abonnement Unibet Coolblue
pi_179195789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:15 schreef kanovinnie het volgende:
Patroon is wel wat zwaar als ik zo de fotos bekijk....
Komt ook geen heuvel op met z’n dikke kont. Moest laatst in Tecklenburg elke klim wachten.
pi_179196023
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 13:12 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Komt ook geen heuvel op met z’n dikke kont. Moest laatst in Tecklenburg elke klim wachten.
:'(
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179196045
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:15 schreef kanovinnie het volgende:
Patroon is wel wat zwaar als ik zo de fotos bekijk....
Welke foto's? :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179197788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 13:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

:'(
O+ *;
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:17:22 #105
130803 Gripper
Get a grip
pi_179198782
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel interessant. Ik vertrek namelijk zo ook voor een weekendje Deutschland (Sauerland).
Wij iets noordoostelijker, richting Hannover.
Straks bij mn nieuwe werk is het Sauerland in de achtertuin. Dus als ik dan een keer een paar dagen bij de fabriek ben, gaat de fiets lekker mee!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_179199823
Verkeerde topic
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:23:44 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_179200256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 13:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Welke foto's? :P
Die ik doorgeappt krijg van misspatty. Ze maakt zich zorgen. Of het ooit nog goed komt met dat bergop rijden vroeg ze laatst.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf woensdag 16 mei 2018 @ 22:15:15 #108
145146 Andyy
pi_179207923
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

We hoeven jou niks te vertellen over onze whereabouts, dat gaat alleen de UCI aan :P

Maar, het is een omgeving waar we in opperste concentratie en zonder afleiding de puntjes op de i kunnen zetten voor een sub 7 uur tijd bij de Trois Ballons over 3,5 week :)
Ik ben dit weekend ook in Duitsland om te fietsen ;(
pi_179208061
Het schoot bij mij in m'n rug tijdens het fietsen vanochtend (na 500 meter) . Dat was me nog niet eerder overkomen. Iets te fanatiek geweest de afgelopen dagen denk ik. Gelukkig komt het al weer snel los.
Aldus.
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:43:54 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179208745
quote:
12s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die ik doorgeappt krijg van misspatty. Ze maakt zich zorgen. Of het ooit nog goed komt met dat bergop rijden vroeg ze laatst.
En dat ze hem op sleeptouw moest nemen laatst las ik, 28 gemiddeld...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179221417
De foto's van afgelopen zondag staan inmiddels ook online.

SPOILER: links, in het rood
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179225353
Gisteren na de training van de vereniging eindelijk mijn eerste KOM weten te pakken na aardig wat bekertjes verzameld te hebben :)
pi_179230563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 15:41 schreef McTwente het volgende:
De foto's van afgelopen zondag staan inmiddels ook online.

SPOILER: links, in het rood
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt het makkelijker dan die kerel voor je :D
pi_179241515
Ik ben als beginnend recreatief wielrenner op zoek naar een leuke racefiets voor een mooi prijsje. Nu heb ik meerdere fietsen via marktplaats bekeken, maar deze bleken steeds tegen te vallen om wat voor reden dan ook (voornamelijk slecht onderhoud of gewoon helemaal versleten). Ik heb daarom besloten om voor een nieuwe fiets te gaan, dan heb ik het onderhoud tenminste zelf in de hand. Mijn budget is niet mega en nadat ik wat onderzoek heb gedaan twijfel ik nog tussen twee modellen, namelijk:

Sensa Umbria 24: https://www.12gobiking.nl/sensa-umbria-24-2018
Trek Domane Al 2: https://www.12gobiking.nl/trek-domane-al-2-2018

Van Trek weet ik dat het een goed merk is met levenslange garantie op het frame, Sensa ken ik niet zo goed. Beide zijn afgemonteerd met een Shimano Claris, wat natuurlijk geen topgroep is, maar ik denk goed genoeg voor een recreatief wielrenner?

Wat zouden jullie adviseren?
Leest een hoop, post een beetje.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:40:26 #115
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179241638
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:33 schreef Av- het volgende:
Ik ben als beginnend recreatief wielrenner op zoek naar een leuke racefiets voor een mooi prijsje. Nu heb ik meerdere fietsen via marktplaats bekeken, maar deze bleken steeds tegen te vallen om wat voor reden dan ook (voornamelijk slecht onderhoud of gewoon helemaal versleten). Ik heb daarom besloten om voor een nieuwe fiets te gaan, dan heb ik het onderhoud tenminste zelf in de hand. Mijn budget is niet mega en nadat ik wat onderzoek heb gedaan twijfel ik nog tussen twee modellen, namelijk:

Sensa Umbria 24: https://www.12gobiking.nl/sensa-umbria-24-2018
Trek Domane Al 2: https://www.12gobiking.nl/trek-domane-al-2-2018

Van Trek weet ik dat het een goed merk is met levenslange garantie op het frame, Sensa ken ik niet zo goed. Beide zijn afgemonteerd met een Shimano Claris, wat natuurlijk geen topgroep is, maar ik denk goed genoeg voor een recreatief wielrenner?

Wat zouden jullie adviseren?
Ik ben niet zo bekend met Claris, maat volgens mij is het voornamelijk een tourfietsgroep in plaats van een sportieve groep (zoals Sora, Tiagra, 105). Wat daar de consequenties van zijn weet ik niet.

Wel weet ik dat de laatste Tiagra versie goed ontvangen is, en ik denk dat dat in de buurt moet komen van je budget.

Sensa is een merk uit Almelo en produceert prima fietsen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_179242458
Claris is kennelijk 8 speed. Ik zou voor de Trek gaan. Omdat ik het vermoeden heb dat dat een beter frame is en iets betere wielen heeft.
Aldus.
pi_179242828
Ik zou ook verder kijken, voor dat budget moet je toch wel een fiets met Tiagra kunnen vinden.
Dat is mij in 2015 ook gelukt, had toen een overjarig model van 2014 voor ¤650,--
Wat Fretwork ook zegt, de laatste Tiagra versie is een prima groep. Geen waslijnen meer en ziet er ook prima uit.
pi_179242997
Misschien heeft je werkgever een fietsplan?
pi_179243561
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:41 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien heeft je werkgever een fietsplan?
Elke werkgever heeft dat onder de noemer werkkostenregeling.
pi_179244305
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:41 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien heeft je werkgever een fietsplan?
Helaas, ik werk in het onderwijs en daar is amper geld voor een fatsoenlijke reiskostenvergoeding, laat staan een fietsplan. ;-)

Heb even rond gekeken en voor een fiets met Tiagra zit je al gauw rond de ¤900. Zo rond de 700 is toch wel mijn max. Zou dat echt zo'n wereld van verschil zijn tussen een Claris en Tiagra? De 'waslijnen' maakt me niet zoveel uit, dat is puur cosmetisch. Heb tijdens mijn zoektocht op MP op fietsen gereden met de befaamde Ultegra en 105 groep, maar als die niet goed onderhouden zijn schakelen die ook als een natte krant (of helemaal niet).
Leest een hoop, post een beetje.
pi_179244610
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:39 schreef Av- het volgende:

[..]

Helaas, ik werk in het onderwijs en daar is amper geld voor een fatsoenlijke reiskostenvergoeding, laat staan een fietsplan. ;-)

Heb even rond gekeken en voor een fiets met Tiagra zit je al gauw rond de ¤900. Zo rond de 700 is toch wel mijn max. Zou dat echt zo'n wereld van verschil zijn tussen een Claris en Tiagra? De 'waslijnen' maakt me niet zoveel uit, dat is puur cosmetisch. Heb tijdens mijn zoektocht op MP op fietsen gereden met de befaamde Ultegra en 105 groep, maar als die niet goed onderhouden zijn schakelen die ook als een natte krant (of helemaal niet).
Als je iemand kent die verstand van zaken heeft, zou je ook kunnen kijken of die mee wilt. Als bijvoorbeeld je derailleurs niet goed afgesteld staan, schakelt ie niet lekker. Als de kettingwielen nog goed zijn (en de rest van de fiets) stel je de derailleurs af en dan heb je ook een prima fiets. Maar dan moet je dus wel een beetje verstand hebben van zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vinniiee op 18-05-2018 16:58:23 ]
pi_179244890
Nu in de Mantel-hunt 'Chpt3'-spul. Dat vind ik dus mooi maar belachelijke prijzen, zelfs nu nog in de hunt.
Aldus.
pi_179245242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:33 schreef Av- het volgende:
Ik ben als beginnend recreatief wielrenner op zoek naar een leuke racefiets voor een mooi prijsje. Nu heb ik meerdere fietsen via marktplaats bekeken, maar deze bleken steeds tegen te vallen om wat voor reden dan ook (voornamelijk slecht onderhoud of gewoon helemaal versleten). Ik heb daarom besloten om voor een nieuwe fiets te gaan, dan heb ik het onderhoud tenminste zelf in de hand. Mijn budget is niet mega en nadat ik wat onderzoek heb gedaan twijfel ik nog tussen twee modellen, namelijk:

Sensa Umbria 24: https://www.12gobiking.nl/sensa-umbria-24-2018
Trek Domane Al 2: https://www.12gobiking.nl/trek-domane-al-2-2018

Van Trek weet ik dat het een goed merk is met levenslange garantie op het frame, Sensa ken ik niet zo goed. Beide zijn afgemonteerd met een Shimano Claris, wat natuurlijk geen topgroep is, maar ik denk goed genoeg voor een recreatief wielrenner?

Wat zouden jullie adviseren?
Ga naar de lokale fietsenmaker.

Bijvoorbeeld, degene waar ik altijd ga heeft een mooie 2e hands ridley staan met 10 speed campa chorus. En dat voor onder de 700 euro met nieuwe ketting en cassette.

Dus, wellicht dat er bij jou lokale FM ook een leuke goed onderhouden fietsje staat.
pi_179246008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:39 schreef Av- het volgende:

[..]

Helaas, ik werk in het onderwijs en daar is amper geld voor een fatsoenlijke reiskostenvergoeding, laat staan een fietsplan. ;-)

Heb even rond gekeken en voor een fiets met Tiagra zit je al gauw rond de ¤900. Zo rond de 700 is toch wel mijn max. Zou dat echt zo'n wereld van verschil zijn tussen een Claris en Tiagra? De 'waslijnen' maakt me niet zoveel uit, dat is puur cosmetisch. Heb tijdens mijn zoektocht op MP op fietsen gereden met de befaamde Ultegra en 105 groep, maar als die niet goed onderhouden zijn schakelen die ook als een natte krant (of helemaal niet).
Google maar eens op werkkostenregeling. Is elk bedrijf verplicht. Kost je werkgever niks maar je krijgt wel belastingvoordeel
  FOK!fotograaf vrijdag 18 mei 2018 @ 18:20:05 #125
145146 Andyy
pi_179246118
Ik ben rond Winterberg te vinden tot maandag :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')