Dit kan prima in systemen verwerkt worden. Dit is gewoon lachwekkend.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:46 schreef raptorix het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)s-station-sloterdijk
Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Of fatsoenlijke software gebruiken die hetzelfde rekent als de reisplanners.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:46 schreef raptorix het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)s-station-sloterdijk
Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Het meest treurige is dat NS al een paar jaar wist dat dit zou gaan gebeuren, al een half jaar gratis geld aan het incasseren is van mensen die niet doorhebben dat ze worden opgelicht en dat NS nog altijd geen enkele waarschuwing heeft doen uitgaan naar de (mogelijk) gedupeerde reizigers dat te veel geld in rekening wordt gebracht.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:46 schreef raptorix het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)s-station-sloterdijk
Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Het is gewoon het zoveelste geval waaruit blijkt dat er gewoon niet over nagedacht is. Er zijn echt honderden van dit soort gevallen geweest sinds de invoering van dat systeem.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het meest treurige is dat NS al een paar jaar wist dat dit zou gaan gebeuren, al een half jaar gratis geld aan het incasseren is van mensen die niet doorhebben dat ze worden opgelicht en dat NS nog altijd geen enkele waarschuwing heeft doen uitgaan naar de (mogelijk) gedupeerde reizigers dat te veel geld in rekening wordt gebracht.
ik vrees dat er inmiddels wel over is nagedacht en dat NShet als win/win beschouwt zolang het hen geld oplevert.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon het zoveelste geval waaruit blijkt dat er gewoon niet over nagedacht is. Er zijn echt honderden van dit soort gevallen geweest sinds de invoering van dat systeem.
WIJ hebben een kutsysteem, dus jullie betalen meer Duidelijk tochquote:We hebben onderzocht of we het OV-chipkaart systeem aan konden passen. Dit bleek echter niet mogelijk, omdat het systeem niet weet of jij als reiziger een geadviseerde of niet-geadviseerde reisroute aflegt. Hierdoor kan de meerprijs niet worden voorkomen.
Dat is wel een treffende samenvatting van het gedrocht dat ov-chipkaart heet.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is ook eigenlijk alemaal heel simpel. Tssk pfft dat jullie kutjesvolk dat niet snappen, jammer dan.
[..]
WIJ hebben een kutsysteem, dus jullie betalen meer Duidelijk toch
Wat een gezwets over "meerprijs".quote:We hebben onderzocht of we het OV-chipkaart systeem aan konden passen. Dit bleek echter niet mogelijk, omdat het systeem niet weet of jij als reiziger een geadviseerde of niet-geadviseerde reisroute aflegt. Hierdoor kan de meerprijs niet worden voorkomen.
Het gaat niet om het dubbel in rekening brengen van het instaptarief, het gaat om een reis waarbij een door de reisplanner geadviseerde route niet de kortste route is wat betreft het aantal tariefeenheden. Als je alleen zou inchecken bij je startpunt en uitchecken bij je eindpunt was er niets aan de hand. Doordat NS er echter voor heeft gekozen de poortjes op een aantal stations zo te plaatsen dat je deze bij een overstap moet passeren en NS het ondanks talloze waarschuwingen niet nodig vond dit probleem op te lossen alvorens de poortjes te sluiten betaal je nu niet het beoogde tarief voor reis A - B maar het duurdere tarief voor reis A - C - B.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 21:40 schreef FredvZ het volgende:
En over dit stukje:
[..]
Bij alle andere vervoerders is het systeem ook in staat om een "overstap" te registreren en wordt niet nogmaals het instaptarief gerekend. Dat moet dus ook bij de NS kunnen.
Zelfde principe, je geeft een kenmerk van je vorige reis mee aan je nieuwe reis.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 21:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het gaat niet om het dubbel in rekening brengen van het instaptarief, het gaat om een reis waarbij een door de reisplanner geadviseerde route niet de kortste route is wat betreft het aantal tariefeenheden. Als je alleen zou inchecken bij je startpunt en uitchecken bij je eindpunt was er niets aan de hand. Doordat NS er echter voor heeft gekozen de poortjes op een aantal stations zo te plaatsen dat je deze bij een overstap moet passeren en NS het ondanks talloze waarschuwingen niet nodig vond dit probleem op te lossen alvorens de poortjes te sluiten betaal je nu niet het beoogde tarief voor reis A - B maar het duurdere tarief voor reis A - C - B.
Dat probleem is "opgelost" naar aanleiding van de problemen die ontstonden bij het sluiten van de poortjes in Hilversum toen mensen inderdaad opeens fors meer gingen betalen doordat hun dalreis na de overstap in een spitsreis was veranderd. Bij overstappen naar dezelfde vervoerder binnen de 35 minuten blijft de oorspronkelijke prijscategorie behouden.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lost ook gelijk het probleem op van reizigers die voor de spits instappen en over moeten stappen op een station waar je door de poortjes moet (en dus korting mist waar je wel recht op hebt).
Hoe dat probleem in Hilversum ooit heeft kunnen ontstaan is mij een volkomen raadsel. Er is niet eens een tweede vervoerder bij betrokkenquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat probleem is "opgelost" naar aanleiding van de problemen die ontstonden bij het sluiten van de poortjes in Hilversum toen mensen inderdaad opeens fors meer gingen betalen doordat hun dalreis na de overstap in een spitsreis was veranderd.
Het uitgangspunt dat je kon omchecken in de daluren om met korting verder te reizen leek me wel zo logisch, dat kon in het papieren tijdperk immers ook met twee kaartjes waarvan 1 met korting.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe dat probleem in Hilversum ooit heeft kunnen ontstaan is mij een volkomen raadsel. Er is niet eens een tweede vervoerder bij betrokken
Ik zou er vooral voor zorgen dat ik mijn software op orde had voor ik poortjes ging sluiten. Als het doel is voorkomen dat mensen niet of te weinig betalen voor hun reis kan de oplossing natuurlijk niet zijn om ze dan maar bewust te veel te laten betalen en vervolgens nalaten hen hierop te wijzen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 23:10 schreef Ireyon het volgende:
Hoe zouden jullie Sloterdijk dan indelen? Als je de volledige hal afsluit met poortjes krijg je weer het gezeik dat mensen niet door het station heen naar de metro kunnen. Geen poortjes is geen optie vanwege de bizarre hoeveelheid (Schiphol-)zwartrijders
Ik werkte bij bedrijf dat website voor OV-Chipkaart heeft gemaakt, en dit soort cases hadden we inderdaad al voorgelegt, bijvoorbeeld iemdand die zakelijk een traject kaart heeft van Hoorn Amsterdam, en dan prive van Hoorn naar Utrecht wil, moet deze persoon dan de trein uit om uit en in te checken?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het meest treurige is dat NS al een paar jaar wist dat dit zou gaan gebeuren, al een half jaar gratis geld aan het incasseren is van mensen die niet doorhebben dat ze worden opgelicht en dat NS nog altijd geen enkele waarschuwing heeft doen uitgaan naar de (mogelijk) gedupeerde reizigers dat te veel geld in rekening wordt gebracht.
Dat ligt iets genuanceerder, maar het is wel te doen, je kunt best een script maken die dat corrigeert, het is kwestie van een aantal van dit soort cases in kaart brengen en checken wie die trajecten binnen x tijd heeft afgelegt.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Of fatsoenlijke software gebruiken die hetzelfde rekent als de reisplanners.
De briefjes hangen er ook pas een week, daarnaast bewijst maar weer wat voor faalbedrijf het is, als ik als bedrijf een probleem heb dan moet IK dat oplossen, nu laat men het probleem aanmodderen en moet de klant het op een omslachtige manier oplossen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
ik vrees dat er inmiddels wel over is nagedacht en dat NShet als win/win beschouwt zolang het hen geld oplevert.
In een ongetwijfeld door de PR-afdeling voorgekauwd promopraatje dat van de halve waarheden en hele leugens aan elkaar hangt krjigt de akela van het NS-forumcommunity zelfs zonder enige schaamte uit haar toetsenbord dat de "meerprijs" die de opgelichte reiziger betaalt "volgens de productvoorwaarden".is.
Niet, die hangen er al sinds januariquote:Op woensdag 16 mei 2018 09:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
De briefjes hangen er ook pas een week, ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |