Eh, dat is mijn natuurlijke slaappositie. Ik slaap altijd op mijn rug :/quote:
Bij het inslapen vergroot dat wel de kans op. Ik mis het slapen op mijn rug, maar durf niet meer omdat ik dan vaak slaapverlamming heb.quote:Op maandag 21 mei 2018 18:56 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Eh, dat is mijn natuurlijke slaappositie. Ik slaap altijd op mijn rug :/
De hallucinaties vond ik ondanks het creepy zingen van mensen om mij heen en de kwaadaardige geest die mij zat aan te staren niet zo super eng of zo. De eerste keer dat het gebeurde had ik zoiets van What the fuck is dit??quote:Op maandag 21 mei 2018 20:22 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik had het laatst weer. Vond het eerlijk gezegd wel gaaf.Maar ik heb dan ook veel geëxperimenteerd met psychedelica, dus ik word niet zo snel bang van hallucinaties.
Is geen slaapverlamming dan lijkt mij. Want je hoort helemaal niks meer te kunnen bewegen.quote:Op maandag 21 mei 2018 20:59 schreef Cockwhale het volgende:
Slechts 1 keer gehad dat mijn benen verlamd waren. Geen hallucinaties.
Juist ben dus niet de enige. Dat vind ik inderdaad ook het ergste. Klinkt zo hard als 10 treinen die op teenlengte voorbij rijden.quote:Op maandag 21 mei 2018 21:56 schreef lijstmetsambal het volgende:
Dat suizennis verschrikkelijk. Ik heb er altijd een brom of piep bij.
Lol, toen ik een keer herkende dat ik een slaapverlamming had kwam door het suizen, piep en dat brommen. Ik ben nog nooit zo angstig geweest.quote:Op maandag 21 mei 2018 21:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Juist ben dus niet de enige. Dat vind ik inderdaad ook het ergste. Klinkt zo hard als 10 treinen die op teenlengte voorbij rijden.
Het zijn letterlijk doodsangsten. Suizingen in je hoofd, je hart dat op hol slaat en niet kunnen ademen.quote:Op maandag 21 mei 2018 22:13 schreef lijstmetsambal het volgende:
[..]
Lol, toen ik een keer herkende dat ik een slaapverlamming had kwam door het suizen, piep en dat brommen. Ik ben nog nooit zo angstig geweest.
Het enige wat ik echt ruk vind, is dat ik niet meer op mijn rug in slaap kan vallen.
Ik ben ook en nog steeds een rugslaper. Aanzwellende oorsuizingen zijn bij mij altijd terug te voeren op afkoelen, niet warm genoeg. Ik slaap dus 's winters in een verwarmde kamer, want dat aanzwellen leidt tot bang makende explosies in m'n hoofd en slapen kan je dan sowieso niet. En als je echt niet kan slapen, dan moet je er gewoon uit en even wat ontspannends gaan doen.quote:Op maandag 21 mei 2018 22:20 schreef -Deluzion- het volgende: [..]
Het zijn letterlijk doodsangsten. Suizingen in je hoofd, je hart dat op hol slaat en niet kunnen ademen.
Ik vraag me daadwerkelijk af of er niet gewoon ook mensen aan zijn gestorven. Dat de angst zo hevig werd dat een hartaanval het gevolg er van is.
Dat gaat mij niet lukken denk ik. Ik slaap altijd op mijn rug namelijk. Lukt me niet op mijn zij of of buik. Het is gewoon mijn natuurlijke slaaphouding.
Voor mij is het gelukkig al weer een hele tijd geleden. Inderdaad proberen om bewust te ontspannen. Bijvoorbeeld alle vingers op een rijtje afgaan. Die bewegen niet, maar ik roep ze wel om de beurt op. Het is afgeleid van een oefening die ik wel vaker doe, aan tai chi overgehouden.quote:Op maandag 21 mei 2018 22:00 schreef Montagui het volgende: Heb ze ook wel eens. De eerste keer was dat behoorlijk eng.
Nu ben ik me er inmiddels bewust van wanneer het weer gebeurd. Wat mij dan het beste helpt is berusten en ontspannen. Tot dusver gaan ze niet echt gepaard met hallucinaties.
Probeer dan ook wel eens geluid te maken met mijn mond, maar meer dan "meuuh" komt er dan niet uit.![]()
Jaren last van gehad, voor mij helpt het als ik gewoon op mijn zij in slaap val.quote:Op maandag 21 mei 2018 01:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Wie herkend dit en heeft eventueel een oplossing gevonden voor deze zeer angstaanjagende aandoening?
Vreselijk, ik heb het vorig jaar voor het laatst gehad.quote:Op maandag 21 mei 2018 01:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Wie kent dit?
Ik word er af en toe helemaal gek van. Soms heb ik periodes waarin ik er 4 per nacht krijg, dan heb ik er maanden of jaren geen last meer van.
Sinds kort heb ik het weer en het is super creepy.
De eerste keer dat het mij overkwam dacht ik dat ik ging sterven aan een hartaanval,
Ik werd wakker maar ik was totaal verlamd en hoorde ik iemand zingen in mijn huiskamer, en had ik constant het gevoel dat er een zwarte geest of what the hell het ook is mij zit aan te staren naast mijn bed. Maar het ergste was het suizen in mijn hoofd waardoor het leek alsof mijn hoofd ging exploderen, ook had ik totaal geen controle over mijn ademhaling. Het is net alsof ik werd getroffen door een hartaanval, ik was ervan overtuigt dat ik ding sterven. Een extreem naar gevoel. Verder was ik totaal verlamd. Ik was zeker 2 minuten van top tot teen verlamd in combinatie met kwaadaardige hallucinaties. Dat is inmiddels 10 jaar geleden maar ik kan het nog steeds helder voor de geest halen. Het was de ergste angst en paniekaanval dat ik ooit heb ervaren.
Daarna had ik periodes dat ik er regelmatig last van had. Nog steeds had ik af en toe het gevoel dat ik ging sterven, maar ik wist wel tijdens het ontwaken en de verlamming dat het ging om een slaapverlamming waardoor de angst en paniek iets minder werden en ik sneller mijn ledematen weer kon bewegen.
Is een slaapverlamming nog slecht voor je? Ik kan me daadwerkelijk voorstellen dat je hier aan kan overlijden of een PTSD aan over kan houden.
Gisteren had ik weer 2 slaapverlammingen, De eerste tijdens het ontwaken in de ochtend en de tweede toen ik weer in slaap viel en 10 minuten later ontwaakte.
Wie herkend dit en heeft eventueel een oplossing gevonden voor deze zeer angstaanjagende aandoening?
Ja absoluut ik heb het in totaal zo'n 20 - 30 keer ervaren, als het gebeurd weet je wat er aan de hand is, de angst is zeker minder geworden, alleen het suizen blijft echt vreselijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:08 schreef jogy het volgende:
Ik heb het wel redelijk vaak gehad. Op een gegeven moment ben ik er maar mee gaan spelen, in plaats van halve paniek te laten overwinnen gewoon directe hyperfocus binnen die slaapverlamming richten en op een gegeven moment kan je sturen/voorspellen wat er binnen die slaapverlamming gebeurd of er zelf iets leuks van maken. En als je er aangewend raakt kan je het ook zo maken dat je er sneller uit kan komen, gewoon oefenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |