en de pleeborstel.quote:Op maandag 14 mei 2018 16:00 schreef Maegrim het volgende:
nou je moet het dekentje enzo er ook nog bij kopen
Ik stap net van een '83 GSX af en die rijdt beter dan de Duke die ik van Vos Oss kreeg. Het zegt niet alles.quote:Op maandag 14 mei 2018 15:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mwah, and if not, is dé KTM suspension specialist dus een kennisje van ons. Ik maak me er niet druk over, en Anne stapt over van een '90's Transalp, dus dat wordt op heel veel fronten een dikke verbetering.
Het probleem is dat ik er niet op kan rijden als ie niet verlaagd is .quote:Op maandag 14 mei 2018 12:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je al een keer zo'n KTM proefdagje meegepakt? Zijn nu overal in het land, kun je ook de Duke 390 en 790 proefrijden. Die laatste, de 790, is overigens lager dan de 390, alleen de wegligging is prut vind ik.
Goeie . Niet eens heel veel zwaarder zie ik. Alleen wel wat duurder .quote:Op maandag 14 mei 2018 13:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb binnenkort een testdag KTM en de 790 is lager dan de 390. Dus misschien kun je daar ook nog naar kijken?
Nee, nee, en een wattes?quote:Op maandag 14 mei 2018 15:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welnee, naja, als je een beetje draad, een soldeerbout en een handje krimpkous hebt niet.
Ik vind dat echt niet stom. Ik heb nu op mijn motor ook eindeloos meer vertrouwen dan toen er een hogere achterband onder lag. En op die Harley kon ik écht goed met twee voeten plat bij de grond en daar durfde ik direct veel meer mee dan met die Zero waarbij 't kielekiele met m'n tenen was. Als je stilstaan eigenlijk moet plannen omdat je zonder te gaan verzitten niet bij de grond kan, is dat gewoon superkut. Word je niet zelfverzekerder van.quote:Op maandag 14 mei 2018 16:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik er niet op kan rijden als ie niet verlaagd is .
Zonder verlaging kan ik helemaal niet met mijn voeten, of zelfs tenen op de grond.
Maar ik ga donderdagavond naar KTM Nederland zelf. Wie weet kunnen ze wat regelen..
Enne klinkt misschien stom, maar door de Transalp ben ik een beetje het vertrouwen in het motorrijden kwijt geraakt, dus ik durf wellicht niet eens een proefrit te maken, zolang de motor niet van mijzelf is.
[..]
Goeie . Niet eens heel veel zwaarder zie ik. Alleen wel wat duurder .
Ik werd net ook even gebeld over wat die 390 gaat kosten en dat valt me heel erg mee. Hij zit zo 500 euro onder de goedkoopste die ik van Marktplaats vis. En dan zitten er meteen valbeugels, verlagingssetje en een tas bij. Dat maakt het ook wel weer interessanter .
Maar goed... Eerst maar eens zien donderdag, of ik pas.
Daytona Lady Star. 2.5cm extra hoogte voorin en 6cm hak. (het staat verkeerdom in de productbeschrijving)quote:Op maandag 14 mei 2018 16:10 schreef Anne het volgende:
Oh ja. Het eerste wat ik ook meteen ga doen bij de eerstvolgende motor die ik koop: Weer even twee AVB-lesjes volgen.
Hier bij de KTM dealer staat nog een 690 incl. wat mooie knippers en carbon + akro pijp voor 5.300 euro, das best een leuke deal.quote:Op maandag 14 mei 2018 12:14 schreef Anne het volgende:
Aangezien mijn Transalp is verkocht...
Binnenkort naar een KTM Duke 390 kijken, die sowieso al verlaagd is (en staat eventueel zelfs te koop).
De Suspension en Test Engineer van KTM Nederland heeft dat even voor me geregeld. Hij gaat ook met me meekijken of ik er goed op pas en if not; hoeveel lager hij nog kan voor mij, zonder dat het rijcomfort naar de knoppen gaat.
In Venlo waren ze dus niet behulpzaam; daar was het: KTM voor je verlagen om te passen? Nee, dat kunnen we niet doen helaas. Nou doei. Dan koop ik er in ieder geval geen bij jullie en bel ik mijn kennis bij KTM dus wel op om te vragen of hij iets weet te staan.
die heeft me vriendin ook! Opzich pest ik haar wel met klompvoet uitspraken, maar dat is geinen want je ziet het haast niet en ze kan er wel prima mee op de bmw nu.quote:Op maandag 14 mei 2018 16:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Daytona Lady Star. 2.5cm extra hoogte voorin en 6cm hak. (het staat verkeerdom in de productbeschrijving)
ik had laatst ook zo'n laars in m'n handen maar van die prijs keert m'n maag omquote:Op maandag 14 mei 2018 16:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Daytona Lady Star. 2.5cm extra hoogte voorin en 6cm hak. (het staat verkeerdom in de productbeschrijving)
Je verwoord het precies goed .quote:Op maandag 14 mei 2018 16:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vind dat echt niet stom. Ik heb nu op mijn motor ook eindeloos meer vertrouwen dan toen er een hogere achterband onder lag. En op die Harley kon ik écht goed met twee voeten plat bij de grond en daar durfde ik direct veel meer mee dan met die Zero waarbij 't kielekiele met m'n tenen was. Als je stilstaan eigenlijk moet plannen omdat je zonder te gaan verzitten niet bij de grond kan, is dat gewoon superkut. Word je niet zelfverzekerder van.
Ik hoop dat je past! Je kunt altijd ook eerst voor de 390 gaan en als die verlaagd toch nog te hoog is, alsnog kijken naar de 790. Ik heb ook een keer op een BMW F650GS gezeten en daar kon ik ongeveer net zo goed bij de grond als op m'n GS500 (één voet met tenen gewoon of één voet plat op één bil). Dat zwaartepunt lag ook heel laag dus ik kon 'm goed overeind houden. Veel beter dan een sv650 ofzo, waar ik echt niet comfortabel op pas en welk zwaartepunt me echt te hoog ligt. Krijg zo'n ding niet eens van de zijstandaard. Ik ben niet eens supermini (161cm), maar heb zelfs voor iemand van mijn lengte korte benen. Binnenbeenlengte van 72cm.
Oh en ik had laatst ergens laarzen gevonden met een verhoogde binnenzool! Ook in de tenen. Ik zal zo even de link voor je zoeken, want dat leek me ideaal. Geen hakje die kan blijven haken en ook in de tenen een paar cm erbij (en in de hak nog meer). Wel duur, maar als je dat 't vertrouwen teruggeeft kun je dat nog overwegen.
Ja ik had dat ook heel erg. Ik ben een pro in stapvoets rijden inmiddels. Op die Zero ook echt goochelen om maar niet aan de grond te hoeven, maar daar wordt het ook allemaal niet veiliger of stabieler van natuurlijk. Nou was dat maar een proefritje en dan wil dat nog wel, maar ik wil nooit meer zelf een motor hebben waar ik niet zonder verzitten op z'n minst stabiel bij de grond kan. Of dat dan met de tenen al oké is of liever met de hele voet hangt een beetje af van 't gewicht enzo, maar ik moet niet weer een ding hebben waarop ik heel erg graag niet stil wil staan. Dat is gewoon kut.quote:Op maandag 14 mei 2018 16:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Je verwoord het precies goed .
Ik probeerde er sowieso heel bewust voor te zorgen dat ik niet stil hoefde te staan. Maar eigenlijk is dat van de zotte.
Daarnaast hebben die ziekenhuisbezoekjes van SD ook niet meegeholpen natuurlijk in het vertrouwen hebben, maar dat kan ik nog wel naast mij neer leggen.
Bedankt voor het linkje van de laarsjes! Aardig aan de prijs inderdaad .
Denk dat ik die toch even links laat liggen . Ik vind dat een dikkere zool ook altijd wat gevoel wegneemt in je voeten.
Ik moet trouwens wel een nieuwe broek.. Want die past niet meer Er zit een kilootje of twee aan bij mij.
En eigenlijk moet ik een heel nieuw pak; jas is ook al beschadigd dankzij mijn glijpartij tijdens mijn rijlessen 7 jaar geleden. Daar mag ik ook wel wat nieuws voor kopen.
Klein zijn is fijn hoor. Weet je hoe groot je motor er dan ineens uitziet!quote:Op maandag 14 mei 2018 16:51 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
die heeft me vriendin ook! Opzich pest ik haar wel met klompvoet uitspraken, maar dat is geinen want je ziet het haast niet en ze kan er wel prima mee op de bmw nu.
Hoewel ze die ook wel een keer weg wil doen geloof ik... 😔
is ideaal want de vrouw kan mijn motoren niet meenemen en andersom wel!quote:Op maandag 14 mei 2018 17:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Klein zijn is fijn hoor. Weet je hoe groot je motor er dan ineens uitziet!
Maar nee het is wel echt superkut dat sommige motoren 'm nu eenmaal nooit gaan worden omdat het gewoon echt niet kan. Aan de andere kant zal 't andersom ook wel deels spelen - ik kan me niet voorstellen dat Maegrim comfortabel op mijn Gs500 zou passen, bijvoorbeeld.
niet echt een eerlijke vergelijking he; oldskool dikke logge reezert met een licht hertje het blad jft altijd een kwestie van smaak, en de ene motor is echt de andere niet.. Heb nu 7 - 800 op de AT staan, met dezelfde bandjes als die ik onnder mijn ouwe ook had, en ik durf hem nog steeds niet helemaal plat af te kanten als ik een haakse bocht maak.. Hij voelt een beetje glibberig achter, en mijn ouwe had versleten steppies..quote:Op maandag 14 mei 2018 16:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik stap net van een '83 GSX af en die rijdt beter dan de Duke die ik van Vos Oss kreeg. Het zegt niet alles.
Maar goed, ik ga er ook vanuit dat ik echt een gare had, en heel specifiek het zijwaarts deinen van het achterwiel. Kan ook goed zijn dat de bandenspanning niet goed was maar ik heb aangegeven dat het een kutding was en volgens hullie daar was alles goed. Maar "ik had gewoon niet zoveel ervaring nog en waarschijnlijk vond ik gewoon dat hij teveel koppel had".
Is goed jongen daarna lekker de 1090 gepakt. Véél beter
Maegrim en ik passen samen op 1 MSX dus hij alleen op een gs500 kan primaquote:Op maandag 14 mei 2018 17:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Klein zijn is fijn hoor. Weet je hoe groot je motor er dan ineens uitziet!
Maar nee het is wel echt superkut dat sommige motoren 'm nu eenmaal nooit gaan worden omdat het gewoon echt niet kan. Aan de andere kant zal 't andersom ook wel deels spelen - ik kan me niet voorstellen dat Maegrim comfortabel op mijn Gs500 zou passen, bijvoorbeeld.
Is daar een foto van?quote:Op maandag 14 mei 2018 18:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Maegrim en ik passen samen op 1 MSX dus hij alleen op een gs500 kan prima
Waar blijft die foto dan. Zien!quote:
te snel, nou mot je nog koken ookquote:Op maandag 14 mei 2018 16:00 schreef Sounddragon het volgende:
Sjow, paftime is over, laatste stukkie (100km ofzo) naar huus kachelen.
quote:
Uhuh, maar jij kunt ook wel voelen of dat iets karakter is of gewoon ruk.quote:Op maandag 14 mei 2018 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet echt een eerlijke vergelijking he; oldskool dikke logge reezert met een licht hertje het blad jft altijd een kwestie van smaak, en de ene motor is echt de andere niet.. Heb nu 7 - 800 op de AT staan, met dezelfde bandjes als die ik onnder mijn ouwe ook had, en ik durf hem nog steeds niet helemaal plat af te kanten als ik een haakse bocht maak.. Hij voelt een beetje glibberig achter, en mijn ouwe had versleten steppies..
volgens mij had motorhuppeldepup Venlo zo'n ding staan, en daar gaat bep niet op passen hoor.. Je hebt wel als je er op zit dat gevoel dat de voorkant van de motor weg is omdat hij vrij kort is voor de tank, maar hij is in verhouding best nog hoog..quote:Op maandag 14 mei 2018 16:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hier bij de KTM dealer staat nog een 690 incl. wat mooie knippers en carbon + akro pijp voor 5.300 euro, das best een leuke deal.
Die 690 was qua power wel lekker, maar zou denk ik niet heel veel minder moeten worden.
Je kan ook kijken naar die vitpillen 401 en dan de "scrambler" versie. Best een leuke fiets en ook gewoon dat 390 ktm blok erin.
jij kan die foto zelf op mijn feestboek bekijkenquote:
mwoah, op de mijne is wel wat extra ruimte nu hoor, daar kan een lange slungel best wel een beetje op zitten denk ik.. En dan kan hij nog omhoog als het moet.. Bussen op de vork en een ander pivotstuk onder de mono, dan kan zelfs ik niet meer fatsoenlijk bij de grondquote:Op maandag 14 mei 2018 17:20 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
is ideaal want de vrouw kan mijn motoren niet meenemen en andersom wel!
De grap is dat ik met 1.86 in ons gezin nog vrij klein was. Mijn vriendin is 1,65 en ik moet zo vaak lachen als ze in de supermarkt weer ergens niet bij kan ofzo 😂
Mijn broer op mijn AT ziet er dan ook weer niet uit want die gast is 211cm en dus kan hij echt nergens fatsoenlijk op zitten!
Hij stond sowieso nog in mijn geheugen gegrift!quote:Op maandag 14 mei 2018 18:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
jij kan die foto zelf op mijn feestboek bekijken
Hahahahaha, geniaal! Mijn moeder keek ook mee: "En dan zeggen sommige idioten dat een kleine vrouw op een motor geen gezicht is. Eigenlijk moet je ze dan dit laten zien."quote:
Geweldig, past precies!quote:
Ik zag net een vrouw in haar shirtje en spijkerbroek voorbij blazen op een Fazer ofzoquote:Op maandag 14 mei 2018 18:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hahahahaha, geniaal! Mijn moeder keek ook mee: "En dan zeggen sommige idioten dat een kleine vrouw op een motor geen gezicht is. Eigenlijk moet je ze dan dit laten zien."
Mooie Bike Sarasi, ik heb het grotere broertje de Harley Nightster 1200N.quote:
met touwtjes repareer je ook geen motorfietsen.quote:Op maandag 14 mei 2018 19:32 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb ff lopen prutsen trouwens, en het euvel is niet helemaal verholpen als ik 't knipperlicht omhoog duw, maar meer als ik 'm wat draai zodat ie precies in het midden staat. Voor de zekerheid wel een touwtje omheen geknoopt, maar het helpt nauwelijks.
[ afbeelding ]
En ik had jullie nog een foto tegoed van mijn drempel bij de schuur dus bij deze:
Schuurtje
De drempel op zich is niet eens zo ramp, maar ik moet er een flinke draai maken. Mijn motor past niet recht in de breedte tussen de deur en de andere kant. Dan zou ik de hele drempel eruit moeten halen, of de deur moeten verbreden en dat is te permanent en duur. Hij staat prima waar hij nu staat, onder afdakje en uit zicht van straat, geen busje naast de zetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
met touwtjes repareer je ook geen motorfietsen.
En die drempel is redelijk te fiksen, diverse opties; permanent, semi-permanent, alles.
Het is sowieso ruk om een motor door een deuropening te prakken. Ik zou achter de schuur een afdakje met een dik grondanker fiksen en hem daar lekker onder zetten.
Duidelijk AVB bij mij Achteraf wel enigszins blij dat ik de eerste keer faalde, tweede keer had ik hem veel beter onder controle. Kwam ook goed van pas bij AVDquote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:55 schreef Lamabal het volgende:
2e avb les gehad, 7 juni afrijden . Waar hadden jullie meer moeite mee, avb of op de weg?
gelukkig heb ik nog nooit hoeven klooien om een motor in een schuur ofzo te zetten, dat lijkt me heel irritant. We hadden in Cuijk een schuur, maar daar stonden ze gewoon saampjes lekker buiten; jammer dan.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 11:18 schreef Xaryna het volgende:
[..]
De drempel op zich is niet eens zo ramp, maar ik moet er een flinke draai maken. Mijn motor past niet recht in de breedte tussen de deur en de andere kant. Dan zou ik de hele drempel eruit moeten halen, of de deur moeten verbreden en dat is te permanent en duur. Hij staat prima waar hij nu staat, onder afdakje en uit zicht van straat, geen busje naast de zetten.
whehe, ik zit net op de snelweg te wachten tot hij op reserve moet (meestal ergens rond de 250 km ofzo) helemaal niet dus.. Doorgereden, hier int durp effe getankt, 24,3 liter 😲😂quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:55 schreef Geerd het volgende:
Gister 670km in 6.5 uur was blij dat er maar 18 L in de tank ging, dus elke 150/180 tanken. Vooral de laatste 200 km zere nek reet etc
Van een berg naar beneden geroetsjht en toen wind mee uitrollen zeker?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |