abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179365689

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Betaaldata:

Emolumententabel:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

donderdag 24 mei 2018 @ 21:45:47 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179365756
Hebben we de 2k nou gehaald?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179366643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:45 schreef V__L_N het volgende:
Als ze die combibundel doorvoeren, gaan we daar ruim overheen.
pi_179367655
Het is sympathiek van de FNV, maar er staan diverse onjuistheden op de pagina. Zo beweren ze dat nu de kleine post door de machine wordt gezet, en de grote post handmatig. Straks zouden dan beide soorten post machinaal gezet worden . Dat klopt niet, want de grote post wordt straks nog steeds handmatig door voorbereiders gesorteerd, het wordt alleen niet meer tussen de kleine post gezet. Verder beweert FNV dat je straks uit 2 bundels bezorgt: 1 met post en 1 met pakjes + folders. Dat is onzin. Je hebt een bundel grote post en een bundel kleine post. Die leggen ze op elkaar, en dat noemen ze een combibundel. Maar in feite zijn dat dus al 2 bundels. Dan heb je evt. nog een derde bundel met hah. Tot slot heb je de pakjes, die al dan niet gebundeld in een aparte tas zitten. Dus in feite lopen we nu al uit 2 of 3 bundels te bezorgen, en dat worden er dan straks 3 of 4.

De bewering van het FNV dat we straks werk van voorbereiders doen, namelijk zelf op straat de post samenvoegen, klopt ook niet. Je bezorgt uit meerdere bundels, maar het is in principe niet de bedoeling dat je het tussen elkaar gaat zetten.

Verder vind ik het wel een grof schandaal dat PostNL tegen het negatieve advies van de OR in toch de combibundel invoert. Ik weet dat een OR slechts adviesplicht heeft, en dat een bedrijf dat advies aan zijn laars mag lappen, maar voor zover ik weet is het wel hoogst ongebruikelijk dat een bedrijf dit doet. Het getuigt in elk geval op z'n zachtst gezegd niet van goed werkgeverschap.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179369752
quote:
Stuur ze even een mailtje, dan passen ze het misschien aan. Maar ik kan me wel vinden in het standpunt dat door de post in de voorbereiding maar half samen te voegen, de postbezorger feitelijk dat werk overneemt.
pi_179371677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is sympathiek van de FNV, maar er staan diverse onjuistheden op de pagina. Zo beweren ze dat nu de kleine post door de machine wordt gezet, en de grote post handmatig. Straks zouden dan beide soorten post machinaal gezet worden . Dat klopt niet, want de grote post wordt straks nog steeds handmatig door voorbereiders gesorteerd, het wordt alleen niet meer tussen de kleine post gezet. Verder beweert FNV dat je straks uit 2 bundels bezorgt: 1 met post en 1 met pakjes + folders. Dat is onzin. Je hebt een bundel grote post en een bundel kleine post. Die leggen ze op elkaar, en dat noemen ze een combibundel. Maar in feite zijn dat dus al 2 bundels. Dan heb je evt. nog een derde bundel met hah. Tot slot heb je de pakjes, die al dan niet gebundeld in een aparte tas zitten. Dus in feite lopen we nu al uit 2 of 3 bundels te bezorgen, en dat worden er dan straks 3 of 4.

De bewering van het FNV dat we straks werk van voorbereiders doen, namelijk zelf op straat de post samenvoegen, klopt ook niet. Je bezorgt uit meerdere bundels, maar het is in principe niet de bedoeling dat je het tussen elkaar gaat zetten.

Verder vind ik het wel een grof schandaal dat PostNL tegen het negatieve advies van de OR in toch de combibundel invoert. Ik weet dat een OR slechts adviesplicht heeft, en dat een bedrijf dat advies aan zijn laars mag lappen, maar voor zover ik weet is het wel hoogst ongebruikelijk dat een bedrijf dit doet. Het getuigt in elk geval op z'n zachtst gezegd niet van goed werkgeverschap.
als mensen boos zijn zetten ze weleens dingen verkeerd neer op papier,kort samengevat er moet meer gewerkt worden(inspanning verricht worden) voor hetzelfde geld,dat klopt niet.
pi_179371685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:45 schreef V__L_N het volgende:
tegen de 1.6k normale diensten en rond de 0.8k zomerdiensten(op dit moment)
pi_179372094
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Er staat wel meer in dat niet klopt. De FNV was akkoord gegaan met bepaalde afspraken, oa een onderzoek naar die functieverzwaring en zou meegaan met de uitkomst daarvan. Die uitkomst is er al en nu roept de FNV ineens dat ze het er niet mee eens zijn. Er staat nog meer in dat niet klopt, omdat de FNV vergeet om er dingen bij te vertellen.
Sorry FNV-jongens, maar dit is gewoon een poging om zieltjes te winnen met oorlogsgeschreeuw.

En verder vind ik de manier waarop die combibundel wordt doorgedramd wel heel erg. Ze zouden toch eerst de processen aantoonbaar op orde hebben voordat de codeerregel verder werd uitgerold? Dat is niet op orde. Maar intussen loopt de proef met die elektrische bakfietsen ook al. Dat je heel grote wijken krijgt. Dat lang niet iedereen daarop zit te wachten, och...
We gaan de 4k nog wel halen. En misschien is mijn baan daar ook wel bij.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:37:24 #10
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179375128
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 04:51 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Stuur ze even een mailtje, dan passen ze het misschien aan. Maar ik kan me wel vinden in het standpunt dat door de post in de voorbereiding maar half samen te voegen, de postbezorger feitelijk dat werk overneemt.
Ik heb ze al eens gemaild toen ze ten onrechte verkondigden dat postbezorgers 6% loonsverhoging zouden krijgen. En toen kreeg ik een reactie terug die er kort samengevat op neer kwam dat ik eerst maar lid moest worden van hun en dat we dan verder zouden praten.

Dat argument van "werk overnemen van voorbereiders" is al eerder uit de kast getrokken, toen er 10 jaar geleden werd ingevoerd dat het hah niet meer tussen de post gezet zou worden door de voorbereiders en dat je uit 2 bundels moest gaan bezorgen. Dat argument is toen ook vrij succesvol onderuit gehaald. Daar komt ook nog eens bij dat toentertijd de voorbereiding werd gedaan door postbodes in schaal 2 of 3, die een veel hoger uurloon hebben dan een postbezorger. Tegenwoordig zitten er voornamelijk voorbereiders in schaal 1 die nauwelijks meer verdienen dan een postbezorger. Daarbij gaat het argument dat een postbezorger die ook voorbereidingswerk doet in feite een verkapte postbode is en dan ook recht heeft op een postbodesalaris nu ook niet echt meer op, nu postbezorgers tegenwoordig ook mogen voorbereiden via een tweede contract als voorbereider. Hierdoor doen ze in feite het zelfde werk als een postbode in schaal 2 of 3, maar tegen een uurloon uit schaal 1. En daar is de OR nog mee akkoord gegaan ook.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_179375304
Het is toch ook 6%? Ik heb in dit topic zo vaak vreemde berekeningen gezien waarom het geen 6% zou zijn, maar ik snap daar niks van.

Postbezorgers met een tweede contract als voorbereider, dat is een goed punt en daar zou eigenlijk iemand voor moeten opstaan en een rechter er over laten buigen. Maar dat is garantie op een verstoorde arbeidsverhouding dus niemand doet dat.

De 'combibundel' is wel wat anders dan een bundeltje HAH er bij. Dit is gewoon het werk van voorbereiders dat door postbezorgers gedaan moet gaan worden. De voorbereiding is maar half af.

Ik hoop eigenlijk dat de combibundel een soort afleidingsmanoeuvre van het bedrijf is. De combibundel is zo belachelijk dat het haast niet echt kan zijn. Door straks zogenaamd te zwichten voor de bonden, en de combibundel terug te draaien, hebben de bonden het gevoel een grote overwinning geboekt te hebben. Maar de codeerregel, die eigenlijk voor veel meer tijdwinst en dus overcompleet personeel gaat zorgen, blijft ongewijzigd, terwijl daar anders veel protest tegen zou zijn.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:09:54 #12
Bijdehand mannetje
pi_179375891
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:46 schreef bmp80 het volgende:
Het is toch ook 6%? Ik heb in dit topic zo vaak vreemde berekeningen gezien waarom het geen 6% zou zijn, maar ik snap daar niks van.

Postbezorgers met een tweede contract als voorbereider, dat is een goed punt en daar zou eigenlijk iemand voor moeten opstaan en een rechter er over laten buigen. Maar dat is garantie op een verstoorde arbeidsverhouding dus niemand doet dat.

De 'combibundel' is wel wat anders dan een bundeltje HAH er bij. Dit is gewoon het werk van voorbereiders dat door postbezorgers gedaan moet gaan worden. De voorbereiding is maar half af.

Ik hoop eigenlijk dat de combibundel een soort afleidingsmanoeuvre van het bedrijf is. De combibundel is zo belachelijk dat het haast niet echt kan zijn. Door straks zogenaamd te zwichten voor de bonden, en de combibundel terug te draaien, hebben de bonden het gevoel een grote overwinning geboekt te hebben. Maar de codeerregel, die eigenlijk voor veel meer tijdwinst en dus overcompleet personeel gaat zorgen, blijft ongewijzigd, terwijl daar anders veel protest tegen zou zijn.
Het is geen 6%. Om te beginnen is een van die procenten een eenmalige uitkering, dus die mag je sowieso niet meetellen. Anders kan je ook wel beweren dat we elk jaar in mei 8% loonsverhoging krijgen.

Verder krijgen we de loonsverhoging niet in z'n geheel aan het begin van de looptijd van de CAO (oktober 2017), maar in kleine stapjes. De CAO heeft een looptijd van 24 maanden, maar je krijgt dus niet over al die 24 maanden 5% extra loon. Over de eerste 3 maanden krijg je 1% extra, over de daarop volgende 6 (?) maanden krijg je in totaal 2% extra, etc. Als je dan gaat uitrekenen wat uiteindelijk de totale verhoging over die gehele periode was, kom je uit op minder dan 3%.

En het erge is ook nog, dat diezelfde FNV, die nu loopt te roepen dat postbezorgers 6% loonsverhoging krijgen (wat dus onjuist en misleidend is), toen de grote PostNL CAO afgesloten moest worden, een negatief stemadvies heeft gegeven. De reden? Omdat ook hier de loonsverhoging stapsgewijs werd toegekend en daardoor veel lager uitviel dan werd voorgespiegeld door PostNL. En vervolgens doet het FNV een paar maanden later precies hetzelfde en geeft dan zelfs een positief stemadvies.

Nee, mijn vertrouwen in het FNV is echt 0,0. Niet dat ik de BVPP zo goed vind, want ik blijf het vreemd vinden dat hun bestuur vooral uit managers van PostNL bestaat, maar ze weten tenminste wat er speelt, en ze hebben ook verstand van postzaken. Omdat het FNV geen specifieke postbond is hebben ze ook veel minder kennis van zaken, wat er bijvoorbeeld toe leidt dat ze allerlei onzin en halve waarheden gaan verkondigen.
pi_179389130
deze vond ik nog van vorig jaar:

http://www.publiekbelang.(...)/interview-duplicate
pi_179390269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:08 schreef ophaling10 het volgende:
deze vond ik nog van vorig jaar:

http://www.publiekbelang.(...)/interview-duplicate
En wat is er door de FNV gedaan met of aan alle punten die deze dame noemt?
Ik ben net als Kramerica niet bepaald een fan van de FNV. Ze zijn iets teveel aan het roeptoeteren, maar doen uiteindelijk bar weinig voor ons. Een soort PVV onder de vakbonden.
Ze konden het overigens ook niet waarderen toen ik commentaar had op het feit dat ze continu afgaven op de bvpp. Ze houden daar duidelijk niet zo van kritiek...
pi_179390690
Het aantal reacties onder het combibundel bericht loopt aardig op inmiddels. :o
pi_179396178
Ik begin er nu wel heel erg van te balen dat ik niet weg kan, dat het niet lukt om wat anders te vinden (voor een fatsoenlijk aantal uren iig). Hier zijn er wel mensen die geroepen hebben dat ze weg gaan als het vest/de combibundel er komt, maar veel mensen hebben die 'luxe' natuurlijk niet. :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 26 mei 2018 @ 10:53:11 #18
Bijdehand mannetje
pi_179396285
quote:
quote:
Zou Nederland er goed aan doen ook zo’n lijst van zware beroepen op te stellen? Schippers: ,,Het probleem is: wat is een zwaar beroep? Bij sommige beroepen op de Belgische lijst vraag ik me ook af waarom ze erop staan. Postbode staat er bijvoorbeeld tussen. Je loopt wel door weer en wind, maar je bent ook wel weer actief buiten bezig.
Meneer Schippers mag wel een paar dagen met mij meelopen, bij voorkeur met postvest. Wellicht dat hij dan begrijpt waarom het een zwaar beroep is.
pi_179396362
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Meneer Schippers mag wel een paar dagen met mij meelopen, bij voorkeur met postvest. Wellicht dat hij dan begrijpt waarom het een zwaar beroep is.
_O- Ja!

Ik snap dat er best nog wel zwaardere beroepen zijn, maar mensen doen hier soms zo makkelijk over. "Gewoon een paar briefjes in de bus gooien, wat is daar nou zwaar aan?' Grrr...

Soms mopper ik ook wel eens tegen iemand, dat ik dan zo'n zaterdag van 5 a 6 uur heb gehad. Dan krijg ik soms als reactie dat ik niet zo moet zeuren want het is nog niet eens een volledige werkdag qua aantal uren! :(
  zaterdag 26 mei 2018 @ 11:18:29 #20
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179396556
Oh ik had laatst een keer slaande ruzie met iemand, "jij bent er veel te veel mee bezig dat het warm is. je kan het ook gewoon lekker vinden". "Flikker op probeer eens 4 uur in de smorende hitte te gaan lopen met 100 kilo aan troep. Zonder pauze en zonder schaduw."

Naah, was een gezellig momentje :o
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 mei 2018 @ 14:31:36 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179399283
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Het is een onderschat beroep
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179400086
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:58 schreef SnawyHoulet het volgende:
En verder vind ik de manier waarop die combibundel wordt doorgedramd wel heel erg. Ze zouden toch eerst de processen aantoonbaar op orde hebben voordat de codeerregel verder werd uitgerold? Dat is niet op orde. Maar intussen loopt de proef met die elektrische bakfietsen ook al. Dat je heel grote wijken krijgt. Dat lang niet iedereen daarop zit te wachten, och...
We gaan de 4k nog wel halen. En misschien is mijn baan daar ook wel bij.
we hadden 14 (ja veertien) fietswijken....wat auto wijken waren...... dat heeft een week geduurt het is er nu nog 1 (ja één) en die electrische sta dingen.....na een week staan ze al te verstoffen in het depot..... wat een mega flop en wat kost dat?
pi_179400107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat argument van "werk overnemen van voorbereiders" is al eerder uit de kast getrokken, toen er 10 jaar geleden werd ingevoerd dat het hah niet meer tussen de post gezet zou worden door de voorbereiders en dat je uit 2 bundels moest gaan bezorgen. Dat argument is toen ook vrij succesvol onderuit gehaald. Daar komt ook nog eens bij dat toentertijd de voorbereiding werd gedaan door postbodes in schaal 2 of 3, die een veel hoger uurloon hebben dan een postbezorger. Tegenwoordig zitten er voornamelijk voorbereiders in schaal 1 die nauwelijks meer verdienen dan een postbezorger. Daarbij gaat het argument dat een postbezorger die ook voorbereidingswerk doet in feite een verkapte postbode is en dan ook recht heeft op een postbodesalaris nu ook niet echt meer op, nu postbezorgers tegenwoordig ook mogen voorbereiden via een tweede contract als voorbereider. Hierdoor doen ze in feite het zelfde werk als een postbode in schaal 2 of 3, maar tegen een uurloon uit schaal 1. En daar is de OR nog mee akkoord gegaan ook.
krek!
pi_179400457
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dit moment op zich niet echt een zwaar beroep vind.Als die combibundel met dat postvest er straks is zal dat misschien anders zijn. Alleen als het zo warm is, ja, dan is het wel echt afzien. En als er dan iemand begint over wat voor lekker weer ik er toch bij heb, terwijl ik me helemaal kapot zweet en zij lekker in de schaduw op hun luie reet zitten met een koel drankje, dan wekt dat wel irritatie op.
Godzijdank is het niet heel vaak heel warm.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 16:24:22 #25
Bijdehand mannetje
pi_179401719
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dit moment op zich niet echt een zwaar beroep vind.Als die combibundel met dat postvest er straks is zal dat misschien anders zijn. Alleen als het zo warm is, ja, dan is het wel echt afzien. En als er dan iemand begint over wat voor lekker weer ik er toch bij heb, terwijl ik me helemaal kapot zweet en zij lekker in de schaduw op hun luie reet zitten met een koel drankje, dan wekt dat wel irritatie op.
Godzijdank is het niet heel vaak heel warm.
Wat is zwaar? Vergeleken waarmee? Het werk van een verhuizer of stratenmaker is veel zwaarder, maar het werk van postbode (of postbezorger) is wel nog steeds relatief zwaar lichamelijke arbeid. Zeker voor degenen die elke week 25 uur of meer maken.
pi_179401836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat is zwaar? Vergeleken waarmee? Het werk van een verhuizer of stratenmaker is veel zwaarder, maar het werk van postbode (of postbezorger) is wel nog steeds relatief zwaar lichamelijke arbeid. Zeker voor degenen die elke week 25 uur of meer maken.
vlak vosser niet uit als je met weinig staat en dan al die fucking bakken uitlopen en dat zijn bij ons vaak 60's die daarna hun wijk nog lopen..... gewoon 8 man max die een wijk of 107 uitlopen..... ik ben blij dat ik dan niet meer hoef te lopen!
  zaterdag 26 mei 2018 @ 17:47:03 #27
Bijdehand mannetje
pi_179403199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:30 schreef liedetector het volgende:

[..]

vlak vosser niet uit als je met weinig staat en dan al die fucking bakken uitlopen en dat zijn bij ons vaak 60's die daarna hun wijk nog lopen..... gewoon 8 man max die een wijk of 107 uitlopen..... ik ben blij dat ik dan niet meer hoef te lopen!
Vosser heb ik niet genoemd, omdat dat geen aparte baan is.
pi_179403386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vosser heb ik niet genoemd, omdat dat geen aparte baan is.
nee maar serieus de postverdeler is ook gewoon een voorbereider he ..... *weet er ales van... gewoon schaal 1 en weet je wat je in je mik krijgt
  zaterdag 26 mei 2018 @ 18:31:42 #29
Bijdehand mannetje
pi_179403854
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee maar serieus de postverdeler is ook gewoon een voorbereider he ..... *weet er ales van... gewoon schaal 1 en weet je wat je in je mik krijgt
Dat vind ik ook onterecht, want een postverdeler heeft veel meer verantwoordelijkheid. Hij moet in de gaten houden of de voorbereiders het halen, schuiven met mensen, opletten of de afvoer goed gaat, en is dankbare zondebok voor de TC voor zo'n beetje alles wat mis gaat. Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik heb bedankt voor de eer. Het is fysiek zwaarder en geestelijk zwaarder maar je krijgt geen cent extra. Inmiddels zijn we 1,5 jaar en 5 postverdelers verder....
pi_179403918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat vind ik ook onterecht, want een postverdeler heeft veel meer verantwoordelijkheid. Hij moet in de gaten houden of de voorbereiders het halen, schuiven met mensen, opletten of de afvoer goed gaat, en is dankbare zondebok voor de TC voor zo'n beetje alles wat mis gaat. Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik heb bedankt voor de eer. Het is fysiek zwaarder en geestelijk zwaarder maar je krijgt geen cent extra. Inmiddels zijn we 1,5 jaar en 5 postverdelers verder....
dank je en weet je er dus alles van..en wegens "bezuinigingen ook geen hulp in mijn geval in een unit met 25 katen en 107 wijken.... ) ik geloof niet dat ik het nog lang volhoud (vooral omdat net oude voorbereiders/postbodes met 40+ jaar die alles deden en kraag je niet gek) ingewisseld zijn voor halfies die echt een kast al niet redden.... anyways ik kijk rustig verder)
pi_179404218
Ik vraag me wel eens af wat de teamcoaches nog voor nut hebben, ze laten vrijwel alles over aan de postverdeler. Kom je op het werk "ja, ik heb nog 4 kasten onbezet, je moet maar even kijken hoe je die gaat opdelen".
Eigenlijk maken ze alleen het rooster nog en werken ze de tijden bij en dat is het wel zo ongeveer.
Ik erger me er ook altijd kapot aan als mensen dan al die blauwe en rode bakken zo achter zich neerflikkeren. Zoveel moeite is het toch niet om ze in ieder geval op elkaar te zetten?!?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 mei 2018 @ 18:51:35 #32
Maffe Fries
pi_179404243
als je die bakken overal en nergens neer gaat donderen gaat het mis en kan een collega zomaar een rare val maken. Ik stapel ze iig altijd netjes op en als ze niet snel genoeg zijn met weghalen wordt de toren hoger en hoger :P
pi_179404493
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat de teamcoaches nog voor nut hebben, ze laten vrijwel alles over aan de postverdeler. Kom je op het werk "ja, ik heb nog 4 kasten onbezet, je moet maar even kijken hoe je die gaat opdelen".
Eigenlijk maken ze alleen het rooster nog en werken ze de tijden bij en dat is het wel zo ongeveer.
Ik erger me er ook altijd kapot aan als mensen dan al die blauwe en rode bakken zo achter zich neerflikkeren. Zoveel moeite is het toch niet om ze in ieder geval op elkaar te zetten?!?
check!!!! staan ze met handen in zakken te kijken en doen ze wel iets is het echt onlogisch mensen naar kasten sturen en is iedereeen in de stress.... ze weten niet eens welk postcode gebied bij welke unit horen was paar jaar terug wel anders (dr gaan er landelijk 75 uit ik heb er bij ons wel 3 van de 4 op het oog)
pi_179404598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:06 schreef liedetector het volgende:

[..]

check!!!! staan ze met handen in zakken te kijken en doen ze wel iets is het echt onlogisch mensen naar kasten sturen en is iedereeen in de stress.... ze weten niet eens welk postcode gebied bij welke unit horen was paar jaar terug wel anders (dr gaan er landelijk 75 uit ik heb er bij ons wel 3 van de 4 op het oog)
bij ons kunnen er ook makkelijk 4 weg, het is echt onzin dat ieder team een teamcoach heeft.
En inderdaad, als ze zich er wel eens mee bemoeien gaat het meteen mis. Dan sturen ze persoon A naar kast 1 omdat daar een wijk klaar moet, terwijl persoon A zelf ook al niet erg op schema zit, en dan sturen ze vervolgens iemand anders naar de kast van persoon A. En dan halen ze een wijk weg bij iemand terwijl die het makkelijk zou halen, want nog tijd zat, en dan lopen ze een dag later te zeuren "ja, je staat in de min". Ja, dan moet je daar ook geen wijken weghalen als het niet nodig is!
pi_179404743
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

helemaal waar,en de aantal gemaakte kilometers erbij,je schrikt je rot als het jaarlijks totaal ziet
pi_179404767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons kunnen er ook makkelijk 4 weg, het is echt onzin dat ieder team een teamcoach heeft.
En inderdaad, als ze zich er wel eens mee bemoeien gaat het meteen mis. Dan sturen ze persoon A naar kast 1 omdat daar een wijk klaar moet, terwijl persoon A zelf ook al niet erg op schema zit, en dan sturen ze vervolgens iemand anders naar de kast van persoon A. En dan halen ze een wijk weg bij iemand terwijl die het makkelijk zou halen, want nog tijd zat, en dan lopen ze een dag later te zeuren "ja, je staat in de min". Ja, dan moet je daar ook geen wijken weghalen als het niet nodig is!
spijker op zn kop!!! vreselijk gewoon...mensen zijn altijd blij als TL er niet is en ik het doe
pi_179404841
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:19 schreef liedetector het volgende:

[..]

spijker op zn kop!!! vreselijk gewoon...mensen zijn altijd blij als TL er niet is en ik het doe
op een gegeven moment kwam de teamcoach zelfs nog bij mij om te vragen of iemand op een bepaalde dag verlof kon krijgen. Nou, sorry hoor, als ik ook nog de verlofaanvragen moet gaan doen dan mogen ze me ook wel het teamcoach salaris geven.
pi_179404889
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

op een gegeven moment kwam de teamcoach zelfs nog bij mij om te vragen of iemand op een bepaalde dag verlof kon krijgen. Nou, sorry hoor, als ik ook nog de verlofaanvragen moet gaan doen dan mogen ze me ook wel het teamcoach salaris geven.
BAM ook als mensen te laat zijn of ziek..... man man man..... mensen bellen jou niet mij en ik mag hte dan oplossen en hoor het eigenlijk te laat
pi_179404974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:24 schreef liedetector het volgende:

[..]

BAM ook als mensen te laat zijn of ziek..... man man man..... mensen bellen jou niet mij en ik mag hte dan oplossen en hoor het eigenlijk te laat
of dat ze dan 's morgens naar je toe komen "is iedereen er?"
Uh, ik ben aan het werk dus ga niet eerst alle voscarre's langs om te kijken of iedereen er wel is, ik weet niet wie je vrij hebt gegeven en het is ook niet mijn taak om dat in de gaten te houden. Hoewel het daar in de praktijk wel vaak op neerkomt, dat iemand 5 minuten na aanvangstijd nog niet binnen is en dat je dan toch maar eens gaat vragen aan de teamcoach waar die persoon is. "Oh, is die er nog niet?"
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 mei 2018 @ 19:29:23 #40
Maffe Fries
pi_179404975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

helemaal waar,en de aantal gemaakte kilometers erbij,je schrikt je rot als het jaarlijks totaal ziet
Mijn fietskilometerrecord op een postdagje is iets boven de 45 :P
pi_179405266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

of dat ze dan 's morgens naar je toe komen "is iedereen er?"
Uh, ik ben aan het werk dus ga niet eerst alle voscarre's langs om te kijken of iedereen er wel is, ik weet niet wie je vrij hebt gegeven en het is ook niet mijn taak om dat in de gaten te houden. Hoewel het daar in de praktijk wel vaak op neerkomt, dat iemand 5 minuten na aanvangstijd nog niet binnen is en dat je dan toch maar eens gaat vragen aan de teamcoach waar die persoon is. "Oh, is die er nog niet?"
gaan ze idd van uit.... had tot jaar terug perfecte TL ze wist echt alles en moest opzet doen op ander locatie en wat ik terug kreeg...man man man
pi_179406090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:30 schreef Rafierafie het volgende:
Het aantal reacties onder het combibundel bericht loopt aardig op inmiddels. :o
Er staat iets van iemand tussen ,die in een reactie zet dat mensen het werk doen omdat het leuk is,
denk dat voor minimaal 80% overleven is,en dat wordt al jaren uitgebuit.
Nu is de tijd dat daar een eind aan zal komen.
pi_179436977
Ik ben een nieuwe postbezorger en heb een vraag over de looptijd.

Mag je de tijd dat je de tassen inlaadt ook meerekenen?
En het fietsen tussen en naar de wijken?

En zo niet, waarom is dit legaal en is dit geen slavenarbeid?
Gefeliciteerd
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 mei 2018 @ 23:13:16 #45
Maffe Fries
pi_179437110
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:06 schreef Goudgeil het volgende:

ja
quote:
ja. Wijk 2 start in principe zodra de laatste brief van wijk 1 in de bus hebt, tenzij je afoop hebt, zoals het fietsen naar de retailer. Dan start de wijk vanaf het punt waar de afloop eindigt.
quote:
pi_179437164
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja

[..]

ja. Wijk 2 start in principe zodra de laatste brief van wijk 1 in de bus hebt, tenzij je afoop hebt, zoals het fietsen naar de retailer. Dan start de wijk vanaf het punt waar de afloop eindigt.

[..]

Okay dat scheelt weer dan.

Helaas was bij mij bij 1 van mijn wijken de extra tijd afgekeurd. Wat moet ik dan doen?
Gefeliciteerd
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 mei 2018 @ 23:23:54 #47
Maffe Fries
pi_179437287
Je kunt contact opnemen met de teamcoach en het uitleggen
  zondag 27 mei 2018 @ 23:48:58 #48
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179437586
Of je kan gewoon harder lopen zodat je geen extra tijd nodig hebt. }:|

*Rent hard weg om zich te verstoppen* o|O
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179440204
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:16 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Okay dat scheelt weer dan.

Helaas was bij mij bij 1 van mijn wijken de extra tijd afgekeurd. Wat moet ik dan doen?
Contact opnemen met de teamcoach en hem erop wijzen dat gewerkte tijd nog steeds betaalde tijd is
pi_179440217
quote:

zomaar uit de lucht komen vallen :)
  maandag 28 mei 2018 @ 07:33:17 #51
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179440332
Zodra ik de tassen uit de stellingkasten trek gaat de tijd aan. Ik vind eigenlijk dat de tijd al aan moet gaan zodra je de tassen voor de wijken in de stellingkasten zet.

Bij onze depots doen de bezorgers dat allemaal.

En verder zoals de anderen zeggen.

Als er een aparte mailing is of iets anders waardoor ik (veel meer) uitloop heb, dan stuur ik vaak nog even een appje met uitleg naar de teamleider. Gaat tot nu toe altijd goed.

Welkom aan boord trouwens!

[ Bericht 2% gewijzigd door Globetrottertje op 28-05-2018 07:48:26 ]
pi_179440787
Zo kennen we PostNL wel. Een nieuwe bezorger geeft extra tijd door. I.p.v. te vragen hoe het ging ,keuren ze gewoon zonder communicatie de tijd af.

Maar sommige wijken zullen gewoon nooit haalbaar zijn. Dus natuurlijk gewoon blijven plussen als je de tijd niet haalt ;)
  maandag 28 mei 2018 @ 08:55:43 #53
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179440948
Maar het is eigenlijk ook wel van de zotte he? Dat je als laagstbetaalde moet zeuren (zo zie ik dat plussen en minnen) om een paar extra minuten.

Het beste en gemakkelijkste zou zijn, de basistijd op nul. App aan als je begint en app uit als je klaar bent met je werk en de tijd dat je gewerkt hebt, betaald krijgen.

Maar dat doen ze niet, want ze zijn bang voor misbruik.

Kwestie van vertrouwen he? Een TL weet best hoelang je ongeveer met een wijk bezig zou moeten zijn. Als iemand een exorbitant hoge tijd door zou geven, dan doorzie je dat toch? Desnoods houdt hij/zij er een lijst met basistijden naast voor zijn administratie. En de meeste TL'ers kennen toch wel hun bezorgers.

Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan?

[ Bericht 34% gewijzigd door Globetrottertje op 28-05-2018 09:00:59 ]
pi_179441846
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 08:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Maar het is eigenlijk ook wel van de zotte he? Dat je als laagstbetaalde moet zeuren (zo zie ik dat plussen en minnen) om een paar extra minuten.

Het beste en gemakkelijkste zou zijn, de basistijd op nul. App aan als je begint en app uit als je klaar bent met je werk en de tijd dat je gewerkt hebt, betaald krijgen.

Maar dat doen ze niet, want ze zijn bang voor misbruik.

Kwestie van vertrouwen he? Een TL weet best hoelang je ongeveer met een wijk bezig zou moeten zijn. Als iemand een exorbitant hoge tijd door zou geven, dan doorzie je dat toch? Desnoods houdt hij/zij er een lijst met basistijden naast voor zijn administratie. En de meeste TL'ers kennen toch wel hun bezorgers.

Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan?
Tja dit zie je wel bij meer beroepen gebeuren. Wat denk je bijvoorbeeld van vrachtwagenchauffeurs.
Die krijgen vaak alleen de tijd betaald die ze rijden. Als ze bijvoorbeeld een paar uur moeten wachten bij een klant tot ze kunnen laden, krijgen ze dat ook niet betaald.
Zo krom als wat, maar schijnbaar mag dat allemaal
  maandag 28 mei 2018 @ 11:12:04 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179443044
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 07:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Zodra ik de tassen uit de stellingkasten trek gaat de tijd aan. Ik vind eigenlijk dat de tijd al aan moet gaan zodra je de tassen voor de wijken in de stellingkasten zet.

Bij onze depots doen de bezorgers dat allemaal.

En verder zoals de anderen zeggen.

Als er een aparte mailing is of iets anders waardoor ik (veel meer) uitloop heb, dan stuur ik vaak nog even een appje met uitleg naar de teamleider. Gaat tot nu toe altijd goed.

Welkom aan boord trouwens!
Hier starten we allemaal zodra je de code goed draait of een voet over de drempel zet. Omgekeerd als je klaar bent. Alles wat ik daar binnen doe is werktijd.
Loesje
  maandag 28 mei 2018 @ 12:02:57 #56
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179444063
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:12 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hier starten we allemaal zodra je de code goed draait of een voet over de drempel zet. Omgekeerd als je klaar bent. Alles wat ik daar binnen doe is werktijd.
Goh, dat is strak! Ja zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar ik neem aan dat jullie wel moeten wachten tot de post er is, ik neem aan dat er ook wel mensen komen al voordat de post er is? Ik ben ook wel benieuwd WAAR dit is, waar jullie het zo doen...
pi_179444399
Hier wordt altijd nog wel veel gekletst bij het inladen van de tassen, dus ik zet hem dan toch meestal maar pas aan bij het vertrekken :P ben er vaak ook pas als het al uitgeladen is, het is hier echt een enorme chaos op het moment dat de post komt. Iedereen loopt door elkaar heen, iedereen loopt aan tassen te trekken..

Als je mee helpt met het uitladen vd tassen, mag je volgens mij gaan tellen vanaf het moment dat de post er is. Ik dacht eerst dat alleen degene die die taak had de tijd van het uitladen mocht tellen, maar hoorde laatst dat iedereen die mee helpt de tijd gewoon mee mag rekenen. Maar niet voordat de post er is, lijkt me. Tenzij ze te laat zijn, maar dat gebeurt eigenlijk nooit meer bij ons ;)
pi_179444990
quote:
8s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:48 schreef dud0r het volgende:
Of je kan gewoon harder lopen zodat je geen extra tijd nodig hebt. }:|

*Rent hard weg om zich te verstoppen* o|O
Was een wijk die ik nog nooit had gedaan.
Gefeliciteerd
  maandag 28 mei 2018 @ 12:41:24 #59
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179444999
Nee, hier is niemand er voordat de post er is. Niemand die in de hitte/regen/storm wil wachten. Binnen is er geen ruimte. We hebben ook geen stellingkasten, gaan gewoon alleen rolcontainers in en je plukt je eigen wijk er vanaf.
Loesje
  maandag 28 mei 2018 @ 13:04:01 #60
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179445424
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:41 schreef V__L_N het volgende:
Nee, hier is niemand er voordat de post er is. Niemand die in de hitte/regen/storm wil wachten. Binnen is er geen ruimte. We hebben ook geen stellingkasten, gaan gewoon alleen rolcontainers in en je plukt je eigen wijk er vanaf.
Okee. Vandaar. Bij ons op het depot is wel ruimte, en gezelligheid, en ja de gezelligheid mag niet in de tijd van de baas plaatsvinden bij PostNL. Ik waarschuw soms wanneer ik mijn tijd aan zet, dat mensen nu geen uitgebreide aandacht of antwoorden meer van mij moeten verwachten, want tijd aanzetten = aanpoten. Inpakken en hupsakee. Tijd aanzetten tijdens uitladen van de containers doe ik niet. Ik moet een momentje van rust en concentratie hebben voordat ik op standje "serieus hard werken" ga.
pi_179445561
_O- Ik blijf hier soms ook veel te lang aan de praat. Ook mensen die dan steeds weer over nieuwe onderwerpen beginnen als je net hebt gezegd, ik ga maar eens aan het werk :'). Dan loop ik het hek uit en dan snel nog weer even over iets nieuws beginnen. En ik vind het dan niet netjes om het af te kappen en weg te fietsen
  maandag 28 mei 2018 @ 13:18:46 #62
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179445735
Bij ons is het ook gezellig. Alleen zodra de tassen geleverd worden gaat iedereen zo gauw mogelijk zijn eigen gang en is zo snel mogelijk weg. ;)
  maandag 28 mei 2018 @ 13:21:03 #63
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179445799
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:40 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Was een wijk die ik nog nooit had gedaan.
Dan zou ik morgen even heel gauw je teamleider aanspreken. Via app, mail of beter nog via bellen en uitleggen. Dan keurt hij of zij het alsnog goed.

Ik geef als ik een onbekende wijk loop/inval altijd inwerktijd op als de meertijd. En app er even achteraan.

Tenzij ik onder de tien minuten zit. Dan is het gewoon. "Meer post"
pi_179445981
Hier had je soms mensen, die waren nog niet uitgekletst als ik voor de tweede ronde kwam ;)
  maandag 28 mei 2018 @ 13:29:51 #65
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179445998
Bij mij is het ook gezellig *O*
Wel leuk om te lezen dat het bij de meeste wel gezellig is op het depot.
Keiharde porno!
  maandag 28 mei 2018 @ 13:39:54 #66
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179446213
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:29 schreef dud0r het volgende:
Bij mij is het ook gezellig *O*
Wel leuk om te lezen dat het bij de meeste wel gezellig is op het depot.
Zeker! ;)

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:28 schreef diesnelle het volgende:
Hier had je soms mensen, die waren nog niet uitgekletst als ik voor de tweede ronde kwam ;)
OMG! :o

[ Bericht 33% gewijzigd door Globetrottertje op 28-05-2018 13:50:26 ]
pi_179446458
Ik sta soms meer dan een uur te lullen :@

Vooral omdat ik meestal pas kom als mensen een bammetje eten :P
  maandag 28 mei 2018 @ 16:00:37 #68
Bijdehand mannetje
pi_179448777
quote:

Er zijn altijd TC's die er vanuit gaan dat nieuwe medewerkers hun rechten niet kennen, en daar maken ze dan flink misbruik van. Wij hebben hier al zeker 2 tc's gehad die volhielden dat je werktijd pas begon als je bij het depot wegfietste en eindigde bij de laatste brievenbus van die wijk. (Eentje maakte het helemaal bont: die beweerde zelfs dat je werktijd pas bij de eerste brievenbus begon, en dat de overige fietstijd woon-werkverkeer was, ook het terugfietsen naar het depot om bij te laden of een volgende wijk te pakken 8)7 . Ik heb hem er maar toen even op gewezen dat ik niet op het depot woonde). Gelukkig hebben we nu een goede TC, die mensen eerlijk behandelt. Maar die zal in september vast wel weer weg moeten, want zo gaat dat altijd, en het is dan maar afwachten wat je er voor terugkrijgt.
pi_179449136
Als flexibele bezorger merk je ook op dat de tijden zo scheef zijn als wat. Bij diverse aanpassingen van werktijden heb ik aangegeven dat de verhoudingen tussen de wijken niet meer kloppen. Daar is natuurlijk niks mee gedaan. Maar nu is er af en toe wel verbazing van de leiding dat Pietje nooit plust, maar Klaasje bijna elke dag. En dan zou het aan Klaasje liggen dat hij de tijden niet haalt :N
  maandag 28 mei 2018 @ 16:30:08 #70
Bijdehand mannetje
pi_179449305
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Als flexibele bezorger merk je ook op dat de tijden zo scheef zijn als wat. Bij diverse aanpassingen van werktijden heb ik aangegeven dat de verhoudingen tussen de wijken niet meer kloppen. Daar is natuurlijk niks mee gedaan. Maar nu is er af en toe wel verbazing van de leiding dat Pietje nooit plust, maar Klaasje bijna elke dag. En dan zou het aan Klaasje liggen dat hij de tijden niet haalt :N
Klopt. Het heeft er mede mee te maken of de postbezorgers op het depot in kwestie een beetje mondig en/of snel zijn. Er zijn depots waar de bezorgers alles slikken, daar staan de wijken vaak onhaalbaar krap. En sommige wijken zijn van postbezorgers die niet zo snel zijn maar wel goed voor zichzelf opkomen, en op die wijken hou ik vaak tijd over. En dan gaat zo'n bezorger weg, en dan heeft zijn opvolger pech, of mazzel.
pi_179450437
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt. Het heeft er mede mee te maken of de postbezorgers op het depot in kwestie een beetje mondig en/of snel zijn. Er zijn depots waar de bezorgers alles slikken, daar staan de wijken vaak onhaalbaar krap. En sommige wijken zijn van postbezorgers die niet zo snel zijn maar wel goed voor zichzelf opkomen, en op die wijken hou ik vaak tijd over. En dan gaat zo'n bezorger weg, en dan heeft zijn opvolger pech, of mazzel.
denk dat niet mondig zijn ook wel een beetje afhankelijkheid is,gelukkig komt er een niet al te snuggere beslissing aan,dan kunnen de ontslagen tc s ook weer terugkomen voor een habbekrats,en de niet mondige mensen iets anders zoeken :)
  maandag 28 mei 2018 @ 17:27:28 #72
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179450550
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er zijn altijd TC's die er vanuit gaan dat nieuwe medewerkers hun rechten niet kennen, en daar maken ze dan flink misbruik van. Wij hebben hier al zeker 2 tc's gehad die volhielden dat je werktijd pas begon als je bij het depot wegfietste en eindigde bij de laatste brievenbus van die wijk. (Eentje maakte het helemaal bont: die beweerde zelfs dat je werktijd pas bij de eerste brievenbus begon, en dat de overige fietstijd woon-werkverkeer was, ook het terugfietsen naar het depot om bij te laden of een volgende wijk te pakken 8)7 . Ik heb hem er maar toen even op gewezen dat ik niet op het depot woonde). Gelukkig hebben we nu een goede TC, die mensen eerlijk behandelt. Maar die zal in september vast wel weer weg moeten, want zo gaat dat altijd, en het is dan maar afwachten wat je er voor terugkrijgt.
Volgens mij is er voor teamleider bezorgen in september niks aan de hand. Die hebben vorig jaar al afspiegeling gehad. Bij voorbereiden gaat er een derde uit. 40 in september en 35 in maart 2019 zoals ik het begreep.
Keiharde porno!
  maandag 28 mei 2018 @ 17:50:29 #73
Bijdehand mannetje
pi_179450966
quote:
4s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

Volgens mij is er voor teamleider bezorgen in september niks aan de hand. Die hebben vorig jaar al afspiegeling gehad. Bij voorbereiden gaat er een derde uit. 40 in september en 35 in maart 2019 zoals ik het begreep.
Ik denk ook niet dat íe ontslagen wordt, maar overgeplaatst. De laatste jaren is het bij ons elk jaar in september een soort stoelendans met tc's.
  maandag 28 mei 2018 @ 18:29:01 #74
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179451652
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat íe ontslagen wordt, maar overgeplaatst. De laatste jaren is het bij ons elk jaar in september een soort stoelendans met tc's.
Dat is wel apart dan.
Keiharde porno!
pi_179451872
quote:
11s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:29 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dat is wel apart dan.
nou, volgens mij is dat op veel plaatsen zo. Na een jaar, of bij uitzondering een keer na 2 jaar gaan ze weer met iedereen schuiven.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2018 @ 18:51:35 #76
Maffe Fries
pi_179452133
quote:
4s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

In de leiding is de afgelopen jaren al flink gesneden, althans bij ons iig wel. Zijn flink wat tc's vertrokken/gepensioneerd.
  maandag 28 mei 2018 @ 19:08:03 #77
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179452480
Ik moet wel een beetje huilen om mensen die denken dat je niet even een beetje mag praten onder werktijd... Kom op mensen. Ik heb in het oostblok gewerkt en zelfs daar vallen ze niet over wat gelul tijdens werktijd.

Releax... Zolang je het niet te bond maakt kan niemand je verbieden om te praten.
Loesje
  dinsdag 29 mei 2018 @ 07:16:44 #78
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179460061
Praten houdt de sfeer erin. En houdt je relaxed. Helemaal mee eens.

Oostblok gewerkt? Wat deed je daar helemaal?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 07:48:04 #79
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179460451
quote:
14s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de leiding is de afgelopen jaren al flink gesneden, althans bij ons iig wel. Zijn flink wat tc's vertrokken/gepensioneerd.
Overal maar dat gaat nog verder.
Keiharde porno!
pi_179465396
Kom op, snel aan de gang. Code oranje

10.gif
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 29 mei 2018 @ 12:33:11 #81
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179465503
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:27 schreef Nick-GizMo het volgende:

[ afbeelding ]
Waar? Hier is het licht bewolkt.
Keiharde porno!
  dinsdag 29 mei 2018 @ 14:26:25 #82
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179467896
Ben net klaar. Hier ook zon en warm. Maar nu ik thuis op de bank zit, zie ik dat er een onweerswolk aankomt.

Van mij mag het best even afkoelen.
pi_179468279
Het was vandaag smerig warm bij het lopen. Gelukkig had ik maar één wijk.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 15:19:32 #84
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179468957
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 07:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Praten houdt de sfeer erin. En houdt je relaxed. Helemaal mee eens.

Oostblok gewerkt? Wat deed je daar helemaal?
Een vak leren :) Ik zou alleen maar 2/3 jaartjes bij de postnl werken tijdens mijn afstuderen en start bedrijf. Hoe wreed besloot het lot dat het anders moest.

quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:27 schreef Nick-GizMo het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ben inmiddels klaar, kom maar op met wat water....
Loesje
pi_179495067
Ik heb een vraag, krijgen zaterdagbestellers ook Tot als ze vroeg in de ochtend werken? Ik zat door de CAO te bladeren maar kan het niet vinden. Ik ben zelf geen ZAW voor de duidelijkheid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 mei 2018 @ 18:39:44 #86
Maffe Fries
pi_179495195
wat versta je onder vroeg?

Iig de shift van 6 uur 's ochtends krijgt geen toeslag, mocht je dat bedoelen
pi_179495409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:31 schreef bmp80 het volgende:
Ik heb een vraag, krijgen zaterdagbestellers ook Tot als ze vroeg in de ochtend werken? Ik zat door de CAO te bladeren maar kan het niet vinden. Ik ben zelf geen ZAW voor de duidelijkheid.
15% tussen 18:00 en 24:00. 25% tussen 24:00 en 6:00
pi_179495603
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
wat versta je onder vroeg?

Iig de shift van 6 uur 's ochtends krijgt geen toeslag, mocht je dat bedoelen
Ik vind 6 uur redelijk vroeg maar voor 6 uur is nog vroeger

quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

15% tussen 18:00 en 24:00. 25% tussen 24:00 en 6:00
Oh oké, bedankt! (is opvallend minder dan de grote CAO)

[ Bericht 1% gewijzigd door bmp80 op 30-05-2018 19:18:22 ]
  woensdag 30 mei 2018 @ 23:10:01 #89
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179500291
_O- _O- _O- _O- _O-
Postnl maakt het leuker. Ik had 3 weken geleden 6 zaterdagen vrij gevraagd in juni en juli. Nooit goedgekeurd. Tot vanmorgen, afgekeurd... Ja helaas, dat mag dus niet. Dus planner gebeld, ja maar dat was een foutje. We hadden ze nooit willen goedkeuren. Dus of ik het maar wilde omregelen. Nou... Wat dacht je van nee??
Loesje
pi_179506819
En wat zeiden ze daarop?

*trekt een zak popcorn open*

_O- _O-
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:12:47 #91
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179508446
Een paar woorden waarbij m'n moeder je een stuk zeep in de mond zou stoppen. Daarna wat teksten als niet collegiaal en dat ik heus wel weet dat het niet de bedoeling is dat iemand alle zaterdagen inpikt.
Naja, toen werd ik een beetje boos en heb ik gezegd. Jammer voor het iedereen dan dat jij je werk niet goed doet en het niet op tijd hebt afgekeurd. Ik ga er vanuit dat ik dan vrij ben en zo niet dan kun je een reactie verwachten via de OR. En vervolgens heb ik opgehangen zonder op reactie te wachten.

We zullen het zien over 1,5 week.
Ik heb in september weer een zaterdag vrij nodig. Wacht wel even met aanvragen tot dit wat overgewaaid is. O-)
Loesje
pi_179510187
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:12 schreef V__L_N het volgende:
Een paar woorden waarbij m'n moeder je een stuk zeep in de mond zou stoppen. Daarna wat teksten als niet collegiaal en dat ik heus wel weet dat het niet de bedoeling is dat iemand alle zaterdagen inpikt.
Naja, toen werd ik een beetje boos en heb ik gezegd. Jammer voor het iedereen dan dat jij je werk niet goed doet en het niet op tijd hebt afgekeurd. Ik ga er vanuit dat ik dan vrij ben en zo niet dan kun je een reactie verwachten via de OR. En vervolgens heb ik opgehangen zonder op reactie te wachten.

We zullen het zien over 1,5 week.
Ik heb in september weer een zaterdag vrij nodig. Wacht wel even met aanvragen tot dit wat overgewaaid is. O-)
Goed zo!
pi_179521224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:10 schreef V__L_N het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O-
Postnl maakt het leuker. Ik had 3 weken geleden 6 zaterdagen vrij gevraagd in juni en juli. Nooit goedgekeurd. Tot vanmorgen, afgekeurd... Ja helaas, dat mag dus niet. Dus planner gebeld, ja maar dat was een foutje. We hadden ze nooit willen goedkeuren. Dus of ik het maar wilde omregelen. Nou... Wat dacht je van nee??
Hup V_L_N ;) , goed gedaan in elk geval. Regels bestaan bij PostNL alleen op papier, onderin diepe laden of kattenbakken, waarbij foutjes van hun kant natuurlijk te allen tijde voorbehouden zijn. Dan kunnen ze zich altijd nog beroepen op jouw loya-- en collegialiteit, alsof 2x per maand lezen van verzoeken, meldingen en mails daar niet onder valt. Laat ze de tering maar 's krijgen, succes!
pi_179526273

En ik me maar afvragen waarom die regenjas zo lekt...
De gaten vallen er gewoon in! En ik doe er toch echt geen gekke dingen mee. Sinds die regenpakken uit Pakistan komen, doe je er met wat geluk een jaar mee voordat je weer een nieuwe mag bestellen. ^O^
pi_179529371
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:48 schreef Rafierafie het volgende:

En ik me maar afvragen waarom die regenjas zo lekt...
De gaten vallen er gewoon in! En ik doe er toch echt geen gekke dingen mee. Sinds die regenpakken uit Pakistan komen, doe je er met wat geluk een jaar mee voordat je weer een nieuwe mag bestellen. ^O^
na een poosje worden ze al gauw poreus dus ook nat :)
pi_179530458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:12 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

na een poosje worden ze al gauw poreus dus ook nat :)
Poreus vind ik wel een understatement. _O-
Deze jas begon na twee weken gebruik al te lekken rond de schouders. Het logo op de jas en broek was er binnen een maand al afgevallen.
pi_179530664
Ik zit net op kantoor en denk Ga, kijken of ik deze code op de envelop kan scannen.

En dat kon dus. Oeps. Als ik zeg herstel in proces komt ie toch gewoon weer terug bij af?
pi_179530715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:11 schreef Yreal het volgende:
Ik zit net op kantoor en denk Ga, kijken of ik deze code op de envelop kan scannen.

En dat kon dus. Oeps. Als ik zeg herstel in proces komt ie toch gewoon weer terug bij af?
Voor zover ik weet wel.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 14:47:46 #99
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179538238
Remkabel brak tijdens het werk. Gelukkig heb ik een fietsenmaker hier op het dorp. Ik mocht er meteen heen en hij heeft hem ter plekke gerepareerd.

Ik vond dit goede service en zei dat. Antwoord van de fietsenmaker: "mensen in de zorg en mensen bij de post, hebben bij ons een streepje voor! Die helpen we als het kan, meteen ter plekke!" Het was binnen vijf minuten gepiept.

Zo dat was aardig!

Warme douche voor de fietsenmaker! :Y
pi_179539479
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Remkabel brak tijdens het werk. Gelukkig heb ik een fietsenmaker hier op het dorp. Ik mocht er meteen heen en hij heeft hem ter plekke gerepareerd.

Ik vond dit goede service en zei dat. Antwoord van de fietsenmaker: "mensen in de zorg en mensen bij de post, hebben bij ons een streepje voor! Die helpen we als het kan, meteen ter plekke!" Het was binnen vijf minuten gepiept.

Zo dat was aardig!

Warme douche voor de fietsenmaker! :Y
de ouderwetse fietsenmaker is onvervangbaar,die online boeren leveren service van lik me vestje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')