abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179487668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:44 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ja precies, voor jou niet relevant. Voor mensen die Secret Pro niet kennen misschien wel. Ik zit niet op die flutstukjes te wachten.
Dan lees je het toch lekker niet.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:46:06 #52
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179487701
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan lees je het toch lekker niet.
Nee inderdaad, ik veeg er verder ook lekker mijn reet mee af.
pi_179487722
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het is toch gewoon zijn Dogma XLight klimfiets?
Froome rijdt in bergetappes normaal altijd met een spacer extra volgens mij. In deze rit had 'ie z'n stuurpen slammed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder een detail hoor, daar win je geen drie minuten mee. Het illustreert meer het feit dat Sky een duidelijk strijdplan had, waarbij alles ook nog eens meezat. Los van de vraag of Froome een bootlading pillen heeft genomen voor deze rit.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als je het geloofwaardig vindt dan wil je gewoon graag in de maling genomen worden.

Kan, maar val mij er niet mee lastig.
Mijn samenvatting van het artikel was wat kort door de bocht. De vlucht is misschien niet zozeer geloofwaardig, maar minder ongeloofwaardig dan sommigen roepen en niet te vergelijken met de vlucht van Landis.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 11:56:00 ]
pi_179487794
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:44 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ja precies, voor jou niet relevant. Voor mensen die Secret Pro niet kennen misschien wel. Ik zit niet op die flutstukjes te wachten.
Waarom zo boos? Secret Pro is in staat om zeer vermakelijke stukjes te schrijven.
pi_179487919
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dank voor deze waardevolle, ontzettend goed onderbouwde bijdrage.
Nou vooruit dan.

quote:
Froome, who gained most of his advantage on descents
Dit is aantoonbaar niét waar.

quote:
Froome probably got the gearing right and made sure he had the most aero set up.
Dit is toch lachwekkend?
Een tip voor alle profrenners die een keer een solo van 80 km willen doen: zorg dat je versnellingen in orde zijn en dat je aerodynamisch bent! :')
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:56:03 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179487936
http://www.cyclingnews.co(...)-a-clear-conscience/

Deze kwam ik laatst ook nog tegen...

quote:
Asked to provide his average power output for the stage, however, Froome smiled and said: “I haven’t actually looked at it myself.”

“But you’re looking at the computer all day!” his interlocuter exclaimed.

“No, I’m not looking at the computer, I’m riding as hard as I can,” Froome said. “I heard something about 350 watts for three hours, but obviously there’s a few descents there as well. I mean, I don’t mind sharing that data. It was interesting to see yesterday I made up most of my time on the descents by the looks of it.”
_O-

Ik geloof best dat we met z'n allen denken dat hij vaker naar z'n power meter kijkt dan hij in het echt doet. Maar dat je als prof, met achterlijke hoeveelheden data en kennis over je fysieke kunnen, na tweeënhalve wisselvallige week, in de geplande 80km durende aanval van je leven, niet kijkt naar je meetgegevens maar gewoon volle bak pompt tot je er bij neervalt... Flikker toch op man.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:58:34 #57
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179487983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:55 schreef Rudicio het volgende:

[..]

Dit is toch lachwekkend?
Een tip voor alle profrenners die een keer een solo van 80 km willen doen: zorg dat je versnellingen in orde zijn en dat je aerodynamisch bent! :')
Gast, zeg dan niks. Aerodynamica speelt een gigantische rol. Dit doet me denken aan Mollema en z'n skinsuit in de door hem gewonnen etappe in de Tour vorig jaar.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:58:36 #58
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179487984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:49 schreef showtimer het volgende:

[..]

Waarom zo boos? Secret Pro is in staat om zeer vermakelijke stukjes te schrijven.
Het gaat mij eigenlijk meer over dit soort stukken in het algemeen. Het gaat bijna alleen nog maar over de doping insinuaties ipv de geweldige prestatie die bijvoorbeeld een Froome heeft geleverd. Als je met iemand praat en aangeeft het wielrennen te volgen krijg je standaard van die doping reacties. Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar ik heb geen zin om bij elke prestatie twijfels te zetten. Het zal allemaal wel. Of nog erger, sommige Nederlandse wielervolgers. Iedereen zit aan de dope behalve de mannen van de gestampte pot.Kan dit topic ook beter overslaan dus eigenlijk. :D
pi_179488001
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:55 schreef Rudicio het volgende:

[..]

Nou vooruit dan.

[..]

Dit is aantoonbaar niét waar.

[..]

Dit is toch lachwekkend?
Een tip voor alle profrenners die een keer een solo van 80 km willen doen: zorg dat je versnellingen in orde zijn en dat je aerodynamisch bent! :')
Ik ben de laatste die Froome zal verdedigen, maar je bent hier wel aan het cherry picken. De SP ziet de gebrekkige samenwerking in de groep Dumoulin als belangrijkste reden voor de tijdswinst. Aero en het juiste verzet (bijvoorbeeld een groter buitenblad steken als je tijd wil pakken in de afdaling en het vlakke) kunnen daar een bijdrage aan leveren, maar die zaken worden niet op zichzelf aangevoerd om de drie minuten tijdsverschil te verklaren.
  Moderator woensdag 30 mei 2018 @ 11:59:55 #60
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179488006
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat is dan precies ongeloofwaardig? Dat Froome sneller was dan Dumoulin? Of dat hij wegblijft van een groepje van vijf dat totaal niet samenwerkt? Of doel je op de geloofwaardigheid van Froome in welke koers dan ook?
Ik kan me niet voorstellen dat je serieus bent.

Froome is om te beginnen al niet geloofwaardig, maar vervolgens rijdt hij twee weken als een natte krant rond, met uitzondering van de Zoncolan. Hij verliest meerdere minuten, tot de Finestre. Daar versnelt hij, zonder dat hij lijkt te versnellen. Hij zit praktisch rechtop en lijkt totaal geen kracht te zetten, maar snelt wel van iedereen weg. Dat is al niet geloofwaardig, want probeer zelf maar eens op de manier van Froome over een viaduct te fietsen. Dit doet Froome wel vaker, maar logisch is het nog nooit geweest. Ik denk niet dat we gemotoriseerde versnellingen ooit duidelijker in beeld hebben gezien dan bij Froome.

Vervolgens 80 kilometer solo. Wat blijkbaar als ik het internet mag geloven normaal schijnt te zijn. Niet zo ongeloofwaardig, buiten het feit dat je het nooit ziet. Zo'n lange solo is altijd ongeloofwaardig, zeker omdat hij nergens tijd verliest. En nee, hij pakte niet de meeste tijd in de afdalingen. Op Sestriere pakte hij nog veel meer. En ook op de slotklim verloor hij amper, terwijl Carapaz en Lopez die 70 kilometer in het wiel zaten nog in de achtervolging gingen. Ja, natuurlijk is dat ongeloofwaardig. Een normaal persoon kent ooit een moment van verzwakking, maar bij Froome was dat er niet. Die bleef urenlang hetzelfde wattage trappen, volgens de (toen nog wel beschikbare) cijfers van Velon.

Dat de cijfers van Velon na de etappe ineens niet meer beschikbaar zijn, terwijl ze van alle andere renners aangesloten bij Velon wel beschikbaar zijn, zegt heel erg veel. Dat is geen toeval, je moet wel heel naïef zijn om niet te zien waarom toevallig net de cijfers van net die etappe foetsie zijn.

We hebben het over wielrennen. We hebben het over Froome, waarvan al bekend is dat hij de regels in het verleden heeft overtreden. Waar hebben we het in hemelsnaam over? Dit geloofwaardig vinden is voorgelogen willen worden. I'm sorry you believe in miracles.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_179488055
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:58 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het gaat mij eigenlijk meer over dit soort stukken in het algemeen. Het gaat bijna alleen nog maar over de doping insinuaties ipv de geweldige prestatie die bijvoorbeeld een Froome heeft geleverd. Als je met iemand praat en aangeeft het wielrennen te volgen krijg je standaard van die doping reacties. Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar ik heb geen zin om bij elke prestatie twijfels te zetten. Het zal allemaal wel. Of nog erger, sommige Nederlandse wielervolgers. Iedereen zit aan de dope behalve de mannen van de gestampte pot.Kan dit topic ook beter overslaan dus eigenlijk. :D
Waarom kan jij dit topic beter overslaan, omdat er ergens naieve nederlandse wielervolgers zijn?
Sla dan meteen alle topics over, thanksie
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:04:11 #62
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179488083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom kan jij dit topic beter overslaan, omdat er ergens naieve nederlandse wielervolgers zijn?
Sla dan meteen alle topics over, thanksie
Omdat al dat doping gelul mij niet interesseert, dat zeg ik volgens mij letterlijk in de tekst. En je andere opmerking ga ik maar niet op in.
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:04:38 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179488090
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Froome rijdt in bergetappes normaal altijd met een spacer extra volgens mij. In deze rit had 'ie z'n stuurpen slammed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder een detail hoor, daar win je geen drie minuten mee. Het illustreert meer het feit dat Sky een duidelijk strijdplan had, waarbij alles ook nog eens meezat. Los van de vraag of Froome een bootlading pillen heeft genomen voor deze rit.

[..]

Mijn samenvatting van het artikel was wat kort door de bocht. De vlucht is misschien niet zozeer geloofwaardig, maar minder ongeloofwaardig dan sommigen roepen en niet te vergelijken met de vlucht van Landis.
Volgens mij is het dezelfde setup als op de Zoncolan



Dit plaatje is klein, maar hij staat ook high res op internet
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179488105
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Gast, zeg dan niks. Aerodynamica speelt een gigantische rol. Dit doet me denken aan Mollema en z'n skinsuit in de door hem gewonnen etappe in de Tour vorig jaar.
Ja maar Froome had geen skinsuit aan, en heeft de meeste tijd niet in een superieure aerodynamische afdaling gewonnen maar bergop
pi_179488144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:04 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Omdat al dat doping gelul mij niet interesseert, dat zeg ik volgens mij letterlijk in de tekst. En je andere opmerking ga ik maar niet op in.
nu je er geen andere onderwerpen bijhaalt, is het helder.
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:08:02 #66
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179488162
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

nu je er geen andere onderwerpen bijhaalt, is het helder.
Ik antwoordde gewoon op een vraag, dat jij niet kan lezen kan ik ook niks aan doen.
pi_179488184
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:05 schreef Rudicio het volgende:

[..]

Ja maar Froome had geen skinsuit aan, en heeft de meeste tijd niet in een superieure aerodynamische afdaling gewonnen maar bergop
Uit mijn hoofd was het ongeveer zo:
- top Finistre 40 sec voorsprong
- na afdaling 1:20 (groepje Dumouin daalde langzaam, wachtte op Reichenbach en Froome reed maximaal)
- Sestriere 2:20
- voet slotklim 3:20 (er is weer gewacht in de afdaling)
- finish 3:10 op de eerste achtervolgers; 3:25 op Dumoulin

Dus hij wint overal tijd, tot de slotklim.
in a crowd you lose humanity
pi_179488190
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je serieus bent.

Froome is om te beginnen al niet geloofwaardig, maar vervolgens rijdt hij twee weken als een natte krant rond, met uitzondering van de Zoncolan. Hij verliest meerdere minuten, tot de Finestre. Daar versnelt hij, zonder dat hij lijkt te versnellen. Hij zit praktisch rechtop en lijkt totaal geen kracht te zetten, maar snelt wel van iedereen weg. Dat is al niet geloofwaardig, want probeer zelf maar eens op de manier van Froome over een viaduct te fietsen. Dit doet Froome wel vaker, maar logisch is het nog nooit geweest. Ik denk niet dat we gemotoriseerde versnellingen ooit duidelijker in beeld hebben gezien dan bij Froome.

Vervolgens 80 kilometer solo. Wat blijkbaar als ik het internet mag geloven normaal schijnt te zijn. Niet zo ongeloofwaardig, buiten het feit dat je het nooit ziet. Zo'n lange solo is altijd ongeloofwaardig, zeker omdat hij nergens tijd verliest. En nee, hij pakte niet de meeste tijd in de afdalingen. Op Sestriere pakte hij nog veel meer. En ook op de slotklim verloor hij amper, terwijl Carapaz en Lopez die 70 kilometer in het wiel zaten nog in de achtervolging gingen. Ja, natuurlijk is dat ongeloofwaardig. Een normaal persoon kent ooit een moment van verzwakking, maar bij Froome was dat er niet. Die bleef urenlang hetzelfde wattage trappen, volgens de (toen nog wel beschikbare) cijfers van Velon.

Dat de cijfers van Velon na de etappe ineens niet meer beschikbaar zijn, terwijl ze van alle andere renners aangesloten bij Velon wel beschikbaar zijn, zegt heel erg veel. Dat is geen toeval, je moet wel heel naïef zijn om niet te zien waarom toevallig net de cijfers van net die etappe foetsie zijn.

We hebben het over wielrennen. We hebben het over Froome, waarvan al bekend is dat hij de regels in het verleden heeft overtreden. Waar hebben we het in hemelsnaam over? Dit geloofwaardig vinden is voorgelogen willen worden. I'm sorry you believe in miracles.
Goede reactie (geen sarcasme).

Ik geef ook helemaal geen stuiver voor het 'wonder' Froome. Die man gebruikt, daar twijfel ik niet aan. Net als de meeste van zijn collega's overigens, al zal de mate en professionaliteit variëren.

Mijn punt is vooral dat de vlucht op zichzelf niet enorm verdacht is, als je kijkt naar de koersomstandigheden. Ik citeer mezelf:

quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:52 schreef Sloggi het volgende:
Beetje ophef om niks. Zo bizar is de overwinning van Froome in die etappe niet als je bedenkt dat Dumoulin 1) een minuut heeft gewacht en 2) daarna alsnog praktisch alles zelf op mocht knappen. Alle omstandigheden in de koers zaten ook mee voor Froome.
De zaken die jij noemt zijn wel degelijk verdacht: Froome rijdt een zwakke Giro en weet op een paar momenten enorm te pieken. De derde week kan ik nog wel verklaren (daar je piek leggen in combinatie met structureel dopinggebruik waardoor het herstelvermogen wordt bevorderd - maar wederom, ze zoeken allemaal in een bepaalde mate die grens op).

Het verhaal roept inderdaad erg veel vragen op. Maar dat Froome zich de avond voor de etappe vol laten lopen met allerhanden verboden middelen, daar geloof ik eigenlijk niet zo in. Ik geloof veel meer in structureel gecombineerd dopinggebruik in dusdanige doses in combinatie met TUE's dat je onder de radar blijft. Met die middelen kun je efficiënter trainen en herstel je sneller, waardoor je in koers sterker bent.

Blijft over mechanische doping, want daar doel je volgens mij op? Dat die cijfers van Velon ineens foetsie zijn geloof ik ook niet zo in. Maar daar weet ik het fijne niet van. Had Velon ze al? Hoe zijn ze dan ineens verdwenen? Verwijderde Velon ze dan in opdracht van Sky? De huidige controles stellen inderdaad niet veel voor, dus wie weet. Volgens mij kunnen we daar weinig zinnigs over zeggen.
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:10:39 #69
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179488214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:05 schreef Rudicio het volgende:

[..]

Ja maar Froome had geen skinsuit aan, en heeft de meeste tijd niet in een superieure aerodynamische afdaling gewonnen maar bergop
Aerodynamica is al bij snelheden rond de 25/30kmh enorm van belang. Boven de 40kmh is 90% van de weerstand luchtweerstand.

De Sestriere en het vlakke stuk maakt dat zeker uit.

Niet dat ik geloof dat hij aerovoordeel had. Maar weet waar je over praat.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179488216
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:08 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik antwoordde gewoon op een vraag, dat jij niet kan lezen kan ik ook niks aan doen.
het is al goed jongen
pi_179488241
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:09 schreef Sloggi het volgende:

Mijn punt is vooral dat de vlucht op zichzelf niet enorm verdacht is, als je kijkt naar de koersomstandigheden. Ik citeer mezelf:

.
Zijn lange solo past wel in het plaatje van de lange vluchten die we in de klassiekers hebben gezien.

Niettemin is Froome natuurlijk wel verdacht met zijn wonderbaarlijke wederopstanding. Normaal fiets je niet eerst (gechargeerd) twee weken achteruit om daarna de rest nog op een hoop te fietsen en de Giro te winnen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:12:47 #72
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179488252
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:09 schreef Sloggi het volgende:


Blijft over mechanische doping, want daar doel je volgens mij op? Dat die cijfers van Velon ineens foetsie zijn geloof ik ook niet zo in. Maar daar weet ik het fijne niet van. Had Velon ze al? Hoe zijn ze dan ineens verdwenen? Verwijderde Velon ze dan in opdracht van Sky? De huidige controles stellen inderdaad niet veel voor, dus wie weet. Volgens mij kunnen we daar weinig zinnigs over zeggen.
Ik heb het zelf niet gezien, maar onderweg kwamen er tweets voorbij over constante Velon wattages van 350 watt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179488266
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Aerodynamica is al bij snelheden rond de 25/30kmh enorm van belang. Boven de 40kmh is 90% van de weerstand luchtweerstand.

De Sestriere en het vlakke stuk maakt dat zeker uit.

Niet dat ik geloof dat hij aerovoordeel had. Maar weet waar je over praat.
Je hoeft mij het belang van aerodynamica niet uit te leggen.
Ik vind het gewoon lachwekkend dat de SP dat als argument gebruikt. Alsof Sunweb daar niet aan heeft gedacht, die wisten een dag vantevoren al dat Sky een plan had.
pi_179488295
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]


Volgens mij is het dezelfde setup als op de Zoncolan

[afbeelding ]

Dit plaatje is klein, maar hij staat ook high res op internet
Dan heeft 'ie deze Giro een andere set-up. Goed punt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 12:17:02 ]
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:26:02 #75
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_179488454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd was het ongeveer zo:
- top Finistre 40 sec voorsprong
- na afdaling 1:20 (groepje Dumouin daalde langzaam, wachtte op Reichenbach en Froome reed maximaal)
- Sestriere 2:20
- voet slotklim 3:20 (er is weer gewacht in de afdaling)
- finish 3:10 op de eerste achtervolgers; 3:25 op Dumoulin

Dus hij wint overal tijd, tot de slotklim.
Deze is overzichtelijk:

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')