Ook andere generaties moeten inmiddels het licht toch gezien hebben?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:29 schreef Slacentrifuge het volgende:
Helemaal terechte klacht, als je van “onze” generatie bent heb je echt geen enkel excuus. Dan ben je gewoon dom als je rookt.
Redenen genoeg dus om er niet aan te beginnen. Ga in plaats daarvan fappen ofzo idk.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:23 schreef Harvest89 het volgende:
Omdat er nicotine in zit. Zwaar verslavend, waar je allerlei afkickverschijnselen van krijgt als je er mee stopt. Veel mensen stressen al de hele dag door, stoppen met roken maakt dat (tijdelijk) nog erger.
Klopt, je ziet het vaker terug bij mensen die het wat minder hebben. Daarentegen ken ik ook genoeg universitair geschoolde mensen die met regelmaat een sigaret opsteken.quote:Meeste mensen die roken komen uit sociale onderklasse, die maken genoeg ellende mee waardoor ze vaak even een sigaret nodig hebben om tot rust te kunnen komen,
Pfff, zo iemand die rook in mijn gezicht blaast, klootzakquote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:23 schreef Sanddr het volgende:
Terechte klacht, ook al ben ik zelf ook zo iemand.
Ik zeg echt niet dat iedereen die een sigaret opsteekt dom is. Het is een makkelijke manier om even tot rust te komen (en een sociaal acceptabele reden om even buiten te kunnen staan.) Het sociale element speelt natuurlijk ook een rol. Het is gezellig om aan het eind van de dag er eentje op te steken met iemand anders en het is het aangewezen moment om even bij te praten met anderen.quote:
Nice manquote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:34 schreef JimmyDean het volgende:
Omdat ik begonnen ben toen ik 15 was, dan is kanker niet iets waar je aan denkt, maar wil je gewoon in de schoolpauze een sigaretje paffen.
Nu gestopt overigens.
De reden dat ik dit onderscheid maak is omdat roken vroeger nog meer geaccepteerd werd dan nu. Het kwam tot het begin van de jaren 90 voor dat leraren een sigaret opstaken voor de klas.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:35 schreef Somberling het volgende:
50 jaar geleden wist iedereen al wat roken met je deed. Hell, zelfs Adolf Hitler was tegen roken.
Ik rook een pakje Van Nelle zwaar per dag en als ik over 10 jaar doodga aan longkanker dan moet het maar zo zijn. Het is niet dat ik dit leven heel erg leuk vind.
Rot voor jequote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:16 schreef Rugdopey het volgende:
ik rook omdat ik stress heb. ik heb stress omdat ik rook. het is een visuele cirkel
Sigaren roken is trouwens minder schadelijk, aangezien je daarbij niet de rook inhaleert, zoals bij sigaretten wel het geval isquote:[
echte bazen roken cigaren
Steek er ook eentje voor mij opquote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:32 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
ja steek er nu 1 op heerlijk heerlijk
Bij mij is het omgekeerde het geval, aangezien ik sinds kort lange dagen in de horeca maak. Ik erger me er best wel aan als ik jongere personen zie roken. Je weet beter dan dat, denk ik danquote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:36 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik zie in mijn directe omgeving het aantal rokers alleen maar verder afnemen eigenlijk.
Ik ken weinig mensen die op de universiteit hebben gezeten, maar ik geloof je graag.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:40 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Klopt, je ziet het vaker terug bij mensen die het wat minder hebben. Daarentegen ken ik ook genoeg universitair geschoolde mensen die met regelmaat een sigaret opsteken.
Ik hou je toch niet tegen, ga je gang, ik vind alleen dat er te nonchalant over gedaan wordt. Te veel mensen die dicht bij mij staan zijn verslaafd aan roken, dus er geen mening over hebben kan ik niet. Verder maak ik er ook nooit een opmerking over als ik mensen zie roken. Dat komt alleen maar betweterig over.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:48 schreef BoneThugss het volgende:
Wat ben jij voor idioot, bemoei je met je eigen shit.
waarschijnlijk zal pijproken binnenkort bij hipsters een comeback makenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:50 schreef Rugdopey het volgende:
roken is stoer. ik kan het alle kinderen aanraden!
Zeker, eens.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:53 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ook andere generaties moeten inmiddels het licht toch gezien hebben?
Heb even snel gegoogeld om te kijken wat te cijfers zouden vertellen, en je hebt zeker gelijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:04 schreef Domnivoor het volgende:
Rokers boven de 35 wisten ook wel beter toen ze ermee begonnen.
In 1963 waren er in Nederland al campagnes om roken te ontmoedigen.
pijproken is alleen voor de opperbazen!quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:59 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
Ik hou je toch niet tegen, ga je gang, ik vind alleen dat er te nonchalant over gedaan wordt. Te veel mensen die dicht bij mij staan zijn verslaafd aan roken, dus er geen mening over hebben kan ik niet. Verder maak ik er ook nooit een opmerking over als ik mensen zie roken. Dat komt alleen maar betweterig over.
[..]
waarschijnlijk zal pijproken binnenkort bij hipsters een comeback maken
quote:
En dat is ook onzin, zouden ze jou of mijn stresslevel meten is die hetzelfde als bij een roker na zo'n kankerstaafje. Oftewel, je stresslevel zonder peuk wordt hoger, verder doet het niks.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:12 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Ik snap dat mensen roken als stressverminderend ervaren, maar is dat nou echt meer waard dan een aantal gezonde jaren van je leven?
Het maakt je niet per se rustiger, maar voor iemand met een verslaving kan roken een ontzettende rust geven, aangezien je anders te maken krijgt met ontwenningsverschijnselen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dat is ook onzin, zouden ze jou of mijn stresslevel meten is die hetzelfde als bij een roker na zo'n kankerstaafje. Oftewel, je stresslevel zonder peuk wordt hoger, verder doet het niks.
hier ook.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:36 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik zie in mijn directe omgeving het aantal rokers alleen maar verder afnemen eigenlijk.
De visuele cirkel, wie kent 'm niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:27 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
dacht t zelfde idd. visuele cirkel :’)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Dat doe ik nooit! Sowieso nooit op het terras, in de buurt van kinderen, in de rij etc.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:40 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
Pfff, zo iemand die rook in mijn gezicht blaast, klootzak
lach maar als je er eenmaal aan vast zit lach je wel andersquote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:27 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
dacht t zelfde idd. visuele cirkel :’)
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:35 schreef Somberling het volgende:
.
Ik rook een pakje Van Nelle zwaar per dag
Vicieuzequote:Op zondag 13 mei 2018 00:28 schreef Rugdopey het volgende:
[..]
lach maar als je er eenmaal aan vast zit lach je wel anders
Dat komt ook omdat de prijzen steeds met slechts enkele centen omhoog gaan. Daardoor merk je het niet echt.quote:Op zondag 13 mei 2018 02:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat me meer verbaasd is dat rokers sigaretten nog steeds niet te duur vinden, ze blijven het kopen. Vaak zijn het niet eens mensen met (veel) geld en toch hebben ze het geld beschikbaar voor deze meuk.
Hoe staat het daar met de illegale tabak handel vraag ik mij dan af, in New York zijn sigaretten ook abnormaal duur daar zie je allemaal illegale straatverkopers die losse peuken ect verkopen.quote:Op zondag 13 mei 2018 02:22 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat de prijzen steeds met slechts enkele centen omhoog gaan. Daardoor merk je het niet echt.
Ik denk dat veel rokers zouden stoppen als de prijzen met laten we zeggen 10 euro zouden stijgen. In Australië zijn pakjes sigaretten bijvoorbeeld kneiterduur geworden, bijna 20 euro als ik het goed heb (en de prijzen stijgen ieder jaar met 12,5%) Daar daalt het aantal rokers aardig hard.
daar heb je meteen de verklaring, alleen vmbo of lagergeschoolde nietsnutten werken in de horeca en daar horen ook bijbehorende domme gebruiken bij, zoals rokenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:12 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
ik werk in de horeca en ik kan gerust zeggen dat 95% van de mensen waarmee ik werk rookt),
quote:Op zondag 13 mei 2018 10:01 schreef Mr.Worldwide het volgende:
[..]
daar heb je meteen de verklaring, alleen vmbo of lagergeschoolde nietsnutten werken in de horeca en daar horen ook bijbehorende domme gebruiken bij, zoals roken
dus de reden dat ze nog roken = domheid
heb jaren geleden nog van die dingen verhandeld, 's nachts op parkeerplaatsen de goederen uit de kofferbak verkochtquote:Op zondag 13 mei 2018 02:35 schreef kiffer het volgende:
BRABANT - Steeds vaker stuiten politie en FIOD op illegale sigarettenfabrieken. Vorig jaar werden zes, waarvan drie in Brabant, van deze productielocaties ontmanteld. In 2018 al vier, waarvan drie in Brabant. Maandagavond werd in Bergen op Zoom na een brand weer een illegale sigarettenfabriek ontdekt.
https://www.ed.nl/brabant(...)in-brabant~a45dce74/
Ook interessant trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |