Prima opzet inderdaad. Vooral de muntunie is fantastisch.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:30 schreef VarkensHart het volgende:
Eens. EU an sich prima, maar veel te duur
Nou ja daar is over te discussieren. Sinds de Brexit is de Britse economie tot stilstand gekomen....quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:58 schreef ITrade het volgende:
[..]
Prima opzet inderdaad. Vooral de muntunie is fantastisch.
quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:41 schreef wenfer2 het volgende:
Daarom: Nexit
inb4: EttovanBelgie en GuusGeluk die dit postmodernistische marxistische supranationale heilinstituut gaan lopen verdedigen.
Wat is er precies prima?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:30 schreef VarkensHart het volgende:
Ik pro-EU? Hoe nouvelle.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:41 schreef wenfer2 het volgende:
inb4: EttovanBelgie en GuusGeluk die dit postmodernistische marxistische supranationale heilinstituut gaan lopen verdedigen.
Ja, eindeloos betuttelen en contributie eisen naar binnen toe en naar buiten is het een tandeloze wolf die op niemand indruk maakt zonder de V.S er naast.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:19 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Wat een geldverslindende machine is dat toch.
Samenwerking, vrij verkeer, een munt. Maalt het gewoon allemaal veel makkelijker.quote:
Vanaf het perspectief van een naïef backpackend groenlinks meisje misschien.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:09 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Samenwerking, vrij verkeer, een munt. Maalt het gewoon allemaal veel makkelijker.
Jij bent het er niet mee eens?
De gesjeesde VVD-zakenman is ook gebaat bij een zo groot mogelijke interne markt waar je zonder veel moeite handel kunt drijven.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:23 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Vanaf het perspectief van een naïef backpackend groenlinks meisje misschien.
Nee hoor. En ja, ik weet dat dit indruist tegen hetgeen je op GeenStijl leest. Want zon sulletje zul je wel zijn door zulke opmerkingen te maken zonder enige inhoud.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:23 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Vanaf het perspectief van een naïef backpackend groenlinks meisje misschien.
Je kan ook prima zakendoen zonder een interne markt.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:30 schreef Falco het volgende:
[..]
De gesjeesde VVD-zakenman is ook gebaat bij een zo groot mogelijke interne markt waar je zonder veel moeite handel kunt drijven.
Je zegt dat het het allemaal veel makkelijker maakt.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:33 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Nee hoor. En ja, ik weet dat dit indruist tegen hetgeen je op GeenStijl leest. Want zon sulletje zul je wel zijn door zulke opmerkingen te maken zonder enige inhoud.
Waarschijnlijk ook PVV stemmer
Moeten wij ál onze “bevochten” principes inleveren aan de EU? Welke?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:35 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Je zegt dat het het allemaal veel makkelijker maakt.
Intussen moet Nederland wel al haar bevochten principes en concurrentieprincipes inleveren.
- #1: soevereiniteit/zelfbeschikkingsrechtquote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:39 schreef richolio het volgende:
[..]
Moeten wij ál onze “bevochten” principes inleveren aan de EU? Welke?
Dit is het beste waar je mee kan komen?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:56 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
- #1: soevereiniteit/zelfbeschikkingsrecht
-sociale zekerheid staat op de tocht
-pensioenstelsel ook
-toename schuldenlast (NL is medeverantwoordelijk voor schulden andere lidstaten)
-eigen defensie apparaat; recht om eigen land te verdedigen
Letterlijk allemaal onzinquote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:56 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
- #1: soevereiniteit/zelfbeschikkingsrecht
-sociale zekerheid staat op de tocht
-pensioenstelsel ook
-toename schuldenlast (NL is medeverantwoordelijk voor schulden andere lidstaten)
-eigen defensie apparaat; recht om eigen land te verdedigen
Nee, ik vind die hele EU ij deze staat maar niets.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 19:09 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Samenwerking, vrij verkeer, een munt. Maalt het gewoon allemaal veel makkelijker.
Jij bent het er niet mee eens?
Leg eens uit in je eigen woorden waarom?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 21:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee, ik vind die hele EU ij deze staat maar niets.
Ging TS Rome veroveren dan?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:42 schreef DJKoster het volgende:
Je had vrijgeleide A38 toch wel op zak hè?
Zo'n beetje alle kerntaken van de overheid. Niet genoeg zo?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 20:15 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dit is het beste waar je mee kan komen?
Leg eens uit.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 21:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee, ik vind die hele EU ij deze staat maar niets.
Vergeet het maar. Haags_kwartiertje is veel te druk met allemaal suffe spelletjes en heeft geen zin om jou of mij een antwoord te geven.quote:
Ach ja dat is een beetje deze tijd he. Roeptoeteren zonder uitleg. Geert is tevredenquote:Op zondag 27 mei 2018 09:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Haags_kwartiertje is veel te druk met allemaal suffe spelletjes en heeft geen zin om jou of mij een antwoord te geven.
Lol. Daarom dat de landen die nog nooit in de EU hebben gezeten het ook stukken beter doen dan welk EU land dan ook.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 17:26 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Nou ja daar is over te discussieren. Sinds de Brexit is de Britse economie tot stilstand gekomen....
#hoedan?quote:Op zondag 27 mei 2018 11:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Daarom dat de landen die nog nooit in de EU hebben gezeten het ook stukken beter doen dan welk EU land dan ook.
Natuurlijk is het even wonden likken maar GB is straks de keihard lachende derde.
Ze zullen er wel bovenop komen, maar ze worden niet de lachende derde. Brexit was dom, deal with it. Genoeg dat dat heeft bewezen inmiddels (en ook voor de Brexit, maar niemand die wilde luisteren daarnaar)quote:Op zondag 27 mei 2018 11:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lol. Daarom dat de landen die nog nooit in de EU hebben gezeten het ook stukken beter doen dan welk EU land dan ook.
Natuurlijk is het even wonden likken maar GB is straks de keihard lachende derde.
Wacht even. Waarom zouden ze aan de EU moeten betalen terwijl ze er niet in zitten?quote:Op zondag 27 mei 2018 11:11 schreef Falco het volgende:
[..]
#hoedan?
Ze missen de volkomen belachelijke rebate van 5 miljard per euro en om dezelfde voordelen van de gemeenschappelijke markt te houden (en dus onder dezelfde voorwaarden vrijhandel te bedrijven) zouden ze juist zo'n 5 miljard euro per jaar moeten betalen aan de EU. En dan missen ze ook nog zeggenschap.
Graag uitleg geven waarom uit de EU stappen zo'n geweldig idee is.
Nou, laat eens even zien dat bewijs dan.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Ze zullen er wel bovenop komen, maar ze worden niet de lachende derde. Brexit was dom, deal with it. Genoeg dat dat heeft bewezen inmiddels (en ook voor de Brexit, maar niemand die wilde luisteren daarnaar)
Ik denk dat de Brexit juist het begin van het einde zal inluiden voor de EU. Ze straffen de UK om andere landen af te schrikken uit dit deze geldverslindende utopie te stappen.quote:Op zondag 27 mei 2018 12:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Ze zullen er wel bovenop komen, maar ze worden niet de lachende derde. Brexit was dom, deal with it. Genoeg dat dat heeft bewezen inmiddels (en ook voor de Brexit, maar niemand die wilde luisteren daarnaar)
Ja vooral hoe 4 mannetjes gaan bepalen hoe iedereen het moet doen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:30 schreef VarkensHart het volgende:
Iemand moest de eerste zijn om een signaal af te geven...quote:Op maandag 28 mei 2018 16:59 schreef Baaper het volgende:
Mja.... kan niet echt zeggen dat ik een groot fan van de EU ben. Maar die Brexit is ook dik wappie.
Jawel maar wel dikke armoede op dat eiland. Dus mooi signaal maar voorlopig worden ze maximaal gesloopt. Misschien dat er een konijntje uit de hoge hoed komt maar ik vraag het me af.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:00 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Iemand moest de eerste zijn om een signaal af te geven...
Het grootste neoliberale project dat ons continent ooit gezien heeft marxistisch noemen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:41 schreef wenfer2 het volgende:
Omdat Noorwegen bijvoorbeeld dat ook doet? Dat land geniet de voordelen van handel drijven binnen de EU, maar moet daar wel een financiële bijdrage voor leveren natuurlijk.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wacht even. Waarom zouden ze aan de EU moeten betalen terwijl ze er niet in zitten?
Overigens is NL zoals gebruikelijk de grootste nettobetaler aan de EU. De EU kost ons alleen maar geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |