abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2018 @ 17:13:42 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179017686
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 16:26 schreef blomke het volgende:
Te weinig zakgeld gekregen
Haha nee, maar hij "voelt" nog steeds dat het toen veel geld was. Vertelde ook dat opa het een slechte koop vond, compagnon hem voor gek verklaarde enzovoort. Vrijstaand huis in Brabant met een fors stuk grond, dus je kunt wel raden wat dat met de prijs heeft gedaan in de loop van de tijd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179018467
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:50 schreef BrrrKoud het volgende:
Toch een beetje een plottwist. Zoektocht heeft wel degelijk interessante zaken opgeleverd.

Ik kocht het huis in 2017. De mensen waarvan ik het kocht, woonden er sinds 1986. Die akte heb ik.

Heb nu ook de akte van de verkoop dáárvoor - uit 1965.

Daar blijkt dat van de oorspronkelijke Joodse bewoners, twee kinderen de oorlog overleefd te hebben. Ze hebben het huis terug gevorderd in 1949, en zijn daarna naar Israel verhuisd. En zij hebben het huis verkocht in 1965.

Verder heeft de vrouw van de koper in 1965 dezelfde joodse achternaam. Kan toeval zijn. Of het huis is in de familie verkocht.

edit : geen toeval, de koper in 1965 was de zus van de eerste eigenaar. Ze overleefde de oorlog.
Mooie wending!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179020768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 17:13 schreef Hallmark het volgende:
Vertelde ook dat opa het een slechte koop vond, compagnon hem voor gek verklaarde enzovoort. Vrijstaand huis in Brabant met een fors stuk grond, dus je kunt wel raden wat dat met de prijs heeft gedaan in de loop van de tijd.
Herkenbaar. Mijn ouders en sommige medestudenten verklaarden me voor kierewiet dat ik op m'n 25 ste een oud huis kocht. Een oud huis was, net als een auto of een vrouw, afgeschreven, dus veel minder waard dan de fl.130.000,- die ik betaalde...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 21:02:57 #29
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_179023549
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:24 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Nogmaals, Kadaster-online is een gesloten abonnement, een particulier kan dit niet doen op deze manier.
Niemand in de familie in het bezit van een kvk nummer?
klerkje
pi_179035399
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:02 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Niemand in de familie in het bezit van een kvk nummer?
Ik heb kvk nr, maar bij kadaster kan je gewoon als particulier opvragen. Kost 15 euri per keer.
pi_179041266
Bummer. Akte uit 1949 ontvangen. Handgeschreven, en zeer lastig leesbaar.
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:56:50 #32
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179041641
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:27 schreef BrrrKoud het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar de vorige bewoners van mijn huis. Het is een jaren dertig huis, dus het huis heeft een geschiedenis van ongeveer 80 jaar,

Vermoedelijk zijn er voor mij 4 eigenaren geweest. Die aktes zou ik graag inzien, ben ook benieuwd hoe de huis in 1943 van eigenaar is gewisseld. De eerste eigenaren zijn inderdad door de nazi's vermoord.
Slaap lekker als dat ook in dat huis is gebeurt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179041926
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Slaap lekker als dat ook in dat huis is gebeurt.
Nee, dat is niet in huis gebeurt. Voor dat doel hadden de nazi's een soort kampen ingericht, met kamers waarin gas kwam. Daar gingen ze dan met de trein heen.

Over een paar jaar zal je dat vast op school krijgen bij geschiedenis.
  woensdag 9 mei 2018 @ 15:13:13 #34
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_179042033
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:08 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Nee, dat is niet in huis gebeurt. Voor dat doel hadden de nazi's een soort kampen ingericht, met kamers waarin gas kwam. Daar gingen ze dan met de trein heen.

Over een paar jaar zal je dat vast op school krijgen bij geschiedenis.
Gelukkig kreeg iedereen gratis een ov-chipkaart van de Duitsers!
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 9 mei 2018 @ 15:17:55 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179042121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:08 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Nee, dat is niet in huis gebeurt. Voor dat doel hadden de nazi's een soort kampen ingericht, met kamers waarin gas kwam. Daar gingen ze dan met de trein heen.

Over een paar jaar zal je dat vast op school krijgen bij geschiedenis.
Ho ho, ze schoten ze ook af in de voortuin of het kerk plein dus zo gek is m'n vraag niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179045847
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ho ho, ze schoten ze ook af in de voortuin of het kerk plein dus zo gek is m'n vraag niet.
Het toont wel enig gebrek aan respect maar dat terzijde.
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:17:02 #37
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_179048953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:28 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Ik heb kvk nr, maar bij kadaster kan je gewoon als particulier opvragen. Kost 15 euri per keer.
Klopt maar met abonnement kun je veel meer. Voor de nieuwsgierigen onder ons :)
klerkje
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:19:00 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179049010
Wat kost zo’N abonnement dan en wat kun je ermee?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_179049075
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:41 schreef BrrrKoud het volgende:
Bummer. Akte uit 1949 ontvangen. Handgeschreven, en zeer lastig leesbaar.
Kun je een foto plaatsen? Misschien kan iemand hier het ontcijferen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179061658
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kun je een foto plaatsen? Misschien kan iemand hier het ontcijferen?
Dat ziet er dan een beetje zo uit :

https://imgur.com/a/QOScByN
pi_179062022
Bij mij in de straat liggen stolpersteine bij huizen van waaruit joodse mensen zijn weggevoerd, misschien weet de organisatie die die dingen plaatst ect nog wel meer qua achtergrond ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179062413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij mij in de straat liggen stolpersteine bij huizen van waaruit joodse mensen zijn weggevoerd, misschien weet de organisatie die die dingen plaatst ect nog wel meer qua achtergrond ect.
Inmiddels weet ik veel meer. Het gezin had drie kinderen, twee hebben de oorlog overleefd door onder te duiken.

Ik kreeg eerst contact met een kleindochter van één van de twee overlevende kinderen.

En zojuist kreeg ik een mailtje van het andere kind - een man die nu ongeveer 80 jaar moet zijn. Hoewel hij al zo'n jaar of 60 weg zal zijn uit Nederland, schreef uit in het Nederlands.
pi_179062715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:54 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Inmiddels weet ik veel meer. Het gezin had drie kinderen, twee hebben de oorlog overleefd door onder te duiken.

Ik kreeg eerst contact met een kleindochter van één van de twee overlevende kinderen.

En zojuist kreeg ik een mailtje van het andere kind - een man die nu ongeveer 80 jaar moet zijn. Hoewel hij al zo'n jaar of 60 weg zal zijn uit Nederland, schreef uit in het Nederlands.
Tof dat je speurtocht zo veel oplevert ^O^
pi_179083866
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 14:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Tof dat je speurtocht zo veel oplevert ^O^
Het kind van de eerste bewoners heeft mij uitvoerig geschreven waar hij ondergedoken zat (bij de buren), en hoe het gegaan was.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:14:55 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179085162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:50 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Het kind van de eerste bewoners heeft mij uitvoerig geschreven waar hij ondergedoken zat (bij de buren), en hoe het gegaan was.
Oh wow :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179104221
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:16 schreef Domnivoor het volgende:
Typ je eigen adres in als zoekopdracht op deze database van oude kranten:
https://www.delpher.nl/nl/kranten
Soms kom je dan advertenties tegen van vroegere bewoners.
Bedankt hiervoor, heel veel leuke oude krantenartikelen van mijn vaders jeugd, mijn opa etc. gevonden.
Of saté?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:49:05 #47
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179106635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:08 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Bedankt hiervoor, heel veel leuke oude krantenartikelen van mijn vaders jeugd, mijn opa etc. gevonden.
Leuk om te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')