Klachtquote:
,Misschien zijn de mensen door alle natuurfilms zo vertrouwd geraakt met beesten waar ze normaal gesproken van zouden moet schrikken, dat ze niet het verschil zien tussen het echte dier en het plaatje op de televisie. Er zijn twee verschillende fauna’s: de echte en die in je hoofd. Als ik je ‘s nachts wakker maak en roep ‘Beer!’, dan denk je eerst aan een teddybeer en pas daarna aan een gevaarlijke echte beer.
En er is echt een enórm verschil tussen de lieve beer uit de kinderboekjes en de wilde beer uit de natuur. En ja, als je met dat Walt Disney-beeld van de natuur een safaripark bezoekt, dan moet je dus wel eens hard lopen.’’
Inzake het Franse gezin: Op het moment dat een dier niet voor je vlucht, moet je extreem op je hoede zijn. Dan ziet het dier jou niet al een bedreiging, maar als gelijke of erger: als prooi’’,
AD 2018.
Na de eerste schok natuurlijk een paffert opsteken alvorens een topic te openen op Fok! om daarna het trauma te verwerken tijdens het acclimatiseren!quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:18 schreef Vanillekwark het volgende:
Je weet nooit hoe je reageert in een crisis-situate.
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:13 schreef hugecooll het volgende:
Ja man, zelf uit je auto springen en in je kofferbak gaan rommelen als afleiding
Die mevrouw in de camera-auto had al heel wat pafferts opgestoken zo te horen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:22 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Na de eerste schok natuurlijk een paffert opsteken alvorens een topic te openen op Fok! om daarna het trauma te verwerken tijdens het acclimatiseren!
Kiek nou, ma! Een deskundige! Doe het ook eens, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik geloof nooit dat die dieren mensen zullen aanvallen in dat park.
Het is gewoons sensatie man, zodat hierna niemand meer zal uitstappen om paniek te veroorzaken bij andere bezoekers.
Ja als ze zeggen 'nee hoor ze zijn niet gevaarlijk voor mensen', dan stapt vandaag iedereen uit om ze te aaien.
Die beesten zijn hartstikke tam gemaakt joh, wat denk je anders, er rijden de hele dag auto's met mensen langs.
Plus ze worden ook gevoerd door mensen, dus zien mensen als hun vriend die ze rauw vlees komt brengen.
Ja ik afrika in de droge savanne, daar zullen ze mensen opeten.
Zekers.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is gewoons sensatie man, zodat hierna niemand meer zal uitstappen om paniek te veroorzaken bij andere bezoekers.
Ja als ze zeggen 'nee hoor ze zijn niet gevaarlijk voor mensen', dan stapt vandaag iedereen uit om ze te aaien.
Die beesten zijn hartstikke tam gemaakt joh, wat denk je anders, er rijden de hele dag auto's met mensen langs.
Plus ze worden ook gevoerd door mensen, dus zien mensen als hun vriend die ze rauw vlees komt brengen.
Al die tamme tijgers in de zoo's en circussen hebben nog nooit iemand doodgebetenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kiek nou, ma! Een deskundige! Doe het ook eens, zou ik zeggen.
Die dieren vertonen geen ander gedrag dan mijn 3 honden die nieuwsgierig komen snuffelen aan mijn boodschappentassen als ik binnenkom met o.a. vlees van de slagerquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kiek nou, ma! Een deskundige! Doe het ook eens, zou ik zeggen.
Ik heb ook weleens een kat in m'n enkels gehad toen ik kip stond te snijden, maar zo'n kat jaag ik nog weg, van een cheeta win ik niet. En dan ben ik de kip.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die dieren vertonen geen ander gedrag dan mijn 3 honden die nieuwsgierig komen snuffelen aan mijn boodschappentassen als ik binnenkom met o.a. vlees van de slager
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die dieren vertonen geen ander gedrag dan mijn 3 honden die nieuwsgierig komen snuffelen aan mijn boodschappentassen als ik binnenkom met o.a. vlees van de slager
Van die klotekittens die in één keer in je blote been beginnen te klimmenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een kat in m'n enkels gehad toen ik kip stond te snijden, maar zo'n kat jaag ik nog weg, van een cheeta win ik niet. En dan ben ik de kip.
Ja dat is wel link als je bij hun baby's in de buurt komt.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Van die klotekittens die in één keer in je blote been beginnen te klimmen
Maar goed, Cheetah zal niet zo snel een volwassen mens aanvallen. Maar indien toch wel dan heb je behoorlijk wat schade. Was ooit eens met babylynxjes aan het spelen in een dierentuin in Zweden. Hing papa/mama ineens in het hek. Schrok me dood, zeker als je die poten zag. Even groot als mijn hand. En dan is een lynx nog heel wat kleiner dan een cheetah.
Oke, lekker naar de beekse bergen en met cheetahs knuffelen. Komt helemaal goedquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja dat is wel link als je bij hun baby's in de buurt komt.
Waarom? Wanneer mensen bepalen hun genen bloot te stellen aan wat instant evolutie, dan houd ik ze niet tegen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:02 schreef Iwanius het volgende:
lekker veilig in je auto blijven zitten filmen terwijl je ook gewoon met een rotvaart erheen kan rijden,desnoods inrijden op die wilde dieren, en anders sowieso 112 bellen en anders uit je auto springen en de koevoet of wat dan ook uit je achterbak pakken en al driftig gebarend/schreeuwend de beesten proberen af te leiden. I.i.g genoeg opties.
quote:,,Deze mensen waren niet goed bij hun hoofd'', oordeelt bioloog Midas Dekkers. ,,Ik hoop voor ze dat het van tijdelijke aard is.''
Los van het feit dat mijn kat ook op me af rent om te vreten maar dat is dan weer iets anders natuurlijk.quote:
Ik had dat met een rechtsquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar goed, Cheetah zal niet zo snel een volwassen mens aanvallen. Maar indien toch wel dan heb je behoorlijk wat schade. Was ooit eens met babylynxjes aan het spelen in een dierentuin in Zweden. Hing papa/mama ineens in het hek. Schrok me dood, zeker als je die poten zag. Even groot als mijn hand. En dan is een lynx nog heel wat kleiner dan een cheetah.
https://www.google.nl/amp(...)eta-in-Beekse-Bergenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:47 schreef Evertjan het volgende:
Ik zou gewoon lekker veilig in de auto blijven zitten.
Precies. Die arrogante teringfransen luisterden herhaaldelijk niet naar instructies, je bent wel gek als je je daar verantwoordelijk boor gaat voelen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:47 schreef Evertjan het volgende:
Ik zou gewoon lekker veilig in de auto blijven zitten.
Met mijn rijvaardigheid sowieso. Maar ik ga geen cheeta aanrijden omdat die Fransen te dom zijn om te poepen. Er zijn meer Fransen dan cheeta's in de wereld.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:42 schreef Sun-dried_Potato het volgende:
Waarom zou ik die beesten aan gaan rijden om die idioten te redden? Echt niet. Ik zou nog eerder die mensen aanrijden.
Iedere auto moet om veiligheidsredenen een geluidssignaal kunnen afgeven. Dat is uw claxon. De claxon mag niet meer dan één toon hebben. U mag uw claxon alleen gebruiken als u zich in een gevaarlijke situatie bevindt. Gebruikt u de claxon in een andere situatie, dan kunt u in 2106 een boete krijgen van ¤ 90.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Overigens was toeteren ook wel een goede optie geweest lijkt me.
In 2018 is dat heel wat anders.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 15:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Iedere auto moet om veiligheidsredenen een geluidssignaal kunnen afgeven. Dat is uw claxon. De claxon mag niet meer dan één toon hebben. U mag uw claxon alleen gebruiken als u zich in een gevaarlijke situatie bevindt. Gebruikt u de claxon in een andere situatie, dan kunt u in 2106 een boete krijgen van ¤ 90.
Dit klinkt zo geestigquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
In Afrika komen in die wildparken ook constant auto's voorbij, dus je redenering slaat als kut op dirk.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Lynx zijn echt leuke diertjesquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Fight, flight, fright.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:18 schreef Vanillekwark het volgende:
Kan me een fragment van TV herinneren, geen idee welk programma ofzo, maar in dat stuk lieten ze iemand op een drukke straat op de grond liggen, doen alsof hij gewond, of bewusteloos was, details zijn me niet 100% helder meer.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 19:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Fight, flight, fright.
Dat is.achteraf altijd makkelijk praten.
Bystander effect is ook groot, als er meerdere mensen zijn die kunnen helpen, waarom zou jij dat dan doen?
Kortom. Niet fraai gehandeld, maar wel begrijpelijk.
Daarnaast. Als je zo dom doet als deze mensen dan verdien je ook wel een lesje Darwin eigenlijk. Ditmsoort mensen horen zich niet voort te planten.
Het is maar hoe je daar mee omgaat. Ik was vroeger ook echt een disneyliefhebster, maar ik kan wel gewoon realistisch denken.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 18:13 schreef Näsenbar het volgende:
Het is allemaal de schuld van de generatie die groot is geworden tijdens de Koude Oorlog. Die hebben het Disney Verenigde Staten-propaganda materiaal met open armen binnen gehaald. Als mensen zich daar nu naar gaan gedragen dan moet je niet raar opkijken.
Yip, en zo zijn er inderdaad nog heel veel meer rare dingen aan ons gedrag.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 19:38 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Kan me een fragment van TV herinneren, geen idee welk programma ofzo, maar in dat stuk lieten ze iemand op een drukke straat op de grond liggen, doen alsof hij gewond, of bewusteloos was, details zijn me niet 100% helder meer.
Op de drukke straat ging helemaal niemand die persoon helpen.
Vervolgens dezelfde proef in een hele rustige straat waar bijna nooit iemand kwam, en de eerste persoon die die man zag liggen ging helpen![]()
Rare wezens, die mensen.
Op 't moment dat je plotseling in een noodsituatie terecht komt, kun je van de meeste mensen niet verwachten dat ze ineens 'de held' gaan uithangen. Dit soort situaties kun je vooraf moeilijk ingestudeerd hebben en de meeste mensen zullen simpelweg niet weten wat ze in zo'n situatie het beste zouden moeten doen. Daar is rap denkwerk, moed en vaak ook een flinke portie geluk voor nodig.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Klacht
Op de koop toe inzake het YouTube filmpje zie je dus hoe dom en nutteloos de mensen die het voorval filmden zich gedragen. Alleen maar " nee..oh nee... jezus...jezus...jezus..( alsof die ineens opduikt om te redden)" roepen en lekker veilig in je auto blijven zitten filmen terwijl je ook gewoon met een rotvaart erheen kan rijden,desnoods inrijden op die wilde dieren, en anders sowieso 112 bellen en anders uit je auto springen en de koevoet of wat dan ook uit je achterbak pakken en al driftig gebarend/schreeuwend de beesten proberen af te leiden. I.i.g genoeg opties.
Nee, zoals ook met ongevallen.
[ afbeelding ]
en niks doen associaal laf volk.Uit angst alsof het hun ook niet kan overkomen niks doen. Lekker makkelijk,![]()
Dit.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:18 schreef Vanillekwark het volgende:
Echt... waarom zou je het risico nemen. Die mensen doen zelf zo dom.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Klacht
Op de koop toe inzake het YouTube filmpje zie je dus hoe dom en nutteloos de mensen die het voorval filmden zich gedragen. Alleen maar " nee..oh nee... jezus...jezus...jezus..( alsof die ineens opduikt om te redden)" roepen en lekker veilig in je auto blijven zitten filmen terwijl je ook gewoon met een rotvaart erheen kan rijden,desnoods inrijden op die wilde dieren, en anders sowieso 112 bellen en anders uit je auto springen en de koevoet of wat dan ook uit je achterbak pakken en al driftig gebarend/schreeuwend de beesten proberen af te leiden. I.i.g genoeg opties.
Nee, zoals ook met ongevallen.
[ afbeelding ]
en niks doen associaal laf volk.Uit angst alsof het hun ook niet kan overkomen niks doen. Lekker makkelijk,![]()
Die regels gelden alleen op de openbare weg. Een safaripark maakt geen deel uit van de openbare weg, daar gelden de regels zoals gesteld door de beheerder van het park.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 15:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Iedere auto moet om veiligheidsredenen een geluidssignaal kunnen afgeven. Dat is uw claxon. De claxon mag niet meer dan één toon hebben. U mag uw claxon alleen gebruiken als u zich in een gevaarlijke situatie bevindt. Gebruikt u de claxon in een andere situatie, dan kunt u in 2106 een boete krijgen van ¤ 90.
Wacht..nu kom je aanzetten met een argument in de trand van: " In Afrika,Zuid-Amerika, de zee, gebeuren er elke dag aanvallen op mensen door....., dus dit is nog niks."quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:28 schreef Alcar het volgende:
Ik vind die hele ophef een beetje overdreven.
Volgens mij rijdt er geen politie in een safaripark.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 15:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |