abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179359575
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:51 schreef remlof het volgende:

[..]

De Russen zijn gewoon verantwoordelijk, dat kan nu niet langer ontkend worden.
Jep en de Nederlander is verantwoordelijk wat men hier evt ooit gaat doen, mooi niet dus, het zijn er maar een paar die de beslissingen nemen!
pi_179359728
Ik vind t eigenlijk heel gek dat Rutte ineens terugkeert vanuit India. Je mag toch aannemen dat gedurende het onderzoek Rutte op de hoogte is gehouden, weet van deze persconferentie etc. Waarom dan überhaupt naar India gaan voor 1 dag als je al weet dat je donderdag op stel en sprong Terugmoet naar Nederland?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:15:10 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_179359918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:09 schreef kalinhos het volgende:
Ik vind t eigenlijk heel gek dat Rutte ineens terugkeert vanuit India. Je mag toch aannemen dat gedurende het onderzoek Rutte op de hoogte is gehouden, weet van deze persconferentie etc. Waarom dan überhaupt naar India gaan voor 1 dag als je al weet dat je donderdag op stel en sprong Terugmoet naar Nederland?
Omdat Nederland zich moet beraden op de reactie hierop. Het kabinet lijkt ermee naar de VN-veligheidsraad te willen bijvoorbeeld, dat moet morgen in de ministerraad worden besproken. Snap goed dat Rutte daar bij wil zijn.
Yankee go home!
pi_179360277
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat Nederland zich moet beraden op de reactie hierop. Het kabinet lijkt ermee naar de VN-veligheidsraad te willen bijvoorbeeld, dat moet morgen in de ministerraad worden besproken. Snap goed dat Rutte daar bij wil zijn.
Dat beraden hadden ze toch al....Zeg vorige week kunnen doen? Das mijn punt. Het komt nu over alsof Rutte/het kabinet totaal verrast is met deze persconferentie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:24:40 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_179360313
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat beraden hadden ze toch al....Zeg vorige week kunnen doen? Das mijn punt. Het komt nu over alsof Rutte/het kabinet totaal verrast is met deze persconferentie.
Nee, want toen was bijvoorbeeld de reactie van Rusland nog niet bekend.
Yankee go home!
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:28:05 #156
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179360395
Tja, ik weet tegenwoordig niet echt meer wie ik moet geloven in dit soort zaken. Zo'n onderzoeksteam moet haast wel' iets' vinden onder de druk die ze is opgelegd. En ik betwijfel of ze echt objectief zijn.

Lastige zaak.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:31:47 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_179360474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:28 schreef VeX- het volgende:
Tja, ik weet tegenwoordig niet echt meer wie ik moet geloven in dit soort zaken. Zo'n onderzoeksteam moet haast wel'iets' vinden onder de druk die ze is opgelegd. En ik betwijfel of ze echt objectief zijn.

Lastige zaak.
Wat het JIT vandaag heeft gepresenteerd isgewoon verifieerbaar.
Yankee go home!
pi_179360510
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:09 schreef kalinhos het volgende:

Simpel omdat Rutte als de beloftebreker en veredelde "leugenaar" naar het volk, de indruk wil geven hoe belangrijk dit wel niet is. Allemaal image building van de premier.

Als hij was thuisgebleven dan had men niet kunnen zeggen: " kijk eens hoe heldhaftig onze premier is, hij komt helemaal terug naar Nederland vanuit het verre India, onderbreekt speciaal zijn reis, nu deze nieuwe ontdekking bekend is gemaakt."

:')
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:38:26 #159
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179360614
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Net zoals die gifgasaanval zogenaamd verifieerbaar was door keiharde bewijzen volgens de internationale gemeenschap en je 'slachtoffers' achteraf zag getuigen dat de aanval in scene gezet was? Ik neem alles wat beide partijen zeggen met een enorme extra lading zout.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_179360654
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, want toen was bijvoorbeeld de reactie van Rusland nog niet bekend.
Zou er een Russische reactie mogelijk zijn die Rutte niet noopte terug te komen?
pi_179360700
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:28 schreef VeX- het volgende:
Tja, ik weet tegenwoordig niet echt meer wie ik moet geloven in dit soort zaken. Zo'n onderzoeksteam moet haast wel' iets' vinden onder de druk die ze is opgelegd. En ik betwijfel of ze echt objectief zijn.

Lastige zaak.
Als er een vliegtuig uit de lucht is geschoten is het ook vrijwel onmogelijk om 'niets' te vinden als je dat gaat onderzoeken hè.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179360706
quote:

[..]

Hoe heb jij het geverifieerd?

Ik ga zeker niet zeggen dat het allemaal fake is (ik geloof wel in al deze bevindingen), maar vraag me af of je het zelf het geverifieerd. Bijv radar gegevens? Shit is tegenwoordig natuurlijk makkelijk te faken... Ook door Rusland.

[ Bericht 7% gewijzigd door ThePlaneteer op 24-05-2018 17:53:19 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179360773
Goed, niet alles gelezen, maar gaat dit een oorlogsverklaring richting Rusland worden? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179360895
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:38 schreef VeX- het volgende:

[..]

Net zoals die gifgasaanval zogenaamd verifieerbaar was door keiharde bewijzen volgens de internationale gemeenschap en je 'slachtoffers' achteraf zag getuigen dat de aanval in scene gezet was? Ik neem alles wat beide partijen zeggen met een enorme extra lading zout.
Ik ook! En dan, de nederlandse regering wist dat er over dat gebied niet gevlogen mocht worden British Airways nam allang een andere route. Als je dat dan niet doorgeeft aan je piloten...?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179360928
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:46 schreef Geralt het volgende:
Goed, niet alles gelezen, maar gaat dit een oorlogsverklaring richting Rusland worden? :@
We gaan zeggen dat we diplomatieke acties zullen ondernemen, en dan zegt Rusland, ik wil jouw tomaten, aardbeien en kaas niet meer hebben, en 3 weken later is alles weer bij het oude!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 24 mei 2018 @ 18:03:31 #166
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_179361053
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:55 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

We gaan zeggen dat we diplomatieke acties zullen ondernemen, en dan zegt Rusland, ik wil jouw tomaten, aardbeien en kaas niet meer hebben, en 3 weken later is alles weer bij het oude!
Rusland heeft dat alles al niet meer uit (onder anderen) Nederland in verband met sancties, dus die vlieger gaat niet op. Die zogenaamde "Maasdam" hier in Rusland is gewoon in Rusland gemaakt. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Mommychilgrad op 24-05-2018 18:09:08 ]
pi_179361081
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:46 schreef Geralt het volgende:
Sturen er een paar f16's heen. Kunnen ze die ook neerschieten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179361151
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Sturen er een paar f16's heen. Kunnen ze die ook neerschieten.
Die kunnen ook gewoon een TU-95 de noordzee in schieten als die te dicht bij ons luchtruim komt.

Zeggen we gewoon dat we even niet wisten wie die f16's vloog.
pi_179362418
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2018 16:42 schreef Domnivoor het volgende:
Reactie van Rusland op een Russische nieuwssite:

No Russian missile system ever crossed into Ukraine: MoD rejects Dutch MH17 claims

The Russian Defense Ministry has rejected new claims that flight MH17 over Ukraine was downed by a missile from a Russian unit, urging the Dutch-led probe to focus on studying hard facts instead of social media images.
“Not a single anti-aircraft missile system of the Russian Armed Forces has ever crossed the Russian-Ukrainian border,” the defense ministry said in statement.

The Russian military expressed concern over “the determination of the Dutch-led investigation to justifying its conclusions by solely using images from social networks that have been expertly altered with computer graphic editing tools.”

The ministry pointed out that the images used in the Joint Investigation Team (JIT) press conference on Thursday were provided by the Ukrainian special services and had been previously displayed by the infamous British online investigative activist group, Bellingcat.

The Dutch-led probe announced that the missile that downed Malaysia Airlines flight MH17 in July 2014 came from a Russian military Buk system that crossed into Ukraine and then returned to its base in western Russia. The JIT essentially just repeated the conclusion made by Bellingcat a year ago.

https://www.rt.com/news/427669-mh17-russia-ukraine-dutch/
Standaardreactie van Rusland op alles: ontkennen en twijfel zaaien.
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:41:18 #170
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179363073
Dat de Russen (achter de knop hebben gezeten) daar twijfel ik niet over.
=============================
Mijn vraag blijft nog steeds hetzelfde, welke aap (en met welk klein financieel gewin) verklaarde het luchtruim veilig. En waarom stonden de radarbeelden van de Oekraïne op dat moment uit/zwart. Lijkt me totaal niet handig laat staan zalvend om iets veilig te verklaren.
------------------------------
Er zijn meer hoofdrolspelers. Zeker als je weet dat er een Oekraïense toestel 3 dagen van te voren is neergehaald op pak en beet 5 km hoogte.

Boven een oorlogsgebied vlieg je niet. Punt uit !!!!
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:44:06 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179363158
quote:

[..]

Mijn vraag is nog steeds niet opgelost. In mijn optiek gaat dit iets verder dan een smoking gun. Welke imbeciel heeft dit luchtruim bij vertrek voor veilig verklaard. Ik wil rugnummers.
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:49:24 #172
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179363284
Zolang Oekraiene een rol in het JIT heeft, zijn de "conclusies" totaal ongeloofwaardig. Zonder onafahankelijk omderzoek zullen we nooit weten wat er gebeurt is. Oekraiene was en is een partij in dit conflict en heeft nota bene veto recht binnen het JIT. Rusland zal zich terecht niets van deze schertsvertoning vol leugens aantrekken.
pi_179363346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Zolang Oekraiene een rol in het JIT heeft, zijn de "conclusies" totaal ongeloofwaardig. Zonder onafahankelijk omderzoek zullen we nooit weten wat er gebeurt is. Oekraiene was en is een partij in dit conflict en heeft nota bene veto recht binnen het JIT. Rusland zal zich terecht niets van deze schertsvertoning vol leugens aantrekken.
Laat Rusland dan met eigen bewijzen komen in plaats van wat geroeptoeter.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179363368
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoezo? Neergeschoten in hun luchtruim. Neergekomen in hun land. Natuurlijk hebben ze een rol.
Rusland wilde in het JIT maar is het enige land dat zegt er niets mee te maken te hebben. Leg dat eens uit.
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:54:08 #175
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179363389
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:42 schreef Montagui het volgende:
Mooie timing van het JIT zo vlak voor het WK.
We boycotten het wk! 😬
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')