'was al bekend bij de autoriteiten'.quote:Op woensdag 16 mei 2018 18:03 schreef Kassamiep het volgende:
We kunnen niet eens de informatie die we al hebben verwerken - maar de sleepwet moest doorgaan.
Ik snap irrationele verschijnselen zoals religie an sich ook al niet, in deze tijd van wetenschap.quote:Op donderdag 17 mei 2018 00:47 schreef LelijKnap het volgende:
Historicus E.Barnavi: “Omdat de laatste eeuwen de ideeën van de Verlichting, rationalisme en secularisme domineren, kunnen Europeanen een irrationeel verschijnsel als religieus geweld niet begrijpen”
(Roep ik ook al jaren).
Het irrationele kan zich natuurlijk prima rationeel benaderd worden, maar ik denk dat we ons vooral niet kunnen voorstellen hoe de religieuze mens de dingen kan beleven. Hoe dat wat voor ons vanzelfsprekend irrationeel/nep is voor de ander zo 'echt' kan zijn. Daarom vinden we vooral verklaringen in socio-economische omstandigheden, en zo.quote:Op donderdag 17 mei 2018 10:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik snap irrationele verschijnselen zoals religie an sich ook al niet, in deze tijd van wetenschap.
ik heb geen contact met familie maar in AD geeft broer aan dat hij het vreselijk vind. Duizend maal excuses staat in kop.quote:Op donderdag 17 mei 2018 08:37 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft de familie van de dader al iets gezegd tegen de familie van degene die op 5 mei, bevrijdingsdag, bijna onthoofd is midden op straat.
..quote:Op donderdag 17 mei 2018 01:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is de (cultuur)communistische verkrachting van het gelijkheidsprincipe. Links heeft in de jaren 60 en 70 het liberale verlichtingsdenken gestolen, haar met zijn postmodernistische marxistenwaanzin volgespoten en het genetisch gemankeerde kind dat daaruit geboren is 'diversiteit' genoemd.
''Links'' inderdaad, laat ik het hernoemen; het 'nieuwe'-links heeft dat gestolen ofwel (van haar voorgangers) overgenomen. De verkrachting heeft, de chronologie en semantiek terzijde, in elk geval plaatsgevonden.quote:Op donderdag 17 mei 2018 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
..
Mensen nemen ideeën over .. dat is geen "stelen. En 'links' had al ver voor 1960 verlichtingsdenken als een van de wortels. "rechts' had daar altijd veel meer moeilijkheden mee
En wat bedoel je met diversiteit?
Bedoel je het feit dat mensen van diverse afkomsten en levenstijlen samenleven en dat we dit ons moeten realiseren en elkaar de ruimte geven?
In jouw visie is "elkaar de ruimte geven" niet mogelijk. Idd als je denkt dat jouw favorietequote:Op donderdag 17 mei 2018 11:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Elkaar de 'ruimte geven' komt in praktische termen neer op 'ruimte afstaan' voor de één cultuurgroep, waar de andere ruimte uitsluitend ruimte wint.
Die fricties blijven bestaan, en daarom juist is elkaar de ruimte geven een pragmatische noodzaak.quote:De levert onvermijdelijk en vooral terecht frictie op. 'Elkaar de ruimte geven' - zeker; planeet aarde is er groot genoeg voor, Nederland, of West-Europa niet.
Ook zonder het cultuuraspect zorgt de geïmporteerde bevolkingsgroei voor afname van ruimte maar met cultuurgroepen ontstaan er breuklijnen tussen gebieden die ik herken als waar ik wel of geen deel vanuit maak.quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:
maar krijg jij echt het gevoel dat je ruimte aan het inleveren bent dan?
ik niet zo ... althans, niet meer dan iedereen
welke dan?quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ook zonder het cultuuraspect zorgt de geïmporteerde bevolkingsgroei voor afname van ruimte maar met cultuurgroepen ontstaan er breuklijnen tussen gebieden die ik herken als waar ik wel of geen deel vanuit maak.
Binnen mijn eigen stad bijvoorbeeld het verschil tussen 'blanke enclaves' en migrantenwijken. Er wordt mijn taal gesproken, mensen lijken meer op mij, vrouwen lopen erbij zoals ik gewend ben (ipv als 'afgesloten entiteiten') en we verhouden ons tot elkaar naar Nederlandse standaarden. Dat laatste is overigens niet per se 'beter' -daar gaat het sowieso niet per se om- maar wel vertrouwder. In de andere wijk kan er 'vriendelijk' of 'normaal contact' bestaan, conflict is niet het enige alternatief, maar is altijd een onderscheidend element. Etnisch, raciaal, taal, cultureel, religieus. Het gedrag is altijd nét even iets anders; terughoudender en zoekende naar wederzijdse acceptatie welke veel minder vanzelfsprekend is dan binnen de eigen groep. Al met al is het ontvreemdend voor alle betrokken groepen. Daarom is de trend pertinent dat men het eigene opzoekt, in bovendien toenemende mate in het extreme.quote:
Zonder broederschap is verlichting kansloos. Die conclusie volgt uit Popper's paradox. Ergens moet er een beschermende laag aangebracht worden, anders los je op in de diversiteit van de wereld. Temeer de demografische toestand een minderheidspositie voorspelt. In principe zou ik zeggen: omarm degene die verlichting opzoeken, of de last van zich willen laten vallen - zoals de vluchtelingen van de Iraanse revolutie, maar verdonker de eigen ruimte niet door 'het andere' jouw ruimte te geven; vooral waar 'dat andere' het donkerte IS.quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In jouw visie is "elkaar de ruimte geven" niet mogelijk. Idd als je denkt dat jouw favoriete
club uit zelfbehoud vooral intolerant moet zijn tov 'afwijkenden' .
Een dergelijke visie is niks ' verlicht ". Het is eerder verduisterend.
[..]
Die fricties blijven bestaan, en daarom juist is elkaar de ruimte geven een pragmatische noodzaak.
dan begrijp je het niet goedquote:Op donderdag 17 mei 2018 16:46 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik begrijp dat de agressieve messentrekker nu ook een slachtoffer is?
dus je voelt je in je doen en laten beperkt omdat er 'anderen' zijn komen wonen?quote:Op donderdag 17 mei 2018 12:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Binnen mijn eigen stad bijvoorbeeld het verschil tussen 'blanke enclaves' en migrantenwijken. Er wordt mijn taal gesproken, mensen lijken meer op mij, vrouwen lopen erbij zoals ik gewend ben (ipv als 'afgesloten entiteiten') en we verhouden ons tot elkaar naar Nederlandse standaarden. Dat laatste is overigens niet per se 'beter' -daar gaat het sowieso niet per se om- maar wel vertrouwder. In de andere wijk kan er 'vriendelijk' of 'normaal contact' bestaan, conflict is niet het enige alternatief, maar is altijd een onderscheidend element. Etnisch, raciaal, taal, cultureel, religieus. Het gedrag is altijd nét even iets anders; terughoudender en zoekende naar wederzijdse acceptatie welke veel minder vanzelfsprekend is dan binnen de eigen groep. Al met al is het ontvreemdend voor alle betrokken groepen. Daarom is de trend pertinent dat men het eigene opzoekt, in bovendien toenemende mate in het extreme.
Een Turks vrouwtje die onlangs op de buis sprak definieerde 'thuis' als de omgeving -ipv slechts vier muren- waar iemand woont. Volgens haar perspectief raken daarom steeds meer westerlingen dakloos. Daar zit wel wat in denk ik.
Ik denk dat ontheemd een betere omschrijving is.quote:Op donderdag 17 mei 2018 16:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus je voelt je in je doen en laten beperkt omdat er 'anderen' zijn komen wonen?
Dat bedoel ik ja. Alle aanslagplegers tot op heden waren "al in beeld bij de veiligheidsdiensten".quote:Op donderdag 17 mei 2018 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'was al bekend bij de autoriteiten'.
Maar er geen flikker mee doen.
quote:Op vrijdag 18 mei 2018 13:01 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Vandaag een uitgebreid artikel in de Volkskrant over de achtergrond van Malek F.
Wat blijkt? De man is helemaal geen vluchteling, maar een deserteur. Hij werkte als ober in Syrië, maar om aan de dienstplicht te ontkomen, besloot hij maar illegaal naar Nederland te migreren. Samen met zijn broer, die gewoon in Syrië werkte als boekhouder.
Maar goed, hij zal wel een zielig verhaal hebben opgehangen, want in 2014 kreeg hij samen met zijn broer zo maar een verblijfsvergunning. Dit waren destijds al volwassen mannen van 25 à 27 jaar oud. Toch probeerden ze in het kader van 'gezinshereniging' ook de rest van de familie over te laten vliegen. Gek, dat mocht niet, want die regeling geldt alleen voor minderjarigen.
Natuurlijk namen ze geen genoegen met die situatie. Dan moest die vader en de rest óók maar illegaal komen. Helaas is vader bij de illegale overtocht vanuit Libië naar Italië toen verdronken. Malek, die zijn vader die route had geadviseerd, voelde zich dusdanig schuldig hierover, vermoedelijk, dat hij langzamerhand compleet gestoord is geworden. Grote consumptie van cannabis zullen dat proces hebben bespoedigd.
Was die man nu maar gewoon ober gebleven in Syrië, denkt nu een verstandig mens. Maar nee, in Nederland gelden andere normen. De ellende waarin Malek zichzelf had gemanoeuvreerd moest maar opgelost worden door de psychiatrische kliniek Parnassia, uiteraard op kosten van de Nederlandse staat. Dat is niet helemaal gelukt - integendeel.
Na zijn behandeling in Parnassia besloot ober Malek onlangs om zijn dankbaarheid jegens het Nederlandse volk tot uitdrukking te brengen middels een steekpartijtje. Drie van zijn nieuwe landgenoten heeft hij geprobeerd de strot af te snijden, midden op straat. Wij danken het gelukkig toeval dat Malek in Syrië het beroep van ober en niet van slager had uitgeoefend. Daardoor mislukte zijn drievoudige moordpoging.
Is deze trieste geschiedenis nu afgelopen? Welnee, natuurlijk niet. Die andere broer, die nog niet is doorgedraaid, spant uiteraard een rechtszaak aan. Tegen Assad, zul je misschien denken? Nee, verkeerd gegokt. Tegen Parnassia, want die instelling heeft zijn werk niet gedaan en pas ná de behandeling door Parnassia is Malek gedreven tot zijn terroristische daad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |