SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn, dat het bij jullie ondanks alles zo leuk was Exode.. en wat slecht van de chauffeurs zeg.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:58 schreef exode het volgende:
B heeft een top eerste schoolreisje gehad Hij heeft de hele dag zijn eigen rugzakje gedragen en was volgens mijn schoonzus superlief voor de andere kindjes in de groep.
Maar toch gaat het klachten regenen geloof ik op school, Heen heben ze er 2 uur over gedaan ipv 1 uur en terug ook. Niet vanwege de files maar omdat de chauffeurs die weg niet wisten. Heen gingen ze een heel stuk binnendoor langs de vecht, een paar x keren zelfs omdat ze niet over de smalle vechtbrug konden. In de andere kleuterbus gingen er meerdere kindjes over hun nek vanwege de vele bochten.
In B zijn bus was er airco gelukkig in de andere kleuterbus niet.
Ik snap sowieso niet dat je voor kleuters een bestemming kiest die zonder files en als alles perfect loopt al meer dan een uur rijden is.
Volgens B was het overigens helemaal niet ver rijden, hij had het prima naar zijn zin met zingen en veel kletsen. Dus nee van ons komt geen klacht, B had tenslotte niets te klagen.
Hoe was het bij jou Rijst? E een leuk schoolreisje gehad?
Oi, dat zijn dingen die je liever niet hoort Venco. Ik weet dat het bijna ondoenlijk is voor de juf, maar als je 1-1 met hem gaat zitten, hoe gaat dat dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:37 schreef vencodark het volgende:
Volgende week weer de oudergesprekken en ik zie er een beetje tegenop.
Vorige keer stond er in zijn ‘rapport’ dat er wel 3 punten waren die zijn leerproces kunnen belemmeren.
1. Erg impulsief. 2. Slechte concentratie/moeite met aandacht houden. 3. Moeite taken te maken.
En dat zij zich dus best zorgen maken.
Kijk, al die dingen horen wat mij betreft een beetje bij elkaar. Het ene volgt op het andere.
Herkenbaar voor iemand?
Uit eigen ervaring weet ik dat dit veel beter gaat.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Oi, dat zijn dingen die je liever niet hoort Venco. Ik weet dat het bijna ondoenlijk is voor de juf, maar als je 1-1 met hem gaat zitten, hoe gaat dat dan?
Ik wil er ook niet te dramatisch over denken. Het is groep 1 en ik weet dat hij thuis juist heel goed dingen kan maar hij moet zich betrokken voelen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:02 schreef Kyara het volgende:
Ik zou sws vragen om voorbeelden en ook wat haar ideeën zijn over hoe nu verder. Wat kan de school hierin betekenen? Ik zou er heel open in staan. Laat het verhaal daarna bezinken en vraag evt een vervolggesprek aan als je naderhand nog vragen hebt.
Hoe heeft toch nog een jaar om te kleuteren? Of zou hij na de zomer naar groep 3 gaan?
Ja hoiquote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:25 schreef vencodark het volgende:
Dus wat ik mij eigenlijk afvroeg: hoe kan ik zo’n gesprek in. Wat voor vragen kan ik bijv. stellen?
Is hier iemand juf?
Precies ditquote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:13 schreef Kyara het volgende:
Maar als hij in groep 1 zit dan heeft hij toch sws nog een jaar bij de kleuters? Dan lijkt me een jaar extra toch (nog) niet aan de orde? Of hebben jullie geen combinatieklassen? Ik zou het gesprek open ingaan. Zijn signaleren iets en willen daar met jou over praten. Misschien is er extra ondersteuning oid mogelijk maar daar is ook toestemming voor nodig. Ik zou dus afwachten wat zij te vertellen hebben.
(en weg bij vriendje is niet leuk maar als het zou betekenen dat hij de rest van zijn schooltijd op zijn tenen zou moeten lopen dan zou dat nog vervelender zijn, vriendje kan ook verhuizen en van school gaan dus dat argument zou ik er wel even buiten laten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Dat is inderdaad een iets prettigere insteek dan 'Je kind van 5 kan zich niet concentreren (JOH) en we maken ons zorgen'.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:40 schreef Phaidra het volgende:
Toen I vorig jaar zijn verslag kreeg, stond er ook wel in dat hij het te druk had met vriendjes maken en met iedereen kletsen om echt aan werkjes toe te komen. Met daarbij nog “Kortom, een echte (jongste) kleuter die ontzettend sociaal is”. Zo klinkt het al heel anders en het is dit jaar als oudste kleuter volgens mij best goed gekomen .
dat herken ik dus ook vrij veel last minut en dat is niet altijd handigquote:Op vrijdag 8 juni 2018 21:23 schreef L-E het volgende:
Wat betreft helpen: ik zie het hele schoolgebeuren wel een beetje als een joint effort van school EN ouders. Kinderen daar dumpen en verder niet betrokken zijn is niet onze stijl. Maar, ik doe wat ik kan binnen mijn mogelijkheden (en die van mijn kinderen). Ik ga er vanuit dat dat voor iedereen geldt, de een heeft nu eenmaal wat meer speelruimte dan de ander.
Op de huidige school werd ook vrij veel aan uitstapjes georganiseerd, superleuk, maar ook vaak lastminute (op dinsdag melden dat er donderdag 5 auto's nodig zijn voor een bezoekje aan een museum.. ) en dat is voor ons met werk gewoon heel erg lastig te combineren. Wat ik soms jammer vind want Sticker kan zoiets nog best spannend vinden dus ik ga eigenlijk wel graag mee
Onze school is vrij prijzig, ik ken ouders die tot hun verdriet meer moeten werken dan ze lief is om die school te kunnen bekostigen. Is inderdaad ook een keuze, maar als je kind het gewoon niet trekt in het regulier onderwijs, heb je dan echt een keuze?quote:Op woensdag 6 juni 2018 10:54 schreef elamanilo het volgende:
Hmmm, nou ja, ik vind dat je toch echt zelf een kind hebt en dat het meer dan logisch is dat, ook al breng je je kind naar een school, je zelf verantwoordelijkheid hebt en tijd zal moeten besteden aan je kind. Je kind naar school brengen omdat je het als (goedkope) kinderopvang ziet, lijkt mij niet echt de bedoeling. Spreek dan af met je partner dat hij minder gaat werken, als jij zelf ruimte nodig hebt om bijvoorbeeld te willen werken. En ja, je hebt daar altijd een keuze in.
Ik ook hoor. En ik beteken in mijn werk niet eens zo veel voor andere mensenquote:Op vrijdag 8 juni 2018 22:00 schreef Goitske het volgende:
En ik ben echt blij met mijn kinderen maar ook met mijn werk dat ik voor mensen wat kan betekenen
Bij ons is ook de regel dat ouders niet mee de klas in gaan, behalve de eerste week na de vakantie. Ik moet zeggen dat ik het juist prettig vind, duidelijk moment van afscheid en geen verschil tussen ouders die moeten werken (en snel weggaan) en die nog 10 min een boekje gaan lezen met hun kind. Maar er is genoeg mogelijkheid om de juf te spreken. Kan kort even bij de deur, of na school als je meer tijd nodig hebt of gewoon iets meer privacy. Bij verjaardagen mogen ouders ook erbij zijn bij de kleuters, superleuk feestje dat alles bij elkaar bijna een uur duurt . Voor de jongste kleuters is speciaal een week gereserveerd waarin ouders een uurtje kunnen meekijken in de klas. Je zit dan achterin en kan observeren hoe alles eraan toe gaat in de klas. De juf komt af en toe even wat dingetjes toelichten. Aan het eind mag je een boekje voorlezen in de klas. Ik vond het erg interessant om de dynamiek in de klas te zien.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 21:55 schreef Kyara het volgende:
Qua betrokkenheid, ik denk dat hoeveel je meehelpt op school geen maatstaf is voor betrokkenheid. Ik vind betrokkenheid bij school aan de andere kant ook anders dan met je kind over school praten. Maar ik denk dat de ene school daar zelf ook anders mee om gaat dan de andere. Ik weet van een andere school vlakbij dat de ouders niet mee de school in mogen bij het wegbrengen. Alleen bij de kleuters nog net tot in de gang maar niet het lokaal in. Dan spreek je ook de leerkracht niet of nauwelijks, behalve bij de 10 minuten gesprekjes. Denk dat je dan als ouder ook een andere band met school hebt.
Klinkt erg als mijn zoon.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:52 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ja hoi
Als je zoontje nog in gr 1 zit dan zal ik me niet teveel zorgen maken Venco. Ik zie, met name bij groep 1 kinderen, veel verschil tussen kinderen met betrekking op het gedrag dat de juf genoemd heeft. Een korte spanningsboog, impulsief. Bij een aantal kinderen gaat de rijping van de executieve functies (focus, emotie regulatie, impulsbeheersing) meer via een standaard lijntje en andere kinderen ontwikkelen zich hierin met ups en downs. Met name bij jongentjes met veel energie en testosteron (ook zo'n piek rond de 5 jaar) zie je dat ze moeite hebben met hun impulsbeheersing en focus. Ook zijn ze een tijd erg fysiek (stoeien, vechten, dingen kapot maken). Dit tot grote frustratie van sommige volwassenen
(Zo had ik deze week twee jongens die een basketbal door het systeemplafond probeerden te krijgen )
Gek genoeg zie ik bij veel kinderen dat dit bijtrekt in het 2e half jaar van groep 2. Dan worden ze iets rustiger, lukt het ze beter om meer focus op te brengen en worden ze iets rustiger in hun spel (dwz langer kunnen bouwen aan iets groots, langer betrokken blijven bij een spelscript in een huishoek enz).
Hoe het bij jullie zoon er precies uit ziet weet ik natuurlijk niet. Het is de vraag in hoeverre hij aan de extreme kant zit (En dat het dus beperkt in zijn ontwikkeling) of dat het gewoon opvalt en dat juf het benoemd en gedeeld wilde hebben.
Bovenstaande is natuurlijk ook allemaal afhankelijk van het karakter van het kind en de mate waarin thuis ook gecorrigeerd wordt op de impulsbeheersing en waar af en toe focus wordt gevraagd (bijv aan tafel blijven zitten, knutselwerkje afmaken voordat je wat anders gaat doen enz). Tevens zijn er zeker ook meisjes die passen bij bovenstaand verhaal. Ik heb het even gegeneraliseerd voor het gemak.
Mocht je nog vragen hebben dan staat mijn PM/DM open
Thanks, ja ik zie ineens ook andere frame hoogtes....quote:Op maandag 11 juni 2018 09:07 schreef Jentin het volgende:
Mijnes kreeg afgelopen week z’n eerste fiets (hij wordt in augustus 4) en dat is een 16 inch. Hij is 1.15 en dit gaat prima - we zijn ook even gaan passen in een fietsenzaak. Zeker omdat je zadel en stuur altijd nog wel wat kan verstellen, denk ik dat we zelfs nog wel een tijdje voort kunnen. Dus als B. 1.08 is, zou ik denken dat 16 inch ook goed moet gaan voor hem
Edit: maar het type/model maakt mss ook nog uit, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |