Ik wilde weg van iedereen die ik kende en wilde dat niemand erachter kon komen waar ik was. Ik ging met de trein naar Rotterdam. Daar ging ik lopend op zoek naar een specifiek ziekenhuis waarvan ik geen idee had welke kant dat op was. Ik wilde naar een ziekenhuis omdat ik een gratis warme plek nodig had om te overnachten. En twijfelde of ik per ongeluk wel had uitgecheckt bij het station, wat zou betekenen dat ze zouden kunnen weten waar ik was. Daar was ik bang voor. Ik liep dus door de stad en vroeg aan een groepje oudere vrouwen de weg. Dat voelde verkeerd, ik wilde eigenlijk geen contact met mensen. Maar ze hielpen en gaven me 7 euro muntgeld omdat ze blijkbaar de indruk kregen dat ik heel arm was of zo.
Ik was al vrij snel bij het ziekenhuis. Er was een rij bij de balie bij de ingang. Het was heel druk. Het probleem was dat het een streng beveiligd ziekenhuis was of zo waar je alleen binnen kon komen op vertoon van je identiteitsbewijs en pinpas. Ik kon ook geen valse naam invullen, want ik had alleen mijn echte id-kaart. Maar ik moest daar per se naar binnen, geen idee waarom. Dat betekende dat ik mijn pasjes moest laten zien en bovendien moest liegen over iemand die ik daar ging bezoeken - want je had ook een geldige reden nodig om daar binnen te komen. Dus zou ik niet anoniem zijn zoals ik eigenlijk wilde en kon ik getraceerd worden omdat mijn naam werd geregistreerd.
Daarbij kwam nog dat je werd ingedeeld in een categorie op basis van je persoonlijke geschiedenis. Sommige mensen mochten meteen door naar binnen, sommigen moesten drie dagen wachten in een aparte ruimte als test of ze geschikt waren om naar binnen te gaan en anderen werden helemaal afgewezen. Ze hadden dus toegang tot allerlei persoonlijke informatie en op basis daarvan viel ik in de tweede categorie en werd ik onder toezicht gesteld. Het leek een soort groot zwembad te zijn waar ik moest zitten. Er waren nog meer mensen. Iedereen werd in de gaten gehouden met een camera. Ik zocht naar manieren om stiekem toch binnen te komen, maar dat lukte niet vanwege het strenge toezicht. Dat was ongeveer het einde.
Why are you wearing that stupid man suit?