Israel kan het zich niet veroorloven te wachten tot de arabieren allemaal klaar staan om binnen te vallen, ze moeten zich wel pro-actief opstellen om te overleven.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 07:44 schreef DeParo het volgende:
IDF: Iranian forces fire 20 rockets at Israel; Iron Dome intercepts some
https://www.timesofisrael(...)d-to-enter-shelters/
Inmiddels geeft Israel Iraanse doelen in Syrie de volle laag.
Gaat heftig. Had Netanyahu toch gelijk.
De beste strategie is een sterke defensie die zo sterk is op zowel militair als economisch gebied dat geen enkel land (vijand) je meer durft aan te vallen. En dat stelt je ook beter instaat om offensief op te treden waar nodig van uit een onverslaanbare positie. Wat dan eigenlijk niet nodig is.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 08:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Israel kan het zich niet veroorloven te wachten tot de arabieren allemaal klaar staan om binnen te vallen, ze moeten zich wel pro-actief opstellen om te overleven.
De beste defensie is nog steeds offensie; deel de eerste klap uit als je weet dat de ander dat bij jou van plan is.
Gelukkig hebben ze een uitstekende geheime dienst en zien ze precies de bewegingen van Iraans zwaar materieel die NIET bedoeld is om IS te bestrijden.
Met het verschil dat Israel Iran zal aanvallen als ze daadwerkelijk gaan produceren.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 08:48 schreef Megumi het volgende:
Voor zover ik weet heeft geen enkele Iraanse raket Isral geraakt. Vanuit Syri. Los daarvan zou ik met een knip oog naar Noord-Korea als ik Iran was zo snel mogelijk een kernwapen ontwikkelen. Dat doet een supermacht wel met je praten als dictator van een criminele regime. Wel met het besef natuurlijk dat die supermacht niet te vertrouwen is. Met een mafkees als president.
En what about de rol van Saudi-Arabi, die IS sponsort bijvoorbeeld? Waarom is er selectieve verontwaardiging tegen Iran en niet tegenover andere agitatoren in de regio die in principe nagenoeg hetzelfde willen bewerkstelligen, namelijk vernietiging van Israel? Oh wacht, SA zit wel op heeeeel veel olie natuurlijkquote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar smullers van dit Iraanse regime (zoals jezelf) geloven klakkeloos dat ze de waarheid vertellen.
Onbegrijpelijk zo'n naeve houding terwijl de rol van Iran in die regio toch echt een ander verhaal laat zien.
Kritiek op Iran betekent niet automatisch dat er geen kritiek mag bestaan op hun aartsvijand SA.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En what about de rol van Saudi-Arabi, die IS sponsort bijvoorbeeld? Waarom is er selectieve verontwaardiging tegen Iran en niet tegenover andere agitatoren in de regio die in principe nagenoeg hetzelfde willen bewerkstelligen, namelijk vernietiging van Israel? Oh wacht, SA zit wel op heeeeel veel olie natuurlijk
Een tip: lees af en toevandere nieuwswebsites buiten de www.nu.nl. Zo beschaam je jezelf niet door onjuiste informatie hier neer te gooien.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Kritiek op Iran betekent niet automatisch dat er geen kritiek mag bestaan op hun aartsvijand SA.
Beide zijn onbetrouwbare regime's te noemen.
Evenmin noem ik Israel het lieverdje van de wereld.
Maar het gaat hier om de geloofwaardigheid of Iran zich houdt aan de afspraken. Die vraagstelling is discutabel en zorgt voor verschillende meningen.
Iran laat met zijn gedrag weinig zien dat het zijn onschuld wil bewijzen. Het dreigt vlak nadat het akkoord is opgezegd door de VS met het her produceren van kernwapens. Het schiet dezelfde dag 20 raketten op de Golan vlakte af ter reactie en bovendien wordt de rol van Iran binnen de bestaande conflicthaarden steeds duidelijker.
Iran als kernmacht zal de balans in die regio voorgoed veranderen. Ook in de wereld. Dus dat men er boven op zit begrijp ik heel goed.
Helemaal eens. Na wat verbeteringen van wat foutjes die je over het hoofd had gezien.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:57 schreef loni55 het volgende:
Isral. Ontstaan uit schuldgevoel van de westerse man voor de genocide op de joodse volk. Een staat ontstaan op basis van etnische zuivering van de Arabisch joodse populatie.
Een staat die andere religies toestaat in tegenstelling tot veel regiogenoten.
FOK! zit dan ook van boven tot onder vol met anti-semieten.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het wel apart hoe mensen hier weer massaal tegen joden zijn, omdat die niet lief tegen moslims zouden zijn, maar wel een staat steunen die al een jaar of 15 overal in de regio burgeroorlogen mogelijk maakt met miljoenen slachtoffers. Maar het heeft heus niks te maken met jodenhaat hoor
Ik ben tegen alle debielen daar in het MO, dus tegen Wahabbistan, Zionistenland en Perzi. Als mij dat voor Jodenknuffelaars een antisemiet maakt dan zij het zo.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
FOK! zit dan ook van boven tot onder vol met anti-semieten.
The 43 times US has used veto power against UN resolutions on Israelquote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Helemaal eens. Na wat verbeteringen van wat foutjes die je over het hoofd had gezien.
Ten eerste, joden en isral zijn twee verschillende dingen, ten tweede heb je het over de VS?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het wel apart hoe mensen hier weer massaal tegen joden zijn, omdat die niet lief tegen moslims zouden zijn, maar wel een staat steunen die al een jaar of 15 overal in de regio burgeroorlogen mogelijk maakt met miljoenen slachtoffers. Maar het heeft heus niks te maken met jodenhaat hoor
Grootte speelt ook nog een grote rol, Isral is z klein dat, zelfs met verouderd materieel maar in grote kwantiteit, Isral wel te overrompelen is. Het voordeel (en nadeel) van Isral is dan wel weer dat overal Arabische dorpen of wijken zijn die, met verouderd materieel, ongetwijfeld ook geraakt zouden worden, dat weerhoudt ze misschien een grootschalige aanval te plegen (n het feit dat ze weten dat ze dezelfde dag nog zelf een aantal tonnen explosieven te slikken krijgen).quote:Op zaterdag 12 mei 2018 08:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
De beste strategie is een sterke defensie die zo sterk is op zowel militair als economisch gebied dat geen enkel land (vijand) je meer durft aan te vallen. En dat stelt je ook beter instaat om offensief op te treden waar nodig van uit een onverslaanbare positie. Wat dan eigenlijk niet nodig is.
Het woordje wat je zoekt is context.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:12 schreef loni55 het volgende:
[..]
The 43 times US has used veto power against UN resolutions on Israel
http://www.middleeasteye.(...)ons-israel-942194703
Dit is een leuke:
It said it was “Deeply concerned further at the measures taken by the Israeli authorities leading to the present grave situation including measures aimed at changing the physical, cultural, demographic and religious character of the occupied territories.”
We hebben een benoeming daarvoor... Wat was het ook alweer?
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij bestaan alle belangrijke heilige plekken nog.quote:Draft resolution S/12022, introduced in 1976, called on Israel to protect the “Holy Places which are under its occupation.”
Iran.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:14 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ten eerste, joden en isral zijn twee verschillende dingen, ten tweede heb je het over de VS?
Selectief in je antwoorden. Ik snap het wel als je iets moet verdedigen wat niet te verdedigen valt.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het woordje wat je zoekt is context.
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij bestaan alle belangrijke heilige plekken nog.
[..]
Iran.
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:33 schreef loni55 het volgende:
[..]
Selectief in je antwoorden. Ik snap het wel als je iets moet verdedigen wat niet te verdedigen valt.
Ik zou natuurlijk alle 45 resoluties hier neer kunnen zetten maar daar wordt niemand vrolijk van.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]Volgens mij antwoord ik op al je halve waarheden
. Als ik nog een belangrijk punt van je gemist heb zou ik het graag willen weten.
![]()
Wat wel overduidelijk is dat jij nogal selectief quote uit je bronnen.
Is er bij jouw weten ook zo'n VN resolutie die heilige joodse plaatsen beschermt? Wat is er met joodse begraafplaatsen en synagogen gebeurd nadat alle joden door Isral geforceerd werden hun enclave in de Gaza te verlaten "in ruil voor vrede"?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:33 schreef loni55 het volgende:
[..]
Selectief in je antwoorden. Ik snap het wel als je iets moet verdedigen wat niet te verdedigen valt.
Dat is redelijk eenvoudig, zelfs.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:33 schreef loni55 het volgende:
[..]
Degene waar het artikel voor geschreven is maakt mij wel vrolijkquote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:37 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik zou natuurlijk alle 45 resoluties hier neer kunnen zetten maar daar wordt niemand vrolijk van.
Welke halve waarheden?
Hebben we het hier over israel of gaza? Of gaan we Keniaanse begraafplaatsen hier ook bij betrekken?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:40 schreef Toga het volgende:
[..]
Is er bij jouw weten ook zo'n VN resolutie die heilige joodse plaatsen beschermt? Wat is er met joodse begraafplaatsen en synagogen gebeurd nadat alle joden door Isral geforceerd werden hun enclave in de Gaza te verlaten "in ruil voor vrede"?
Nogmaals gaan je er niet op in. Je trekt andere landen bij en beslist even voor mij hoe zou ik gereageerd hebben mocht het om een andere land gaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Degene waar het artikel voor geschreven is maakt mij wel vrolijk. De VN denkt wel even te mogen beslissen wat de hoofdstad van een land is
. In een context waarin de VN dat voor een islamitisch land had gedaan was je helemaal uit je plaat gegaan
.
Je presenteerde een resolutie over het beschermen van heilige plekkenalsof het ging over een tweede holocaust door context weg te laten
.
Nogmaals het gaat niet om andere landen maar om Isral.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:42 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Dat is redelijk eenvoudig, zelfs.
Maar noem eens al die resoluties. En noem dan ook de soortgelijke resoluties over hetzelfde onderwerp, die tegen andere landen zijn genomen.
Dan zie je vanzelf dat de hoeveelheid resoluties die tegen Isral worden ingediend, exorbitant hoog is en dat dat beeld z scheef is dat daar dus blijkbaar helemaal niets uit op te maken valt.
Dat is het punt niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:46 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat niet om andere landen maar om Isral.
Volgens mij vroeg je wat je halve waarheden waren en heb ik dat redelijk duidelijk gemaaktquote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:45 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nogmaals gaan je er niet op in. Je trekt andere landen bij en beslist even voor mij hoe zou ik gereageerd hebben mocht het om een andere land gaan.
Oh ok. Laten we Madagascar erbij nemen dan of nee nee Mongoli? Ach fuck het laten we de dan ook even Kenia erbij halen.quote:
Nou je ondermijnt de VN en bepaalt voor mij hoe ik zou reageren mocht het over een andere land gaan dus nogmaals ik begrijp het. Mensen zijn gewoon hypocrieten en dat is onder andere ook de reden waarom het altijd gegaan is hoe het gaat. Dat is serieus niet erg maar pretendeer niet dat je daarboven staat.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij vroeg je wat je halve waarheden waren en heb ik dat redelijk duidelijk gemaakt. Wat je wel doet is vooral niet ingaan op mijn punten
. Jij bak na jij bak terwijl je zelf als enige het stoute gedrag vertoond
![]()
.
Volgens mij ben jij degene die hier al zo'n 10 posts loopt te zeiken over een van de belangrijkste regels van de VNquote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:53 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nou je ondermijnt de VN en bepaalt voor mij hoe ik zou reageren mocht het over een andere land gaan dus nogmaals ik begrijp het. Mensen zijn gewoon hypocrieten en dat is onder andere ook de reden waarom het altijd gegaan is hoe het gaat. Dat is serieus niet erg maar pretendeer niet dat je daarboven staat.
Makkelijk praten, Jordanie heeft geen olie.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 11:18 schreef spiritusbus het volgende:
Al die overwegend islamitische landen zouden eens een voorbeeld moet nemen aan Jordani.
Niet dus, 100-en resoluties die Isral "in check" moet houden om Arabieren te beschermen geen resolutie te vinden over misdragingen door Arabische landen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:42 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hebben we het hier over israel of gaza? Of gaan we Keniaanse begraafplaatsen hier ook bij betrekken?
Daarnaast mocht je het verschil niet weten tussen een staat en een onderdrukt volk en een halve bestuur dan raad ik je aan om eerst daar maar eens wat meer over te lezen.
Dus als je olie hebt moet je een hekel hebben aan Isral en/of je eigen land tot teringzooi degraderen? Bijzonder.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Makkelijk praten, Jordanie heeft geen olie.
Israel heeft het recht om zichzelf en de inwoners te verdedigen en zal dat ook doen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 08:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Israel kan het zich niet veroorloven te wachten tot de arabieren allemaal klaar staan om binnen te vallen, ze moeten zich wel pro-actief opstellen om te overleven.
De beste defensie is nog steeds offensie; deel de eerste klap uit als je weet dat de ander dat bij jou van plan is.
Gelukkig hebben ze een uitstekende geheime dienst en zien ze precies de bewegingen van Iraans zwaar materieel die NIET bedoeld is om IS te bestrijden.
Als je olie hebt zijn er altijd buitenlandse machten die proberen je regering te beinvloeden. Zonder olie laten ze je met rust en kun je een gezond land opbouwen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dus als je olie hebt moet je een hekel hebben aan Isral en/of je eigen land tot teringzooi degraderen? Bijzonder.
Nee want gazanen en Palestijnen in een openlucht (concentratie?)kamp leven.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:09 schreef Toga het volgende:
[..]
Niet dus, 100-en resoluties die Isral "in check" moet houden om Arabieren te beschermen geen resolutie te vinden over misdragingen door Arabische landen.
Ik begin me af te vragen wie al deze resoluties indient en doordrukt.
De Gazanen hoeven uiteraard HELEMAAL geen verantwoording bij de VN af te leggen want dat is geen staat.
twitter:AmichaiStein1 twitterde op zaterdag 12-05-2018 om 19:30:31#BREAKING: Israeli IDF struck a terror tunnel built under Erez border crossing between Israel & Gaza https://t.co/JGpGjUzzlE reageer retweet
Minderwaardigheidscomplex?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die hier al zo'n 10 posts loopt te zeiken over een van de belangrijkste regels van de VN![]()
. Ik sta ver boven jou al was het maar omdat ik mijn gesprekspartners niet probeer te manipuleren met verduisteringstactieken
.
Terror tunnelquote:Op zaterdag 12 mei 2018 19:31 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:AmichaiStein1 twitterde op zaterdag 12-05-2018 om 19:30:31#BREAKING: Israeli IDF struck a terror tunnel built under Erez border crossing between Israel & Gaza https://t.co/JGpGjUzzlE reageer retweet
ja, terrortunnel. Wat voor naam zou jij het geven? Terroristen, die vanuit Gaza naar Israel willen om daar aanslagen te plegen. Hoe noem jij dat?quote:
Meneer is geen jodenhater hoor, maar als iemand een tunnel graaft om er een paar te ontvoeren of op te blazen is het een heldendaad.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:27 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
ja, terrortunnel. Wat voor naam zou jij het geven? Terroristen, die vanuit Gaza naar Israel willen om daar aanslagen te plegen. Hoe noem jij dat?
https://www.tweedewereldo(...)tter-amsterdam-1941/quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:27 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
ja, terrortunnel. Wat voor naam zou jij het geven? Terroristen, die vanuit Gaza naar Israel willen om daar aanslagen te plegen. Hoe noem jij dat?
Kijk eens aan, weer denk je voor mij te kunnen bepalen hoe en wat ik denk en vind. Goed hoor.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Meneer is geen jodenhater hoor, maar als iemand een tunnel graaft om er een paar te ontvoeren of op te blazen is het een heldendaad.
Het is niet alsof het uit alles blijkt dat jij zo bent.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:47 schreef loni55 het volgende:
[..]
Kijk eens aan, weer denk je voor mij te kunnen bepalen hoe en wat ik denk en vind. Goed hoor.
Neem deze post bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:36 schreef loni55 het volgende:
[..]
https://www.tweedewereldo(...)tter-amsterdam-1941/
Sinds november 1940 zijn er onlusten in Amsterdam. Op 11 februari raakt WA-man Koot dodelijk gewond bij een straatgevecht.
In reactie sluiten de Duitsers de Joodse wijk tijdelijk af. Hierdoor lopen de spanningen alleen maar meer op.
Als op 19 februari 1941 een patrouille Grne Polizei een Joodse ijssalon binnendringt, krijgen ze ammoniakgas over zich heen.
Als represaille komt de Joodse eigenaar voor het vuurpeloton. In de dagen erna pakken de Duitsers nog 40 mannen op, van wie de meesten in kampen sterven.
------
Hoewel Israel nog steeds niet de bewijzen heeft getoond dat de plegers van de aanslagen van donderdag 18 augustus uit Gaza afkomstig waren (wie het waren is nog steeds onduidelijk; behalve voor de blijkbaar helderziende Israelische inlichtingendiensten), was de afgelopen twee nachten het toneel van de gebruikelijke vergeldingsbombardementen op Gaza waarmee Israel pleegt te antwoorden in dit soort gevallen.
----
Nog een en niet eens zo lang geleden na de nazi Duitsland een genocide op joden heeft gepleegd:
In 1953 vermoordde een Isralische eenheid onder leiding van Ariel Sharon 69 inwoners van het dorpje Qibya, als vergelding voor de moord op drie Isralirs. Isral wilde de schuld van het bloedbad wegmoffelen, zo blijkt uit in 1997 vrijgegeven kabinetsnotulen van die dagen.
Je snapt het gewoon niet he? Waarom bestond er in 1941 een joodsverzetsgroep?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is niet alsof het uit alles blijkt dat jij zo bent.
[..]
Neem deze post bijvoorbeeld. De eerste alinea denk je nog dat jij wat tegen zinloze moorden hebt
, maar daarna wordt duidelijk dat je dit soort tunnels aan het verdedigen bent met een godwin
. En waarom worden deze tunnels gebouwd
? Zinloze moorden
.
Vraagje: mikte die joodsverzetsgroep op dode Duitse kinderen?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:36 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet he? Waarom bestond er in 1941 een joodsverzetsgroep?
Beantwoord geen vraag met een vraag.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vraagje: mikte die joodsverzetsgroep op dode Duitse kinderen?
Het antwoord op mijn vraag bewijst dat je vergelijking een beetje mank gaatquote:
Dus je weigert? Ook goed. Goed poging om onderuit te komen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het antwoord op mijn vraag bewijst dat je vergelijking een beetje mank gaat. Als je de mensen in Gaza al gelijk wil stellen met de joden in 1940-45 Amsterdam
.
Er bestond een joodsverzetsgroep omdat Duitsers stout waren. Nu jij je antwoord hebt mag je uitleggen hoe jij dit soort tunnels waarmee op burgers wordt gejaagd goed kan praten. Zonder een jij bak alsjeblieft.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 21:55 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dus je weigert? Ook goed. Goed poging om onderuit te komen.
Er bestaat een palestijns verzetsgroep omdat de Isralische staat stout is.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er bestond een joodsverzetsgroep omdat Duitsers stout waren. Nu jij je antwoord hebt mag je uitleggen hoe jij dit soort tunnels waarmee op burgers wordt gejaagd goed kan praten. Zonder een jij bak alsjeblieft.
Mietjequote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:16 schreef loni55 het volgende:
[..]
Er bestaat een palestijns verzetsgroep omdat de Isralische staat stout is.
Je hebt het nu over lang geleden en geeft geen antwoord op m,n vraag. Hoe heten de zandratten die door de terroristentunnel gaan, gebouwd van hulpverleningsgeld vanuit oa Nederland? Juist; moslimterroristen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:36 schreef loni55 het volgende:
[..]
https://www.tweedewereldo(...)tter-amsterdam-1941/
Sinds november 1940 zijn er onlusten in Amsterdam. Op 11 februari raakt WA-man Koot dodelijk gewond bij een straatgevecht.
In reactie sluiten de Duitsers de Joodse wijk tijdelijk af. Hierdoor lopen de spanningen alleen maar meer op.
Als op 19 februari 1941 een patrouille Grne Polizei een Joodse ijssalon binnendringt, krijgen ze ammoniakgas over zich heen.
Als represaille komt de Joodse eigenaar voor het vuurpeloton. In de dagen erna pakken de Duitsers nog 40 mannen op, van wie de meesten in kampen sterven.
------
Hoewel Israel nog steeds niet de bewijzen heeft getoond dat de plegers van de aanslagen van donderdag 18 augustus uit Gaza afkomstig waren (wie het waren is nog steeds onduidelijk; behalve voor de blijkbaar helderziende Israelische inlichtingendiensten), was de afgelopen twee nachten het toneel van de gebruikelijke vergeldingsbombardementen op Gaza waarmee Israel pleegt te antwoorden in dit soort gevallen.
----
Nog een en niet eens zo lang geleden na de nazi Duitsland een genocide op joden heeft gepleegd:
In 1953 vermoordde een Isralische eenheid onder leiding van Ariel Sharon 69 inwoners van het dorpje Qibya, als vergelding voor de moord op drie Isralirs. Isral wilde de schuld van het bloedbad wegmoffelen, zo blijkt uit in 1997 vrijgegeven kabinetsnotulen van die dagen.
Weet je, ik snap dat je zelf joods bent maar als je gerechtigheid wil moet je bij jezelf beginnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:19 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Je hebt het nu over lang geleden en geeft geen antwoord op m,n vraag. Hoe heten de zandratten die door de terroristentunnel gaan, gebouwd van hulpverleningsgeld vanuit oa Nederland? Juist; moslimterroristen.
Alleen, pech, ze komen niet aan de andere kant van de tunnel. Want daar, daar staat het IDF op ze te wachten om ze als echte ratten uit te roeien. Zoals elk land zou doen om z,n inwoners te beschermen.
De haat tegen mongolen is duidelijk afgenomen met de tijd. Ik heb ze in de islamitische wereld althans nog nooit zien stampen op Mongoolse vlaggenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:44 schreef loni55 het volgende:
[..]
Weet je, ik snap dat je zelf joods bent maar als je gerechtigheid wil moet je bij jezelf beginnen.
Lang geleden zeg je? Wat is dat voor onzin argument? Dus omdat een heel volk op basis van religie vervolgd kunnen we het afdoen met lang geleden. Omdat het lang geleden heeft plaatsgevonden telt het niet meer?
Na een dag verliezen en vernederd worden vanwege je domme argumenten en blinde jodenhaat schiet je zo uit de slofquote:Jij zielig excuus voor een mens. Ik hoop voor je dat echt elk fucking religie een verzinsel is en dat elk mens, inclusief je, niet naar een hemel of hell gaat maar net als een fucking kip, hetzelfde meemaakt.
Ik kan geen logisch verhaal hieruit opmaken. Drink met mate.quote:Op zondag 13 mei 2018 00:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De haat tegen mongolen is duidelijk afgenomen met de tijd. Ik heb ze in de islamitische wereld althans nog nooit zien stampen op Mongoolse vlaggen. Tijd doet blijkbaar toch wat
. Volgens mij komt die woede jegens Isral niet zozeer vanwege de gruwelijkheden
, maar meer door dat idiote constant gekrenkte egotje van een regio die al 70 jaar niet kan winnen met een 300-1 overmacht
. Ik had Duitse vrienden na ongeveer evenveel tijd tussen dat moment en WWII als die massamoord van Aril tot nu.
[..]
Na een dag verliezen en vernederd worden vanwege je domme argumenten en blinde jodenhaat schiet je zo uit de slof. Ik hoop voor je vrouw dat je je in rl wat beter kan beheersen
.
3x gelezen en snap er nog steeds niks van.quote:Op zondag 13 mei 2018 00:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De haat tegen mongolen is duidelijk afgenomen met de tijd. Ik heb ze in de islamitische wereld althans nog nooit zien stampen op Mongoolse vlaggen. Tijd doet blijkbaar toch wat
. Volgens mij komt die woede jegens Isral niet zozeer vanwege de gruwelijkheden
, maar meer door dat idiote constant gekrenkte egotje van een regio die al 70 jaar niet kan winnen met een 300-1 overmacht
. Ik had Duitse vrienden na ongeveer evenveel tijd tussen dat moment en WWII als die massamoord van Aril tot nu.
[..]
Na een dag verliezen en vernederd worden vanwege je domme argumenten en blinde jodenhaat schiet je zo uit de slof. Ik hoop voor je vrouw dat je je in rl wat beter kan beheersen
.
Ook heeft Poetin aangegeven na het bezoek van Netanyahu afgelopen woensdag Syrie niet S300 luchtafweer te gaan leveren.quote:Iranians believed it was a tie-breaking system. Another matter attesting to its importance was the fact that senior IRGC officials stood by as it was being unpacked. Its destruction, and the subsequent deaths of Iranian officers, most likely led commander of the IRGC's elite Quds Force unit Qasem Soleimani to the decision to exact vengeance on Israel.
The aerial defense system seems to have been brought to the region by the Iranians after a different failure of theirs—the Israeli interception of an explosive drone in early February.
The drone was sent out, in fact, as an operational test for a device created using reverse engineering—imitating an American stealth drone that was downed in Iranian territory
After that interception, Israel destroyed the control trailer in the T-4 base from which the drone was launched. This, in turn, made the Iranians realize their dire need of an aerial defense system of their own to protect them from both the aircraft and missiles Israel was using to bombard their Syria installations.
Overduidelijk een CNN kijker.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 09:59 schreef loni55 het volgende:
[..]
Een tip: lees af en toevandere nieuwswebsites buiten de www.nu.nl. Zo beschaam je jezelf niet door onjuiste informatie hier neer te gooien.
Gr. Gr.
Ja ik vind 't ook een beetje zielig hoe jij je laat kennen door je zo te laten opjutten in dit topic.quote:
De SA-11/17 bedoel je? Want dit systeem is zeker geen afgeleide van de S300.quote:Op zondag 13 mei 2018 03:05 schreef Aloulu het volgende:
Ging om het Khordad-luchtafweer, wat lijkt/afgeleid is van de Russische S300:
afbeelding
Sorry hoor. Ik wist niet dat je boos werd.quote:Op zondag 13 mei 2018 09:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja ik vind 't ook een beetje zielig hoe jij je laat kennen door je zo te laten opjutten in dit topic.
Nou de mongolen zijn zo'n beetje het ergste wat die regio is overkomen de laatste 1000 jaar en toch lijkt er niet veel haat te zijnquote:Op zondag 13 mei 2018 01:09 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik kan geen logisch verhaal hieruit opmaken. Drink met mate.
Nee nee mijn punt was en is nog steeds dat als je mensen maar ver genoeg tegen een muur aanzet, dat ze op een gegeven moment, met de (beperkte) beschikbare middelen die ze hebben terug proberen te slaan. Of je nou een Nederlander, israliet, Zimbabwaan of wat dan ook bent.quote:Op zondag 13 mei 2018 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou de mongolen zijn zo'n beetje het ergste wat die regio is overkomen de laatste 1000 jaar en toch lijkt er niet veel haat te zijn. Na genoeg tijd lijken dingen dus echt niet meer te tellen
. (Behalve als je als mannetje met een klein pikkie en brein een beetje jaloers op de buren bent.
)
Jij komt met een massamoord aanzetten die reden zou zijn om nu tunnels te graven om burgers te vermoorden. Alleen was die massamoord zo lang geleden dat we in Europa na dezelfde tijd en een veel grotere massamoord de strijdbijl al lang hadden begraven
en elkaar weer normaal konden behandelen
.
Die muur hebben ze zelf gemaaktquote:Op zondag 13 mei 2018 11:11 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nee nee mijn punt was en is nog steeds dat als je mensen maar ver genoeg tegen een muur aanzet, dat ze op een gegeven moment, met de (beperkte) beschikbare middelen die ze hebben terug proberen te slaan. Of je nou een Nederlander, israliet, Zimbabwaan of wat dan ook bent.
Als we hadden kunnen stellen dat de Palestijnen ten minste zouden proberen een functionerende staat op te richten die inderdaad wordt belemmerd in haar ontwikkeling door Israelisch beleid, ok, maar we zien vooral een Palestijnse beweging die teert op het 'onrecht' dat in hun ogen de Palestijnen is aangedaan en zich vrijwel volledig toelegt op het continueren van dat conflict. Als de Palestijnse staat zich zou ontwikkelen, dan had het vanzelf ook een versoepeling gezien van veel belemmeringen die het momenteel ondervindt, om die reden zou Arabisch leiderschap wellicht een uitkomst kunnen bieden de komende tijd om de Palestijnen voldoende onder druk te zetten nu wel eens mee te werken aan een vredesakkoord en wellicht een daaropvolgende functionerende Palestijnse staat en economie dat is voor hun een oplossing.quote:Op zondag 13 mei 2018 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die muur hebben ze zelf gemaakt. Duitsland is ook een derde van haar grondgebied kwijtgeraakt
en haar burgers zijn ook ethisch gezuiverd uit Polen en Tsjechi
![]()
, maar toch zouden we het heel raar vinden als ze nog steeds onschuldige Polen zouden vermoorden om die reden
. De oorlog is verloren
, degene daarna ook
en die ene daarna ook
en die ene daarna ook
en die ene daarna ook
, tijd om verder te gaan met je leven
.
En verder gaan met je leven zou volgens mij een stuk beter lukken als het buurland niet iedere week weer een nieuwe reden had om een bom op je land te gooien. Maar wie ben ik?
Je beseft wel dat palestijnen nog steeds geen vrijheid hebben? Wat je hier als voorbeeld neemt is een situatie die 70 jaar geleden plaats heeft gevonden en vergelijkt het met de huidige bezetting van een andere land.quote:Op zondag 13 mei 2018 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die muur hebben ze zelf gemaakt. Duitsland is ook een derde van haar grondgebied kwijtgeraakt
![]()
, maar toch zouden we het heel raar vinden als ze nog steeds onschuldige Polen zouden vermoorden om die reden
. De oorlog is verloren
, degene daarna ook
en die ene daarna ook
en die ene daarna ook
en die ene daarna ook
.
En verder gaan met je leven zou volgens mij een stuk beter lukken als het buurland niet iedere week weer een nieuwe reden had om een bom op je land te gooien. Maar wie ben ik?
Een volk die onderdrukt wordt kan geen ontwikkeling van de staat op zich nemen want de prioriteit ligt in ten eerste overleven en ten tweede jezelf bevrijden.quote:Op zondag 13 mei 2018 11:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als we hadden kunnen stellen dat de Palestijnen ten minste zouden proberen een functionerende staat op te richten die inderdaad wordt belemmerd in haar ontwikkeling door Israelisch beleid, ok, maar we zien vooral een Palestijnse beweging die teert op het 'onrecht' dat in hun ogen de Palestijnen is aangedaan en zich vrijwel volledig toelegt op het continueren van dat conflict. Als de Palestijnse staat zich zou ontwikkelen, dan had het vanzelf ook een versoepeling gezien van veel belemmeringen die het momenteel ondervindt, om die reden zou Arabisch leiderschap wellicht een uitkomst kunnen bieden de komende tijd om de Palestijnen voldoende onder druk te zetten nu wel eens mee te werken aan een vredesakkoord en wellicht een daaropvolgende functionerende Palestijnse staat en economie dat is voor hun een oplossing.
Wist je dat Duitsers ook pas weer hun oude vrijheid terugkregen toen duidelijk werd dat ze niet meer van plan waren een nieuwe massamoord te startenquote:Op zondag 13 mei 2018 12:03 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je beseft wel dat palestijnen nog steeds geen vrijheid hebben? Wat je hier als voorbeeld neemt is een situatie die 70 jaar geleden plaats heeft gevonden en vergelijkt het met de huidige bezetting van een andere land.
Tijdens de bezetting, en de nadruk ligt dus op tijdens, had je dus situaties zoals dat ene voorbeeld wat ik hier had neergezet.
Als er nu vrede zou komen in het middenoosten, zou het vast over 70 jaar alles koek en ei zijn.
Volgens mij vinden Arabische leidersquote:Op zondag 13 mei 2018 11:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als we hadden kunnen stellen dat de Palestijnen ten minste zouden proberen een functionerende staat op te richten die inderdaad wordt belemmerd in haar ontwikkeling door Israelisch beleid, ok, maar we zien vooral een Palestijnse beweging die teert op het 'onrecht' dat in hun ogen de Palestijnen is aangedaan en zich vrijwel volledig toelegt op het continueren van dat conflict. Als de Palestijnse staat zich zou ontwikkelen, dan had het vanzelf ook een versoepeling gezien van veel belemmeringen die het momenteel ondervindt, om die reden zou Arabisch leiderschap wellicht een uitkomst kunnen bieden de komende tijd om de Palestijnen voldoende onder druk te zetten nu wel eens mee te werken aan een vredesakkoord en wellicht een daaropvolgende functionerende Palestijnse staat en economie dat is voor hun een oplossing.
Isral heeft voldoende redenen om de teugels strak te houden ten opzichte van de Palestijnen. Als het aan de Palestijnen ligt bestaat Isral morgen niet meer.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:04 schreef loni55 het volgende:
[..]
Een volk die onderdrukt wordt kan geen ontwikkeling van de staat op zich nemen want de prioriteit ligt in ten eerste overleven en ten tweede jezelf bevrijden.
Palestijnen verhongeren niet. Als ze geen stenen gooien of andere wapens opnemen tegen Israelische doelen worden ze ook niet het doelwit van het Israelische leger of politie. Er is voedsel, er zijn banen, genoeg landen, bedrijven, en organisaties die willen investeren in de Palestijnse gebieden. Dus hoezo overleven? En bevrijden, dat zou het beste kunnen door een functionerende staat te ontwikkelen, alle facetten om daaraan te beginnen zijn gewoon aanwezig in ieder geval op de Westelijke Jordaanoever maar ze kiezen voor een andere tactiek.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:04 schreef loni55 het volgende:
[..]
Een volk die onderdrukt wordt kan geen ontwikkeling van de staat op zich nemen want de prioriteit ligt in ten eerste overleven en ten tweede jezelf bevrijden.
Dat was zo voor een lange tijd maar de situatie is inmiddels veranderd mede door Iraanse dreigingquote:Op zondag 13 mei 2018 12:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij vinden Arabische leiderseen grote externe boeman veel interessanter dan dit conflict eindelijk eens oplossen
.
"Ethisch" zuiveren...quote:Op zondag 13 mei 2018 11:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
![]()
. De oorlog is verloren
, degene daarna ook
en die ene daarna ook
en die ene daarna ook
en die ene daarna ook
.
Welke Iraanse dreiging?quote:Op zondag 13 mei 2018 13:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat was zo voor een lange tijd maar de situatie is inmiddels veranderd mede door Iraanse dreiging.
Ja, mooie logica man. Een volk 70 jaar onderdrukken en dan beweren dat je hen onderdrukt omdat sommige demonstranten gewelddadig zijn.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wist je dat Duitsers ook pas weer hun oude vrijheid terugkregen toen duidelijk werd dat ze niet meer van plan waren een nieuwe massamoord te starten? Als Isral die ''vreedzame
'' demonstranten massaal de grens over zou laten gaan weten we allemaal wat de gevolgen zouden zijn
.
Goede weergave van mijn positiequote:Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, mooie logica man. Een volk 70 jaar onderdrukken en dan beweren dat je hen onderdrukt omdat sommige demonstranten gewelddadig zijn.
Dat zijn ze omdat ze al 70 jaar worden onderdrukt.
Owja, je hebt gelijkquote:
Ik las het en vond het wel een hele mooie. Het klinkt zo aardig, alsof je het met de beste bedoelingen doet.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zag het bij de eerste twee reacties. Dacht ermee weg te komen
.
Hoe uitte de 70 jaar lange onderdrukking van het "palestijnse volk"?quote:Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, mooie logica man. Een volk 70 jaar onderdrukken en dan beweren dat je hen onderdrukt omdat sommige demonstranten gewelddadig zijn.
Dat zijn ze omdat ze al 70 jaar worden onderdrukt.
Dan moet je niet raar opkijken als er een Palestijn, net als die joden met amoniaak in Amsterdam in 1941, terug wil slaan.quote:Op zondag 13 mei 2018 13:31 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Isral heeft voldoende redenen om de teugels strak te houden ten opzichte van de Palestijnen. Als het aan de Palestijnen ligt bestaat Isral morgen niet meer.
En dan moet je niet raar opkijken als de joden ook weer terugslaan, en zo zijn we waar we zijn.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:48 schreef loni55 het volgende:
Dan moet je niet raar opkijken als er een Palestijn, net als die joden met amoniaak in Amsterdam in 1941, terug wil slaan.
Je bent echt niet wijs als je de situatie van Gaza wil vergelijken met Amsterdam in de tweede wereld oorlogquote:Op zondag 13 mei 2018 17:48 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dan moet je niet raar opkijken als er een Palestijn, net als die joden met amoniaak in Amsterdam in 1941, terug wil slaan.
Yep. Dat deden de nazis blijkbaar ook.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En dan moet je niet raar opkijken als de joden ook weer terugslaan, en zo zijn we waar we zijn.
Oh sorry hoor.quote:Op zondag 13 mei 2018 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent echt niet wijs als je de situatie van Gaza wil vergelijken met Amsterdam in de tweede wereld oorlog![]()
.
Fantastische vergelijkingquote:Op zondag 13 mei 2018 17:48 schreef loni55 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |