abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:06:58 #101
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179063787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 14:47 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Al het vlees wat ik haal is biologisch. Zelf een koe kopen en gehakt er van draaien is niet erg realistisch natuurlijk. En een biologische keurslager heb ik nog nooit van gehoord.

Zelf bacon maken is heel erg leuk en het is vele malen lekkerder. Ik rook het zo rond de herfst altijd boven dennenappels die ik dan in het bos haal, superlekker!
Ja, maar perfectionisme was nou net niet de insteek van dit topic.

Ik zie in CUL vaak zat foto's van liflafjes die zo uit een restaurant konden komen (en achteraf aangevuld moeten worden met een zak patat of een boterham) maar zie daar zelden een stappenplan van met foto's.

Had zelf een topic over soort van Javaanse bami op de planning staan, maar weet nu al welk commentaar erop gaat komen.

- die sateetjes kan je beter zelf maken ipv uit een zakje.
-die satésaus (diaree :') ) kan je beter zelf maken dan uit een pot bereiden.
-die spekblokjes had je ook zelf kunnen snijden
-die spekblokjes horen niet in Javaanse bami
-die paprika hoort niet in Javaanse bami
-bouillonblokjes :') je moet zelf bouillon trekken van schenkel en dan die en die kruiden er doorheen doen en mee laten pruttelen.
-die spaghetti moet je zelf maken, met dát deeg en een pastamachine , dat is veel lekkerder.

Laat maar gaan dus als dit soort topics dat soort publiek aantrekt.

Oh ja, en natuurlijk de verkeerde soort/merk sojasaus niet te vergeten.
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:07:40 #102
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179063803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 14:30 schreef Sorella het volgende:
Echte hamburgers worden van biefstuk,ribeye o.i.d.
Een hamburger is niets meer dan een plattere Duitse frikadel die van gewoon gehakt gemaakt is.
And so is the past
  Moderator donderdag 10 mei 2018 @ 15:14:15 #103
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_179063933
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja, maar perfectionisme was nou net niet de insteek van dit topic.

Ik zie in CUL vaak zat foto's van liflafjes die zo uit een restaurant konden komen (en achteraf aangevuld moeten worden met een zak patat of een boterham) maar zie daar zelden een stappenplan van met foto's.

Had zelf een topic over soort van Javaanse bami op de planning staan, maar weet nu al welk commentaar erop gaat komen.

- die sateetjes kan je beter zelf maken ipv uit een zakje.
-die satésaus (diaree :') ) kan je beter zelf maken dan uit een pot bereiden.
-die spekblokjes had je ook zelf kunnen snijden
-die spekblokjes horen niet in Javaanse bami
-die paprika hoort niet in Javaanse bami
-bouillonblokjes :') je moet zelf bouillon trekken van schenkel en dan die en die kruiden er doorheen doen en mee laten pruttelen.
-die spaghetti moet je zelf maken, met dát deeg en een pastamachine , dat is veel lekkerder.

Laat maar gaan dus als dit soort topics dat soort publiek aantrekt.

Oh ja, en natuurlijk de verkeerde soort/merk sojasaus niet te vergeten.
Nou zo erg was het niet, ik zei voordat de bacondiscussie kwam: rundergehakt (liefst bio, niet mager) met peper en zout en that's it. Meer moet dat niet zijn.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:23:09 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179064092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 14:30 schreef Sorella het volgende:
Echte hamburgers worden van biefstuk,ribeye o.i.d. gemaakt. \
Waarom zou je duur vlees gebruiken om hamburger van te maken? Juist de taaie stukken die je tot gehakt maalt hebben veel meer smaak omdat ze veel bewogen hebben. Verder heeft het vet nodig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:28:00 #105
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179064171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:14 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nou zo erg was het niet, ik zei voordat de bacondiscussie kwam: rundergehakt (liefst bio, niet mager) met peper en zout en that's it. Meer moet dat niet zijn.
Ja sorry hoor, moest het ook gewoon even kwijt :+

En ik ben zelf ook beetje hypocriet want begon hier zelf ook over eieren en paneermeel wat er blijkbaar niet in "hoort" terwijl er zat mensen zijn die het er wel in gooien:

https://chickslovefood.com/recept/hamburgers-zelf-maken/

https://www.brendakookt.nl/2017/06/18/hamburger-recept/

https://www.leukerecepten.nl/recepten/amerikaanse-hamburger/

Eigenlijk kan je het in CUL nooit goed doen want er heeft altijd wel iemand iets op aan te merken.
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:29:58 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179064202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:28 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, moest het ook gewoon even kwijt :+

En ik ben zelf ook beetje hypocriet want begon hier zelf ook over eieren en paneermeel wat er blijkbaar niet in "hoort" terwijl er zat mensen zijn die het er wel in gooien:

https://chickslovefood.com/recept/hamburgers-zelf-maken/

https://www.brendakookt.nl/2017/06/18/hamburger-recept/

https://www.leukerecepten.nl/recepten/amerikaanse-hamburger/

Eigenlijk kan je het in CUL nooit goed doen want er heeft altijd wel iemand iets op aan te merken.
Ken een snackbar waar de vrouw van de eigenaar kadetjes dik besmeerde met margarine om er een plakje tomaat, een blaadje sla en een patty op te doen en dat een hamburger noemde. Mag je zeker ook niets van zeggen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 10 mei 2018 @ 15:30:07 #107
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_179064204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:28 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, moest het ook gewoon even kwijt :+

En ik ben zelf ook beetje hypocriet want begon hier zelf ook over eieren en paneermeel wat er blijkbaar niet in "hoort" terwijl er zat mensen zijn die het er wel in gooien:

https://chickslovefood.com/recept/hamburgers-zelf-maken/

https://www.brendakookt.nl/2017/06/18/hamburger-recept/

https://www.leukerecepten.nl/recepten/amerikaanse-hamburger/

Eigenlijk kan je het in CUL nooit goed doen want er heeft altijd wel iemand iets op aan te merken.
Er zijn mensen die van alles in van alles gooien, uiteraard, maar naar mijn persoonlijke smaak en die van iedereen die ik het heb laten proeven is goed vet vlees, peper, zout en 2x 4 minuten de beste hamburger. Ohja en niet te veel kneden, het moet een beetje rul blijven als het kan.

Hamburger van biefstuk maken is echt niet lekker.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:34:03 #108
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179064278
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken een snackbar waar de vrouw van de eigenaar kadetjes dik besmeerde met margarine om er een plakje tomaat, een blaadje sla en een patty op te doen en dat een hamburger noemde. Mag je zeker ook niets van zeggen?
Jij wel hoor :) Ik verwacht alleen niet dat die vrouw hier nog een topic komt openen daarna.
  donderdag 10 mei 2018 @ 15:48:37 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179064529
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:34 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Jij wel hoor :) Ik verwacht alleen niet dat die vrouw hier nog een topic komt openen daarna.
Iedereen heeft altijd wel iets te zeiken. De een vindt het te simpel, de ander teveel werk, of niet authentiek genoeg, of te ongezond of juist te gezond, te duur, te goedkoop. Ik zeg alleen maar "nou en?!"

Ga je irl ook huilen als iemand je schoenen niet mooi vindt?
  donderdag 10 mei 2018 @ 16:06:45 #110
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179064787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:48 schreef RobinOok het volgende:
Ga je irl ook huilen als iemand je schoenen niet mooi vindt?
Ze zouden niet durven :(
pi_179064974
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 14:30 schreef Sorella het volgende:
Echte hamburgers worden van biefstuk,ribeye o.i.d. gemaakt. o en in plaats van gerookte paprika poeder of een beetje laten verbranden op de gril gewoon een fles rookaroma kopen en daar wat van in je vlees doen.

In ieder geval geniet ik van sigaartje zijn topics en wat het soms teweeg brengt bij de lezers :)
Wat het teweeg brengt... inderdaad.
Laat ik even duidelijk zijn over de zakjes....

Datgene wat ik maak is voor een bepaalde doelgroep waartoe ik ook behoor.
Daarnaast, internet staat bol van videootjes waarin gerechten zonder zakjes en pakjes worden gemaakt.

Daarbij heb ik het idee dat hoe ik kook in de taboesfeer hangt en ik trek het eruit met het risico dat ik kritiek krijg.

En ik zie mijzelf geen 5 dagen spek roken voor de nasi of bami .. en mijn buren ook niet.

Een andere doelgroep: op Youtube staat een serie van een Duitser op middelbare leeftijd die complete maaltijden/hamburgers uittest verpakt in plastic en diepvriespizza’s. Heerlijk om naar te kijken. Hij eet ze op en tijdens het eten vertelt hij hoe hij er over denkt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 10 mei 2018 @ 16:49:22 #112
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179065626
Gezien de enorme hoeveelheden pakjes, zakjes, potjes en flesjes in winkels lijkt het me echt nogal belachelijk om te doen alsof er een taboe op ligt. Sorry hoor. 8)7
  Moderator donderdag 10 mei 2018 @ 19:42:37 #113
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_179069506
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat het teweeg brengt... inderdaad.
Laat ik even duidelijk zijn over de zakjes....

Datgene wat ik maak is voor een bepaalde doelgroep waartoe ik ook behoor.
Daarnaast, internet staat bol van videootjes waarin gerechten zonder zakjes en pakjes worden gemaakt.

Daarbij heb ik het idee dat hoe ik kook in de taboesfeer hangt en ik trek het eruit met het risico dat ik kritiek krijg.

En ik zie mijzelf geen 5 dagen spek roken voor de nasi of bami .. en mijn buren ook niet.

Een andere doelgroep: op Youtube staat een serie van een Duitser op middelbare leeftijd die complete maaltijden/hamburgers uittest verpakt in plastic en diepvriespizza’s. Heerlijk om naar te kijken. Hij eet ze op en tijdens het eten vertelt hij hoe hij er over denkt.
Bacon was iets losstaands. In plaats van een zakje mix gewoon alleen peper en zout gebruiken en dat eens proberen ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 10 mei 2018 @ 19:53:40 #114
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179069867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:06 schreef Woelwater het volgende:
Had zelf een topic over soort van Javaanse bami op de planning staan, maar weet nu al welk commentaar erop gaat komen.

- die sateetjes kan je beter zelf maken ipv uit een zakje.
-die satésaus (diaree ) kan je beter zelf maken dan uit een pot bereiden.
-die spekblokjes had je ook zelf kunnen snijden
-die spekblokjes horen niet in Javaanse bami
-die paprika hoort niet in Javaanse bami
-bouillonblokjes je moet zelf bouillon trekken van schenkel en dan die en die kruiden er doorheen doen en mee laten pruttelen.
-die spaghetti moet je zelf maken, met dát deeg en een pastamachine , dat is veel lekkerder.

Laat maar gaan dus als dit soort topics dat soort publiek aantrekt.

Oh ja, en natuurlijk de verkeerde soort/merk sojasaus niet te vergeten.
_O- _O_

Ik heb mijn eten hier ook nog nooit gepost vanwege precies dezelfde reden.
Allemaal foodnazi's die in het topic komen bashen.

Maar Sigaartje heeft nu de poorten opengebroken, dus misschien is dit onze kans.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 10 mei 2018 @ 20:08:05 #115
194233 Friday12
Originele kloon
pi_179070178
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:43 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Hoort ook niet, echt alleen peper en zout. En als je een rooksmaakje wil dan bak je je burger op de barbecue (zorg dat het vet niet in de hete kolen druipt, dan krijg je een verband vetsmaak) 4 minuten ene kant, 2 minuten andere kant, dan wat rookhoutjes erbij voor de laatste 2 minuten en je hebt een heerlijk smokey hamburger. Liefst met wat goede (als het kan zelfgemaakte) bacon, dat maakt het af.
Ik heb echt een mini balkon dus kan geen bbq kwijt :(

Daarom had ik inderdaad toen smokey paprika toegevoegd :P
  donderdag 10 mei 2018 @ 20:12:20 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179070261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja, maar perfectionisme was nou net niet de insteek van dit topic.

Ik zie in CUL vaak zat foto's van liflafjes die zo uit een restaurant konden komen (en achteraf aangevuld moeten worden met een zak patat of een boterham) maar zie daar zelden een stappenplan van met foto's.

Had zelf een topic over soort van Javaanse bami op de planning staan, maar weet nu al welk commentaar erop gaat komen.

- die sateetjes kan je beter zelf maken ipv uit een zakje.
-die satésaus (diaree :') ) kan je beter zelf maken dan uit een pot bereiden.
-die spekblokjes had je ook zelf kunnen snijden
-die spekblokjes horen niet in Javaanse bami
-die paprika hoort niet in Javaanse bami
-bouillonblokjes :') je moet zelf bouillon trekken van schenkel en dan die en die kruiden er doorheen doen en mee laten pruttelen.
-die spaghetti moet je zelf maken, met dát deeg en een pastamachine , dat is veel lekkerder.

Laat maar gaan dus als dit soort topics dat soort publiek aantrekt.

Oh ja, en natuurlijk de verkeerde soort/merk sojasaus niet te vergeten.
Nee, pasta moet je uit een blauwe plastic verpakking hebben, dat weet iedereen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179070316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, pasta moet je uit een blauwe plastic verpakking hebben, dat weet iedereen
De Cecco!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_179070377
Die Sigaartjes :D Mooi topic weer ^O^
Nait Soezn Moar Broezn
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:44:17 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179073905
Tja, er zullen hier altijd tegenstellingen zijn in wat iemand de juiste bereidingswijze vindt voor werkelijk elk gerecht. Hoe hoog of laag onze standaard is, we houden allemaal van eten.

Het is wel een vervelende manier van communiceren door te doen alsof jouw specifieke manier van koken de enige juiste is.

Aan iedereen die zich af laat schrikken om dit soort topics te maken: maak alsjeblieft je topic! Heel graag zelfs. CUL is voor iedereen, jullie zijn allemaal welkom om mee te posten. Zo lang een topic serieus is, doet het kookniveau er helemaal niet toe, dat bewijst de grote meerderheid van positieve posts in Sigaartje-topics.
Spoilers!
pi_179073960
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:18 schreef Divje het volgende:
Die Sigaartjes :D Mooi topic weer ^O^
Dank je!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179073981
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja, er zullen hier altijd tegenstellingen zijn in wat iemand de juiste bereidingswijze vindt voor werkelijk elk gerecht. Hoe hoog of laag onze standaard is, we houden allemaal van eten.

Het is wel een vervelende manier van communiceren door te doen alsof jouw specifieke manier van koken de enige juiste is.

Aan iedereen die zich af laat schrikken om dit soort topics te maken: maak alsjeblieft je topic! Heel graag zelfs. CUL is voor iedereen, jullie zijn allemaal welkom om mee te posten. Zo lang een topic serieus is, doet het kookniveau er helemaal niet toe, dat bewijst de grote meerderheid van positieve posts in Sigaartje-topics.
Zo ervaar ik het ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179074200
Nooit gedacht dat ik zoveel reacties zou krijgen. Mijn nasi begon plotseling te leven. En dat voor zo’n eenvoudige boer als ik.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179075308
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:50 schreef Sigaartje het volgende:
Nooit gedacht dat ik zoveel reacties zou krijgen. Mijn nasi begon plotseling te leven. En dat voor zo’n eenvoudige boer als ik.
Gewoon verder posten, heerlijk! Weer wat leven in CUL. Ik lees graag mee!
  donderdag 10 mei 2018 @ 22:14:13 #124
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179075600
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, pasta moet je uit een blauwe plastic verpakking hebben, dat weet iedereen
_O- Priceless. Dat ga ik ook nooit meer vergeten. _O-
pi_179363449
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:53 schreef Harvest89 het volgende:

_O- _O_

Ik heb mijn eten hier ook nog nooit gepost vanwege precies dezelfde reden.
Allemaal foodnazi's die in het topic komen bashen.


Maar Sigaartje heeft nu de poorten opengebroken, dus misschien is dit onze kans.
Ik zeg gewoon doen en de rest langs je heen laten glijden. Je moet wel weten dat hier in CUL men verwend is en dus de lat meestal erg hoog legt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')