Ze hadden eerst toch echt problemen met overtakes op die auto's... die Ferrari/Mercedes auto's lopen zo 10~15km/u harder op het rechte stuk.quote:
Met op 70% van de circuits banden die het ongeveer hele race zouden volhouden als er geen verplichte stop was...quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
Nope.quote:
nee, blinde mol, dichtquote:Op woensdag 13 juni 2018 05:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope.
Bovendien was het vlak na de SC, met Gasly op hypersofts.
Klopt. Sinds het tanken is afgeschaft en dit bandenreglement is, heb je weinig tactiek meer over. Beetje welke band is sneller en wanneer zijn ze af.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
In 2016 zag je nog regelmatig een band ploffen, dat maakte het wel wat interessanter.quote:Op woensdag 13 juni 2018 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Sinds het tanken is afgeschaft en dit bandenreglement is, heb je weinig tactiek meer over. Beetje welke band is sneller en wanneer zijn ze af.
Iedereen doet hetzelfde omdat alles al bekend is.
had ik het toch fout gezienquote:Op woensdag 13 juni 2018 11:30 schreef Rossdale het volgende:
[ afbeelding ]
Vleugeltje open, vleugeltje dicht.
MAG misschien een slechte exit gehad uit de hairpin?
dat tanken is door de jaren heen in en uitgevoerd, maakte het toch spannender, konden meer dingen mis gaan.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:14 schreef boegschroef het volgende:
Klopt, toen ze nog mochten/moesten tanken was het in mijn ogen spannender. Dan moest je op voorhand al beslissen met hoeveel brandstof je ging rijden en wanneer je ongeveer de pit in moest.
Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de tanken is door de jaren heen in en uitgevoerd, maakte het toch spannender, konden meer dingen mis gaan.
was het niet schumi die een 4-stopper deed toen in Frankrijk?
Ook de GP starten met de hoeveelheid brandstof in de tank uit de Q levert ook weer extra tactische mogelijkheden op dan.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.
Klopt.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook de GP starten met de hoeveelheid brandstof in de tank uit de Q levert ook weer extra tactische mogelijkheden op dan.
toen had je ook van die coronel ploffsquote:Op woensdag 13 juni 2018 13:59 schreef Fer het volgende:
Toen werd er nog iedere ronde gepushed, omdat de banden nog niet op waren bij de pitstop.
Geen banden sparen
Geen brandstof sparen
Geen motor sparen
Sowieso waren motor/bak maar gemaakt voor 1 weekend, dus altijd spannend of de p1 rijder wel de finish overkwam.
Als straks in 2021 de NGU-h weg is moeten ze ook weer 20kg extra brandstof meenemen.
Deze was 10 met een griffel op zijn schaalquote:Op woensdag 13 juni 2018 14:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toen had je ook van die coronel ploffs
Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.
Wellicht werd er gedoeld op inhaalmomenten in z'n algemeen, dus ook als er iemand z'n 2e of 3e pitstop maakte.quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
Deze ook:quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze was 10 met een griffel op zijn schaal
Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRSquote:Op woensdag 13 juni 2018 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
Moet ook zeggen dat ik het uitvoeren van een undercut of overcut ook best leuk vind, zeker nu het weer zeer lastig is in te halen in vergelijking met 2016 bv... maar 2016 vond ik dan weer redelijk nep met al die DRS overtakes.quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
Dit!quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
De meeste inhaalacties zijn in het achterveld. Boeit mij heel weinig.quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
Dat Ric Ham inhaalde met een overcut was nog van invloed op het resultaat maar niemand die zich dit over 2 maanden nog herinnerd.quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De meeste inhaalacties zijn in het achterveld. Boeit mij heel weinig.
Waar ik wel echt een kleintje van krijg is races zoals afgelopen weekend waar je na een paar rondes al weet dat Vettel gaat winnen, Bottas twee wordt en Verstappen 3. Strikt genomen is dan de lol er wel een beetje vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |