Volgende week maar gezellig deel 2 kijken
quote:* IndemnitY heeft de film ook gekeken
Op donderdag 26 december 2002 20:30 schreef ChrisJX het volgende:
Wie heeft er ook 'Sissi' gekeken?
Je weet wel, die film uit 1955 met Romy Schneider in de hoofdrol.
Ik vond het echt een leuke film! Het verhaal is leuk, maar ik heb me ook helemaal suf gelachen om die mensen: dat ziet er toch niet uit!Volgende week maar gezellig deel 2 kijken
quote:Maar toen heb ik niet gekeken
Op donderdag 26 december 2002 20:42 schreef MSXUser het volgende:
Die film had je vorig jaar ook rond dit tijdstip kunnen zien en het jaar daarvoor, en daarvoor en...
quote:
Op donderdag 26 december 2002 21:12 schreef chip_h het volgende:
Die film zuigt echt.
quote:mijn moeder ook... en die heeft ze alle4 op tape staan al zolang wij een videorecorder hebben, kan je nagaan
Op donderdag 26 december 2002 20:30 schreef ChrisJX het volgende:
Wie heeft er ook 'Sissi' gekeken?
Je weet wel, die film uit 1955 met Romy Schneider in de hoofdrol.
Ik vond het echt een leuke film! Het verhaal is leuk, maar ik heb me ook helemaal suf gelachen om die mensen: dat ziet er toch niet uit!Volgende week maar gezellig deel 2 kijken
quote:Oeh, ik heb het eerste uur niet zo opgelet, mag ik langskomen?
Op donderdag 26 december 2002 21:17 schreef dr.dunno het volgende:[..]
mijn moeder ook... en die heeft ze alle4 op tape staan al zolang wij een videorecorder hebben, kan je nagaan
Ik vond het iig een coole film, wat is er dan mis mee?
quote:ja hoor Chrissie, maar dat wist je al
Op donderdag 26 december 2002 21:23 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Oeh, ik heb het eerste uur niet zo opgelet, mag ik langskomen?
quote:ik heb niets tegen oude films, 1.5x gezien is in dit geval wel genoeg
Ik vond het iig een coole film, wat is er dan mis mee?
ben hur enzo, daar ben ik meer fan van
quote:Maar vind je moeder dat wel leuk
Op donderdag 26 december 2002 21:27 schreef dr.dunno het volgende:[..]
ja hoor Chrissie, maar dat wist je al
quote:Vind ik erg knap als je nagaat dat er 3 delen zijn
Op donderdag 26 december 2002 21:17 schreef dr.dunno het volgende:[..]
mijn moeder ook... en die heeft ze alle4 op tape staan al zolang wij een videorecorder hebben, kan je nagaan
quote:Ben dol op de Sound of Music! En ik zit me nu echt hard af te vragen welke film leuker is!
Op dinsdag 31 december 2002 04:13 schreef Dragonwizard het volgende:
Ik vind de film zo suf, net als The Sound of Music![]()
![]()
.
Weet iemand toevallig hoe oud Franz-Josef ong. is?
Vanavond kijken we deel 3!
quote:geboren in 1830, dat maakt hem nu 172
Op dinsdag 31 december 2002 22:16 schreef ChrisJX het volgende:
Weet iemand toevallig hoe oud Franz-Josef ong. is?
Maar om je een idee van de tijdszetting te geven
Franz-Joseph I:
geboren: 18-08-1830
gestorven: 21-11-1916
Elizabeth:
geboren: 24-12-1837
gestorven (vermoord): 10-09-1898
gehuwd: 24-04-1854
Franz-Joseph besteeg de Oostenrijkse troon op: 02-12-1848
het verbond met Hongarije en de kroning tot koning van Hongarije: 1867
You do the math, het is veels te lang geleden dat ik die films heb gezien namelijk
quote:Muchas Gracias!
Op woensdag 1 januari 2003 16:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
geboren in 1830, dat maakt hem nu 172
Maar om je een idee van de tijdszetting te geven
Franz-Joseph I:
geboren: 18-08-1830
gestorven: 21-11-1916Elizabeth:
geboren: 24-12-1837
gestorven (vermoord): 10-09-1898gehuwd: 24-04-1854
Franz-Joseph besteeg de Oostenrijkse troon op: 02-12-1848
het verbond met Hongarije en de kroning tot koning van Hongarije: 1867You do the math, het is veels te lang geleden dat ik die films heb gezien namelijk
EDIT: Frans-Ferdinand werd vermoord En dat was dus weer de neef van Franz-Joseph. Lang leve Encarta
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 02-01-2003 13:10]
quote:Dat wist ik nou weer wel! Maar ik heb de foute Franz onthouden
Op donderdag 2 januari 2003 17:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Inderdaad, Franz-Ferdinand, de neef van Franz-Joseph werd vermoord in Sarajevo, wat de directe aanleiding voor de eerste wereldoorlog was.
quote:De echte Sissi had een taille van 21 cm.
Op vrijdag 3 januari 2003 11:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Sissi is best wel een lekker mokkel !
Zondag: 15:00
Sissi
TV1
Komedie uit Duitsland / Oostenrijk (1955)
Met Romy Schneider, Karlheinz Böhm, Magda Schneider e.a
6.6
quote:Oh Sunchaser,
Op zondag 23 november 2003 10:56 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind de eerste echt fantastisch, veel humor en een beminnelijke Romy Schneider. Deel 2 en 3 vind ik al minder.
Zondag: 15:00
Sissi
TV1
Komedie uit Duitsland / Oostenrijk (1955)
Met Romy Schneider, Karlheinz Böhm, Magda Schneider e.a
6.6
zullen we de film samen bij mij thuis kijken? Krijg je wel een lekkere lange vinger of een krakeling van me, en een glaasje limonade.
Ik verheug me er nu al op.
Ans Appelman
Sissi roelt, heb thuis de eerste 2 delen op video En nu ik in Wenen woon herken ik zelfs dingen
Ik ben ook al in Slot Schönbrunn geweest, en u?
quote:die film is zo fout dat tie ook weer goed is
Op donderdag 26 december 2002 21:17 schreef deadkennedys het volgende:
die film is erg fout
heerlijke film voor kerst!, ook omdat ik erg geintresseerd ben in medailles uit het keizerrijk!
quote:er zitten inderdaad veel fouten in, het is een geromantiseert verhaal, in het echt waren ze niet zo gek op elkaar geloof ik
Op zondag 23 november 2003 21:39 schreef ChrisJX het volgende:
De film klopt alleen historisch gezien niet, dacht ik. Het Oostenrijks-Hongaarse rijk kwam pas in 1867 tot stand, terwijl de film zich 1856 afspeelt (als ik goed reken).
quote:Hmm.. Oostenrijk Hongarije zit toch in deel twee ? In deel één gaat het nog gewoon over het Oostenrijkse Keizerrijk, met Hongarije als onderdeel.
Op zondag 23 november 2003 21:39 schreef ChrisJX het volgende:
De film klopt alleen historisch gezien niet, dacht ik. Het Oostenrijks-Hongaarse rijk kwam pas in 1867 tot stand, terwijl de film zich 1856 afspeelt (als ik goed reken).
Waar ik me drukker over maak is het gedrag van die Keizerin; het is nogal inconsistent als Helene een perfecte kandidaat is Elisabeth dan een ongepaste kandidaat te vinden vanwege haar opvoeding (die dezelfde is dus).
quote:Ik weet niet hoe ze aan het begin waren, maar als je de rondleiding door Schönbrunn moet geloven hield F-J heeeeeeel veel van Sissi. Na haar dood was hij diep ongelukkig en hij heeft nooit een andere vrouw gewild.
Op zondag 23 november 2003 21:41 schreef _The_General_ het volgende:er zitten inderdaad veel fouten in, het is een geromantiseert verhaal, in het echt waren ze niet zo gek op elkaar geloof ik
Maar de ontmoeting zelf zal wel wat overdreven zijn, ja
quote:Klopt, maar deel 2 speelt zich niet 10 jaar later af
Op zondag 23 november 2003 21:54 schreef HiZ het volgende:Hmm.. Oostenrijk Hongarije zit toch in deel twee ? In deel één gaat het nog gewoon over het Oostenrijkse Keizerrijk, met Hongarije als onderdeel.
quote:Rudolf pleegde later zelfmoord .
Op donderdag 2 januari 2003 13:02 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Of is dat z'n zoon ofzo? Maar die heet Rudolf!
Het is natuurlijk allemaal wat romatischer gemaakt dat het in werkelijkheid was lijkt me, maar het is een uitstekende kerstfilm!
quote:Ja, dat heb ik inmiddels ook zelf uitgevonden...
Op maandag 24 november 2003 20:14 schreef zoom het volgende:Rudolf pleegde later zelfmoord .
quote:Het is inderdaad wel triest geëindigd, Rudolf dood, voor de rest dochters die geen kans op de troon maakten.
Op vrijdag 12 december 2003 11:28 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ja, dat heb ik inmiddels ook zelf uitgevonden...
quote:Regeren en van Sisi houden, totdat hij 21 november 1916 in zijn bed overleed en de volgende dag daar een schilderij van werd gemaakt (ik heb opgelet in Schönbrunn
Op zondag 14 december 2003 22:31 schreef HarryH het volgende:Frans Jozef bleef 21 jaar lang alleen achter, vraag me af wat hij toen deed?
quote:En toen besloot Karl ook nog eens de troon te verlaten en toen stierf ie op 35-jarige leeftijd, en in ballingschap, aan malaria.
De zoon van Karl Ludwig, de welbekende Franz Ferdinand werd ook al afgemaakt waarna WOI ontstond
Tragisch, tragisch
quote:35 is dat niet wat jong, ik heb het over de broer van Franz Jozef, als hij al aanwezig was op Sissi's bruiloft en toen 20 was ofzo lijkt dat me vrij sterk
Op zondag 14 december 2003 22:54 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Regeren en van Sisi houden, totdat hij 21 november 1916 in zijn bed overleed en de volgende dag daar een schilderij van werd gemaakt (ik heb opgelet in Schönbrunn
)
[..]En toen besloot Karl ook nog eens de troon te verlaten en toen stierf ie op 35-jarige leeftijd, en in ballingschap, aan malaria.
Tragisch, tragisch
quote:Ik had het al over Karl, de opvolger van Franz-Josef die dus in 1918 in Schönrbunn ondertekende dat hij niet langer de keizer van Oostenrijk was, waarop de dag er na de republiek Oostenrijk uitgeroepen kon worden
Op zondag 14 december 2003 22:56 schreef HarryH het volgende:
35 is dat niet wat jong, ik heb het over de broer van Franz Jozef, als hij al aanwezig was op Sissi's bruiloft en toen 20 was ofzo lijkt dat me vrij sterk
quote:Wie was de vader dan van die Karl?
Op maandag 15 december 2003 00:35 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik had het al over Karl, de opvolger van Franz-Josef die dus in 1918 in Schönrbunn ondertekende dat hij niet langer de keizer van Oostenrijk was, waarop de dag er na de republiek Oostenrijk uitgeroepen kon worden
quote:Nee joh, Rudolf is toch een rendier van de Kerstman
Op maandag 24 november 2003 20:14 schreef zoom het volgende:
Rudolf pleegde later zelfmoord .
quote:otto franz?
Op maandag 15 december 2003 00:38 schreef HarryH het volgende:[..]
Wie was de vader dan van die Karl?
Ik heb de box ook gekregen van mijn man. Maar ik vind live op TV toch iets meer hebbenquote:Op maandag 12 december 2005 19:23 schreef Quispi het volgende:
Mijn moeder heeft de dvd-box van Sissi!!![]()
Uit nostalgie ga ik hem met kerst waarschijnlijk weer kijken.![]()
Ik hoop het! Vorig jaar hadden we pech! Mijn tv gids geeft de kerstdagen nog niet aan.quote:Op maandag 12 december 2005 19:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Meestal is het toch 1e en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag?
Ik kijk vast ook weer.
quote:
Heerlijk hé!quote:Op woensdag 27 december 2006 12:03 schreef Urquhart het volgende:
En voor de zoveelste keer weer gekeken.
Nieuwjaarsdag traditioneelquote:Op zondag 27 december 2009 01:47 schreef Injetta het volgende:
Deel 1 blijf ik toch het beste vinden..
Maar, ik heb deel 2 ook gewoon weer gekeken..![]()
![]()
Wanneer komt deel 3??
Ja op sbs6 werd een miniserie uitgezonden, Sisi (met 1 s) die beter klopt qua geschiedenis, vanmiddag 15.15 wordt daarvan het tweede en laatste deel uitgezonden.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:18 schreef Injetta het volgende:
Was even in verwarring vanmiddag. Ik aan het zappen, val ik middenin een Sissifilm, maar niet mer Roy Schneider. Toen dacht ik dat deel 3 was en dan zonder Romy Schneider. Maar... het bleek een eerste deel van een Sissiserie te zijn. Met andere spelers en recenter.
Daar gaat dochterjelief wel dood.
Na dit deel kon ik meteen door naar de echter deel 3 met Romy Schneider. En dat blijft dat meer de echte Sissi..![]()
Alhoewel ik denk dat de serie iets dichter bij de realiteit komt...
Ze heeft het nu ff moeilijk...quote:
Ik heb wat gekeken, elk jaar zeg ik dat ik die films vreselijk melig en oppervlakkig vind, maar de geschiedenis van het keizerrijk boeit me wel.....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |