De regie was wel ernstig ja. Regelmatig zag je verderop in beeld een inhaalactie maar ging de regie weer over op een shot waar niks gebeurde.quote:Op zondag 16 december 2018 20:10 schreef Sabata het volgende:
Ik vond de regie van slechte kwaliteit. Ze bleven de eerste ronden geheel bij de top hangen en lieten de rest eigenlijk voor wat het was, op de "crash" van Mortara na.
Enne.... RACEWEEKquote:Voormalig Williams F1-coureur Sergey Sirotkin gaat deze maand voor het Mahindra Formule E-team testen in Marrakesh.
Sirotkin reed het afgelopen seizoen in de Formule 1 voor Williams dat steevast in de achterhoede bivakkeerde. De tegenvallende prestaties zorgden er echter voor dat de Rus geen tweede seizoen in de Formule 1 kreeg. Formule E is een aantrekkelijk alternatief gebleken voor de coureur, die eerder al een DTM-wagen testte en ook in verband gebracht werd met het LMP1-programma van geldschieter SMP.
Sirotkin reed in 2016 al eens in een Formule E-wagen en gaat nu op zondag 13 januari testen voor Mahindra, de dag na de race in Marokko. "Het kampioenschap maakt een enorme ontwikkeling door", zei Sirotkin. "De competitie is heel sterk. Er komen steeds meer fabrikanten bij in het kampioenschap en de elektrische wagens zijn de toekomst. De techniek gaat bovendien steeds verder. Ik reed in 2016 al eens in zo'n auto, maar de technologie is sindsdien met stappen voorwaarts gegaan."
Sirotkin deelt de wagen tijdens de test met simulator- en ontwikkelingsrijder Sam Dejonghe. Hij gaat zijn tweede officiële testdag afwerken met Mahindra.
Morgen pasquote:
quote:Mitch Evans Jaguar – 1:17.262
Andre Lotterer DS Techeetah +0.249
Sebastien Buemi Nissan e.dams +0.305
Antonio Felix da Costa BMW Andretti +0.390
Robin Frijns Envision Virgin Racing +0.401
Oliver Rowland Nissan e.dams +0.521
Jose Maria Lopez Geox Dragon +0.556
Oliver Turvey NIO +0.632
Jean-Eric Vergne DS Techeetah +0.689
Alexander Sims BMW Andretti +0.704
Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler +0.712
Edoardo Mortara Venturi +0.964
Stoffel Vandoorne HWA Racelab +1.070
Nelson Piquet Jaguar +1.095
Gary Paffett HWA Racelab +1.149
Pascal Wehrlein Mahindra +1.242
Jerome d’Ambrosio Mahindra +1.273
Sam Bird Envision Virgin Racing +1.518
Tom Dillmann NIO +2.123
Felipe Massa Venturi +2.163
Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +2.995
Max Guenther Geox Dragon +3.179
Was wel goed voor de Virginsquote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
Zo!
Jammer dat er nog maar één ronde gereden werd na de SC
Ja?quote:
Da Costa zat aan de buitenkant en kon geen kant op. Of ik heb het verkeerd gezien...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja?
Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch?
Gewoon niet slim om een 1-2 te riskeren met zo'n aanval. Da Costa ging dat niet zo maar toe staan waardoor ze zich allebei verremden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja?
Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch?
Nou daar ben ik het mee eens, maar het leek er op dat Da Costa al een aantal ronden zijn snelheid kwijt was, want ze verloren veel tijd in een aantal ronden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon niet slim om een 1-2 te riskeren met zo'n aanval. Da Costa ging dat niet zo maar toe staan waardoor ze zich allebei verremden.
Dat kwam omdat D'Ambrosio en beide Virgins attack mode hadden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou daar ben ik het mee eens, maar het leek er op dat Da Costa al een aantal ronden zijn snelheid kwijt was, want ze verloren veel tijd in een aantal ronden.
Ik zou DS en BMW omdraaien. Techeetah is sneller dan BMW.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:14 schreef nils7 het volgende:
Van Dam die zich de pikorde afvraagt maar dat is:
BMW
DS
Audi
Mahindra
Daar twijfelde ik inderdaad aan maar BMW is ook snel over 1 rondje.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik zou DS en BMW omdraaien. Techeetah is sneller dan BMW.
Niet dus. Die heeft zaterdag avond zelf al het boetekleed aangetrokken:quote:Op maandag 14 januari 2019 04:29 schreef twiFight het volgende:
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig.
quote:Devastated da Costa takes blame, apologises for intra-BMW clash
Antonio Felix da Costa blames himself for the clash between the BMW Andretti team-mates in the ABB FIA Formula E Marrakesh E-Prix, and reckons his teammate Alexander Sims could have won the race.
Beiden waren dom bezigquote:Op maandag 14 januari 2019 04:29 schreef twiFight het volgende:
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig.
Dat vind ik sterk van hem.quote:Op maandag 14 januari 2019 07:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet dus. Die heeft zaterdag avond zelf al het boetekleed aangetrokken:
[..]
Gezien het eindresultaat wel. Maar ik zie dit niet als door een teamgenoot van de baan gereden worden. Ten eerste zag je dat Sims duidelijk sneller was en hij kwam er met gemak naast. Sims rijdt niet tegen dacosta aan, die verremt zich zelfstandig. Als Dacosta gewoon optijd geremd had en de boct genomen had, dan was er niets aan de hand geweest. Sims kon sowieso de bocht gewoon halen.quote:
Natuurlijk was het een fout van Da Costa. Maar je verremmen is part of the game. Sims nam bewust dat risico om een zekere 1-2 weg te gooien. Iets dat hij eigenlijk helemaal niet van plan was.quote:Op maandag 14 januari 2019 11:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat vind ik sterk van hem.
[..]
Gezien het eindresultaat wel. Maar ik zie dit niet als door een teamgenoot van de baan gereden worden. Ten eerste zag je dat Sims duidelijk sneller was en hij kwam er met gemak naast. Sims rijdt niet tegen dacosta aan, die verremt zich zelfstandig. Als Dacosta gewoon optijd geremd had en de boct genomen had, dan was er niets aan de hand geweest. Sims kon sowieso de bocht gewoon halen.
Dan kun je zeggen "ja maar Sims had niet moeten proberen in te halen en braaf er achter moeten blijven rijden", maar als je niet mag doen waarvoor je coureur bent dan kun je net zo goed loempiavouwer worden. Misschien wil Bottas dat zitje wel.
Ah, dat van dat team had ik ook nog niet meegekregen.quote:Op maandag 14 januari 2019 14:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Natuurlijk was het een fout van Da Costa. Maar je verremmen is part of the game. Sims nam bewust dat risico om een zekere 1-2 weg te gooien. Iets dat hij eigenlijk helemaal niet van plan was.
Ik denk dat Sims het zelf het beste verwoordt door te zeggen dat het een communicatieprobleem was. Hij was namelijk helemaal niet van plan om Da Costa in te halen totdat hij zag dat de Virgins rap dichterbij kwamen (door hun attack mode).
Er kwam geen reactie uit de pits en toen besloot hij om Da Costa in te halen om te voorkomen dat hij door de Virgins ingehaald zou worden.
Beter hadden ze imho beiden voor de attack mode kunnen gaan voordat de Virgins het gat hadden verkleind en op die manier weer het gat vergroten. Dat signaal had uit de pits moeten komen maar kwam niet waardoor deze situatie ontstond.
https://e-racing365.com/f(...)ion-caused-incident/
twitter:FIAFormulaE twitterde op zaterdag 26-01-2019 om 12:50:36.@RFrijns haulin' ass in practice 1 👌 #SantiagoEPrix https://t.co/M5Nirl7di0 reageer retweet
Slachtoffer van de loting hoor ik net.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:58 schreef nils7 het volgende:
Ik schakel met de start van de superpole pas in...
Wat is er met de BMWs gebeurd?
Helaas eveneens slachtoffer van de loting, doordat hij in de eerste groep moesr starten net zoals beide Techeetahs, die vlak voor hem staan.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:46 schreef heywoodu het volgende:
We gaan beginnen aan de Superpole, Frijns kwam er helaas niet bij in de buurt.
Omdat hij in de inlap na zijn kwalificatie in de groepsfase zijn remmen niet met dezelfde intensiteit gebruikte als in zijn snelle ronde. Schijnt een nieuwe regel te zijn die dit weekend in ging.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:37 schreef Sabata het volgende:
Geen Pole voor Di Grassi, hij is gediskwalificeerd (weet even niet waarom)
Vandoorne knap in de superpole vijfde, maar moest eigenlijk naar plek 6 omdat ie te laat de pits uitreed. Alsnog vijfde dus dankzij DQ voor Di Grassi
Ah, dus teveel remenergie teruggewonnenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat hij in de inlap na zijn kwalificatie in de groepsfase zijn remmen niet met dezelfde intensiteit gebruikte als in zijn snelle ronde. Schijnt een nieuwe regel te zijn die dit weekend in ging.
quote:“I was disqualified by the stupidest rule that motorsport has ever created.”
Daarvoor rijden ze nog niet hard genoeg. Misschien over 4 jaar met de Gen3 auto.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
Dit zou toch veel leuker zijn op een echt circuit...?
Het hoeft niet meteen Monza of Spa te zijn, maar dit zou toch op, weet ik veel, Zandvoort best tof zijn, denk ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor rijden ze nog niet hard genoeg. Misschien over 4 jaar met de Gen3 auto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |