abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195440677
Als je voor het eerst een gitaar in je handen hebt dan vindt ik die 10 min al aardig optimistisch om alleen al de thow " easy chords" Te spelen. No fucking way man het duurde minimaal een uur voor ik ze soort van vloeiend kreeg.
Do what you love, love what you do!
pi_195440756
Die gitaar in het filmpje is trouwens ook redelijk uit tune. Als je het mij vraagt en heb vaak met gitaristen gespeeld Hahaha. Maar ok opzich legt ie het denk goed uit.?

Vraag is ik zeg het als toetsenist. Denken jullie het ook als gitaristen? Of moet ik een andere zoeken? Want er zijn er zat. Het moet iig totaaaaaal voor een beginner zijn.
pi_195440774
Net te laag gestemd. Zonde. Maargoed maakt voor het idee niet uit.
pi_195440862
Is trouwens ook wel want ding kwam per dhl post en niet gestemd denk jaar of 3 niet dus heb hem al keer wat opgetuned na eerste stemmen. Maar lijkt me normaal voor zoiets. Moet ff werken dat hout enzo natuurlijk. Tikkeltje te laag is ie nog maar ben er bijna enzo. Het is goed genoeg om te oefenen iig.
pi_195441006
Ga ook eens kijken of ik die gitaar via ioad kan aansluiten want wel out erop he. En ik heb een intervace en denk nog wel ff verloopje die van tulp > jack gaat. Eens zien hoe het dan daaruit kom ben wel heel benieuwd eigenlijk. Maar ff kabeltje zoeken die ik nog had.
pi_195471431
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:16 schreef kree het volgende:
Ga ook eens kijken of ik die gitaar via ioad kan aansluiten want wel out erop he. En ik heb een intervace en denk nog wel ff verloopje die van tulp > jack gaat. Eens zien hoe het dan daaruit kom ben wel heel benieuwd eigenlijk. Maar ff kabeltje zoeken die ik nog had.
Als je je gitaar op een interface wil aansluiten is een Jack naar Jack kabel in de instrument-in of Hi-Z input van je interface.
PS4 online: micro_nl
pi_195471469
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:09 schreef kree het volgende:
Is trouwens ook wel want ding kwam per dhl post en niet gestemd denk jaar of 3 niet dus heb hem al keer wat opgetuned na eerste stemmen. Maar lijkt me normaal voor zoiets. Moet ff werken dat hout enzo natuurlijk. Tikkeltje te laag is ie nog maar ben er bijna enzo. Het is goed genoeg om te oefenen iig.
Een gitaar moet je eigenlijk altijd wel even bijstemmen voordat je gaat spelen. Tip, genoeg gratis "guitar tuner" apps voor je telefoon... https://play.google.com/s(...)tuner&hl=en_US&gl=US
pi_195471523
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:58 schreef guitarist het volgende:

[..]

Als je je gitaar op een interface wil aansluiten is een Jack naar Jack kabel in de instrument-in of Hi-Z input van je interface.
Klopt snap de theorie ervan en het aansluiten wel. Maar het lukte ff niet met de kabeltjes die ik had. En volgens mij zou het wel moeten kunnen zo. In het ergste geval is die gitaar kapot. Maarja hij doet het verder ok met batt check enzo. En is ook niet mijn eerste doel. Maar moet hem eens meenemen naar mn broertje ofzo met gewone versterker denk.
pi_195471605
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:59 schreef guitarist het volgende:

[..]

Een gitaar moet je eigenlijk altijd wel even bijstemmen voordat je gaat spelen. Tip, genoeg gratis "guitar tuner" apps voor je telefoon... https://play.google.com/s(...)tuner&hl=en_US&gl=US
Owh toen ik hem kreeg weekje terug helemaal niet gestemd. Dus of te wel moet ff 10x opnieuw omdat het hout "werlkt" Zeg maar ook nog beetje als je hem op toon gaat brengen. Maar lukt me wel. Ik ben natuurlijk toetsenist meer dit is voor erbij dus hoef er niet perfect in te worden. Maar ok kijken maar he hoever ik kom denk ;)
pi_195475443
godverdomme. RIP Eddie ;(
pi_196904288
VROLIJK KERSTFEEST ALLEMAAL!!!!

Moderator woensdag 23 december 2020 @ 15:53:07 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196904528
:o heb mijzelf een orange 35rt gekocht, een weekje gehad en toen kreeg mijn bovenbuur brand en ik een beetje waterschade in mijn plafond en nu staat hij al 2 weken ingepakt in huis terwijl ik wacht op nieuw laminaat en behang. Vandaag kwam ook nog een distortion pedaal binnen (big muff deluxe) Maar heb dus mijn orange maar een weekje kunnen proberen :D wel blij mee trouwens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196986975
Meer mensen die Antoine Boyer volgen?

Dit Franse mega talent zie je hier op een (in 7 jaar) zelfgebouwde klassieke gitaar soepel wat Scarlatti spelen:

Maar met plectrum kan hij het ook, bijvoorbeeld met wat gypsy:

8)7
  maandag 5 april 2021 @ 18:50:38 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198868358
Ik heb een 2e hands Ibanez RG-420-ER Bio Armour gekocht. Maar ik vond hem niet kleurrijk genoeg.

[ Bericht 13% gewijzigd door Papierversnipperaar op 05-04-2021 20:25:06 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_198872934
quote:
7s.gif Op maandag 5 april 2021 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een 2e hands Ibanez RG-420-ER Bio Armour gekocht. Maar ik vond hem niet kleurrijk genoeg.

[ afbeelding ]
Holy moly, dat is lelijk! :D
  maandag 5 april 2021 @ 22:39:15 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198873164
quote:
10s.gif Op maandag 5 april 2021 22:24 schreef guitarist het volgende:

[..]

Holy moly, dat is lelijk! :D
Dat is waar! :D Maar ik ben toch trots op mezelf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 5 april 2021 @ 23:32:17 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198873945
Dat is inderdaad zo'n 'sow... nou, dat is wel erg, uhm, apart... ja, interessant... speciaal hoor... iig uniek'-reactie momentje. :P
Haast sacrilege om een gitaar zo toe te takelen. Maar hey, boeiend wat andere vinden natuurlijk, als jij het maar wat vindt dan: ROCK ON!

Speaking of guitardecoratie... een maat van me heeft een collectie met PRS gitaren...

Al het andere vindt 'ie maar meuk. Ik had er nog nooit van gehoord, maar wel leuk met die bird inlay.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:23:45 #268
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198875946
Mijn laatste aanschaf voor een prikkie. Een Klira-Cort kopie van de Hondo H1 Death Dagger.
Zeldzaam ding en als er een gitaar 80's metal schreeuwt dan is het deze wel.
Heeft wel een flinke opknapbeurt/makeover nodig daar de lak zwaar beschadigd is en een aantal onderdelen niet orgineel zijn en her en der ghetto-rigged zijn toegepast. Er komen iig een Kahler tremolo en Dimarzio PAF pro in.

''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:33:12 #269
274840 Graf-Schweinhund
pi_198876074
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 23:32 schreef shiz het volgende:
Dat is inderdaad zo'n 'sow... nou, dat is wel erg, uhm, apart... ja, interessant... speciaal hoor... iig uniek'-reactie momentje. :P
Haast sacrilege om een gitaar zo toe te takelen. Maar hey, boeiend wat andere vinden natuurlijk, als jij het maar wat vindt dan: ROCK ON!

Speaking of guitardecoratie... een maat van me heeft een collectie met PRS gitaren...
[ afbeelding ]
Al het andere vindt 'ie maar meuk. Ik had er nog nooit van gehoord, maar wel leuk met die bird inlay.
PRS is ook echt zo'n love it or hate it merk. Akerfeld van Opeth zweert erbij :)
Ik heb nog niet de kans gehad op ene te spelen maar ben stiekem wel benieuwd naar hoe die in de hand liggen.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:23:06 #270
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_198876806
Ik heb een gitaar banjo (een 6-snarige banjo) te leen van mijn schoonouders. Hebben jullie wel eens op zoiets gespeeld?

Ik vond 'm wel een erg coole klank hebben, maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat leuke nummers hiervoor. Als ik een beetje google naar tabs e.d. kom ik eigenlijk alleen uit op duelling banjo's :P Jullie een goeie source toevallig?
Robert Moog died for our synths
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:27:26 #271
274840 Graf-Schweinhund
pi_198876856
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:23 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb een gitaar banjo (een 6-snarige banjo) te leen van mijn schoonouders. Hebben jullie wel eens op zoiets gespeeld?

Ik vond 'm wel een erg coole klank hebben, maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat leuke nummers hiervoor. Als ik een beetje google naar tabs e.d. kom ik eigenlijk alleen uit op duelling banjo's :P Jullie een goeie source toevallig?
Nice. Een kennis van me die hier ooit in een lokale folk punk-rock band speelde had er ene. Misschien eens kijken in die richting? Zal vast wel het een en ander van te vinden zijn. Taake was zo vooruitstrevend en heeft het in een black metal plaat toegepast wat op zich best wel klinkt.. al moet je er van houden. Aparte combo :P
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:34:47 #272
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198876944
Noice @ Graf-Schweinhund ! Sculptuurtje. :Y

Ik heb een Yamaha RGX-121SJ Satin Black. Zoiets:

Komt binnenkort weer naar me toe. :P Lag sinds de middelbare school bij m'n ouders met m'n Roland CUBE15. Kwam toen vaak bij een muziekwinkel 's middags na school en die Yamaha vond ik altijd de mooiste. Begon ooit gitaar te spelen omdat mijn buurman dat deed en ik zijn oude gitaar wel mocht gebruiken om te lessen. Toen met m'n krantenwijkgeld een Serena SG-2 nylon acoustic gekocht. Veel gelest heb ik niet en ik kan dan ook geen noot lezen, maar gelukkig genoeg geleerd om op gehoor te spelen. :D Zo heb ik ook gedurende de lockdown mezelf pianospelen bijgebracht.

'k Heb nog een keer van de ALDI ofzo een westerngitaar gekocht, mij bevalt steelstring meer dan nylon. :Y En wat jaren later gewoon een fatsoenlijke electrische acoustische gehaald, een KLOS ( https://klosguitars.com ). Carbon fiber! :7
Speaking of which! Die hebben nog een dag of twee een crowdfunding campaign, ze brengen daarmee dan ook een electrische gitaar en bass op de markt. Misschien iemand anders ook nog interesse? :Y)
https://www.kickstarter.c(...)tric-guitar-and-bass
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:37:12 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198876978
Ik heb verder alleen nog een ukelele (Enya X1).
Banjo's klinken wel grappig idd. Zit er niet ook eentje in Old Town Road? :P Bij die klank stel ik mij altijd zo'n Amerikaans houten huis voor en iemand die dan in een schommelstoel op de veranda zit met een grasspriet in z'n smoelwerk. :D _O- Al op YouTube gekeken?
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:45:44 #274
274840 Graf-Schweinhund
pi_198877109
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:34 schreef shiz het volgende:
Noice @ Graf-Schweinhund ! Sculptuurtje. :Y

Ik heb een Yamaha RGX-121SJ Satin Black. Zoiets:
[ afbeelding ]
Komt binnenkort weer naar me toe. :P Lag sinds de middelbare school bij m'n ouders met m'n Roland CUBE15. Kwam toen vaak bij een muziekwinkel 's middags na school en die Yamaha vond ik altijd de mooiste. Begon ooit gitaar te spelen omdat mijn buurman dat deed en ik zijn oude gitaar wel mocht gebruiken om te lessen. Toen met m'n krantenwijkgeld een Serena SG-2 nylon acoustic gekocht. Veel gelest heb ik niet en ik kan dan ook geen noot lezen, maar gelukkig genoeg geleerd om op gehoor te spelen. :D Zo heb ik ook gedurende de lockdown mezelf pianospelen bijgebracht.

'k Heb nog een keer van de ALDI ofzo een westerngitaar gekocht, mij bevalt steelstring meer dan nylon. :Y En wat jaren later gewoon een fatsoenlijke electrische acoustische gehaald, een KLOS ( https://klosguitars.com ). Carbon fiber! :7
Speaking of which! Die hebben nog een dag of twee een crowdfunding campaign, ze brengen daarmee dan ook een electrische gitaar en bass op de markt. Misschien iemand anders ook nog interesse? :Y)
https://www.kickstarter.c(...)tric-guitar-and-bass
Nice :) Die Yamaha'tjes zijn klasse gitaren!
M'n allround go-to gitaar. RGX 312

Tof dat je piano speelt. Ik heb enkele pogingen gewaagd maar heb er het geduld niet voor. Ik houd 't bij gitaar en bas. Als huidig bassist in 2 bands al druk genoeg mee. :)
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:49:10 #275
274840 Graf-Schweinhund
pi_198877159
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:37 schreef shiz het volgende:
Ik heb verder alleen nog een ukelele (Enya X1).
Banjo's klinken wel grappig idd. Zit er niet ook eentje in Old Town Road? :P Bij die klank stel ik mij altijd zo'n Amerikaans houten huis voor en iemand die dan in een schommelstoel op de veranda zit met een grasspriet in z'n smoelwerk. :D _O- Al op YouTube gekeken?
Haha, dat laatste heb je in een best macabere film (Deliverance; de voorloper van Wrong Turn zeg maar). Inteelt Redneck joch dat een beste potje banjo speelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')