De TT heb ik maar even aangepast naar een nieuwe versiequote:
Ook zijn er een paar wijzigingen in het format aangebracht.quote:Ad Diriyah, Saudi Arabia – December 15, 2018
Marrakesh, Morocco – January 12, 2019
TBA, TBA – January 26, 2019
Mexico City, Mexico – February 16, 2019
Hong Kong, China – March 10, 2019
TBA, China – March 23, 2019
Rome, Italy – April 13, 2019
Paris, France – April 27, 2019
Monaco, Monaco – May 11, 2019
Berlin, Germany – May 25, 2019
Zurich, Switzerland – June 9, 2019
New York, USA – July 13, 2019
New York, USA – July 14, 2019
Wat een onzin om dit op basis van de locatie van de circuits te doen ipv de deelnemers.quote:Op donderdag 7 juni 2018 17:44 schreef sasquatsch het volgende:
• de Europese races vormen ook een eigen Europees kampioenschap.
Beste woodu, zo gaat het al decennia in de autosport.quote:Op donderdag 7 juni 2018 18:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een onzin om dit op basis van de locatie van de circuits te doen ipv de deelnemers.
Ok.quote:Op donderdag 7 juni 2018 18:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beste woodu, zo gaat het al decennia in de autosport.
Het ongeluk tijdens de 24 uur van Le Mans in 1955, waar ruim 80 doden vielen.quote:Op zondag 10 juni 2018 02:52 schreef twiFight het volgende:
Wat was ook alweer de reden dat Zwitserland geen races had. Een of ander dodelijk ongeluk toch?
#TeamSusiequote:Op dinsdag 26 juni 2018 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
Susie Wolff wordt teambaas en mede-eigenaar van Venturi.
https://www.bbc.com/sport/motorsport/44619410
Jezus wat een blunder om straks op zo'n manier de titel uit handen te geven.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:01 schreef sasquatsch het volgende:
Vergne en Bird starten vrij ver naar achter. De enige twee kampioenskandidaten.
En Vergne was dus de snelste, maar blijkt teveel energie gebruikt te hebben
Waarschijnlijk een softwarefout na een update dit weekend.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jezus wat een blunder om straks op zo'n manier de titel uit handen te geven.
Die klopt. Uur plus een ronde is een volledige ronde nadat het uur is verstreken. Niet slechts een halve ronde.quote:
quote:Formule E-kampioen Jean-Eric Vergne en teamgenoot Andre Lotterer hebben na de kwalificatie voor de laatste race in New York een boete gekregen. De beide rijders droegen ondergoed dat niet volgens de reglementen is.
De beide coureurs kregen een boete van 5.000 euro en kregen twee strafpunten op hun licentie vanwege het schenden van artikel 30.14 in het sportief reglement van de Formule E tijdens de kwalificatie voor de tweede race van het weekend op het circuit in Brooklyn. De straffen werden uitgedeeld voorafgaand aan de laatste race van het seizoen nadat Vergne een dag eerder de titel gewonnen had.
"Na het controleren van kleding, helm en protectie van de coureur is gebleken dat hij ondergoed droeg dat niet toegestaan is volgens het sportief reglement van de FIA", stond in een verklaring die door de FIA verstuurd werd naar aanleiding van de overtreding van Vergne. "De coureur heeft zijn excuses aangeboden. De stewards hebben in overweging genomen dat de overtreding plaats heeft gevonden tijdens de groepskwalificatie met een minimaal aantal auto's op de baan."
Lotterer maakte de overtreding in de superpole voorafgaand aan de tweede race van het weekend. Het is niet de eerste keer dat een Formule E-coureur bestraft wordt voor het dragen van het verkeerde ondergoed. Tijdens de ronde in Punta del Este eerder dit jaar kreeg Audi-coureur Lucas di Grassi straf voor hetzelfde vergrijp. De Braziliaan kreeg destijds een boete van 10.000 euro en drie strafpunten op zijn licentie.
1. Grondige controles doen ze daar. Is maar goed dat er geen vrouwen meerijden, dan zouden de tampons nog gecontroleerd worden.quote:
Wel apart zo laat het seizoen...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
11 teams zijn bevestigd voor seizoen 5 (2018-2019). Dit zijn
• Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team
• BMW I ANDRETTI MOTORSPORT
• DRAGON
• DS TECHEETAH
• Virgin Racing
• HWA
• MAHINDRA RACING
• NIO Formula E Team
• Nissan e.dams
• Panasonic Jaguar Racing
• VENTURI Formula E Team
Het seizoen begint op 15 december en tussen 16 en 19 oktober zijn de pre-season testen.
https://www.fia.com/news/(...)compete-fifth-season
Als ze goed genoeg zijn wel, niet puur omdat Japans natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2018 19:04 schreef twiFight het volgende:
Ik vind dat autosport 'globaal' gezien (lees: wereldkampioenschappen die hoofdzakelijk een europees karakter hebben) veel meer aziatisch en vooral japans talent moeten hebben. Ook de F1. Dus van mij mogen de teams er wel een paar aannemen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 16:19 schreef JayHovah het volgende:
Sam Bird en Robin Frijns bevestigd voor Virgin Racing:
https://envisionvirginrac(...)gside-formula-e-car/
Hoeft niet. Mortara en Engel combineerden het ook.quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoeft niet. Mortara en Engel combineerden het ook.
Hopen dat dat onzin is danquote:De Nederlander rijdt dit jaar met Audi in de DTM, maar zag geen mogelijkheid om beide klassen te mixen.
Dat had meer met Audi (DTM) vs BMW (FE) te maken.quote:
Visser naar DTM. Dat gelooft hij zelf toch ook niet?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 21:05 schreef JayHovah het volgende:
Ronald van Dam heeft in z'n standaard DTM-commentaar-riedeltje dat Beitske Visser kans maakt op een DTM-zitje voor volgend jaar. Niet dat ik de geloofwaardigheid van hem erg hoog inschat... Maar ja, dat is meer voor een ander topic.
Ik gun het Robin wel dit zitje bij Virgin.
Wat doet ze nu eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 21:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Visser naar DTM. Dat gelooft hij zelf toch ook niet?
Ze reed dit seizoen in dienst van BMW in de Europese GT4 series.quote:
Heeft ook een paar races gewonnen in de GT4.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 22:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze reed dit seizoen in dienst van BMW in de Europese GT4 series.
GT4 is een stap onder GT3 dus als ze echt voor DTM in aanmerking zou komen had ze dit seizoen wel GT3 gereden.
Begrijp me niet verkeerd, ze kan best een potje sturen maar ze is geen DTM materiaal.
Geen De Vries dus. Jammer!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:24 schreef JayHovah het volgende:
NIO rijdt komend seizoen met Tom Dillmann en Olivier Turvey
twitter:FIAFormulaE twitterde op dinsdag 09-10-2018 om 13:30:01 #BREAKING: Santiago set to return in season five of the ABB FIA Formula E Championship, featuring a new track in the surroundings of Parque O’Higgins! 🇨🇱Plus, Antofagasta Minerals to expand affiliation with Formula E as an official partner. #ABBFormulaE https://t.co/2AKzrPbQpz reageer retweet
twitter:FIAFormulaE twitterde op maandag 15-10-2018 om 09:59:43 #BREAKING: @hwaag_official announce @svandoorne will race for HWA RACELAB and partner @GaryPaffett for the 2018/19 ABB FIA Formula E Championship! Welcome to Formula E, Stoffel 💪😎 #ABBFormulaE https://t.co/EsW6SHIXzj reageer retweet
Met een Formule E auto de Amsterdamse grachten opquote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:07 schreef ETA het volgende:
Een Formule E wedstrijd in Nederland komt vanaf komende maandag wat dichterbij
Misschien op Zandvoort nu ze de DTM kwijt zijnquote:Op maandag 15 oktober 2018 18:50 schreef ETA het volgende:
[..]
Met een Formule E auto de Amsterdamse grachten op
Wie weet, met Heineken als partner, dat geeft de ePrix van Nederland wel weer meer kans
[ afbeelding ]
Eindelijk wat ruimte met die geluidsdagen nu inderdaad.quote:Op maandag 15 oktober 2018 18:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien op Zandvoort nu ze de DTM kwijt zijn
Is het rondje alleen niet te lang?quote:Op maandag 15 oktober 2018 18:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien op Zandvoort nu ze de DTM kwijt zijn
quote:Volgens topman Alejandro Agag van Formula E zou Amsterdam zich prima lenen voor een 'E-prix'. "Zeker nu een van onze belabngrijkste sponsoren hier zit. Ik hoorde dat er net een nieuwe burgemeester is. Daar gaan we zeker mee praten."
Bijna medelijden met alejandro...quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Team Name Car # Tuesday Wednesday Friday Envision Virgin Racing 2 Sam Bird Sam Bird Sam Bird Panasonic Jaguar Racing 3 Nelson Piquet Jr. Nelson Piquet Jr. Nelson Piquet Jr. Envision Virgin Racing 4 Robin Frijns Robin Frijns Robin Frijns HWA RACELAB 5 Stoffel Vandoorne Stoffel Vandoorne Dani Juncadella GEOX DRAGON 6 AM: Max Gunther Max Gunther AM: Max Gunther PM: Antonio Fuoco PM: Antonio Fuoco GEOX DRAGON 7 Jose Maria Lopez Jose Maria Lopez Jose Maria Lopez NIO Formula E Team 8 Tom Dillmann Tom Dillmann Tom Dillmann Audi Sport ABT Schaeffler 11 Lucas di Grassi Lucas di Grassi Lucas di Grassi NIO Formula E Team 16 Oliver Turvey Oliver Turvey Oliver Turvey HWA RACELAB 17 Gary Paffett Gary Paffett Gary Paffett VENTURI Formula E Team 19 Felipe Massa Felipe Massa Felipe Massa Panasonic Jaguar Racing 20 Mitch Evans Mitch Evans Mitch Evans Nissan e.dams 22 Alexander Albon Alexander Albon Alexander Albon Nissan e.dams 23 Sebastien Buemi Sebastien Buemi Sebastien Buemi DS TECHEETAH 25 Jean-Eric Vergne Jean-Eric Vergne Jean-Eric Vergne BMW i Andretti Motorsport 27 Alexander Sims Alexander Sims Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 28 Antonio Felix da Costa Antonio Felix da Costa Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 36 Andre Lotterer Andre Lotterer Andre Lotterer VENTURI Formula E Team 48 Edoardo Mortara Edoardo Mortara Edoardo Mortara MAHINDRA RACING 64 TBA TBA TBA Audi Sport ABT Schaeffler 66 Daniel Abt Daniel Abt Daniel Abt MAHINDRA RACING 94 TBA TBA TBA |
twitter:FIAFormulaE twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 06:59:52 #BREAKING: @mahindraracing announce @PWehrlein and @thereal_JDA will race for the team in the 2018/19 ABB FIA Formula E Championship! Plus, season five challenger revealed ⚡️👀 #ABBFormulaE https://t.co/xRU9VHYipf reageer retweet
😂quote:Op maandag 15 oktober 2018 19:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eindelijk wat ruimte met die geluidsdagen nu inderdaad.
Die truck trekt dus vet hard op, ondanks helemaal vol kratten en vusten.quote:Op maandag 15 oktober 2018 18:50 schreef ETA het volgende:
[..]
Met een Formule E auto de Amsterdamse grachten op
Wie weet, met Heineken als partner, dat geeft de ePrix van Nederland wel weer meer kans
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Alexander Sims BMW Andretti 1:17.553 Andre Lotterer DS Techeetah 1:17.654 Antonio Felix da Costa BMW Andretti 1:17.727 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.819 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.962 Jerome d’Ambrosio Mahindra 1:17.987 Jean-Eric Vergne DS Techeetah 1:18.033 Sebastien Buemi Nissan e.dams 1:18.100 Jose Maira Lopez Dragon 1:18.154 Felipe Massa Venturi 1:18.176 Tom Dillmann NIO 1:18.504 Pascal Wehrlein Mahindra 1:18.606 Robin Frijns Envision Virgin Racing 1:18.690 Edoardo Mortara Venturi 1:18.707 Sam Bird Envision Virgin Racing 1:18.732 Mitch Evans Jaguar 1:18.747 Oliver Turvey NIO 1:19.053 Gary Paffett HWA Racelab 1:19.144 Nelson Piquet Jaguar 1:21.629 Alex Albon Nissan e.dams – no time Stoffel Vandoorne HWA Racelab – no time Maximilian Gunther Dragon – no time Antonio Fuoco Dragon – no time |
Die camerapositie kan nog wel even wat onderhoud gebruiken ipv met de hele halo ervoorquote:
Voor jou of voor de coureur?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 23:20 schreef Karstman het volgende:
Handig, dat plaatje van het circuit op de voet van de halo.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Antonio Felix da Costa BMW Andretti 1:16.977 (53 laps) Jean-Eric Vergne DS Techeetah 1:17.342 (50 laps) Jerome d’Ambrosio Mahindra 1:17.431 (41 laps) Andre Lotterer DS Techeetah 1:17.437 (59 laps) Sebastien Buemi Nissan e.dams 1:17.473 (40 laps) Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.535 (59 laps) Felipe Massa Venturi 1:17.696 (56 laps) Alexander Sims BMW Andretti 1:17.698 (44 laps) Edoardo Mortara Venturi 1:17.729 (35 laps) Pascal Wehrlein Mahindra 1:17.781 (45 laps) Jose Maria Lopez Dragon 1:17.830 (55 laps) Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.866 (39 laps) Mitch Evans Jaguar 1:17.975 (44 laps) Stoffel Vandoorne HWA Racelab 1:18.032 (34 laps) Sam Bird Envision Virgin Racing 1:18.115 (45 laps) Tom Dillmann NIO 1:18.217 (50 laps) Oliver Turvey NIO 1:18.240 (45 laps) Robin Frijns Envision Virgin Racing 1:18.288 (41 laps) Nelson Piquet Jaguar 1:18.498 (69 laps) Antonio Fuoco Dragon 1:18.778 (40 laps) Gary Paffett HWA Racelab 1:19.382 (44 laps) Max Gunther Dragon 1:19.540 (10 laps) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Alexander Sims BMW Andretti 1:17.402 (78 laps) Jean-Eric Vergne DS Techeetah 1:17.620 (68 laps) Mitch Evans Jaguar 1:17.864 (80 laps) Pascal Wehrlein Mahindra 1:17.888 (68 laps) Max Gunther Dragon 1:17.947 (72 laps) Robin Frijns Envision Virgin Racing 1:18.088 (91 laps) Gary Paffett HWA Racelab 1:18.164 (53 laps) Sam Bird Envision Virgin Racing 1:18.219 (74 laps) Sebastien Buemi Nissan e.dams 1:18.220 (71 laps) Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 1:18.269 (86 laps) Antonio Fuoco Dragon 1:18.284 (35 laps) Jerome d’Ambrosio Mahindra 1:18.409 (57 laps) Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler 1:18.479 (66 laps) Tom Dillmann NIO 1:18.778 (68 laps) Oliver Turvey NIO 1:19.083 (63 laps) Felipe Massa Venturi 1:19.328 (69 laps) Daniel Juncadella HWA Racelab 1:19.353 (71 laps) Oliver Rowland Nissan e.dams 1:20.416 (85 laps) Nelson Piquet Jaguar 1:21.997 (84 laps) Andre Lotterer DS Techeetah 1:23.048 (89 laps) Antonio Felix da Costa BMW Andretti 1:23.121 (45 laps) Jose Maria Lopez Dragon 1:26.872 (35 laps) Edoardo Mortara Venturi 1:29.024 (21 laps) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | No Coureur Team (powertrain) 2 Sam Bird Envision Virgin Racing (Audi) 3 Nelson Piquet Jr Panasonic Jaguar Racing (Jaguar) 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing (Audi) 5 Stoffel Vandoorne HWA Racelab (Venturi) 6 Maximilian Günther GEOX Dragon Racing (Penske) 7 José Maria López GEOX Dragon Racing (Penske) 8 Tom Dillman NIO Formula E Team (NIO) 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT Scheaffler Formula E Team (Audi) 16 Oliver Turvey NIO Formula E Team (NIO) 17 Gary Paffett HWA Racelab (Venturi) 19 Felipe Massa Venturi Formula E Team (Venturi) 20 Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing (Jaguar) 22 TBA Nissan e.dams (Nissan) 23 Sébastien Buemi Nissan e.dams (Nissan) 25 Jean-Éric Vergne DS Techeetah (DS Automobiles) 27 Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport (BMW) 28 António Félix da Costa BMW i Andretti Motorsport (BMW) 36 André Lotterer DS Techeetah (DS Automobiles) 48 Eduardo Mortara Venturi Formula E Team (Venturi) 64 Jérôme d'Ambrosio Mahindra Racing (Mahindra) 66 Daniel Abt Audi Sport ABT Scheaffler Formula E Team (Audi) 94 Pascal Wehrlein Mahindra Racing (Mahindra) |
Bron Ronald van Dam?quote:Op dinsdag 13 november 2018 23:49 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser is in beeld om testrijder te worden bij BMW i Andretti Motorsport.
https://e-racing365.com/f(...)for-bmw-opportunity/
BMW Motorsport director Jens Marquardtquote:
Ik denk dat je mijn grap mis...tenzij je wel eens DTM op Ziggo heb gekekenquote:Op woensdag 14 november 2018 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
BMW Motorsport director Jens Marquardt
Ja en ja.quote:Op woensdag 14 november 2018 15:18 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn grap mis...tenzij je wel eens DTM op Ziggo heb gekeken
Gelukkig geen Ziggo DTM, gewoon Ran Racing of soms Dave Addison op de livestream.quote:Op woensdag 14 november 2018 15:18 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn grap mis...tenzij je wel eens DTM op Ziggo heb gekeken
Is er voor de eerste race geen Race of Champions met Pascal zodat ze uit voorzorg alvast voor vervanging hebben gezorgd?quote:Op vrijdag 16 november 2018 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Felix Rosenqvist vervangt Pascal Wehrlein in de eerste race, wasrschijnlijk omdat Wehrleins contract met Mercedes nog tot eind dit jaar loopt.
https://www.e-racing.net/(...)in-at-season-opener/
Dit is wel het domste dat ik ooit gezien heb .quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:24 schreef KingRadler het volgende:
ATTACK MODE Is Coming
https://www.ad.nl/andere-(...)haalacties~ae2d7cfc/
gaat dat niet te krap zijn in die cockpitquote:Op dinsdag 4 december 2018 19:48 schreef sasquatsch het volgende:
In ander nieuws: ook Pippa Mann gaat testen in de Formule E. Zij zal naast José Maria Lopez plaatsnemen in de Dragon.
Mwoah, soort DRS. Vind fanboost dommer.quote:Op woensdag 5 december 2018 03:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is wel het domste dat ik ooit gezien heb .
Misschien een beetje slecht verwoord maar er wordt getest met twee wagens. Lopez in de ene en Mann in de andere.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
gaat dat niet te krap zijn in die cockpit
In de paddock wordt dit dan ook de Mario Kart Mode genoemd.quote:Op dinsdag 4 december 2018 19:44 schreef twiFight het volgende:
O.
Mijn.
Fucking.
God.
FE wordt echt een computerspelletje. En dat filmpje zou zo een trailer kunnen zijn voor een nieuwe playstation arcade game.
Niet echt, voor DRS hoef je niet een voorgeprogammeerde lijn te rijden .quote:
Oh, dat had ik niet door. Ik dacht gewoon een knopje voor extra vermogen. Als 'Overtake'.quote:Op woensdag 5 december 2018 18:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet echt, voor DRS hoef je niet een voorgeprogammeerde lijn te rijden .
Zie het als booster pads uit Mario Kart .quote:Op woensdag 5 december 2018 19:40 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oh, dat had ik niet door. Ik dacht gewoon een knopje voor extra vermogen. Als 'Overtake'.
In dat geval.
Jaquote:Op zaterdag 15 december 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
ik zie het alleen niet op Ziggo racing of ben ik alweer te laat?
Oh ja, die had ik willen kijkenquote:Op zaterdag 15 december 2018 11:43 schreef sasquatsch het volgende:
Simon Evans wint de Jaguar iPace eTrophy. Gastrijder Alice Powell wint in de Pro-Am klasse en wordt vijfde overall voor Katherine Legge.
[ afbeelding ]
Ik had deze ook niet gezien, maar zag de uitslag op twitter.quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, die had ik willen kijken
Voor de volgende keer: waar kunnen we dat zien?
Meer bejaard.quote:
Ik weet niet waar die sneer vandaan komt en hoe diep je haat zit, maar Formule-E heeft inmiddels al heel wat mooie races geleverd. De techniek gaat nu ook eindelijk een tandje verder, geen auto-wissel meer op 50% van de race.quote:
Dat is het probleem, dat is helemaal niet waar. Er wordt gewoon een grotere batterij in gezet waardoor de auto's dus weer zwaarder worden. Netto wordt er op snelheid nauwelijks iets gewonnen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De techniek gaat nu ook eindelijk een tandje verder,
Heeft ie gewoon een kut auto en geluk door de weersomstandigheden?quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:24 schreef King_Merc het volgende:
Vandoorne gaat niet echt lekker, de techeeta,s wel
twitter:MWright96 twitterde op zaterdag 15-12-2018 om 13:37:50 Jean-Eric Vergne and Andre Lotterer have served drive-through penalties for overusing power during energy regeneration #ABBFormulaE #AdDiriyahEPrix reageer retweet
Er komt meer taktiek bij kijken dan bij een simpele DRSquote:Op zaterdag 15 december 2018 13:42 schreef Zorro het volgende:
Schakel je je attack mode in, krijg je een SC
Het probleem was dat hun batterij bij de start niet volledig vol was waardoor ze meteen konden beginnen met regenereren en dat is niet toegestaan. De Venturi's hadden hetzelfde probleem.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:39 schreef heywoodu het volgende:twitter:MWright96 twitterde op zaterdag 15-12-2018 om 13:37:50 Jean-Eric Vergne and Andre Lotterer have served drive-through penalties for overusing power during energy regeneration #ABBFormulaE #AdDiriyahEPrix reageer retweet
Dat blijft opvallen, dat ze bij alle raceklasses elk jaar de informatieweergave weer omgooien, zonder fatsoenlijk te testen. En je zou denken dat ze na tientallen jaren met vele raceklasses wel eens uitgevonden hebben wat de duidelijkste ontwerpen zijn en daar gewoon aan vasthouden.quote:Op zondag 16 december 2018 07:53 schreef JayHovah het volgende:
Ok, er mocht wel wat meer info van race-control (einde safetycar, reden drive-through) maar dat zullen ze vast volgende keer opgelost hebben.
De regie was wel ernstig ja. Regelmatig zag je verderop in beeld een inhaalactie maar ging de regie weer over op een shot waar niks gebeurde.quote:Op zondag 16 december 2018 20:10 schreef Sabata het volgende:
Ik vond de regie van slechte kwaliteit. Ze bleven de eerste ronden geheel bij de top hangen en lieten de rest eigenlijk voor wat het was, op de "crash" van Mortara na.
Enne.... RACEWEEKquote:Voormalig Williams F1-coureur Sergey Sirotkin gaat deze maand voor het Mahindra Formule E-team testen in Marrakesh.
Sirotkin reed het afgelopen seizoen in de Formule 1 voor Williams dat steevast in de achterhoede bivakkeerde. De tegenvallende prestaties zorgden er echter voor dat de Rus geen tweede seizoen in de Formule 1 kreeg. Formule E is een aantrekkelijk alternatief gebleken voor de coureur, die eerder al een DTM-wagen testte en ook in verband gebracht werd met het LMP1-programma van geldschieter SMP.
Sirotkin reed in 2016 al eens in een Formule E-wagen en gaat nu op zondag 13 januari testen voor Mahindra, de dag na de race in Marokko. "Het kampioenschap maakt een enorme ontwikkeling door", zei Sirotkin. "De competitie is heel sterk. Er komen steeds meer fabrikanten bij in het kampioenschap en de elektrische wagens zijn de toekomst. De techniek gaat bovendien steeds verder. Ik reed in 2016 al eens in zo'n auto, maar de technologie is sindsdien met stappen voorwaarts gegaan."
Sirotkin deelt de wagen tijdens de test met simulator- en ontwikkelingsrijder Sam Dejonghe. Hij gaat zijn tweede officiële testdag afwerken met Mahindra.
Morgen pasquote:
quote:Mitch Evans Jaguar – 1:17.262
Andre Lotterer DS Techeetah +0.249
Sebastien Buemi Nissan e.dams +0.305
Antonio Felix da Costa BMW Andretti +0.390
Robin Frijns Envision Virgin Racing +0.401
Oliver Rowland Nissan e.dams +0.521
Jose Maria Lopez Geox Dragon +0.556
Oliver Turvey NIO +0.632
Jean-Eric Vergne DS Techeetah +0.689
Alexander Sims BMW Andretti +0.704
Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler +0.712
Edoardo Mortara Venturi +0.964
Stoffel Vandoorne HWA Racelab +1.070
Nelson Piquet Jaguar +1.095
Gary Paffett HWA Racelab +1.149
Pascal Wehrlein Mahindra +1.242
Jerome d’Ambrosio Mahindra +1.273
Sam Bird Envision Virgin Racing +1.518
Tom Dillmann NIO +2.123
Felipe Massa Venturi +2.163
Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +2.995
Max Guenther Geox Dragon +3.179
Was wel goed voor de Virginsquote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
Zo!
Jammer dat er nog maar één ronde gereden werd na de SC
Ja?quote:
Da Costa zat aan de buitenkant en kon geen kant op. Of ik heb het verkeerd gezien...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja?
Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch?
Gewoon niet slim om een 1-2 te riskeren met zo'n aanval. Da Costa ging dat niet zo maar toe staan waardoor ze zich allebei verremden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja?
Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch?
Nou daar ben ik het mee eens, maar het leek er op dat Da Costa al een aantal ronden zijn snelheid kwijt was, want ze verloren veel tijd in een aantal ronden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon niet slim om een 1-2 te riskeren met zo'n aanval. Da Costa ging dat niet zo maar toe staan waardoor ze zich allebei verremden.
Dat kwam omdat D'Ambrosio en beide Virgins attack mode hadden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou daar ben ik het mee eens, maar het leek er op dat Da Costa al een aantal ronden zijn snelheid kwijt was, want ze verloren veel tijd in een aantal ronden.
Ik zou DS en BMW omdraaien. Techeetah is sneller dan BMW.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:14 schreef nils7 het volgende:
Van Dam die zich de pikorde afvraagt maar dat is:
BMW
DS
Audi
Mahindra
Daar twijfelde ik inderdaad aan maar BMW is ook snel over 1 rondje.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik zou DS en BMW omdraaien. Techeetah is sneller dan BMW.
Niet dus. Die heeft zaterdag avond zelf al het boetekleed aangetrokken:quote:Op maandag 14 januari 2019 04:29 schreef twiFight het volgende:
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig.
quote:Devastated da Costa takes blame, apologises for intra-BMW clash
Antonio Felix da Costa blames himself for the clash between the BMW Andretti team-mates in the ABB FIA Formula E Marrakesh E-Prix, and reckons his teammate Alexander Sims could have won the race.
Beiden waren dom bezigquote:Op maandag 14 januari 2019 04:29 schreef twiFight het volgende:
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig.
Dat vind ik sterk van hem.quote:Op maandag 14 januari 2019 07:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet dus. Die heeft zaterdag avond zelf al het boetekleed aangetrokken:
[..]
Gezien het eindresultaat wel. Maar ik zie dit niet als door een teamgenoot van de baan gereden worden. Ten eerste zag je dat Sims duidelijk sneller was en hij kwam er met gemak naast. Sims rijdt niet tegen dacosta aan, die verremt zich zelfstandig. Als Dacosta gewoon optijd geremd had en de boct genomen had, dan was er niets aan de hand geweest. Sims kon sowieso de bocht gewoon halen.quote:
Natuurlijk was het een fout van Da Costa. Maar je verremmen is part of the game. Sims nam bewust dat risico om een zekere 1-2 weg te gooien. Iets dat hij eigenlijk helemaal niet van plan was.quote:Op maandag 14 januari 2019 11:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat vind ik sterk van hem.
[..]
Gezien het eindresultaat wel. Maar ik zie dit niet als door een teamgenoot van de baan gereden worden. Ten eerste zag je dat Sims duidelijk sneller was en hij kwam er met gemak naast. Sims rijdt niet tegen dacosta aan, die verremt zich zelfstandig. Als Dacosta gewoon optijd geremd had en de boct genomen had, dan was er niets aan de hand geweest. Sims kon sowieso de bocht gewoon halen.
Dan kun je zeggen "ja maar Sims had niet moeten proberen in te halen en braaf er achter moeten blijven rijden", maar als je niet mag doen waarvoor je coureur bent dan kun je net zo goed loempiavouwer worden. Misschien wil Bottas dat zitje wel.
Ah, dat van dat team had ik ook nog niet meegekregen.quote:Op maandag 14 januari 2019 14:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Natuurlijk was het een fout van Da Costa. Maar je verremmen is part of the game. Sims nam bewust dat risico om een zekere 1-2 weg te gooien. Iets dat hij eigenlijk helemaal niet van plan was.
Ik denk dat Sims het zelf het beste verwoordt door te zeggen dat het een communicatieprobleem was. Hij was namelijk helemaal niet van plan om Da Costa in te halen totdat hij zag dat de Virgins rap dichterbij kwamen (door hun attack mode).
Er kwam geen reactie uit de pits en toen besloot hij om Da Costa in te halen om te voorkomen dat hij door de Virgins ingehaald zou worden.
Beter hadden ze imho beiden voor de attack mode kunnen gaan voordat de Virgins het gat hadden verkleind en op die manier weer het gat vergroten. Dat signaal had uit de pits moeten komen maar kwam niet waardoor deze situatie ontstond.
https://e-racing365.com/f(...)ion-caused-incident/
twitter:FIAFormulaE twitterde op zaterdag 26-01-2019 om 12:50:36 .@RFrijns haulin' ass in practice 1 👌 #SantiagoEPrix https://t.co/M5Nirl7di0 reageer retweet
Slachtoffer van de loting hoor ik net.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:58 schreef nils7 het volgende:
Ik schakel met de start van de superpole pas in...
Wat is er met de BMWs gebeurd?
Helaas eveneens slachtoffer van de loting, doordat hij in de eerste groep moesr starten net zoals beide Techeetahs, die vlak voor hem staan.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:46 schreef heywoodu het volgende:
We gaan beginnen aan de Superpole, Frijns kwam er helaas niet bij in de buurt.
Omdat hij in de inlap na zijn kwalificatie in de groepsfase zijn remmen niet met dezelfde intensiteit gebruikte als in zijn snelle ronde. Schijnt een nieuwe regel te zijn die dit weekend in ging.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:37 schreef Sabata het volgende:
Geen Pole voor Di Grassi, hij is gediskwalificeerd (weet even niet waarom)
Vandoorne knap in de superpole vijfde, maar moest eigenlijk naar plek 6 omdat ie te laat de pits uitreed. Alsnog vijfde dus dankzij DQ voor Di Grassi
Ah, dus teveel remenergie teruggewonnenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat hij in de inlap na zijn kwalificatie in de groepsfase zijn remmen niet met dezelfde intensiteit gebruikte als in zijn snelle ronde. Schijnt een nieuwe regel te zijn die dit weekend in ging.
quote:“I was disqualified by the stupidest rule that motorsport has ever created.”
Daarvoor rijden ze nog niet hard genoeg. Misschien over 4 jaar met de Gen3 auto.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
Dit zou toch veel leuker zijn op een echt circuit...?
Het hoeft niet meteen Monza of Spa te zijn, maar dit zou toch op, weet ik veel, Zandvoort best tof zijn, denk ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor rijden ze nog niet hard genoeg. Misschien over 4 jaar met de Gen3 auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |