quote:
Op donderdag 24 mei 2018 16:26 schreef Jentin het volgende: Leerlingen zijn soms echt zichzelf niet van de stress en een slechte score (bij 15 van de 48 punten weet je inderdaad prima dat het aardig verkloot is) kan ze meteen laten opgeven voor alle overige examens.
O maar het is ook de bedoeling dat jullie dit delen voor ze alle examens gemaakt hebben?

Dat lijkt me extreem onwenselijk

Als je dan van je eerste twee rotresultaten terugkrijgt kan ik me inderdaad voorstellen dat de motivatie weg is
Ik las ooit ook iets over een school waar leraren het samen met de leerlingen bespraken, dus dat ze het ook konden inzien. Dat lijkt me dan waardevoller (maar waar je dan de tijd vandaan haalt is een tweede

).
Als ik even bij mijzelf kijk: ik had (in de oude tweede fase nog) drie vakken die behoorlijk voor discussie open waren: filosofie, aardrijkskunde en geschiedenis. Filosofie en geschiedenis in mijn profieldeel, aardrijkskunde als keuzevak. Ik had niet zo'n zin om te leren als late puber (

) en zat dus bij alledrie in de gevarenzone. Uiteindelijk is filosofie gelukkig een zes geworden en de anderen een vijf waardoor ik geslaagd was. Maar als ik dan van tevoren nóg beter wist dat het erom zou spannen en ook wist welke N-score ik nodig had bij de correctie van mijn docent maar niet wist wat de tweede corrector deed
Nu is dat een n=1, maar ik zou er niet gelukkiger van geworden zijn destijds geloof ik. Nu is het een beetje een Schrödingers kat: het is al bepaald of je geslaagd bent, maar je weet het nog niet.
En kulargument: het magische van het belmoment gaat er dan toch ook wel een beetje af
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.