Bedankt voor deze link. Geweldig artikel!quote:Op maandag 21 mei 2018 16:04 schreef Scuidward het volgende:
Een ‘verbeterd’ recept is in veel gevallen een downgrade: er worden minder hoogwaardige producten gebruikt
https://www.volkskrant.nl(...)n-gebruikt~bbc3fa9a/
Toevallig van het weekend nog een stukje over gelezen. Niet zelden betekent 'verbeterd' meer muik en minder 'echte' ingrediënten.quote:Op maandag 21 mei 2018 16:00 schreef Trollscience het volgende:
Dag.
Ik ben groot fan van verschillende Optimel-producten. Vrijwel al hun yoghurtdrinks zijn gigantisch lekker in de zomer (of wanneer dan ook), en ik neem ook regelmatig hun kwark mee wanneer ik in de supermarkt ben.
Helaas heeft Optimel besloten om al hun producten te verpesten met 'verbeterde receptuur', en wat blijkt (zoals altijd), het verbetert helemaal niks!De overheerlijke limoendrink is nu slechts zeer matig, de voortreffelijke aardbeienkwark smaakt nu raar en dof. Waarom moeten bedrijven dit altijd doen?!
Klacht: Optimel gooit haar eigen ruiten in met 'verbeterde receptuur'
Klacht: 'Verbeterde receptuur' in zijn algemeenheid. Is er ooit een product geweest dat daar lekkerder van is geworden?
edit: oeps, de apostrof in "Optimel's" hoort nietchanant
Chips hebben over de jaren heen ook behoorlijk aan smaak verloren. Ik snap het wel, minder zout dit dat maar liever had ik gewoon de keuze tussen chips met meer en minder zout bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 mei 2018 16:19 schreef Woelwater het volgende:
Leuk om te kijken welke troep er een jaar later nog meer niet meer te vreten is.
KLB / Voedingsmiddelen die er na 'verbeterde receptuur' op achteruit gaan
Optimel toegevoegd aan de lijst.
Precies wat ik dacht dus.quote:Op maandag 21 mei 2018 16:04 schreef Scuidward het volgende:
Een ‘verbeterd’ recept is in veel gevallen een downgrade: er worden minder hoogwaardige producten gebruikt
Die lachen je uit.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:20 schreef Tyr80 het volgende:
Kunt wel hier klagen, maar als je Optimel niet informeert blijft het zo.
Ooit Stegemann gebeld omdat ze hun Pepperoni worst van de markt hadden gehaaldquote:Op maandag 21 mei 2018 17:23 schreef Sigaartje het volgende:
Die lachen je uit.
Ooit eens een brief gestuurd naar Unilever over hun wijziging in Hellmann’s Mayo.
De ervaring is dat de beste dingen regelmatig uit het assortiment wordt gehaadl.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:36 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ooit Stegemann gebeld omdat ze hun Pepperoni worst van de markt hadden gehaald![]()
Lukt je echt niet om in je eentje de keuze van zo'n bedrijf te veranderen.
Het is vooral bij bepaalde producten, en dus ook bij bepaalde keuzes in de supermarkt.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:16 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht dus.
Ik heb soms producten, waarvan ik denk, hee, dit is lekker. En dan plotseling worden ze verbeterd. En dan is er niets meer aan.
Jaren geleden was de Koningsvogel Surinaamse Sambal voortreffelijk. Nu is er helemaal niets meer aan. Zure troep is het geworden. Verbeterde receptuur. Er staat trouwens een code op het potje om welk product het gaat, dat wist ik ook niet.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:39 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het is vooral bij bepaalde producten, en dus ook bij bepaalde keuzes in de supermarkt.
Maar klopt dat je hier als consument niet altijd op let wanneer je een greep uit het schap doet.
Het is niet zo dat er veel keuze is in het verse peper schap toch?quote:Op maandag 21 mei 2018 17:41 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Jaren geleden was de Koningsvogel Surinaamse Sambal voortreffelijk. Nu is er helemaal niets meer aan. Zure troep is het geworden. Verbeterde receptuur. Er staat trouwens een code op het potje om welk product het gaat, dat wist ik ook niet.
Sindsdien gebruik ik verse pepers, maar ook daar zit gigantisch veel verschil in.
Nee het wisselt heel sterk. En dat is erg lastig bij het koken. De scherpte van dezelfde pepers kunnen om de week veranderen. Waarom weet ik niet. Zo kun je nooit precies "afmeten" hoeveel je gebruikt.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:42 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het is niet zo dat er veel keuze is in het verse peper schap toch?
Die klacht is door vele, mezelf incluis zeker wel bij Optimel ingediend. Nu maar hopen dat de verkoopcijfers zo omlaag gedonderd zijn, dat ze snel van gedachten veranderen.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:20 schreef Tyr80 het volgende:
Kunt wel hier klagen, maar als je Optimel niet informeert blijft het zo.
Goed artikel, en zeer logische verklaring inderdaad.quote:Op maandag 21 mei 2018 16:04 schreef Scuidward het volgende:
Wauw, echt onder iedere post alléén maar negatieve reactiesquote:Op maandag 21 mei 2018 17:12 schreef Maerwynn het volgende:
De vanilleyoghurt is ook totaal niet meer te vreten, complete meuk met dat "verbeterde" recept. Op de facebookpagina van Optimel regent het ook klachten.
Snap sowieso al niet waarom je als kerel iets van dat merk zou kopen. Bij Optimel zie ik echt van die hipster gezondheidsfreak wijven voor me, met dat alles 0% vetquote:
Interessant weetje mischien, de grootste rel op dat gebied gebeurde in 1985 toen Coca Cola een ''nieuw en verbeterd'' recept op de markt bracht.quote:Op maandag 21 mei 2018 16:00 schreef Trollscience het volgende:
Klacht: 'Verbeterde receptuur' in zijn algemeenheid. Is er ooit een product geweest dat daar lekkerder van is geworden?
Hoe diep moet je wel niet gezonken zijn om een fucking yoghurtdrankje te associëren met niet-mannelijk zijnquote:Op maandag 21 mei 2018 18:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Snap sowieso al niet waarom je als kerel iets van dat merk zou kopen. Bij Optimel zie ik echt van die hipster gezondheidsfreak wijven voor me, met dat alles 0% vet
als je als gezondheidsfreak zuivel neemt gaat het ook wel zijn doel voorbij.quote:Op maandag 21 mei 2018 18:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Snap sowieso al niet waarom je als kerel iets van dat merk zou kopen. Bij Optimel zie ik echt van die hipster gezondheidsfreak wijven voor me, met dat alles 0% vet
Misschien omdat heel dat merk gericht is op vrouwen en daar de associatie vandaan komt.quote:Op maandag 21 mei 2018 18:25 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Hoe diep moet je wel niet gezonken zijn om een fucking yoghurtdrankje te associëren met niet-mannelijk zijnIk hou er trouwens wel van om andere kerels in hun kontje te boren, misschien hou ik daarom van feminiene vrouwendrank
![]()
Hier ben ik het 100% mee eens, dacht dat ik gewoon ouwe pakken had gekocht.quote:Op maandag 21 mei 2018 19:38 schreef Maerwynn het volgende:
Het is ook belachelijk dat je bijna een verfmengmachine nodig hebt om dat pak nu goed te schudden.
Ja, inderdaad. 2 pakken Optimel drinkyoghurt gehaald. Kijk ik op de verpakking: Tip: Doe er vruchtensap bij.quote:Op maandag 21 mei 2018 16:00 schreef Trollscience het volgende:
Dag.
Ik ben groot fan van verschillende Optimel-producten. Vrijwel al hun yoghurtdrinks zijn gigantisch lekker in de zomer (of wanneer dan ook), en ik neem ook regelmatig hun kwark mee wanneer ik in de supermarkt ben.
Helaas heeft Optimel besloten om al hun producten te verpesten met 'verbeterde receptuur', en wat blijkt (zoals altijd), het verbetert helemaal niks!De overheerlijke limoendrink is nu slechts zeer matig, de voortreffelijke aardbeienkwark smaakt nu raar en dof. Waarom moeten bedrijven dit altijd doen?!
Klacht: Optimel gooit haar eigen ruiten in met 'verbeterde receptuur'
edit: oeps, de apostrof in "Optimel's" hoort nietchanant
Meer magere yoghurt, minder relevante smaakmakersquote:Op maandag 21 mei 2018 22:27 schreef de_boswachter het volgende:
Verbeterd recept staat gelijk aan:
Meer goedkope producten verwerken en zo weinig mogelijk kosten maken om de winstmarge omhoog te trekken.
Optimel, weg ermee.
Mwah, die ene keer in 2 jaar dat ik Optimel neemquote:
Godverdomme man, stel je niet zo aan. Ene vla zal wel verschillen van andere merk maar is allemaal vla manquote:Op maandag 21 mei 2018 21:49 schreef bloempje-moi het volgende:
De vla is ook niet meer te eten. Ik heb het hele pak weggegooid na twee happen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |