abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 november 2018 @ 00:29:53 #251
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183316368
Stokbrood in Nederland is witbrood in de vorm van een stok. Heeft dus niks te maken met een echte Franse baguette.
Dat werd wel weer duidelijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_183318123


[ Bericht 51% gewijzigd door heiden6 op 23-11-2018 08:20:51 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 23 november 2018 @ 12:44:29 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183322674
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:20 schreef heiden6 het volgende:

Wat stond daar?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_183327181
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2018 00:29 schreef golfer het volgende:
Stokbrood in Nederland is witbrood in de vorm van een stok. Heeft dus niks te maken met een echte Franse baguette.
Dat werd wel weer duidelijk.
Wat eigenlijk steeds duidelijk wordt is dat je in Nederland gewoon geen eetcultuur hebt. Mensen nodig je uit voor een kopje koffie met 1 koekje, of een keer een borrel met wat bitterballen. That's it. Mensen uitnodigen en dan uitgebreid koken hoort er niet bij. Dat is in veel andere landen wel anders, dan heb je het wel over een cultuur van elkaar uitnodigen om samen te eten en dan ook echt lekker eten.

Omdat je geen eetcultuur hebt, moet eten zo goedkoop en zo snel mogelijk. Eten is een noodzakelijk kwaad. Dit gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. Intussen heb je hele generaties die ook geen flauw benul hebben van echt lekker en goed eten is, die denken dus echt dat dat 'stokbrood' van de AH echt stokbrood is.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:34:46 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183328126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:38 schreef Homey het volgende:

[..]

Wat eigenlijk steeds duidelijk wordt is dat je in Nederland gewoon geen eetcultuur hebt. Mensen nodig je uit voor een kopje koffie met 1 koekje, of een keer een borrel met wat bitterballen. That's it. Mensen uitnodigen en dan uitgebreid koken hoort er niet bij. Dat is in veel andere landen wel anders, dan heb je het wel over een cultuur van elkaar uitnodigen om samen te eten en dan ook echt lekker eten.

Omdat je geen eetcultuur hebt, moet eten zo goedkoop en zo snel mogelijk. Eten is een noodzakelijk kwaad. Dit gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. Intussen heb je hele generaties die ook geen flauw benul hebben van echt lekker en goed eten is, die denken dus echt dat dat 'stokbrood' van de AH echt stokbrood is.
Geloof me, dat was 30-40 jaar geleden nog veel, veeeel erger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183328171
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof me, dat was 30-40 jaar geleden nog veel, veeeel erger.
Geloof ik best. Ergens is er vooruitgang geboekt, maar de kwaliteit van bakkers en zo in Nederland blijft dieptriest.
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:08:30 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183330963
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:38 schreef Homey het volgende:

[..]

Wat eigenlijk steeds duidelijk wordt is dat je in Nederland gewoon geen eetcultuur hebt. Mensen nodig je uit voor een kopje koffie met 1 koekje, of een keer een borrel met wat bitterballen. That's it. Mensen uitnodigen en dan uitgebreid koken hoort er niet bij. Dat is in veel andere landen wel anders, dan heb je het wel over een cultuur van elkaar uitnodigen om samen te eten en dan ook echt lekker eten.

Omdat je geen eetcultuur hebt, moet eten zo goedkoop en zo snel mogelijk. Eten is een noodzakelijk kwaad. Dit gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. Intussen heb je hele generaties die ook geen flauw benul hebben van echt lekker en goed eten is, die denken dus echt dat dat 'stokbrood' van de AH echt stokbrood is.
Niet mis mee..... #trotsopnlcultuur
Met de nodige Franse achtergrond vind ik het weer vrij irritant dat de gemiddelde fransoos soms niet verder lijkt te kunnen denken aan eten, drinken en regeltjes daarover.
Ik kan eten waarderen en het ook prima vinden met fast-made-food... het is vaak wat je (aan)gewend bent.

Zelf vind ik kneedbaar brood prettiger om te gebruiken wat je vervolgen altijd nog kunt toasten om het knapperig of desnoods bruin (aangebakken) te krijgen.
Verder was het een ver(s)makelijke aflevering waarbij ze humorvol het brood van de Boulanger Artisan vergelijken met dat van SuperMarché.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183339387
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:38 schreef Homey het volgende:

[..]

Wat eigenlijk steeds duidelijk wordt is dat je in Nederland gewoon geen eetcultuur hebt. Mensen nodig je uit voor een kopje koffie met 1 koekje, of een keer een borrel met wat bitterballen. That's it. Mensen uitnodigen en dan uitgebreid koken hoort er niet bij. Dat is in veel andere landen wel anders, dan heb je het wel over een cultuur van elkaar uitnodigen om samen te eten en dan ook echt lekker eten.

Omdat je geen eetcultuur hebt, moet eten zo goedkoop en zo snel mogelijk. Eten is een noodzakelijk kwaad. Dit gaat allemaal ten koste van de kwaliteit. Intussen heb je hele generaties die ook geen flauw benul hebben van echt lekker en goed eten is, die denken dus echt dat dat 'stokbrood' van de AH echt stokbrood is.
Net deze uitzending gezien en wilde hetzelfde typen. Geen eetcultuur hier. Het mag niks kosten. Kwantiteit boven kwaliteit. Deels kun je het de supermarkten verwijten die van de producent een goedkoop brood eist maar uiteindelijk is het de consument die dat blijkbaar wil. Neerwaartse spiraal dit. In sept een week in de Elzas gezeten en daar dagelijks voor heel weinig geld ontbeten bij de bakker. De hele dag door vers. Prima concept een bakker met tafeltjes maar wij hebben Bakker Bart met halffabrikaten. Geen reden om trots te zijn op onze cultuur. Ga er niet voor emigreren want zijn ook de nodige dingen hier beter geregeld natuurlijk maar zonde is het wel.

Klein puntje van hoop: de vele craft brouwerijen in ons land en het succes er van! Pilsener is natuurlijk net zo goed een voortvloeisel van eenheidsworst. De Nederlander is meer en meer bereid om enkele euro’s voor een flesje bier met smaak neer te leggen. De AH staat hier vol met Bird, De Molen, Jopen, Uiltje bier. Nu de andere afdelingen nog.

[ Bericht 9% gewijzigd door alpeko op 24-11-2018 11:34:55 ]
  zaterdag 24 november 2018 @ 11:53:13 #259
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_183339704
Gerda van de warme bakker
In de politiek werd inderdaad gesproken over de opkomst van het fabrieksbrood. PvdA-Tweede Kamerlid Gerda Brautigam zei in 1965 dat het fabrieksbrood kraak nog smaak had en stelde Kamervragen over de kwaliteit van het brood. Met haar pleidooi voor brood van zelfstandige bakkers verwierf ze populariteit onder de ambachtelijke bakkers. De broodindustrie probeerde haar te overtuigen van het tegendeel en bood haar in Nieuwspoort een broodmaaltijd aan. ‘Gerda van de warme bakker’, zoals haar bijnaam luidde, bleef echter bij haar mening.
‘Fabrieksbrood, zoals dat toen genoemd werd, kreeg in de productie niet de aandacht die het moest hebben’, zegt Leijten. ‘Er werd goedkope bloem gebruikt en het brood werd overdag gebakken om de volgende dag te worden gedistribueerd.’ Hij beweert dat King Corn de zelfstandige bakkers ook een kwaliteitsimpuls gegeven heeft. Ze werden ertoe aangezet brood te ontwikkelen dat langer smakelijk blijft. Daar schortte het toen aan.

Deze kwam in een ander nostalgietopic langs nav kingkorn en tarvo brood
De mensen zijn gek geworden
  Moderator zaterdag 24 november 2018 @ 11:55:04 #260
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183339737
Er wordt nog steeds goedkoop meel gebruikt, daarom voegen ze extra gluten toe en allemaal andere rommel, dat is goedkoper dan goed meel gebruiken en het de tijd geven. Waardeloos is het.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:34:33 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183340271
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:55 schreef djkoelkast het volgende:
Er wordt nog steeds goedkoop meel gebruikt, daarom voegen ze extra gluten toe en allemaal andere rommel, dat is goedkoper dan goed meel gebruiken en het de tijd geven. Waardeloos is het.
Dat is idd kut, maar er zijn ook mensen die het anders doen.
http://www.jeroenbaktbrood.nl

Met een krautfunding van fokker nota bene
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 24 november 2018 @ 12:38:25 #262
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183340318
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is idd kut, maar er zijn ook mensen die het anders doen.
http://www.jeroenbaktbrood.nl

Met een krautfunding van fokker nota bene
Toffe initiatieven. Hier zaten tot voorkort alleen fabrieksbakkers. Vroeg je de ingrediëntenlijst van een stokbrood kreeg je een half A4-tje mee aan rommel.
Nu zit er 1 bakker die een klein aantal broden bakt die wèl in orde zijn. Betaal je ook wel tussen 3 en 4 euro voor per brood, maar als het goed is dan is dat geen probleem.
Maar zo'n bakker als in je voorbeeld zou echt top zijn, al is er hier in dit gebied te weinig animo, wij hebben niet eens een biologische supermarkt, slager of dat soort dingen in de wijde omgeving.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_183340328
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is idd kut, maar er zijn ook mensen die het anders doen.
http://www.jeroenbaktbrood.nl

Met een krautfunding van fokker nota bene
Met eigen topic ook: CUL / [Volgtopic] Bakkerij beginnen! #23 - Wie wil er opslag?
pi_183349448
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is idd kut, maar er zijn ook mensen die het anders doen.
http://www.jeroenbaktbrood.nl

Met een krautfunding van fokker nota bene
Painpadour in Amersfoort doet het ook :Y Wel duur :'(

Failliet :o -O-
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 12:49:59 #266
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183358897
In Duitsland kun je dan wel weer moeilijk een goede pizza vinden, heel veel van die "pizza"tenten zijn kebabzaken die pizza's aanbieden die je nog niet als frisbee zou willen gebruiken.

Ik kook nagenoeg iedere dag zelf, uit eten is geen lol aan. Opgewarmde groothandel prefabspullen tegen een premiumprijs. Dat kan ik zelf beter en goedkoper. Dat kunnen ze in Duitsland dan weer wel. Voor een goede prijs een goed bord eten maken, zolang het geen pizza is :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 25 november 2018 @ 12:51:44 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183358925
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:49 schreef djkoelkast het volgende:
In Duitsland kun je dan wel weer moeilijk een goede pizza vinden, heel veel van die "pizza"tenten zijn kebabzaken die pizza's aanbieden die je nog niet als frisbee zou willen gebruiken.

Ik kook nagenoeg iedere dag zelf, uit eten is geen lol aan. Opgewarmde groothandel prefabspullen tegen een premiumprijs. Dat kan ik zelf beter en goedkoper. Dat kunnen ze in Duitsland dan weer wel. Voor een goede prijs een goed bord eten maken, zolang het geen pizza is :P
Niet alleen in Duitsland is het moeilijk een goede pizza te vinden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 november 2018 @ 12:54:10 #268
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183358955
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:49 schreef djkoelkast het volgende:

Ik kook nagenoeg iedere dag zelf, uit eten is geen lol aan. Opgewarmde groothandel prefabspullen tegen een premiumprijs. Dat kan ik zelf beter en goedkoper.
Ik weet niet waar jij zoal uit eten gaat, maar in de restaurants waar ik kom wordt gewoon vers gekookt met goede ingrediënten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer zondag 25 november 2018 @ 13:54:20 #269
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183359785
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:49 schreef djkoelkast het volgende:

Ik kook nagenoeg iedere dag zelf, uit eten is geen lol aan. Opgewarmde groothandel prefabspullen tegen een premiumprijs. Dat kan ik zelf beter en goedkoper. Dat kunnen ze in Duitsland dan weer wel. Voor een goede prijs een goed bord eten maken, zolang het geen pizza is :P
Dan kies je wel consequent de verkeerde soort restaurants.
  zondag 25 november 2018 @ 14:09:18 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183360014
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 13:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan kies je wel consequent de verkeerde soort restaurants.
Of je weet beter wat groothandel prefab is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 15:11:46 #271
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183361504
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of je weet beter wat groothandel prefab is
Ik hoor zo vaak "zo lekker daar" maar dan is het weer prefab allemaal.
Laatst in Amsterdam nog bij een biologische snackbar gegeten. Satésaus was gewoon Wijko! (dat is dus totaal niet bio en het zit vol conserveermiddel, kunstmatige aroma's en goedkope ingredienten als verdikkingsmiddelen). En toen ik er wat van zei was het "nog nooit klachten over gehoord" en "biologisch is veel te duur". Zet het dan niet op je kaart.

Of dat je bij een echt Indonesisch restaurant eet (dus geen Chinees-Indisch) en dat ze spekkoek op de kaart hebben die gewoon van de groothandel komt.
Of overal waar je komt en patat bij je gerecht krijgt dat er fritessaus bij zit.

quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 13:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan kies je wel consequent de verkeerde soort restaurants.
Ik let er heel goed op, maar zelfs restaurants die pretenderen dat alles vers wordt gemaakt gebruiken nog steeds een hoop rommel. Dat is bij onze oosterburen al veel beter.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 25 november 2018 @ 15:23:44 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183361792
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:11 schreef djkoelkast het volgende:

Ik let er heel goed op, maar zelfs restaurants die pretenderen dat alles vers wordt gemaakt gebruiken nog steeds een hoop rommel.
Heb je daar voorbeelden van? Want nog steeds vraag ik mij af in welke restaurants jij zoal komt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_183362166
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet alleen in Duitsland is het moeilijk een goede pizza te vinden.
Oh de enige plek waar ik ooit een echt lekkere pizza heb gegeten was in Duitsland. The Pizza Factory in Bruensbuettel, heerlijk.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 15:48:15 #274
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183362491
quote:
11s.gif Op zondag 25 november 2018 15:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb je daar voorbeelden van? Want nog steeds vraag ik mij af in welke restaurants jij zoal komt.
Tegenwoordig kom ik niet meer zo veel in restaurants, omdat het allemaal slecht is.
Ik zit in de kop van Noord-Holland, daar heb je niet zo veel interessants, het begint pas vanaf Haarlem een beetje leuk te worden en dat is hier minimaal 50 minuten vandaan met de auto.

Misschien beter om te zeggen wat ik wèl goed vind hier in de omgeving, zijn we sneller klaar.

Fort Westoever in Den Helder
Leuk! in Schagen (niet perfect, maar heeft wel goede dingen)
Natuurlijk in Egmond aan Zee

En pizzeria's:

Thup's in Alkmaar
La Terrazza in Bergen is ook wel ok

Dat zijn wat voorbeelden, er zullen er nog wel een paar zijn her en der, maar niet veel.

Restaurant "Bij ons Thuys" stond op de kaart: het enige pakje wat bij ons de keuken in komt is een pakje roomboter. En dat de mayonaise huisgemaakt was.
De krieltjes die bij het gerecht werden geserveerd waren niet gaar en kwamen duidelijk uit een zakje. De fritessaus die ze er bij gaven kwam uit een grote emmer. Er naar gevraagd en toen was het antwoord: ja verse mayonaise, dat kan helemaal niet in de horeca.
Zet het dan niet op je kaart.
Schijnt inmiddels verbeterd te zijn hoorde ik onlangs.

[ Bericht 17% gewijzigd door djkoelkast op 25-11-2018 15:55:00 ]
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 15:49:16 #275
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183362516
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 15:37 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Oh de enige plek waar ik ooit een echt lekkere pizza heb gegeten was in Duitsland. The Pizza Factory in Bruensbuettel, heerlijk.
De lekkerste pizza die ik at was in Munster, bij Café Prutt. Is echter wel vegetarisch, dus geen ham of bacon er op. Ik ben zelf geen vegetariër overigens, maar de pizza was daar gewoon ontzettend goed.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 25 november 2018 @ 16:02:03 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183362888
Stokbrood aflevering even terug gekeken, gosh, (Stok)brood is meestal volkomen kut in Nederland, dat wisten we nog niet...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 november 2018 @ 16:03:46 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183362930
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 15:37 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Oh de enige plek waar ik ooit een echt lekkere pizza heb gegeten was in Duitsland. The Pizza Factory in Bruensbuettel, heerlijk.
Oh, er zijn nog wel goede pizza te eten in D, maar dan moet je wel bij een Italiaan zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 november 2018 @ 16:16:30 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183363205
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:48 schreef djkoelkast het volgende:

Tegenwoordig kom ik niet meer zo veel in restaurants, omdat het allemaal slecht is.
Dus je generaliseert op basis van in het verleden behaalde resultaten?
quote:
Schijnt inmiddels verbeterd te zijn hoorde ik onlangs.
Ja, wat is het nu? Allemaal slecht of toch niet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 25 november 2018 @ 16:39:23 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363603
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:11 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik hoor zo vaak "zo lekker daar" maar dan is het weer prefab allemaal.
Laatst in Amsterdam nog bij een biologische snackbar gegeten. Satésaus was gewoon Wijko! (dat is dus totaal niet bio en het zit vol conserveermiddel, kunstmatige aroma's en goedkope ingredienten als verdikkingsmiddelen). En toen ik er wat van zei was het "nog nooit klachten over gehoord" en "biologisch is veel te duur". Zet het dan niet op je kaart.

Of dat je bij een echt Indonesisch restaurant eet (dus geen Chinees-Indisch) en dat ze spekkoek op de kaart hebben die gewoon van de groothandel komt.
Of overal waar je komt en patat bij je gerecht krijgt dat er fritessaus bij zit.

[..]

Ik let er heel goed op, maar zelfs restaurants die pretenderen dat alles vers wordt gemaakt gebruiken nog steeds een hoop rommel. Dat is bij onze oosterburen al veel beter.
Mwoah, ook in D serveren veel te veel restaurants prefab. Op zich is prefab niet zo fout maar als je asperges met hollandaise op de kaart zet en je krijgt een soort warme mayo uit een pakje waar het enige boter aroma is, dan is het wel triest. Nog triester is dat de meeste mensen niet beter weten dan dat een hollandaise iets is uit een pakje.
Neem wel eens vrienden mee naar horecagroothandel die er nog nooit geweest zijn, en die herkennen ineens allerlei zaken uit restaurants die ze bezoeken of de leuke bakkerij waar ze komen. Zijn helemaal in de war dat het uit de diepvries prefab komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183363713
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

Mwoah, ook in D serveren veel te veel restaurants prefab. Op zich is prefab niet zo fout maar als je asperges met hollandaise op de kaart zet en je krijgt een soort warme mayo uit een pakje waar het enige boter aroma is, dan is het wel triest. Nog triester is dat de meeste mensen niet beter weten dan dat een hollandaise iets is uit een pakje.
Neem wel eens vrienden mee naar horecagroothandel die er nog nooit geweest zijn, en die herkennen ineens allerlei zaken uit restaurants die ze bezoeken of de leuke bakkerij waar ze komen. Zijn helemaal in de war dat het uit de diepvries prefab komt.
Ja, dit was ook mijn ervaring toen ik voor het eerst bij een groothandel kwam! Zo van: huh, dat is dus helemaal geen gerecht van ons favo eetcafé, maar gewoon k&k gekocht :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183363843
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dit was ook mijn ervaring toen ik voor het eerst bij een groothandel kwam! Zo van: huh, dat is dus helemaal geen gerecht van ons favo eetcafé, maar gewoon k&k gekocht :o
De vraag is vond je het lekker voordat je wist dat het van de groothandel komt?
speak only if it improves the silence.
  zondag 25 november 2018 @ 16:59:46 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363995
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dit was ook mijn ervaring toen ik voor het eerst bij een groothandel kwam! Zo van: huh, dat is dus helemaal geen gerecht van ons favo eetcafé, maar gewoon k&k gekocht :o
Hier noemen we dat Captain Scully’s catch of the day
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183364086
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Tegenwoordig kom ik niet meer zo veel in restaurants, omdat het allemaal slecht is.
Ik zit in de kop van Noord-Holland, daar heb je niet zo veel interessants, het begint pas vanaf Haarlem een beetje leuk te worden en dat is hier minimaal 50 minuten vandaan met de auto.

Misschien beter om te zeggen wat ik wèl goed vind hier in de omgeving, zijn we sneller klaar.

Fort Westoever in Den Helder
Leuk! in Schagen (niet perfect, maar heeft wel goede dingen)
Natuurlijk in Egmond aan Zee

En pizzeria's:

Thup's in Alkmaar
La Terrazza in Bergen is ook wel ok

Dat zijn wat voorbeelden, er zullen er nog wel een paar zijn her en der, maar niet veel.

Restaurant "Bij ons Thuys" stond op de kaart: het enige pakje wat bij ons de keuken in komt is een pakje roomboter. En dat de mayonaise huisgemaakt was.
De krieltjes die bij het gerecht werden geserveerd waren niet gaar en kwamen duidelijk uit een zakje. De fritessaus die ze er bij gaven kwam uit een grote emmer. Er naar gevraagd en toen was het antwoord: ja verse mayonaise, dat kan helemaal niet in de horeca.
Zet het dan niet op je kaart.
Schijnt inmiddels verbeterd te zijn hoorde ik onlangs.
ik vind dat je een behoorlijke beperkte kijk hebt , in den helder zit idd weinig fatsoenlijks . Schagen heb je sowieso loetje wat zeer redelijk is , en TOV wat echt gewoon goed is. Schoorl Merlet , zowel Bistro als Echte restaurant . Kolhorn de Rode Leeuw . en zo zijn er echt nog wel wat tentjes waar je echt prima kan eten!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_183367326
Basalt in Den Oever.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 20:32:44 #285
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183368396
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:05 schreef Joene het volgende:

[..]

ik vind dat je een behoorlijke beperkte kijk hebt , in den helder zit idd weinig fatsoenlijks . Schagen heb je sowieso loetje wat zeer redelijk is , en TOV wat echt gewoon goed is. Schoorl Merlet , zowel Bistro als Echte restaurant . Kolhorn de Rode Leeuw . en zo zijn er echt nog wel wat tentjes waar je echt prima kan eten!
Ik hou van eenvoudig eten, goed bereid. Ik hou niet van parelhoen op een bedje van bladstro met een schuim van pompoen-achtige gerechten. Tenten als TOV en Merlet vallen dan dus niet in mijn smaak en kan niet verder niet over oordelen.
Maar ik hoor graag in welke tenten in de Noordkop je goede, eenvoudige gerechten kunt krijgen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 20:34:14 #286
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_183368444
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mwoah, ook in D serveren veel te veel restaurants prefab. Op zich is prefab niet zo fout maar als je asperges met hollandaise op de kaart zet en je krijgt een soort warme mayo uit een pakje waar het enige boter aroma is, dan is het wel triest. Nog triester is dat de meeste mensen niet beter weten dan dat een hollandaise iets is uit een pakje.
Neem wel eens vrienden mee naar horecagroothandel die er nog nooit geweest zijn, en die herkennen ineens allerlei zaken uit restaurants die ze bezoeken of de leuke bakkerij waar ze komen. Zijn helemaal in de war dat het uit de diepvries prefab komt.
Voordeel in Duitsland is dat ze bepaalde toevoegingen op de kaart moeten melden. Als er dus 5 of 6 getallen achter je pizza of schnitzel staan dan weet je dat dat geen zelfgemaakte is, maar gewoon uit pakjes komt. Zo kun je een stuk makkelijker uitzoeken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 25 november 2018 @ 20:51:52 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183369037
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:51 schreef TjjWester het volgende:[..]De vraag is vond je het lekker voordat je wist dat het van de groothandel komt?
Is mijn gedachte ook.... pas wanneer mensen echt weten hoe het zit gaan ze ineens negatieve smaakoordelen geven.

Ook in La France wordt er (in goede restaurants, laat staan dorpstresto's ) vrolijk prefab gekookt touché à le chef. Regelmatig "onthutsende" TV onthullingen die tot doel hebben zo een (elitaire) markt te creëren. Strax op France5 ook weer een leuke docu over waar Le Chou kool vandaan kom. Verlekker mij nu al aan alle toevoegingen.

Los daarvan is de prefab-kwaliteit van de Horecagroothandel weer te prefereren boven die van een supermarkt om die producten gemiddeld langer houdbaar moeten zijn.

Natuurlijk is eten & smaak ook een beleving van het achterliggende proces waarbij men behoorlijk kan doorslaan. Hier haal ik 2 prima stokbroodjes voor ¤1 (at Lidl) die ik voor de zeikerds FF oppiep en zo men dat wilt. bruinbrand.

Maar goed, zolang men zich heel druk kan maken of er zeezout danwel steenzout uit de Eifel of Himalaya is gebruik bij het opzouten van de aardappels, gaat het goed. Doet mij trouwens herinneren dat men vroeger wel's wat korrels zand in de groente flikkerde zodat men knarsetandend "wist¨ dat het natuurlijk was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 25-11-2018 21:13:57 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 28 november 2018 @ 12:23:18 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183417369
Donderdag geen KvW i.v.m. top-2000 quiz. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_183417907
Op één is de serie Over Eten ook weer begonnen, leuk alternatief:
https://www.een.be/over-eten
  woensdag 28 november 2018 @ 16:14:06 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183421068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 13:01 schreef JayHovah het volgende:
Op één is de serie Over Eten ook weer begonnen, leuk alternatief:
https://www.een.be/over-eten
Amai, allenig spijtig nochtans da den Een gene Uitzending gemist heeft gelijk den Ollander
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183436279
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Amai, allenig spijtig nochtans da den Een gene Uitzending gemist heeft gelijk den Ollander
Zeker wel.
  donderdag 29 november 2018 @ 12:38:00 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183436931
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:53 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zeker wel.
Linkje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183437254
Ik haal mijn broodjes bij de warme bakker in het dorp. Brood smaakt veel beter en vooral de krentenbollen en de eierkoeken. Die krentenbollen zijn niet zo slap en klef als uit de winkel en de eierkoeken lijken niet eens op die van de supermarkt. Die zijn echt heel lekker bij de bakker.

O ja, en qua prijs maakt het niet eens zo gek veel uit.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_183437326


Keuringsdienst van Waarde: Hummus
6 dec 2018 om 20:25


Hoe je het uitspreekt weet bijna niemand. Hoe je het schrijft ook niet. Want er is hummus, houmous, humus en hoemoes te vinden in het schap naast de eier- en kipkerriesalades. Voorheen lag er één smaak in de winkel, inmiddels zijn er tientallen varianten te koop. Van kerrie tot tuinkruiden en van pesto tot zelfs chocolade. Maar wat is hummus precies en hoe eet je het? De Keuringsdienst over een klassieker uit het Midden Oosten.

Keuringsdienst van Waarde, donderdag 6 december om 20.25 uur op NPO 3.
pi_183572910
Kijkt iemand nog?
Do what you love, love what you do!
pi_183573015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:37 schreef kree het volgende:
Kijkt iemand nog?
anonieme razernist
pi_183573049
Op zich natuurlijk niet vreemd dat een fabrieksproduct anders is dan zelfgemaakt.
anonieme razernist
pi_183573113
Zelf die ik er altijd knoflook en citroensap bij, ik dacht dat dat hoorde. En zout.
anonieme razernist
pi_183573239
lol die naam is ook al iets om over te twijfelen Hoemoes Hummus Hummes? Wat de hel
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')