abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2018 @ 09:03:46 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179214216
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:03 schreef Kassamiep het volgende:
We kunnen niet eens de informatie die we al hebben verwerken - maar de sleepwet moest doorgaan.
'was al bekend bij de autoriteiten'.
Maar er geen flikker mee doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 10:35:24 #127
74056 crew  ToT
pi_179215479
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 00:47 schreef LelijKnap het volgende:
Historicus E.Barnavi: “Omdat de laatste eeuwen de ideeën van de Verlichting, rationalisme en secularisme domineren, kunnen Europeanen een irrationeel verschijnsel als religieus geweld niet begrijpen”

(Roep ik ook al jaren).
Ik snap irrationele verschijnselen zoals religie an sich ook al niet, in deze tijd van wetenschap.
pi_179215609
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik snap irrationele verschijnselen zoals religie an sich ook al niet, in deze tijd van wetenschap.
Het irrationele kan zich natuurlijk prima rationeel benaderd worden, maar ik denk dat we ons vooral niet kunnen voorstellen hoe de religieuze mens de dingen kan beleven. Hoe dat wat voor ons vanzelfsprekend irrationeel/nep is voor de ander zo 'echt' kan zijn. Daarom vinden we vooral verklaringen in socio-economische omstandigheden, en zo.
pi_179215622
Kan iemand mij verklaren hoe de hele familie aan dat mooie pandje komt?
pi_179215662
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 08:37 schreef Loekie1 het volgende:

Heeft de familie van de dader al iets gezegd tegen de familie van degene die op 5 mei, bevrijdingsdag, bijna onthoofd is midden op straat.
ik heb geen contact met familie maar in AD geeft broer aan dat hij het vreselijk vind. Duizend maal excuses staat in kop.
pi_179215937
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2018 01:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is de (cultuur)communistische verkrachting van het gelijkheidsprincipe. Links heeft in de jaren 60 en 70 het liberale verlichtingsdenken gestolen, haar met zijn postmodernistische marxistenwaanzin volgespoten en het genetisch gemankeerde kind dat daaruit geboren is 'diversiteit' genoemd.
..
Mensen nemen ideeën over .. dat is geen "stelen. En 'links' had al ver voor 1960 verlichtingsdenken als een van de wortels. "rechts' had daar altijd veel meer moeilijkheden mee
En wat bedoel je met diversiteit?
Bedoel je het feit dat mensen van diverse afkomsten en levenstijlen samenleven en dat we dit ons moeten realiseren en elkaar de ruimte geven?

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 17-05-2018 11:43:33 ]
pi_179216902
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

..
Mensen nemen ideeën over .. dat is geen "stelen. En 'links' had al ver voor 1960 verlichtingsdenken als een van de wortels. "rechts' had daar altijd veel meer moeilijkheden mee
En wat bedoel je met diversiteit?
Bedoel je het feit dat mensen van diverse afkomsten en levenstijlen samenleven en dat we dit ons moeten realiseren en elkaar de ruimte geven?

''Links'' inderdaad, laat ik het hernoemen; het 'nieuwe'-links heeft dat gestolen ofwel (van haar voorgangers) overgenomen. De verkrachting heeft, de chronologie en semantiek terzijde, in elk geval plaatsgevonden.
Elkaar de 'ruimte geven' komt in praktische termen neer op 'ruimte afstaan' voor de ene cultuurgroep, waar de andere ruimte uitsluitend ruimte wint. De levert onvermijdelijk en vooral terecht frictie op. 'Elkaar de ruimte geven' - zeker; planeet aarde is er groot genoeg voor, Nederland, of West-Europa niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 12:02:05 ]
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 12:01:34 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179217131
maar krijg jij echt het gevoel dat je ruimte aan het inleveren bent dan?

ik niet zo ... althans, niet meer dan iedereen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179217148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 11:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Elkaar de 'ruimte geven' komt in praktische termen neer op 'ruimte afstaan' voor de één cultuurgroep, waar de andere ruimte uitsluitend ruimte wint.
In jouw visie is "elkaar de ruimte geven" niet mogelijk. Idd als je denkt dat jouw favoriete
club uit zelfbehoud vooral intolerant moet zijn tov 'afwijkenden' .
Een dergelijke visie is niks ' verlicht ". Het is eerder verduisterend.

quote:
De levert onvermijdelijk en vooral terecht frictie op. 'Elkaar de ruimte geven' - zeker; planeet aarde is er groot genoeg voor, Nederland, of West-Europa niet.
Die fricties blijven bestaan, en daarom juist is elkaar de ruimte geven een pragmatische noodzaak.

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 17-05-2018 12:02:52 ]
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 12:03:45 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179217179
ik wil niet de hele tijd je berichten hoeven aanpassen dude ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179217218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:
maar krijg jij echt het gevoel dat je ruimte aan het inleveren bent dan?

ik niet zo ... althans, niet meer dan iedereen
Ook zonder het cultuuraspect zorgt de geïmporteerde bevolkingsgroei voor afname van ruimte maar met cultuurgroepen ontstaan er breuklijnen tussen gebieden die ik herken als waar ik wel of geen deel vanuit maak.
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 12:06:39 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179217224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ook zonder het cultuuraspect zorgt de geïmporteerde bevolkingsgroei voor afname van ruimte maar met cultuurgroepen ontstaan er breuklijnen tussen gebieden die ik herken als waar ik wel of geen deel vanuit maak.
welke dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179217416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

welke dan?
Binnen mijn eigen stad bijvoorbeeld het verschil tussen 'blanke enclaves' en migrantenwijken. Er wordt mijn taal gesproken, mensen lijken meer op mij, vrouwen lopen erbij zoals ik gewend ben (ipv als 'afgesloten entiteiten') en we verhouden ons tot elkaar naar Nederlandse standaarden. Dat laatste is overigens niet per se 'beter' -daar gaat het sowieso niet per se om- maar wel vertrouwder. In de andere wijk kan er 'vriendelijk' of 'normaal contact' bestaan, conflict is niet het enige alternatief, maar is altijd een onderscheidend element. Etnisch, raciaal, taal, cultureel, religieus. Het gedrag is altijd nét even iets anders; terughoudender en zoekende naar wederzijdse acceptatie welke veel minder vanzelfsprekend is dan binnen de eigen groep. Al met al is het ontvreemdend voor alle betrokken groepen. Daarom is de trend pertinent dat men het eigene opzoekt, in bovendien toenemende mate in het extreme.

Een Turks vrouwtje die onlangs op de buis sprak definieerde 'thuis' als de omgeving -ipv slechts vier muren- waar iemand woont. Volgens haar perspectief raken daarom steeds meer westerlingen dakloos. Daar zit wel wat in denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 14:11:35 ]
pi_179217487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In jouw visie is "elkaar de ruimte geven" niet mogelijk. Idd als je denkt dat jouw favoriete
club uit zelfbehoud vooral intolerant moet zijn tov 'afwijkenden' .
Een dergelijke visie is niks ' verlicht ". Het is eerder verduisterend.

[..]

Die fricties blijven bestaan, en daarom juist is elkaar de ruimte geven een pragmatische noodzaak.
Zonder broederschap is verlichting kansloos. Die conclusie volgt uit Popper's paradox. Ergens moet er een beschermende laag aangebracht worden, anders los je op in de diversiteit van de wereld. Temeer de demografische toestand een minderheidspositie voorspelt. In principe zou ik zeggen: omarm degene die verlichting opzoeken, of de last van zich willen laten vallen - zoals de vluchtelingen van de Iraanse revolutie, maar verdonker de eigen ruimte niet door 'het andere' jouw ruimte te geven; vooral waar 'dat andere' het donkerte IS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 13:09:55 ]
pi_179219336
Er is beeld van de andere steker op 5 mei in Amsterdam Noord in supermarkt IJdoornlaan:
http://www.at5.nl/artikel(...)rmarkt-neer-in-noord
pi_179222837
Ik begrijp dat de agressieve messentrekker nu ook een slachtoffer is?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 16:52:26 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179222970
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:46 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik begrijp dat de agressieve messentrekker nu ook een slachtoffer is?
dan begrijp je het niet goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 16:54:13 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179223024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 12:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Binnen mijn eigen stad bijvoorbeeld het verschil tussen 'blanke enclaves' en migrantenwijken. Er wordt mijn taal gesproken, mensen lijken meer op mij, vrouwen lopen erbij zoals ik gewend ben (ipv als 'afgesloten entiteiten') en we verhouden ons tot elkaar naar Nederlandse standaarden. Dat laatste is overigens niet per se 'beter' -daar gaat het sowieso niet per se om- maar wel vertrouwder. In de andere wijk kan er 'vriendelijk' of 'normaal contact' bestaan, conflict is niet het enige alternatief, maar is altijd een onderscheidend element. Etnisch, raciaal, taal, cultureel, religieus. Het gedrag is altijd nét even iets anders; terughoudender en zoekende naar wederzijdse acceptatie welke veel minder vanzelfsprekend is dan binnen de eigen groep. Al met al is het ontvreemdend voor alle betrokken groepen. Daarom is de trend pertinent dat men het eigene opzoekt, in bovendien toenemende mate in het extreme.

Een Turks vrouwtje die onlangs op de buis sprak definieerde 'thuis' als de omgeving -ipv slechts vier muren- waar iemand woont. Volgens haar perspectief raken daarom steeds meer westerlingen dakloos. Daar zit wel wat in denk ik.
dus je voelt je in je doen en laten beperkt omdat er 'anderen' zijn komen wonen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179224209
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus je voelt je in je doen en laten beperkt omdat er 'anderen' zijn komen wonen?
Ik denk dat ontheemd een betere omschrijving is.
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 17:59:27 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179224373
die snap ik beter ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179225206
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'was al bekend bij de autoriteiten'.
Maar er geen flikker mee doen.
Dat bedoel ik ja. Alle aanslagplegers tot op heden waren "al in beeld bij de veiligheidsdiensten".
Dat hielp niets.
De oplossing volgens de overheid ? NOG meer informatie over de veiligheidsdiensten uitstorten.

We worden geleid door imbecielen :(
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:58:26 #147
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_179225275
Een dader die bekend is bij de politie is natuurlijk niet automatisch geen risico. Ik denk dat die kwalificatie weinig zegt.
Dit, dus.
pi_179226109
Liveverslag:

Iemand stuurt een briefje dat deze persoon een aanslag wil plegen, en dan wordt dat in het systeem opgeborgen als het is een verwarde persoon.
Strange.
https://www.ad.nl/dossier(...)nen-gelegd~a13e3bbd/

Zal het ondertussen ook niet zo zijn dat potentiele aanslagplegers weten dat ze niets over hun ideeën in huis moeten hebben?

NB Ik heb weinig keren een debat gezien waarin zoveel vragen en antwoorden tig keer herhaald worden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Loekie1 op 17-05-2018 20:06:08 ]
pi_179239642
Vandaag een uitgebreid artikel in de Volkskrant over de achtergrond van Malek F.

Wat blijkt? De man is helemaal geen vluchteling, maar een deserteur. Hij werkte als ober in Syrië, maar om aan de dienstplicht te ontkomen, besloot hij maar illegaal naar Nederland te migreren. Samen met zijn broer, die gewoon in Syrië werkte als boekhouder.

Maar goed, hij zal wel een zielig verhaal hebben opgehangen, want in 2014 kreeg hij samen met zijn broer zo maar een verblijfsvergunning. Dit waren destijds al volwassen mannen van 25 à 27 jaar oud. Toch probeerden ze in het kader van 'gezinshereniging' ook de rest van de familie over te laten vliegen. Gek, dat mocht niet, want die regeling geldt alleen voor minderjarigen.

Natuurlijk namen ze geen genoegen met die situatie. Dan moest die vader en de rest óók maar illegaal komen. Helaas is vader bij de illegale overtocht vanuit Libië naar Italië toen verdronken. Malek, die zijn vader die route had geadviseerd, voelde zich dusdanig schuldig hierover, vermoedelijk, dat hij langzamerhand compleet gestoord is geworden. Grote consumptie van cannabis zullen dat proces hebben bespoedigd.

Was die man nu maar gewoon ober gebleven in Syrië, denkt nu een verstandig mens. Maar nee, in Nederland gelden andere normen. De ellende waarin Malek zichzelf had gemanoeuvreerd moest maar opgelost worden door de psychiatrische kliniek Parnassia, uiteraard op kosten van de Nederlandse staat. Dat is niet helemaal gelukt - integendeel.

Na zijn behandeling in Parnassia besloot ober Malek onlangs om zijn dankbaarheid jegens het Nederlandse volk tot uitdrukking te brengen middels een steekpartijtje. Drie van zijn nieuwe landgenoten heeft hij geprobeerd de strot af te snijden, midden op straat. Wij danken het gelukkig toeval dat Malek in Syrië het beroep van ober en niet van slager had uitgeoefend. Daardoor mislukte zijn drievoudige moordpoging.

Is deze trieste geschiedenis nu afgelopen? Welnee, natuurlijk niet. Die andere broer, die nog niet is doorgedraaid, spant uiteraard een rechtszaak aan. Tegen Assad, zul je misschien denken? Nee, verkeerd gegokt. Tegen Parnassia, want die instelling heeft zijn werk niet gedaan en pas ná de behandeling door Parnassia is Malek gedreven tot zijn terroristische daad.
pi_179239746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 13:01 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Vandaag een uitgebreid artikel in de Volkskrant over de achtergrond van Malek F.

Wat blijkt? De man is helemaal geen vluchteling, maar een deserteur. Hij werkte als ober in Syrië, maar om aan de dienstplicht te ontkomen, besloot hij maar illegaal naar Nederland te migreren. Samen met zijn broer, die gewoon in Syrië werkte als boekhouder.

Maar goed, hij zal wel een zielig verhaal hebben opgehangen, want in 2014 kreeg hij samen met zijn broer zo maar een verblijfsvergunning. Dit waren destijds al volwassen mannen van 25 à 27 jaar oud. Toch probeerden ze in het kader van 'gezinshereniging' ook de rest van de familie over te laten vliegen. Gek, dat mocht niet, want die regeling geldt alleen voor minderjarigen.

Natuurlijk namen ze geen genoegen met die situatie. Dan moest die vader en de rest óók maar illegaal komen. Helaas is vader bij de illegale overtocht vanuit Libië naar Italië toen verdronken. Malek, die zijn vader die route had geadviseerd, voelde zich dusdanig schuldig hierover, vermoedelijk, dat hij langzamerhand compleet gestoord is geworden. Grote consumptie van cannabis zullen dat proces hebben bespoedigd.

Was die man nu maar gewoon ober gebleven in Syrië, denkt nu een verstandig mens. Maar nee, in Nederland gelden andere normen. De ellende waarin Malek zichzelf had gemanoeuvreerd moest maar opgelost worden door de psychiatrische kliniek Parnassia, uiteraard op kosten van de Nederlandse staat. Dat is niet helemaal gelukt - integendeel.

Na zijn behandeling in Parnassia besloot ober Malek onlangs om zijn dankbaarheid jegens het Nederlandse volk tot uitdrukking te brengen middels een steekpartijtje. Drie van zijn nieuwe landgenoten heeft hij geprobeerd de strot af te snijden, midden op straat. Wij danken het gelukkig toeval dat Malek in Syrië het beroep van ober en niet van slager had uitgeoefend. Daardoor mislukte zijn drievoudige moordpoging.

Is deze trieste geschiedenis nu afgelopen? Welnee, natuurlijk niet. Die andere broer, die nog niet is doorgedraaid, spant uiteraard een rechtszaak aan. Tegen Assad, zul je misschien denken? Nee, verkeerd gegokt. Tegen Parnassia, want die instelling heeft zijn werk niet gedaan en pas ná de behandeling door Parnassia is Malek gedreven tot zijn terroristische daad.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')