abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179295038
Wie kent dit?

Ik word er af en toe helemaal gek van. Soms heb ik periodes waarin ik er 4 per nacht krijg, dan heb ik er maanden of jaren geen last meer van.

Sinds kort heb ik het weer en het is super creepy.

De eerste keer dat het mij overkwam dacht ik dat ik ging sterven aan een hartaanval,
Ik werd wakker maar ik was totaal verlamd en hoorde ik iemand zingen in mijn huiskamer, en had ik constant het gevoel dat er een zwarte geest of what the hell het ook is mij zit aan te staren naast mijn bed. Maar het ergste was het suizen in mijn hoofd waardoor het leek alsof mijn hoofd ging exploderen, ook had ik totaal geen controle over mijn ademhaling. Het is net alsof ik werd getroffen door een hartaanval, ik was ervan overtuigt dat ik ding sterven. Een extreem naar gevoel. Verder was ik totaal verlamd. Ik was zeker 2 minuten van top tot teen verlamd in combinatie met kwaadaardige hallucinaties. Dat is inmiddels 10 jaar geleden maar ik kan het nog steeds helder voor de geest halen. Het was de ergste angst en paniekaanval dat ik ooit heb ervaren.

Daarna had ik periodes dat ik er regelmatig last van had. Nog steeds had ik af en toe het gevoel dat ik ging sterven, maar ik wist wel tijdens het ontwaken en de verlamming dat het ging om een slaapverlamming waardoor de angst en paniek iets minder werden en ik sneller mijn ledematen weer kon bewegen.

Is een slaapverlamming nog slecht voor je? Ik kan me daadwerkelijk voorstellen dat je hier aan kan overlijden of een PTSD aan over kan houden.

Gisteren had ik weer 2 slaapverlammingen, De eerste tijdens het ontwaken in de ochtend en de tweede toen ik weer in slaap viel en 10 minuten later ontwaakte.

Wie herkend dit en heeft eventueel een oplossing gevonden voor deze zeer angstaanjagende aandoening?
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_179295203
Ik kwam er achter dat het bij mij door een combinatie van verkeerde lighouding en niet warm genoeg kwam. Gelukkig had ik alleen de enkelvoudige vorm van niet kunnen bewegen. Eigenlijk denk ik dat de andere dingen een eigen invulling zijn, zoals in dit geval die zwarte geest. nl dat je een verklaring koppelt aan iets wat je waarneemt, zoals druk of geluid. Je hoofd is (misschien) al wakker, maar je lichaam nog niet. Het lichaam gehoorzaamt dan niet aan je wil tot bewegen. Ik hou het zelf op een blokkering in de neurologie. Dat paste bij mij in het plaatje.
pi_179296772
Heel herkenbaar, ik heb er ook een periode lang last van gehad. Het voelde voor mij als 'omgekeerd' wakker worden en ik vond het ook angstaanjagend. De laatste keer is gelukkig alweer jaren geleden. Ik heb er geen oplossing voor, maar achteraf gezien gebeurde het bij mij in periodes van stress.

MIsschien helpt het om voordat je naar bed gaat een rustig te zitten en wat te mediteren? En het uur voordat je naar bed gaat schermloos doorbrengen? Wellicht ga je dan op een relaxtere manier naar bed en heeft het een positieve invloed op het slapen.
pi_179296814
Dit zijn valse ontwakens. Je hallucineert dan. Train jezelf erin dat het puur fantasie is.
Oorzaak is vaak vermoeidheid. Het is inderdaad zeer vervelend.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179297182
Niet op je rug slapen
pi_179306035
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:42 schreef lijstmetsambal het volgende:
Niet op je rug slapen
Eh, dat is mijn natuurlijke slaappositie. Ik slaap altijd op mijn rug :/
pi_179306072
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:56 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Eh, dat is mijn natuurlijke slaappositie. Ik slaap altijd op mijn rug :/
Bij het inslapen vergroot dat wel de kans op. Ik mis het slapen op mijn rug, maar durf niet meer omdat ik dan vaak slaapverlamming heb.
  maandag 21 mei 2018 @ 20:22:57 #8
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179307830
Ik had het laatst weer. Vond het eerlijk gezegd wel gaaf. :@ Maar ik heb dan ook veel geëxperimenteerd met psychedelica, dus ik word niet zo snel bang van hallucinaties.
pi_179308703
Slechts 1 keer gehad dat mijn benen verlamd waren. Geen hallucinaties.
pi_179309218
quote:
11s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:22 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik had het laatst weer. Vond het eerlijk gezegd wel gaaf. :@ Maar ik heb dan ook veel geëxperimenteerd met psychedelica, dus ik word niet zo snel bang van hallucinaties.
De hallucinaties vond ik ondanks het creepy zingen van mensen om mij heen en de kwaadaardige geest die mij zat aan te staren niet zo super eng of zo. De eerste keer dat het gebeurde had ik zoiets van What the fuck is dit??

Het suizen in mijn hoofd waardoor het echt voelde alsof mijn kop explodeerde vond ik het meest vervelend inclusief het gevoel dat het je denkt dat je sterft hierdoor. Dat heb ik dus elke keer tijdens zo'n verlamming.

De hallucinaties maak ik mij niet druk om eerlijk gezegd. Als het nu gebeurd weet ik dat het nep is maar tegen dat suizen kan ik niks doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Deluzion- op 21-05-2018 21:56:29 ]
pi_179309415
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:59 schreef Cockwhale het volgende:
Slechts 1 keer gehad dat mijn benen verlamd waren. Geen hallucinaties.
Is geen slaapverlamming dan lijkt mij. Want je hoort helemaal niks meer te kunnen bewegen.
Alle spierfuncties zijn uitgeschakeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Deluzion- op 21-05-2018 21:55:05 ]
pi_179309910
Nog meer mensen met ervaringen?
pi_179309934
Dat suizennis verschrikkelijk. Ik heb er altijd een brom of piep bij.
pi_179309960
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:56 schreef lijstmetsambal het volgende:
Dat suizennis verschrikkelijk. Ik heb er altijd een brom of piep bij.
Juist ben dus niet de enige. Dat vind ik inderdaad ook het ergste. Klinkt zo hard als 10 treinen die op teenlengte voorbij rijden.
pi_179310032
Heb ze ook wel eens. De eerste keer was dat behoorlijk eng.

Nu ben ik me er inmiddels bewust van wanneer het weer gebeurd. Wat mij dan het beste helpt is berusten en ontspannen. Tot dusver gaan ze niet echt gepaard met hallucinaties.

Probeer dan ook wel eens geluid te maken met mijn mond, maar meer dan "meuuh" komt er dan niet uit. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179310328
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Juist ben dus niet de enige. Dat vind ik inderdaad ook het ergste. Klinkt zo hard als 10 treinen die op teenlengte voorbij rijden.
Lol, toen ik een keer herkende dat ik een slaapverlamming had kwam door het suizen, piep en dat brommen. Ik ben nog nooit zo angstig geweest.

Het enige wat ik echt ruk vind, is dat ik niet meer op mijn rug in slaap kan vallen.
pi_179310496
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:13 schreef lijstmetsambal het volgende:

[..]

Lol, toen ik een keer herkende dat ik een slaapverlamming had kwam door het suizen, piep en dat brommen. Ik ben nog nooit zo angstig geweest.

Het enige wat ik echt ruk vind, is dat ik niet meer op mijn rug in slaap kan vallen.
Het zijn letterlijk doodsangsten. Suizingen in je hoofd, je hart dat op hol slaat en niet kunnen ademen.

Ik vraag me daadwerkelijk af of er niet gewoon ook mensen aan zijn gestorven. Dat de angst zo hevig werd dat een hartaanval het gevolg er van is.

Dat gaat mij niet lukken denk ik. Ik slaap altijd op mijn rug namelijk. Lukt me niet op mijn zij of of buik. Het is gewoon mijn natuurlijke slaaphouding.
pi_179313620
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:20 schreef -Deluzion- het volgende: [..]

Het zijn letterlijk doodsangsten. Suizingen in je hoofd, je hart dat op hol slaat en niet kunnen ademen.

Ik vraag me daadwerkelijk af of er niet gewoon ook mensen aan zijn gestorven. Dat de angst zo hevig werd dat een hartaanval het gevolg er van is.

Dat gaat mij niet lukken denk ik. Ik slaap altijd op mijn rug namelijk. Lukt me niet op mijn zij of of buik. Het is gewoon mijn natuurlijke slaaphouding.
Ik ben ook en nog steeds een rugslaper. Aanzwellende oorsuizingen zijn bij mij altijd terug te voeren op afkoelen, niet warm genoeg. Ik slaap dus 's winters in een verwarmde kamer, want dat aanzwellen leidt tot bang makende explosies in m'n hoofd en slapen kan je dan sowieso niet. En als je echt niet kan slapen, dan moet je er gewoon uit en even wat ontspannends gaan doen.

Niet kunnen ademen is inderdaad bangmakend, maar toen viel me in dat ik onder gunstige omstandigheden kan zwemmen en ook een klein stukje onder water zwemmen. Ofwel: je gaat niet gelijk dood als je even niet kan ademen. Dat hielp met angst weghouden.

De keer dat ik wakker werd met benen die het niet deden, bleek acuut reuma te zijn. Dat is een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:00 schreef Montagui het volgende: Heb ze ook wel eens. De eerste keer was dat behoorlijk eng.

Nu ben ik me er inmiddels bewust van wanneer het weer gebeurd. Wat mij dan het beste helpt is berusten en ontspannen. Tot dusver gaan ze niet echt gepaard met hallucinaties.

Probeer dan ook wel eens geluid te maken met mijn mond, maar meer dan "meuuh" komt er dan niet uit. :')
Voor mij is het gelukkig al weer een hele tijd geleden. Inderdaad proberen om bewust te ontspannen. Bijvoorbeeld alle vingers op een rijtje afgaan. Die bewegen niet, maar ik roep ze wel om de beurt op. Het is afgeleid van een oefening die ik wel vaker doe, aan tai chi overgehouden.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:29:11 #19
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_179316056
Wat een kut leven heb je
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:09:55 #20
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179316544
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 01:41 schreef -Deluzion- het volgende:

Wie herkend dit en heeft eventueel een oplossing gevonden voor deze zeer angstaanjagende aandoening?
Jaren last van gehad, voor mij helpt het als ik gewoon op mijn zij in slaap val.

Als ik op mijn rug in slaap val heb ik vrijwel altijd last van verlamming inclusief schimmen voor mijn ogen en schreeuwende/gillende geluiden.

Het word wel minder eng naar mate je meer gehad hebt ervan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179316611
Gelukkig maar een paar keer gehad. De eerste keer vond ik echt doodeng, durfde ook moeilijker te gaan slapen na de verlamming. De keren daarna gelukkig helder genoeg geweest om te beseffen dat het niet ernstig was.

Ik ben daarna gaan oefenen met lucide dromen, veel van geleerd en slaap nu ook veel "bewuster". Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik heb het nooit meer gehad.
Weggegaan en opgerot
pi_179317804
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 01:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Wie kent dit?

Ik word er af en toe helemaal gek van. Soms heb ik periodes waarin ik er 4 per nacht krijg, dan heb ik er maanden of jaren geen last meer van.

Sinds kort heb ik het weer en het is super creepy.

De eerste keer dat het mij overkwam dacht ik dat ik ging sterven aan een hartaanval,
Ik werd wakker maar ik was totaal verlamd en hoorde ik iemand zingen in mijn huiskamer, en had ik constant het gevoel dat er een zwarte geest of what the hell het ook is mij zit aan te staren naast mijn bed. Maar het ergste was het suizen in mijn hoofd waardoor het leek alsof mijn hoofd ging exploderen, ook had ik totaal geen controle over mijn ademhaling. Het is net alsof ik werd getroffen door een hartaanval, ik was ervan overtuigt dat ik ding sterven. Een extreem naar gevoel. Verder was ik totaal verlamd. Ik was zeker 2 minuten van top tot teen verlamd in combinatie met kwaadaardige hallucinaties. Dat is inmiddels 10 jaar geleden maar ik kan het nog steeds helder voor de geest halen. Het was de ergste angst en paniekaanval dat ik ooit heb ervaren.

Daarna had ik periodes dat ik er regelmatig last van had. Nog steeds had ik af en toe het gevoel dat ik ging sterven, maar ik wist wel tijdens het ontwaken en de verlamming dat het ging om een slaapverlamming waardoor de angst en paniek iets minder werden en ik sneller mijn ledematen weer kon bewegen.

Is een slaapverlamming nog slecht voor je? Ik kan me daadwerkelijk voorstellen dat je hier aan kan overlijden of een PTSD aan over kan houden.

Gisteren had ik weer 2 slaapverlammingen, De eerste tijdens het ontwaken in de ochtend en de tweede toen ik weer in slaap viel en 10 minuten later ontwaakte.

Vreselijk, ik heb het vorig jaar voor het laatst gehad.
Geen idee of er een oplossing voor is, komt toch vaak door vermoeidheid volgens mij.
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 11:47:00 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179318329
Meerdere keren gehad ja. Bizarre situatie. Gelukkig nu al jaren geen last meer van gehad.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 22 mei 2018 @ 12:08:31 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179318678
Ik heb het wel redelijk vaak gehad. Op een gegeven moment ben ik er maar mee gaan spelen, in plaats van halve paniek te laten overwinnen gewoon directe hyperfocus binnen die slaapverlamming richten en op een gegeven moment kan je sturen/voorspellen wat er binnen die slaapverlamming gebeurd of er zelf iets leuks van maken. En als je er aangewend raakt kan je het ook zo maken dat je er sneller uit kan komen, gewoon oefenen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_179322774
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:08 schreef jogy het volgende:
Ik heb het wel redelijk vaak gehad. Op een gegeven moment ben ik er maar mee gaan spelen, in plaats van halve paniek te laten overwinnen gewoon directe hyperfocus binnen die slaapverlamming richten en op een gegeven moment kan je sturen/voorspellen wat er binnen die slaapverlamming gebeurd of er zelf iets leuks van maken. En als je er aangewend raakt kan je het ook zo maken dat je er sneller uit kan komen, gewoon oefenen.
Ja absoluut ik heb het in totaal zo'n 20 - 30 keer ervaren, als het gebeurd weet je wat er aan de hand is, de angst is zeker minder geworden, alleen het suizen blijft echt vreselijk.
pi_179322784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:29 schreef PrisTheShiz het volgende:
Wat een kut leven heb je
Wat moet ik met die info dan? Je lijkt het fijn te vinden en er een orgasme van te krijgen, aangezien je dit keer op keer meld.

[ Bericht 9% gewijzigd door -Deluzion- op 22-05-2018 16:17:47 ]
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:44:44 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179324085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:46 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ja absoluut ik heb het in totaal zo'n 20 - 30 keer ervaren, als het gebeurd weet je wat er aan de hand is, de angst is zeker minder geworden, alleen het suizen blijft echt vreselijk.
Je kan je zelf niet proberen te trainen om het suizen te verminderen? Of gewoon echt anders slapen in ieder geval in de periodes dat je het ervaart. Ik slaap ook op mijn rechterzijde en soms op mijn rug maar zodra ik het ervaar ga ik een paar dagen anders slapen en heb ik niet, komt er bij dat ik daarna beter ben uitgerust en er geen last meer van heb. Het is een combinatie van factoren waardoor je die slaapverlamming krijgt dus als je één van de oorzaken (ligging) veranderd kan je uitrusten waardoor een andere oorzaak (vermoeidheid) opgelost wordt kan je daarna weer op je rug liggen omdat je dan minder kans hebt op die slaapverlamming.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 23 mei 2018 @ 21:30:49 #28
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179345070
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

De hallucinaties vond ik ondanks het creepy zingen van mensen om mij heen en de kwaadaardige geest die mij zat aan te staren niet zo super eng of zo. De eerste keer dat het gebeurde had ik zoiets van What the fuck is dit??

Het suizen in mijn hoofd waardoor het echt voelde alsof mijn kop explodeerde vond ik het meest vervelend inclusief het gevoel dat het je denkt dat je sterft hierdoor. Dat heb ik dus elke keer tijdens zo'n verlamming.

De hallucinaties maak ik mij niet druk om eerlijk gezegd. Als het nu gebeurd weet ik dat het nep is maar tegen dat suizen kan ik niks doen.
Stelt het je niet gerust als je blijft denken dat het zo voorbij zal zijn? Om even terug te grijpen op psychedelica: elke keer als ik een bad trip kreeg, herhaalde ik bij mezelf altijd dat het maar tijdelijk is.
pi_179514210
quote:
11s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:22 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb 't ook vaak, vind het stiekem ook best spannend. Ik weet dat het na een paar minuten weer weg is.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:05:01 #30
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179521700
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:49 schreef Desiler het volgende:

[..]

Ik heb 't ook vaak, vind het stiekem ook best spannend. Ik weet dat het na een paar minuten weer weg is.
Gratis trippen. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')