Ja hé hé, da's een heel ander principe.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:40 schreef Fripsel het volgende:
maar hij is rechthoekig met aan weerszijde klemmetjes, dus ik koop telkens gewoon een rol en klem het lekker vast want anders word ik turelures.
Gewoon de bijbehorende zool kopen. Vraag is of er 1 op1 een ander merk op past. Een nieuwe zool is overigens niet echt duur, voor jouw machine.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wil iemand met mij meekijken welke ik het beste kan uitkiezen? Is het trouwens een idee om desnoods een plateau / zool van een ander merk uit te kiezen als die duurzamer is en een betere hechting heeft?
Vlakschuurmachine is geen excentrische schuurmachine...quote:Op vrijdag 11 mei 2018 20:40 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat DE tip daarvoor is. Mijn schuurmachine heeft in principe ook een plakoppervlak, maar hij is rechthoekig met aan weerszijde klemmetjes, dus ik koop telkens gewoon een rol en klem het lekker vast want anders word ik turelures.
Heb jij exact dezelfde als ik?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:38 schreef DIYLady het volgende:
Dan zou ik eens contact op nemen met bosch. Zou niet mogen. Die van mij doet het prima op hout en plaatmateriaal. Ik krijg soms zelf met moeite de disk er terug af.
Exacte model weet ik niet, maar het is een Excentrische schuurmachine van Boschquote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Heb jij exact dezelfde als ik?
Joh, maar deze zou een oppervlak moeten hebben waar je ook schijven op zou kunnen doen. Heb t ook niet verzonnen. Ben blij dat die klemmen er ter vervanging op zitten.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 21:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja hé hé, da's een heel ander principe.
Ben bang dat je dan bij het excentriek mechaniek komt.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 23:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het plateau is zeker het metalen ding boven de zool? Dat zat ook vast met een soort schroef, maar dat laat zich moeilijker verwijderen en ik wist niet of het verstandig is dat te proberen. Maar als het kan, doe ik het ook om het ook daarachter schoon te kunnen maken.
Thanks! Ik denk dat hij redelijk schoon is. Het meeste zat bij het plateau en dat kan je met een stokje ofzo gewoon lospeuteren.quote:Op zondag 13 mei 2018 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben bang dat je dan bij het excentriek mechaniek komt.
Het beste blaas je de zool grondig schoon met perslucht en gebruik je schuurgaas i.p.v. -papier met gatjes.
Eerste hoofdwet van de thermodynamica.quote:Op maandag 14 mei 2018 00:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar meer kracht is meer warmte door wrijving
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |