je het wil noemen. En mijn punt is dat dit juist verkeerd is.
Tsja sommige vrouwen hebben flinke duimen en sommige mannen flinke kale plekken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:51 schreef T-D het volgende:
[..]
Nah ik herken dit niet uit het echte leven. De moeder heeft juist 80 % inbreng. De kinderen 10 en ik ook 10
Voortplantingsproces heeft niets met het internet te maken, het is het menselijk doel wat onderbouwd moet worden. In jouw optiek is dat nog steeds het maken van kroost en het doorgeven van genetisch materiaal. Ik noem heel wat anders.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:47 schreef Vasion het volgende:
[..]
Allereerst, kom mij niet de les lezen, ik ben sociologisch en psychologisch onderlegd, tweede keer dat ik het zeg nu. Ten tweede; vergelijk jij nu het gehele voortplantingsproces met het INTERNET?
Graag uw comeback.
Wat een hoop aannames Metalfrost. Sowieso denken dat studies alleen maar van tekstboeken kennis opdoen is fout. Maar wat is je punt nu precies? Ben je nu sociaal of niet? En vind je dat belangrijk, metalfrost?quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Voortplantingsproces heeft niets met het internet te maken, het is het menselijk doel wat onderbouwd moet worden. In jouw optiek is dat nog steeds het maken van kroost en het doorgeven van genetisch materiaal. Ik noem heel wat anders.
Ik heb 12 jaar ervaring als gepeste, 17 jaar ervaring als (computer)verslaafde, 11 jaar ervaring als hulpzoekende. Alle drie overlappen ze elkaar. Genoeg therapieën gehad met visies van psychologen, psychiaters, sociaal werkers en ambulant hulpverleners. Nu op de juiste weg.
Jouw gewicht op je schaaltje in de balans stelt niks voor met mijn ervaring.
Alles wat jij kent komt uit een tekstboek.
Nu jij weer.
Hij wil ook al beslissen in welke topics we al dan niet reageren. TS heeft last van een beetje misplaatste arrogantie.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Waarom denk jij voor andere mensen te beslissen hoe ze gelukkig moeten worden?
Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen.
Onterechte klach.
Gastquote:Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alleen voor de seks zou ik een dochter willen, maar dat mag dan zogenaamd weer niet volgens de 'regeltjes'
Wat is het probleem? Het is geen 1960 meerquote:
Ja wat wil je? Je OP staat vol met verwijten naar mensen die niet zoals jij in het leven staan. En het straalt een hele hautaine houding uit tov mensen die je wil bereiken, niemand heeft zin om je dan te luisteren naar wat je te melden hebt.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:40 schreef Vasion het volgende:
Ik ben psychologisch en sociologisch onderlegd, moet zeggen; jammer. Had 9 van de 10 reacties wel verwacht. De ieders-zijn-eigen-keus-reacties en de persoonlijke aanvallen over het heen en weer. Voor R&P, het podium voor sociale vraagstukken, werd dit topic al teveel.
Hoe vaker je er mee schermt, hoe meer mensen je gewoon een lul vinden.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:47 schreef Vasion het volgende:
[..]
Allereerst, kom mij niet de les lezen, ik ben sociologisch en psychologisch onderlegd, tweede keer dat ik het zeg nu. Ten tweede; vergelijk jij nu het gehele voortplantingsproces met het INTERNET?
Graag uw comeback.
Narcisme is een teef.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:43 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ja wat wil je? Je OP staat vol met verwijten naar mensen die niet zoals jij in het leven staan. En het straalt een hele hautaine houding uit tov mensen die je wil bereiken, niemand heeft zin om je dan te luisteren naar wat je te melden hebt.
Als je sociologisch onderlegd bent zou je juist al wel moeten weten dat dit geen manier is om anderen te benaderen.
Introverten kunnen prima sociaal doen en een held met andere mensen zijn, het kost ze wel veel energie waardoor ze de dag er op liever even niet wat met anderen plannen. Ken je termen, meneer de socioloog.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:48 schreef Vasion het volgende:
[..]
Introverten moeten uit de bubbel komen en zichzelf socialer maken, sorry dat ik het zeg. Als introvert moeten mensen van buitenaf op jou afkomen om op jouw karakter te matchen.. of hoe je het wil noemen. En mijn punt is dat dit juist verkeerd is.
Welnee. Een product van mijn eigen mening. Discussies bestaan uit argumenten welke zijn voortgekomen uit opinies en halve feiten. Welkom op FOK! .quote:
Heb ik dat gezegd? Ik heb gezegd 'alles wat jij weet komt uit een tekstboek', dat wil zeggen ; je hebt het stramien van een tekstboek gevolgd om je opleiding af te kunnen ronden. Ik heb alles uit eigen ervaring naar mezelf moeten reflecteren om uiteindelijk verandering te kunnen implementeren en er beter van te worden. Daar zit het verschil.quote:Sowieso denken dat studies alleen maar van tekstboeken kennis opdoen is fout.
Mijn punt is dat je de levensstijl van minder sociale mensen niet onder de loep moet nemen en moet bekritiseren. De levensstijl van een ander is de jouwe niet.quote:Maar wat is je punt nu precies?
Qua normen en waarden ben ik sociaal, ja. Audiovisueel wellicht wat minder.quote:Ben je nu sociaal of niet?
Ik hecht er eerlijk gezegd weinig waarde aan. Als mensen iets kwijt willen, bied ik een luisterend oor en zeg ik wat ik denk aan te mogen en kunnen geven. Anderzijds houd ik van stille ruimtes.quote:En vind je dat belangrijk, metalfrost?
Zeker waar! Maar wat ik dan niet begrijp is dat introverten volgens TS perse uit hun vertrouwde bubel moeten komen? Als een introvert daar sociaal contact uit haalt wat voor hem voldoende is,is dat toch prima?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
Introverten hebben ook gewoon sociaal contact nodig. Minder dan extraverten, maar ook zij kwijnen echt wel weg zonder (zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten).
Ik moet mezelf socialer maken?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:48 schreef Vasion het volgende:
[..]
Sociologiequote:Op woensdag 6 juni 2018 22:14 schreef JDude het volgende:
Ach TS toch. Lekker wapperen met je net behaalde sociologiepapiertje. Heb je natuurlijk tijd genoeg voor, want er is geen droog brood te verdienen met zo'n pretstudie.
Pardon? Wie denk jij eigenlijk wel niet dat jij bent om dat te bepalen voor andere mensen?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef Vasion het volgende:
Als mens heb je namelijk maar twee doelen in je leven; overleven en voortplanten. Maar nee, jij als mens hoeft je niet voort te planten,dan is er gewoon iets mis met je.
Sinds wanneer is psychologie mbo 1 een studie?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:47 schreef Vasion het volgende:
[..]
Graag uw comeback.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |