abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179152385
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:40 schreef Kyran het volgende:
Volgend jaar doet Turkije misschien weer mee :D

Zat er toevallig laatst naar te zoeken en eigenlijk was het al dit jaar de bedoeling. Waren op een gegeven moment sterke geruchten dat Manga weer mee zou doen voor Turkije, maar uiteindelijk om onduidelijke redenen toch niet doorgegaan.

Zou leuk zijn om Turkije weer terug te hebben.
Dat zegt Turkije elk jaar.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 mei 2018 @ 13:23:08 #52
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179152600
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:07 schreef Greys het volgende:

[..]

De inzendingen zijn vaak wel tof, maar met Turkije haal je nog meer het diaspora circus weer terug. Mag hoor maar ik zou er ook niet echt heel blij van worden. :P
Als Roemenië, Armenië, Azerbeidzjan, Griekenland het niet voor elkaar kreeg dit jaar moeten wij ons minder zorgen gaan maken over de zogenaamde diaspora circus hoor.

Probleem is echt de jury op dit moment, niet de televoters.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 mei 2018 @ 13:30:31 #53
416575 crew  Evenstar
pi_179152796
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik vond de laatste inzending van Turkije persoonlijk nou niet echt goed en best een beetje gimmicky.
Die was ook slecht ja, dronken matroos :D
pi_179153030
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die was ook slecht ja, dronken matroos :D
Wel betere staging dan Waylon ;)
There's a frood who really knows where his towel is.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2018 @ 13:43:27 #55
43556 miss_dynastie
pi_179153127
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik vond de laatste inzending van Turkije persoonlijk nou niet echt goed en best een beetje gimmicky.
Can Bonomo toch? Genot O+
  maandag 14 mei 2018 @ 13:46:35 #56
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179153207
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Die ja, vreselijk. :N
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  ESF Reporter maandag 14 mei 2018 @ 13:47:09 #57
87554 Cee
Welluk?
pi_179153220
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vond ik ook. :@ O+
pi_179153717
Turkije naar Israel?
hmz... ik weet niet hoor, ik denk dat ze nog maar een jaartje overslaan
  maandag 14 mei 2018 @ 14:25:28 #59
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_179154239
zijn er nog meer landen afwezig? Wellicht beter een 3e halve finale ronde te houden dan :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_179154349
YES! TURKIJE TERUG! Dan kan ik de nazi uit gaan hangen _O_ _O_ _O_ _O_

Het liefst met Hadise aub
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 mei 2018 @ 14:32:28 #61
416575 crew  Evenstar
pi_179154413
Ik ben nu al benieuwd wat voor geniaals Moldavië weer gaat sturen _O_
pi_179154458
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:32 schreef Kyran het volgende:
Ik ben nu al benieuwd wat voor geniaals Moldavië weer gaat sturen _O_
Het verbaast me zo erg hoe 1 van de armste landen in Europa het iedere keer voor elkaar krijgt om iets mafs met goeie staging te sturen. België is een tyfus rijk land en zelfs zij krijgen voor het elkaar om hun staging te verkloten. The fuck?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 mei 2018 @ 14:39:38 #63
416575 crew  Evenstar
pi_179154573
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:34 schreef Nexum het volgende:

[..]

Het verbaast me zo erg hoe 1 van de armste landen in Europa het iedere keer voor elkaar krijgt om iets mafs met goeie staging te sturen. België is een tyfus rijk land en zelfs zij krijgen voor het elkaar om hun staging te verkloten. The fuck?
Geniale is dat het ook geen kut kost hoor wat Moldavië steeds doet. Podium van dit jaar kan je voor een paar tientjes knutselen door spullen te halen bij de Gamma.

Vorig jaar hadden ze wel gebruik gemaakt van alle LED-schermen, maar verder niks speciaals. Wat nette pakken, een sax en een grappig dansje.

Jaar er voor kan ik mij niet echt herinneren, maar volgens mij was dat niet veel soeps.

Goede staging hoeft niet duur te zijn.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:52:21 #64
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179154906
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geniale is dat het ook geen kut kost hoor wat Moldavië steeds doet. Podium van dit jaar kan je voor een paar tientjes knutselen door spullen te halen bij de Gamma.

Vorig jaar hadden ze wel gebruik gemaakt van alle LED-schermen, maar verder niks speciaals. Wat nette pakken, een sax en een grappig dansje.

Jaar er voor kan ik mij niet echt herinneren, maar volgens mij was dat niet veel soeps.

Toen hadden ze een ruimtepak van aluminiumfolie oid, nummer was verder weinig aan idd.

Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 14 mei 2018 @ 14:54:08 #65
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_179154967
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of je schaft gewoon een paar puntmutsen aan.

pi_179154999
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef Koen66 het volgende:
zijn er nog meer landen afwezig? Wellicht beter een 3e halve finale ronde te houden dan :P
Marokko 1980
pi_179156619
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:25 schreef Koen66 het volgende:
Een hoop volgens mij. Luxemburg al decennia niet meer gezien bijvoorbeeld. Liechtenstein, Andorra en Monaco ook al jaren niet meer gespot. Maar dat snap ik wel een beetje.
En verder mogen alle landen die in de EBU zitten in principe meedoen. En dat zijn er nogal wat. Zoals: Algerije, Egypte, Jordanië, Libanon, Libië, Tunesië, Marokko. Maar die zie ik niet naar Israel vertekken. Oh, en ik vergeet Vaticaanstad.

Verder wilden ooit de Faeröer eilanden en Groenland meedoen, maar die mochten niet, omdat het geen onafhankelijke landen zijn. Wel zelfbestuur, maar onder Deense kroon. En dus onderdeel van het koninkrijk van Denemarken.

Er is dus best ruimte voor een 3de halve finale B:)B Als iedereen zou komen.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:34:54 #68
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179157014
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:34 schreef Nexum het volgende:

[..]

Het blijft heel knap van Moldavië ja. Het is vaak wel zo dat je creatiever moet zijn met minder geld. En als je dan mensen hebt die dat ook zijn, dan kan dat iets goeds opleveren. Als je veel geld hebt, dan kun je alles wel bedenken en gaat het ook weleens fout.

Dat geldt zeker niet voor iedereen overigens. Want Zweden bewijst met veel geld elk jaar veel te kunnen. En San Marino is ook vrij arm, maar bakt er qua staging meestal weinig van. Al komt dat ook wel door het lage aantal inwoners.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:39:48 #69
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179157104
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:25 schreef Andromache het volgende:

[..]

Serieus! Zo kondigde Jantje Smit het ESF toch aan in het jaar dat de 3JS meededen? Excl. Rode Plein dan. Het gore lef.
Ja. Vandaar ook die reactie :P Maar is eigenlijk al een kopie van mijn reactie op Finland en het Senatorplein, vanwege het troslogo.

Die opmerking van Jan en Daniël toen was echt heel triest.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:43:18 #70
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179157168
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:13 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Een hoop volgens mij. Luxemburg al decennia niet meer gezien bijvoorbeeld. Liechtenstein, Andorra en Monaco ook al jaren niet meer gespot. Maar dat snap ik wel een beetje.
En verder mogen alle landen die in de EBU zitten in principe meedoen. En dat zijn er nogal wat. Zoals: Algerije, Egypte, Jordanië, Libanon, Libië, Tunesië, Marokko. Maar die zie ik niet naar Israel vertekken. Oh, en ik vergeet Vaticaanstad.

Verder wilden ooit de Faeröer eilanden en Groenland meedoen, maar die mochten niet, omdat het geen onafhankelijke landen zijn. Wel zelfbestuur, maar onder Deense kroon. En dus onderdeel van het koninkrijk van Denemarken.

Er is dus best ruimte voor een 3de halve finale B:)B Als iedereen zou komen.
Bosnië is recent nog afgehaakt, dus die zou nog kunnen terugkomen. Verder heb je nog Slowakije die een paar heeft meegedaan, maar er alweer jaren niet bij is. Misschien dat het succes van Tsjechië hun mening doet veranderen. En je hebt nog kans dat Kosovo er over een paar jaar bij is.
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 19:15:14 #71
375570 crew  Cyan9
pi_179159854
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:43 schreef Redefine het volgende:

[..]

Bosnië is recent nog afgehaakt, dus die zou nog kunnen terugkomen. Verder heb je nog Slowakije die een paar heeft meegedaan, maar er alweer jaren niet bij is. Misschien dat het succes van Tsjechië hun mening doet veranderen. En je hebt nog kans dat Kosovo er over een paar jaar bij is.
Dat al die Oostbloklanden afsplitsen van elkaar, dat is een complot! Zo kunnen ze meer burenstemmen!1!!!1!1!!1!!!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179160000
Liechtenstein gaat debuteren dit jaar trouwens, is nog niet officieel bevestigd maar alles wijst erop sinds ze volgens mij bijna lid zijn van de EBU
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 19:36:55 #73
375570 crew  Cyan9
pi_179160266
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:25 schreef Nexum het volgende:
Liechtenstein gaat debuteren dit jaar trouwens, is nog niet officieel bevestigd maar alles wijst erop sinds ze volgens mij bijna lid zijn van de EBU
Dat verhaaltje staat al meerdere jaren vermeld op wikipedia pagina's van verschillende edities van het songfestival. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179163192
Hoe post je gifs hier trouwens? :+
  maandag 14 mei 2018 @ 21:42:28 #75
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_179163298
Ik heb inmiddels een klein beetje verwerkt wat er is gebeurd.

Gisteren voelde ik me oprecht wel heel kut. Het is in potentie zo'n mooi evenement hè, dat Songfestival. Zoveel goede muziek, en zeker dit jaar was het niveau in de breedte uitzonderlijk hoog, sowieso minimaal 4 nummers (inclusief die van Nederland, da's voor het eerst) die ik regelmatig ga blijven luisteren, misschien wel meer (stuk of 7-8). Het zou zo mooi zijn als dat eindelijk een keer beloond wordt. Maar niks hoor, het is weer zo'n ongelofelijk schijtnummer dat er met de hoofdprijs vandoor gaat. Het ESF heeft al zo'n slecht imago en het wordt alleen maar slechter met dit soort ongein. Echt alles aan die inzending van Israël was kut, het nummer was kut, de boodschap was kut, de zangeres kwam vreselijk onsympathiek over, en het is nét catchy genoeg dat het ook nog in je kop blijft hangen. Voor het vijfde jaar op rij ben ik niet te spreken over de winnaar, sterker nog, het is erger dan ooit en wat dat betreft vrees ik al voor volgend jaar.

Maar vandaag is het normale leven weer begonnen en gaat het wel weer oké. Ik post hier weer, en ik luister nu naar Non Me Avete Fatto Niente, een heel erg fijn nummer dat de tand des tijds uitstekend zal doorstaan, vermoed ik. Ook nog zeer verdienstelijk 5e geworden uiteindelijk, ondanks die mislukte 'vak'jury (ik hoop nog steeds dat ze die onzin een keer weer afschaffen). Ik troost me met La Forza, met het briljante metalnummer Viszlát Nyár, en de beste Nederlandse inzending ooit op naam van Waylon. Geen enkele mislukte muziekkenner kan de goede muziek die uitgebracht is van me afnemen, en dat is een pleister op de wonde. Als de uitslag ruk is, maak ik mijn eigen uitslag wel. :)

Verder troost ik me met het feit dat het wel goed is voor het land Israël dat ze volgend jaar het ESF mogen organiseren. Ik heb sinds zaterdagavond nog geen nieuwsberichten erover bekeken, dus geen idee hoe en wat ze het gaan doen, maar ik kan me voorstellen dat het wel goed voor het land is, net als de start van de Giro. Jammer genoeg ga ik volgend jaar nog een keer tegen Netta aan moeten kijken, maar afgezien daarvan zullen ze er vast wel iets van maken daar in het Beloofde Land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')