abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178987958
Ik ben nieuwsgierig naar de vorige bewoners van mijn huis. Het is een jaren dertig huis, dus het huis heeft een geschiedenis van ongeveer 80 jaar,

Vermoedelijk zijn er voor mij 4 eigenaren geweest. Die aktes zou ik graag inzien, ben ook benieuwd hoe de huis in 1943 van eigenaar is gewisseld. De eerste eigenaren zijn inderdad door de nazi's vermoord.

Heeft iemand een idee hoe zoiets aan te pakken? Volgens mij moet dit publieke informatie zijn bji het kadaster, ze kunnen het daar voor je uitzoeken maar dat is een relatief prijzige aangelegenheid.
  maandag 7 mei 2018 @ 14:19:30 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_178988766
De gemeente? Buren die er al langer wonen en vorige bewoners kennen? Is er een lokale geschiedenis club of persoon die dat interessant vind ?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_178989048
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:27 schreef BrrrKoud het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar de vorige bewoners van mijn huis. Het is een jaren dertig huis, dus het huis heeft een geschiedenis van ongeveer 80 jaar,

Heeft iemand een idee hoe zoiets aan te pakken? Volgens mij moet dit publieke informatie zijn bji het kadaster, ze kunnen het daar voor je uitzoeken maar dat is een relatief prijzige aangelegenheid.
Wat staat er in je koopakte? Vaak staat daar, naast de verkoper, ook in hoe die er aan is gekomen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178990168
Het kadaster heeft toch alleen de grenzen van het perceel niet de geschiedenis van de kopers dat doet de notaris toch die aktes opstellen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 mei 2018 @ 15:11:32 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178990391
Gemeentearchief?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178990482
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:05 schreef vipergts het volgende:
Het kadaster heeft toch alleen de grenzen van het perceel niet de geschiedenis van de kopers dat doet de notaris toch die aktes opstellen
Nee, het kadaster houdt bij wie de eigenaar is. En was.

Met het idee van Blomke kan ik wel vooruit geloof ik..
pi_178991444
Of via de plaatselijke historische vereniging en veel plaatsen hebben ook een facebook-pagina over de historie van de plaats. Hier krijg je vaak meer informatie dan dat er in de officiële stukken staat.
pi_178991831
Woont er niet een oud vrouwtje in de straat die het misschien nog weet?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178992082
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:55 schreef valentijn101 het volgende:
Woont er niet een oud vrouwtje in de straat die het misschien nog weet?
Nah, ik wil bijvoorbeeld weten hoe het in de oorlog is afgehandeld.
  maandag 7 mei 2018 @ 16:12:07 #10
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178992273
Je kan een afspraak maken om zelf naar het kadaster te gaan.
Ik heb van mijn huis de originele bouwtekening opgezocht in het gemeentearchief. Ook van een latere verbouwing vond ik een tekening.
  maandag 7 mei 2018 @ 16:16:56 #11
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178992444
Typ je eigen adres in als zoekopdracht op deze database van oude kranten:
https://www.delpher.nl/nl/kranten
Soms kom je dan advertenties tegen van vroegere bewoners.
pi_178992515
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:05 schreef BrrrKoud het volgende:
Nah, ik wil bijvoorbeeld weten hoe het in de oorlog is afgehandeld.
Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging is misschien een aanknopingspunt als het om het wegvoeren van Joden ging. Of een Joodse historische instelling.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178992531
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:16 schreef Domnivoor het volgende:
Typ je eigen adres in als zoekopdracht op deze database van oude kranten:
https://www.delpher.nl/nl/kranten
Soms kom je dan advertenties tegen van vroegere bewoners.
Leuk!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178992781
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:16 schreef Domnivoor het volgende:
Typ je eigen adres in als zoekopdracht op deze database van oude kranten:
https://www.delpher.nl/nl/kranten
Soms kom je dan advertenties tegen van vroegere bewoners.
Ja volop gevonden al. Ook via Noordhollands archief online.

Wrang detail, het Joodse gezin was op zoek naar een dagmeisje in mei 1940. Dagmeisje is een niet-inwonend dienstmeisje.

Ze hadden drie kinderen, waarvan de oudste in Auschwitz omgekomen is. De andere twee staan als "overlevende" te boek, omdat ze kennelijk niet op de dodenlijsten staan. Maar geen idee hoe ze heten. Vermoedelijk zijn ze evengoed omgekomen in de oorlog.
  maandag 7 mei 2018 @ 19:54:37 #15
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178997168
Een triest verhaal, maar wel interessant. Ik ben benieuwd wat je hierover kan achterhalen.
  maandag 7 mei 2018 @ 20:25:13 #16
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_178997866
Super simpel, als uitgangspunt je eigen akte gebruiken. Daar staat een deel en nummer (=kenmerk bij kadaster) in van de vorige akte. Dan vraag je die akte op en dan kijk je daar weer in.
Voor particuliere ben je een paar tientjes verder en dan heb je dat. Voor abonnementen is het (naast abo geld) iets van 2,30 euro per opgevraagd stuk.
klerkje
  FOK!Fotograaf maandag 7 mei 2018 @ 22:16:20 #17
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_179001319
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:25 schreef Spiegelei het volgende:
Super simpel, als uitgangspunt je eigen akte gebruiken. Daar staat een deel en nummer (=kenmerk bij kadaster) in van de vorige akte. Dan vraag je die akte op en dan kijk je daar weer in.
Voor particuliere ben je een paar tientjes verder en dan heb je dat. Voor abonnementen is het (naast abo geld) iets van 2,30 euro per opgevraagd stuk.
2,40 voor abonnementhouders en 15,40 voor particulieren.
Je kunt als particulier geen abonnement hebben.
Verder klopt het inderdaad. Als je steeds vraagt naar het deel en nummer (en akten onder de 50000 hebben ook een reeksaanduiding, de zgn bewaring) kom je een heel eind.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!Fotograaf maandag 7 mei 2018 @ 22:17:34 #18
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_179001368
Verder eens kijken bij het historisch archief van je provincie. Die hebben veel toegang en kadaster abonnementen voor een dieper onderzoek.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:57:32 #19
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_179007503
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:25 schreef Spiegelei het volgende:
Super simpel, als uitgangspunt je eigen akte gebruiken. Daar staat een deel en nummer (=kenmerk bij kadaster) in van de vorige akte. Dan vraag je die akte op en dan kijk je daar weer in.
Voor particuliere ben je een paar tientjes verder en dan heb je dat. Voor abonnementen is het (naast abo geld) iets van 2,30 euro per opgevraagd stuk.
Dit is de manier om voorafgaande eigenaren van een woning op te zoeken.
In iedere akte in het kadaster staat een hoofdstuk 'Aankomsttitel' / 'Voorgaande verkrijging' / 'Wijze van verkrijging' of iets dergelijks. Daarin staat de voorgaande leveringsakte benoemd door middel van een volgnummer zoals bijvoorbeeld: Akte opgenomen in de openbare registers van (bijv.) Arnhem, Register 4 (hypotheken) deel 12345, volgnummer 1234.

Met deze info kun je bij het Kadaster-online (onder 'Brondocument') de voorgaande akte opzoeken waar weer iets soortgelijks in staat en je op die manier steeds een levering terug de tijd in kunt.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  dinsdag 8 mei 2018 @ 10:04:14 #20
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179007639
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:16 schreef Domnivoor het volgende:
Typ je eigen adres in als zoekopdracht op deze database van oude kranten:
https://www.delpher.nl/nl/kranten
Soms kom je dan advertenties tegen van vroegere bewoners.
WTF?! Advertentie van het ouderlijk huis gevonden! 72.000 gulden. En niet 80.000 zoals m'n ouwe altijd zei.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179007954
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:04 schreef Hallmark het volgende:

[..]

WTF?! Advertentie van het ouderlijk huis gevonden! 72.000 gulden. En niet 80.000 zoals m'n ouwe altijd zei.
Kosten koper,. Belasting moet ook betaald worden.
  FOK!Fotograaf dinsdag 8 mei 2018 @ 13:24:14 #22
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_179011773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 09:57 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Dit is de manier om voorafgaande eigenaren van een woning op te zoeken.
In iedere akte in het kadaster staat een hoofdstuk 'Aankomsttitel' / 'Voorgaande verkrijging' / 'Wijze van verkrijging' of iets dergelijks. Daarin staat de voorgaande leveringsakte benoemd door middel van een volgnummer zoals bijvoorbeeld: Akte opgenomen in de openbare registers van (bijv.) Arnhem, Register 4 (hypotheken) deel 12345, volgnummer 1234.

Met deze info kun je bij het Kadaster-online (onder 'Brondocument') de voorgaande akte opzoeken waar weer iets soortgelijks in staat en je op die manier steeds een levering terug de tijd in kunt.
Nogmaals, Kadaster-online is een gesloten abonnement, een particulier kan dit niet doen op deze manier.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 mei 2018 @ 14:18:54 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_179013134
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:05 schreef vipergts het volgende:
Het kadaster heeft toch alleen de grenzen van het perceel niet de geschiedenis van de kopers dat doet de notaris toch die aktes opstellen
Opstellen, ja, maar dat wordt vervolgens bij het Kadaster vastgelegd
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_179015566
Toch een beetje een plottwist. Zoektocht heeft wel degelijk interessante zaken opgeleverd.

Ik kocht het huis in 2017. De mensen waarvan ik het kocht, woonden er sinds 1986. Die akte heb ik.

Heb nu ook de akte van de verkoop dáárvoor - uit 1965.

Daar blijkt dat van de oorspronkelijke Joodse bewoners, twee kinderen de oorlog overleefd te hebben. Ze hebben het huis terug gevorderd in 1949, en zijn daarna naar Israel verhuisd. En zij hebben het huis verkocht in 1965.

Verder heeft de vrouw van de koper in 1965 dezelfde joodse achternaam. Kan toeval zijn. Of het huis is in de familie verkocht.

edit : geen toeval, de koper in 1965 was de zus van de eerste eigenaar. Ze overleefde de oorlog.

[ Bericht 7% gewijzigd door BrrrKoud op 08-05-2018 17:08:29 ]
pi_179016588
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:04 schreef Hallmark het volgende:
WTF?! Advertentie van het ouderlijk huis gevonden! 72.000 gulden. En niet 80.000 zoals m'n ouwe altijd zei.
Te weinig zakgeld gekregen….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 17:13:42 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179017686
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 16:26 schreef blomke het volgende:
Te weinig zakgeld gekregen
Haha nee, maar hij "voelt" nog steeds dat het toen veel geld was. Vertelde ook dat opa het een slechte koop vond, compagnon hem voor gek verklaarde enzovoort. Vrijstaand huis in Brabant met een fors stuk grond, dus je kunt wel raden wat dat met de prijs heeft gedaan in de loop van de tijd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179018467
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:50 schreef BrrrKoud het volgende:
Toch een beetje een plottwist. Zoektocht heeft wel degelijk interessante zaken opgeleverd.

Ik kocht het huis in 2017. De mensen waarvan ik het kocht, woonden er sinds 1986. Die akte heb ik.

Heb nu ook de akte van de verkoop dáárvoor - uit 1965.

Daar blijkt dat van de oorspronkelijke Joodse bewoners, twee kinderen de oorlog overleefd te hebben. Ze hebben het huis terug gevorderd in 1949, en zijn daarna naar Israel verhuisd. En zij hebben het huis verkocht in 1965.

Verder heeft de vrouw van de koper in 1965 dezelfde joodse achternaam. Kan toeval zijn. Of het huis is in de familie verkocht.

edit : geen toeval, de koper in 1965 was de zus van de eerste eigenaar. Ze overleefde de oorlog.
Mooie wending!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179020768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 17:13 schreef Hallmark het volgende:
Vertelde ook dat opa het een slechte koop vond, compagnon hem voor gek verklaarde enzovoort. Vrijstaand huis in Brabant met een fors stuk grond, dus je kunt wel raden wat dat met de prijs heeft gedaan in de loop van de tijd.
Herkenbaar. Mijn ouders en sommige medestudenten verklaarden me voor kierewiet dat ik op m'n 25 ste een oud huis kocht. Een oud huis was, net als een auto of een vrouw, afgeschreven, dus veel minder waard dan de fl.130.000,- die ik betaalde...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 21:02:57 #29
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_179023549
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:24 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Nogmaals, Kadaster-online is een gesloten abonnement, een particulier kan dit niet doen op deze manier.
Niemand in de familie in het bezit van een kvk nummer?
klerkje
pi_179035399
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:02 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Niemand in de familie in het bezit van een kvk nummer?
Ik heb kvk nr, maar bij kadaster kan je gewoon als particulier opvragen. Kost 15 euri per keer.
pi_179041266
Bummer. Akte uit 1949 ontvangen. Handgeschreven, en zeer lastig leesbaar.
  woensdag 9 mei 2018 @ 14:56:50 #32
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179041641
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:27 schreef BrrrKoud het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar de vorige bewoners van mijn huis. Het is een jaren dertig huis, dus het huis heeft een geschiedenis van ongeveer 80 jaar,

Vermoedelijk zijn er voor mij 4 eigenaren geweest. Die aktes zou ik graag inzien, ben ook benieuwd hoe de huis in 1943 van eigenaar is gewisseld. De eerste eigenaren zijn inderdad door de nazi's vermoord.
Slaap lekker als dat ook in dat huis is gebeurt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179041926
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Slaap lekker als dat ook in dat huis is gebeurt.
Nee, dat is niet in huis gebeurt. Voor dat doel hadden de nazi's een soort kampen ingericht, met kamers waarin gas kwam. Daar gingen ze dan met de trein heen.

Over een paar jaar zal je dat vast op school krijgen bij geschiedenis.
  woensdag 9 mei 2018 @ 15:13:13 #34
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_179042033
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:08 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Nee, dat is niet in huis gebeurt. Voor dat doel hadden de nazi's een soort kampen ingericht, met kamers waarin gas kwam. Daar gingen ze dan met de trein heen.

Over een paar jaar zal je dat vast op school krijgen bij geschiedenis.
Gelukkig kreeg iedereen gratis een ov-chipkaart van de Duitsers!
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 9 mei 2018 @ 15:17:55 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179042121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:08 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Nee, dat is niet in huis gebeurt. Voor dat doel hadden de nazi's een soort kampen ingericht, met kamers waarin gas kwam. Daar gingen ze dan met de trein heen.

Over een paar jaar zal je dat vast op school krijgen bij geschiedenis.
Ho ho, ze schoten ze ook af in de voortuin of het kerk plein dus zo gek is m'n vraag niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179045847
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ho ho, ze schoten ze ook af in de voortuin of het kerk plein dus zo gek is m'n vraag niet.
Het toont wel enig gebrek aan respect maar dat terzijde.
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:17:02 #37
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_179048953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:28 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Ik heb kvk nr, maar bij kadaster kan je gewoon als particulier opvragen. Kost 15 euri per keer.
Klopt maar met abonnement kun je veel meer. Voor de nieuwsgierigen onder ons :)
klerkje
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:19:00 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179049010
Wat kost zo’N abonnement dan en wat kun je ermee?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_179049075
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:41 schreef BrrrKoud het volgende:
Bummer. Akte uit 1949 ontvangen. Handgeschreven, en zeer lastig leesbaar.
Kun je een foto plaatsen? Misschien kan iemand hier het ontcijferen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179061658
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kun je een foto plaatsen? Misschien kan iemand hier het ontcijferen?
Dat ziet er dan een beetje zo uit :

https://imgur.com/a/QOScByN
pi_179062022
Bij mij in de straat liggen stolpersteine bij huizen van waaruit joodse mensen zijn weggevoerd, misschien weet de organisatie die die dingen plaatst ect nog wel meer qua achtergrond ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179062413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij mij in de straat liggen stolpersteine bij huizen van waaruit joodse mensen zijn weggevoerd, misschien weet de organisatie die die dingen plaatst ect nog wel meer qua achtergrond ect.
Inmiddels weet ik veel meer. Het gezin had drie kinderen, twee hebben de oorlog overleefd door onder te duiken.

Ik kreeg eerst contact met een kleindochter van één van de twee overlevende kinderen.

En zojuist kreeg ik een mailtje van het andere kind - een man die nu ongeveer 80 jaar moet zijn. Hoewel hij al zo'n jaar of 60 weg zal zijn uit Nederland, schreef uit in het Nederlands.
pi_179062715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:54 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Inmiddels weet ik veel meer. Het gezin had drie kinderen, twee hebben de oorlog overleefd door onder te duiken.

Ik kreeg eerst contact met een kleindochter van één van de twee overlevende kinderen.

En zojuist kreeg ik een mailtje van het andere kind - een man die nu ongeveer 80 jaar moet zijn. Hoewel hij al zo'n jaar of 60 weg zal zijn uit Nederland, schreef uit in het Nederlands.
Tof dat je speurtocht zo veel oplevert ^O^
pi_179083866
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 14:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Tof dat je speurtocht zo veel oplevert ^O^
Het kind van de eerste bewoners heeft mij uitvoerig geschreven waar hij ondergedoken zat (bij de buren), en hoe het gegaan was.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:14:55 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179085162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:50 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Het kind van de eerste bewoners heeft mij uitvoerig geschreven waar hij ondergedoken zat (bij de buren), en hoe het gegaan was.
Oh wow :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179104221
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:16 schreef Domnivoor het volgende:
Typ je eigen adres in als zoekopdracht op deze database van oude kranten:
https://www.delpher.nl/nl/kranten
Soms kom je dan advertenties tegen van vroegere bewoners.
Bedankt hiervoor, heel veel leuke oude krantenartikelen van mijn vaders jeugd, mijn opa etc. gevonden.
Of saté?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:49:05 #47
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179106635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:08 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Bedankt hiervoor, heel veel leuke oude krantenartikelen van mijn vaders jeugd, mijn opa etc. gevonden.
Leuk om te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')