abonnement Unibet Coolblue
pi_180085816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:11 schreef Koettie het volgende:
Haha, gekke beesten. Maar eten ze ook echt aan je planten? Die van mij kijken er niet naar om, alleen de graslelie moeten ze steeds hebben.
Graslelie staat bij ons op een rustig plekje bij te komen van de eetlust van onze katten. Groeit nu weer goed aan, maar was vrijwel kaal gevreten. Bij het tuincentrum werd deze ook verkocht als een soort kattengras.

Dit soort bladeren zijn mijn katten sowieso helemaal dol op, dus die haal ik niet meer in huis. Gelukkig blijven ze van de andere planten af
pi_180087941
Oh jongens ben als een kind zo blij met m'n nieuwe aanwinst. Hij is een stuk groter dan ik dacht maar toch maar op de plek gezet die ik al in mm hoofd had. Hopelijk vindt vriend het niet irritant. :P
pi_180089571
Doe anders je vriend de deur uit. Bespaart ook weer zuurstof. 😆

Trouwens bijzonder hoeveel verschillende verschijningsvormen er van de Philo zijn. Word ieder keer weer verrast, erg mooi!

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:47 schreef Crientj het volgende:

[..]

:D.

Hij is prachtig! Jammer dat ie giftig is voor mn poezels.

En over die beestjes gesproken... Ik heb een varen opgehangen aan de gordijnrail. Twee van de drie moesten direct even kijken wat daar nu ineens weer hing en of ze ermee konden spelen.

[ afbeelding ]
Toptip dit! Ik haal in het voorjaar mijn overgordijnen eraf om het wat zonniger te houden. Ik ga zo ook aan mijn rails hangen.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 23:23:11 ]
pi_180093232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:11 schreef Koettie het volgende:
Haha, gekke beesten. Maar eten ze ook echt aan je planten? Die van mij kijken er niet naar om, alleen de graslelie moeten ze steeds hebben.
Ze hebben een Echeveria gesloopt toen ik ‘m savonds vergeten was weg te zetten. 🤷🏼♀. Als ze het konden, dan zetten ze graag hun tanden erin, maar verder zijn ze enkel nieuwsgierig en willen ze snuffelen. Ze kunnen er niet bij. Wellicht binnenkort wel bij dat Chinese Lantaarnplantje, die groeit goed!

En verder hebben ze af en toe toegang tot een graslelie waar ze een paar hapjes van mogen nemen. Maar ik wil niet dat ze hem kaal eten, haal ze meestal weg na een tijdje.
pi_180093250
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:39 schreef Stratotanker het volgende:
Doe anders je vriend de deur uit. Bespaart ook weer zuurstof. 😆

Trouwens bijzonder hoeveel verschillende verschijningsvormen er van de Philo zijn. Word ieder keer weer verrast, erg mooi!

[..]

Toptip dit! Ik haal in het voorjaar mijn overgordijnen eraf om het wat zonniger te houden. Ik ga zo ook aan mijn rails hangen.
:). Ik durf geen gaten te boren in het plafond, schijnt nogal lastig te zijn. Gordijnen hebben we niet, rails zijn nog van de vorige bewoners die ze hebben laten hangen.

Weet alleen niet hoeveel gewicht een rail kan hebben, maar ben erg blij dat dit blijft hangen. :’)
pi_180109040
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:58 schreef Crientj het volgende:

[..]

:). Ik durf geen gaten te boren in het plafond, schijnt nogal lastig te zijn.
Volgens mij kan bloempje-moi je daar goed bij adviseren. Maar heb d'r helaas al een tijdje niet gezien hier.

quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:09 schreef bloempje-moi het volgende:
Lokquote. :+


[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2018 20:48:21 ]
pi_180109200
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:58 schreef Crientj het volgende:
Weet alleen niet hoeveel gewicht een rail kan hebben, maar ben erg blij dat dit blijft hangen. :’)
Ligt er maar net aan met hoeveel schroeven het bevestigd is en hoe die schroeven in het plafond zitten, maar een kilo of 20 moet toch wel kunnen (qua rails, of het haakje dat ook pikt, weet ik niet). Een zwaar gordijn weegt tot een kilo of dertig en daar heb je er dan twee van.

Gordijnrails is juist ideaal, dan kan je de plant eventueel ook nog even uit de weg hangen. :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 1 juli 2018 @ 15:14:31 #208
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_180162614
Hoi :@

Mijn geliefde pannenkoekenplant is zojuist door een mega lijst van een kast geslagen en hierbij is hij afgeknapt :'( Nu heb ik het afgeknakte stuk in een glaasje water gezet hopende dat hij weer gaat wortelen. Maar is er enige kans dat het stuk wat nog in de grond zit weer verder gaat groeien? :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180163508
Ja hoor, dat komt goed. Groeit gewoon weer verder.

Mijn Cruciforme wordt roze! FIET FIEUWWW!! O+



[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2018 15:49:34 ]
pi_180229297
Ik ga een paar daagjes festivallen op Werchter. M'n vriend geïnstrueerd om vooral van al m'n planten af te blijven, hopelijk komt het goed met dit weer! Net nog even flinke slok gegeven.
pi_180230199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 07:53 schreef Koettie het volgende:
Ik ga een paar daagjes festivallen op Werchter. M'n vriend geïnstrueerd om vooral van al m'n planten af te blijven, hopelijk komt het goed met dit weer! Net nog even flinke slok gegeven.
Veel plezier en hopelijk komt het goed met je planten!

Ik moet mijn Tillandsia nu elke dag wel water in de koker geven, maar hij begint ook wat te verkleuren. Misschien moet ik hem toch maar even bij het raam weghalen? Ook al is de zonwering de hele dag naar beneden.



Kijk hij wordt steeds groener ipv roze en de bladeren worden juist steeds donkerder daar bij de aanzet.
Heb hem nu maar op mn bijzettafeltje gezet. Want gisteravond water in kroon gedaan en is nu alweer bijna leeg.

[ Bericht 18% gewijzigd door _Hestia_ op 04-07-2018 10:17:54 ]
pi_180242317
Wie weet hoe dit plantje heet?


[ Bericht 25% gewijzigd door pep88 op 04-07-2018 19:46:00 ]
pi_180243538
Hahaha dat is erg herkenbaar Koettie. 'Blijf er gewoon maar vanaf dan komt het goed'. 🤣 Veel plezier bij Werchter!

Geen idee Hestia. Meestal worden bladeren in direct zonlicht juist lichter.

Dat is een Euphorbia Leuconeura pep88. Ik had er een paar pagina's geleden ook over gepost. Bijnaam is Madagaskar Jewel.
pi_180244061
Ah bedankt! Ga de andere post ook even doorlezen 😊
  zaterdag 7 juli 2018 @ 14:11:40 #215
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180306677
Oh wow. Ik dacht even dat mijn lophophora williamsii bezig was met het maken van een zaaddoos, maar het begint er nu op te lijken dat ie bezig is om voor de 2e keer dit jaar te gaan bloeien. :o

Kan dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180311567
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:11 schreef Molurus het volgende:
Oh wow. Ik dacht even dat mijn lophophora williamsii bezig was met het maken van een zaaddoos, maar het begint er nu op te lijken dat ie bezig is om voor de 2e keer dit jaar te gaan bloeien. :o

Kan dat?
tuurlijk kan dat. Als er niks bevrucht is, en er is nog tijd, gaat een plant voor een nieuwe poging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 07-07-2018 21:20:08 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180329648
Wh00t wh00t mijn Epiphyllum guatemalense 'mostruosa' krijgt een sjiek bloemetje. *O*



quote:
11s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:11 schreef Molurus het volgende:
Oh wow. Ik dacht even dat mijn lophophora williamsii bezig was met het maken van een zaaddoos, maar het begint er nu op te lijken dat ie bezig is om voor de 2e keer dit jaar te gaan bloeien. :o

Kan dat?
Ja hoor, dat kan. Het kan zelfs gebeuren dat er meerdere bloemknoppen gelijktijdig worden geproduceerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2018 12:20:32 ]
pi_180331567
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:19 schreef Stratotanker het volgende:
Wh00t wh00t mijn Epiphyllum guatemalense 'mostruosa' krijgt een sjiek bloemetje. *O*

[ afbeelding ]

[..]

Yay *O*
Ik heb even opgezocht waarom mijn Tillandsia groen wordt, maar hij sterft dus af na zn bloeiperiode. En hij heeft al veel langer gebloeid dan de 5/6 weken dan in het stuk staat. En nu ik even goed gekeken heb zie ik ook al 2 stekjes tevoorschijn komen :)

  zondag 8 juli 2018 @ 15:39:33 #219
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180333400
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:19 schreef Stratotanker het volgende:
Wh00t wh00t mijn Epiphyllum guatemalense 'mostruosa' krijgt een sjiek bloemetje. *O*

[ afbeelding ]

Nice!! :)

quote:
[..]

Ja hoor, dat kan. Het kan zelfs gebeuren dat er meerdere bloemknoppen gelijktijdig worden geproduceerd.
Hij is nog klein, en bloeit dit jaar voor het eerst... dus ik sta er wel van te kijken. Maar leuk! *;
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180363001
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nice!! :)

[..]

Hij is nog klein, en bloeit dit jaar voor het eerst... dus ik sta er wel van te kijken. Maar leuk! *;
Vergeet je niet een foto te posten als hij bloeit? Altijd leuk om te zien. :)
  maandag 9 juli 2018 @ 21:07:34 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180363045
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:05 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Vergeet je niet een foto te posten als hij bloeit? Altijd leuk om te zien. :)
:D

Goed punt! Hij is nu weer even dicht, maar zag hem vanmiddag voor het eerst open. niet aan gedacht (en weinig tijd) om ff foto te maken, zal ik morgen doen!

Hij gaat elke dag helemaal open en helemaal dicht. O+
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180363326
Ik heb bloemen in m'n Sedum burrito!! Terug van vijf dagen festivallen. Net alle plantjes nagelopen, gaat prima. M'n Dischidia Nummularia's gaan goed, blij dat ik ze eindelijk in leven hou. M'n Monstera variegata monster krijgt een nieuw blad en alles gaat lekker. Zelfs m'n Rrhaphidophora Tetrasperma stekjes zijn aangeslagen, schijnt lastig te zijn.
Ga m'n grote binnenkort langs de muur leiden, hij is ver boven de mosstok gegroeid nu.
pi_180381844
Ik heb een paar waaierpalmen zouden ze het fijn vinden ff 48 buiten of te heet in de zon ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_180382196
Zou ze niet in de zon zetten maar lekker in de schaduw kan wel.
pi_180382438




Kiek 'm gaan!
pi_180382444
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:20 schreef Koettie het volgende:
Ik heb bloemen in m'n Sedum burrito!! Terug van vijf dagen festivallen. Net alle plantjes nagelopen, gaat prima. M'n Dischidia Nummularia's gaan goed, blij dat ik ze eindelijk in leven hou. M'n Monstera variegata monster krijgt een nieuw blad en alles gaat lekker. Zelfs m'n Rrhaphidophora Tetrasperma stekjes zijn aangeslagen, schijnt lastig te zijn.
Ga m'n grote binnenkort langs de muur leiden, hij is ver boven de mosstok gegroeid nu.
Fijn dat het zo goed is gegaan tijdens je afwezigheid! ^O^
Mooie bloemetjes O+

Stekjes in mn Tillandsia:



Alleen daar bij de kroon zijn die bladeren zo bruin, verder wel groen. Ben benieuwd hoe het gaat en of ze het allebei gaan redden?
Ga de uitgebloeide bloem er vandaag of morgen wel afknippen denk ik, die is nu echt afgestorven.

Iemand enig idee wanneer die nieuwe zo ver zijn? Duurt dat echt tot volgend jaar lente dan?

Edit: oh in de FB-groep lees ik dat die stekjes wel echt verpot moeten worden zodra ze een cm of 10 zijn. Ik dacht dat ik ze wel gewoon zo door kon laten groeien, maar niet dus. Dan ben ik helemaal benieuwd of het wat wordt. En anders volgend jaar maar een nieuwe kopen. Of een andere. Heb al eerder zo'n ananas bromelia gehad en die bleef wel gewoon bloeien.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Hestia_ op 10-07-2018 20:53:35 ]
pi_180393076
Ik heb mijn hangers trouwens buiten gehangen. Klappen helemaal uit elkaar nu. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:14 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kiek 'm gaan!
Als zelfs je planten eraan denken om bij thuiskomst een bloemetje mee te nemen. Wat romantisch. O+!!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:55 schreef Geerd het volgende:
Ik heb een paar waaierpalmen zouden ze het fijn vinden ff 48 buiten of te heet in de zon ?
Altijd mee oppassen. Zonlicht is voor een plant vaak intensiever dan verwacht. Het is belangrijk om een plant altijd langzaam te introduceren. Dus niet ineens bij mooi weer buiten zetten. Een schaduwplekje is beter zoals Koettie al zegt.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Goed punt! Hij is nu weer even dicht, maar zag hem vanmiddag voor het eerst open. niet aan gedacht (en weinig tijd) om ff foto te maken, zal ik morgen doen!

Hij gaat elke dag helemaal open en helemaal dicht. O+
Foto? :+ Ik wil nog steeds een timelapse maken van een bloeiende cactus. Kan ook makkelijk omdat ze iedere dag open en dicht gaan. Maar het komt er helaas niet van ..

Maar gelukkig zijn mijn ideeën alles behalve uniek en is er altijd YouTube.



[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 09:49:08 ]
  woensdag 11 juli 2018 @ 12:36:23 #228
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180396055
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:21 schreef Stratotanker het volgende:
Foto? Ik wil nog steeds een timelapse maken van een bloeiende cactus. Kan ook makkelijk omdat ze iedere dag open en dicht gaan. Maar het komt er helaas niet van ..
Bij deze. :)

Bloempje nummer 2.



Gisteren was ik relatief laat thuis.. plus net iets minder weer, dus hij was alweer zo goed als dicht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180396330
Mijn levende steentjes verschrompelen allemaal ;(
Tap tap tap
  woensdag 11 juli 2018 @ 12:55:55 #230
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180396413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:51 schreef CherryLips het volgende:
Mijn levende steentjes verschrompelen allemaal ;(
;(

Enig idee wat de oorzaak is? (Gave plantjes om te zien, moest het opzoeken)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180396505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

;(

Enig idee wat de oorzaak is? (Gave plantjes om te zien, moest het opzoeken)
Nee, heb ze ergens in oktober gekocht bij de Intratuin, had ze herkend van een plaatje dat ik ooit had gezien maar er stond nul komma nul informatie bij. Had begrepen dat ze in de winter niet vol in de zon moesten en geen tot een paar druppels water nodig hadden. Nou ja, check. Nu in de zomer af en toe een klein beetje water en meer licht, beetje onvermijdelijk ook. Op advies van m'n vader nog een stuk lichter gezet en niet steeds achter de dikke vitrage. Maar toch verschrompelen er steeds meer steentjes. Ze horen open te gaan en dat er dan een bloem uitkomt, maar nope. Degene die open lijken te gaan, verschrompelen ook ineens.


Tap tap tap
  woensdag 11 juli 2018 @ 13:03:52 #232
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180396569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, heb ze ergens in oktober gekocht bij de Intratuin, had ze herkend van een plaatje dat ik ooit had gezien maar er stond nul komma nul informatie bij. Had begrepen dat ze in de winter niet vol in de zon moesten en geen tot een paar druppels water nodig hadden. Nou ja, check. Nu in de zomer af en toe een klein beetje water en meer licht, beetje onvermijdelijk ook. Op advies van m'n vader nog een stuk lichter gezet en niet steeds achter de dikke vitrage. Maar toch verschrompelen er steeds meer steentjes. Ze horen open te gaan en dat er dan een bloem uitkomt, maar nope. Degene die open lijken te gaan, verschrompelen ook ineens.
Kan het zijn dat je ze te veel / te vaak water geeft?

Op wiki zie ik staan: 'laat de aarde een paar weken droog zijn tussen twee behoorlijke gietbeurten gedurende de zomer'

Ze komen van nature voor in landen zoals Namibie, dus een flinke bak zon zouden ze wel moeten kunnen hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180396623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kan het zijn dat je ze te veel / te vaak water geeft?

Op wiki zie ik staan: 'laat de aarde een paar weken droog zijn tussen twee behoorlijke gietbeurten gedurende de zomer'

Ze komen van nature voor in landen zoals Namibie, dus een flinke bak zon zouden ze wel moeten kunnen hebben.
Ze krijgen drie druppels per maand ofzo, echt superweinig. Ze zitten in een binnenpotje in een diepe pot, dus die ene keer dat ik ze van het voorjaar wat meer water had gegeven, liep dat er ook weer meteen uit :')
Ik lees net ook dat je ze beter eventjes kan laten dompelen, denk dat ik dat maar probeer.
Tap tap tap
  woensdag 11 juli 2018 @ 13:07:43 #234
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180396647
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze krijgen drie druppels per maand ofzo, echt superweinig. Ze zitten in een binnenpotje in een diepe pot, dus die ene keer dat ik ze van het voorjaar wat meer water had gegeven, liep dat er ook weer meteen uit :')
Ik lees net ook dat je ze beter eventjes kan laten dompelen, denk dat ik dat maar probeer.
Klinkt als een goed plan ja. Onder natuurlijke omstandigheden krijgen ze niet vaak water, maar als ze water krijgen juist heel veel. Dus dit zou best uitdroging kunnen zijn. (Als ik de foto zo zie.)

PS:

Er staat ook: 'Wacht met water geven, als in het voorjaar het nieuwe bladpaar gevormd wordt, tot van het oude paar alleen een droog omhulsel over is.'

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithops

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 11-07-2018 13:15:56 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180396970
quote:
In de winter moeten de planten volledig droog worden gehouden en moeten ze koeler, tussen 6 en 12 °C,
Moet ik ze dan buiten neerzetten ofzo?
Tap tap tap
  woensdag 11 juli 2018 @ 13:37:56 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180397290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Moet ik ze dan buiten neerzetten ofzo?
Geen idee. Ik heb een keer zaden meegenomen uit Afrika van een Baobab boom. Die kiemde hier prima... ik had een mooi klein boompje, tot ik hem in de winter (zoals gezegd werd) droog liet staan, en in het voorjaar was ie dood. :'(

Nog steeds een trauma van... bijna onmogelijk om aan zulke zaden te komen, en sowieso... zaadje dat ik zelf mee heb genomen heeft gewoon iets speciaals.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180398651
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:21 schreef Stratotanker het volgende:
Ik heb mijn hangers trouwens buiten gehangen. Klappen helemaal uit elkaar nu. O+

[..]

Als zelfs je planten eraan denken om bij thuiskomst een bloemetje mee te nemen. Wat romantisch. O+!!

[..]

Altijd mee oppassen. Zonlicht is voor een plant vaak intensiever dan verwacht. Het is belangrijk om een plant altijd langzaam te introduceren. Dus niet ineens bij mooi weer buiten zetten. Een schaduwplekje is beter zoals Koettie al zegt.

[..]

Foto? :+ Ik wil nog steeds een timelapse maken van een bloeiende cactus. Kan ook makkelijk omdat ze iedere dag open en dicht gaan. Maar het komt er helaas niet van ..

Maar gelukkig zijn mijn ideeën alles behalve uniek en is er altijd YouTube.

Ja ahw romantische Sedum heb ik he. Helemaal welkom thuis gevoel! M'n euforbia (schrijf je dat zo?) is wel vermoord door de zon. Hele kant is bruin. Gelukkig had ik al een stekje, lekker suf. Even naar buiten verplaatst en vergeten weer binnen te zetten.. Alweer.
pi_180398682
Ik vind levende steentjes zo saai want ze lijken op.. Steentjes :+
pi_180399421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:47 schreef Koettie het volgende:
Ik vind levende steentjes zo saai want ze lijken op.. Steentjes :+
Het is ook de bedoeling dat ze gaan bloeien :P
Tap tap tap
pi_180411132
Levende steentjes kan je het beste even op grind zetten denk ik. Doordat ze zo weinig water nodig hebben droogt de grond waar ze in staan volledig uit. Dit heeft tot gevolg dat het hygroscopisch wordt en dus geen druppel water meer opneemt. Zodra je dan denkt goed te doen - met enkele druppels water - blijkt uiteindelijk dat de wortels alsnog niet worden bewaterd. Daar komt waarschijnlijk ook het onderdompel advies vandaan. Maar met grind heb je er geen omkijken naar denk ik. Ik vind ze erg leuk.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:45 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja ahw romantische Sedum heb ik he. Helemaal welkom thuis gevoel! M'n euforbia (schrijf je dat zo?) is wel vermoord door de zon. Hele kant is bruin. Gelukkig had ik al een stekje, lekker suf. Even naar buiten verplaatst en vergeten weer binnen te zetten.. Alweer.
Klopt, ook wel Wolfsmelk in NL en Euphorbia in EN. Ik heb er jaren geleden ook een per ongeluk af laten fikken buiten. Eerst was ik helemaal blij omdat ik bij IKEA 90% van de prijs af had getroggeld. Vervolgens viel hij om en werd onthoofd omdat ik hem gebruikte als veredelde lijmklem. En even later fikte hij buiten in de zomer af omdat ik planttechnisch gezien destijds gewoon nog een intense maagd was. Arm ding.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij deze. :)

Bloempje nummer 2.

[ afbeelding ]

Gisteren was ik relatief laat thuis.. plus net iets minder weer, dus hij was alweer zo goed als dicht.
Wat een knussie. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 22:32:45 ]
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:32:12 #241
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180411386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb een keer zaden meegenomen uit Afrika van een Baobab boom. Die kiemde hier prima... ik had een mooi klein boompje, tot ik hem in de winter (zoals gezegd werd) droog liet staan, en in het voorjaar was ie dood. :'(

Nog steeds een trauma van... bijna onmogelijk om aan zulke zaden te komen, en sowieso... zaadje dat ik zelf mee heb genomen heeft gewoon iets speciaals.
Alsof het toeval ermee speelt... ik heb vandaag 4 baobab zaadjes cadeau gehad!!! *;

Binnenkort poging 2!! *O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180430341
Hoevaak geven jullie jullie Scindapsus/pothos water? Doe je het met de plantenspuit, in een badje water of gewoon ff de grond goed nat gieten?

Ik neem altijd een glas water en giet het dan uit over de aarde. Maar ik las dat je ze eigenlijk nooit water moet geven :S
Cindy De Vuyst
pi_180431854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:43 schreef einzeinz het volgende:
Hoevaak geven jullie jullie Scindapsus/pothos water? Doe je het met de plantenspuit, in een badje water of gewoon ff de grond goed nat gieten?

Ik neem altijd een glas water en giet het dan uit over de aarde. Maar ik las dat je ze eigenlijk nooit water moet geven :S
Nooit? Waar lees je dat? Ik eens per twee weken ofzo. Vergeet ze wel eens want ze hangen ipv staan. Ik hang ze ff een paar minuten in de vijver. Heb er toevallig net eentje aan de muur gespijkerd dus die kan ik niet meer dompelen, moet ff met een gieter.
  donderdag 12 juli 2018 @ 21:19:01 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180432736
Nou, "project Baobab" is begonnen... 2 van de 4 zaadjes goed weken in water. Ze hebben een nogal taaie schil, dus veel water en veel geduld.

De zaadjes lijken iets kleiner dan ik me kan herinneren, reuze benieuwd of ze wat gaan doen. Maar ik verwacht dat het zeker dagen gaat duren voordat er een begin van kiemen is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180443095
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:19 schreef Molurus het volgende:
Nou, "project Baobab" is begonnen... 2 van de 4 zaadjes goed weken in water. Ze hebben een nogal taaie schil, dus veel water en veel geduld.

De zaadjes lijken iets kleiner dan ik me kan herinneren, reuze benieuwd of ze wat gaan doen. Maar ik verwacht dat het zeker dagen gaat duren voordat er een begin van kiemen is.
Het is vaak verstandig om de zaadjes even te kerven. Dus met een mesje of schuurpapiertje even rond het oog van het zaadje vijlen. Dan ontkiemt het zaadje sneller, vaker en eenvoudiger. Een andere manier is om het zaadje even een nacht in versgeperst citroensap te weken. Door de zuurgraad wordt de wand van het zaadje zachter en ook dat helpt met ontkiemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2018 11:16:48 ]
  vrijdag 13 juli 2018 @ 11:18:58 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180443149
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:16 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Het is vaak verstandig om de zaadjes even te kerven. Dus met een mesje of schuurpapiertje even rond het oog van het zaadje vijlen. Dan ontkiemt het zaadje sneller, vaker en eenvoudiger. Een andere manier is om het zaadje even een nacht in versgeperst citroensap te weken. Door de zuurgraad wordt de wand van het zaadje zachter en ook dat helpt met ontkiemen.
Dank voor de tip!

Ja, ik kan me van de vorige keer ook nog wel herinneren dat het kiemen van deze zaden een heel gedoe is. Volgens mij heb ik ze toen ook ingekerfd inderdaad. Voor nu heb ik ze even een nachtje in water laten liggen, maar zal ze vanavond nog even met een mesje inkerven. (Aangenomen dat dat lukt... de schil is zoals ik het me herinner echt bikkelhard.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 13-07-2018 11:26:26 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180443350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dank voor de tip!

Ja, ik kan me van de vorige keer ook nog wel herinneren dat het kiemen van deze zaden een heel gedoe is. Volgens mij heb ik ze toen ook ingekerfd inderdaad. Voor nu heb ik ze even een nachtje in water laten liggen, maar zal ze vanavond nog even met een mesje inkerven.
Bij sommige zaden is het vaak noodzakelijk. Op de een of andere manier ontkiemen deze zaden pas nadat ze door het darmstelsel van een dier heen zijn geweest. Vermoedelijk heeft het iets te maken met de verspreiding van het soort over langere afstanden. Geen idee hoe de natuur zich hierop ooit heeft kunnen aanpassen, maar het werkt in elk geval goed om zaadjes even te helpen.

Ahhwwww!! O+ Damn, de planten in de balkonbakken zijn nu al helemaal ontploft trouwens.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2018 11:27:05 ]
  vrijdag 13 juli 2018 @ 11:28:48 #248
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180443401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:26 schreef Stratotanker het volgende:

Bij sommige zaden is het vaak noodzakelijk. Op de een of andere manier ontkiemen deze zaden pas nadat ze door het darmstelsel van een dier heen zijn geweest. Vermoedelijk heeft het iets te maken met de verspreiding van het soort over langere afstanden. Geen idee hoe de natuur zich hierop ooit heeft kunnen aanpassen, maar het werkt in elk geval goed om zaadjes even te helpen.
Misschien moet ik het ook maar met citroensap proberen inderdaad. Zoals ik het me herinner is de wand echt bikkelhard. Indertijd ook veel moeite gehad om er iets van een gaatje in te krijgen. Het is echt vergelijkbaar met ebbenhout ofzo... _O-

Zou je dat in puur sap doen? Of verdund?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180443759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien moet ik het ook maar met citroensap proberen inderdaad. Zoals ik het me herinner is de wand echt bikkelhard. Indertijd ook veel moeite gehad om er iets van een gaatje in te krijgen. Het is echt vergelijkbaar met ebbenhout ofzo... _O-

Zou je dat in puur sap doen? Of verdund?
Schuurpapiertje werkt bij mij wel goed. Citroensap kan je gewoon onverdund gebruiken.
  Designer vrijdag 13 juli 2018 @ 12:16:52 #250
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_180444233
Oh ja ik heb nog baobab zaadjes. Binnenkort ook maar eens iets mee doen.
🐙
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')