Ook andere generaties moeten inmiddels het licht toch gezien hebben?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:29 schreef Slacentrifuge het volgende:
Helemaal terechte klacht, als je van “onze” generatie bent heb je echt geen enkel excuus. Dan ben je gewoon dom als je rookt.
Redenen genoeg dus om er niet aan te beginnen. Ga in plaats daarvan fappen ofzo idk.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:23 schreef Harvest89 het volgende:
Omdat er nicotine in zit. Zwaar verslavend, waar je allerlei afkickverschijnselen van krijgt als je er mee stopt. Veel mensen stressen al de hele dag door, stoppen met roken maakt dat (tijdelijk) nog erger.
Klopt, je ziet het vaker terug bij mensen die het wat minder hebben. Daarentegen ken ik ook genoeg universitair geschoolde mensen die met regelmaat een sigaret opsteken.quote:Meeste mensen die roken komen uit sociale onderklasse, die maken genoeg ellende mee waardoor ze vaak even een sigaret nodig hebben om tot rust te kunnen komen,
Pfff, zo iemand die rook in mijn gezicht blaast, klootzakquote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:23 schreef Sanddr het volgende:
Terechte klacht, ook al ben ik zelf ook zo iemand.
Ik zeg echt niet dat iedereen die een sigaret opsteekt dom is. Het is een makkelijke manier om even tot rust te komen (en een sociaal acceptabele reden om even buiten te kunnen staan.) Het sociale element speelt natuurlijk ook een rol. Het is gezellig om aan het eind van de dag er eentje op te steken met iemand anders en het is het aangewezen moment om even bij te praten met anderen.quote:
Nice manquote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:34 schreef JimmyDean het volgende:
Omdat ik begonnen ben toen ik 15 was, dan is kanker niet iets waar je aan denkt, maar wil je gewoon in de schoolpauze een sigaretje paffen.
Nu gestopt overigens.
De reden dat ik dit onderscheid maak is omdat roken vroeger nog meer geaccepteerd werd dan nu. Het kwam tot het begin van de jaren 90 voor dat leraren een sigaret opstaken voor de klas.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:35 schreef Somberling het volgende:
50 jaar geleden wist iedereen al wat roken met je deed. Hell, zelfs Adolf Hitler was tegen roken.
Ik rook een pakje Van Nelle zwaar per dag en als ik over 10 jaar doodga aan longkanker dan moet het maar zo zijn. Het is niet dat ik dit leven heel erg leuk vind.
Rot voor jequote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:16 schreef Rugdopey het volgende:
ik rook omdat ik stress heb. ik heb stress omdat ik rook. het is een visuele cirkel
Sigaren roken is trouwens minder schadelijk, aangezien je daarbij niet de rook inhaleert, zoals bij sigaretten wel het geval isquote:[
echte bazen roken cigaren
Steek er ook eentje voor mij opquote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:32 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
ja steek er nu 1 op heerlijk heerlijk
Bij mij is het omgekeerde het geval, aangezien ik sinds kort lange dagen in de horeca maak. Ik erger me er best wel aan als ik jongere personen zie roken. Je weet beter dan dat, denk ik danquote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:36 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik zie in mijn directe omgeving het aantal rokers alleen maar verder afnemen eigenlijk.
Ik ken weinig mensen die op de universiteit hebben gezeten, maar ik geloof je graag.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:40 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Klopt, je ziet het vaker terug bij mensen die het wat minder hebben. Daarentegen ken ik ook genoeg universitair geschoolde mensen die met regelmaat een sigaret opsteken.
Ik hou je toch niet tegen, ga je gang, ik vind alleen dat er te nonchalant over gedaan wordt. Te veel mensen die dicht bij mij staan zijn verslaafd aan roken, dus er geen mening over hebben kan ik niet. Verder maak ik er ook nooit een opmerking over als ik mensen zie roken. Dat komt alleen maar betweterig over.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:48 schreef BoneThugss het volgende:
Wat ben jij voor idioot, bemoei je met je eigen shit.
waarschijnlijk zal pijproken binnenkort bij hipsters een comeback makenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:50 schreef Rugdopey het volgende:
roken is stoer. ik kan het alle kinderen aanraden!
Zeker, eens.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:53 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ook andere generaties moeten inmiddels het licht toch gezien hebben?
Heb even snel gegoogeld om te kijken wat te cijfers zouden vertellen, en je hebt zeker gelijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:04 schreef Domnivoor het volgende:
Rokers boven de 35 wisten ook wel beter toen ze ermee begonnen.
In 1963 waren er in Nederland al campagnes om roken te ontmoedigen.
pijproken is alleen voor de opperbazen!quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:59 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
Ik hou je toch niet tegen, ga je gang, ik vind alleen dat er te nonchalant over gedaan wordt. Te veel mensen die dicht bij mij staan zijn verslaafd aan roken, dus er geen mening over hebben kan ik niet. Verder maak ik er ook nooit een opmerking over als ik mensen zie roken. Dat komt alleen maar betweterig over.
[..]
waarschijnlijk zal pijproken binnenkort bij hipsters een comeback maken
quote:
En dat is ook onzin, zouden ze jou of mijn stresslevel meten is die hetzelfde als bij een roker na zo'n kankerstaafje. Oftewel, je stresslevel zonder peuk wordt hoger, verder doet het niks.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:12 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Ik snap dat mensen roken als stressverminderend ervaren, maar is dat nou echt meer waard dan een aantal gezonde jaren van je leven?
Het maakt je niet per se rustiger, maar voor iemand met een verslaving kan roken een ontzettende rust geven, aangezien je anders te maken krijgt met ontwenningsverschijnselen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dat is ook onzin, zouden ze jou of mijn stresslevel meten is die hetzelfde als bij een roker na zo'n kankerstaafje. Oftewel, je stresslevel zonder peuk wordt hoger, verder doet het niks.
hier ook.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:36 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik zie in mijn directe omgeving het aantal rokers alleen maar verder afnemen eigenlijk.
De visuele cirkel, wie kent 'm niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:27 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
dacht t zelfde idd. visuele cirkel :’)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Dat doe ik nooit! Sowieso nooit op het terras, in de buurt van kinderen, in de rij etc.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:40 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
Pfff, zo iemand die rook in mijn gezicht blaast, klootzak
lach maar als je er eenmaal aan vast zit lach je wel andersquote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:27 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
dacht t zelfde idd. visuele cirkel :’)
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:35 schreef Somberling het volgende:
.
Ik rook een pakje Van Nelle zwaar per dag
Vicieuzequote:Op zondag 13 mei 2018 00:28 schreef Rugdopey het volgende:
[..]
lach maar als je er eenmaal aan vast zit lach je wel anders
Dat komt ook omdat de prijzen steeds met slechts enkele centen omhoog gaan. Daardoor merk je het niet echt.quote:Op zondag 13 mei 2018 02:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat me meer verbaasd is dat rokers sigaretten nog steeds niet te duur vinden, ze blijven het kopen. Vaak zijn het niet eens mensen met (veel) geld en toch hebben ze het geld beschikbaar voor deze meuk.
Hoe staat het daar met de illegale tabak handel vraag ik mij dan af, in New York zijn sigaretten ook abnormaal duur daar zie je allemaal illegale straatverkopers die losse peuken ect verkopen.quote:Op zondag 13 mei 2018 02:22 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat de prijzen steeds met slechts enkele centen omhoog gaan. Daardoor merk je het niet echt.
Ik denk dat veel rokers zouden stoppen als de prijzen met laten we zeggen 10 euro zouden stijgen. In Australië zijn pakjes sigaretten bijvoorbeeld kneiterduur geworden, bijna 20 euro als ik het goed heb (en de prijzen stijgen ieder jaar met 12,5%) Daar daalt het aantal rokers aardig hard.
daar heb je meteen de verklaring, alleen vmbo of lagergeschoolde nietsnutten werken in de horeca en daar horen ook bijbehorende domme gebruiken bij, zoals rokenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:12 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
ik werk in de horeca en ik kan gerust zeggen dat 95% van de mensen waarmee ik werk rookt),
quote:Op zondag 13 mei 2018 10:01 schreef Mr.Worldwide het volgende:
[..]
daar heb je meteen de verklaring, alleen vmbo of lagergeschoolde nietsnutten werken in de horeca en daar horen ook bijbehorende domme gebruiken bij, zoals roken
dus de reden dat ze nog roken = domheid
heb jaren geleden nog van die dingen verhandeld, 's nachts op parkeerplaatsen de goederen uit de kofferbak verkochtquote:Op zondag 13 mei 2018 02:35 schreef kiffer het volgende:
BRABANT - Steeds vaker stuiten politie en FIOD op illegale sigarettenfabrieken. Vorig jaar werden zes, waarvan drie in Brabant, van deze productielocaties ontmanteld. In 2018 al vier, waarvan drie in Brabant. Maandagavond werd in Bergen op Zoom na een brand weer een illegale sigarettenfabriek ontdekt.
https://www.ed.nl/brabant(...)in-brabant~a45dce74/
Ook interessant trouwens.
Ken anders iemand van in de 90, hele leven gerookt en loopt nog vrolijk rondquote:Op zondag 13 mei 2018 10:12 schreef Het_Bokje het volgende:
Jank niet zo, rokers gaan eerder dood >meer pensioen voor jou.
+kostenbesparing van kwijlen in een verzorgingstehuis
Win-win toch?
"Haat"Vana Simons heten is ook slecht voor de mensheid. Roept teveel racistische spanningen op tussen bevolkingsgroepen..quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:14 schreef oranjevogel1 het volgende:
roken is altijd terechte klacht, onafhankelijk van leeftijd. Helaas denkt de belastingdienst daar anders over.
Die mag je van mij ook verbieden hoorquote:Op zondag 13 mei 2018 11:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
"Haat"Vana Simons heten is ook slecht voor de mensheid. Roept teveel racistische spanningen op tussen bevolkingsgroepen..
Zo is het!quote:Op zondag 13 mei 2018 10:12 schreef Het_Bokje het volgende:
Win-win toch?
Ze worden misschien niet oud maar in de laatste jaren van hun leven lopen de zorgkosten flink op. Een longkanker patiënt kost al snel 150.000 euro per jaar.quote:Op zondag 13 mei 2018 10:12 schreef Het_Bokje het volgende:
Win-win toch?
Ik rook als een ketter maar een pakje shag per dag haal ik lang niet. Ik ben wel een paar keer gestopt en voel me dan wel iets fitter. Langer leven heeft absoluut niet mijn interesse. Met een beetje pech moet ik nog 30 jaar door dus ben pas op de helft en er eigenlijk wel klaar mee.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:35 schreef Somberling het volgende:
50 jaar geleden wist iedereen al wat roken met je deed. Hell, zelfs Adolf Hitler was tegen roken.
Ik rook een pakje Van Nelle zwaar per dag en als ik over 10 jaar doodga aan longkanker dan moet het maar zo zijn. Het is niet dat ik dit leven heel erg leuk vind.
Dat is wel echt smerig veel ja.quote:Op zondag 13 mei 2018 00:34 schreef kikoooooo het volgende:
Ik rook een parkje zware van Nelle per dag.
[..]![]()
Uhm niet waar. Genoeg studenten die een bijbaantje in de horeca hebben en het gros daarvan rookt.quote:Op zondag 13 mei 2018 10:01 schreef Mr.Worldwide het volgende:
[..]
daar heb je meteen de verklaring, alleen vmbo of lagergeschoolde nietsnutten werken in de horeca en daar horen ook bijbehorende domme gebruiken bij, zoals roken
dus de reden dat ze nog roken = domheid
Wat ondernemend van je om jezelf een verslaving op te leggen waar een grote groep mensen met ontzettend veel bloed, zweet en tranen van af proberen te komenquote:Op zondag 13 mei 2018 12:14 schreef L_ het volgende:
Ondernemende en nieuwsgierige pubers zoals ik, waren benieuwd naar de sigaret waar sommige volwassenen zoveel genoegen aan leken te krijgen. Fijn dat jij al zo vroeg binnen de lijntjes kleurde, maar om iedereen nou af te zeiken waarbij dat niet het geval is.
Ja, mijn overgrootvader rookte+dronk zijn jenevertjes/citroenbrandewijn en werd 98 jaar oud.quote:Op zondag 13 mei 2018 10:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ken anders iemand van in de 90, hele leven gerookt en loopt nog vrolijk rond
Ja, die zorgkosten zijn wel een puntje. Dit haalt ook mijn betoog onderuit. Als rokers eerder doodgaan...LAAT ZE DAN DOODGAANquote:Op zondag 13 mei 2018 12:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ze worden misschien niet oud maar in de laatste jaren van hun leven lopen de zorgkosten flink op. Een longkanker patiënt kost al snel 150.000 euro per jaar.
Of het per sé met ondernemen te maken heeft weet ik niet, maar sowieso wel met nieuwsgierigheid en op de leeftijd 14-16 ben je er niet bewust mee bezig dat mensen daar met bloed, zweet en tranen af proberen te komen.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:25 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
Uhm niet waar. Genoeg studenten die een bijbaantje in de horeca hebben en het gros daarvan rookt.
[..]
Wat ondernemend van je om jezelf een verslaving op te leggen waar een grote groep mensen met ontzettend veel bloed, zweet en tranen van af proberen te komenEn verder zeik ik niemand af in het echte leven, dat doe ik alleen in de klaagbaak op fok
toen ik 12 was wist ik ook al dat het bagger slecht was.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:47 schreef L_ het volgende:
[..]
Of het per sé met ondernemen te maken heeft weet ik niet, maar sowieso wel met nieuwsgierigheid en op de leeftijd 14-16 ben je er niet bewust mee bezig dat mensen daar met bloed, zweet en tranen af proberen te komen.
Ondanks dat het slecht is, kun je er toch nieuwsgierig naar zijn.quote:Op zondag 13 mei 2018 13:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
toen ik 12 was wist ik ook al dat het bagger slecht was.
De oudste vrouw ooit werd 122 jaar oud en rookte tot haar 112e een sigaret per dag ofzo, maar dat betekent niet dat roken voor een gemiddeld iemand weinig tot geen effect heeft. Verder is de manier waarop je rookt ook heel belangrijk. Inhaleerde je overgrootvader de rook in of blies hij het meteen uit?quote:Op zondag 13 mei 2018 12:39 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, mijn overgrootvader rookte+dronk zijn jenevertjes/citroenbrandewijn en werd 98 jaar oud.
Bonus toendertijd: AOW krijgen zonder er veel premie voor betaald te hebben.:D
Mensen boven die 18 die 't niet begrijpen als andere een andere lifestyle hanterenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:12 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Serieus, met alle kennis die we nu hebben over de effecten van roken op je gezondheid kan ik niet begrijpen waarom er niet meer mensen zijn die willen stoppen met deze rottige gewoonte. Misschien dat ik een vertekend beeld van de algemene situatie heb (ik werk in de horeca en ik kan gerust zeggen dat 95% van de mensen waarmee ik werk rookt), maar kom op, als je jonger bent dan 35 jaar weet je beter. Van alle rokers gaat 50% dood aan een aan ziekte dat direct het gevolg is van roken.
Sure, je hebt van die mensen die alleen roken bij feestelijke gelegenheden, maar voor de meeste mensen bestaat die keus niet. De lichamelijke verslaving is gewoon te groot. Mijn familie is hier ontzettend gevoelig voor en dat is een van de redenen dat ik het zelf nooit geprobeerd heb.
Ik snap dat mensen roken als stressverminderend ervaren, maar is dat nou echt meer waard dan een aantal gezonde jaren van je leven?Paffen is een kakgewoonte en het is ook net iets te vaak voorgekomen dat iemand zijn rook mijn kant op blaast, dus als iedereen even wil stoppen zou dat ontzettend fijn zijn. Alvast bedankt 😚
Waarom zou je boven de honderd stoppen met roken... je gaat toch wel gauw het hoekje om.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:32 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
De oudste vrouw ooit werd 122 jaar oud en rookte tot haar 112e een sigaret per dag ofzo, maar dat betekent niet dat roken voor een gemiddeld iemand weinig tot geen effect heeft. Verder is de manier waarop je rookt ook heel belangrijk. Inhaleerde je overgrootvader de rook in of blies hij het meteen uit?
Naar persoon ben jij zeg, mensen die hun genot/ plezier uit roken halen dom noemen. Dat zegt ook wel iets over jouw leven.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:29 schreef Slacentrifuge het volgende:
Helemaal terechte klacht, als je van “onze” generatie bent heb je echt geen enkel excuus. Dan ben je gewoon dom als je rookt.
Tokkietax😂😂😂😂😂Netzo mooi.quote:Op zondag 13 mei 2018 13:26 schreef Azpilicueta het volgende:
Blij dat er nog steeds mensen zijn die vrijwillig de tokkie tax willen betalen
Het is niet iets waar ik me constant druk om maak, maar ik erger me er soms wel aan. Verder ben ik niet compleet anti-drugs, drugs hebben zeker hun plek in de maatschappij vind ik, maar bij drugs als nicotine zie ik gewoon totaal geen toegevoegde waarde. Alcohol maakt je tenminste nog losser en daarnaast word je er ook minder snel lichamelijk afhankelijk van.quote:Op zondag 13 mei 2018 15:38 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mensen boven die 18 die 't niet begrijpen als andere een andere lifestyle hanteren.. Laat ze gewoon lekker roken, waarschijnlijk roken hun vrienden, ouders en of familieleden ook. En al zou het niet zo zijn laat ze.
De "je gaat dood aan roken aanverwante ziektes" is zo'n dooddoener. Dood gaan we namelijk toch (ja dat is er ook één). Nog even en er komen meer mensen om door selfies dan door roken. Laatst de mensen die tussen de luipaarden foto's gingen maken, mensen die bij afgronden foto's van zichzelf maken... Moet ik alcohol nog erbij halen?
Zelf rook ik niet, maar ik word wel moe van de anti rokersdie zijn al een paar jaar vervelender dan de rokers zelf.
Alcohol is één van de grootste veroorzakers van onder andere: (seksueel) geweld, verkeersongelukken, overmoed, vervagen grenzen etc.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:43 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
Het is niet iets waar ik me constant druk om maak, maar ik erger me er soms wel aan. Verder ben ik niet compleet anti-drugs, drugs hebben zeker hun plek in de maatschappij vind ik, maar bij drugs als nicotine zie ik gewoon totaal geen toegevoegde waarde. Alcohol maakt je tenminste nog losser en daarnaast word je er ook minder snel lichamelijk afhankelijk van.
Sneu persoon ben jij zeg, als jij je levensgenot moet halen uit een sigaret. Dat zegt wel iets over jouw leven.quote:Op zondag 13 mei 2018 15:43 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Naar persoon ben jij zeg, mensen die hun genot/ plezier uit roken halen dom noemen. Dat zegt ook wel iets over jouw leven.
Mogen we dan ook niet drinken? of autorijden? of extreme sports uitoefenen?
Hoe dom je bent bevestig je in de eerste regel. Wie zegt dat ik rook? Heb ik gezegd dat ik rook? Nergens heb ik dat gezegd. Ik kom slechts op voor de spreuk "leven en laten leven". Maarja ik denk dat jij 't zwaarder heb dan ik. Als ik mensen zie roken dan veroordeel ik ze daar niet om. Jij ziet ze meteen als "domme mensen"quote:Op zondag 13 mei 2018 17:55 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Sneu persoon ben jij zeg, als jij je levensgenot moet halen uit een sigaret. Dat zegt wel iets over jouw leven.
En nee, doe vooral wat je wilt. Maar over de gevolgen kan ik dan niet in zitten. Als iemand een extreme sport beoefent en daardoor een ongeluk krijgt, kan ik dat niet zielig vinden. Geldt ook voor alcoholisten of rokers die ziektes krijgen gerelateerd aan hun drank- en rookgedrag. Als er zó duidelijk een causaal verband is tussen het één en het ander en je doet het toch, tsja, dan is dat weinig anders te noemen dan dom.
Alcohol wordt de nieuwe tabak.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:55 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Alcohol is één van de grootste veroorzakers van onder andere: (seksueel) geweld, verkeersongelukken, overmoed, vervagen grenzen etc.
Ik vind dat iedereen moet doen wat hij zelf wil en dat we dat ook moeten respecteren. Rokers moeten tegenwoordig al apart van jou roken dan is een veroordeling daarbovenop van het roken wel erg veel.
Ik probeer niet alcohol goed te praten. Ik zeg alleen dat het een effect op je lichaam heeft dat met andere middelen niet na te bootsen is - alcohol is een psychoactieve stof en tabak niet.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:55 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Alcohol is één van de grootste veroorzakers van onder andere: (seksueel) geweld, verkeersongelukken, overmoed, vervagen grenzen etc.
Ik vind dat iedereen moet doen wat hij zelf wil en dat we dat ook moeten respecteren. Rokers moeten tegenwoordig al apart van jou roken dan is een veroordeling daarbovenop van het roken wel erg veel.
Ik ben het eens met de spreuk "leven en laten leven", maar soms weten mensen niet beter. Wat is er dan mis mee om ze ervoor te willen behoeden? Tuurlijk, geef ze de vrijheid om het te proberen, maar geef ze ook kennis mee van de gevolgen van roken.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoe dom je bent bevestig je in de eerste regel. Wie zegt dat ik rook? Heb ik gezegd dat ik rook? Nergens heb ik dat gezegd. Ik kom slechts op voor de spreuk "leven en laten leven". Maarja ik denk dat jij 't zwaarder heb dan ik. Als ik mensen zie roken dan veroordeel ik ze daar niet om. Jij ziet ze meteen als "domme mensen"
Ik vind rokers pas vervelend als zij ongevraagd in mijn buurt gaan roken, ivm passief meeroken en omdat ik dan naar hun rook ga ruiken. Gelukkig zijn de meesten in mijn omgeving die roken geen aso's en ik hoef mij daar nooit zorgen over te maken.
Over smaak valt niet te twisten dus wie ben jij om voor anderen te bepalen welke drugs wel door de beugel kan?quote:Op zondag 13 mei 2018 17:43 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
[..]
Het is niet iets waar ik me constant druk om maak, maar ik erger me er soms wel aan. Verder ben ik niet compleet anti-drugs, drugs hebben zeker hun plek in de maatschappij vind ik, maar bij drugs als nicotine zie ik gewoon totaal geen toegevoegde waarde. Alcohol maakt je tenminste nog losser en daarnaast word je er ook minder snel lichamelijk afhankelijk van.
Ik vind het ook vreemd. Over dat soort mensen hoor ik niet zo veel eigenlijk.quote:Op zondag 13 mei 2018 23:23 schreef Jaume_I het volgende:
Vind het echt vreemd dat ik op de een of andere manier totaal niet verslaafd lijk te kunnen raken aan roken![]()
Daarom vind ik al die lui die zo lopen te zeiken dat het ''zo enorm moeilijk'' is om ervan af te komen zo overdreven. Maar kennelijk heeft het dus met je genen te maken ofzo?
Ik rook soms als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb en rokende vrienden zijn er. Rook er graag eentje mee, of twee. Maar de volgende dag denk ik 0,0 keer meer aan een sigaret, tot ik twee weken later weer een keer op een feestje ben. Soms heb ik dan zin in een peuk, soms niet. Heb i.i.g. totaal geen behoefte om nu bijvoorbeeld een sigaret op te steken.
Maar als ik een keer met een pilsje op het terras zit, is het wel lekker. Als de sigaret dan ontbreekt, vind ik het echter ook niet erg. Het is ook maar hoe moeilijk je het zelf maakt hoor.
Ik geef gewoon mijn mening.quote:Op zondag 13 mei 2018 23:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten dus wie ben jij om voor anderen te bepalen welke drugs wel door de beugel kan?
Dat soort mensen ken ik ook ja. Kopen af en toe een pakje peuken, roken deze op en raken vervolgens weken of zelfs maanden geen sigaret meer aan.quote:Op zondag 13 mei 2018 23:23 schreef Jaume_I het volgende:
Vind het echt vreemd dat ik op de een of andere manier totaal niet verslaafd lijk te kunnen raken aan roken![]()
Daarom vind ik al die lui die zo lopen te zeiken dat het ''zo enorm moeilijk'' is om ervan af te komen zo overdreven. Maar kennelijk heeft het dus met je genen te maken ofzo?
Ik rook soms als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb en rokende vrienden zijn er. Rook er graag eentje mee, of twee. Maar de volgende dag denk ik 0,0 keer meer aan een sigaret, tot ik twee weken later weer een keer op een feestje ben. Soms heb ik dan zin in een peuk, soms niet. Heb i.i.g. totaal geen behoefte om nu bijvoorbeeld een sigaret op te steken.
Maar als ik een keer met een pilsje op het terras zit, is het wel lekker. Als de sigaret dan ontbreekt, vind ik het echter ook niet erg. Het is ook maar hoe moeilijk je het zelf maakt hoor.
Er zijn nog genoeg rokers die weinig rekening houden met de mensen rondom zich.Hier in Brussel Noord zie je wel eens 1 of 2 rokers die zich naar het uiteinde van het perron begeven om weg van de mensenmassa hun peuk op te steken waar ze niemand storen (wettelijk gezien mag je hier niet op het perron roken, maar voor mij is vooral het niet storen belangrijk). Maar er zijn er genoeg die gewoon temidden van iedereen hun peuk opsteken.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:55 schreef LethalNinja het volgende:
Ik vind dat iedereen moet doen wat hij zelf wil en dat we dat ook moeten respecteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |