Als je je gitaar op een interface wil aansluiten is een Jack naar Jack kabel in de instrument-in of Hi-Z input van je interface.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:16 schreef kree het volgende:
Ga ook eens kijken of ik die gitaar via ioad kan aansluiten want wel out erop he. En ik heb een intervace en denk nog wel ff verloopje die van tulp > jack gaat. Eens zien hoe het dan daaruit kom ben wel heel benieuwd eigenlijk. Maar ff kabeltje zoeken die ik nog had.
Een gitaar moet je eigenlijk altijd wel even bijstemmen voordat je gaat spelen. Tip, genoeg gratis "guitar tuner" apps voor je telefoon... https://play.google.com/s(...)tuner&hl=en_US&gl=USquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:09 schreef kree het volgende:
Is trouwens ook wel want ding kwam per dhl post en niet gestemd denk jaar of 3 niet dus heb hem al keer wat opgetuned na eerste stemmen. Maar lijkt me normaal voor zoiets. Moet ff werken dat hout enzo natuurlijk. Tikkeltje te laag is ie nog maar ben er bijna enzo. Het is goed genoeg om te oefenen iig.
Klopt snap de theorie ervan en het aansluiten wel. Maar het lukte ff niet met de kabeltjes die ik had. En volgens mij zou het wel moeten kunnen zo. In het ergste geval is die gitaar kapot. Maarja hij doet het verder ok met batt check enzo. En is ook niet mijn eerste doel. Maar moet hem eens meenemen naar mn broertje ofzo met gewone versterker denk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:58 schreef guitarist het volgende:
[..]
Als je je gitaar op een interface wil aansluiten is een Jack naar Jack kabel in de instrument-in of Hi-Z input van je interface.
Owh toen ik hem kreeg weekje terug helemaal niet gestemd. Dus of te wel moet ff 10x opnieuw omdat het hout "werlkt" Zeg maar ook nog beetje als je hem op toon gaat brengen. Maar lukt me wel. Ik ben natuurlijk toetsenist meer dit is voor erbij dus hoef er niet perfect in te worden. Maar ok kijken maar he hoever ik kom denkquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:59 schreef guitarist het volgende:
[..]
Een gitaar moet je eigenlijk altijd wel even bijstemmen voordat je gaat spelen. Tip, genoeg gratis "guitar tuner" apps voor je telefoon... https://play.google.com/s(...)tuner&hl=en_US&gl=US
Holy moly, dat is lelijk!quote:Op maandag 5 april 2021 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een 2e hands Ibanez RG-420-ER Bio Armour gekocht. Maar ik vond hem niet kleurrijk genoeg.
[ afbeelding ]
Dat is waar!quote:
PRS is ook echt zo'n love it or hate it merk. Akerfeld van Opeth zweert erbijquote:Op maandag 5 april 2021 23:32 schreef shiz het volgende:
Dat is inderdaad zo'n 'sow... nou, dat is wel erg, uhm, apart... ja, interessant... speciaal hoor... iig uniek'-reactie momentje.
Haast sacrilege om een gitaar zo toe te takelen. Maar hey, boeiend wat andere vinden natuurlijk, als jij het maar wat vindt dan: ROCK ON!
Speaking of guitardecoratie... een maat van me heeft een collectie met PRS gitaren...
[ afbeelding ]
Al het andere vindt 'ie maar meuk. Ik had er nog nooit van gehoord, maar wel leuk met die bird inlay.
Nice. Een kennis van me die hier ooit in een lokale folk punk-rock band speelde had er ene. Misschien eens kijken in die richting? Zal vast wel het een en ander van te vinden zijn. Taake was zo vooruitstrevend en heeft het in een black metal plaat toegepast wat op zich best wel klinkt.. al moet je er van houden. Aparte comboquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:23 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb een gitaar banjo (een 6-snarige banjo) te leen van mijn schoonouders. Hebben jullie wel eens op zoiets gespeeld?
Ik vond 'm wel een erg coole klank hebben, maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat leuke nummers hiervoor. Als ik een beetje google naar tabs e.d. kom ik eigenlijk alleen uit op duelling banjo'sJullie een goeie source toevallig?
Nicequote:Op dinsdag 6 april 2021 10:34 schreef shiz het volgende:
Noice @ Graf-Schweinhund ! Sculptuurtje.
Ik heb een Yamaha RGX-121SJ Satin Black. Zoiets:
[ afbeelding ]
Komt binnenkort weer naar me toe.Lag sinds de middelbare school bij m'n ouders met m'n Roland CUBE15. Kwam toen vaak bij een muziekwinkel 's middags na school en die Yamaha vond ik altijd de mooiste. Begon ooit gitaar te spelen omdat mijn buurman dat deed en ik zijn oude gitaar wel mocht gebruiken om te lessen. Toen met m'n krantenwijkgeld een Serena SG-2 nylon acoustic gekocht. Veel gelest heb ik niet en ik kan dan ook geen noot lezen, maar gelukkig genoeg geleerd om op gehoor te spelen.
Zo heb ik ook gedurende de lockdown mezelf pianospelen bijgebracht.
'k Heb nog een keer van de ALDI ofzo een westerngitaar gekocht, mij bevalt steelstring meer dan nylon.En wat jaren later gewoon een fatsoenlijke electrische acoustische gehaald, een KLOS ( https://klosguitars.com ). Carbon fiber!
Speaking of which! Die hebben nog een dag of twee een crowdfunding campaign, ze brengen daarmee dan ook een electrische gitaar en bass op de markt. Misschien iemand anders ook nog interesse?
› https://www.kickstarter.c(...)tric-guitar-and-bass
Haha, dat laatste heb je in een best macabere film (Deliverance; de voorloper van Wrong Turn zeg maar). Inteelt Redneck joch dat een beste potje banjo speelt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:37 schreef shiz het volgende:
Ik heb verder alleen nog een ukelele (Enya X1).
Banjo's klinken wel grappig idd. Zit er niet ook eentje in Old Town Road?Bij die klank stel ik mij altijd zo'n Amerikaans houten huis voor en iemand die dan in een schommelstoel op de veranda zit met een grasspriet in z'n smoelwerk.
![]()
Al op YouTube gekeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |