abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179302776
Dag.

Ik ben groot fan van verschillende Optimel-producten. Vrijwel al hun yoghurtdrinks zijn gigantisch lekker in de zomer (of wanneer dan ook), en ik neem ook regelmatig hun kwark mee wanneer ik in de supermarkt ben.

Helaas heeft Optimel besloten om al hun producten te verpesten met 'verbeterde receptuur', en wat blijkt (zoals altijd), het verbetert helemaal niks! :( De overheerlijke limoendrink is nu slechts zeer matig, de voortreffelijke aardbeienkwark smaakt nu raar en dof. Waarom moeten bedrijven dit altijd doen?!

Klacht: Optimel gooit haar eigen ruiten in met 'verbeterde receptuur'
Klacht: 'Verbeterde receptuur' in zijn algemeenheid. Is er ooit een product geweest dat daar lekkerder van is geworden? :')

edit: oeps, de apostrof in "Optimel's" hoort niet :@ chanant

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 16:02:11 ]
  maandag 21 mei 2018 @ 16:04:11 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_179302815
Een ‘verbeterd’ recept is in veel gevallen een downgrade: er worden minder hoogwaardige producten gebruikt

https://www.volkskrant.nl(...)n-gebruikt~bbc3fa9a/
pi_179302986
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:04 schreef Scuidward het volgende:
Een ‘verbeterd’ recept is in veel gevallen een downgrade: er worden minder hoogwaardige producten gebruikt

Bedankt voor deze link. Geweldig artikel!
  maandag 21 mei 2018 @ 16:19:47 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179303068
Leuk om te kijken welke troep er een jaar later nog meer niet meer te vreten is.

KLB / Voedingsmiddelen die er na 'verbeterde receptuur' op achteruit gaan

Optimel toegevoegd aan de lijst.
pi_179303143
quote:
8s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:00 schreef Trollscience het volgende:
Dag.

Ik ben groot fan van verschillende Optimel-producten. Vrijwel al hun yoghurtdrinks zijn gigantisch lekker in de zomer (of wanneer dan ook), en ik neem ook regelmatig hun kwark mee wanneer ik in de supermarkt ben.

Helaas heeft Optimel besloten om al hun producten te verpesten met 'verbeterde receptuur', en wat blijkt (zoals altijd), het verbetert helemaal niks! :( De overheerlijke limoendrink is nu slechts zeer matig, de voortreffelijke aardbeienkwark smaakt nu raar en dof. Waarom moeten bedrijven dit altijd doen?!

Klacht: 'Verbeterde receptuur' in zijn algemeenheid. Is er ooit een product geweest dat daar lekkerder van is geworden? :')

Toevallig van het weekend nog een stukje over gelezen. Niet zelden betekent 'verbeterd' meer muik en minder 'echte' ingrediënten. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179303181
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:19 schreef Woelwater het volgende:
Leuk om te kijken welke troep er een jaar later nog meer niet meer te vreten is.

KLB / Voedingsmiddelen die er na 'verbeterde receptuur' op achteruit gaan

Optimel toegevoegd aan de lijst.
Chips hebben over de jaren heen ook behoorlijk aan smaak verloren. Ik snap het wel, minder zout dit dat maar liever had ik gewoon de keuze tussen chips met meer en minder zout bijvoorbeeld.

Vroeger zat er ook vaak zo'n héél zout stukje chips in de zak, wat eigenlijk 'mislukt' was. Maar dat waren echt traktaties :9
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179303327
Je moet Arla drinkyoghurt hebben, dat is de shit.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_179303383
Blijft slechte troep
Zonder wrijving geen glans
pi_179303976
De optimel yoghurt pas weggegooid omdat die klonterde. Nieuw pak open gemaakt en hetzelfde, toen zag ik het vernieuwde recept. Was ook altijd fan maar haal het inmiddels niet meer.
pi_179304007
De vanilleyoghurt is ook totaal niet meer te vreten, complete meuk met dat "verbeterde" recept. Op de facebookpagina van Optimel regent het ook klachten.
pi_179304069
Optimel framboos yoghurtdrink is ook te goor voor woorden geworden.
pi_179304084
quote:

Precies wat ik dacht dus.
Ik heb soms producten, waarvan ik denk, hee, dit is lekker. En dan plotseling worden ze verbeterd. En dan is er niets meer aan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179304127
Niet meer te zuipen. Was lekker vol nu dunne drap.
  maandag 21 mei 2018 @ 17:20:22 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_179304170
Kunt wel hier klagen, maar als je Optimel niet informeert blijft het zo.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_179304195
Optimel gooit haar eigen ruiten in als ik het zo lees.
pi_179304217
Je kan die optimel-zooi ook makkelijk zelf maken door gewone yoghurt te nemen en daar water, (nep)suiker en anderhalve bes doorheen te roeren.
pi_179304234
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:20 schreef Tyr80 het volgende:
Die lachen je uit.
Ooit eens een brief gestuurd naar Unilever over hun wijziging in Hellmann’s Mayo.
Kreeg wel antwoord, “dit is wat klanten willen en er zitten nu scharreleieren in”, was het antwoord.

Tussen haakjes, ik heb weer een doos eckte Amerikaanse Hellmann’s besteld, kan elk moment binnenkomen.
  maandag 21 mei 2018 @ 17:36:20 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179304453
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:23 schreef Sigaartje het volgende:
Die lachen je uit.
Ooit eens een brief gestuurd naar Unilever over hun wijziging in Hellmann’s Mayo.
Ooit Stegemann gebeld omdat ze hun Pepperoni worst van de markt hadden gehaald :(
Lukt je echt niet om in je eentje de keuze van zo'n bedrijf te veranderen.
pi_179304505
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:36 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ooit Stegemann gebeld omdat ze hun Pepperoni worst van de markt hadden gehaald :(
Lukt je echt niet om in je eentje de keuze van zo'n bedrijf te veranderen.
De ervaring is dat de beste dingen regelmatig uit het assortiment wordt gehaadl.
We leven in een consumptiemaatschappij, niet in een kwaliteitsmaatschappij.
Het gaat om geld verdienen.
  maandag 21 mei 2018 @ 17:39:04 #20
203089 Scuidward
pi_179304515
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Precies wat ik dacht dus.
Ik heb soms producten, waarvan ik denk, hee, dit is lekker. En dan plotseling worden ze verbeterd. En dan is er niets meer aan.
Het is vooral bij bepaalde producten, en dus ook bij bepaalde keuzes in de supermarkt.

Maar klopt dat je hier als consument niet altijd op let wanneer je een greep uit het schap doet.
pi_179304564
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:39 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Het is vooral bij bepaalde producten, en dus ook bij bepaalde keuzes in de supermarkt.

Maar klopt dat je hier als consument niet altijd op let wanneer je een greep uit het schap doet.
Jaren geleden was de Koningsvogel Surinaamse Sambal voortreffelijk. Nu is er helemaal niets meer aan. Zure troep is het geworden. Verbeterde receptuur. Er staat trouwens een code op het potje om welk product het gaat, dat wist ik ook niet.
Sindsdien gebruik ik verse pepers, maar ook daar zit gigantisch veel verschil in.
  maandag 21 mei 2018 @ 17:42:42 #22
203089 Scuidward
pi_179304605
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:41 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Jaren geleden was de Koningsvogel Surinaamse Sambal voortreffelijk. Nu is er helemaal niets meer aan. Zure troep is het geworden. Verbeterde receptuur. Er staat trouwens een code op het potje om welk product het gaat, dat wist ik ook niet.
Sindsdien gebruik ik verse pepers, maar ook daar zit gigantisch veel verschil in.
Het is niet zo dat er veel keuze is in het verse peper schap toch?
pi_179304648
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:42 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Het is niet zo dat er veel keuze is in het verse peper schap toch?
Nee het wisselt heel sterk. En dat is erg lastig bij het koken. De scherpte van dezelfde pepers kunnen om de week veranderen. Waarom weet ik niet. Zo kun je nooit precies "afmeten" hoeveel je gebruikt.
Het is jammer dat toko's vaak alleen Chinees zijn en geen echte Surinaamse producten aanbieden.
pi_179304903
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:20 schreef Tyr80 het volgende:
Die klacht is door vele, mezelf incluis zeker wel bij Optimel ingediend. Nu maar hopen dat de verkoopcijfers zo omlaag gedonderd zijn, dat ze snel van gedachten veranderen.
pi_179304954
quote:

Goed artikel, en zeer logische verklaring inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:12 schreef Maerwynn het volgende:
De vanilleyoghurt is ook totaal niet meer te vreten, complete meuk met dat "verbeterde" recept. Op de facebookpagina van Optimel regent het ook klachten.
Wauw, echt onder iedere post alléén maar negatieve reacties :') _O- Hoop dat ze snappen dat ze niet wegkomen met deze gore meuk, en alles terugdraaien; anders nooit meer Optimel voor mij :r
pi_179304967
Zeer terechte klacht, waterige zooi geworden :r
  maandag 21 mei 2018 @ 18:14:46 #27
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179305265
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:59 schreef Trollscience het volgende:
anders nooit meer Optimel voor mij :r
Snap sowieso al niet waarom je als kerel iets van dat merk zou kopen. Bij Optimel zie ik echt van die hipster gezondheidsfreak wijven voor me, met dat alles 0% vet :')
pi_179305295
quote:
Klacht: 'Verbeterde receptuur' in zijn algemeenheid. Is er ooit een product geweest dat daar lekkerder van is geworden?
Interessant weetje mischien, de grootste rel op dat gebied gebeurde in 1985 toen Coca Cola een ''nieuw en verbeterd'' recept op de markt bracht.
Het werd overstelpt door razende Amerikanen die het zelfs als landverraad zagen.
Concurrent Pepsi sloeg er meteen een slaatje uit door te beweren dat Coca Cola hiermee toegaf dat ze anders niet van Pepsi konden winnen en zette hiermee een venijnige campagne in.
De oude Coca Cola was snel weer terug. :7

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Coke#Backlash

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 21-05-2018 18:25:04 ]
pi_179305485
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Snap sowieso al niet waarom je als kerel iets van dat merk zou kopen. Bij Optimel zie ik echt van die hipster gezondheidsfreak wijven voor me, met dat alles 0% vet :')
Hoe diep moet je wel niet gezonken zijn om een fucking yoghurtdrankje te associëren met niet-mannelijk zijn :') Ik hou er trouwens wel van om andere kerels in hun kontje te boren, misschien hou ik daarom van feminiene vrouwendrank :') :'(
pi_179305492
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

als je als gezondheidsfreak zuivel neemt gaat het ook wel zijn doel voorbij.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 21 mei 2018 @ 18:41:49 #31
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179305796
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:25 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Hoe diep moet je wel niet gezonken zijn om een fucking yoghurtdrankje te associëren met niet-mannelijk zijn :') Ik hou er trouwens wel van om andere kerels in hun kontje te boren, misschien hou ik daarom van feminiene vrouwendrank :') :'(
Misschien omdat heel dat merk gericht is op vrouwen en daar de associatie vandaan komt.

Smaakt lekker, voelt goed :')

Meer genieten, minder calorieën :')

. .

Hoe blijf jij in evenwicht :')

Maar ga vooral je verwijfde gang :P
pi_179306139
Terechte klacht, zo is Nutella niet meer te vreten en is Lipton Ice Tea niet meer te zuipen. En zo idd nog 20 andere dingen die me zo gauw even niet te binnen schieten
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_179306884
Nutricia chocomelk light, vroeger proefde je de suikervervangers niet, na het verbeterde recept dus wel.
Email gestuurd, standaard antwoord gekregen wat hier al gepost is, ik heb het nooit meer gekocht.
pi_179306934
Het is ook belachelijk dat je bijna een verfmengmachine nodig hebt om dat pak nu goed te schudden. :')
  maandag 21 mei 2018 @ 19:59:49 #35
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_179307352
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:38 schreef Maerwynn het volgende:
Het is ook belachelijk dat je bijna een verfmengmachine nodig hebt om dat pak nu goed te schudden. :')
Hier ben ik het 100% mee eens, dacht dat ik gewoon ouwe pakken had gekocht.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_179308347
De klontjes nog even niet meegenomen, maar het is überhaupt gewoon niet meer te haggelen.
Smaakt echt niet lekker.

En inderdaad op Facebook hebben ze ook best een probleempje haha. Pff wat een reacties.
pi_179309472
Optimel op zich is de klacht, behalve die oude volle.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_179309758
De vla is ook niet meer te eten. Ik heb het hele pak weggegooid na twee happen.
pi_179310650
Verbeterd recept staat gelijk aan:
Meer goedkope producten verwerken en zo weinig mogelijk kosten maken om de winstmarge omhoog te trekken.

Optimel, weg ermee.
U MAD?
pi_179313451
Al die kieskeurige hipsters in dit topic. :')
  dinsdag 22 mei 2018 @ 01:59:39 #41
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_179313466
quote:
Dag.

Ja, inderdaad. 2 pakken Optimel drinkyoghurt gehaald. Kijk ik op de verpakking: Tip: Doe er vruchtensap bij.

Uh... mmmmm ... wat?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  dinsdag 22 mei 2018 @ 02:00:11 #42
38344 knokkels
pi_179313471
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:27 schreef de_boswachter het volgende:
Verbeterd recept staat gelijk aan:
Meer goedkope producten verwerken en zo weinig mogelijk kosten maken om de winstmarge omhoog te trekken.

Optimel, weg ermee.
Meer magere yoghurt, minder relevante smaakmakers _O-
  dinsdag 22 mei 2018 @ 02:00:30 #43
38344 knokkels
pi_179313474
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 01:56 schreef wenfer2 het volgende:
Al die kieskeurige hipsters in dit topic. :')
Mwah, die ene keer in 2 jaar dat ik Optimel neem
pi_179314952
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:49 schreef bloempje-moi het volgende:
De vla is ook niet meer te eten. Ik heb het hele pak weggegooid na twee happen.
Godverdomme man, stel je niet zo aan. Ene vla zal wel verschillen van andere merk maar is allemaal vla man
pi_179315029
Ik dacht dat mijn pak over de datum was ...

Het heeft nu dezelfde bittere nasmaak als de andere optimel-producten. Die lust ik ook niet. Van de drink was ik grootafnemer.
pi_179315060
Gewoon Skyr klappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')