Karbonkel maakt gehakt van de plaaggeest, echt waar... je kent hem niet...echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 7 mei 2018 16:44 schreef NoXia het volgende:
Hoe oud ben je? 13? Deze was in mijn tijd pas eng:
[ afbeelding ]
volgende week pasquote:Op maandag 7 mei 2018 16:45 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, gezien de weerzinwekkende taalfout in de TT.
Welk sprookje dan?quote:Op maandag 7 mei 2018 16:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Ken het niet.
Mijn 'jeugdtrauma' komt door een verhaal uit een sprookjesboek, Ik las altijd stiekem in bed, en nadat ik dit sprookje gelezen had, ben ik huilend naar beneden gerend.
Het duurde ruim een jaar voordat ik weer in het donker durfde te gaan slapen.
[ afbeelding ]
Waar was je bang voor?quote:Op maandag 7 mei 2018 16:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Klacht zegt genoeg denk ik. Na aanleiding van: https://www.telegraaf.nl/(...)st-geld-terug-van-k3 hoorde ik zojuist op de radio de naam der namen vallen. Hem die je niet mag noemen, K-A-R-B-O-N-K-E-L.
Ik was bijna genezen van mijn Karbonkel trauma, maar weer weet hij me te achterhalen. Ik ga weer nachten lang wakker liggen uit angst voor Karbonkel.
Klacht: Karbonkel
[ afbeelding ]
De jongen die katten tekende. Was een Japans sprookje over een boerenzoon die te gevoelig was om als boer te werken, daarom mocht hij een opleiding tot priester volgen.quote:
Die was eng jaquote:Op maandag 7 mei 2018 16:44 schreef NoXia het volgende:
Hoe oud ben je? 13? Deze was in mijn tijd pas eng:
[ afbeelding ]
Euh nee.quote:Op maandag 7 mei 2018 16:45 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Karbonkel maakt gehakt van de plaaggeest, echt waar... je kent hem niet...echt verschrikkelijk.
Neequote:Op maandag 7 mei 2018 17:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Werden jullie ook als kind bang gemaakt door met Sint te dreigen of Oom Agent die je zou ophalen om in het spinnenhok te gooien?
Waar je alleen boterhammen met spinnen te eten kreeg?
Jaaaaa, ik ken dit sprookje, serieus! Zal dus wel een heel beroemd verhaal zijn.quote:Op maandag 7 mei 2018 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De jongen die katten tekende. Was een Japans sprookje over een boerenzoon die te gevoelig was om als boer te werken, daarom mocht hij een opleiding tot priester volgen.
In de tempel leerde hij van alles maar bleef katten tekenen.
Toen hij zichzelf eens had opgesloten in een kast, werd hij 's nachts wakker door een vreselijk lawaai.
De dag daarna klom hij uit de kast en zag overal gigantische dode ratten liggen.
Daarna zag hij de katten die hij zelf had getekend op de muren. De katten hadden allemaal bloederige bekken.
Echt, ik was 7 of 8 jaar en ik kreeg mijn allereerste hartverzakking en heb het hele huis bij elkaar gekrijst.
Nee wel voor hasjkikkers op het station en flikkers in het bos.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Werden jullie ook als kind bang gemaakt door met Sint te dreigen of Oom Agent die je zou ophalen om in het spinnenhok te gooien?
Raar maar waar. Wij werden als kind gewaarschuwd door onze moeders dat er een rare man in de buurt rondliep. We kregen slechts te horen dat we geen snoepjes van hem moesten aannemen en niet met hem mee moesten gaan.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nee wel voor hasjkikkers op het station en flikkers in het bos.
No joke die laatste..
En jullie maar gluren naar neukende homo's?quote:Op maandag 7 mei 2018 17:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Nee wel voor hasjkikkers op het station en flikkers in het bos.
No joke die laatste..
Redelijk herkenbaar ja.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Raar maar waar. Wij werden als kind gewaarschuwd door onze moeders dat er een rare man in de buurt rondliep. We kregen slechts te horen dat we geen snoepjes van hem moesten aannemen en niet met hem mee moesten gaan.
Dat waren pedofielen in mijn tijd.
Als ik dat met nu vergelijk, was het toen toch wel een stuk relaxter. Nooit gehoord dat een speelkameraadje van mij iets was overkomen.
En wij kinderen, we vonden het wel spannend, we gingen zelfs op zoek naar die enge man. Nooit gevonden.
Of het beroemd was, weet ik niet.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:06 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Jaaaaa, ik ken dit sprookje, serieus! Zal dus wel een heel beroemd verhaal zijn.
Net even gegoogeld, maar geen van de afbeeldingen die ik krijg zijn die die in het boek stonden dat wij hadden. Dat waren echt een soort demoonkatten die zo getekend waren dat ze op de vegen van een verfkwast leken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ooit op de kleuterschool door een Zwarte Piet voor een minuut in die aardappelzak gestopt. Dat vergeet ik nooit meer.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Na wat gegoogle ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het uit dit boek ken, De Verhalenreus.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of het beroemd was, weet ik niet.
Maar bij Bol.com lees ik dit.
https://www.bol.com/nl/p/(...)de/9200000005007961/
Dit boek heb ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 7 mei 2018 19:03 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Na wat gegoogle ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het uit dit boek ken, De Verhalenreus.
[ afbeelding ]
Dat die katten in de afbeeldingen op de vegen van een kwast leken heb ik er overduidelijk zelf bijverzonnen
Ik denk dat wij het vroeger thuis hadden, ik was helemaal vergeten dat ik het ooit gelezen heb tot ik de plaatjes zag bij google.quote:Op maandag 7 mei 2018 19:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit boek heb ik ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helemaal kapotgelezen. Maar goed.
Er staan fantastische verhalen in.
quote:Op maandag 7 mei 2018 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit was toch die knakker die ook nog een andere verschijningsvorm had? Een soort cycloophaai ofzo?
Edit: ja dus:In de originele serie had karbonkel ook maar 1 oog, maar dat werd te eng gevonden dus is het aangepast naar 2 ogen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TS heeft het verkeerde plaatje
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Bah, die vieze poppen vond ik ook niks vroeger.quote:Op maandag 7 mei 2018 21:40 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik vind het altijd heerlijk om terug te denken aan iets waar ik vroeger doodsbang voor was. (en nog steeds![]()
) Deze bijvoorbeeld. Slappy van Goosebumps op Fox Kids.
[ afbeelding ]
Trauma's aan overgehouden, eerlijk waar.
De boze rat. Bedankt, lees dit nu weer met kippenvel.quote:Op maandag 7 mei 2018 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De jongen die katten tekende. Was een Japans sprookje over een boerenzoon die te gevoelig was om als boer te werken, daarom mocht hij een opleiding tot priester volgen.
Toen hij zichzelf eens had opgesloten in een kast, werd hij 's nachts wakker door een vreselijk lawaai.
De dag daarna klom hij uit de kast en zag overal gigantische dode ratten liggen.
Daarna zag hij de katten die hij zelf had getekend op de muren. De katten hadden allemaal bloederige bekken.
Echt, ik was 7 of 8 jaar en ik kreeg mijn allereerste hartverzakking en heb het hele huis bij elkaar gekrijst.
Hmm kende het verhaal niet. Eigenlijk is dit wel een positief verhaal met 'n mooie boodschap voor kinderen.quote:Op maandag 7 mei 2018 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mijn ouders zeiden gewoon dat ik niet met vreemde mensen mee moest gaan. En ook niet mee met clowns. Daarnaast moest ik de buren ook niet zomaar vertrouwen.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Raar maar waar. Wij werden als kind gewaarschuwd door onze moeders dat er een rare man in de buurt rondliep. We kregen slechts te horen dat we geen snoepjes van hem moesten aannemen en niet met hem mee moesten gaan.
Dat waren pedofielen in mijn tijd.
Als ik dat met nu vergelijk, was het toen toch wel een stuk relaxter. Nooit gehoord dat een speelkameraadje van mij iets was overkomen.
En wij kinderen, we vonden het wel spannend, we gingen zelfs op zoek naar die enge man. Nooit gevonden.
Jaaaa!!! Van Lekturama! En die oude priester die zei: "blijf snachts nooit in een grote ruimte, maar zoek een klein kamertje". Doodeng was die.quote:Op maandag 7 mei 2018 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klinkt echt lijp as fuckquote:Op dinsdag 8 mei 2018 02:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jaaaa!!! Van Lekturama! En die oude priester die zei: "blijf snachts nooit in een grote ruimte, maar zoek een klein kamertje". Doodeng was die.
Dat vind ik sneu voor jequote:Op dinsdag 8 mei 2018 02:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik zie er soms op zaterdagavond ook zo uit
Jaaaaa! Ik heb hem gevonden op youtube, op 44:37quote:Op dinsdag 8 mei 2018 02:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Klinkt echt lijp as fuck![]()
Sprookjes vroegerGeen kind werd gespaard
Damn dat is idd vrij heftig voor een kinderboek/sprookjequote:Op dinsdag 8 mei 2018 02:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jaaaaa! Ik heb hem gevonden op youtube, op 44:37
Deze shit was te eng!
Ook wel creepy inderdaad, vooral omdat je als kind ook gewoon niet eronder durft te kijken als het donker isquote:Op dinsdag 8 mei 2018 03:10 schreef SpecialK het volgende:
Leuk topic.
Toen ik jong was was er op TV een aflevering van X-files "Detour". Daardoor wekenlang een raar gevoel gehad dat er iets ademde onder mijn bed wat leek op het ding in die aflevering
[ afbeelding ]
Ja bij kinderen kan dat enorm veel indruk maken. Dat moet je niet onderschatten.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 02:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Damn dat is idd vrij heftig voor een kinderboek/sprookje
Als je eenmaal volwassen bent en zeker in deze tijd met de levensechte horrorfilms dan valt het allegaar mee, maar als kind was ik ook zeer ontvankelijk voor boeken, dus dan zou het er wel ingehakt hebben
Ik heb zelf met mijn oudere neef de 'Texas Chainsaw Massacre' gekeken toen ik 12 was, dat bleef ook nog wel weken hangen.
Zekers, zelfs de kippenvel boeken van vroeger staan me nog goed bij, dus dat wil wel wat zeggenquote:Op dinsdag 8 mei 2018 06:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja bij kinderen kan dat enorm veel indruk maken. Dat moet je niet onderschatten.
Godver, slaap jij niet?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 06:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zekers, zelfs de kippenvel boeken van vroeger staan me nog goed bij, dus dat wil wel wat zeggen
Zie dat het allang benoemd is waar het oa in staat.quote:Op maandag 7 mei 2018 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Voel me nu ook wel primaquote:
quote:Op maandag 7 mei 2018 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit was toch die knakker die ook nog een andere verschijningsvorm had? Een soort cycloophaai ofzo?
Edit: ja dus:Die haai vond ik toen veel verontrustender. Mismaakte mensen zie je genoeg maar zo'n haai...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kwam ook op de meest onvoorspelbare momenten tevoorschijn. Ik kon toen niet slapen omdat ik steeds die vis naast de rand van m'n bed verwachtte.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 09:06 schreef DatDitKanJoh het volgende:
[..]
Die haai vond ik toen veel verontrustender. Mismaakte mensen zie je genoeg maar zo'n haai...
Kill it with fire!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:13 schreef renwan het volgende:
Dit mormel komt pas rechtstreeks uit de hel
[ afbeelding ]
Godverdomme zeg, die is lelijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:13 schreef renwan het volgende:
Dit mormel komt pas rechtstreeks uit de hel
[ afbeelding ]
Leuk, altijd van genoten.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:47 schreef Sanddr het volgende:
Dit vond ik dus altijd huiveringwekkend:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |